RegioPantery pro PID: Nákup přinese více vlaků do Čáslavi i větší kapacitu do Lysé nad Labem
Vizualizace jednotek RegioPanter EMU 240 v barvách PID. Foto: České dráhy
Nové jednotky budou v barvách Pražské integrované dopravy.
První třída na obou koncích 3vozového panťáku? A bude tam vůbec nějaká druhá?
Panteři jsou v pohodě ale nový nátěr ne. Je to škoda že se PID nesnaží to změnit když ví že se to nikomu nelíbí.
Ale ono se to líbí. Ten prvotní šok z něčeho nového u většiny už opadl a ten zbytek se s tím bude muset smířit.
Tak on ten nátěr není špatný. To jen někteří lidé, bohužel ti, co nejhlasitěji křičí, říkají, že je to hnus. Ale jinak je tenhle nátěr fakt fajn a lze mu vytknout jen to, že už tady byl ‚jednotný nátěr‘.
Tak žádná v tomto nátěru ještě není, tak těžko říct, jestli je to hnus, nebo ne. Na Elefantech by to bylo fajn, na autobusech je to skutečně hnus.
Mam uplne stejny nazor, na tom vlaku to vypada skutecne dobre, ale na autobudech mi to prijde dost rusive, nevhodne, videl jsem to i na tramvaji a taky nic moc, ale lepsi nez na autobusech…
A není ta souprava nějaká krátká? Když si představím, kolik lidí jezdí v denně natřískaných Vrchlicích, kde i 1.třída bývá leckdy obsazena z 90% a dvojka je z Č. Brodu leckdy na stojáka, tak mi ta jednotka přijde nějaká krátká. A to jezdí Vrchlice pouze z Kolína. Když si představím další frekvenci z Čáslavi a K. Hory??? A co 1.třída? Těch míst je tam méně než ve starém A-čku! To bude, stejně jako v Panterech, sezení spíš za trest. Doufám, že tam zase budou nějaké dveře na kliku, aby měl cestující první třídy také funkci vrátného, jako v Panteru. Tam… Číst vice »
Jelikož první třída bude hned za stanoviště, tak žádné couraní cestujících nehrozí, maximálně strojvedoucí co půjde na záchod. O nedostatek místa bych taky strach neměl protože by místo aktuální honeckrové soupravy měli jezdit dvě spojené soupravy
mimochodem, v tom honneckeru se umi sedet po ctyrech?
Jojo, třeba zrovna včera se tak v Sp 1522 už od Peček sedělo, od Brodu už na stojáka.
Já jel včera 1524 a přijely pouze 3 Honeckery + A-čko. Takže taky z Brodu na stojáka. Pořád se říká, že jsou Elefanti přetížení, ale ČD namísto aby posílily Sp o nějaký ten vůz navíc, tak spíš pracují na tom, aby lidi jezdili právě Elefanty, protože v tom Brodě u nich mají, na rozdíl od Vrchlic, tu jistotu, že si v pohodě sednou.
Honecker, nastojáka. A pak že lidi vlakem nejezdí a jezdit nechtějí.
2 spojené jednotky mají kapacitu 460 místo, z toho 32 v 1. třídě. Současné soupravy na Vrchlicích 4*Bdmtee + A mají 438 (54 v 1.), ale v Honeckerech je ta kapacita oproti „papírovým“ 96 místům reálně výrazně nižší, vzhledem k rozměrům sedadel a roztečím mezi nimi.
V 1. třídě tedy bohužel k určitému omezení kapacity dojde, ale v podstatě jakékoli řešení pro rozšíření těchto oddílů by už právě vedlo na ten „průchoďák“, jako je v InterPanterech, na které si stěžujete. Řešení s oddíly za oběma kabinami je tak nějak maximum možného.
Jediné omezení v první třídě bude, že si nebudou někteří řežijkáři zatahovat záclonky a vytvářet privátní kupé.
Zase to má jezdit co půl hodiny, takže za hodinu to je 64 míst v první třídě. Je ale otázka, jak moc rovnoměrně se lidi rozdělí do těch vložených vlaků.
55, na těch „krátkých“ Sp Praha Kolín (z Prahy :08, z Kolína :04) mají jezdit 471.
Těch 96 sedícíh je opravdu poněkud iluzorních. A ne, vyměnit populaci za nižší opravdu nelze, mají se vyměnit vagony nebo alespoň přestavět interiér v nich. By mě zajímalo, kdo nosí malé boty, do kterých se nevejde.
1. třída u regionálek je pitomost.
opravdu revoluce, ceske drahy prekonavaji v regionalni doprave styk soustav jinak nez srotovou klasou s esem…
nemohlo by neco jezdit i na jih misto tech hruz jordan/sazava nebo jak se to jmenuje?
s jednotkou by to bylo o 15 minut rychlejsi a za pulku elektriky…
Jestli půjde o spěšné vlaky R41, o jejichž prodloužení do Čáslavi už se několikrát i zde psalo, ty teď jezdí z hlavního nádraží, ne? Proč je tedy v textu informace o odjezdech z Masaryčky? To budou odjíždět z jiného nádraží nebo je to chyba? Snad jsem to jen blbě nepochopil. 🙂
Protože i v dodatku smlouvy je koncept s odjezdy z Masny (https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/29628113/ČD%20-%20Dodatek%20č.%2014_podepsáno_anonymizace.pdf ; od strany 5).
Jsem z toho taky rozčarovaný, ale hlavák by asi spěšňáky jedoucí ve špičce po 30 minutách nezvládal, protože už takhle obvykle Vrchlice odjíždí/přijíždí s +5 a více. Ale třeba to ještě bude jinak. 🤠
Aha, tak už jsem se dostal k těm jízdním řádům a je to víceméně jasné, budou tedy odjíždět nově pouze z Masaryčky. Kdo tedy pojede do Čáslavi a bude jezdit časově nepravidelně jako já, bude pendlovat mezi Masaryčkou a Hlavákem. Takže na jednu stranu lepší obslužnost, na druhou stranu mně Hlavák teď vyhovuje dopravně daleko víc. No co se dá dělat, jinak to asi nejde a snad se tedy aspoň eliminují ty zpoždění.
Už jsou někdy jízdní řády na 2023/2024? Google nic kloudného nevyplivnul, možná se blbě ptám
Když se prokliknete v článku na registr smluv (hlidacstatu.cz), tak v tom doplňku ke smlouvě je jako příloha i JŘ.
řešil jsem stejný problém, uvažuju o odjezdu vlakem z hlavního na Libeň, tam přestup, ale uvidí se, jak to bude vycházet časově. S ohledem na malé časové rozestupy mezi odjezdem rychlíku a spěšňáku se ot možná nevyplatí, když už bude člověk na hlavním.
Dobrý nápad s tím přestupem na Libni.
Zřejmě to má něco s na výšením kapacity TGM po rekonstrukci kolejiště.
Vrchlice je souprava klasických vozů tažených lokomotivou, dříve to jezdilo otáčet na Smíchov ale co je most pod Vyšehradem na spadnutí tak to otáčí ve Vršovicích, proto ten hlavák. Až to bude ucelená jednotka tak pro přestup na MHD je lepší Masaryčka.
myslim že bývaly odstavene přes den v Hostivaři . a jeden par jezdil z / do Tábora .
Stávaly odstavené na Smíchově, navíc na nich jezdí loko ř. 150, s ní se dostaneš max do Benešova.
Přel bych se.
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-1482
Kutná Hora – Tábor s 362.
https://www.zelpage.cz/razeni/19/vlaky/cd-1902 162 s honeckery + ,, Souprava odjede do stanice Praha-Hostivař jako Sv 1902 v 7.51″ 🙂
Je to možné, já jsem na elektriky přešel až po kovidu a to už otáčeli na Smíchově a jezdili jen do Kolína.
Na jednom SP jezdila 362 a na druhém SP 162. Na víkend stávala mašina odstavená na odstavných kolejí u mostu.
162 na těch, co končili v Benešově. Teď na noc tam nechávají stát obě soupravy u 3. Nástupiště.
cast spesnaku konci uz v benesove
Ten táborský jezdil jen před covidem, pak byl zaříznut s příchodem výluk na koridoru. Zajímavej šoto spoj. Relace Tábor – Kutná Hora s plzeňskými esy a budějickými Bdt. 😀
jo , to je ono , tak alespoň něco mi funguje 😁
Nebude km proběh nových jednotek příliš malý? Chápu, že nelze mít na špičové posily na věky Bdmtee, ale nestálo by za úvahu sedlové/víkendové využití místo Elefantů/rychlíkových vozů?
Tak někdy také musí probíhat údržba. Jak to vypadá, když neprobíhá vidíme právě na těch Elefantech.
PID nátěr je velmi krásný, na rozdíl od našich moravských Ids panterů🤮
Tak to je otázka vkusu, mě se třeba moravští panteři velmi líbí.
Myslím si totéž.
těším se na název přiřknutý lidovou slovesností. mě prostě i když se mi líbí název regiopartner nebo jak že se to jmenuje nejde z úst . Ibalgin je jasné , znělé . Stejně jako Ešus .
to je zvlastni, ze se vam nelibi nazev regiopanter a jeste ho povazujete za tezko vyslovitelny…
vymysleli ho nejvetsi odbornici na marketing, jake nabrezi zrodilo. 🙂
Pro me je Panter v pohode. Rozhodne lepsi nez Ibalgin….
Panter ano. Jen dodnes nevim jaky je rozdil mezi panterem partnerem a kdyz je k tomu jeste neco jako inter regio rail tak mam husi kuzi
Ibalgin není panter.
Ibalgin nemá s Regiopanterem nic společného.
Technicky je to niemlich to samý, byť ano, pro nové jednotky pro JMK se používá komerční označení Moravia, namísto RegioPanter, ale na souhrnném obecném označení „panter“ osobně nevidím nic špatného.
Moravští panteři přece jsou klasicky v najbrtu, jako všechny ostatní (teda krom Plzeňského kraje, ty mají nějaké své divné barvy).
Nevím, jaká barevná kombinace je na pantografech na Moravě. V případě Prahy a okolí jsem ochoten nad výsledky řádění sprejerů mít určité pochopení, ač jinak tuto činnost považuji za vandalismus.
Jak je řešeny převod na případného nového dopravce (za 7 let)
Musí ČD převést, nebo to ve smlouvě není
Jednotky si pořídly ČD z vlasntího rozpočtu, tedy není důvod proč by je měli někomu převádět. V Plzeňském kraji byly pořízeny z veřejných rozpočtů a tak je převést museli.
Nene, jednotky pořizují ČD z peněz od Ropidu a IDSK. Jediný rozdíl např. oproti MSK je absence evropské dotace.
Pochopte už konečně, že většina příjmů ČD je z veřejných zdrojů. Skutečně komerčních výkonů mají zanedbatelné množství, všechno ostatní je v objednávce a nakupuje se podle toho, co kraj nebo MD zaplatí.
ČD to pořizují ze svých peněz(úvěrů) a objednavatel jim platí za provoz. Je to něco jiného, než v JMK. Tam si ty jednotky pořídil kraj. V té ceně za provoz jsou i náklady na pořízení,spotřebu energie ,platy personálu atd…
Nikoli, IDSK a Ropid platí provoz jednotek nikoli jejich pořízení.
Ne. Nepište lži.
Na R9 kupuju taky RJ jednotky ze svého a taky má povinnost je převést….
Proto se ptám
Komu je Plzeňský kraj převedl?
Škoda, že i elephanty (ty které mají dostat ETCS) nedostanou PID nátěr
U tech které budou bez ETCS to chapu, jejich životnost bude o dost kratší
Nakonec dostanou
Jak to víte?
Je ve smluvě nějaká doložka, aby ČD vozidla odprodaly případnému novému dopravci? Nebo se to nějak zařídí, aby ČD vyhrály i v budoucnu? Protože nevěřím že by ČD takhle kupovaly tolik nových strojů „na pár let“.
ČD mají i jiné výkony, než v okolí Prahy…
Na většině těchto výkonu ale již jednotky jsou nebo jsou minimálně zasmluvněny
Tak pokud pro ně ČD nebude mít využití, tak je klidně prodá případnému nástupci a není potřeba to smluvně vynucovat
Avšak vozidla jsou zpravidla na linky vázaná smluvně, takže doby, kdy se každý GVD náhodně přesouval vozový park po republice, už jsou pryč.
Ale po ukončení smlouvy již vázána nejsou.Viz děčínské Sharky – ty půjdou po ukončení smlouvy s Ústeckým krajem do Valašského Meziříčí a budou jezdit pod smlouvou Zlínského kraje.
ČD bude na Děčínsku jezdit dále, ale místo žraloků tam mají jezdit německé shity Desira.
Vždycky jde o to na co jsou dotace vázané. Když na trať tak na trať nebo nějaký dopravní systém a dopravce tam je jen „vykonavatel“. Naopak když si to bere dopravce na komerční úvěr a dotace jsou pak jen čistě na vlkm, tak nikde vázané nejsou.
Nevím, jestli jsem tu Čáslav dobře pochopil. Moc chytré mi to nepřipadá. Jezdí tam jednou za 2 hodiny nebo 1 hodinu rychlík na Prahu, celkem narvaný, v Čáslavi přistupuje hodně lidí. Protože do Prahy jede 65 minut. Pak tam jezdí courák se dvěma vagóny, od Hory z něj 20 lidí vystoupí, 10 pokračuje na Jeníkov. Takováto pěkná nová souprava rozhodně nepomůže spojení Praha-Čáslav, na jízdní dobu 100 minut těžko bude někdo zvědavý. Z textu to není jisté, ale asi půjde o vlaky přes Poděbrady. Ok, jako spojení Nymburka, Poděbrad, Kolína a Čáslavi tam nějaký přínos bude. A je fakt, že… Číst vice »
Já tam ale vidím jízdní dobu 70 minut až do Čáslavi, a to mi přijde naprosto ok. Přece jenom až do Peček to to staví jen v Brodu a od Peček terpve zastávkově
Půjde o spěšné vlaky R41, vizte návrhový JŘ v příloze smluvního dodatku.
Jako ten dopravní koncept do Čáslavi je fakt zvláštní – jednak tam mají mezi Prahou-Havlíčkovým Brodem jezdit: a) rychlíky R9 po hodině od GVD 2026 b) i v případě realizace VRT Brno-Praha v dlouhodobém časovém řezu (2050) má jezdit R9 taktéž po hodině celodenně – to je jedna věc. Navíc ta vrstva je vedena mezi Prahou a Kolínem jako spěšná – staví se jen Libeň/Český Brod a pak všude mezi Pečkami a Čáslaví, kde to je osobák a pak to – jako bonus – krapet koliduje s dnešníma osobákama Kolín – Havlíčkův Brod, kde je asi nesmysl aby tohle odjíždělo… Číst vice »
Kde jste vyčetl, že stávající osobáky Kolín – HB budou zachovány v současné podobě?
Mým laickým pohledem by bylo asi ideální, aby z kolína odjíždely R9, R41 a S20 zhruba po 20 minutách. Už dnes ty osobáky v hodinu, kdy jede rychlík, jedou hned po něm, kdyby byly o cca 30 minut šouplé, hezky by se doplňovaly.
Přece v plánu dopravní obslužnosti kraje Vysočina:-). Dneska jsou osobáky+linka R9 vedeny tak, aby v uzlu Havlíčkův Brod se sjely v celou a byly tak zajištěné v tomto uzlu vzájemné přestupní vazby do všech směrů – z toho pak vychází ty časy odjezdů/příjezdů do Kolína. To platí pro krátkodobý horizont – v dlouhodobém se mají posunout časy linky R9 na celou z Havlíčkova Brodu naopak do Kolína a osobáky mají z Kolína odjíždět v X:30 – čili defacto ve stavu jako jezdí teď (!!) a rychlíkům linky R9 se tak o nějakých cca. 10-15 min. posune odjezd do Kolína/v opačném… Číst vice »
Než se splní VRT vize., tak ty jednotky budou po 2 reko ( VRT podporuji desítky let a optimismu ubývá )
Nepochopil, to opravdu nebude osobák…
Četl jsem nepozorně, mrzí mě to, omlouvám se.
Tohle je rozhodně správná investice do železniční dopravy, místo podporování zbytných vzduchovozičů do Mochova, Rožmitálu, atd.
No pokud ten vlak mezi Kutnou Horou a Čáslaví poveze v průměru 2 cestující, tak je to stejná blbost jako ten Rožmitál a ještě je to o 100 Kč na km dražší.
Jsou i jiné možnosti:
https://kutnohorsky.denik.cz/zpravy_region/zeleznice-terminal-doprava-kutna-hora-vlak-nadrazi-idsk-ceske-drahy-20230310.html
To se shodneme. Mochov, Lužec, Rožmitál – krátké slepé úseky, kde provoz vlaků nebyl efektivní. Jenom je potřeba to nadšení do likvidace včas zarazit a nesahat na úseky, které jsou v rámci sítě mnohem důležitější. A to především ty mezikrajské v oblastech, které by od svého kraje potřebovaly cílenou podporu a ne ještě klacky pod nohy. Rušením kraj akorát podporuje rozšiřování rozsáhlých periferních oblastí, které se na krajském rozpočtu projeví dalšími mínusovými položkami. Plus je třeba mít na paměti, že navyšování ceny za km na páteřních taktových tratích se nezaplatí z rušení lokálek, i kdyby Borecký nakonec zrušil všechny v… Číst vice »
Líbí se mi, že už ty nátěry pomalu ale jistě začínají dávat alespoň geometricky smysl a nejsou to náhodně naplácané pruhy. Bojím se to přiznat, ale občas mi to přijde až pěkné.
Mně zase přijde, že ten černý pruh přes okna to dost zabil. Zatímco původní „PIDžamo“ ze soutěže bylo graficky čisté, teď se to různě plácá s černou, pak tam občas nepasují okna a je to takové… meh.
Upřimně se mi to jako designérovi takhle zamlouvá více. Stejně to má třeba DB Regio na části jejich jednotek.
1. třída řešená tak, že se vedle dveří dá pár lepších sedaček s většími roztečemi, toť opravdu luxus! Kdo tím bude jezdit?
Já chápu, že má smysl 1. třídu nabízet, i když jezdí poloprázdná – právě proto si ji řada lidí kupuje a bez ní by vlakem dost možná vůbec nejeli. Jenže pak musí opravdu obsahovat komfort navíc, ne jen širší sedačky!
Lidé na příměstě 1.třídu hojně využívají.
No právě. A proto se v téhle soupravě strčí pár lepších sedaček vedle prvních a posledních dveří – to budou ti cestující, co ji dosud hojně využívali, nadšení!
Zrovna na R41 a S1 jezdi ve špičce 1. třída docela plná. Běžně se v R41 sedí po 4 v kupé, takže to je přes 40 míst. Omezení 1. třídy na 8, resp. 16 míst nechápu.
No právě, to je to. 1. třída v panterech je na houby.
Dle dodatku vy měla být první třída na obouch stranách a jednotky.
Což je pořád méně sedadel, něž aktuální Áčko
To je jediné rozumné vzhledem k tomu, že nejsou schopni provozně zařídit, aby byla 1. třída pořád na jednom konci vlaku.
Kdyby 1. třídu u osobáků uplně zrušili, to by udělali nejlíp.
Předpokládám a doufám, že zastaví v Pečkách, jako nynější spěšný vlak Vrchlice.
Tipnul bych, že to bude courák přes Poděbrady a Lysou.
než budete něco tipovat tak se koukněte na ten jízdní řád, má to jezdit klasicky s tím že to staví jen Český Brod a teprve za Pečkami to jede jako Os
Četl jsem nepozorně, mrzí mě to, omlouvám se.
Zastaví v Brodě a pak od Peček dál na Čáslav všude.
Ještě by se možná hodilo zastavení v Úvalech (7 tis. ob.), ale Sp končící v Kolíně vedené 471 tam mají ostrý obrat 6 minut, to dál zkracovat nepřichází v úvahu, na Masaryčce mají (kolínské i čáslavské) 14 minut, tam by případné zkracování bylo taky celkem na hraně a akorát by to zbytečně víc nahrávalo přenášení zpoždění. Možným řešením by teoreticky bylo tam čáslavskými Sp zastavovat, kolínskými projíždět. Další 2 minuty k těm 70 by nebyly žádná katastrofa, a v Čáslavi je na obrat 24 minut. Nevýhodou tohoto řešení by ale byl nepravidelný takt 28/32 místo 30 minut na úseku Český… Číst vice »
Tak i hnus RŽD obejme Pantery.
Zaprvé s tím unavuješ všude, kam vlezeš, a navíc je to tvrzení úplná píčovina. Takže hned dva důvody si myslet, že jsi blbec.
Je škoda, že nový PID nátěr nebude na všech slonech. Ten jeden, který ho dostal, vypadal donedávna velice dobře. Donedávna proto, protože ho napadli sprejeři, jak jsem měl možnost včera na Masarykově nádraží vidět…
Ti napadají teď uplně všechny. Elefant vypadá pěkně ve všech PID nátěrech.
Co je RŽD? Rozhodně žvásty debilní, které píšete?
Nátěr RŽD vypadá takto: https://cdn.myshoptet.com/usr/www.itvlaky.cz/user/shop/big/367582-2_tt-set-tri-vozu-wlabmz-rzd-moskva-berlin-ls-models-58037-lemke.jpg
Podobnost žádnou nevidím.
Opět ty nátěry. Nedávno jsem v Karlovarském kraji viděl množství zelených nátěru Dopravy Ústeckého kraje s texty propagujícími tento IDS a severní Čechy., které sem dopravce přesunul. To cestující dosti mate. Doporučoval bych proto jednotný nátěr ČD, aby se vozidla dle potřeb ČD mohla přesouvat po celé síti.
O jaká vozidla šlo?
Předpokládám, že král j. píše o autobusech dopravce AKV. To samé lze vidět v Libereckem kraji u Buslinu, nebo u Arrivy.
Zelené vlaky v KVK samozřejmě nejezdí.
Aha. V tom případě by měl král j volat po obnovení tradiční a osvědčené struktury krajských ČSAD s unifikovaným modrobílým nátěrem autobusů.
Což byla samozřejmě největší chyba, že to zrušili, jako všechno.
A když je nebude provozovat ČD?
V Plzeňském kraji jezdí mezi Horažďovicemi a Plzní Pantery v barvách PK, pod ČD, ale od nového grafikonu je bude provozovat Arriva. Jen se vymění logo, ale nemusí se měnit celý nátěr.
Výborně, ještě více matoucí pro nešotouše.
Proč by to bylo matoucí? Cestujícímu je jedno, co za dopravce vlastní konkrétní jednotku a i kdo je dopravce vlaku. Je to prostě vlak IDPK (resp. pid), víc vědět nepotřebuje.
Doba se změnila. Objednatelé většinou nepředpokládají, že „jejich“ zasmluvněné vlaky budou jezdit jinde. Pokud vyprší smlouva, dá se to přelakovat, ale jednou za 10 – 15 let by se to stejně slušelo udělat.
A čím to cestující mate? Vidím že jde o spoj který by měl jet v rámci DÚK, ale je docela zřejmé, že pokud se v Ústeckém kraji nenacházím, na tarif DÚK nepojedu. Ale jinak to docela jasně identifikuje regionální bus. Možná by jich v Karlovarském kraji mohlo jezdit ještě více, ať to k něčemu je 🙂 Spoj karlovarského IDS nepoznám totiž podle ničeho.
Jděte si stěžovat na Karlovarský kraj, že jejich požadavky na kvalitu spočívají v tom, že to nějak jede. 🙂
Přesně tak 🙂 V tomto ohledu je častý výskyt zelených autobusů přesunutých z Ústeckého kraje pro cestující spíše přínosem.
Nejen ve Varech. Zelené busy s prosvítajícím logem DÚK jsou k vidění i u nás na Táborsku. Existenci IDS z toho nikdo nevyvozuje (zejména proto, že tu nic takového nemáme).
Ano. A navíc postávají klidně i přes noc různě po zastávkách, protože vítěz VŘ nemá odpovídající zázemí, občas nejedou, jako třeba včerejší “školní” linka Tábor-ČB. Vyloženě terno.
Mají jezdit i na S7 kde mezi stanicemi Praha Radotín a Černošice vznikne první pražský styk soustav.
Ad SNS: u hřiště v Radotíně.
Prý budou jezdit i do Řevnic, kde nahradí současné soupravy s bdmteeo nebo honekry.
Asi to tak není vzhledem k mínusům, ale též by mě to zajímalo. Určitě se o tom dříve mluvilo – myslel jsem, že ještě při podpisu té smlouvy byly posilové spoje S7 zmiňované jako jedna z destinací…
Mám pocit, že kraj si je vyžádal právě na ty Sp.
Ze dvou mínusů bych neusuzoval, že něco není pravda. Tady se mínusují i naprosto neutrální otázky.
Nakonec půjdou právě na ty nové Sp a na Kralupy, Ešusy s Kralup pak spadnou částečně i na tu S7.
Ach, dobře, děkuji za info 😉
To možná i dává větší smysl, bylo by trochu zvláštní, aby zrovna vložené posilové spoje zajišťovaly úplně nové vlaky. Jen doufám, že se tam taky jednoho dne dočkáme nových dvoupatráků, Elefanty mám rád, ale na některých ten věk už začíná být vidět, a vyšší kapacita by se taky užila.
Já jen doufám, že až se budou elefanty vyřazovat, tak se zahodí motorové vozy a vozy vložené (případně i některé řídící) projdou rekonstrukcí, aby nahradily dnes již naprosto nevyhovující modrá patra na záložních soupravách.
Já jen nevím jestli se toho ta patra, modernizovaná teprve před 5 lety, vůbec dožijí 🙂 Dneska je dost často nahrazuje Honecker.
A to jsme poslali pod autorem 2x 3 patrové vozy z Kraken (470). Ty taky potřebovaly jen banální reko a byly by vhodnější, než DDR
To rozhodně ne, kdyby se vyplatilo je modernizovat, tak se bude modernizovat celý panťák a ne jen vložáky.
Aspoň je vidět, jaká je to kvalita, žabotlamy vydržely 50 let, a to byly plánované jen na 15 let a škatule je po 20 letech na vyhození.
Sp nebudou nové, v současnosti jezdí do Kolína, v sezóně až do K.H. Prodlouží se do Čáslavi a to díky dvousystémovému provedení. Jezdí jako linka r41 a mají obchodní název Vrchlice.
Pokud jde o pantery na s7, tak ty nahradí syslografy. Elefanty přestanou jezdit na s7 v roce 2028, kdy dojde k přepnutí trati až před Radotín.
Provoz R41 bude výrazně rozšířen, většina tedy budou nově zavedené vlaky. Jak píše Tomariero, s těmi pantery se původně uvažovalo i pro tu S7, ale to nakonec padlo a budou jezdit jen na S4 a R41. Styk soustav v Radotíně se nejspíš vyřeší novými, aktuálně soutěženými EMU 400, z nichž první mohou být odebírány již v roce 2026 (varianta, že by ČD nevyhrály ani jednu soutěž na provoz páteřních elektrických linek pid po roce 2029, pro které jsou ty EMU 400 primárně zamýšleny, a tedy žádné neobjednaly, se mi jeví jako krajně nepravděpodobná – pokud by k tomu však náhodou… Číst vice »
Pro autora: Nepsal bych modernizaci vozidel, ale rozšíření vozového parku, doplnění o nová vozidla, nebo něco takoveho. Žádná vozidla v tomto článku přeci nemodernizujete. Jinak děkuji za pěkný článek
„Díky nákupu dvousystémových jednotek už NEBUDE dopravce pokračovat dál za Kutnou Horu, kde je styk dvou napájecích soustav: střídavé a stejnosměrné.“
Nebude to naopak že dopravce BUDE díky dvousystémovým jednotkám pokračovat dál za Kutnou Horu?
Samozřejmě, díky za upozornění