Rekonstrukce stropu hlavního nádraží začne odstraněním plotu u chodníku z Vinohrad

Oblast hlavního nádraží Praha čeká proměna. Pramen: © 2023 Nový HlavákOblast hlavního nádraží Praha čeká proměna. Pramen: © 2023 Nový Hlavák

První etapa zahrne rekonstrukci železobetonové části zastropení pod magistrálou včetně vozovky, přilehlých chodníků a vybudování nového přechodu.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch Novotny

Tak to v tom případě budou kolony už před Prahou směrem na magistrálu pokud se to zúží o další pruh :D. Nejsem jejím příznivcem, ale řešením je zakopani ji pod zem. Jelikož ty auta se akorát přesunou na jina místa, ale rozhodne jich neubyde. Pokud chce vedení Prahy zredukovat počet aut, tak pak ať poradně zdraží modré zóny, které jsou nyní takřka zdarma(Ja jsem osobně jednoznačně pro)

anonym

Zrovna u hlavniho nadrazi by to muselo byt dost hluboko (metro, a dal pak Vltava) –> Jak byste resil vyjezdy do okolnich ulic?
Ac to vsichni povazuji za dalnici a hlavni prutah Prahou, tak vysloveneho tranzitu tam jezdi nekolik malo procent. Velka cast aut jede z/do (sirsiho) centra, coz taky znamena, ze potrebuji mit moznost odbocovat do okolnich ulic.

Vojtěch Novotny

Proč konečně nezahloubit magistrálu pod zem? I jakožto ridicovi se mi to nelíbí, ze taková dálnice vede skrz město, ale neustále přidávání přechodů tomu opravdu nepomůže. Zároveň pokud se magistrála zúží na méně pruhu, tak bude “stát” cele širší historické centrum Prahy. Skutečně nechápu, ze je takový problém zahloubit cca 2 km tunel.

Škrpál

Zahloubení magorstrály je nesmysl. Tu je nutno pouze ne několika místech zneprůjezdnit a přeměnit na městský bulvár. Není možné aby 28 % (řidiči) touto zrůdností i nadále terorizovalo zbylých 72 % obyvatel města.

Vojtěch Novotny

Supr, a kudy ta auta budou jezdit? Protože ty se fakt nikam nevypaří a způsobí to pouze to, že budou zablokovány všechny přilehlé silnice. Jinak samozřejmě souhlasím, ze je to ostuda Prahy, ale takto se to nevyřeší

gitare3

Pokud nebude tak velká nabídka jako dosud (třípruhová dálnice v centru města), tak někteří lidé zvolí jiné formy dopravy, jiné trasy nebo třeba nepodniknou cestu vůbec.

Vojtěch Novotny

Tomu nevěřím. Jako, že si všichni ti majitele prémiovek typu Mercedes S class, kterých jezdí po magistrále spousta presednou do metra? To určitě ne. Ty pojedou svým autem i kdyby to mělo trvat 10x dyl než metro

gitare3

Ano, někteří nikdy nepřejdou na alternativu, tak ať jim cesta klidně trvá 10x dýl. V celkovém provozu magistrály tyto prémiovky tvoří menšinu.

L.

> … nebo třeba nepodniknou cestu vůbec.

No, konečně otevřené přiznání, že vám jde o zhoršení kvality života občanů.

Marek

72% obyvatel Prahy bydlí na magistrále??? Co jste dneska po ránu šňupal? Něco tvrdšího?

David

Naopak… Co jste to šňupal vy? Tady nejde o to, kolik % u magistrály bydlí, ale… Kolik lidí skrz ní projde pěšky… První se zamyslet, než něco plácnout.

Ferda Vomáčka

Kupředu levá, soudruhu? Zakázat, přikázat, zrušit, zbořit, toť budoucnost! Zpátky ni krok!

Michal M

Je tam mělká trasa podzemní tramvaje, kterou to několikrát křižuje. Pak je tam i áčko a spojovací tunely k němu, a Vinohradské tunely. Bylo by to velmi složité a muselo by to vést hodně jinudy….

Facepalm

Nevím, jestli si uvědomujete, co všechno tam je pod zemí už teď a tedy s čím vším by se to tlouklo.

Tedy mimo jiné.

praktik

Dotaz: kde že vlastně má být ten nový přechod přes II. SJM, o kterém tady proběhla plamenná debata?
Má-li být před Fantovou budovou, pak je to asi zbytečnost, která bude jen hloupě zdržovat provoz po magistrále, protože tu lze v pohodě podejít třeba i dolní původně „odbavovací“ halou nádraží. (= nyní hloupým trhoveckým prostorem). Kdyby však měl být až někde poblíž Smetanova divadla, tam by možná nějaký trochu větší smysl už mít mohl, ale to by zase asi logicky nebyl součástí této stavby, protože by nevedl přímo k budově nádraží.

Krusty55

Chapete to spatne politicky. Ucelem prechodu neni poslouzit chodcum, ale nas*at ridice. Nic jinyho, je to proste jenom hloupej naschval jak od osmiletyho ditete (coz celkem odpovida intelektu panu Scheinherra a Hriba).

Ondřej

Pánové, bude tam semafor, který bude mít defaultně zelenou pro auta a červenou pro chodce. Jen když přijde chodec a zmáčkne si tlačítko, tak se situace změní.

Jinými slovy, jesltiže to je zbytečnost a nikdo tam chodit nebude, tak to řidiče vůbec neovlivní, není to naschvál pro ně a nebude je to štvát.
A pokud tam skutečně bude zájem o přecházení, pak to taky nebude sloužit pro účelné nasí*ání řidičů, ale bude to pro uspokojení té poptávky po přecházení a bude to maximálně spravedlivé pro obě strany. 😉

Michal M

Jak vidím, ta šílenost vede středem města tak dlouho, že ji slabší povahy začaly považovat za něco normálního…

JAJV

Problém nastává pouze v tom, že v místě je mimoúrovňové, naprosto bezpečné křížení chodců s auty, tedy podchodem odbavovací halou, do které stejně každý přijde, protože mimo to první nástupiště, všechny vedou pod úroveň magistráty, stejně jako park je pod její úrovní. Vzniká tu tedy naprosto nesmyslně rizikové místo, kde chodec tak jako tak bude muset o úroveň níže, jen místo bezpečně hned v budově nádraží, až po přejití magistrály, kde kvůli legislativě musí být vytvořen ostrůvek, tuším že snad není dnes možné dělat přechod přes 3 pruhy, tedy bude muset dojít k úpravě z 3+3 na 2+2 Tedy i… Číst vice »

anonym

A jak to je treba u Muzea? Taky ostruvek?
U svetelne rizeneho prechodu ostruvky nejsou treba…

David

V čem je problém? V tom, co píšete, rozhodně ne. Za 3-5 let tam stejnak bude místo parkoviště park a ti lidé ono místo před nádražím zkrátka budou využívat tak, je se sluší a patří. Vést přímo před hlavní budovou nádraží takhle nesmyslnou dálnici je úplně nesmysl. Magistrála zkrátka na 3 pruzích stejně zůstat do budoucna nemůže. Omezit a hotovo. Nevidím nikde žádný problém…

VTT

V dolní hale je knihkupectví, lékárna, Billa, Pont, restaurace a pár dalších obchodů. Je to mnohem chytřejší, než když tam byla zaplivaná pekárna, kde po pečivu v bednách chodili holubi (viděl jsem to na vlastní oči) a poflakovaly se tam bandy různých existencí. Ač můžeme mít ke Grandi Stazioni spoustu výhrad, tak ten hlavák zkulturnili. Na druhou stranu, je fakt, že ta dolní hala je pro nádraží zcela zbytečná a velká část horní haly taky. Dřív byly v dolní části pokladny, bylo jich snad padesát, otevřené dvě a u nich fronta. Nahoře pak válce s jízdními řády a vitríny s… Číst vice »

Michal M

Jestli tím míříte k tomu, že by se to celé mohlo zbourat (se zachováním výstupů z metra) a obnovit Vrchlického sady v původním znění, tak jsem všema deseti pro-

VTT

Nevadilo by mi to (resp. nějaká část horní haly y musela zůstat). Výstupy z metra samozřejmě taky, včetně nějakého zastřešení, aby se člověk dostal z metra do nádraží suchou nohou i za deště.
Ale to je nereálné.

David

To ale neznamená, že potřeba nejsou samotné prostory, respektive, že by byly zbytečné. Naopak. Na hlavním nádraží v Praze se pohybuje tolik lidí, že… Že zkrátka to místo začíná chybět. Ostatně to potvrzuje i samotná Správa Železnic, jež v rekonstrukci počítá právě i s menším navýšením celkové kapacity haly.

Michal M

Jsem zvědav, za jak dlouho se na tohle spustí kolovrátek „ažbudeokruh“ 🙂

bvovka

Nevíte, jak je to s druhou stranou? Tj. 8. nástupiště nebo jestli se budou prodlužovat i zbylé dva podchody.

Roman

Nic takového bych nejméně v příštích deseti letech nečekal.

Juraj

Sláva a třikrát hurá!

Ono to má vtipnou genezi: když v roce 2019 ten chodník zpřístupnili, zpočátku tam kus plotu chyběl. Z fotky snadno poznáte, který to byl: https://mapy.cz/s/palogehufa

Díky tomu šlo překročit 20cm zídku na 1. nástupiště bez nutnosti chodit po silnici a přes parkoviště. Nebylo to ideální, ale bylo to lepší než teď. Jenže plot je na pozemku Českých drah, které si díky chodníku všimly chybějící kus a plot nechaly s nebývalou rychlostí „opravit“ 🙂

Jiří Kocurek

Při drážní logice ja jasné, že kdo chodí takovou dírou v plotě, tak určitě jezdí načerno. Takovéhle kriminalitě je potřeba zabránit, oddůvodní to §1a Zábradlí tam bylo vždycky!

praktik

Spíš ČD najednou objevily díru umožňující průnik do v noci uyavřeného prostoru nádraží.

Ondra

Předpokládám že po obnovení povrchu ano + nový přechod

Zlámalík

Nebylo by bývalo lepší opravit stropy a izolace dřív, než se dělal ten vnitřek? No nic.

Juraj

Vnitřek se dělal před 15 lety v režii Grandi Stazioni, kdy se o zatékání buď nevědělo, nebo se to moc neřešilo.

VTT

Ono se to dělalo někdy předtím.

Gwann

4 mio za zrušení plotu? Nebo co vše budou dělat?

bkv

Co vám brání klepnout na odkaz v článku a podívat se?

Petr

Přemýšlím co by se stalo, kdyby udělali na magistrále nicpruhový provoz.

Jiří Kocurek

Vůbec nic, vždyť i ten bagr na fotce vezou zbytečně – určitě by se to mohlo kopat ručně. Zboží v obchodech na nádru už přece je a kdyby něco, tak ho může zavážet upravená 810 z Malešic, kde teda překladiště nechceme.

Petr

Přesně, náhradní vlaková doprava Od Opery k Bulharu.

Autičkář

Dětský šlapací cyklobagr to přeci hravě zvládne

Jarda

Ne ta do magistrály nikdy nezasahovala – ta „opravovala“ halu – myšleno vestavby obchodů a restaurací – jen zevnitř – ale dost často jim tam u toho kapalo ze stropu a proto byly v hale kýble a hadry podle toho, kde to zrovna kapalo…

Kámo

A kolikrát tam teklo ze stropů před rekonstrukcí vnitřku. Stačil větší déšť a v hale na podlaze byla mokrá místa. A když byla pořádná buřina a zatékalo to z magistrály a z Vinohrad přes taxíky na jihu, tak střední hala plavala .

Petr

No copak díry se uale jak udělají klimatizaci do těch děr, co při výstavbě omzabetonovali. 😀

Největší zvěrstvo snad někdo zastaví

Stále doufám že to největší zvěrstvo o kterém ty blázni uvažuji tj. přechod přes magistrálu když je pod tím pohodlnější a ve všem lepší podchod nevznikne. Doufal jsem že to zastaví změna vedení radnice a ODS. Pokud ne tak už je nikdy volit nebudu.

Pokud by přechod vznikl tak kdy nastane pokračování této demagogické cesty zpátky do jeskyní a kdy se tedy zasype podzemní metro a nahradí pozemní tramvají?

-Je pravda, že se díky té realizaci a pak díky výslednému stavu dají očekávat velmi zhoršené dopravní komplikace na Magistrále – už dnes je velmi často kolona vozidel od semaforu u Muzea/Václaváku podlél Opery, Hlavního Nádraží až na křižovatku „U Bulhara“ – díky semaforum před budovou Hlavního Nádraží se dají očekávat kolony až za Florenc a křižovatku u Vltavy/Hiltonu a rozlezlou dál po nábřeží z jedná strany do Karlína a z druhé až k nemocnici Na fratntišku na nábřeží… jinými slovy dá se reálně předpokládat, že zkolabuje dopravy v téhle části Prahy – no hlavně pondělky, úterky a pátky si… Číst vice »

Haxor

Jestli jsou tam už teď kolony a auta stejně stojí, tak tam ten semafor moc vadit nebude, ne?

Juraj

Ne, není to pravda.
Magistrála na kilometru stejně zastavuje třikrát kvůli světelným křižovatkám. Její kapacita už je teď vyčerpaná, takže k žádnému zhoršení nedojde. Když nic jiného, tak rovnoměrnější úseky mezi semafory dávají větší šanci pro zelenou vlnu.

Kolaps pražské dopravy věští kdejaký šaman aspoň jednou měsíčně – vzpomeňme třeba na přechody u muzea – ale ve skutečnosti magistrála je víc problém, než řešení.

O půl kilometru dál u Muzea je další přechod a pak i několik křižovatek. Tak vás tento nový přechod přibrzdí o chvíli dřív a o to plynuleji projedete přes ty další.

Ehm. Pohodlnější a ve všem lepší podchod? Chodíte někdy těmi podchody pěšky? Pokud se vám líbí tma, vůně moči je vám příjemná, rád chodíte po schodech nebo pochybně vypadající lidi jsou vaši kamarádi, tak potom ano, je podchod pro vás lepší.

Schválně se podívejte na ten slavný podchod pod tramvajovou zastávkou u Muzea. Po té době, co postavili ten přechod, kteří Motoristé Sobě tak silně kritizovali, z nějakého důvodu jej všichni používají místo podchodu. Čím to tak může být?

Já doufám že přechod vzníkne + dva pruhy v každým směru + cyklopruhy. Je potřeba ten komunistické hnus postupně polidštit

Magistrála vzala prostor na povrchu lidem, kteří dané místo využívají (uživatelé hlavního nádraží) ve prospěch aut, které tudy jenom projíždějí. A toto označujete za pokrok? A pak kdo je tady demagog…

Jiří Kocurek

Tam moment.
– autech jsou taky lidé.
– ti lidé pod magistrálou také jen procházejí (na vlak)

Teda pokud necheme tahat projevy jistého fašouna od nadřazenosti a podřazenosti skupin obyvatel. Což já teda rozhodně nechci, být vyhazován z MHD, protože zavazím lidem, jakožto valkový cestujícící. To jsem si bohužel vyslechl…

Jiří Kocurek

oprava: vlakový

Ten výrok zněl „vlakoví cestující zavazejí lidem v šalině“.

Metro zasypáno nebude. Nechte si tyto křivácké řidičské výmysly pro svou ctěnou rodinu a neotravujte jimi lidi. Tramvaje metro doplní tak jako jej doplňují velmi využívané tratě v Sokolovské, Vinohradské spolu s Korunní, Evropské, Chotkově a na Moráni s Lidickou. Všechny tyto tratě už dávno prokázaly, že rudofašounský koncept náhrady tramvají metrem byl tak vadný, že je nutno hovořit o tupé idiocii. A přechod je cestou zpět. To máte pravdu. Je cestou zpět na západ. Pokud chcete ulice pouze pro auta, musíte se naopak odstěhovat na východ. Tam totiž klerofašisté s veřejnou dopravou dokázali opravdu zatočit. Například v moSSkvě nařídil… Číst vice »

Blažek z výtopny

Nejpokrokovějsí a nejlepší země světa, strážce světového míru a demokracie má 8 a 10 proude dálnice přímo v centru měst, povrchovou veřejnou dopravu veskrze zádnou a považte nemají ani zyklospruhy ale dokonce mnohde ani chodníky.,ty „Patříme na Zapad“

Jan

Ať žije deník zdopray.cz…

František Plášek

Pokud těch 3,78M je pouze za propojení chodníku s 1.nástupištěm, tak by mě celkem zajímal projekt a detailní rozpočet…..

Rabín

Navíc 1. nástupiště už je z chodníku z Legerovy dávno přístupné…

Škrpál

Blábol. Chodník ústi do odbočovacího pruhu a posledních cca 100 m se jde vozovkou podle masivního ocelového plotu na betonovém soklu, za nímž je nevyužívaná komunikace Správy železnic ke stavědlu a tunelům.

Jiří Kocurek

Už dávno tam mohl bých chodník na konzolách. Stejně tak dávno mohl být podchod až do Italské – obojí v dobách stavby nástupišť 5,6,7.

Ale ještě v roce 2020 někteří hlasitě prostestovali, že místo pochodcu tam stačí dát policajta, aby lidi naokolo museli.

Jiří Kocurek

Šlo to, jen to 1/4 století trvalo: https://mapy.cz/s/mumorukuva

Ivan_pha

Myslíte po vjezdové komunikaci pro auta a autobusy? To fakt není chodnik.

Nicméně cena za bourání zdi a výstavby ca 100 m chodníků za skoro 4 mega je šílenost.

David

Jenže to je železniční chodník, ten stojí uplně jiné peníze než městský chodník.

Jarda

Mně by za zbourání toho plotu a trochu dlažby stačilo i jenom 3 miliony..

bkv

Mohl jste se přihlásit do VŘ…

bkv

A co vám brání kliknout na odkaz v článku a mít všechny požadované informace?

František Plášek

Samozřejmě, že jsem si to prošel…..a pokud jste to udělal i Vy, jistě jste našel – jako já – jen prázdný formulář Výkazu výměr…. Technická dokumentace je ovšem zajímavá více…

bkv

Tak to se musíte podívat pořádně a ten Soupis prací najdete…

Jiří Kocurek

Není například tam vidím tohle, nějakých 250 tun výkopů:

POPLATKY ZA LIKVIDACI ODPADŮ NEKONTAMINOVANÝCH – 17 05 08 ŠTĚRK Z KOLEJIŠTĚ (ODPAD PO RECYKLACI) VČETNĚ DOPRAVY T 125,734

HLOUBENÍ JAM ZAPAŽ I NEPAŽ TŘ. I M3 80,000

určitě by to šlo ručně