RegioPantery pro PID: Nákup přinese více vlaků do Čáslavi i větší kapacitu do Lysé nad Labem

Vizualizace jednotek RegioPanter EMU 240 v barvách PID. Foto: České dráhyVizualizace jednotek RegioPanter EMU 240 v barvách PID. Foto: České dráhy

Nové jednotky budou v barvách Pražské integrované dopravy.

140 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

První třída na obou koncích 3vozového panťáku? A bude tam vůbec nějaká druhá?

Antonín Maňas

Panteři jsou v pohodě ale nový nátěr ne. Je to škoda že se PID nesnaží to změnit když ví že se to nikomu nelíbí.

Mathey

Ale ono se to líbí. Ten prvotní šok z něčeho nového u většiny už opadl a ten zbytek se s tím bude muset smířit.

Osamělý Vlk

Tak on ten nátěr není špatný. To jen někteří lidé, bohužel ti, co nejhlasitěji křičí, říkají, že je to hnus. Ale jinak je tenhle nátěr fakt fajn a lze mu vytknout jen to, že už tady byl ‚jednotný nátěr‘.

HonzaEM

Tak žádná v tomto nátěru ještě není, tak těžko říct, jestli je to hnus, nebo ne. Na Elefantech by to bylo fajn, na autobusech je to skutečně hnus.

Martin

Mam uplne stejny nazor, na tom vlaku to vypada skutecne dobre, ale na autobudech mi to prijde dost rusive, nevhodne, videl jsem to i na tramvaji a taky nic moc, ale lepsi nez na autobusech…

Radek Strnad

A není ta souprava nějaká krátká? Když si představím, kolik lidí jezdí v denně natřískaných Vrchlicích, kde i 1.třída bývá leckdy obsazena z 90% a dvojka je z Č. Brodu leckdy na stojáka, tak mi ta jednotka přijde nějaká krátká. A to jezdí Vrchlice pouze z Kolína. Když si představím další frekvenci z Čáslavi a K. Hory??? A co 1.třída? Těch míst je tam méně než ve starém A-čku! To bude, stejně jako v Panterech, sezení spíš za trest. Doufám, že tam zase budou nějaké dveře na kliku, aby měl cestující první třídy také funkci vrátného, jako v Panteru. Tam… Číst vice »

Vojta Valeš

Jelikož první třída bude hned za stanoviště, tak žádné couraní cestujících nehrozí, maximálně strojvedoucí co půjde na záchod. O nedostatek místa bych taky strach neměl protože by místo aktuální honeckrové soupravy měli jezdit dvě spojené soupravy

Georg

mimochodem, v tom honneckeru se umi sedet po ctyrech?

Anonymní alkoholik

Jojo, třeba zrovna včera se tak v Sp 1522 už od Peček sedělo, od Brodu už na stojáka.

Radek Strnad

Já jel včera 1524 a přijely pouze 3 Honeckery + A-čko. Takže taky z Brodu na stojáka. Pořád se říká, že jsou Elefanti přetížení, ale ČD namísto aby posílily Sp o nějaký ten vůz navíc, tak spíš pracují na tom, aby lidi jezdili právě Elefanty, protože v tom Brodě u nich mají, na rozdíl od Vrchlic, tu jistotu, že si v pohodě sednou.

Jiří Kocurek

Honecker, nastojáka. A pak že lidi vlakem nejezdí a jezdit nechtějí.

PepaM

2 spojené jednotky mají kapacitu 460 místo, z toho 32 v 1. třídě. Současné soupravy na Vrchlicích 4*Bdmtee + A mají 438 (54 v 1.), ale v Honeckerech je ta kapacita oproti „papírovým“ 96 místům reálně výrazně nižší, vzhledem k rozměrům sedadel a roztečím mezi nimi.
V 1. třídě tedy bohužel k určitému omezení kapacity dojde, ale v podstatě jakékoli řešení pro rozšíření těchto oddílů by už právě vedlo na ten „průchoďák“, jako je v InterPanterech, na které si stěžujete. Řešení s oddíly za oběma kabinami je tak nějak maximum možného.

Pan průvodčí

Jediné omezení v první třídě bude, že si nebudou někteří řežijkáři zatahovat záclonky a vytvářet privátní kupé.

Pavel P.

Zase to má jezdit co půl hodiny, takže za hodinu to je 64 míst v první třídě. Je ale otázka, jak moc rovnoměrně se lidi rozdělí do těch vložených vlaků.

PepaM

55, na těch „krátkých“ Sp Praha Kolín (z Prahy :08, z Kolína :04) mají jezdit 471.

Jiří Kocurek

Těch 96 sedícíh je opravdu poněkud iluzorních. A ne, vyměnit populaci za nižší opravdu nelze, mají se vyměnit vagony nebo alespoň přestavět interiér v nich. By mě zajímalo, kdo nosí malé boty, do kterých se nevejde.

HonzaEM

1. třída u regionálek je pitomost.

Georg

opravdu revoluce, ceske drahy prekonavaji v regionalni doprave styk soustav jinak nez srotovou klasou s esem…
nemohlo by neco jezdit i na jih misto tech hruz jordan/sazava nebo jak se to jmenuje?
s jednotkou by to bylo o 15 minut rychlejsi a za pulku elektriky…

Robert.K

Jestli půjde o spěšné vlaky R41, o jejichž prodloužení do Čáslavi už se několikrát i zde psalo, ty teď jezdí z hlavního nádraží, ne? Proč je tedy v textu informace o odjezdech z Masaryčky? To budou odjíždět z jiného nádraží nebo je to chyba? Snad jsem to jen blbě nepochopil. 🙂

Anonymní alkoholik

Protože i v dodatku smlouvy je koncept s odjezdy z Masny (https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/29628113/ČD%20-%20Dodatek%20č.%2014_podepsáno_anonymizace.pdf ; od strany 5).
Jsem z toho taky rozčarovaný, ale hlavák by asi spěšňáky jedoucí ve špičce po 30 minutách nezvládal, protože už takhle obvykle Vrchlice odjíždí/přijíždí s +5 a více. Ale třeba to ještě bude jinak. 🤠

Robert.K

Aha, tak už jsem se dostal k těm jízdním řádům a je to víceméně jasné, budou tedy odjíždět nově pouze z Masaryčky. Kdo tedy pojede do Čáslavi a bude jezdit časově nepravidelně jako já, bude pendlovat mezi Masaryčkou a Hlavákem. Takže na jednu stranu lepší obslužnost, na druhou stranu mně Hlavák teď vyhovuje dopravně daleko víc. No co se dá dělat, jinak to asi nejde a snad se tedy aspoň eliminují ty zpoždění.

Radim

Už jsou někdy jízdní řády na 2023/2024? Google nic kloudného nevyplivnul, možná se blbě ptám

PepaM

Když se prokliknete v článku na registr smluv (hlidacstatu.cz), tak v tom doplňku ke smlouvě je jako příloha i JŘ.

Martin Dohnal

řešil jsem stejný problém, uvažuju o odjezdu vlakem z hlavního na Libeň, tam přestup, ale uvidí se, jak to bude vycházet časově. S ohledem na malé časové rozestupy mezi odjezdem rychlíku a spěšňáku se ot možná nevyplatí, když už bude člověk na hlavním.

Robert.K

Dobrý nápad s tím přestupem na Libni.

Majkl

Zřejmě to má něco s na výšením kapacity TGM po rekonstrukci kolejiště.

Gogo

Vrchlice je souprava klasických vozů tažených lokomotivou, dříve to jezdilo otáčet na Smíchov ale co je most pod Vyšehradem na spadnutí tak to otáčí ve Vršovicích, proto ten hlavák. Až to bude ucelená jednotka tak pro přestup na MHD je lepší Masaryčka.

adamgolias

myslim že bývaly odstavene přes den v Hostivaři . a jeden par jezdil z / do Tábora .

Gogo

Stávaly odstavené na Smíchově, navíc na nich jezdí loko ř. 150, s ní se dostaneš max do Benešova.

Anonymní alkoholik

Přel bych se.
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-1482
Kutná Hora – Tábor s 362.
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-1902 162 s honeckery + ,, Souprava odjede do stanice Praha-Hostivař jako Sv 1902 v 7.51″ 🙂

Gogo

Je to možné, já jsem na elektriky přešel až po kovidu a to už otáčeli na Smíchově a jezdili jen do Kolína.

Kámo

Na jednom SP jezdila 362 a na druhém SP 162. Na víkend stávala mašina odstavená na odstavných kolejí u mostu.

Kámo

162 na těch, co končili v Benešově. Teď na noc tam nechávají stát obě soupravy u 3. Nástupiště.

Georg

cast spesnaku konci uz v benesove

Anonymní alkoholik

Ten táborský jezdil jen před covidem, pak byl zaříznut s příchodem výluk na koridoru. Zajímavej šoto spoj. Relace Tábor – Kutná Hora s plzeňskými esy a budějickými Bdt. 😀

adamgolias

jo , to je ono , tak alespoň něco mi funguje 😁

Panda

Nebude km proběh nových jednotek příliš malý? Chápu, že nelze mít na špičové posily na věky Bdmtee, ale nestálo by za úvahu sedlové/víkendové využití místo Elefantů/rychlíkových vozů?

David

Tak někdy také musí probíhat údržba. Jak to vypadá, když neprobíhá vidíme právě na těch Elefantech.

Petr

PID nátěr je velmi krásný, na rozdíl od našich moravských Ids panterů🤮

Kleist

Tak to je otázka vkusu, mě se třeba moravští panteři velmi líbí.

Granja

Myslím si totéž.

adamgolias

těším se na název přiřknutý lidovou slovesností. mě prostě i když se mi líbí název regiopartner nebo jak že se to jmenuje nejde z úst . Ibalgin je jasné , znělé . Stejně jako Ešus .

Georg

to je zvlastni, ze se vam nelibi nazev regiopanter a jeste ho povazujete za tezko vyslovitelny…
vymysleli ho nejvetsi odbornici na marketing, jake nabrezi zrodilo. 🙂

Tom_Matoo

Pro me je Panter v pohode. Rozhodne lepsi nez Ibalgin….

adamgolias

Panter ano. Jen dodnes nevim jaky je rozdil mezi panterem partnerem a kdyz je k tomu jeste neco jako inter regio rail tak mam husi kuzi

HonzaEM

Ibalgin není panter.

HonzaEM

Ibalgin nemá s Regiopanterem nic společného.

PepaM

Technicky je to niemlich to samý, byť ano, pro nové jednotky pro JMK se používá komerční označení Moravia, namísto RegioPanter, ale na souhrnném obecném označení „panter“ osobně nevidím nic špatného.

HonzaEM

Moravští panteři přece jsou klasicky v najbrtu, jako všechny ostatní (teda krom Plzeňského kraje, ty mají nějaké své divné barvy).

Mimopražský

Nevím, jaká barevná kombinace je na pantografech na Moravě. V případě Prahy a okolí jsem ochoten nad výsledky řádění sprejerů mít určité pochopení, ač jinak tuto činnost považuji za vandalismus.

Avlaky

Jak je řešeny převod na případného nového dopravce (za 7 let)

Musí ČD převést, nebo to ve smlouvě není

David

Jednotky si pořídly ČD z vlasntího rozpočtu, tedy není důvod proč by je měli někomu převádět. V Plzeňském kraji byly pořízeny z veřejných rozpočtů a tak je převést museli.

Juraj

Nene, jednotky pořizují ČD z peněz od Ropidu a IDSK. Jediný rozdíl např. oproti MSK je absence evropské dotace.

Pochopte už konečně, že většina příjmů ČD je z veřejných zdrojů. Skutečně komerčních výkonů mají zanedbatelné množství, všechno ostatní je v objednávce a nakupuje se podle toho, co kraj nebo MD zaplatí.

Apollo 17

ČD to pořizují ze svých peněz(úvěrů) a objednavatel jim platí za provoz. Je to něco jiného, než v JMK. Tam si ty jednotky pořídil kraj. V té ceně za provoz jsou i náklady na pořízení,spotřebu energie ,platy personálu atd…

David

Nikoli, IDSK a Ropid platí provoz jednotek nikoli jejich pořízení.

Petr Vašek

Ne. Nepište lži.

Avlaky

Na R9 kupuju taky RJ jednotky ze svého a taky má povinnost je převést….

Proto se ptám

HonzaEM

Komu je Plzeňský kraj převedl?

Avlaky

Škoda, že i elephanty (ty které mají dostat ETCS) nedostanou PID nátěr

U tech které budou bez ETCS to chapu, jejich životnost bude o dost kratší

Josef Novák

Nakonec dostanou

TU 134

Jak to víte?

Tuňák

Je ve smluvě nějaká doložka, aby ČD vozidla odprodaly případnému novému dopravci? Nebo se to nějak zařídí, aby ČD vyhrály i v budoucnu? Protože nevěřím že by ČD takhle kupovaly tolik nových strojů „na pár let“.

Aaabbb

ČD mají i jiné výkony, než v okolí Prahy…

Avlaky

Na většině těchto výkonu ale již jednotky jsou nebo jsou minimálně zasmluvněny

Adam Ř

Tak pokud pro ně ČD nebude mít využití, tak je klidně prodá případnému nástupci a není potřeba to smluvně vynucovat

Juraj

Avšak vozidla jsou zpravidla na linky vázaná smluvně, takže doby, kdy se každý GVD náhodně přesouval vozový park po republice, už jsou pryč.

Apollo 17

Ale po ukončení smlouvy již vázána nejsou.Viz děčínské Sharky – ty půjdou po ukončení smlouvy s Ústeckým krajem do Valašského Meziříčí a budou jezdit pod smlouvou Zlínského kraje.

HonzaEM

ČD bude na Děčínsku jezdit dále, ale místo žraloků tam mají jezdit německé shity Desira.

Y.K.

Vždycky jde o to na co jsou dotace vázané. Když na trať tak na trať nebo nějaký dopravní systém a dopravce tam je jen „vykonavatel“. Naopak když si to bere dopravce na komerční úvěr a dotace jsou pak jen čistě na vlkm, tak nikde vázané nejsou.

Mirek Zv.

Nevím, jestli jsem tu Čáslav dobře pochopil. Moc chytré mi to nepřipadá. Jezdí tam jednou za 2 hodiny nebo 1 hodinu rychlík na Prahu, celkem narvaný, v Čáslavi přistupuje hodně lidí. Protože do Prahy jede 65 minut. Pak tam jezdí courák se dvěma vagóny, od Hory z něj 20 lidí vystoupí, 10 pokračuje na Jeníkov. Takováto pěkná nová souprava rozhodně nepomůže spojení Praha-Čáslav, na jízdní dobu 100 minut těžko bude někdo zvědavý. Z textu to není jisté, ale asi půjde o vlaky přes Poděbrady. Ok, jako spojení Nymburka, Poděbrad, Kolína a Čáslavi tam nějaký přínos bude. A je fakt, že… Číst vice »

Tomariero

Já tam ale vidím jízdní dobu 70 minut až do Čáslavi, a to mi přijde naprosto ok. Přece jenom až do Peček to to staví jen v Brodu a od Peček terpve zastávkově

PepaM

Půjde o spěšné vlaky R41, vizte návrhový JŘ v příloze smluvního dodatku.

Dušan

Jako ten dopravní koncept do Čáslavi je fakt zvláštní – jednak tam mají mezi Prahou-Havlíčkovým Brodem jezdit: a) rychlíky R9 po hodině od GVD 2026 b) i v případě realizace VRT Brno-Praha v dlouhodobém časovém řezu (2050) má jezdit R9 taktéž po hodině celodenně – to je jedna věc. Navíc ta vrstva je vedena mezi Prahou a Kolínem jako spěšná – staví se jen Libeň/Český Brod a pak všude mezi Pečkami a Čáslaví, kde to je osobák a pak to – jako bonus – krapet koliduje s dnešníma osobákama Kolín – Havlíčkův Brod, kde je asi nesmysl aby tohle odjíždělo… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Kde jste vyčetl, že stávající osobáky Kolín – HB budou zachovány v současné podobě?

Vojta

Mým laickým pohledem by bylo asi ideální, aby z kolína odjíždely R9, R41 a S20 zhruba po 20 minutách. Už dnes ty osobáky v hodinu, kdy jede rychlík, jedou hned po něm, kdyby byly o cca 30 minut šouplé, hezky by se doplňovaly.

Dušan

Přece v plánu dopravní obslužnosti kraje Vysočina:-). Dneska jsou osobáky+linka R9 vedeny tak, aby v uzlu Havlíčkův Brod se sjely v celou a byly tak zajištěné v tomto uzlu vzájemné přestupní vazby do všech směrů – z toho pak vychází ty časy odjezdů/příjezdů do Kolína. To platí pro krátkodobý horizont – v dlouhodobém se mají posunout časy linky R9 na celou z Havlíčkova Brodu naopak do Kolína a osobáky mají z Kolína odjíždět v X:30 – čili defacto ve stavu jako jezdí teď (!!) a rychlíkům linky R9 se tak o nějakých cca. 10-15 min. posune odjezd do Kolína/v opačném… Číst vice »

Vojtech

Než se splní VRT vize., tak ty jednotky budou po 2 reko ( VRT podporuji desítky let a optimismu ubývá )

Aaabbb

Nepochopil, to opravdu nebude osobák…

Mirek Zv.

Četl jsem nepozorně, mrzí mě to, omlouvám se.

Petr Jetelina

Tohle je rozhodně správná investice do železniční dopravy, místo podporování zbytných vzduchovozičů do Mochova, Rožmitálu, atd.

Kamil Novotný

No pokud ten vlak mezi Kutnou Horou a Čáslaví poveze v průměru 2 cestující, tak je to stejná blbost jako ten Rožmitál a ještě je to o 100 Kč na km dražší.

Sova

To se shodneme. Mochov, Lužec, Rožmitál – krátké slepé úseky, kde provoz vlaků nebyl efektivní. Jenom je potřeba to nadšení do likvidace včas zarazit a nesahat na úseky, které jsou v rámci sítě mnohem důležitější. A to především ty mezikrajské v oblastech, které by od svého kraje potřebovaly cílenou podporu a ne ještě klacky pod nohy. Rušením kraj akorát podporuje rozšiřování rozsáhlých periferních oblastí, které se na krajském rozpočtu projeví dalšími mínusovými položkami. Plus je třeba mít na paměti, že navyšování ceny za km na páteřních taktových tratích se nezaplatí z rušení lokálek, i kdyby Borecký nakonec zrušil všechny v… Číst vice »

Daniel

Líbí se mi, že už ty nátěry pomalu ale jistě začínají dávat alespoň geometricky smysl a nejsou to náhodně naplácané pruhy. Bojím se to přiznat, ale občas mi to přijde až pěkné.

Juraj

Mně zase přijde, že ten černý pruh přes okna to dost zabil. Zatímco původní „PIDžamo“ ze soutěže bylo graficky čisté, teď se to různě plácá s černou, pak tam občas nepasují okna a je to takové… meh.

FilFee

Upřimně se mi to jako designérovi takhle zamlouvá více. Stejně to má třeba DB Regio na části jejich jednotek.

oja

1. třída řešená tak, že se vedle dveří dá pár lepších sedaček s většími roztečemi, toť opravdu luxus! Kdo tím bude jezdit?
Já chápu, že má smysl 1. třídu nabízet, i když jezdí poloprázdná – právě proto si ji řada lidí kupuje a bez ní by vlakem dost možná vůbec nejeli. Jenže pak musí opravdu obsahovat komfort navíc, ne jen širší sedačky!

Mickey

Lidé na příměstě 1.třídu hojně využívají.

oja

No právě. A proto se v téhle soupravě strčí pár lepších sedaček vedle prvních a posledních dveří – to budou ti cestující, co ji dosud hojně využívali, nadšení!

Pavel P.

Zrovna na R41 a S1 jezdi ve špičce 1. třída docela plná. Běžně se v R41 sedí po 4 v kupé, takže to je přes 40 míst. Omezení 1. třídy na 8, resp. 16 míst nechápu.

oja

No právě, to je to. 1. třída v panterech je na houby.

Tomariero

Dle dodatku vy měla být první třída na obouch stranách a jednotky.

Josef Novák

Což je pořád méně sedadel, něž aktuální Áčko

Pavel P.

To je jediné rozumné vzhledem k tomu, že nejsou schopni provozně zařídit, aby byla 1. třída pořád na jednom konci vlaku.

HonzaEM

Kdyby 1. třídu u osobáků uplně zrušili, to by udělali nejlíp.

Aleš

Předpokládám a doufám, že zastaví v Pečkách, jako nynější spěšný vlak Vrchlice.

Mirek Zv.

Tipnul bych, že to bude courák přes Poděbrady a Lysou.

Tomariero

než budete něco tipovat tak se koukněte na ten jízdní řád, má to jezdit klasicky s tím že to staví jen Český Brod a teprve za Pečkami to jede jako Os

Mirek Zv.

Četl jsem nepozorně, mrzí mě to, omlouvám se.

PepaM

Zastaví v Brodě a pak od Peček dál na Čáslav všude.

PepaM

Ještě by se možná hodilo zastavení v Úvalech (7 tis. ob.), ale Sp končící v Kolíně vedené 471 tam mají ostrý obrat 6 minut, to dál zkracovat nepřichází v úvahu, na Masaryčce mají (kolínské i čáslavské) 14 minut, tam by případné zkracování bylo taky celkem na hraně a akorát by to zbytečně víc nahrávalo přenášení zpoždění. Možným řešením by teoreticky bylo tam čáslavskými Sp zastavovat, kolínskými projíždět. Další 2 minuty k těm 70 by nebyly žádná katastrofa, a v Čáslavi je na obrat 24 minut. Nevýhodou tohoto řešení by ale byl nepravidelný takt 28/32 místo 30 minut na úseku Český… Číst vice »

Peter

Tak i hnus RŽD obejme Pantery.

Facepalm

Zaprvé s tím unavuješ všude, kam vlezeš, a navíc je to tvrzení úplná píčovina. Takže hned dva důvody si myslet, že jsi blbec.

Bram

Je škoda, že nový PID nátěr nebude na všech slonech. Ten jeden, který ho dostal, vypadal donedávna velice dobře. Donedávna proto, protože ho napadli sprejeři, jak jsem měl možnost včera na Masarykově nádraží vidět…

HonzaEM

Ti napadají teď uplně všechny. Elefant vypadá pěkně ve všech PID nátěrech.

Honza11

Co je RŽD? Rozhodně žvásty debilní, které píšete?

Jiří Kocurek
král j

Opět ty nátěry. Nedávno jsem v Karlovarském kraji viděl množství zelených nátěru Dopravy Ústeckého kraje s texty propagujícími tento IDS a severní Čechy., které sem dopravce přesunul. To cestující dosti mate. Doporučoval bych proto jednotný nátěr ČD, aby se vozidla dle potřeb ČD mohla přesouvat po celé síti.

Kubrt

O jaká vozidla šlo?

Nikola

Předpokládám, že král j. píše o autobusech dopravce AKV. To samé lze vidět v Libereckem kraji u Buslinu, nebo u Arrivy.
Zelené vlaky v KVK samozřejmě nejezdí.

Kubrt

Aha. V tom případě by měl král j volat po obnovení tradiční a osvědčené struktury krajských ČSAD s unifikovaným modrobílým nátěrem autobusů.

HonzaEM

Což byla samozřejmě největší chyba, že to zrušili, jako všechno.

jerry

A když je nebude provozovat ČD?
V Plzeňském kraji jezdí mezi Horažďovicemi a Plzní Pantery v barvách PK, pod ČD, ale od nového grafikonu je bude provozovat Arriva. Jen se vymění logo, ale nemusí se měnit celý nátěr.

HonzaEM

Výborně, ještě více matoucí pro nešotouše.

PepaM

Proč by to bylo matoucí? Cestujícímu je jedno, co za dopravce vlastní konkrétní jednotku a i kdo je dopravce vlaku. Je to prostě vlak IDPK (resp. pid), víc vědět nepotřebuje.

Danny

Doba se změnila. Objednatelé většinou nepředpokládají, že „jejich“ zasmluvněné vlaky budou jezdit jinde. Pokud vyprší smlouva, dá se to přelakovat, ale jednou za 10 – 15 let by se to stejně slušelo udělat.

Twix

A čím to cestující mate? Vidím že jde o spoj který by měl jet v rámci DÚK, ale je docela zřejmé, že pokud se v Ústeckém kraji nenacházím, na tarif DÚK nepojedu. Ale jinak to docela jasně identifikuje regionální bus. Možná by jich v Karlovarském kraji mohlo jezdit ještě více, ať to k něčemu je 🙂 Spoj karlovarského IDS nepoznám totiž podle ničeho.

Sap1k

Jděte si stěžovat na Karlovarský kraj, že jejich požadavky na kvalitu spočívají v tom, že to nějak jede. 🙂

Twix

Přesně tak 🙂 V tomto ohledu je častý výskyt zelených autobusů přesunutých z Ústeckého kraje pro cestující spíše přínosem.

Kajman

Nejen ve Varech. Zelené busy s prosvítajícím logem DÚK jsou k vidění i u nás na Táborsku. Existenci IDS z toho nikdo nevyvozuje (zejména proto, že tu nic takového nemáme).

JardaP

Ano. A navíc postávají klidně i přes noc různě po zastávkách, protože vítěz VŘ nemá odpovídající zázemí, občas nejedou, jako třeba včerejší “školní” linka Tábor-ČB. Vyloženě terno.

bvovka

Mají jezdit i na S7 kde mezi stanicemi Praha Radotín a Černošice vznikne první pražský styk soustav.

Daniel

Ad SNS: u hřiště v Radotíně.

bvovka

Prý budou jezdit i do Řevnic, kde nahradí současné soupravy s bdmteeo nebo honekry.

SaulGoodman

Asi to tak není vzhledem k mínusům, ale též by mě to zajímalo. Určitě se o tom dříve mluvilo – myslel jsem, že ještě při podpisu té smlouvy byly posilové spoje S7 zmiňované jako jedna z destinací…

Zapa

Mám pocit, že kraj si je vyžádal právě na ty Sp.

Kubrt

Ze dvou mínusů bych neusuzoval, že něco není pravda. Tady se mínusují i naprosto neutrální otázky.

Tomariero

Nakonec půjdou právě na ty nové Sp a na Kralupy, Ešusy s Kralup pak spadnou částečně i na tu S7.

SaulGoodman

Ach, dobře, děkuji za info 😉

To možná i dává větší smysl, bylo by trochu zvláštní, aby zrovna vložené posilové spoje zajišťovaly úplně nové vlaky. Jen doufám, že se tam taky jednoho dne dočkáme nových dvoupatráků, Elefanty mám rád, ale na některých ten věk už začíná být vidět, a vyšší kapacita by se taky užila.

Bram

Já jen doufám, že až se budou elefanty vyřazovat, tak se zahodí motorové vozy a vozy vložené (případně i některé řídící) projdou rekonstrukcí, aby nahradily dnes již naprosto nevyhovující modrá patra na záložních soupravách.

Twix

Já jen nevím jestli se toho ta patra, modernizovaná teprve před 5 lety, vůbec dožijí 🙂 Dneska je dost často nahrazuje Honecker.

Vojtech

A to jsme poslali pod autorem 2x 3 patrové vozy z Kraken (470). Ty taky potřebovaly jen banální reko a byly by vhodnější, než DDR

HonzaEM

To rozhodně ne, kdyby se vyplatilo je modernizovat, tak se bude modernizovat celý panťák a ne jen vložáky.

HonzaEM

Aspoň je vidět, jaká je to kvalita, žabotlamy vydržely 50 let, a to byly plánované jen na 15 let a škatule je po 20 letech na vyhození.

bvovka

Sp nebudou nové, v současnosti jezdí do Kolína, v sezóně až do K.H. Prodlouží se do Čáslavi a to díky dvousystémovému provedení. Jezdí jako linka r41 a mají obchodní název Vrchlice.
Pokud jde o pantery na s7, tak ty nahradí syslografy. Elefanty přestanou jezdit na s7 v roce 2028, kdy dojde k přepnutí trati až před Radotín.

PepaM

Provoz R41 bude výrazně rozšířen, většina tedy budou nově zavedené vlaky. Jak píše Tomariero, s těmi pantery se původně uvažovalo i pro tu S7, ale to nakonec padlo a budou jezdit jen na S4 a R41. Styk soustav v Radotíně se nejspíš vyřeší novými, aktuálně soutěženými EMU 400, z nichž první mohou být odebírány již v roce 2026 (varianta, že by ČD nevyhrály ani jednu soutěž na provoz páteřních elektrických linek pid po roce 2029, pro které jsou ty EMU 400 primárně zamýšleny, a tedy žádné neobjednaly, se mi jeví jako krajně nepravděpodobná – pokud by k tomu však náhodou… Číst vice »

Petr

Pro autora: Nepsal bych modernizaci vozidel, ale rozšíření vozového parku, doplnění o nová vozidla, nebo něco takoveho. Žádná vozidla v tomto článku přeci nemodernizujete. Jinak děkuji za pěkný článek

Gogo

„Díky nákupu dvousystémových jednotek už NEBUDE dopravce pokračovat dál za Kutnou Horu, kde je styk dvou napájecích soustav: střídavé a stejnosměrné.“
Nebude to naopak že dopravce BUDE díky dvousystémovým jednotkám pokračovat dál za Kutnou Horu?