Rekonstrukce pokročila, spodní hala plzeňského nádraží se cestujícím uzavře

Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly letos v květnu a potrvají minimálně dva a půl roku.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Zasadni problem rekonstrukce je, ze ji asi planovali nejaci dopravaci nebo stavari z Spravy Zeleznic a ne architekti. Dobri architekti totiz resi taky kvalitu verejneho prostoru a to, aby se tam lide citili dobre. Diky promyslenemu a prijemnemu verejnemu prostoru tam lidi budou moct – a taky chtit – travit cas a utracet v kavarnach, restauracich atd. Zivy verejny prostor pak zvysi socialni kontrolu a tim padem snizi mnoznosti vyskytu socialne problemovych osob. No a o tomhle vsem u tohodle projektu asi nikdo nepremyslel. Dalsi aspekt – nikdo nepremyslel o tom, ze ta kopule je impozantni – az desiva. Aby… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Nádraží ostrovního typu tedy Plzeň a Ústí nad Orlicí působí prapodivným dojmem, až stresově.
Architektek Rudolf Štěch, se nakonec oběsil, údajně pro zadlužení, tedy ne z toho, co vytvořil.
Nástupiště jsou bohužel vedena na vysokých náspech, budova svou architekturou mně připomíná anglickou koloniální výstavbu v Asii, působí poněkud exoticky. Budova byla značně poničena bombardováním a v padesátých letech „ dotvořena“ hutníkem, …….přejmenována na Gottwaldovo nádraží.
Od roku 2011 se stále rekonstruuje. A to všechno tam utváří zvláštní stísněnou atmosféru, že je člověk rád, když to nádraží opustí.

Jandera

věc názoru – třeba já jsem byl na Liège-Guillemins a jestli něco tak TOHLE mi přišlo depresivní – je to tam jak v postapokalyptickém béčkovém filmu , nabubřelá průhledná hrůza skrz kterou fakt hnusně fouká – – jo a když vylezete ven na náměstíčko, začnou kolem vás kmitat snědí dealeři …

Vlastimil Kocurek

Souhlasím s vámi, můj názor byl z jednoho úhlu pohledu, velká nádraží, tedy i plzeňské, trochu přesahují lidský rozměr, a často velké přepychové prostory s palmami, např. v Innsbrucku, doplňují toalety, kde se člověk nevejde se 120 l. zavazadlem, a i tam skupinky nepřizpůsobivých, kteří nikde necestují. Takže přejí Plzni, aby se rekonstrukce dokončila co nejlépe, a rozhodně a bude se jednat o funkční, čisté nádraží s netuctovou architekturou a komfortní. To náměstíčko mohlo být vyjmuto z ochrany, a celé moderně přestavěno včetně skleněné střechy, ale vím, že to je hodně kontroverzní až „ šílená“ myšlenka, která by vyvolala negativní… Číst vice »

Emanuela

Nekonečná rekonstrukce-nekonečný příběh-jděte se podívat, jakém stavu jsou perony okolo budovy. Kolik roků po rekonstrukci? Proč dodavatel a zhotovitel otočil rub a líc kamene na nástupištích? Jestli takhle budou dělat budovu, tak potěš koště.

Ares

Jestli to spíš nebude zanedbávanou údržbou provozovatele. Je to nové, tak na to alespoň 10 let nesáhnem.

Ares

Na spodní hale se rekonstruovala tak podlaha a výmalba, to je to co vidíte, ten zbytek je v hodně mizerném stavu. Přál bych vám vidět to co jako cestující nevidíte. To by jste blil..

bkv

Teď se rekonstruuje hlavně všechno okolo spodní haly…

Jandera

a co nádražní restaurace? držkovka mi tam vždycky chutnala – klasiku asi nahradí nějaká ohavná prosklená vitrína…. nebo ne?

Koro

Na klasiku můžete třeba do Rumunska nebo do Nigérie.

Jandera

díky za radu , jste tam asi jako doma 🙂

Jiří

Plzeňská nádražka už je přes rok zavřená, nejspíš nepřežila COVID uzávěru.

kakov

Ale kulový je otevřená prodává přes okno na perone, žádný krach se nekonal, kdyby nebylo omezení Covidu budou mít normálně otevřeno

Savik

Na to, že se žst. Plzeň dělá jedenáct let… pokrok 🙂

David

ČD mají stále ještě rozdělené pokladny na mezinárodní a vnitrostátní?

Martin

To si jako nebudeme moci dávat sraz u Hutníka?!? To teda nevím, jak se na nádraží najdeme?

Karrel

Třeba hutníka dočasně přemístí do horní haly 😁

Savik

Není-li hutník a železničář – není nádraží.