lot
Dopravci Železnice

RegioSprinter z nehody u Křemže čeká šrotace, GWTR si přivezl náhradní

RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko
RegioSprintery nakoupil GW Train Regio v Německu u Rurtalbahn. Foto: CZ Loko

Společnost GW Train Regio se rozhodla definitivně poslat do šrotu jednotku RegioSprinter, která byla poničena při letošní květnové nehodě. Místo ní si firma přivezla z německé Rurtalbahn další jednotku řady 654, která se má dostat do provozu v prvním čtvrtletí příštího roku.

Rozsah poškození byl takový, že se nevyplatilo vlak už znovu opravit. Použijeme z něj jen náhradní díly,“ řekl předseda představenstva Peter Bosáček.

GW Train už minulý týden převezl z Německa do České Třebové další jednotku RegioSprinter. V CZ LOKO bude tři měsíce probíhat kompletní modernizace jednotky do standardů požadovaných Jihočeským krajem. Největší změnou je například instalace toalety. Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať. Stanoviště strojvedoucího není nijak kryté, takže výhledu nic nebrání. Vlaky by měl být hotový do čtyř měsíců.

Jednotky vyrobilo Duewag v sérii pouhých 39 kusů, GW Train jich má v provozu 15 a je tak největším provozovatelem.

Výpadek jedné jednotky z nehody nahradil GW Train Regio mimo jiné nákupem Regionovy od Železnice Desná. Kvůli vysokému počtu cestujících musel dopravce v létě nasazovat na pošumavské lokálky více souprav, než kraj požadoval.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivo

Další drobný detail: jednotku 814.501+914.501 (ex-Desná) odkoupil dopravce GWTR již při zahájení provozu na šumavských linkách, ale teprve v dubnu letošního roku je v barvách GWTR.

LuKo

Jen drobný detail, fakticky jich je v provozu jen 14 (když vynecháme opravy a dlouhodobá odstavení). Ta 15. je právě 654.011, která už je mimo provozu. A 654.004 právě přijela na rekonstrukci a v provozu ještě není.

Pavel

Od kterého dopravce ji přivezli ?
Pokud vim tak nakupovali v minulosti u obou dopravců kde Sprintery byly. Pokud to je od Vogtlandbahn , tak tam Sprintery měly jen aut. spřáhla … tak je asi musí předělat jestě na šroubovku.

Pavel

omlouvam se … v zahlaví je napsáno z německé Rurtalbahn … tak to se omlouvam za dotaz.

Dedek

Bezna frekvence je ta,ze si proste chci ve vlaku sednout. Nebo je tu nekdo,kdo si pod tim predstavuje namackany vlak?

železničář v důchodu

A on si snad JIKORD v rámci přípravy té soutěže na (nového) provozovatele šumavských lokálek neudělal (sám, nebo jinak nezískal) věrohodné sledování (sčítání) dosavadní frekvence, aby mohl smlouvy s (novým) dopravcem založit na skutečně kvalifikovaných podkladech?

Rtep

Dobrý den,
myslím, že opravdu neudělal. Tam šlo jen o to, dostat GW Train ke korytu. Poslední, co JIKORD a Jihočeský kraj zajímá, je cestující.

železničář v důchodu

Asi máte (bohužel) pravdu: ale že by ani Študlar neměl přehled o tom, jak to na Šumavě v posledních letech provozu ČD vypadalo, a co má tedy GWTR (kvalifikovaně) nahradit, tomu nevěřím ani setinu vteřiny, takže asi skutečně šlo “ jen o to, dostat GW Train ke korytu“ – a to za každou cenu a třeba i „přes mrtvoly“.
Ještě jsem tam po změně dopravce nebyl – budu to muset konečně někdy vyzkoušet, abych to zažil „na vlastní kůži“ …

Rtep

Já tu žiji a vlakem jezdím dost často. Není samozřejmě vše černé ani bílé. Ale u ČD jsem měl pocit, že to jsou aspoň trochu profíci, GW Train zavání těžkým amatérismem. Byť ani ČD spousta nedostatků na Šumavě netrápila. To černé z mého pohledu – u Regiosprinterů ve spodní části v zimě zima a naprostý nedostek háčků na oděvy a prostoru pro zavazadla. Často jen omezeně funkční nebo nefunkční automaty na jízdenky. Díky absenci průvodčích na tratích 197 a 198 nulová informovanost cestujících při mimořádnostech i při běžném provozu. U 816 jsem tu ještě funkční informační systém neviděl (i když… Číst vice »

jan

Ti šašci nemají instalované tlačítka na zastávku na znamení?:-)
Ještě jsem s nimi nejel. Nestihl jsem to. Někdy vezmu helmu a pojedu.

Rtep

Tlačítka tam většinou sice jsou, nikdo se ale třeba v 816 nedozví, která zastávka následuje a že je na znamení…

Kirschner

„Pro železniční fanoušky jsou RegioSprintery i vlakem, kde mohou nejlépe sledovat trať“. No naprosto nádherný pohled to musel být v inkriminovaný okamžik srážky. Opravdu brutal live! Go Zwickauer Trabi.

Petr.R

tomu pomohl méně zraněných, kdyby tam nebylo vidět do předu, tak je to větší katastrofa

Kirschner

Dalo mi to hodně přemáhání, ale nepřemohl jsem se a tak holt zareaguji. Petře R. zkusil jste někdy, než něco vypotíte, aspoň krapet popřemýšlet? Asi ne?!

AAA

A co na výše uvedeném je nepravda? I nějaká vteřina pokud uvidím že se blíží problém může pomoct zareagovat než když se na mě vyřítí nákladní vagón skrze stěnu šukafonu jako v Krouně.

Kirschner

A přečetl jste si někdy něco od pisatele Petra. R?

V. Táborský

Dobry den, chtel bych jen upozornit na to, že GW Train nenasazoval více vozidel než jihočeský kraj prosazoval, naopak spíše méně, neboť dle smlouvy je povinen přepravit všechny cestující, vyjímkou je pouze nečekaně velká poptávka. (A o nečekanosti se v létě nedá mluvit) Dále bych si dovolil upozornit že GWTR trvale neplni standarty, ke kterým se zavazal ve smlouvě. V letnich měsících to byla pro představu: Na trati 194 ⅓ spojů bez nízkopodlažnosti a klimatizace (řada 628) naprosto nestihajici jizdni řád. Na trati 197 až ⅔ spojů bez nízkopodlažnosti (řada 816, aneb skvělá náhrada za ČD jezdících regionov). Na trati… Číst vice »

TrainDriver

To nikoho nezajímá, nejdůležitější přece je, že tam nejezdí ty ošklivé České Dráhy…..

V. Táborský

Dobrý den, takto jsem pochopil ustanoveni v priloze č. 7 článek 4. odstavec 1. Bohuzel jde jen oscan, takze si dovolim citovat pouze cast textu:
„Kapacita vlaku musi byt dimenzovana s ohledem na beznou frekvenci v danem vlaku a dnu tak, aby mel kazdy cestujici k dispozici misto k sezeni“
Coz bohuzel casto neplati…
S pozdravem
V. Táborský

Martin

@Jan Sůra: Zpozdeni za dob ČD bylo výrazně nižší (vizte například přehlednou tabulku na k-reportáž) a lidé se aspoň vešli. Ne že jezdila mimo právní rámec (v jakém režimu?) NAD, aby se aspoň nějak vůbec odjelo. A není dodržováno smluvní řazení vlaků. A tak dále. Ale to byste musel kopnout do soukromníka a to neuděláte. Do ČD se rýpe snáz. Relax vás taky nechává v klidu, na ČD jste naopak dštil síru snad všude.

V. Táborský

Jde o tuto tabulku https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=1283709.jpg&httpref=28/302471
Je nutné k ní dodat že pochází od diskutéra s nickem Prcek, který není asi úplně nestraný, zajímalo by mne jak by se k ní vyjádřil sám dopravce
V.Táborský

V. Táborský

Dobrý den, myslim že o zadávací dokumentaci (pokud tedy rozumim pravnim terminum) v pripade podepsane smlouvy jiz nejde, neb se smluvni strany zavazali smlouvu dodrzovat bez ohledu na nejakou zadavaci dokumentacu. Za ČD samozřejmě vždy všichni neseděli, nicméně smlouva s ČD byla predpokládám jiná. Nicméně u ČD se nestávalo, že by bylo na nejvíce zatížený nedělní vlak s příjezdem před 18 hodinou do Českých Budějovic nasazena tak malá kapacita, že se cestující blíže k Budějovicím mají problém do vlaku vůbec dostat. Jinak samozrejme největší odpovědnost za situaci má objednavatel dopravy JIKORD, který prostě neřesí JINÁ PORUŠENÍ SMLOUVY (MIMO KAPACITU VOZIDEL,… Číst vice »

Sledující

Tak s tím na p. Sůru nechoďte GWTR jezdí vždy včas a zlé jsou ČD neb jim schválně ujíždí. Sice ten článek nepsal p.Sůra ale stačili odpovědi v diskuzi.

V. Táborský

Omlouvám se napsal jsem svůj příspěvek pod jiný z Vašich komentářů, doufám že tedy najít půjde. Mohu se Vás zeptat, kde bych zadávací dokumentaci nalezl?
Děkuji
S pozdravem
Václav Táborský
P.S. Díky moc za Vaše články a provoz serveru Zdopravy, opravdu tu s Vámi narozdíl od jiných diskutujících nechci vést válku, ale věcnou diskuzi, doufám, že to vidíte stejně

Elb

Nevím jestli vždy všichni seděli, každopádně vlaky složené 2×842+2 Bdtn, což je necelých tři sta míst proložené klasikou s lokomotivou, kde největší soupravy byly dvě patra a dva hytláky, to jest 330 míst, byly kapacitou trochu někde jinde, kdy k ještě dalšímu posilování by už pak mohla být limitující délka.

Martin
Martin

A zejména: Příloha 7, článek 4, odstavec 1: „„Kapacita vlaků musí být dimenzována s ohledem na běžnou frekvenci v daném vlaku a dnu tak, aby měl každý cestujici k dispozici misto k sezeni“

Pavel

Pokud je tak málo vyrobených RegioSprinterů .. co tedy nyní jezdí po tramvajové trati do Zwickau Centrum ()?
Pro tuto trat byly vyvinuty … Pavel

AAA

měly by Regio-Shuttle RS1

https://www.youtube.com/watch?v=wMEFukO4tes

Pavel

tak oni tam dnes jezdí Regio-Shuttle RS1 od Stadleru …..
Na zacatku provozu po této tramvajové trati do Centra mohly jezdit jen RegioSpritntery od Duewag a mély zrcátka .. blinkry a brzdová světla … a speciální jizdní stupeň pro tramvajovou trať … tady ve videu u RS1 niz z té výbavy nevidím ????

Michal

Pro tu trať nebyl primárně Regiosprinter vyráběn, začal tam jezdit až později.

Pavel

tak oni tam dnes jezdí Regio-Shuttle RS1 od Stadleru …..
Na zacatku provozu po této tramvajové trati do Centra mohly jezdit jen RegioSpritntery od Duewag a mély zrcátka .. blinkry a brzdová světla … a speciální jizdní stupeň pro tramvajovou trať … tady ve videu u RS1 niz z té výbavy nevidím ????

Pavel

omylem odeslano 2x omlouvam se … neumím zde smazat.

Jan Sova

Kam toho šrota povezou, do Č.Třebové ?

Alex

jeden takový šrot je v Bečově nad Teplou

ondřej

Pane Sůra:Vlaky mě měl být hotový do čtyř měsíců. to si opavte .A nebyla to nehoda ale mimořádná událost.

Běžný Občan

A mimořádně události se dělí na incidenty, nehody a vážně nehody.

ondřej

V tomto případě Vážná nehoda.

Vít Jůza

A když někdo chce upozornit na použití obecné češtiny namísto spisovné, zrovna podle zákona schválnosti napíše „opavte“ a nadělá na jediném řádku několik chyb v mezerách, čárkách a tečkách.

Kajman

Použití neslušného nominativu místo správného vokativu ani nezmiňuji.

ondřej

Aj blbne mi klávesnice..

Jan Lisý

Tak ještě jedno upozornění. Nejedná se o Rurtalbahn, ale o Ruhrtalbahn.

Michal

Děláte si prdel, je to Rurtalbahn, naučte se číst vy rozumbrado od klávesnice.

Jan Lisý

Tak umín snad německy, v hlavním článku je to špatně.

Jan Lisý

Omlouvám se velice, Ruhrtalbahn je jinou dráhou.

Petr.R

ondro- cestující jsou informování o mimořádné události, že došlo k nehodě. Nevím co ti není jasný?

noerf

Spíše se divím, že nepořídili další 628, které provozují na trati Plzeň – Most. To by pro trať České Budějovice – Český Krumlov – Černý Kříž – Volary/Nové Údolí mohlo být kapacitně zajímavější a nemuseli by se 654 na této trati zdvojovat. V létě pak jezdí některé spoje i čtyři spřažené jednotky.

Alex

mám pocit, že je potřeba těch 654 kvůli nízkopodlažnosti.

Apollo17

A klimatizaci.Jednotky 628 nesplňují požadavky Jihočeského kraje.

Vlastimil

No ono je to jedno, zase 654 sice papírově klimatizaci má, ale v létě na jihu jsem nezastihl během 10 dnů ani jednu, ve které by fungovala. Takže papírově odškrtnuto a realita už nikoho nezajímá.

Pavel

654 neměly z výroby klimatizaci … to leda po nějaké rekonstrukci …
Kvůli velkým oknům dostaly vozy přezdívku „akvárium“, pro absenci klimatizace ale také „skleník“.

Klimataci dostal až jeho nástupce … Desiro což byl původně RegioSprinter 2 .

Pavel

Klimatizaci do 654 dodělávají až v CZ Loko … viz modul na střeše, který původní Sprintery nemají. Důvodem výběru Sprinterů k nákupu je asi že je to jediná nízkopodlažní ojetina která je na trhu.

Pavel

Sprintery měly vždy toaletu, ale nebyla pro invalidní vozík.
v članku je napsáno dosazení toalety ale jde spíše o výměnu.

Pavel

u Vogtlandbahn měli.
Vogtlandbahn musste dennoch später sämtliche Fahrzeuge mit Toiletten nachrüsten, da anderenfalls ein grenzüberschreitender Einsatz nach Tschechien nicht möglich gewesen wäre.

Vsechny u Votlandbahn co jezdili v sit Egronet měli toaletu, ale ne pro invalidy.
Je pravdou, ze odkazují na dodělání,
ale GW Sprintery nakupovali u Vogtlandbahn (čtyři kusy – 654.037, 045, 047 a 048). Jde o to od koho je tento kus koupený. u Vogtlandbahn jich měli nejvíc ze vsech dopravců … 18 kusů, tam se dá ještě kupovat. Rurtalbahn skoro vsechny prodal.