RegioSprinter z nehody u Křemže čeká šrotace, GWTR si přivezl náhradní
RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko
Společnost GW Train Regio se rozhodla definitivně poslat do šrotu jednotku RegioSprinter, která byla poničena při letošní květnové nehodě. Místo
Další drobný detail: jednotku 814.501+914.501 (ex-Desná) odkoupil dopravce GWTR již při zahájení provozu na šumavských linkách, ale teprve v dubnu letošního roku je v barvách GWTR.
Jen drobný detail, fakticky jich je v provozu jen 14 (když vynecháme opravy a dlouhodobá odstavení). Ta 15. je právě 654.011, která už je mimo provozu. A 654.004 právě přijela na rekonstrukci a v provozu ještě není.
Od kterého dopravce ji přivezli ?
Pokud vim tak nakupovali v minulosti u obou dopravců kde Sprintery byly. Pokud to je od Vogtlandbahn , tak tam Sprintery měly jen aut. spřáhla … tak je asi musí předělat jestě na šroubovku.
omlouvam se … v zahlaví je napsáno z německé Rurtalbahn … tak to se omlouvam za dotaz.
Bezna frekvence je ta,ze si proste chci ve vlaku sednout. Nebo je tu nekdo,kdo si pod tim predstavuje namackany vlak?
A on si snad JIKORD v rámci přípravy té soutěže na (nového) provozovatele šumavských lokálek neudělal (sám, nebo jinak nezískal) věrohodné sledování (sčítání) dosavadní frekvence, aby mohl smlouvy s (novým) dopravcem založit na skutečně kvalifikovaných podkladech?
Dobrý den,
myslím, že opravdu neudělal. Tam šlo jen o to, dostat GW Train ke korytu. Poslední, co JIKORD a Jihočeský kraj zajímá, je cestující.
Asi máte (bohužel) pravdu: ale že by ani Študlar neměl přehled o tom, jak to na Šumavě v posledních letech provozu ČD vypadalo, a co má tedy GWTR (kvalifikovaně) nahradit, tomu nevěřím ani setinu vteřiny, takže asi skutečně šlo “ jen o to, dostat GW Train ke korytu“ – a to za každou cenu a třeba i „přes mrtvoly“.
Ještě jsem tam po změně dopravce nebyl – budu to muset konečně někdy vyzkoušet, abych to zažil „na vlastní kůži“ …
Já tu žiji a vlakem jezdím dost často. Není samozřejmě vše černé ani bílé. Ale u ČD jsem měl pocit, že to jsou aspoň trochu profíci, GW Train zavání těžkým amatérismem. Byť ani ČD spousta nedostatků na Šumavě netrápila. To černé z mého pohledu – u Regiosprinterů ve spodní části v zimě zima a naprostý nedostek háčků na oděvy a prostoru pro zavazadla. Často jen omezeně funkční nebo nefunkční automaty na jízdenky. Díky absenci průvodčích na tratích 197 a 198 nulová informovanost cestujících při mimořádnostech i při běžném provozu. U 816 jsem tu ještě funkční informační systém neviděl (i když… Číst vice »
Ti šašci nemají instalované tlačítka na zastávku na znamení?:-)
Ještě jsem s nimi nejel. Nestihl jsem to. Někdy vezmu helmu a pojedu.
Tlačítka tam většinou sice jsou, nikdo se ale třeba v 816 nedozví, která zastávka následuje a že je na znamení…
„Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať“. No naprosto nádherný pohled to musel být v inkriminovaný okamžik srážky. Opravdu brutal live! Go Zwickauer Trabi.
tomu pomohl méně zraněných, kdyby tam nebylo vidět do předu, tak je to větší katastrofa
Dalo mi to hodně přemáhání, ale nepřemohl jsem se a tak holt zareaguji. Petře R. zkusil jste někdy, než něco vypotíte, aspoň krapet popřemýšlet? Asi ne?!
A co na výše uvedeném je nepravda? I nějaká vteřina pokud uvidím že se blíží problém může pomoct zareagovat než když se na mě vyřítí nákladní vagón skrze stěnu šukafonu jako v Krouně.
A přečetl jste si někdy něco od pisatele Petra. R?
Dobry den, chtel bych jen upozornit na to, že GW Train nenasazoval více vozidel než jihočeský kraj prosazoval, naopak spíše méně, neboť dle smlouvy je povinen přepravit všechny cestující, vyjímkou je pouze nečekaně velká poptávka. (A o nečekanosti se v létě nedá mluvit) Dále bych si dovolil upozornit že GWTR trvale neplni standarty, ke kterým se zavazal ve smlouvě. V letnich měsících to byla pro představu: Na trati 194 ⅓ spojů bez nízkopodlažnosti a klimatizace (řada 628) naprosto nestihajici jizdni řád. Na trati 197 až ⅔ spojů bez nízkopodlažnosti (řada 816, aneb skvělá náhrada za ČD jezdících regionov). Na trati… Číst vice »
To nikoho nezajímá, nejdůležitější přece je, že tam nejezdí ty ošklivé České Dráhy…..
Mohu se zeptat na konkrétní bod ve smlouvě, kde se píše o těch cestujících a v zadávací dokumentaci, která stanovila požadavky na kapacitu vozů?
Dobrý den, takto jsem pochopil ustanoveni v priloze č. 7 článek 4. odstavec 1. Bohuzel jde jen oscan, takze si dovolim citovat pouze cast textu:
„Kapacita vlaku musi byt dimenzovana s ohledem na beznou frekvenci v danem vlaku a dnu tak, aby mel kazdy cestujici k dispozici misto k sezeni“
Coz bohuzel casto neplati…
S pozdravem
V. Táborský
A v zadávací dokumentaci? Chcete říct, že s ČD vždy všichni seděli?
@Jan Sůra: Zpozdeni za dob ČD bylo výrazně nižší (vizte například přehlednou tabulku na k-reportáž) a lidé se aspoň vešli. Ne že jezdila mimo právní rámec (v jakém režimu?) NAD, aby se aspoň nějak vůbec odjelo. A není dodržováno smluvní řazení vlaků. A tak dále. Ale to byste musel kopnout do soukromníka a to neuděláte. Do ČD se rýpe snáz. Relax vás taky nechává v klidu, na ČD jste naopak dštil síru snad všude.
Jakou tabulku máte na mysli?
Jde o tuto tabulku https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1283709.jpg&httpref=28/302471
Je nutné k ní dodat že pochází od diskutéra s nickem Prcek, který není asi úplně nestraný, zajímalo by mne jak by se k ní vyjádřil sám dopravce
V.Táborský
Dobrý den, myslim že o zadávací dokumentaci (pokud tedy rozumim pravnim terminum) v pripade podepsane smlouvy jiz nejde, neb se smluvni strany zavazali smlouvu dodrzovat bez ohledu na nejakou zadavaci dokumentacu. Za ČD samozřejmě vždy všichni neseděli, nicméně smlouva s ČD byla predpokládám jiná. Nicméně u ČD se nestávalo, že by bylo na nejvíce zatížený nedělní vlak s příjezdem před 18 hodinou do Českých Budějovic nasazena tak malá kapacita, že se cestující blíže k Budějovicím mají problém do vlaku vůbec dostat. Jinak samozrejme největší odpovědnost za situaci má objednavatel dopravy JIKORD, který prostě neřesí JINÁ PORUŠENÍ SMLOUVY (MIMO KAPACITU VOZIDEL,… Číst vice »
Tak s tím na p. Sůru nechoďte GWTR jezdí vždy včas a zlé jsou ČD neb jim schválně ujíždí. Sice ten článek nepsal p.Sůra ale stačili odpovědi v diskuzi.
Omlouvám se napsal jsem svůj příspěvek pod jiný z Vašich komentářů, doufám že tedy najít půjde. Mohu se Vás zeptat, kde bych zadávací dokumentaci nalezl?
Děkuji
S pozdravem
Václav Táborský
P.S. Díky moc za Vaše články a provoz serveru Zdopravy, opravdu tu s Vámi narozdíl od jiných diskutujících nechci vést válku, ale věcnou diskuzi, doufám, že to vidíte stejně
Díky také za zajímavé informace, zadávací dokumentaci hledám.
Nevím jestli vždy všichni seděli, každopádně vlaky složené 2×842+2 Bdtn, což je necelých tři sta míst proložené klasikou s lokomotivou, kde největší soupravy byly dvě patra a dva hytláky, to jest 330 míst, byly kapacitou trochu někde jinde, kdy k ještě dalšímu posilování by už pak mohla být limitující délka.
Článek 12, odstavce 2 a 5.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/1176469/KUJCP01GB17G.pdf
A zejména: Příloha 7, článek 4, odstavec 1: „„Kapacita vlaků musí být dimenzována s ohledem na běžnou frekvenci v daném vlaku a dnu tak, aby měl každý cestujici k dispozici misto k sezeni“
A co je běžná frekvence? Jak se počítá? To v té smlouvě je?
Pokud je tak málo vyrobených RegioSprinterů .. co tedy nyní jezdí po tramvajové trati do Zwickau Centrum ()?
Pro tuto trat byly vyvinuty … Pavel
měly by Regio-Shuttle RS1
https://www.youtube.com/watch?v=wMEFukO4tes
tak oni tam dnes jezdí Regio-Shuttle RS1 od Stadleru …..
Na zacatku provozu po této tramvajové trati do Centra mohly jezdit jen RegioSpritntery od Duewag a mély zrcátka .. blinkry a brzdová světla … a speciální jizdní stupeň pro tramvajovou trať … tady ve videu u RS1 niz z té výbavy nevidím ????
Pro tu trať nebyl primárně Regiosprinter vyráběn, začal tam jezdit až později.
tak oni tam dnes jezdí Regio-Shuttle RS1 od Stadleru …..
Na zacatku provozu po této tramvajové trati do Centra mohly jezdit jen RegioSpritntery od Duewag a mély zrcátka .. blinkry a brzdová světla … a speciální jizdní stupeň pro tramvajovou trať … tady ve videu u RS1 niz z té výbavy nevidím ????
omylem odeslano 2x omlouvam se … neumím zde smazat.
Kam toho šrota povezou, do Č.Třebové ?
jeden takový šrot je v Bečově nad Teplou
Pane Sůra:Vlaky mě měl být hotový do čtyř měsíců. to si opavte .A nebyla to nehoda ale mimořádná událost.
A mimořádně události se dělí na incidenty, nehody a vážně nehody.
V tomto případě Vážná nehoda.
A když někdo chce upozornit na použití obecné češtiny namísto spisovné, zrovna podle zákona schválnosti napíše „opavte“ a nadělá na jediném řádku několik chyb v mezerách, čárkách a tečkách.
Použití neslušného nominativu místo správného vokativu ani nezmiňuji.
Aj blbne mi klávesnice..
Tak ještě jedno upozornění. Nejedná se o Rurtalbahn, ale o Ruhrtalbahn.
Děláte si prdel, je to Rurtalbahn, naučte se číst vy rozumbrado od klávesnice.
Tak umín snad německy, v hlavním článku je to špatně.
Je to Rurtalbahn. https://www.rurtalbahn.de/kontaktdaten
Omlouvám se velice, Ruhrtalbahn je jinou dráhou.
https://www.rurtalbahn.de
ondro- cestující jsou informování o mimořádné události, že došlo k nehodě. Nevím co ti není jasný?
Spíše se divím, že nepořídili další 628, které provozují na trati Plzeň – Most. To by pro trať České Budějovice – Český Krumlov – Černý Kříž – Volary/Nové Údolí mohlo být kapacitně zajímavější a nemuseli by se 654 na této trati zdvojovat. V létě pak jezdí některé spoje i čtyři spřažené jednotky.
mám pocit, že je potřeba těch 654 kvůli nízkopodlažnosti.
A klimatizaci.Jednotky 628 nesplňují požadavky Jihočeského kraje.
No ono je to jedno, zase 654 sice papírově klimatizaci má, ale v létě na jihu jsem nezastihl během 10 dnů ani jednu, ve které by fungovala. Takže papírově odškrtnuto a realita už nikoho nezajímá.
654 neměly z výroby klimatizaci … to leda po nějaké rekonstrukci …
Kvůli velkým oknům dostaly vozy přezdívku „akvárium“, pro absenci klimatizace ale také „skleník“.
Klimataci dostal až jeho nástupce … Desiro což byl původně RegioSprinter 2 .
Klimatizaci do 654 dodělávají až v CZ Loko … viz modul na střeše, který původní Sprintery nemají. Důvodem výběru Sprinterů k nákupu je asi že je to jediná nízkopodlažní ojetina která je na trhu.
Sprintery měly vždy toaletu, ale nebyla pro invalidní vozík.
v članku je napsáno dosazení toalety ale jde spíše o výměnu.
To bych si dovolil polemizovat, minimálně u té série pro Rurtalbahn, kterou má GWTR, toalety nebyly. Ostatně i u jiného dopravce na to německá Wikipedia upozorňuje, že se tam instalovaly dodatečně
https://de.wikipedia.org/wiki/RegioSprinter
u Vogtlandbahn měli.
Vogtlandbahn musste dennoch später sämtliche Fahrzeuge mit Toiletten nachrüsten, da anderenfalls ein grenzüberschreitender Einsatz nach Tschechien nicht möglich gewesen wäre.
Vsechny u Votlandbahn co jezdili v sit Egronet měli toaletu, ale ne pro invalidy.
Je pravdou, ze odkazují na dodělání,
ale GW Sprintery nakupovali u Vogtlandbahn (čtyři kusy – 654.037, 045, 047 a 048). Jde o to od koho je tento kus koupený. u Vogtlandbahn jich měli nejvíc ze vsech dopravců … 18 kusů, tam se dá ještě kupovat. Rurtalbahn skoro vsechny prodal.
To ano, ale bavíme se o těch 11, které pořídily u Rurtalbahn a které prošly tou velkou modernizací pro pošumavské lokálky.