Rekola vstupují do segmentu elektrokol, chce oslovit starší obyvatele

Zakladatel Rekol Vítek Ježek (vlevo) a investor Rekol Ondřej Fryc u nového elektrokola. Foto: RekolaZakladatel Rekol Vítek Ježek (vlevo) a investor Rekol Ondřej Fryc u nového elektrokola. Foto: Rekola

Společnost Rekola, která je v Česku průkopníkem sdílených jízdních kol, od příštího týdne rozšíří své služby i o nabídku elektrických

Společnost Rekola, která je v Česku průkopníkem sdílených jízdních kol, od příštího týdne rozšíří své služby i o nabídku elektrických bicyklů. Vyvinula je s energetickou skupinou innogy, budou v tradiční růžové barvě. „Ladili jsme každý detail. Chtěli jsme, aby kola byla lehká, zvládala jízdu po kostkách a měla minimální uhlíkovou stopu,“ řekl zakladatel firmy Vítek Ježek.

Všechna elektrokola mají výměnnou baterii, takže se baterky mění přímo na ulici a není potřeba kola nikam převážet k nabití. Středový motor o síle 250w uvede kolo do pohybu rychlostí až 25 km/h, rychlost ale může být vyšší, pokud cyklista vyvine vyšší rychlost vlastní silou. V průměru jezdí elektrokola o 21 % rychleji než běžná kola.

Rekola si od expanze do segmentu elektrokol slibují více zákazníků v Praze. Zatímco dosud růžové bicykly používají hlavně lidé ve věku 20 až 30 let, elektrokola mají přilákat i skupinu starších obyvatel nebo zdravotně znevýhodněných. Kola jsou na první pohled téměř nerozeznatelná od klasických Rekol.

Parkování a půjčení elektrokol bude možné jen ve vybraných lokacích. Na začátku půjde o rezidenční území Prahy 7, jako je Letná a Holešovice, postupně se pole působnosti rozšíří. Uživatelé s předplatným budou platit pouze minutovou sazbu 2 Kč/min a to až do konce července. Pro ostatní bude cena 15 Kč za odemknutí a 2 Kč/min.

Rekola mají přes 200 tisíc registrovaných uživatelů a působí v devíti městech, včetně finské Vaasy. Tento rok plánují přidat další města v českých zemích i Evropě.

Tagy Rekola
6 komentářů