Rekonstrukce trati Kostelec – Slavonice prošla „zeleným“ posouzením

Motorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhyMotorové vozy řady 841 v Telči. Foto: České dráhy

Vylepšení 55 kilometrů dlouhé tratě má přinést zvýšení rychlosti ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h

Správa železnic (SŽ) zdolala významnou překážku na cestě k vylepšení tratě č. 227 z Kostelce u Jihlavy do Slavonic. Krajský úřad Kraje Vysočina dospěl v takzvaném zjišťovacím řízení k závěru, že stavba a její výsledek nebudou mít výrazný vliv na životní prostředí, a není tak nutný celý hodnotící proces EIA. Správě železnic to ušetří starosti i čas.

Zahájení prací se nyní předpokládá v červnu 2022, hotovo má být koncem roku 2023. Celkové náklady odhaduje Správa železnic na zhruba dvě miliardy korun.

Vylepšení 55 kilometrů dlouhé tratě má mimo jiné přinést zvýšení rychlosti ve vytipovaných úsecích ze stávajících 50 km/h až na 80 km/h. Trať se dočká nového zabezpečovacího zařízení, což se týká i přejezdů. Plán zahrnuje stavební úpravy železničního svršku i spodku (především v úseku Dačice – Kostelec), opravy devíti propustků a stejného počtu mostů.

Bude rekonstruováno kolejiště stanice Telč, zřízeno vnější nástupiště ve stanici Třešť a postavena nová zastávka Slavonice škola, vznikne nová výhybna Slaviboř. Nových nástupišť 550 mm nad kolejnicí se dočkají i další stanice a zastávky.

O modernizaci tratě na pomezí kraje Vysočina a Jihočeského kraje se mluví už více než deset let. „Cílem stavby je úprava stávající trati tak, aby mohl být zaveden výhledový koncept Kraje Vysočina na zavedení přímých vlaků Havlíčkův Brod – Jihlava – Dačice město v taktu 60 minut s prodloužením vlaků do Slavonic v taktu 120 minut,“ píše ve svých dokumentech Správa železnic.

Tagy Správa železnic Top trať 227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice
54 komentářů