ten most mi prijde vizualne ohavny – skoda ze ho nezbourali
Pražák z Pětky
2 let
Takze ted se to uzavrelo jako ze “levne” a az bude po volbach, tak se zjisti, jak to bude doopravdy. To ze se na stavajici most nevejdou vsechny site podle dnesnich norem, o tom se radeji mlci, to se asi bude resit casem nejlepe po volbach. A claumy dodavatele budou vesele naskakovat.
To ze se tam nevejdou vsechny stavajici site podle dnesnich norem? Protoze jsou ruzna ochranna pasma a kdyz se vsechny sectou, tak to proste nevychazi…
No nebudu rikat odkud to vim, byl jsem proste u toho 😉 Ale kdokoliv si to muze dohledat v dotazech a odpovedich k verejne zakazce na strankach TSK. Jen pozor, tech dotazu je spousta, protoze se spousta veci dodnes nevi a budeme se teprve slozite resit.
I kdyby to nevycházelo, tak se může pro převedení nějaké sítě postavit konstrukce vedle. Pořád to bude levnější, než bourat a stavět nový most.
A chtěl bych vidět, jak se nevejdou sítě na most se čtyřmi pruhy a širokým chodníkem, když se vejdou do úzkých ulic, třeba jednosměrných.
Nedochazi vam par mensich detailu, most ma jen omezenou mocnost (vyuzitelnou hloubku) a pak ze v jednosmerne ulicce toho nepovede asi tolik, jako na jednom z mala mostu pres Vltavu😉
Ono to dava smysl tento postup. Sheinherr hlavne nechtel dopustit, aby se stavel novy most a stavajici zboural. Pripravit ale rekonstrukci vcetne projektu je na dlouho a za jedno volebni obdobi se to vcetne vysoutezeni stavby nestihne. A v tom pristim uz muze byt vsechno jinak. Takze se soutezi stavba v podobe design and build, kdy se vlastne vubec nevi, jak se to postavi, ale smlouva uz bude uzavrena a nasledky (financni) si uz ponesou nasledovnici. Od investora (TSK) jsme dost vnimali ten tlak, a byl veden i osobne na nejvyssi urovni ze strany reditele TSK. A na odpovedich na… Číst vice »
ona má stejně zůstat akorát ta obloukova část, zbytek půjde k zemi jak kvůli stavu tak kvůli nulove hodnotě.
Poudy
2 let
To bylo keců jakej je Adam Scheinherr idiot, že nechá opravit Libeňák dráž než postavit nový. No tak to bych chtěl ten nový most ta 2mld vidět 😉 Jo jasně, Metrostav to podkopl ale to by mohl udělat i v tendru na novej a určitě by to nebylo ta 2mld…
Já bych cenu nového mostu neviděl o moc vyšší pokud by se zachovaly stejné parametry. Stejně tahle rekonstrukce znamená novostavbu vě většině délky mostu plud zachování samotných oblouků a základů mostu, které jsou už dnes sto let staré, takže taky nebudou v nejlepší kondici. Přece je vždy náročnější opravovat starý objekt a ještě zachovat všechny původní rozměry než to stavět zčista a komplet moderní technologií. Podle vizualizace je vidět že na tam neobloukovém zbytku šetřili tak jako tak, je to jako pěst na oko, za obloukem následují betonové kvádry s nulovou architektonickou hodnotou, protože to musí být co nejlevnější. A… Číst vice »
V každém případě stojí za cokoli zachránit co se dá – je to jediný kubistický most na světe, někomu to tak ještě nepřipadá, ale možná za par stovek let, pokud vydrží se na něj budou jezdit koukat tisíce lidí, jako na Karlův, který také 100 let po jeho výstavbě byl „tuctový“
Když tak koukám, jak různý ty Metrostavy podstřelujou ceny, aby měly práci a reference, tak si řikám, že se ta korupce v Buštěhradě nakonec docela vyplatila.
ono to bude fungovat tak dlouho, kdy na magistrátu budou seděl lidi, kteří neumí rozpočtovat stavby…pak by cena byla reálnější
Gwann
2 let
tak všechna čest, že se tohle povedlo.
ještě asi zajít zdokumentovat „starý“ libeňák s patinou….
František
2 let
Tak to je skvěle načasované. Je vidět, že na Magistrátu sedí odborníci. Jediný přístup tramvají z centra do oblasti Palmovky tak bude po Sokolovské (trať přes Krejcárek bude taky v opravě)
No a ?
Byla doba a zase to není tak „dávno“ co Krejcárek neexistoval a když se muselo na Vítkov do odstavného kolejiště, tak se šlo buď pěšky po kolejích a tunelem nebo se dojelo na Ohradu a šlo se tam pěšky …
Z Holešovic na Palmovku se dá dojít pěšky, lze předpokládat, že tam nějaká „pěší“ možnost zůstane ….
Jak myslíte že se dostávali z Holešovic na Palmovku lidé v době, kdy most nebyl ….
Takže Scheinherr za volební období zařídil: stavbu Dvoreckého mostu, Štvanické lávky, Trojské lávky, metra D a k tomu ještě nové tramvajové tratě, nedávno v rekordním čase položil na Argentinskou tichý asfalt a teď splatil obří dluh Prahy vůči Libeňáku. A přesto je to asi nejnenáviděnější osoba v Praze, protože maluje cyklopruhy nebo co.
Hypoteticky vzato, kdyby si materiál z přelomu předminulého a minulého století, z něhož je most vyroben, umanul, že ho to nebaví a začal pomalu odcházet, a musel být nahrazován – těžko si lze nyní představit jak, tak by asi památková ochrana šla „sofort“ do kopru … a jistá část domu „na nábřeží“ s „domem Dlážděná 7“ by museli fofrem řešit co dál ….
Jedna kolej „odbočka Tunel“ – Krč – Vršovice by toho moc nezvládla ….
na to, že to spadne, předpokládám dobrá správa spoléhá… a jistě doufá, že to bude degradovat s předběžným varováním…ne jak v Janove ten betonový zaveseny most.
Sorryjako, ale jestliže městský památkový úřad prosazuje řešení, že po mostě vlaky jezdit nebudou, že mají jet jinudy, tak je to trochu příliš.
Stejně jako když přizvednutí konstrukce nazývají totálním zničením historické hodnoty mostu.
Ten památkový úřad ale nespadá pod magistrát. Je to přenesený výkon státní správy, úřad musí postupovat podle zákona. Primátor se může třeba postavit na uši, ale s tím úřadem nic neudělá.
jak asi nebudu s chirurgem řešit jak rezat appendix, tak nebudu s památkarem diskutovat co je a co není památka. jeden pamatkar muže být mimo, ale zde je pochybnost akorát mezi různými diskutery
může být pravda, že nejde zachránit. ale rozhodne to památkovou hodnotu má, stejně jako význam z hlediska pražského panoramatu
Co teprve, kdyby řešil infrastrukturu pro kola tak, aby jí většina nebyla spíš pro auta…
Abychom byli fér, některý ty stavby chystali už předchůdci (který taky schválili, že při rekonstrukci ulice se musí nějak řešit cykloinfrastruktura (byť bohužel ne, že musí dávat smysl). Což neznamená, že je neurychlil a nepřispěl k nim (výrazně), jen že nejel úplně z nuly.
Jednoznačně, něco z toho vydupal prakticky ze země a něco silně popotlačil k realizaci. Plus ty zdánlivý „detaily“ typu chodník od Muzea na Hlavák, ostrůvky na Malostranské, přechody na Jiřáku a u Muzea, které připomínáte jinde. Celkově jeho působení považuju rozhodně za velkej přínos. Nezbývá než doufat, že nebude ojedinělej, protože ani v MHD a v opravách ulic a mostů to jedno období není ani zdaleka dost na dohnání technologicýho dluhu. A bohužel údržba a doplňování potřebnejch detailů zní daleko míň sexy než monstrprojekty, který pokud maj vůbec přínos, maj sakra mizernej poměr cena/výkon. Taky škoda že se nepodařilo daleko… Číst vice »
tak chtělo by to ještě dotáhnout ta rozšíření tramvajových tratí…jenž někde dost škodí MČ…konkrétně P4…
osobně bych si dokázal představit i obnovení tramvaje na Koněvové od Ohrady do Karlína na úkor aut.
k cykloinfra…nejsem zrovna cyklista, ale přijde mi to současné provedení dost k ničemu, tohle ho dost poškozuje, ty cyklopruhy jsou považované za zbytečné a nebezpečné….
je ovšem otázkou jak postavit oddělenou síť cyklostezek v zastavěné oblasti….to by chtělo totiž např. zjednosměrnění mnohých ulic nebo zrušení parkování alespoň na jedné straně. a to by byl rambajz snad ještě horší….
Integrace – prostě nechat cyklisty jezdit po „normální“ silnici a zakázat předjíždění.
Na šírších silnicích pak rozšířit chodníky tak, aby se dala půlka vyhradit pro cyklisty (rozdělená stezka pro chodce a cyklisty).
Nemusi tam mit vyhrazeny pruh. Je spousta legalizovanych chodniku, kam se na kole smi a nic vyhrazeneho tam neni. Musi tam samozrejme jet opatrne a neomezovat chodce, ktery se ale na rade z nich vyskytuji dost sporadicky, tak to vetsinou neni problem.
Je to dvojsečný. Rambajz by to byl větší, ale zase by to mohlo o dost líp fungovat. I pro lidi, kteří si za současnýho stavu nedokážou představit, že by na kolo sedli. V tomhle dost platí profláklé stavět infrastrukturu na to, jaký „modal split“ město chce mít a ne na ten, který má (pokud ten není dobrý). Co by pomohlo hodně, je umožnění průjezdu kol v jednosměrkama (drtivou většinou) v obou směrech a plošný omezení rychlosti na 30 mimo hlavní tahy. Tyhle dvě věci samy o sobě udělaj překvapivě hodně. (Bohužel tohle leckde naráží na ty městský části, někde zčásti,… Číst vice »
já bych pro některé ulice z půlky cyklistické i byl…jen nevím, nakolik je to průchozí fakticky i politicky….
protože mnohde a mnohdy by ta cykloulice mohla vyřešit konflikt dopravy na té hlavní třídě. typicky třeba lucemburská či přemyslovská + mánesova by umožnily vyřešit cyklisty z vinohradské, hradešínská s moravskou a římskou nahradit korunní atp. atp.
To je Praha 2 a okolí, které tato bohužel omezuje (i když se P3 snaží, s takovým sousedem je to těžké), tam je zatím jízdní kolo jen předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích.
Bohužel P2 pro cyklodopravu je něco jako P4 pro tramvaje. Auta jsou tam svatá.
K těm cyklopruhům – bydlím v Braníku a když tam vyznačili cyklopruhy na Modřanské tak jsem nejdřív taky netušil k čemu je to dobré (jezdím po stezce). A pak jsem to párkrát zkusil (pospíchal jsem) a ejhle vono je to docela super a vede to na přímo. Plus v létě benefit že nemusim po přeplněné cyklostezce. A jízda autem mi tam přijde teď o něco bezpečnejší (pruhy se jsou užší takže lidi jedou méně rychle). Takže ten povyk kolem toho moc nechápu, možná je to jen prostě neznalost..
Jsou dvojsečné. Někdy způsobujou těsnější průjezdy aut kolem cyklisty, některým řidičům zas připomenou, že ten cyklista tam má co dělat. Kterej vliv kde převládne si netroufnu odhadovat. Pro ostřílené, zkušené a rychlé cyklisty můžou být přínosem. V čem jsou naprosto nedostatečný je nalákat na kolo lidi, kteří vůbec cyklisti nejsou. Lidi, který nějaká cyklistika absolutně nezajímá. Ale kolo použijou, když je to pro ně fajn dopravní prostředek na danou cestu. Rychlejší a šikovnější než ty ostatní. Kterejch je v populaci mnohonásobně víc, než těch motivovanejch cyklistů (natož než těch opravdu drsnejch, kteří klidně pojedou po dnešní magistrále). Když se v… Číst vice »
Přesně takhle to mám taky. Jezdím do práce z Dolních Počernic na Invalidovnu. Když mám čas a chuť, tak jedu po cyklostezce. Když pospíchám nebo se mi nechce motat mezi lidma, tak využívám cyklopruhy. Rohanské nábřeží-Voctářova. Nebo jedu Sokolovská-Českomoravská-Poděbradská, kde to je na Českomoravské super a zbytek nějak projedu. Hodně lidí teď jezdí na silničkách-gravelech, nacož jsou cyklopruhy ideální.
Auta i koleje by si mohly žít v Koněvově / Husitské / Hybernské v provozní symbióze, akorát by zmizela možnost parkování a stání u chodníku … Kvůli tomu by byl řev …
No třeba na Novovysočanské vznikly cyklopruhy a přitom je plánována cyklostezka z Krejcárku na Balabenku po bývalé drážní cestě. U nás za barákem Odlehlá by byla krásná oddělená cyklostezka v lesíku (kde je akorát bordel od zahrádkářů a bezdomovců) ale namalovat pruhy na silnici je snažší. Jasně někde to nejde, ale zrovna u nás je vidět, že si to snaží ulehčit a nakonec to ničemu nepomůže.
V poslední době v Praze zvítězila v oblasti cyklo infrastruktury kvantita nad kvalitou. Nedotahují se důležité cyklostezky a máme jenom nějaké oddělené části, které na sebe nenavazují.
Ta cyklostezka po bývalé dražní cestě nevznikne. Správa železnic ji definitivně zařízla. Bude se pracně hledat nějaká jiná cesta.
Takže jestli něco vznikne, tak v řádu let. Je potřeba si uvědomit, že na mosty na Balabenku se přímo napojí VRT z Drážďan (z tunelu pod Ládvím/Prosekem), takže Správa železnic ten prostor rozpletu pod Krejcárkem nemůže pustit pro cyklostezku.
Jakakoliv stavba je na dele… ale nekdo to rozhejba jako aktualni namestek a nekdo resi jen proc to nejde…..jiste neni bezchybny ale fakta rikaji v jeho prospech
Tak snad to Pražáci ocení u voleb.
Optimálně po volbách na magosi jen s Piráty bez TOPky. Nejlepší vedení Prahy v historii. A ještě teda vykydat ODSáckou a ANOfertí mafii i z malých radnic.
Hodně smysluplné práce dělá Petr Hlaváček za TOP. V oblasti územního plánování a urbanismu to rozhýbal podobně jako Adam. Oba tomu dávají technické vzdělání a systematický přístup. Nejsem žádný odpůrce humanitních oborů, ale prostě technická škola naučí lidi myslet jinak – aby výsledek fungoval, byl jednoduše opravitelný, udržovatelný, byl nastavený pravidelný servis a údržba apod. Teď mají oba štěstí, že jim do toho nikdo moc nekecá a nechá je dělat jejich práci. To je špičková práce primátora Hřiba. Věnuje se svojí práci a znalosti – reprezentace Prahy navenek, digitalizace, zdravotnictví. A nemá snahu radit jiným radním v jejich oborech. To… Číst vice »
Hlaváček je taky samozřejmě vynikající. A odborník. Naštěstí nestraník, takže snad bude i po volbách. Za to Marvanová a ta ženská v přechodu (Pospíšil) jenom škodí. Tak držme palce, aby to dobré zůstalo i po volbách a to nedobré šlo konečně k čertu. Neschopných a všehoschopných darebáků už bylo v Praze dost.
Jo pár lidí je od nich fajn i na radnicích, ale celkově je Top09 na pražský radnici a na radnicích městskejch částí většinou spíš průšvih. Jestli mě u někoho kdy mrzelo, že jsem je volil, jsou to oni v komunálkách. Technické vzdělání je fajn a je potřeba technicky vzdělané lidi v politice mít. Ale taky je potřeba to nepřehnat tak, aby dominovali. Oni ti humanitně vzdělaní přináší taky důležité pohledy na věc. K čemu technicky dokonalé stavby a systém, kdyby nebyly v praxi použitelný pro lidi. On opravdu skvělej technik se pozná mimo jiné tak, že když má navrhovat něco,… Číst vice »
Za naschvál řidičům považuju taky nafouknutí projektu východní části Městského okruhu tak, že to bude neprosto neufinancovatelné. Ono to je vidět na této diskuzi tady: cyklisti jsou nadšení, automobilisti míň. Kromě mě, já jezdím do Prahy do práce tak, že jezdím na kole do Kolovrat na vlak nebo na Opatov a odtud do práce – v Kobylisích – jedu vlakem a metrem nebo jen metrem. Jednou jsem ty cyklotrasy v centru použil – hrkat se na silničním kole přes tramvajové koleje, to bylo maso. Stejně to nakonec skončilo galuskou napresovanou do žlábku a modřinou přes celé stehno. Uznávám, že na… Číst vice »
Ta východní část městského okruhu v dřívější variantě byla naprosto neprojednatelná a nikdy nemohla projít. Byla to spíš chiméra a slib, o kterém jeho autoři věděli, že ho nebudou muset splnit. Ta nová bude sice dražší, ale má aspoň nějakou šanci na to, aby dávala smysl. Infrastruktura pro auta je prostě sakra drahá. Což je přesně ten důvod, proč je pro město potřeba, aby se auta používala co nejmíň a jen tehdy, když je to nutné nebo když to hodně pomůže. A ne na cesty, které se dají udělat daleko prostorově a insfrastrukturně úspornějším dopravním prostředkem. Otevřít Dvorecký most pro… Číst vice »
k východní části městského okruhu….opakování tragédie typu Klein-Holeschowitz Strasse…prostě není možné. a to tedy nutně znamená kurňa dlouhý tunel…nebo přestat jezdit autem
Tak zrovna z Malešic k severu snad žádné tunely potřeba nejsou, možná až k Balabence. Nebo se snad musí chránit i ty brownfieldy tam? (Pořád mám za to, že MO má odbočit z Jižní spojky za lanovým mostem směrem na Štěrboholy, jak byla bobová dráha.
úplně vám nerozumím…nově má být pod povrchem hlavně vše mezi pelc-tyrolkou a balabenkou, vyjma křižovatek.
tam snad není žádná diskuze o vhodnosti tunelového vedení.
část od malešic dále je v zásadě bez významných změn, tunel pod malešicemi měl být tak jako tak.
jediné kde se můžeme bavit o potřebnosti tunelu je úsek balabenka-českobrodská. tam osobně nemám úplně přesnou představu, jak moc by vadilo povrchové vedení, domnívám se ale, že poměrně dost, nějaká obytná zastavba kolem vysočanského náměstí je a pod jarovem také…takže vše k diskuzi je akorát tak možná část spojovací mezi ulicemi k žižkovu a na balkáně….
Ale z brownfieldů se vhodným vedením komunikace (tunelem) dá udělat lukrativní pozemek typu Smíchov nebo Holešovice. Magistrát má pracovat na tom, aby město jako celek (včetně firem a obyvatel) bylo co nejefektivnější a nejbohatší. Takže ta nová varianta východní části okruhu připravovaná Kaslem, Hlaváčkem a Scheinherrem připraví území kolem té stavby na zástavbu bytů pro cca 50000 – 100000 lidí včetně kanceláří. To je nějakých 20000 až 35000 bytů. Jen si spočítejte kolik to při ceně bytu mezi 5 až 10 miliony korun a DPH na byt ve výši 21% hodí do státní pokladny peněz. Málokdo si uvědomuje, že z… Číst vice »
Auta budou co nejméně blokovat kola, když se pro ta auta udělá infrastruktura, po které nějak slušně (neříkám, že bez problémů, dopravní zácpy u města velikosti Prahy prostě jsou) projedou. A mimochodem, ten MO by klidně nějaký autobus používat mohl. Pokud vím, důvod odmítnutí busu Blankou byl, že „by to lidi moc používali a tak by to stálo moc“. Takže infrastruktura pro auta pomůže i té MHD, která má v Praze nadstandardní podíl, který už půjde jen těžko zvýšit (tak, aby to zvýšení bylo dobrovolné a ne dosažené buzerací automobilistů). Tak u Dvoreckého mostu se neshodnem a ten Rohanský most… Číst vice »
Jenže takhle to bohužel nefunguje. Přidání infrastruktury pro auta způsobí, že pro řadu dalších lidí, kteří dnes jezdí jinak, bude výhodnější jet autem. A protože přidat se dá jen někde, situace v úzkejch hrdlech se tím jenom dál zhorší. Ten váš recept je bohužel totálně nefunkční a kontraproduktivní a je to ve světe i u nás mnohokrát ověřeno. Člověk v autě prostě zabírá minimálně sedmkrát víc prostoru než ostatní druhy dopravy (oproti některým je to až 20x). Takže všichni se v autech do většího města nemůžou vejít nikdy. Jediný řešení tedy je motivovat dobrou infrastrukturou všechny kdo můžou, aby přešli… Číst vice »
PS: nerad vám beru iluze, ale o tom nekonečným růstu vám bohužel lhali. Už pár desítek let jde na dluh, je to v podstatě pyramidová hra. Díky růstu se platí nový věci, ale pak města nemaj na jejich údržbu. Tak zkusej další růst, ze kterýho nějak zaflákaj i údržbu toho, co už maj, ale za pár let je potřebnej balík na údržbu zase větší… Čím dřív si to přiznáme, tím míň to bude bolet. Díky pokroku v technologiím máme i možnost, že to bude bolet relativně málo a ne, fakt nedojde na středověk. Ale to nejhorší a nejzbytečnější rozhazování si… Číst vice »
tak zrovna teplota doma, a to jsem vyrostl v paneláku v 27C, není zas tak důležitá…nastavuju si 19-20C, což je myslím pořád hodně komfortní. a už tímto si myslím, že přírodu šetřím.
No jasně, jezdit na silničním kole po silnicích.
Tak jsem to vyřešil – na silničce z Benešova na Opatov, přes Týnec, Herink nebo zadem okolo Jesenice to je bez problémů, a pak s kolem zaclánět v metru. Zatím mi za to nikdo nevynadal.
Tramvajový tratě potřebujem (i když už jsem taky viděl návrhy, jak je udělat pro kola bezpečnější – v podstatě to byl kus gumy, kterej se pod váhou tramvaje splácne a žlábek jí uvolní, zato pod váhou kola zůstane nahoře a žlábek vyplní). Což sice problém neřeší úplně (za mokra je to železo pro kola nepříjemně kluzký), ale pokud to bude v praxi fungovat, pomůže to. Na druhou stranu v řadě míst by šlo kola vést jinudy, aby trať maximálně kolmo křížily (což je nejbezpečnější). Na těch pár místech, kde to nepůjde, to holt bude chtít extra majzla vždycky. Kočičí hlavy… Číst vice »
nechci nikomu dělat překážkovou dráhu…ale rozhodne nemá smysl předlazdit celé centrum od historické dlažby.
jinak si neuvedomuju úplně přesně co u muzea za dlažbu máte na mysli, ale pokud to je to co jeuž kdesi u anděla na jedné z kolmych na začátek radlické nebo v Brně na masarykove/svobodaku/moravaku, tak to nemá rado těžší dopravu, zvláště při otáčení / odboceni. zda je to položením nebo to prostě lépe nejde…nevím. ale před tímhle raději varuju
ten most mi prijde vizualne ohavny – skoda ze ho nezbourali
Takze ted se to uzavrelo jako ze “levne” a az bude po volbach, tak se zjisti, jak to bude doopravdy. To ze se na stavajici most nevejdou vsechny site podle dnesnich norem, o tom se radeji mlci, to se asi bude resit casem nejlepe po volbach. A claumy dodavatele budou vesele naskakovat.
a to víte odkud?
To ze se tam nevejdou vsechny stavajici site podle dnesnich norem? Protoze jsou ruzna ochranna pasma a kdyz se vsechny sectou, tak to proste nevychazi…
No nebudu rikat odkud to vim, byl jsem proste u toho 😉 Ale kdokoliv si to muze dohledat v dotazech a odpovedich k verejne zakazce na strankach TSK. Jen pozor, tech dotazu je spousta, protoze se spousta veci dodnes nevi a budeme se teprve slozite resit.
I kdyby to nevycházelo, tak se může pro převedení nějaké sítě postavit konstrukce vedle. Pořád to bude levnější, než bourat a stavět nový most.
A chtěl bych vidět, jak se nevejdou sítě na most se čtyřmi pruhy a širokým chodníkem, když se vejdou do úzkých ulic, třeba jednosměrných.
Nedochazi vam par mensich detailu, most ma jen omezenou mocnost (vyuzitelnou hloubku) a pak ze v jednosmerne ulicce toho nepovede asi tolik, jako na jednom z mala mostu pres Vltavu😉
Ono to dava smysl tento postup. Sheinherr hlavne nechtel dopustit, aby se stavel novy most a stavajici zboural. Pripravit ale rekonstrukci vcetne projektu je na dlouho a za jedno volebni obdobi se to vcetne vysoutezeni stavby nestihne. A v tom pristim uz muze byt vsechno jinak. Takze se soutezi stavba v podobe design and build, kdy se vlastne vubec nevi, jak se to postavi, ale smlouva uz bude uzavrena a nasledky (financni) si uz ponesou nasledovnici. Od investora (TSK) jsme dost vnimali ten tlak, a byl veden i osobne na nejvyssi urovni ze strany reditele TSK. A na odpovedich na… Číst vice »
zajímavé info….jsem zvědav jak to tedy bude následně probíhat
smlouvy na rekonstrukci jsou podepsaný a ty omáčky okolo je jen obvyklý folklor co kdyby jak
Teď jsem si vzpomněl na „opravu“ Negrelliho viaduktu, která nakonec dopadla tak, že několik pilířů museli rozebrat až pod zem a 16 oblouků postavit úplně znova https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/oprava-negrelliho-viaduktu-se-nejspis-protahne-k-zemi-pujde-16-oblouku-20180823.html
Tady očekávám něco podobného a nakonec bude lepší když to postaví zgruntu s pomocí nového maeteriálu a nechají tam akorát nějaké okrasné obložení.
ona má stejně zůstat akorát ta obloukova část, zbytek půjde k zemi jak kvůli stavu tak kvůli nulove hodnotě.
To bylo keců jakej je Adam Scheinherr idiot, že nechá opravit Libeňák dráž než postavit nový. No tak to bych chtěl ten nový most ta 2mld vidět 😉 Jo jasně, Metrostav to podkopl ale to by mohl udělat i v tendru na novej a určitě by to nebylo ta 2mld…
Já bych cenu nového mostu neviděl o moc vyšší pokud by se zachovaly stejné parametry. Stejně tahle rekonstrukce znamená novostavbu vě většině délky mostu plud zachování samotných oblouků a základů mostu, které jsou už dnes sto let staré, takže taky nebudou v nejlepší kondici. Přece je vždy náročnější opravovat starý objekt a ještě zachovat všechny původní rozměry než to stavět zčista a komplet moderní technologií. Podle vizualizace je vidět že na tam neobloukovém zbytku šetřili tak jako tak, je to jako pěst na oko, za obloukem následují betonové kvádry s nulovou architektonickou hodnotou, protože to musí být co nejlevnější. A… Číst vice »
V každém případě stojí za cokoli zachránit co se dá – je to jediný kubistický most na světe, někomu to tak ještě nepřipadá, ale možná za par stovek let, pokud vydrží se na něj budou jezdit koukat tisíce lidí, jako na Karlův, který také 100 let po jeho výstavbě byl „tuctový“
No zase není v zásadě nemožné postavit i ten novy most v kubistickém stylu
most není rychloobrátkové zboží
Když tak koukám, jak různý ty Metrostavy podstřelujou ceny, aby měly práci a reference, tak si řikám, že se ta korupce v Buštěhradě nakonec docela vyplatila.
Kéž by..
Metrostav se spraví na vícenákladech. Výmluvy na špatný geologický průzkum, potřeba více sanovat podloží atd atd. Není to totiž poprvé.
ono to bude fungovat tak dlouho, kdy na magistrátu budou seděl lidi, kteří neumí rozpočtovat stavby…pak by cena byla reálnější
tak všechna čest, že se tohle povedlo.
ještě asi zajít zdokumentovat „starý“ libeňák s patinou….
Tak to je skvěle načasované. Je vidět, že na Magistrátu sedí odborníci. Jediný přístup tramvají z centra do oblasti Palmovky tak bude po Sokolovské (trať přes Krejcárek bude taky v opravě)
Krejcárek má být zahájen v březnu 2022 a hotov v červenci 2023. Libeňský most má být uzavřen od 2024. Tak nevím, kdo je tady odborník.
a hlavne jsou to uplne jine smery, kdo jezdi z centra na palmovku tramvaji s nebo vyletem pres holesovice nebo zizkov? ten frantisek je fakt jelito…
A pro spojení Holešovice – Libeň je trať přes Krejcárek tuplem k ničemu.
Úplně nesmyslný směr to není. Jezdím to často z Želivského do Dělnické, i aplikace to doporučují jako ideální rychlé spojení s jediným přestupem.
Že si František nepřečetl letopočty je věc jiná. 🙂
No a ?
Byla doba a zase to není tak „dávno“ co Krejcárek neexistoval a když se muselo na Vítkov do odstavného kolejiště, tak se šlo buď pěšky po kolejích a tunelem nebo se dojelo na Ohradu a šlo se tam pěšky …
Z Holešovic na Palmovku se dá dojít pěšky, lze předpokládat, že tam nějaká „pěší“ možnost zůstane ….
Jak myslíte že se dostávali z Holešovic na Palmovku lidé v době, kdy most nebyl ….
Tak když most nebyl, asi se nemuselo dojíždět do obchodů / prací na druhou část Vltavy 😀
„ASI“ – to mluví za vše …
Takže Scheinherr za volební období zařídil: stavbu Dvoreckého mostu, Štvanické lávky, Trojské lávky, metra D a k tomu ještě nové tramvajové tratě, nedávno v rekordním čase položil na Argentinskou tichý asfalt a teď splatil obří dluh Prahy vůči Libeňáku. A přesto je to asi nejnenáviděnější osoba v Praze, protože maluje cyklopruhy nebo co.
ehm, jeste ma jisty debet na vytoni.
to, co na Výtoni patří Praze (lávky) jsou taky opravené, pokud vím.
to, co je rezavé a na červený terč….je dílo mezi nimi patřící té organizaci na Dlážděné….
Železniční most patří Praze???
Leda tak městský Památkový obor, který je až škodlivě aktivní.
pozor, o sejmutí památkové ochrany rozhodně nerozhoduje památkový odbor magistrátu….
Hypoteticky vzato, kdyby si materiál z přelomu předminulého a minulého století, z něhož je most vyroben, umanul, že ho to nebaví a začal pomalu odcházet, a musel být nahrazován – těžko si lze nyní představit jak, tak by asi památková ochrana šla „sofort“ do kopru … a jistá část domu „na nábřeží“ s „domem Dlážděná 7“ by museli fofrem řešit co dál ….
Jedna kolej „odbočka Tunel“ – Krč – Vršovice by toho moc nezvládla ….
na to, že to spadne, předpokládám dobrá správa spoléhá… a jistě doufá, že to bude degradovat s předběžným varováním…ne jak v Janove ten betonový zaveseny most.
Ne, příhradoviny žádné předběžné varování nedají. Padají stejně náhle, jako ten most v Janově nebo lávka v Tróji.
To není kamenná klenba ze keré může jeden kámen vypadnout a ona drží dál. Spíš je to podobné řetězu. Praskne jediný článek a je konec.
Sorryjako, ale jestliže městský památkový úřad prosazuje řešení, že po mostě vlaky jezdit nebudou, že mají jet jinudy, tak je to trochu příliš.
Stejně jako když přizvednutí konstrukce nazývají totálním zničením historické hodnoty mostu.
a jak prosazují, že tam vlaky nemají jezdit?
dle mého chtějí akorát furt stejnou konstrukci…byť z půlky reálně vyměněnou….to je prosazování toho, že nemají jezdit vlaky….?
Ten památkový úřad ale nespadá pod magistrát. Je to přenesený výkon státní správy, úřad musí postupovat podle zákona. Primátor se může třeba postavit na uši, ale s tím úřadem nic neudělá.
Kéž by ta bezcenná a nekonečně hnusná hromada šrotu spadla do Vltavy. A ještě dnes i za cenu dopravních komplikací
jak asi nebudu s chirurgem řešit jak rezat appendix, tak nebudu s památkarem diskutovat co je a co není památka. jeden pamatkar muže být mimo, ale zde je pochybnost akorát mezi různými diskutery
může být pravda, že nejde zachránit. ale rozhodne to památkovou hodnotu má, stejně jako význam z hlediska pražského panoramatu
Co teprve, kdyby řešil infrastrukturu pro kola tak, aby jí většina nebyla spíš pro auta…
Abychom byli fér, některý ty stavby chystali už předchůdci (který taky schválili, že při rekonstrukci ulice se musí nějak řešit cykloinfrastruktura (byť bohužel ne, že musí dávat smysl). Což neznamená, že je neurychlil a nepřispěl k nim (výrazně), jen že nejel úplně z nuly.
ano, v něčem pokračoval, ale něco je jeho dílo a hlavně toho spoustu dotáhnul. Déčko vypadalo na zaražené do sporů…a ejhle…půjde to
atp.
jenže část lidí bude řvát…že je i tak zločinec a ještě pirát (není ani jedno…)
Jednoznačně, něco z toho vydupal prakticky ze země a něco silně popotlačil k realizaci. Plus ty zdánlivý „detaily“ typu chodník od Muzea na Hlavák, ostrůvky na Malostranské, přechody na Jiřáku a u Muzea, které připomínáte jinde. Celkově jeho působení považuju rozhodně za velkej přínos. Nezbývá než doufat, že nebude ojedinělej, protože ani v MHD a v opravách ulic a mostů to jedno období není ani zdaleka dost na dohnání technologicýho dluhu. A bohužel údržba a doplňování potřebnejch detailů zní daleko míň sexy než monstrprojekty, který pokud maj vůbec přínos, maj sakra mizernej poměr cena/výkon. Taky škoda že se nepodařilo daleko… Číst vice »
tak chtělo by to ještě dotáhnout ta rozšíření tramvajových tratí…jenž někde dost škodí MČ…konkrétně P4…
osobně bych si dokázal představit i obnovení tramvaje na Koněvové od Ohrady do Karlína na úkor aut.
k cykloinfra…nejsem zrovna cyklista, ale přijde mi to současné provedení dost k ničemu, tohle ho dost poškozuje, ty cyklopruhy jsou považované za zbytečné a nebezpečné….
je ovšem otázkou jak postavit oddělenou síť cyklostezek v zastavěné oblasti….to by chtělo totiž např. zjednosměrnění mnohých ulic nebo zrušení parkování alespoň na jedné straně. a to by byl rambajz snad ještě horší….
Integrace – prostě nechat cyklisty jezdit po „normální“ silnici a zakázat předjíždění.
Na šírších silnicích pak rozšířit chodníky tak, aby se dala půlka vyhradit pro cyklisty (rozdělená stezka pro chodce a cyklisty).
Cyklista na chodník ale za normálních okolností nesmí, to je potřeba respektovat. Jen když tam má vyhrazený pruh, takže to pak není chodník.
Nemusi tam mit vyhrazeny pruh. Je spousta legalizovanych chodniku, kam se na kole smi a nic vyhrazeneho tam neni. Musi tam samozrejme jet opatrne a neomezovat chodce, ktery se ale na rade z nich vyskytuji dost sporadicky, tak to vetsinou neni problem.
no dělená stezka je v podstatě chodník rozdělený na část pro chodce a cyklisty
Je to dvojsečný. Rambajz by to byl větší, ale zase by to mohlo o dost líp fungovat. I pro lidi, kteří si za současnýho stavu nedokážou představit, že by na kolo sedli. V tomhle dost platí profláklé stavět infrastrukturu na to, jaký „modal split“ město chce mít a ne na ten, který má (pokud ten není dobrý). Co by pomohlo hodně, je umožnění průjezdu kol v jednosměrkama (drtivou většinou) v obou směrech a plošný omezení rychlosti na 30 mimo hlavní tahy. Tyhle dvě věci samy o sobě udělaj překvapivě hodně. (Bohužel tohle leckde naráží na ty městský části, někde zčásti,… Číst vice »
já bych pro některé ulice z půlky cyklistické i byl…jen nevím, nakolik je to průchozí fakticky i politicky….
protože mnohde a mnohdy by ta cykloulice mohla vyřešit konflikt dopravy na té hlavní třídě. typicky třeba lucemburská či přemyslovská + mánesova by umožnily vyřešit cyklisty z vinohradské, hradešínská s moravskou a římskou nahradit korunní atp. atp.
a takových ulic se dá samozřejmě najít i víc…
To je Praha 2 a okolí, které tato bohužel omezuje (i když se P3 snaží, s takovým sousedem je to těžké), tam je zatím jízdní kolo jen předmětem vášnivých debat v anarchistických kroužcích.
Bohužel P2 pro cyklodopravu je něco jako P4 pro tramvaje. Auta jsou tam svatá.
taková radní Udzenija, to je pojem… 🙁
Teď už myslím starostka, protože její předchůdkyně (podobný pojem) postoupila do ministerské funkce.
bohužel volím na P3, takže tady nepomůžu 🙁
K těm cyklopruhům – bydlím v Braníku a když tam vyznačili cyklopruhy na Modřanské tak jsem nejdřív taky netušil k čemu je to dobré (jezdím po stezce). A pak jsem to párkrát zkusil (pospíchal jsem) a ejhle vono je to docela super a vede to na přímo. Plus v létě benefit že nemusim po přeplněné cyklostezce. A jízda autem mi tam přijde teď o něco bezpečnejší (pruhy se jsou užší takže lidi jedou méně rychle). Takže ten povyk kolem toho moc nechápu, možná je to jen prostě neznalost..
je možné, že k něčemu jsou…fakt jsem nezkoušel…můžete mít pravdu. díky za reakci
Jsou dvojsečné. Někdy způsobujou těsnější průjezdy aut kolem cyklisty, některým řidičům zas připomenou, že ten cyklista tam má co dělat. Kterej vliv kde převládne si netroufnu odhadovat. Pro ostřílené, zkušené a rychlé cyklisty můžou být přínosem. V čem jsou naprosto nedostatečný je nalákat na kolo lidi, kteří vůbec cyklisti nejsou. Lidi, který nějaká cyklistika absolutně nezajímá. Ale kolo použijou, když je to pro ně fajn dopravní prostředek na danou cestu. Rychlejší a šikovnější než ty ostatní. Kterejch je v populaci mnohonásobně víc, než těch motivovanejch cyklistů (natož než těch opravdu drsnejch, kteří klidně pojedou po dnešní magistrále). Když se v… Číst vice »
Přesně takhle to mám taky. Jezdím do práce z Dolních Počernic na Invalidovnu. Když mám čas a chuť, tak jedu po cyklostezce. Když pospíchám nebo se mi nechce motat mezi lidma, tak využívám cyklopruhy. Rohanské nábřeží-Voctářova. Nebo jedu Sokolovská-Českomoravská-Poděbradská, kde to je na Českomoravské super a zbytek nějak projedu. Hodně lidí teď jezdí na silničkách-gravelech, nacož jsou cyklopruhy ideální.
Auta i koleje by si mohly žít v Koněvově / Husitské / Hybernské v provozní symbióze, akorát by zmizela možnost parkování a stání u chodníku … Kvůli tomu by byl řev …
to bohužel by byl. ale zrovna trať přes konevovu by se dost hodila, trať olsanskou nestačí…a může být hůř…až se dostaví víc kolem nákladového nadrazi
možná už by se tam mohlo projektovat metro … ten úsek spojovací – vysočanská má docela potenciál
No třeba na Novovysočanské vznikly cyklopruhy a přitom je plánována cyklostezka z Krejcárku na Balabenku po bývalé drážní cestě. U nás za barákem Odlehlá by byla krásná oddělená cyklostezka v lesíku (kde je akorát bordel od zahrádkářů a bezdomovců) ale namalovat pruhy na silnici je snažší. Jasně někde to nejde, ale zrovna u nás je vidět, že si to snaží ulehčit a nakonec to ničemu nepomůže.
V poslední době v Praze zvítězila v oblasti cyklo infrastruktury kvantita nad kvalitou. Nedotahují se důležité cyklostezky a máme jenom nějaké oddělené části, které na sebe nenavazují.
Ta cyklostezka po bývalé dražní cestě nevznikne. Správa železnic ji definitivně zařízla. Bude se pracně hledat nějaká jiná cesta.
Takže jestli něco vznikne, tak v řádu let. Je potřeba si uvědomit, že na mosty na Balabenku se přímo napojí VRT z Drážďan (z tunelu pod Ládvím/Prosekem), takže Správa železnic ten prostor rozpletu pod Krejcárkem nemůže pustit pro cyklostezku.
https://mestemnakole.cz/2021/10/vyber-ze-zarijove-a-rijnove-cyklokomise/
a přidejme…chodník od muzea k nádraží a předělání/doplnění dvou přechodů tamtéž.
Pokud se nepletu, tak soutěž na návrh Dvoreckého mostu byla vyhlášena už za minulého vedení, ne? A soutěž na stavbu ještě není
Soutěž na návrh minulé vedení, soutěž na zhotovitele současné (běží)
Jakakoliv stavba je na dele… ale nekdo to rozhejba jako aktualni namestek a nekdo resi jen proc to nejde…..jiste neni bezchybny ale fakta rikaji v jeho prospech
Tak snad to Pražáci ocení u voleb.
Optimálně po volbách na magosi jen s Piráty bez TOPky. Nejlepší vedení Prahy v historii. A ještě teda vykydat ODSáckou a ANOfertí mafii i z malých radnic.
ano, pražská TOP i s přidruženou Haničkou Marvanovou (která kam šlápne, tam tráva milion let neroste) poslat ideálně mimo zastupitelstvo
Hodně smysluplné práce dělá Petr Hlaváček za TOP. V oblasti územního plánování a urbanismu to rozhýbal podobně jako Adam. Oba tomu dávají technické vzdělání a systematický přístup. Nejsem žádný odpůrce humanitních oborů, ale prostě technická škola naučí lidi myslet jinak – aby výsledek fungoval, byl jednoduše opravitelný, udržovatelný, byl nastavený pravidelný servis a údržba apod. Teď mají oba štěstí, že jim do toho nikdo moc nekecá a nechá je dělat jejich práci. To je špičková práce primátora Hřiba. Věnuje se svojí práci a znalosti – reprezentace Prahy navenek, digitalizace, zdravotnictví. A nemá snahu radit jiným radním v jejich oborech. To… Číst vice »
Hlaváček je taky samozřejmě vynikající. A odborník. Naštěstí nestraník, takže snad bude i po volbách. Za to Marvanová a ta ženská v přechodu (Pospíšil) jenom škodí. Tak držme palce, aby to dobré zůstalo i po volbách a to nedobré šlo konečně k čertu. Neschopných a všehoschopných darebáků už bylo v Praze dost.
100% souhlas, Pospíšil se s Marvanovou výtečně doplňuje….
Jo pár lidí je od nich fajn i na radnicích, ale celkově je Top09 na pražský radnici a na radnicích městskejch částí většinou spíš průšvih. Jestli mě u někoho kdy mrzelo, že jsem je volil, jsou to oni v komunálkách. Technické vzdělání je fajn a je potřeba technicky vzdělané lidi v politice mít. Ale taky je potřeba to nepřehnat tak, aby dominovali. Oni ti humanitně vzdělaní přináší taky důležité pohledy na věc. K čemu technicky dokonalé stavby a systém, kdyby nebyly v praxi použitelný pro lidi. On opravdu skvělej technik se pozná mimo jiné tak, že když má navrhovat něco,… Číst vice »
hmm a co tak kdyby vystridal Mr. Hriba Mr .Schreinherr…. kdyby tak ridil Prahu jak ridi jeji dopravu… posun by byl hezky..
Jj Adam je sympaťák
to je příliš lákavá představa, na to aby se mohla stát pravdou….
Máte do značné míry pravdu, ale nelze nevidět, jaké naschvály se staví do cesty řidičům. Třeba to co se stalo s Vinohradskou je votřes.
Vinodradská by měla být pěší zóna, podobně jako Na Příkopech. Je to reprezentativní výkladní skříň Vinohrad a ne přivaděč do centra.
Někudy se do toho centra lidé dostat musí. Proto taky Vinohradskou vede tramvajová trať. A na jinou ulici by se nevešla.
Za naschvál řidičům považuju taky nafouknutí projektu východní části Městského okruhu tak, že to bude neprosto neufinancovatelné. Ono to je vidět na této diskuzi tady: cyklisti jsou nadšení, automobilisti míň. Kromě mě, já jezdím do Prahy do práce tak, že jezdím na kole do Kolovrat na vlak nebo na Opatov a odtud do práce – v Kobylisích – jedu vlakem a metrem nebo jen metrem. Jednou jsem ty cyklotrasy v centru použil – hrkat se na silničním kole přes tramvajové koleje, to bylo maso. Stejně to nakonec skončilo galuskou napresovanou do žlábku a modřinou přes celé stehno. Uznávám, že na… Číst vice »
Ta východní část městského okruhu v dřívější variantě byla naprosto neprojednatelná a nikdy nemohla projít. Byla to spíš chiméra a slib, o kterém jeho autoři věděli, že ho nebudou muset splnit. Ta nová bude sice dražší, ale má aspoň nějakou šanci na to, aby dávala smysl. Infrastruktura pro auta je prostě sakra drahá. Což je přesně ten důvod, proč je pro město potřeba, aby se auta používala co nejmíň a jen tehdy, když je to nutné nebo když to hodně pomůže. A ne na cesty, které se dají udělat daleko prostorově a insfrastrukturně úspornějším dopravním prostředkem. Otevřít Dvorecký most pro… Číst vice »
k východní části městského okruhu….opakování tragédie typu Klein-Holeschowitz Strasse…prostě není možné. a to tedy nutně znamená kurňa dlouhý tunel…nebo přestat jezdit autem
Tak zrovna z Malešic k severu snad žádné tunely potřeba nejsou, možná až k Balabence. Nebo se snad musí chránit i ty brownfieldy tam? (Pořád mám za to, že MO má odbočit z Jižní spojky za lanovým mostem směrem na Štěrboholy, jak byla bobová dráha.
úplně vám nerozumím…nově má být pod povrchem hlavně vše mezi pelc-tyrolkou a balabenkou, vyjma křižovatek.
tam snad není žádná diskuze o vhodnosti tunelového vedení.
část od malešic dále je v zásadě bez významných změn, tunel pod malešicemi měl být tak jako tak.
jediné kde se můžeme bavit o potřebnosti tunelu je úsek balabenka-českobrodská. tam osobně nemám úplně přesnou představu, jak moc by vadilo povrchové vedení, domnívám se ale, že poměrně dost, nějaká obytná zastavba kolem vysočanského náměstí je a pod jarovem také…takže vše k diskuzi je akorát tak možná část spojovací mezi ulicemi k žižkovu a na balkáně….
Ale z brownfieldů se vhodným vedením komunikace (tunelem) dá udělat lukrativní pozemek typu Smíchov nebo Holešovice. Magistrát má pracovat na tom, aby město jako celek (včetně firem a obyvatel) bylo co nejefektivnější a nejbohatší. Takže ta nová varianta východní části okruhu připravovaná Kaslem, Hlaváčkem a Scheinherrem připraví území kolem té stavby na zástavbu bytů pro cca 50000 – 100000 lidí včetně kanceláří. To je nějakých 20000 až 35000 bytů. Jen si spočítejte kolik to při ceně bytu mezi 5 až 10 miliony korun a DPH na byt ve výši 21% hodí do státní pokladny peněz. Málokdo si uvědomuje, že z… Číst vice »
Auta budou co nejméně blokovat kola, když se pro ta auta udělá infrastruktura, po které nějak slušně (neříkám, že bez problémů, dopravní zácpy u města velikosti Prahy prostě jsou) projedou. A mimochodem, ten MO by klidně nějaký autobus používat mohl. Pokud vím, důvod odmítnutí busu Blankou byl, že „by to lidi moc používali a tak by to stálo moc“. Takže infrastruktura pro auta pomůže i té MHD, která má v Praze nadstandardní podíl, který už půjde jen těžko zvýšit (tak, aby to zvýšení bylo dobrovolné a ne dosažené buzerací automobilistů). Tak u Dvoreckého mostu se neshodnem a ten Rohanský most… Číst vice »
Jenže takhle to bohužel nefunguje. Přidání infrastruktury pro auta způsobí, že pro řadu dalších lidí, kteří dnes jezdí jinak, bude výhodnější jet autem. A protože přidat se dá jen někde, situace v úzkejch hrdlech se tím jenom dál zhorší. Ten váš recept je bohužel totálně nefunkční a kontraproduktivní a je to ve světe i u nás mnohokrát ověřeno. Člověk v autě prostě zabírá minimálně sedmkrát víc prostoru než ostatní druhy dopravy (oproti některým je to až 20x). Takže všichni se v autech do většího města nemůžou vejít nikdy. Jediný řešení tedy je motivovat dobrou infrastrukturou všechny kdo můžou, aby přešli… Číst vice »
PS: nerad vám beru iluze, ale o tom nekonečným růstu vám bohužel lhali. Už pár desítek let jde na dluh, je to v podstatě pyramidová hra. Díky růstu se platí nový věci, ale pak města nemaj na jejich údržbu. Tak zkusej další růst, ze kterýho nějak zaflákaj i údržbu toho, co už maj, ale za pár let je potřebnej balík na údržbu zase větší… Čím dřív si to přiznáme, tím míň to bude bolet. Díky pokroku v technologiím máme i možnost, že to bude bolet relativně málo a ne, fakt nedojde na středověk. Ale to nejhorší a nejzbytečnější rozhazování si… Číst vice »
tak zrovna teplota doma, a to jsem vyrostl v paneláku v 27C, není zas tak důležitá…nastavuju si 19-20C, což je myslím pořád hodně komfortní. a už tímto si myslím, že přírodu šetřím.
sorry jako, ale galusky do města plného tramvajových kolejí a kočičích hlav nejsou úplně dobrý nápad….
No jasně, jezdit na silničním kole po silnicích.
Tak jsem to vyřešil – na silničce z Benešova na Opatov, přes Týnec, Herink nebo zadem okolo Jesenice to je bez problémů, a pak s kolem zaclánět v metru. Zatím mi za to nikdo nevynadal.
mluvíme o tramvajových tratích….a kočičích hlavách. kvůli vašim galuskám šaliny nezrušíme ani nevyměníme kočičí hlavy za asfalt….
Tramvajový tratě potřebujem (i když už jsem taky viděl návrhy, jak je udělat pro kola bezpečnější – v podstatě to byl kus gumy, kterej se pod váhou tramvaje splácne a žlábek jí uvolní, zato pod váhou kola zůstane nahoře a žlábek vyplní). Což sice problém neřeší úplně (za mokra je to železo pro kola nepříjemně kluzký), ale pokud to bude v praxi fungovat, pomůže to. Na druhou stranu v řadě míst by šlo kola vést jinudy, aby trať maximálně kolmo křížily (což je nejbezpečnější). Na těch pár místech, kde to nepůjde, to holt bude chtít extra majzla vždycky. Kočičí hlavy… Číst vice »
nechci nikomu dělat překážkovou dráhu…ale rozhodne nemá smysl předlazdit celé centrum od historické dlažby.
jinak si neuvedomuju úplně přesně co u muzea za dlažbu máte na mysli, ale pokud to je to co jeuž kdesi u anděla na jedné z kolmych na začátek radlické nebo v Brně na masarykove/svobodaku/moravaku, tak to nemá rado těžší dopravu, zvláště při otáčení / odboceni. zda je to položením nebo to prostě lépe nejde…nevím. ale před tímhle raději varuju
tak spodek vinohradské není aktuálně zrovna průjezdný, ale předpokládám, že to je i účel…