RegioPanter smetl naloženou Tatru z přejezdu u Šumperka
Foto z místa nehody u Šumperka. Zdroj: Policie ČR
Další nehoda na železničním přejezdu si vyžádala zraněné.
Další nehoda na železničním přejezdu si vyžádala zraněné.
Myslím si, že by tam měly být postaveny závory. A zároveň nějak zefektivnit stávající kamerový systém, aby zaznamenával také SPZ a posílal k postihu správním orgánům. Obojí ale platí také pro mnoho dalších přejezdů.
Pokud ridič vjede na přejezd úmyslně, tak souhlasím s potrestáním a to velmi přísně. Klidně doživotním zákazem. To se dá říct ale jen, pokud prorazí závory a to pořád né stoprocentně. Tady jede řidič stále stejně, žádná akcelerace, žádná decelerace. Nejpravděpodobněji ty světla přehlédnul. Jsem rád za pár konstruktivních komentářů o rozšíření závor, které by jistě pomohly a zvýšily bezpečnost na přejezdech. Ale nikdo tady neví, co se opravdu stalo, co bylo na cestě za přejezdem. Kousek za tímto přejezdem je další přejezd. Řidič se mohl prostě jen soustředit na pár sekund na jiné věci a v tom mohl udělat… Číst vice »
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/vlak-olomouc-srazka-prejezd-holicka-ulice.A231028_183910_olomouc-zpravy_svm
Musím říct, že Panter po takovémto střetu a hlavně kabina strojvedoucího zůstaly téměř neporušené. Pravda je, že v tu chvíli asi nejel moc rychle, jelikož dojížděl do zastávky.
Doporučujeme rozbít řidiči držku.. kurva nový panter
Nebo pořídit kvalitní brýle…
To není řidič, tento držvolant je ostudou cechu řidičů.
Ostuda je ten, co vytlačuje, ohrožuje … Tady udělal ridič chybu, ale z videa není jasné, zda to omylem přehlednul, nebo vjel umýslně.
Vy jste nikdy neudělala chybu? Svým dětem taky hned rozbijete držku?
Jo no. Ale tenhle není nový. Má zelený pruh.
https://www.youtube.com/watch?v=szaQ3hXvzfw
Furt jim to vysvětlujou a furt to nějak nepomáhá…
Doporučil bych zvýšení povinného ručení pro nakladaky. Ze zakona. Jen nevím, co s auty se zahraniční regiatraci
Stejný jako u kamer. Povinné ručení je tak akorát dobré k řešení již vzniklé situace. Nemá tu moc pkomoci předcházet. Takovým opatřením by třeba bylo, že každý kdo způsobí nehodu přijde o řidičák navždy. Jenže ani tohle nepomůže, protože spousta lidí si jednoduše řekne „mě se nic nestane“. Pokud bychom chtěli těmto nehodám předcházet a zabránit jim máme několik možností. 1.Zrušit úrovňové křížení zcela 2.Přejezdy vybavit tak, aby na ně ve chvíli kdy jede vlak nešlo snadno vjet. 3. Před všechny železniční přejezdy instalovat příčné prahy o ktéré si žádný řidič nebude chtít dobrovolně zničit auto a rychlost jízdy sníží.… Číst vice »
Ony by často stačily jen závory. Většina těchto nehod se děje na přejezdech bez závor, protože si buď řidič nevšimne blikajících světel, nebo si myslí, že to stihne. Jestli chcete jit dál, tak v Rusku a v Turecku jsem viděl, že se na přejezdu zavírají nejen zavory, ale že se vysouvá i taková nakloněná rovina, o kterou si na jedné straně člověk rozbije auto, ale na druhé straně v případě uvíznutí na přejezdu z něj může ještě odjet. Další nápad ze zahraničí, který by řešil druhý problém – ten s řidiči, kteří vjedou na přejezd a pak se bojí prorazit… Číst vice »
Vjezdni závory se sklápějí jako první např. i v Zábřehu.
Já bych navrhoval zakázat automobilům nad 3,5 tuny vjezd na železniční přejezdy.
To by asi nešlo. Ale zakázat jim vjezd do jistých lokalit (např. Praha 1) by reálné být mohlo…
A pražákům zakázat vstup do jistých lokalit by nepomohlo? Např zbytek republiky?
Dobrý nápad.. můžete je přes ty koleje přenášet
Viděl bych to na ty příčné prahy. To by mělo být nejsnadnější…
To chce fyzické zábrany. A nemyslím tím závory, ale spíš takové protisměrné vyklápěcí retardéry, jako jsem viděl na videu, tuším že, z Ruska.
Lacnejšie je namontovať kamery. Keby si mal prakticky istotu, že než prídeš domov máš pokutu za prejdenie na červenú v datovej schránke, tak si to tiež rozmyslíš. Keď je šanca, že ťa chytia 0-nič…
Kamera tak arkorát dokáže zjistit viníka a pomůže s řešením již vzniklé situace. Stejně jako kamera nezabrání vloupání tady nezabrání nehodě. Vloupání zabrání instalace mříží na okna, bezpečnostní zámky a jiné zábrany, které je obtížné překonat.
to není pravda, kamera by pomohla i předcházet
A jak? To byste tam ještě musel umístit ceduli jako kráva, že je přejezd monitorovaný a co se stane pokud řidič pochybí .. Ale to nemusíte dávat kameru a stačí jen ta cedule. Kamera by mohla předejít jen v případě, že by na otevřený přejezd vjel zlitý řidič a tam zastavil a usnul. Díky kameře by se dalo předejít srážce, to ano, ale těžko se předejde tomu, že někdo vjede na přejezd v době spuštěné výstrahy přímo před vlak.
Možná ani to by nezabralo, neboť někteří naši spoluobčané neumí číst…
Čtěte celé příspěvky, než na ně zareagujete. Kromě první věty je příspěvek o nejúčinnějším známém způsobu vymáhání dopravní kázně. Autor na nějž reagujete, měl zcela zjevně na mysli automatický postihový systém, jen jej zjednodušil na slovo kamera.
Pak by tam musely být „kamery“ dvě kdy by to bylo něco jako radar. Ovšem to by fungovalo jen v případě přijíždějícího auta. V případě motorky nemáte možnost vidět zadní RZ a proto by ty dvě „kamery“ musely být propojené.
No vidíte, RADAR na každý výstražník nebo úsekové měření přes každý přejezd. Pak by se možná dodržovala i ta přibližovací rychlost. Mohlo by se tak vybrat dost pěněz i když žádný vlak zrovna nepojede a nebude hrozit nehoda.
Proč? Máte 240 metrů předem ceduli o přejezdu, pak druhou 160. Pak třetí 80. Bliká bílé, jedu 50, nebliká, po rozhlédnutí jedu 30. Blikají červená světla, zastavím před přejezdem. Svitila bílá, určitě ne, nesvítilo nic? Určitě ne, jel ten řidič, ikdyby 30? Nejel. Co tady sakra všichni pořád dokola řešíte? Drakonické postihy s odebranim veškerého majetku pro umoření škod. Trochu by to pomohlo
A bude to tak fungovat v případě všech? Bez výjimky u všech?
Pokud dojde k nehodě tak ano. Ale to by většina z nich přišla o majetek, a stejně měla co splácet do nejdelší smrti…
V případě exponátů vyskytnuvších se bez škod by mohla stačit ztráta ŘP (takže by ten řidič musel znova absolvovat autoškolu).
Minimální riziko drakonického následku tu je i nyní – při vjíždění před vlak hrozí i úmrtí.
Ale to nezabrání to riskovat, někdo hraje ruletu, i ruskou.
A co když se vám něco podobného stane? Co když opravdu jen přehlédněte výstražné svetla? To byste pak vše odevzdal? Všechen majetek, splácel zbytek života?
Závory by úplně stačily, PZS se závorami má cca 30x nižší nehodovost aut než PZS bez závor (proto takto zbytek Evropy uvažuje a instaluje). A na tomto přejezdu též odstranit banální chyby v dopravním značení, mj. doplnit chybějící značku č. V 5, která je podvědomě silně spjatá se světelnou signalizací a případnou povinností zastavit.
Kazdy prejezd vybavit automatickym kamerovym systemem a vjezd (napr. s prodlevou 5s a vice) odmenit pokutou a ztratou ridicskeho opravneni.
A když jste řidič, který se tím živí, vozite lod treba pečivo a udělate chybu a ty světla prostě přehlédněte? To už se do konce života nesmíte vrátit ke své profesi? Víte, že jste udelal chybu, že už ji snad v životě nikdy neuděláte – to už nemáte prostě nárok sednout za volant? Každému z nás se to může stát, prorazit závoru je jedna věc, ale přehlédnout může každý z nás.
Za jakýkoliv vjezd na přejezd během výstrahy nadělit 24 bodů a doživotní zákaz profesáku. Takže dvojnásobný zákaz řízení ihned s bonusem neživit se řízením profesionálně
To nebude fungovat. Samotná hrozba trestu totiž nemá téměř žádný vliv na kriminalitu. Vidíme to např. v USA, kde hrozí drakonické tresty včetně státem placených nájemních vražd a kriminalita je tam mnohem vyšší než např. v ČR. Odrazující je naopak jistota trestu, jak vidíme na silnicích s úsekovým měřením rychlosti atd. Nestačí cedule, že je přejezd vybaven kamerami ani kamery samotné. Funguje až systém, který spolehlivě zajistí potrestání každého řidiče, který jakoukoli částí vozidla přejede okolo výstražníku v činnosti.
A co kombinace?
Však to píšu, za jakýkoliv vjezd
Ono taky záleží, zda vám jde o pachatele nebo o poškozeného. Ve výkonu trestu odnětí svobody může pachatel páchat další trestnou činnost spíše omezeně…
A co se týká třeba vysokého počtu vězňů, možná to bude i možností si odsedět v zahraničí uložený trest v ČR.
Nebo ztráta ŘP včetně případného „profesáku“ s tím, že na ŘP by musel znova absolvovat celou autoškolu a na profesák by mohl do smrti zapomenout…
A plechovkáře budete řešit jak? Vezmete jim očkovací průkaz?
Vy jste nikdy neudělal žádnou chybu?
A co když se to stane Vám? Dobrovolně hned vše odevzdáte a vzdáte se své práce? Co pak budete dělat? Ikdyž víte, že jste udělal chybu? Hned trestat a trestat, co když ten řidič opravdu jen přehlednul světla? Ze záznamu není vidět, že by záměrně akceleroval ani deceleroval, prostě plynule přejížděl přejezd. Vaše řešení je vyházet všechny, kteří udělají chybu? Není lepší tomu předcházet? A raději inevstovat místo škod do závor? Či jiných řešení? Předejít tomu? Vy jste nikdy neudělal chybu? Pokud pak řidič prorazí závory, jsem rozhodně pro mu odebrat veškerá oprávnění a doživotně mu již nedovolit usednout za… Číst vice »
Podle fotky se zdá, že antideformační modul kabiny zafungoval. V podstatě čelní náraz a tatra taky není zrovna trabant.
Normy dávají smysl…
162 011-1 měla nějaký antideformační modul už v březnu 2007?
Já jen že ve Vraňanech byla lokomotiva i s vagony v poli, ale jen mírně potlučená…
A to srazila naloženou Tatru?
Tatru (nevím, jestli naloženou) srazila v roce 2001 o přejezd dále 749.245.
Co s tím dělat ???? Přečetl jsem celou diskuzi, asi 3x je tam racionální úvaha zcela podstatně zvýšit tresty takovým řidičům, to už dávno mělo být, podle mě je to nečinnost lidé, kteří by toto měli zařídit. Nechápu proč to není.
Vysoký postih by měla dostat i firma, která takového řidiče – psychopata zaměstnává.
Všechny problémy jsou řešitelné, ale tímto problémem se prostě nikdo nezabývá. PAk nebude ani řešení.
Protože bodový systém se sice upravuje neustále, ale řeší se kraviny typu pásy (když se chce někdo nepřipoutáním zabít, není to věc systému), telefonování (přitom ulice jsou plné nepostižtelných cyklistů s rkama místo na řídítkách na mobilu, k tomu sluchátka). Prostě to, co se dá dobře mediálně „prodat“.
bodový systém je úplně na dvě věci..naopak snad od nového roku už to nebude ani o papíry, ale jen o body. Ono už vůbec ta kravina body a k tomu přestupky, kde se odebírá řidičák okamžitě..tak co je sakra za problém takové přestupky tedy ocenit 12b, aby v tom bylo jasno? Nebo některé přestupky více jak 2x během posledních 12měsíců..opět stačí patřičně obodovat..
Asi by se „chocholatým“ zavařily hlavy…
Cyklista co řídí s mobilem v ruce je postihnutelný. Jak v Pardubicích tak v HK jsem se už s tím setkal. Jak městská tak státní za to dává pokuty. A v HK ještě rádi stojí u podchodů a i tam vybírají pokud ho projedete, tedy neslezete z kola.
Váš argument je stejný jako kdybych poukazoval na to, že řidiči stále porušují maximální povolenou rychlost a nikdo s tím nic nedělá. A to by bylo jen na základě toho, že jsem za poslední rok neviděl nikde policii s radarem.
To já policajta z radarem neviděl…možná jako žák ZŠ…
To je zajímavé. Já bych myslel že cyklisty budou stíhat tvrdě právě proto, že se pletou nynější garnituře pod kola jejich BMW…
Tato úvaha není racionální ani trochu. Už dlouhá desetiletí je vědecky velmi dobře dokázáno, že zvyšování trestu nemá naprosto žádný vliv na růst či pokles kriminality. Viz mou odpověď na jiný příspěvek v této diskuzi.
Trest má jistou zabrannou funkci (mimo preventivni). Onen dement se za volant už nepodíva.
Viděli jsme nedávno v británii, co se přihodí, když se v krátké době z oběhu vyřadí příliš mnoho řidičů.
výše trestu není tak důležitá, jako jeho pravděpodobnost..
Nebo spíše vynutitelnost.
Protože obrovským problémem je to, že hromady jedinců si ze zákazu řízení nic nedělají…
No ovšem že nemá když není nikdo přítomen u toho, když obžalovaný ten trest dostává.
Řekněte sám – kdy naposledy jste viděl, aby se rozsudek soudu přenášel v televizi? Před patnácti lety u kuřimské kauzy?
Je vidět, že jste nikdy nikoho nezaměstnával. Řidiče – zaměstnance vidíte na pohovoru a zkušební jízdě. Pak už o nich v zásadě nevíte. Firma je potrestána hned 2x. 1) zničené auto, 2) pojistka vám na několik let raketově vzroste. Je to radost, mít zaměstnance.
A případně ještě 3) jim chybí člověk…
Proč byste chtěl postihovat za toto firmu? Jak ta zjistí, že vemeno zrovna toto udělá? Ten člověk má psychotesty, do hlavy mu nevidíte.
Pokud už přistoupit na toto, pak postihovat psychologa, že mu dal psychotesty.
Jak můžete říct jen tak že řidič je psychopat? Vy jej snad znáte? To jako jezdí každý přejezd na červenou? Nemohl to třeba jen přehlédnout? Já vím, jak snadné je udělat chybu a v celém vlákně tuto možnost tu nikdo snad ani nepřipouští. Každému z nás se to může stát a jej hodně málo lidí chce jit dobrovolně na smrt, stačily dvě vteřiny a řidič by se za svoji rodinou už nevrátil. Díval jsem se na záznam. Nechápu jak tu všichni jen soudí rovnou to nejhorší. Ano závory by pomohly, závory by zachránily hodně životů, ale je lepší ty miliardy… Číst vice »
Má to už příznaky epidemie. Snad ne pandemie.
Jj, jestli on to není jeden z příznaků prodělaného covidu . Nebo co taková toxoplazmoza? Tihle lidé prý mají daleko větší sklon k riskování. Však on je to účel kdy se toxa snaží, aby se její hostitel stal snadno kořistí. Neví, že člověk se kořistí pro kočku domácí fakt nestaneyale zase se snadněji stane kořistí pro Panthera nebo jiné kolejové zvířátko.Každfopádně mám takový pocit, že některé státy jsou si zvýšené rizikovosti řidičů s toxou vědomi a snaží se …. „Conclusions: Results suggest that interstate truck drivers may have an increased risk for T. gondii infection, and that T. gondii exposure… Číst vice »
Nevím, spíš se věnují za jízdy mobilu.
I to je možné. Mobilní telefon je zlo a já osobně bych zakázal i handsfree. Člověk má sice volné ruce, ele nemá „volnou mysl“. Musí se soustředit na poslech a zpracování informací stejně jako na to co říká. Nevím jestli jste to již někdy někdo zažil, ale je docela peklo hovořit s někým za jízdy. Může to být klidně i se spolujezdcem. Pak se člověk řízení nevěnuje plně. Jede pomaleji než by musel, protože je omezen (takový člověk obvykle po ukončení hovoru přijde k sobě a zrychlí, protože se řízení může věnovat plně) a jede takříkajích „po paměti“. Je hrozný… Číst vice »
Obecně souhlasím. Ale kdo z nás tohle nezažil, například při dlouhých štrekách na dálnici. Musí být velmi těžké udržet 100% pozornost, když jsem pořád za volantem. Ale měli by vždy umět „zapnout“ v městských aglomeracich, ve větším provozu, na křížení komunikací… Ano, teoreticky by měl mít řidič 100% stále, ale realita provozuje jiná. Je to pořád lidský faktor. Co tam vůbec nepatří je mobil bez handsfree, monitor s filmem (zažil jsem i u autobusu a lidmi), čtení novin (kamion na D1). Naše Policie je naprosto ubohá v represi vůči kamionům. Stát neumí zařídit dodržování vlastních zákonů na silnici.
Tak si říkám, co vlastně vede řidiče k tomu, to přes výstražnou signalizaci to přes přejezd na hulváta narvat, bez snahy zpomalení a rozhlídnutí se…
Nevím, bude to totéž, co vede opilého fíru propálit červenou s pendolínem a zbořit nám dálkovou jednotku? Nebo něco jiného?
Tak ozvaly fira byl tento, ozralCh řidičů jsou stovky.
Návrh jednotného řešení v takovýchto případech – postavit ke zdi a okamžitě zastřelit!
A to bez pardónu!
Navrh jednotneho reseni u pripadu jako jste Vy. Pred komentovanim cehokoliv provest dechovou zkousku a IQ test. A to bez pardonu!
To už řešili Němci, vzpomínáte? A 2x byli až druzí. Váš názor tak nějak úplně nesdílím
No…snad někdo napraví tu humanitářskou chybu, že z trestního řádu byly vypuštěny § 307 – 314 upravující stanné právo…
Je mi z Vás špatně !!!! Co když ten řidič jen přehlédnul světla? Až vy něco přehlednéte – dáte se dobrovolně zastřelit?
Dneska Šumperk, včera Horní Heřmanice u Vidnavy , Nová Role, a předtím Olomouc. Kolik asi je takových vjetí na přejezd i přes výstrahu za den v celorepublikovém měřítku kdy to dotyčnému vyjde a nikdo se o tom nedozví ? Troufám si říci, že těch případů bude spousta.
stačí si sednout na stanoviště, hlavně na lokálkách je to často záživné jak se všichni snaží na poslední chvíli to stihnout
A všechno „náhodou“ PZS bez závor, které je statisticky nejnehodovější…
Takhle rychle vyložený náklaďák jsem ještě neviděl.
Obávám se, že opětovná nakládka bude problém….
Když ono to bliká a debil tam stejně vjede.
Zdá se mi to, nebo je na kabině té Tatry logo firmy Sart-stavby a rekonstrukce?
Tato společnost je mimochodem provozovatelem dráhy, na které se zrovna tato nehoda stala (Šumperk – Kouty n. D., Petrov n. D. – Sobotín) :\
Zajímala by mě věková klategorie tohohle i ostatních hříšníků – jestli to byl nějakej postarší/starej debilní „strejda“ – anebo jestli to byl nějakej vyhulenec do 40/45 – anebo nějaký namachrovaná mladý ucho do 30 let…
Je fajn Jardo, že ať je to jakákoliv věková kategorie tak už máte připravenou nadávku.
Zajímavá studie. Řidičák by se měl dělat až v pětatřiceti, když už má člověk rozum a ve čtyřiceti, kdy se začínají horšit smysly, zase odevzdat. A nevyjíždět na silnici do dvaceti let praxe.
Někteří lidé nemají rozum ani v pětatřiceti.
Jardo do které skupiny patříte?
Martine – já nejsem dělnická třída, to tedy opravdu ne… 🙂 *
Máte pravdu, vaše názory vás spíše směřují do třídy, ehm, jak to bylo ve filmu“Nebe a dudy“: Nervové choroby?
Vy tedy rozhodně ne …
Je mu 65
Ten si tam vjel hodně dobře na pána. Hlavně, že tady byl rozhovor s panem Kučerou, který řekl, ze nikdo nechce umřít. Jenže kdyby tomu tak bylo udělá každý maximum aby se tak nestalo a tady je jasně vidět, že v tomto případě měl tenhle řidič k učinění maxima opravdu hodně daleko.
Ale on přece nechtěl umřít… Prostě ho nějaká světla na přejezdu v tu chvíli nezajímala… Proč? To je ta otázka…
„Proč? To je ta otázka…“
I Jorikova lebka odpověděla:
„Osoby s latentní toxoplazmózou mají výrazně zvýšené riziko dopravních nehod než osoby neinfikované. Relativní riziko dopravních nehod klesá s délkou trvání infekce. Tyto výsledky naznačují, že „asymptomatická“ získaná toxoplazmóza může ve skutečnosti představovat vážný a vysoce podceňovaný problém veřejného zdraví a také ekonomický problém.“
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC117239/
Ví se o tom, ale rádo se to opomíjí a zapomíná se na to. Pokud by to tak bylo tak za to ti lidé vlastně nemohou.
Ona spousta vlastností , které máme, byly kdysi dávno nějaké infekce. Evoluce je slepá.
Tak požírání králíků. A já myslel, že primární příčinou mentální úrovně venkovanů je odliv mozků do měst. 🤣
Je to nejčastěji konzumací neumyté zeleniny ze záhonu do kterého nakažená kočka na…la.
Fuj. 🤣🤣🤣
Pletete si toxoplazmozu a mixomatozu
Že jo…tenhle se té „zubaté“ úmyslně přiblížil proklatě blízko…
Čtu tu celé vlákno a zopakuji to znova – je mi opravdu smutno z našeho národa. Ten člověk, což tu nikde snad nepadlo, může být třeba i táta od rodiny, který ty světla mohl opravdu přehlednout. Ani se nemusel chtít zabít, ani nic podobného, jen prostě udělal chybu. Nikdo ani nevíte, co se odehrávalo na té cestě v pozadí, na co se soustředil. Navíc na této cestě je o kousek dál hned další přejezd, který dokáže velmi rozptýlit a odvést poroznost. Proč tu všichni hned soudí jen to nejhorší. Já vím, jak snadné je udělat chybu, něco přehlédnout .. je… Číst vice »
Nechci se zastávat řidiče z Olomouce, ale v té diskuzi bylo jaký jsou poláci hrozný řidiči. Tady to určitě Polák nebyl a dá se říci, že úplně podobná situace a to nerespektování výstražných světel. Ona totiž ta statistika o tom kolik je nehod, se velice odráží na tom kolik nemožných lidí sedá za volant. Takže by to chtělo začít úplně někde jinde. A to jsou autoškoly. Prostě by řidičák nemohl dostat každý, jelikož se ve společnosti vyskytují dosti nebezpečné individua, kteří nejenom hazardují se svým životem, ale hlavně ohrožují ostatní.
A taky by se mohly odebírat průkazy profesní způsobilosti řidiče, třeba i jenom dočasně. To by už bolelo mnohem víc…
Ano. Bolelo by to. Ti lidé by si našli jinou práci a zpátky za volanty by se jich vrátilo naprosté minimum. Není to tak dávno, co idiocií brexitu způsobený nedostatek řidičů způsobil té zemi-muzeu opravdu vážné problémy.
S tohle za volant patří?
Musíte být realista. Kde nic není ani čert nebere. A bez dostupných řidičů ani železniční trať nezrekonstruujete. Myslíte, že programátoři půjdou houfně dělat řidiče, když jim někdo nabídne 300 000 za měsíc místo toho čtvrt milionu, který berou za to, že vstanou, kdy chtějí, pracují, kdy mají chuť a můžou pracovat jak doma tak i na plážI? Dost pochybuju, že by jim to stálo za to, aby najednou začali ráno vstávat a nechali se buzerovat od kdejakého primitiva, který se domnívá, že hrozba postihem je dokonalou motivací.
Ne, ale osvěta, pořádná škola a výčet možných následků, cokoliv v tom směru a to pro všechny s řidičským oprávněním, ihned. Sice by to ty zaryté nepřeškolilo, tady některé, ale výchova těch nových. Jen by byl problém, jak to dostat do světa. Rumuna, Poláka a kohokoliv jiného u nás nevyškolíte, můžete pak jen trestat
Což je skvělé. Méně řidičů – méně nehod.
Aspoň by to byl dobrý argument pro přesun nákladů na koleje…
To jako myslíte vlečku do každého Lidlu a ke každé stavbě?
No…nic se nemá přehánět. Spíš nákladů velkých a na velké vzdálenosti…
Tento systém funguje a je plně vytěžován, bohužel kapacita je na maximu
Koleje v naší ČR prostě nefungují, není na to systém ani podpora. A pokud ty koleje máte, sotva jste schopen je uživit. Nikdo nemá zájem je podporovat …
Opět tu nezmiňujete, to co tu prostě nikde není – udělat chybu může každý, nebyl jste v té situaci, nevíte co k tomu vedlo, proč se to stalo. Nevěřím, že se ten ridič chtěl zabít, navíc ten vlak není vidět do poslední chvíle, v pozadí je další přejezd atd. Je vidět, že ani nepřidával, ani neubíral prostě plynule jel. To tu nikdo nedává tomu řidiči tu šanci, že to prostě přehlédnul nechtěně, lituje toho. Bohužel to nevrátí, je z toho sám zdrcen? A všichni tu mluví odebrat vše ..řidičák, majetek … To nikdo z vás neudělal nikdy chybu?
Takovej hezkej vlak a je na maděru.
Na maděru, ten bude za chvíli zpátky na trati.
To je jen výměna plastů a plechů, spřáhla a pár světel, to je jen menší oprava.
Deformační zóna se asi nevymění zas tak rychle.
Vymění. Toj prefabrikát, výrobce dodá nový a uživatel si ho vymění.
Copak vlak, horší to bude s tím náklaďákem…
Řídič Tatry nedal přednost na přejezdu.
Nechtěl bych dělat strojvedoucího.
Proč? Tomu se nastalo vůbec nic.
Vy asi nebudete moc kompletní, že?
„Řídič Tatry nedal přednost na přejezdu.“
Tak tohle slyším porvé, že by řidiči silničního vozidel dávali přednost vlaku na opřejezdu. Možná tak tramvaji, ale vlaku? Jede li vlak nemá na přejezdu řidič vůbec co dělat.
„Tentokráte to odnesly jen plechy. Naši kolegové i cestující jsou v pořádku!“ vs „policie informovala o dvou lehce raněných“
tak jak tedy?
Původní informace s plechy jsou ze strany ČD, policie později informovala o oněch dvou raněných.
Jenom teda netuším proč to ČD podávají jako připravovaný útokna vlak. Ten fíra (kterýkoliv) taky určitě nenaboural vlak proto, aby vyhráli řidiči/židozednáři/horda/fašisté… kdokoliv.
A opkud chtějí ČD hrát štravou kamaň proti řidičiům, tak ať si napřed uvědomí, že většina strojvedoucích i cestujích by mohla odejít jinam.
Vážně si tam někdo myslí, že když bude 6.000.000 obyvatel ČR obviňovat ze spiknutí štávt je proti sobě, že s nimi budou nadšeně jezdit? Pak ve svém pocitu neomylnosti a nadřazenosti došel ke zcela špatnému závěru.
Ta tvoje nenávist k ČD je už asi patologická, viď?
Jirka je z Brna…
To není Brnem.
Ne?
Že by tam byl nějaký silný vítr a provětral tamější neurodegenerativní ovzduší?
Tak to je mi líto přátel z Brna a okolí
Tak to vysvětluje skoro vše
Když jsem dnes na twitteru ten příspěvek viděl, bral jsem to jako dobré upozornění, abych si dával na přejezdech lepší pozor. Teď už ale chápu, že to byla štvavá kampaň. Díky.
Co to melete za voloviny, kde to tak prezentovaly? Tohle už hraničí s pomluvou
Protože to tak po nedávných událostech tak vypadá…
Kdy uz se tenhle nesvar zacne konecne tesit poradnymi tresty, zakazy rizeni aj. postihy, aby si to kazdy rozmyslel…
To nepomůže…aby si to každý rozmyslel?to myslíte že to dělá někdo schválně?přejezd na rychlé silnici a rychlé trati měl mít dávno závory.
Ano, opravdu myslim, ze ridici to delaji schvalne, cervena svetla a proste furt jedu, to jeste stihnu…
Druha veta souhlasim, ale chvili to trva, nez budou vsude, presto zavory jsou pouze doplnek ke svetlum…
Přesně. A jestli je to nevědomost takový řidič nemá za volantem co dělat. Co to bude příště? Přejetí chodci na přechodu ?
Ano, myslím si, že to někdo dělá zcela vědomě! A tento příklad je toho důkazem. Rozhledové podmínky na trať dobré, výstražné zařízení tam je…Proto se není o čem bavit.
A co jako, že je rychlá silnice? Na „rychlé“ silnici neplatí rychlostní omezení při přibližování se k přejezdu a při jeho přejíždění. Platí !To, že na to spousta lidí se.e je věc jiná.
Naopak, rozhledové podmínky na pytel. Ta Tatra vlak do posldní chvíle neviděla.
Opravdu? To vykládejte holubům.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=36003532&newest=1&yaw=3.003&fov=1.257&pitch=0.164&x=17.0034223&y=49.9667345&z=18V jednom však máte pravdu a to, že ta Tatra vlak neviděla.Tatra je Tatra. Ten kdo mohl a měl vlak vidět byl její řidič.
Presne proto jsem se na to video znovu podival poradne, rozhledove podminky jsou dobre, plati totiz zakon a ten rika, ze prejet trat muzete 30km/h (pokud nesviti bile svetlo), pokud by se k prejezdu blizil 30km/h rychlosti, videl by na trat velmi dobre, a to nemluvim o tom, ze musela blikat cervena svetla…
Na přejezdu se zab.zař. se určují pro rychlost vlaku 10km/h. Uplatňují se pouze poruše nebo vypnutí zřízení. A na výstražník bylo vidět velmi dobře
Proč? Máte 240 metrů předem ceduli o přejezdu, pak druhou 160. Pak třetí 80. Bliká bílé, jedu 50, nebliká, po rozhlédnutí jedu 30. Blikají červená světla, zastavím před přejezdem. Svitila bílá, určitě ne, nesvítilo nic? Určitě ne, jel ten řidič, ikdyby 30? Nejel. Co tady sakra všichni pořád dokola řešíte?
Přesně… Takto vnímám křížení silnice vs. železnice již asi tak 45 let, co mi to otec vysvětlil. Neumím pochopit, že to někdo buď nechápe, nebo ignoruje. Za tu dobu co bojuji s volantem, tak přejezd se mi na červenou přejet ještě nepodařilo. Asi se bojím…
Zaplatíte je? Stojí několik milionů. Za to by mohly být zbrani…
Neskutečně populární hloupost… ale pořád hloupost.
Sebevyšší trest tady nic nezmůže. Vjet na přejezd ve výstraze může být „potrestáno“ ekvivalentem popravy
Tresty nemusejí být drakonické… ale musejí být nevyhnutelné, a pokud možno rychlé. Až si bude řidič po vjetí na „blikající“ přejezd moci být jist, že už někde v systému je jeho fotka a že flastr už je na cestě, rozmyslí si to mnohem spíš, než když mu budete planě vyhrožovat basou.
Ano, je to castene pravda, ze to i tak nikoho neodradi, ale takovy zakaz rizeni na 5 let, 100tis. pokuta je trest, ktery si hodne lidi rozmysli,… samozrejme, ze dnes jsou moznosti, jak prestupky pokutovat automaticky, kamery dnes umi hodne…
Ale i bezpecnost na prejezdech lze zlepsit, vc. informovanosti…
Máte naprostou pravdu.Jen jeden postřeh: U nás ve městě na rušné ulici nainstalovali radar,který při překročení rychlosti automaticky pošle P.F. s pokutou.No světe div se,od té doby tam tu rychlost všichni dodržují.
Pane Martine a co možnost, že prostě přehlédnete světla? To prostě budete všechny zavírat do basy, všem vše brát za to, že udělali chybu, které litují? Neříkám, že všichni, ale jak můžete takto soudit, když vůbec nevíte, jak se to stalo?
No…jako že by mu zabavili jak řidičák tak i to auto?
Co si rozmyslel? Vy jste nikdy neudělal chybu a něco nepřehlédnul? Jen soudíte … jen byste dával tresty
Škoda vs Tatra. 🙁
Kdy by měl řidič (spíš točvolant) nákladního vozu v kapse mobilní telefon značky Nokia, tak mohlo vše dopadnout úplně jinak!
To by mě zajímalo jak?
S Nokií na palubě Tatry by zbytky z pantera sbírali až v Petrově. Nokia přežije všechno.
Už třetí za dva týdny… Průsery se vždycky řetězí.
Počítáte do toho i toho exota co vjel na přejezd ve chvíli kdy se spouštěly závory a ty ho tam zavřely a on musel z přejezdu vycouvat skrz zavřenou závoru? Bylo to včera na Jesenicku.
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/horni-hermanice-prejezd-auto-uvezneni-prorazena-zavora.A231026_142106_olomouc-zpravy_stk
Aha… Tak čtvrtý, ty Horní Heřmanice mi unikly.
Tam se to naštěstí obešlo bez srážky s vlakem a větších škod a odneslo to jen auto a závora. Zaplať Bůh, že byl alespoň tak pohotový. Ovšem je na tom zajímavý jeden detail. Když ho tam zavřely závory nejel dopředu, ale zařadil zpátečku a vycouval. Říkal jsem si, proč. Normálně by člověk asi nepřemýšlel a sešlápl by plyn a jel dopředu, ale nezastavoval by. Jenže on zastavil a vycouval. Jediné co mě napadá je, že kdyby jel dopředu závora by se po čelním zvedla a vzala by to před střechu a pak by sklouzla po nástavbě a možná by se… Číst vice »
Jestli není na čase všechny signalizace a závory na přejezdech sundat, nechat jenom kříže a nechat ochranu vlastního života jen na řídičích. Nějak mi přijde že se snaha o bezpečné přejezdy míjí účinkem. Já třeba zpomalím a rozhlídnu se vždycky, i když bliká bílé světlo, mě osobně by ty pouhé kříže mojí bezpečnost nijak nezměnily. Ani mě nenapadá, jak ty řidiče za vjetí na přejezd ve výstraze trestat, když si někdo neváží vlastního života. Možná 20 ran holí a na den do klády by byla vhodná sankce, napoprvé pro výstrahu. Nebo týden hladomorny…
U vyssi rychlosti vlaku uz se na svetla musite spolehnout… navic pri vyssi rychlosti uz hure odhadnete rychlost…
To i kdyz se ohlednete ve zpetnym zrcatku a vidite auto daleko. nevite jestli jefe 130 nebo 200, zaradite se a uz vas problikava na zadku…
Jen by me zajimalo, proc ridici vice dodrzuji klasicky semafor a ten „zeleznicni“, kde hrozi nasobne vetsi nebezpeci. ignoruji…
jo, shodneme se, v obojím, jen mě prostě přijde totálně zoufalý to, že je to snad co den to nehoda na přejezdu. jako je na to nějaký systémový řešení? pokud teda odhlédneme od stalinova: není člověk, není problém?
Nebude to tím, že když někdo vědomě letí na oranžovou na semaforu, tak buďto do křižovatky přímo vidí anebo předpokládá, že auta z jiných směrů se ještě nerozjela?
Jenže ty závory a jiné bezpečnostní prvky tam nejsou kvůli ochraně řidíčů, ale kvůli ochraně lidí v tom vlaku. Strojvedoucím počínaje.
Tak to si nemyslím. Závory a „jiné bezpečnostní prvky“ se dávají nejen kvůli motorovýjm vozidlům, ale i kvůli chodcům nebo cyklistům a nemyslím si, že by takový chodec nebo cyklista byl pro vlak nebo cestující nějaká extra hrozba.
A já si to zase myslím. Ten vlak v tu chvíli kdy má dojít na srážku musí začít brzdit a né každý je schopen to ustát. Pár nouzových brzdění jsem už zažil a nechtěl bych v tu dobu stát na nohou a to je mám zdravé. Já to beru stejnou logikou jako světelnou křižovatku. Ta červená je tam kvůli ochraně projíždějících vozidel ne kvůli mé ochráně (a jo jasně je tam i kvůli řízení provozu 🙂 ) Pokud chodec jde na červenou po přechodu tak je to stejný blb jako když jde přes přejezd kde jsou dole závory nebo jen… Číst vice »
No…na lokálkách snad.
Ale při takových 135 km/h projede ten vlak každou sekundu 37,5 m…
Je to nějak statisticky podloženo, že těch nehod je víc, a nebo v honbě za sledovaností a prokliky za reklamu se to jen více medializuje?Co se týče medializace, přejetí už ve zprávách netáhnou, a u mnoho mrtvých je jen jednořádková zpráva o omezení provozu.
Statisticky máte data na stránkách Drážní inspekce, stačí se podívat. Najít je zabere méně času než dát veřejnosti vědět svoji neznalost.
Už od malá nás učili: když nevíš, tak se zeptej! Pán nevěděl, tak se zeptal. Ta Vaše poznámka na konci věty už byla zbytečná nemyslíte?
Kolik stojí závory? Chápu, že zřejmě nemohou být všude, prostě jen pro info…
Jako dům
Podle místním podmínek ale částky začínají kolem 5 mil. Za jeden přejezd
Proč někomu nestačí světla? Na křižovatkách taky nejsou závory, když svítí červená. A tam to navíc necinká.
Protože i na křižovatkách jsou nehody, projíždí se na červenou, je toho mnoho, jen se o tom tolik nepíše.
Samotná závora kolem 50 000Kč
Tak to je za hubičku, těch pár sešroubovaných a natřených prken s odrazkami. Co se dělají opakovaně. Mnoho let pořád stejně.
Ať žijí monopoly…
Dřevo je drahé. Navíc druhů závor je více . Někde je jedno prkno. Někde jsou dvě + pár krátkých mezi nimi a někde jsou takové ty kulaté co vypadají jako když jsou stočené z plechu. Takže ta cena se bude lišit, ale zadarmo to nebude nikdy. Takový invalidní vozík je taky jen pár trubek s koly a i tak to nebrání tomu, aby stál majlant. Tak proč by pak nemohly být drahé závory.
Problém je, že ani ty závory je nezastaví, viz Studénka, Uhříněves,…
Tady se ale už dá rozlišit, zda to řidič přehlédnul, nebo tam opravdu vjel s úmyslem.
Naše společnost je nepoučitelná. I několikrát do týdne vlak v náklaďáku. Budu zase za mimoně, ale přesto to zopakuji: bez vědomí provozovatele dráhy nemá takový automobil na takovém přejezdu vůbec co pohledávat. Může dojít k uváznutí, přehlédnutí, zdravotní indispozici… a neexistuje žádný mechanismus, jak zabránit srážce. Je to bezpečnostní díra jako hrom. Hlavně že stát v jiných oblastech bazíruje na každé volovině.
Vůbec ti nerozumím
To jako poslat nebo osobně doručit na nejbilžší stanici s personálem žádost: mohu jet 27.11.2023 v 11.48 hod, s automobilem xxxxxx, RZxxxxxxxx přes přejezd xxxx ve směru na xxxxx?
Jo, on to tak myslel, vážně….
POstačí vytáhnout někde pár stovek miliard a nahraděj se nadjezdama/podjezdama.
Ještě takhle kde těch pár stovek miliard vzít, co?
Proč jsou některé identifikační údaje na elektrické jednotce rozmazané?
Mě to taky překvapuje. Navíc byl to olomoucký Panter? Podle toho zeleného pruhu IDS JMK. ale jelikož do té IDS zajíždějí, tak by mě to nepřekvapilo.
Pár jich je z JMK půjčenejch, než Schadewerk dodá další.
Byla to 640 001 z JMK
Je to 640 004, původem z Jmk
Abychom nepoznali, že je to vlak Ćeských drah. Odnesl to 640.004 půjčený z Brna.
ČD už zveřejnily na Twitteru (X) i video. Vypadá to opět na inteligenta za volantem. Já bych se u těchto případů vyslovoval pro to, aby se nepsalo, že „RegioPanter smetl“, ale naopak „Řidič Tatry vjel pod…“ je to drobnost, ale lidem pak bude jasnější, kdo je ten viník (pardon za to, že mám jasno ještě před vyšetřováním DI, ale z toho videa to opravdu jasně vypadá).
Snad se Panter brzy vrátí do provozu a řidič dostane trest, jak se sluší a patří. To už fakt není normální. Já i když jsem na kole, tak se koukám na obě strany, jestli náhodou nejede vlak, i když bliká bílé světlo… To asi řidiči neznají.
Panter bude mimo provoz půl roku až rok a řidič bude mít nějakou dobu řidičák v čistírně, dostane podmínku a nějakou dobu bude jezdit (mařit) bez řidičáku. Exekutor zjistí, že si na něm nic nevezme a život jde dál.
Panter si myslím, že nebude tak dlouho mimo. Taky má štěstí, že hned vedle je Šumperk a Pars. Vymění se pár plechů a půjde zpátky, taky díky pomalejší rychlosti před tímto přejezdem z toho vyváznul ještě dobře.
Nevím jestli ta oprava půjde tak rychle.., určitě mají v níže jmenovaných opravnách co dělat.
Poškozeny push- pull v Bohumíně čeká na díly, podle toho co se povídá budou někdy kolem 3/24. A to“ jenom“vyskočil z kolejí.
Fyzická vzdálenost místa nehody a Parsu je z hlediska rychlosti opravy zcela irelevantní.
A vy víte, jak na tom je uchycení spřáhla a zda vydržel rám v tom místě?
Jak to podle fotek vypadá, náraz šel spřáhlem na pnematiku a kolo. To by mohlo snad ten náraz do konstrukce uchycení spřáhla o něco zmírnit.
Být to doprostřed té Tatry, jsou obě vozidla daleko víc poškozená.
Neboť je sice hezké, že za svůj zavrženíhodný skutek bude potrestán, ale z uvedených důvodů si z trestu nebude nic dělat…
A co byste řidiči dal za trest? Pokud ví, že udělal chybu a přehlednul to? A jaký trest pokud se přizná, že to chtěl stihnout?
Čumim 1) jak rychle ten vlak zastavil, 2) čekal bych, že jednotka bude mnohem zdecimovanější, než ukazují fotky.
Soudě dle záběrů už to asi nebylo v takové rychlosti (vlak už stejně brzdil do zastávky).
Taky mě překvapuje jak málo je čelo pocuchané.
Je tam zastávka na znamení.
Rám auta šel na nárazníky. Náklad byl naštěstí sypký (asi zavadlý beton)
to spis vypadlo na hlínu
Nebo uhlí.
Hlína, před tím přejezdem je zavedena pomalejší rychlost, takže i kdyby tam nezastavoval (některé spoje projíždí), tak by to bylo stejné.
Pomalejší rychlost? Místo, kde z traťové 70 zrychlujete na 80, když Penzion projíždíte. To mi nepřijde pomalejší…
Panter by měl strojvedoucího ochránit i při nárazu do patnáctitunového cisternového návěsu v rychlosti 110 km/h. Při nějakých 40 a sice těžkým, ale nepříliš pevným nákladem tatrovky tím pádem čelo prostě moc pocuchané být nemůže.
Velké štěstí, že brzdil před zastávkou.
Mohu-li, vložím do diskuse pár faktů. Vlak 3722, nikoli 3733, jak se psalo, na této zastávce nestaví. V tom místě je už traťová rychlost 80 km/h. Já jsem už důchodce, ale jako strojvůdce jsem tam jezdil řadu let a toho kolegu dobře znám. To, že vlak zastavil tak rychle, znamená jen to, že reagoval velmi pohotově a brzdit už dávno před nárazem. Klobouk dolů. Není to příjemný zážitek, sám jsem ji h zažil několik včetně smrtelných konců. A ani tomu řídiči nebudu sahat do svědomí, nejspíš se mu dobře nespí, rutina je sviňa a pozdě bycha honit. Poučení nadosmrti. Mohl… Číst vice »
Tak jen aby si ten řidič vzal to poučení správně k srdci…
Nebrzdil, zrovna ten vlak Penzion projíždí, stojí až ve Vikýřovicích.
A doplním, Tatra to fakt nebyla.
Tatra to je, podívejte se na fotky.