Registrace nových aut klesly nejvíce v historii, větší propad ještě přijde
Škoda Scala. Foto: Škoda Auto
Český trh zaznamenal v březnu největší pokles měsíčních registrací v historii. Jde ale teprve o začátek: během dalších měsíců bude
Já mám stejné auto už 3 roky a v nejbližších měsících a asi ani letech ho měnit nebudu. Jsem s ním spokojený, tak nevidím důvod, proč ho měnit. To, že ho mám okoukané, mi vůbec nevadí. Důležité pro mě je, že mě spolehlivě doveze tam, kam potřebuji. Letos jsem si k němu ještě koupil vystřelovací klíč z https://www.auto-klic24.cz/ a teď je to vůbec paráda 😉 .
To je dobře, že klesají prodeje, ale nejde mi do hlavy proč automobilky chrlí další a další statisíce vozidel, když všude stojí hektary neprodaných aut. A ten prostoj co nyní mají automobilky, využijí na pravidelnou údržbu linek.
Stále je pouze 10 dní na přepis? Nebo úředníci přihlédnou k tomu, že není dost termínů na registrech? Ví někdo jaká je současná praxe?
Lidé mají (a ještě následující desetiletí budou mít) naprosto jiné starosti než kupovat plechovky. A ač se to mnoha lidem bude zdát neuvěřitelné auto je věc stoprocentně zbytná!
Zejmena v dobe opatreni proti sireni koronaviru je auto mnohem dulezitejsi nez kdy driv, jednou z veci, ktera byla velice omezena je hromadna doprava, zejmena dalkova a mezinarodni, dale byly zakazany ubytovaci sluzby, i lide, kteri byli drive ochotni cestovat vlakem nebo autobusem jsou dnes odkazani na automobil, do zahranici zcela a v ramci zeme sice teoreticky existuje alternativa v pododobe pomalejsi a mene caste hromadne dopravy, jenze to u delsich cest casto neni stihnutelne a i v pripade, ze by nadseny ekolog chtel cestovat dva dny, tak si to nejspis vzhledem k nemoznosti prespani rozmysli.
A nebude to také tím, že jsou zavřené registry?
Díval jsem se na podrobné statistiky sda-cia a docela mne překvapilo, že z hlediska pohonu vozidel nejsou vozidla TESLA zařazena mezi elektrická auta, ale do položky nezařazeno. Vzhledem k tomu, že prodeje vozidel TESLA činili v březnu asi 30% všech prodejů vozidel s elektrickým pohonem, vzpomněl jsem si na dávné heslo, že statistika je přesný soubor nepřesných čísel. Je třeba uznat, že nic lepšího k dispozici není, ale tomuto přístupu nerozumím. Proč jsou vozidla TESLA z hlediska pohonu v kategorii nezařazeno, když nikdy nic jiného, než na elektromotor nevyrobili? Co si má pak člověk myslet o dalších číslech, které sda-cia… Číst vice »
To nezarazeni paliv se tyka nekolika malych znacek, jako RR nebo Ferari, na statistiku to obvykle nema vyrazny vliv, problem s tim, je az v poslednich letech, kdy se snazime zachytit okrajove jevy, jako elektromobilitu, kde par desitek aut hraje roli. Lide, kteri se tomu trosku seriozne venuji uz tento „problem“ pred lety zaznamenali a necini jim zasadni problem Teslu k elektromobilum pripocitat rucne. SDA zverejnuje udaje z registru a dle meho nazoru delaji dobre, ze tesly neradi k elektromobilum, pokud nejsou v registru zarazeny, takove domysleni udaju by v tom mohlo delat docela gulas.
Tak to dá rozum, že trh propadl. Protože jak autobazary, tak i autosalony mají zavřeno. A hlavně lidi mají teď jiné starosti než nákup nových vozů. Až se situace uklidní, tak trh půjde nahoru. Zvláště pokud hoši z Bruselu sleví ze svých nesmyslných ekopožadavků, které nové auta zbytečně prodražují.
Až na ten konec souhlas. Otázkou je, do jaké míry je to ještě dobře…
Brusel naopak musi vrnet blahem, plan na snizeni poctu vozidel o 50 % je na dobre ceste, nejake ulevy bych v zadnem pripade necekal.
Autobazary sice mají zavřeno, ale třeba áčka normálně jedou online, nebo po telefonu a auto Vám dovezou až domů. Přijde mi to jako docela dobrý nápad, hlavně když jsou teď ceny opravdu nízko. Nemít od nich necelých půl roku superba na úvěr i s pojištěním, tak bych o koupi v tuhle chvíli opravdu uvažoval.
co to zkoušej s těma ojetinama? co to zkoušejí? ceny by měli jít dolů spíš.. ojetinu jsem si koupil jen jednou a naposledy, na nový člověk jen tak nemá pokud si nechce brát úvěr, takže vlak do práce směr Praha a MHD po Praze je jasná volba.. a u nás auto nepotřebuju.. ještě že tak. do krámu můžu jít v pantoflích a když něco tak je tu rodina který ten benzín rád zaplatím.
Za to může EU, která nesmysně nastavila uhlíkové limity tak dementně, že se automobililkám nevyplatí vyrábět auto za 200.000, tzn. tím budou nová auta za min.300.000, na což lidi nemají, tak se vrhnou na koupi ojetiny a tím vznikne větší poptávka po nich a tím i cena = teorie bez koronaviru.
Praxe bude jiná, teď bude mírná nadprodukce nových aut, lidi budou řešit spíše práci nebo nájem, a za 2 roky půjdou na trh ojetiny 2- 5 let staré, to už bude ekonomika stabilní, takže když se ojetiny neodvezou na prodej do Německa, nějaké slušné tu určitě zůstanou 🙂
Jestli to spíše bude o dementní situaci, kdy se z východních mezd blbě platí západní ceny.
Ale to je Vaše chyba že máte východní mzdu… pracujete na sobě, učíte se cizí jazyky?
Jen pro srovnání, např. skladník v USA si vydělá okolo 60.000 Kč , což taky není super plat na tamní poměry.
Jste dr., vědec či IT specialista, jestli ne, tak to běžte dělat a budete mít min. 70.000 Kč. 🙂
Pokud si myslíte, že běžný plat/mzda lékaře nebo vědce bez porušovaní zákoníku práce je v ČR min. 70 000 Kč, tak jste dost mimo a opravdu byste si tu práci měl vyzkoušet.
Jste mimo realitu za 200k tu 20 let žádné nové auto nebylo a za 300k žádné nekoupíte.
Nechce se mi to dohledávat, ale dost aut se dalo koupit kolem 200 000 Kč. Netvrdím, že to byly nějaké super káry, nebo měli oslnivou výbavu, ale dalo se. A za 300 000 bez problémů koupíte nové auto. Jen to nebude BMW či Octavie.
Zcela nové auto koupíte i pod 200k… 🙂
https://www.dacia.cz/ceniky-a-brozury.html
To není auto
Tahle oholená bída od Renaltu je naprosto stejné auto jako oholená bída od VW z Boleslavi, byť tato je o trošku více vyvoněnější.
A cože to jako je ? Možná nastal čas navštívit očního lékaře.