Rekonstrukce pokročila, spodní hala plzeňského nádraží se cestujícím uzavře

Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly letos v květnu a potrvají minimálně dva a půl roku.

Cestující na plzeňském hlavním nádraží čeká počátkem ledna první výraznější omezení kvůli rekonstrukci tamní památkově chráněné budovy. V souvislosti s postupujícími pracemi se pro cestující uzavře spodní hala nádraží. Veškeré služby budou přemístěny do horní haly.

Většina změn bude probíhat přes noc. Přesun vnitrostátních pokladen do horní haly se uskuteční přes noc ze 4. na 5. ledna, přemístění mezinárodních pokladen z 5. na 6. ledna a odjezdových a příjezdových tabulí z 6. na 7. ledna. V době stěhování a prvních dnů v novém režimu Správa železnic zajistí koordinátory pro případné navádění cestujících. Od pondělí 10. ledna bude spodní hala kompletně uzavřena, zůstane v ní pouze koridor k výtahu.

Plzeň, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPlzeň, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádražní budova Plzeň, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Plzeň, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Plzeň, vizualizace. Pramen: Správa železnicInteriér spodní haly nádraží Plzeň, vizualizace. Pramen: Správa železnicInteriér spodní haly nádraží Plzeň, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Práce na rekonstrukci výpravní budovy začaly letos v květnu a potrvají minimálně dva a půl roku. Letos se soustředily do zázemí spodní haly a na centrální schodiště, kde budou nově dva eskalátory. Celý objekt dostane novou střechu a fasádu. Zcela se přestaví horní hala, která bude sloužit jako otevřená čekárna a obchodní pasáž zároveň.

Zakázku získaly firmy Metrostav DIZ, OHLA ŽS a Avers, cena je 668 milionů korun.

Tagy Plzeň hlavní nádraží Správa železnic
18 komentářů