RegioSpidery začaly zkušební provoz i ve Středočeském kraji. Nahradily vozy 810

Motorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG. Foto: České dráhyMotorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG. Foto: České dráhy

Cestující na trati z Kralup do Loun čeká pohodlnější svezení, motoráky projdou modernizací.

Trať z Kralup nad Vltavou do Loun je od dnešního dne další, na kterou České dráhy nasazují motorové vozy Stadler RS1 RegioSpider. Jde o první trať ve Středočeském kraji, kde tyto vozy jezdí v pravidelném provozu.

Zkušební provoz začal dnes. „Pracujeme na tom, aby cestování vlaky bylo pro cestující komfortní a odpovídalo požadavkům a očekáváním, které jsou v dnešní době na ně kladeny. Tyto Regiospidery nahradí starší a již nevyhovující motorové jednotky 810 a jsem přesvědčen o tom, že cestující s jejich nabízeným servisem budou spokojeni,“ uvedl radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje Petr Borecký.

České dráhy na trať nasadí čtyři z dvaadvaceti motorových vozů z konce minulého století, které loni pořídily v Německu. Do té doby jezdily u společnosti SWEG. „Čtyři moderní nízkopodlažní motorové jednotky Stadler RS1 budeme na tratích z Kralup nad Vltavou do Loun a Velvar testovat pro možné budoucí využití typově obdobných vozidel ve Středočeském kraji,“ popisuje člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.

Rok provozu, pak modernizace

Kapacita vozů z roku 1997 je 71 míst k sezení. „S délkou přes 25 metrů a váhou kolem 50 tun dosahují maximální rychlosti 120 km/h. Podvozkový pojezd vozidla navíc lépe absorbuje nerovnosti kolejiště, a tím zásadně zlepšuje jízdní komfort,“ dodal Ješeta. Z 22 zakoupených vozů jich nyní jezdí celkem 8.

Vlaky budou na trati jezdit více než rok, potom je čeká modernizace. České dráhy dovybaví vlaky wifi, úpravami projde audiovizuální informační systém, instalována bude klimatizace a elektrické zásuvky. Dojde i k přečalounění sedaček a přelakování vozidel do barev podle požadavku objednatele. Vítěze soutěže na modernizaci již dopravce vybral, finalizují jednání před podpisem smlouvy.

České dráhy mají aktuálně celkem 55 motorových vozů Stadler RS1. Celkem 33 pořídily již dříve, jezdí v Libereckém kraji, na Vysočině a v Pardubickém kraji.  Letos dopravce nasadil motorové vozy po SWEG také na trať Postoloprty – Česká Lípa.

„Přepravní komfort 21. století je pro nás prioritou i v odlehlejších částech kraje. Nízkopodlažní vlaky nabízejí pohodlné a bezpečné cestování osobám se sníženou pohyblivostí, především vozíčkářům a seniorům, ale současně i cyklistům nebo maminkám s dětmi,“ konstatoval ředitel IDSK Zdeněk Šponar.

Motorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG. Foto: České dráhyMotorový vůz Stadler RS1 ještě v barvách dopravce SWEG. Foto: České dráhyInteriér vozu Stadler RS1. Foto: České dráhy

 

Tagy České dráhy IDSK Integrovaná doprava Středočeského kraje Stadler RS1 Středočeský kraj trať 110 Kralupy nad Vltavou - Louny
143 komentářů