Rekola vstupují do segmentu elektrokol, chce oslovit starší obyvatele
Zakladatel Rekol Vítek Ježek (vlevo) a investor Rekol Ondřej Fryc u nového elektrokola. Foto: Rekola
Společnost Rekola, která je v Česku průkopníkem sdílených jízdních kol, od příštího týdne rozšíří své služby i o nabídku elektrických
Jak vypadají výkazy REKOLA Bikesharing s.r.o. za rok 2018? Za rok 2017 vykázali ztrátu 2,3 mil. Kč při tržbách 6,0 mil. Kč a vlastní kapitál byl záporný.
Aby to lidi využívali jako běžný dopravní prostředek, musel by existovat paušální tarif v rozumné výši. Při srovnání s ročním předplatným pražské MHD, dejme tomu 1200Kč. Dosavadní nástupní sazba a předražená minutová tarifikace je až absurdní a deklarovaný záměr pro zlepšení dopravy ve městě se míjí účinkem. Je to především atrakce pro turisty a jejich blbnutí. Mimochodem, co nabídne rekola navíc, ve srovnání s Freebike, který neúčtuje nástupní sazbu a cena za minutu je stejná?
Paušál existuje za 195 Kč/měsíc. Osobně ale Rekola využívám jen proto, že to platí Multisport karta.
Paušál neplatí pro zmíněná elektrokola.
Elektro Rekolo nabídne navíc to, že ho lze zaparkovat kdekoliv v zóně zdarma, ne jako Freebike, který kdekoliv v zóně zaparkujete za 25 Kč. A ohledně toho srovnání s MHD – ano, je to dražší, ale nemá to úplně konkurovat. Samo sebou, Rekola dotovaná městem ani státem, nejde o tak masivní způsob dopravy. Oproti MHD i autům kolo nabízí spoustu výhod – po rovince jede rychle jako tramvaj, nemusíte na něj čekat a zaparkujete ho mnohem jednodušeji než auto.
„Kdekoliv v zóně zdarma“ – myslíte tu malou zónu na Praze 7 a těch pár elektrokol? Freebike jich má oproti tomu 500, všechny jsou elektro, za 300 korun na měsíc je ten paušál rovnou i na elektrokola, a nechat je v nějaké zóně fakt není problém, když je na každém rohu… Za mě Rekola zaspala, a to jsem je loni rád používal.