RegioSpidery v barvách německého dopravce vyjely na trať z Postoloprt do České Lípy
Vozy řady 841.2 Stadler RegioShuttle RS1. Pramen: České dráhy
Vedle Ústeckého kraje by měla vozidla RegioSpider začít brzy jezdit také ve Středočeském kraji na tratích z Kralup do Loun a do Velvar.
Náááhodou, mně se ten původní nátěr líbí víc, než nudný studený Najbrt.
Mel jsem to stesti, ze jsem dneska na teto trati jel novou soupravou a i Reginou. Reginou to bylo nic moc, celou dobu jsme hopsali, vlak v zatackach skripal, v souprave hluk, no zadna slava…
Ve Spideru to bylo znacne prijemnejsi, mel jsem pocit jak kdybych jel na nemecke primestske zeleznici, interier pekny az teda na ty sedacky, ty jsou neprijemne tvrde, v kabine zadnej hluk, to je taky prijemnej bonus.
Pruvodci nesdilel moje poteseni a rikal, ze sem akorat tahame nemecky sroty, ktery nejsou o nic lepsi jak nase 814, tak nevim… Asi vec nazoru…
Mel jsem to stesti, ze jsem dneska na teto trati jel novou soupravou a i Reginou. Reginou to bylo nic moc, celou dobu jsme hopsali, vlak v zatackach skripal, v souprave hluk, no zadna slava…
Ve Spideru to bylo znacne prijemnejsi, mel jsem pocit jak kdybych jel na nemecke primestske zeleznici, interier pekny az teda na ty sedacky, ty jsou neprijemne tvrde, v kabine zadnej hluk, to je taky prijemnej bonus.
Pruvodci nesdilel moje poteseni a rikal, ze sem akorat tahame nemecky sroty, ktery nejsou o nic lepsi jak nase 814, tak nevim… Asi vec nazoru…
Pravděpodobně někdo ze zdejších diskutujících typu Dominik.
Netušíte, jestli má někdy jezdit něco lepšího než šukafon na trati 074 z Čelákovic do Neratovic, která by si podle mě zasloužila jiná vozidla víc než třeba Velvary nebo Dzbel.
Dzbel bude z důvodu zavedení ETCS.
Tak v Čelákovicích taky bude.
Zrovna tím jedu z Lipy. No je to zánovní vůz, ale je to mnohem lepší, než to, co tady vozilo lidi desítky let.
Akcelerace vynikající. Jinak stav svrsku je skutečně tristní a tomu odpovídá jízdní komfort. Oproti regine to má otočná dvojkolí, takže to není tak hrozne a hlučnost je také nižší.
Za mě zkratka zlepšení a příjemná změna
Myslím, ze i fíra má o poznání lepší pracovní prostor.
Zrovna včera jsem z Hazenburku koukal do kraje a vidím tenhle vláček. Chvíli jsem váhal, jestli v krajině nejede kamion, ale pak jsem bezpečně rozpoznal barvy Hohenzollernische bahn 😉 Spidery znám z Liberecka a myslím, že oproti RN je to úplně jiný kafe.
No konečně.Je to úplně jiná liga, než svařená 810+010. Česká posádka zatím neumí „narábať“ s klimatizací, takže v soupravě vydatně profukovalo jako ve Sprinteru pana Chrdleho, který pro změnu pilně šetří…pokud rovnou nepošle ultramoderní M152, jak se už mnohokrát stalo. Rozjezdy, jízdní pohodlí…ve Sprinteru jsou tuhé sedačky, pavouk disponuje komfortními křesílky. Výrazný posun k lepšímu, ke kterému ovšem mělo dojít ihned po miliardové rekonstrukci trati.
To s tou klimatizací je humorné.Žádná tam není.
Přečtěte si článek, než začnete diskutovat. Dočetl byste se, že klima bude dosazena při modernizaci.
Ve čtvrtek ráno jsem tím jel z České Lípy do Litoměřic a divil jsem se, proč je to tak mnohými foceno. Ještě více mě ovšem zaujalo, že by tam člověk měl dělat do takové podivné černé vody … naštěstí jsem potřeboval jen na malou.
Tak německý šrot už i tady u nás 🙁
Jaký je věcný / technický rozdíl mezi „německým“ šrotem a týmiž vozidly řady 840 / 841 zakoupenými ČD a.s. od „dodanými přímo výrobce“ …. nebo snad vozidla od firmy Stadler považujete za „šroty“ ???
Gumokoly dovezené ze zahraničí, mnohdy pochybného původu / technického stavu vám nevadí ?
Modro-bílá Regionova je – pokud ne lepší – tak minimálně na stejné úrovni jako Spider = jinými slovy mezi Spiderem a modro-bílou Regionovou NENÍ z pohledu cestujícího žádný rozdíl.
Osobně jsem viděl vniřek Spidera na nádraží v Lounech a rozhodně není nad čím jásat !!!!!
Není mezi nimi rozdíl?
Není rozdíl?
1) RN je také většinově nízkopodlažní jako RS?
2) RN má také dva stupně vypružení a je tedy stejně komfortní jako RN?
3) RN také jezdí stovkou?
Zajímavé, ještě jsem takovou RN neviděl….
On se ten hlavní rozdíl totiž projeví teprve až když se to rozjede 🙂
Jasně, jenom má zrychlení 0,42m/s^-2, zatímco stadler 1,1, nemůže využít v130, atd, takže stadler na stejný trati udělá klidně o čtvrtinu kratší jízdní dobu, netřese se, není hlučnej, neskřípe v obloucích, a neničí trať.
No vidíte…schválně za kolik by Stadler vyjezdil Praha – Dobříš, pokud by měl k dispozici V130 (a rychlostníky na něj)…
Nepotřeboval by V 130, stačilo aby Mgr. Borecký začal využívat svého právnického vzdělání ke zrušení těch přejezdových desítek z Měchenic do Klínce a dalších přejezdových omezení rychlosti ….
A pak začne jezdit misto 80 lidí denně na Dobříš i 120? 😀
Když byla opravena, modernizována a elektrifikována trať z Dachau do Altomünster, tak si všichni ťukali na čelo. Zavedli tam S-Bahn v půl hodinovém taktu a cestujících je víc než dost. Přes padesát kilometrů od hranice města Mnichova.
A jak se toho dosahuje využitím právnického vzdělání, JUC. Zikmunde?
Regionova hopsá i když stojí ve stanici.
I když do ní jen nastupuje někdo barokních tvarů…
To je ale radostí.
Regionovy mají sice horší jízdní vlastnosti, ale ty jsou kompenzovány vyšší hlučnosti, takže cestující není ošizen na zážitku z jízdy vlakem.
Pravda, dneska RN na U8 byl hororový zážitek, dostal jsem za dvě zastávky mořskou nemoc a zároveň ohluchnul, údržba blbě zavřela dekl motoru, takže randál jde do salonu (814 017)
A vy jste ten dekl neuměl zavřít ?
Já vím…že i polohluchý dědek z toho něco má…
Ale nedejbože, aby ta Regionova nebyla modrobílá. Co kdyby byla, ó hrůzo!!!, žlutá to by byl teprve šrot!
Dohromady ano – ty modré mívají minimálně zásuvky…
Německý šrot je vidět i na silnicích, auta dovezené z Německa nebo Rakouska a přeprodané v ČR.
Jezděte proto kvalitní českou Škodou 120 než byste kupovali ojetý šrot z roku 2000! Že to nemá ani jednu hvězdičku z bezpočnosti, nespňuje emisní limity, řve to a nejede to?
Neviem, co vam stale vadi na vlakoch z Nemecka, dochadzam denne do prace v 460, obcas aj v kozenkovom Bdtmee, stokrat radsej by som dochadzal tymto nemeckym „srotom“ ako v spominanych retro skvostoch 😀
To že jsou z Německa.
No jo, to je něco strašného. A taková BR 52 alias 555.0 by se měla asi sešrotovat.
Ale nějaká ta Pesa nebo Newag by taky „bodnul“, že?
Vy jste ten pán, co tu nedávno obhajoval koženkové vozy B a teď tu píšete slova o německém srotu? To si „lehce“, ale opravdu jen lehce, odporujete, ne? 🙂 Co by tu dle vás mělo jezdit? Koženky a 810 do konce světa? Sice budou běžní lidé železnici považovat za nepoužitelný skanzen a jezdit autem, ale blázni jako vy si budou užívat své milované retro… Vaši logiku fakt nikdy nepochopím, fakt ne..
Ale vozy z Budyšína (německy Bautzen) jsou české, protože vždycky jezdily jenom u Č(S)D. To víte, kdyby vstoupil na německou půdu, musel by spálit svoje boty.
Polský by vyhovoval lepší?
Vtipný bude až si tyhle ještě znemodernizovaný původní motoráčky stoupnou vedle rychlíku Labe v Lovosicích a budou vypadat jako výrobek roku 2021 oproti němu😀
Tak to už se tam několikrát denně děje.
Podle mě by to měli nechat tak. A ne zas za 27 m dělat nějakou modernizaci. Max sedačky.
Pokud vím, tak zrovna sedačky mají po modernizaci zůstat původní 😀
Jo, aby se ten německý šrot odlišil od našich šuplíků.
Cože? Jakože pro ČD ve Švýcarsku vyrobili lepší kvalitu než pro Německo?
Právě že ty původní sedačky jsou pohodlnější, než to, co si objednaly ČD.
Proč mají tyto vozy už české číslo a ne německé? Nevypadají, že by pročly nějakou zásadní renovací. Je na to nějaký postup, kdy k přeznačení dochází? Protože třeba Arriva tady provozuje dost motoráků s německým označením.
Tak budou jezdit v Sudetech takze by to nemuselo tolik vadit
Tak ty čísla vliv na jízdu mají nulovou včetně komfortu pro cestující a je dobře že budou jezdit , aby to nedopadlo jako na olomoucku .
Protože se to dělá až u generálních oprav a protože ty mít budou za rok třeba, tak je to zbytečně dělat teď
Omlouvám se za komentář, blbě jsem si to přečetl 😀
Přeznačení na české číslo povinné není, je to vůle majitele, zda ho podstoupí.
Já myslím, že to souvisí s tím, kde jsou vozidla registrované. Pokud jsou pořád registrované v Německu, mají německé číslo, pokud je přeregisttovali k nám, drážní úřad jim přidělil naše číslo.
Eh, tak jistě, když bude registrované v Německu, těžko bude mít české číslo.. Svým příspěvkem jsem chtěl říci, že možné jsou obě varianty.
Nikoliv, leda by se za posledních pár let něco změnilo….např. loko 121 koupené z Polska (121.077, 121.084, 121.023 mají stále polské číslo 3 150.75x)
Moje tvrzení „přeznačení na české číslo povinné není“ není v rozporu s vaším „loko 121 koupené z Polska…mají stále polské číslo“.
Předmětné stadlery mají číslo např. CZ ČD 95 54 5 841 210.
Vlastník rozhodl, že ponesou tuzemské označení dle UIC a nikoli „německý samizdatový mišmaš“.
Nikoliv…takto to možná fungovalo za Vašich mladých let za vlády jedné…..dnes o tom rozhoduje DÚ a vozidlo se přečíslovává pouze v případě zásadní rekonstrukce např. belgická Class12 na českou 365. Změna vlastníka znamená pouze změnu v označení vlastníka —tzv. VKN
Čím je právně definována „zásadní rekonstrukce“ … za „vaší vlády jedné …“ se „ojetá“ vozidla za zahraničí nekupovala … takže se máte nějaké mylné představy ….
Prostě vlastník nechtěl, aby konstrukčně příbuzná vozidla měla různé označení, tím spíše, že řadové označení 650 je už použito pro jiný typ vozidel …
Ziki, nedemonstruj zbytečně, že jsi už úplně blbý.
K přečíslování dojde v případě přeregistrování do jiné země. Modernizace na to nemá přímý vliv. Při registraci jsou také napsaný podmínky, za kterých je lze provozovat. Takže nejspíše byly motoráky registrovány za takových podmínek, za kterých nešli nebo šli jen obtížně provozovat u nás.
Např. Stadlerům pro olomoucký kraj zůstaly německá čísla i po modernizaci.
Nedojde. Něco málo si o tom nejprve zjisti a pak pronášej moudra.
Na to, že si píšeš „lektor“, moc toho nevíš.
Arriva provozovala 628 ještě 3.2.2020 (to jsem se osobně svezl), a ještě někdy na konci léta jsem vídával červené motoráky…