Bikesharing Doprava ve městě

Rekola vstupují do segmentu elektrokol, chce oslovit starší obyvatele

Zakladatel Rekol Vítek Ježek (vlevo) a investor Rekol Ondřej Fryc u nového elektrokola. Foto: Rekola
Zakladatel Rekol Vítek Ježek (vlevo) a investor Rekol Ondřej Fryc u nového elektrokola. Foto: Rekola

Společnost Rekola, která je v Česku průkopníkem sdílených jízdních kol, od příštího týdne rozšíří své služby i o nabídku elektrických bicyklů. Vyvinula je s energetickou skupinou innogy, budou v tradiční růžové barvě. „Ladili jsme každý detail. Chtěli jsme, aby kola byla lehká, zvládala jízdu po kostkách a měla minimální uhlíkovou stopu,“ řekl zakladatel firmy Vítek Ježek.

Všechna elektrokola mají výměnnou baterii, takže se baterky mění přímo na ulici a není potřeba kola nikam převážet k nabití. Středový motor o síle 250w uvede kolo do pohybu rychlostí až 25 km/h, rychlost ale může být vyšší, pokud cyklista vyvine vyšší rychlost vlastní silou. V průměru jezdí elektrokola o 21 % rychleji než běžná kola.

Rekola si od expanze do segmentu elektrokol slibují více zákazníků v Praze. Zatímco dosud růžové bicykly používají hlavně lidé ve věku 20 až 30 let, elektrokola mají přilákat i skupinu starších obyvatel nebo zdravotně znevýhodněných. Kola jsou na první pohled téměř nerozeznatelná od klasických Rekol.

Parkování a půjčení elektrokol bude možné jen ve vybraných lokacích. Na začátku půjde o rezidenční území Prahy 7, jako je Letná a Holešovice, postupně se pole působnosti rozšíří. Uživatelé s předplatným budou platit pouze minutovou sazbu 2 Kč/min a to až do konce července. Pro ostatní bude cena 15 Kč za odemknutí a 2 Kč/min.

Rekola mají přes 200 tisíc registrovaných uživatelů a působí v devíti městech, včetně finské Vaasy. Tento rok plánují přidat další města v českých zemích i Evropě.

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
JanSuchy
Host
JanSuchy

Jak vypadají výkazy REKOLA Bikesharing s.r.o. za rok 2018? Za rok 2017 vykázali ztrátu 2,3 mil. Kč při tržbách 6,0 mil. Kč a vlastní kapitál byl záporný.

Ondra
Host
Ondra

Aby to lidi využívali jako běžný dopravní prostředek, musel by existovat paušální tarif v rozumné výši. Při srovnání s ročním předplatným pražské MHD, dejme tomu 1200Kč. Dosavadní nástupní sazba a předražená minutová tarifikace je až absurdní a deklarovaný záměr pro zlepšení dopravy ve městě se míjí účinkem. Je to především atrakce pro turisty a jejich blbnutí. Mimochodem, co nabídne rekola navíc, ve srovnání s Freebike, který neúčtuje nástupní sazbu a cena za minutu je stejná?

E.M.
Host
E.M.

Paušál existuje za 195 Kč/měsíc. Osobně ale Rekola využívám jen proto, že to platí Multisport karta.

Ondra
Host
Ondra

Paušál neplatí pro zmíněná elektrokola.

Martin S.
Host
Martin S.

Elektro Rekolo nabídne navíc to, že ho lze zaparkovat kdekoliv v zóně zdarma, ne jako Freebike, který kdekoliv v zóně zaparkujete za 25 Kč. A ohledně toho srovnání s MHD – ano, je to dražší, ale nemá to úplně konkurovat. Samo sebou, Rekola dotovaná městem ani státem, nejde o tak masivní způsob dopravy. Oproti MHD i autům kolo nabízí spoustu výhod – po rovince jede rychle jako tramvaj, nemusíte na něj čekat a zaparkujete ho mnohem jednodušeji než auto.

Maršál
Host
Maršál

„Kdekoliv v zóně zdarma“ – myslíte tu malou zónu na Praze 7 a těch pár elektrokol? Freebike jich má oproti tomu 500, všechny jsou elektro, za 300 korun na měsíc je ten paušál rovnou i na elektrokola, a nechat je v nějaké zóně fakt není problém, když je na každém rohu… Za mě Rekola zaspala, a to jsem je loni rád používal.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll