Rekonstrukce košického nádraží pokračuje, hotové je nástupiště číslo 2
Na košickém vlakovém nádraží skončila rekonstrukce nástupiště číslo 2. Zdroj: ZSSK
Práce započaté v roce 2021 vyjdou na téměř 13 milionů eur bez DPH. Zahrnují rekonstrukcí tří nástupišť, komplexní rekonstrukci osmi kolejí či 27 výhybek.
jak to bude dál? udělá se peron č.3 – servou se stávající silně zvlněné betonové desky, na straně směrem k peronu 2 se udělá nová hrana 550 mm a dál směrem na východ? zůstane šikmá plocha a šest kolejí s metrovými mezichodníčky kde lidi balancujou při přůjezdu vlaku po vedlejší koleji?
TOHLE je v 21 století nehoráznost, patlat se v designu písma na cedulích nebo barvě nátěru přístřešku je hnidopištví
Ano, je to taka rekonstrukcia po Slovensky, ja to nazyvam konzervovanie sucasneho stavu. Riesia sa veci na oko, ale vsak v Bratislave si urobia ciarku ze poslali na vychod peniaze. Tretie nastupiste, to je skoda komentovat – urcite nebude mat 550 mm nad TK a ostanu vsetky urovnove prechody a nezmyselne nastupne hrany na dalsich 6 kolaji. Namiesto toho, aby sa riesila vystavba 4. nastupista (ostrovneho), tak mame system latame-platame. Zrekonstruujeme vyhybky a vymenime kolaje pri nevyhovujucej konfiguracii kolajiska. Hlavne ze vsetky neuralgicke body zostanu – absencia kontroly volnosti kolaje, nezabezpeceny posun proti stoj, absencia PN, vchodove/odchodove cesty len z/na… Číst vice »
Kdo to staví a kdo to projektoval?
Díky za plusy a mínusy, ale mnohem víc by mě zajímala odpověď. 😀
Zdá se mi to, nebo je ten peron nízký?
Zdá.
nie, nie je nízky. Ja akurát ako má byť na 550 mm od temena koľajnice. Menila sa aj koľaj a upravovala GPK, zároveň sa komplet menili hrany, z toho nástupištia ostali len holá oceľová konštrukcia, ktorá sa nanovo natrela a komplet nové zastrešenie, podhľady, informačný systém sa menili pár rokov dozadu, takže ho vrátili naspať. Komplet nová dlažba a elektroinštalácia, tiež sa menilo trakčné vedenie. Nový výťah na nástupište, ktorý tam nikdy nebol a obklady schodiska. Takže rekonštrukcia na komplet.
A dotanú Košice ESu, lebo tam stále bude zabezpečovacie múzeum?
co je spatneho na dratovodech? 😁
Přežijou atomovou bombu, ale s padajícím listím a vlhkostí je ho horší; korodují!
vraj sa čosi už plánuje….
Taky bych ještě jednou podstrčil „ótéčko“: Nevíte někdo, zda ještě funguje OSŽD a jeho volné jízdenky? Zajímá mě nejvýchodnější část bývalého Československa…Chust, Rachov. atd. Díky.
Tam stojí jízdenky pár korun…
Já nechápu, co se na Slovensku děje, vím z více zdrojů, že ta železnice je tam opravdu v katastrofálním stavu (a to Česko má k dokonalosti hodně daleko)
Korupce takového toho východního oligarcha/mafiánského formátu
1. Velmi neefektivní nakládání s veřejnými zdroji, včetně systémové neschopnosti čerpat dotační tituly.
2. Dopravní politika silně orientovaná na IAD.
3. Dlouholetá neschopnost naplno realizovat potenciál železniční dopravy i přes existující latentní poptávku.
4. Nerovnoměrné rozložení populace a blbý terén, a s tím související neefektivní železniční síť.
No orientace na IAD…dálnice D1 zprovozněná v roce 2010 je toho příkladem. Sorry, na Slovensko jinak jezdím rád, tamty vlády (resp. torzo co z té poslední ní zbylo) už si snad ani nezasloužíte.
Buď populisto-mafián Fico, nebo neschopní ostatní, plus příliš mnoho politických partají.
Tak řekněte 90 % voličů, že jsou ve státě nežádoucí…
Pokud je to narážka na bod 4, tak já jsem původem taky ze Žiliny. Není to stížnost, jen konstatování, že nejpotřebnější dopravní spojnice vedou nejnáročnějším terénem. Možná by to nebyl problém, nebýt bodu 1 a 2.
Tak to Česko je s rozložením populace vzhledem k vhodnosti železnice horší. I když v celé Evropě se obyvatelstvo pomalu koncentruje do měst přibližně nad 80 tisíc obyvatel.
4. není tak úplně pravda. populace je poměrně dost koncentrována kolem „severního tahu“ a stejně se tam jezdí pomalu. pak příměstská doprava kolem BA/TT, ZA, BB/ZV a KE/PO – funguje tak jak by měla (v hustém taktu)?
prakticky nic dalšího nemusí železnice pokrývat, jenže ona nedělá kvalitně ani tohle. no a pak samozřejmě několik věcí, které by byli pěkné, třeba rychlé spojení BA-NR-ZV-BB
A sú tam aj eskalátory?
Samozrejme že nie, takú modernú techniku by v ŽSR nepredýchali (stále sa divím že ich nedemontovali v Poprade).
Musí ti namiesto toho radosť robiť tradičný dizajnmanuál staníc ŽSR z roku 1995 s najlacnejšími materiálmi a farbami.
Tvl, takú modernú techniku… 😂 😂
V Praze na hlavním nádraží jsou eskalátory mezi horním a dolním podlaží. Eskalátory, které jsou vedle prodejny Billa, jsou už zhruba měsíc nepojízdné. Není to tak dávno, co nepojízdné opravdu dlouhou dobu byly některé eskalátory na šesté a sedmé nástupiště. Jak vidno, ani tady nemají ty eskalátory úplně lehký život. 😀
Za rok a půl existence zastávky Praha-Zahradní město eskalátor na nástupiště 2/3 nefungoval převážnou většinu času.
V zájmu férovosti ale musím dodat, že eskalátor na 4. nástupiště – kde nestaví žádné vlaky – fungoval většinu času bezvadně 🙂
Česko i jeho obce docela už dokáží investovat, ale ta údržba je furt hodně socialistická. Čili i údržba čehokoliv u SŽ je často bída, kromě třeba broušení hlav kolejnic a zabezpečovacího zařízení.
Jak kde. V metru jsem ještě nefunkční eskalátor neviděl. Takže to očividně jde.
Rok 1995 to dokonale vystihuje! 🙂
Každého na tých fotkách zaujme niečo iné – mňa konkrétne „moderné LED osvetlenie“, dokonale zamaskované ako staré žiarivky. ŽSR je taký LARP v životnej veľkosti.
Pre mňa je to stále tá hnusná modrá farba z výpredaja, kombinovaná s najlacnejšou dlažbou. Proste takto to vyzerá keď si vo verejnom obstarávaní nedefinuješ vôbec žiadne parametre, len požaduješ „dodajte mi nejaké kachličky“.
No je tam tá modrá farba, ktorú železnice kupujú v hektolitroch niekde na poľskom trhu…
Ten dizajnér, ktorý navrhol ten dizajn manuál je vlastne kto? Ako sa volá? Čo ešte okrem sprznenia železníc navrhol?
Ja som ešte zvedavý, ako dlho bude trvať, kým sa to nástupište začne rozpadávať….
Mesto ktoré má skoro 250 tisíc obyvateľov a nemá stanicu s eskalátormi, to je fakt sila….
Ja by som nevylúčil ani možnosť že ten súčasný dizajn nových staníc naozaj niekto nakreslil v dobrej viere v Painte niekedy počas ranných 90. rokov. Lebo tomu by to zodpovedalo.
Človek príde do Marcheggu, totálnej diery niekde na východnej periférií Rakúska, o ktorej si polovica tamojšej populácie zrejme myslí že sa nachádza niekde v Bielorusku, a človek tám nájde normálnu modernú stanicu s dizajnom zodpovedajúcim tomuto tisícročiu a kvalitnými materiálmi. A potom sa odtiaľ odvezie do Trenčína, kde v 2010-tych rokoch ŽSR vygrcali toto: https://www.zeleznicnastanica.sk/sites/default/files/place/2022-11/place-FAl3Fg.jpg
Tak do očí bijúce farby sa občas vyskytnú aj na Holandských železniciach. Treba však povedať, že tamojšie väčšie stanice prešli prestavbou popri ktorej tie Slovenské vyzerajú ako z 19. storočia….
Ja už som očakával, že ak sa bude robiť rekonštrukcia Košickej stanice, tak sa urobí komplexne, pričom sa zavolá nejaký renomovaný architekt zo zahraničia. Dúfal som, že tam vzniknú 4 ostrovné nástupištia vybavené eskalátormi, výťahmi, lavičkami, televízne displeje na nástupištiach, ktoré by ukazovali odchody vlakov, širokým podchodom, žiadna modrá farba. Dúfal som že niekoho napadne zastrešiť celú stanicu….
Vzhladom na to, ze ZSR dostanu buduce roky este menej penazi nez tento rok, tak je to utopia. Aj eskalatory na prve nestupistie v hale su cisto vypnute a druhy pre istotu chyba uplne, aj ked v nakresoch bol. Ludia tak musia okolo celej haly k vytahu.
Na podhledy na peroně se zmohli, akorát ty nezapuštěné asizářivky to dost kazí.
nie je to taký prúser, hlavne sú to LEDky a večer svietia a od toho bieleho podhľadu sa to pekne odráža, takže je tam dosť svetla, ale zasa nie príliš. Všetko je ako má byť 🙂
nie, ale budú výťahy, konečne.
…..Aktuálně se začíná pracovat na nástupišti číslo 3, které by mělo být dokončené ještě letos v listopadu. Ukončením rekonstrukce se zlepší podmínky…..
Standardy/zlepší se – no jo, ale jak se zlepší standardy a podmínky od 3. nástupiště dále, kde jsou další hrany a cestující chodí přes koleje a nastupují z nízkých nástupišť?
Viz níže příjezd za deště k poslední hraně stanice ze směru od Hanisky pri Košiciach:
https://www.youtube.com/watch?v=ns9bX4Dx2Rk
A opačně – odjezd směr Haniska pri Košiciach:
https://www.youtube.com/watch?v=R_njlakjNlY&t=23s
To je nástupiště z roku 2023? Co ty informační tabule?
Také mě zajímá zda to takto zůstane?!
Vzhľadom k tomu, že to je posledná verzia vizuálu tabulí ELEN, ktorá tam predtým takmer určite nebola, tak hádam, že sú nové. Prečo?
Pardon za Oftopik, ale podobný článek o Žilině by nebyl?
Źilina je v rozpracovanom stave, je práve za polovicou z hľadiska stavby, posledné video je tu https://www.youtube.com/watch?v=6-lAXd-lUeI&t=435s a aktuálne foto tu https://www.dialnice.info/gallery/album.php?album_id=297
V Žiline ešte nie je nič hotové. Ale ako to vyzeralo na stavbe pred 9 dňami si môžeš pozrieť na videu
https://www.youtube.com/watch?v=6-lAXd-lUeI
Dík za odkaz. Až na to pendolíno tam. Smát se, nebo brečet?
Prečo mám -10 hlasov?
Díky, pánové.