RegioPanter do Opavy, konec osobních vlaků přes hranice. Co přinese nový jízdní řád v Moravskoslezském kraji
Push-pull souprava v Paskově. Foto: Michal Málek / České dráhy
Průjezdná linka Opava - Český Těšín se rozdělí na dvě části.
Ze stránek KODIS:
Z důvodu rekonstrukce tratě na území Slovenska nebudou vedeny osobní vlaky na lince S22 z Mostů u Jablunkova do Čadce. Výjimkou zůstávají vlaky Os 2900 a Os 2915. Vlakové spojení mezi Čadcou a Mosty u Jablunkova však bude nahrazeno spoji autobusovými provozovanými dopravcem SAD Žilina a.s.
Takže za zrušené vlaky do Čadce náhrada bude.
Bude nebo nebude…? Náhrada…
Podívejte se detailně na jízdní řád/neřád…
Vlaky stavěly i Mosty u Jablunkova zastávka a Mosty u Jablunkova…
Autobusy nikoliv.
Ano JŘ je nějak nastaven.
Ale je nastaven tak aby nikomu z místních neposloužil…
JŘ vytvořila nějaká popravčí četa.
A hlupáci to budou platit…
Cestující a místní na to doplatí…
Ať požádají polskou vládu o příspěvek. A proč polskou ? Na nádraží se objevila deska, že tam v Mostech začala 2.svetova valka napadením Polska.
Třinecké železárny pracují v nepřetržitém provozu. Po skončení ranní směny o víkendu bude na výběr autobus, který nejezdí, nebo rychlík, který tam nestojí.
Jak je to s kapacitou 471 versus nově dodávaný regiopanter? 471 kapacita cca 6OO (stojící a sedící) dvouvozovy panter 140 třívozový 240 sedících, o stojících se nějak nepíše.To budou jezdit dva spojení ve špičku a nebo to je pokles kapacity?Budou kapacitně stačit, když se pořád propaguje jeďte vlakem, nechte auto doma?
To se nejde podívat do JŘ? Mezi pantery jezdí přímí sloni /Pradědi do O.střed/ do Těšína. Takže ne jen jeden vlak za hodinu.
Dobrý den, nějak odpověď nechápu, otázka zněla kapacita 471 versus to nové co přijde (650.2 ?)Takže kolik je teda kapacita jedné nově dodané jednotky pro MSK?
Tak hlavně kapacita 471 je 320 míst včetně 1. třídy.
3 vozový Panter má tuším 250. Takže zas takový rozdíl to nebude, případně pojede dvojmo.
Sluší se připomenout, že v Moravskoslezském kraji loni byly nejnižší krajské dotace na regionální vlaky v přepočtu na hlavu.
Dopravní krajské dotace na hlavu v 2021:
MSK – 960 Kč / hlavu
Aritmentický průměr za zbývajících 12 krajů (bez Prahy) 1386 Kč/hlavu
🙈🙈🙈🙈🙈🙈
Spise nechapu,proc Sp vlak stoji z Havirova do Tesina na vsech zastavkach jako osobak?Proc nezavedou nejaky,ktery jede ze Svinova a zastavi jen v Havirove a pak az v Tesine?
Hodil by se, otázkou je za kolik a zda by byla vůle k úhradě.
A neslouží k tomu dálkové vlaky? Po cestě do Havířova Sp vynechávají Bartovice a některé i Šenov, takže Ova-Havířov je prakticky bez zastávky a dělat ten vlak bez zastávky až do těšína podle mě nedává smysl, protože to už je lepší jet nějakým dálkovým vlakem přes Bohumín a Karvinou. Jinak na zastávkách jako Havířov-Střed, Havířov-Suchá i Horní Scuhá běžně vystoupív souhrnu i několik desítek lidí, to by ten Sp asi musel být následovaný Os, jinak by každou druhou hodinu přišli o spoj.
Minimálně Chotěbuz je úplně zbytečný. Ten se klidně mohl projíždět.
Os jezdí v hodinovém taktu, Sp to zahušťují na půlhodinový.
Panter nabízí vyšší komfort, než 471? Tak to teda rozhodně ne. Oproti 460 to zlepšení je, ale oproti 471 v žádném případě
Pro minusáře doplňuji – Regiopanter nemá oddělené nástupní prostory a má horší chodové vlastnosti, delší dobu staničení kvůli vysouvacím schůdku.
Změna na panter si myslím nějaké lidi z vlakové dopravy dostane.
Jakože 460 přitahuje celé davy….
Od beznych cestujicich jsem doposud zadny negativni komentar neslyslel. A ty novejsi verze jsou pry lepsi. Ja osobne mam jen vyhradu k tomu, ze alespon u te trivozove verze neni nejaky vetsi prostor pro kola a kocarky ve stylu 471.
Myslet znamená..
Regiopanter do Opavy humus. Místo Elephantu. Pokud chápu zrušení vlaků do Čadce je špatně. Je tam koridor. 2 kolejka. Velké sídla. Nic.. A je to jen o tarifu a politickém rozdělení.
Když by tam jezdili lidi, tak se to asi neruší 🤷♂️
Neplánuje se tam velká výluka?
Samozřejmě. Kecy o politice a málo lidech jsou kecy.
Ano bude velká výluka.
Čadca nádraží/stanice po státní hranici.
Každý rok jedna kolej. 2023 a 2024.
Od GVD 2025 pojedou S2 do Čadce…
Asi určitě ne všechny.
Ale měly by toho být víc než dosud.
Také je vyšší počet dálkovky již od 2023.
A zásadní změna časových poloh v SR.
Čadca bude nově uzel X:00
Odkud máte informaci,že by S2 měla být až do Čadce?To by bylo tak rozumné, že se mi tomu až nechce věřit.
Zdravím.
Tuto informaci jsem obdržel před pár lety u příležitosti a diskuzi o dopravě v Jablunkovském průsmyku po dokončení modernizací. Nic bližšího a detailního jsem se tehdy nedověděl..,
Obecně byla řeč o tom, že na konci linky se vyplatí mít destinace s více jak 20 tisící obyvateli. Na jedné straně byla zmíněná Čadca a na opačné Nový Jičín…
Pak ještě byla zmínka na Slovenských stránkách či diskuze k tomu, ale za boha už nevím kde to bylo přesně…
Našel jsem k tématu tohle,kéž by se to stalo skutečností….
https://www.zilinak.sk/clanky/21843/regionalne-vlakove-spoje-do-ciech-od-decembra-zrusia-namiesto-nich-budu-premavat-autobusy
Ty dva Pantery nebudou v žádném případě jezdit místo Elefantů. Ty zůstanou na lince R61 (Opava-Těšín) a na S1 v části Opava-Svinov budou prozatím turnusovány zbylé dva Pornografy 460, po příchodu zmíněných 640 půjdou 460 do zálohy a S1 bude v části Op-Ov v režii Panterů. Vzhledem k tomu že to bude jednodenní oběh pro 2 soupravy v případě oprav 640 bude muset nastoupit záloha 460.
Nerozumím termínu „nový vlak v 18:31“ u trati 323. Tento vlak z Frýdku do Ostravy jezdil vždycky, teď jen zřejmě dojde na rozdělení na 2 vlaky do Frýdku a druhý z Frýdku dál na Ostravu ? Pokud ano, jaký to má proboha smysl ? Tímto vlakem poměrně často jezdím a z něj přestupuji dál na vlak RJ do Prahy, teď ovšem RJ o něco posunul čas odjezdu, tak doufám, že to bude skrz tuto změnu stihnutelné, rozuměj že nebudou nějaká zpoždění způsobená tímto případným rozdělením, čekáním na přípoje atd. Rozvázání této přestupní vazby by mi dost zkomplikovalo život, jezdit do… Číst vice »
To se divím, že radši do toho Frýdku nejedete busem nebo taxi, když jsou ČD takové fuj…
Já psal něco takového, že je něco fuj ? Já jen nehodlám platit desítky, v mnoha případech i stovky korun navíc za vlak, který poskytuje daleko horší služby, proč bych to dělal ? 😀 A navíc, pokud nemáte odpověď na můj dotaz, proč tu takto pohoršeně reagujete ? Že jsem měl tu drzost si dovolit zcela poprávu zkritizovat úroveň vlaků ČD a to, že ve srovnání cena/výkon na hlavní trati Ostrava-Praha prostě neobstojí ? … Nechápu vaše uvažování 🙂 Já položil dotaz, vy píšete úplně mimo téma, zcela evidentně je vidět, že se vás, zřejmě jako zaměstnance drah, dotkla kritika.… Číst vice »
Nějak se zapomnělo psát o dalších Sp na trati 325 do Ostravy, některé budou jezdit i o víkendech.
Zrovna ohledně tohoto, věděl by někdo, jak jsou na tom zmiňované baterky od škodovky?
https://zdopravy.cz/skoda-finisuje-s-vyvojem-prvniho-ceskeho-baterioveho-vlaku-128102/
No já myslel něco konkrétnějšího než to, co bylo v článku 🙂
Ony o víkendu jezdí
To že jede jeden v sobotu do Ostravy a v neděli z Ostravy je spíš návoz soupravy na pracovní den, aby to nebylo sv bez cestujících.
Přeložim větu „z technologických důvodu“ Čd už teď nemají zálohu, ke které se kraji zavázali a misto Emj jezdí Pershingy. No a roztrháním linky ušetřili JEDNOHO elefanta. Papírově samozřejmě.
No já nevím, ale ani papírově mi to nevychází. Spíš mi to přijde jako řešení vhodné pro SŽ, kde tímto rozdělením se může z Opavy ukončit na Opavském nástupišťi a od Těšína na jihu. Pokud by do toho jel třeba i R od hl. n. do Opavy, který zastaví na severu tak místo tří průjezdných kolejí stačí obsadit jen jednu. Pro cestujícího jedoucího z Opavy na Kunčice absolutně nejhorší varianta.
Žádný elefant se neušetří. Letos je turnusová potřeba 10 a příští rok je taky potřeba 10 471. 471 totiž převezmou vozbu vlaků, která letos zajišťují 460. Po příchodů panterů, už bude ta jedna 460 co zůstane, možná pouze jako záloha, pokud se nezruší úplně.
Radši záloha v podobě 163 a vozy než ta popelnice r.460
a 20 minut zpoždění u všech vlaků? Ne, děkuji. Pak mohu jezdit autem.
30+ minut zpoždění způsobené obratem, obíháním všech dveří jestli jsou zavřené? Pokud vám v práci tohle tolerují, tak vám gratuluji k takové práci.
Však ano, kdyby 471 převzaly výkony bez teto upravy, bylo by jich potreba víc. V případě potreby názorně nakreslim.
Problémem linky S1 byla maximálně dlouhá čekací doba ve Svinově. Řešením bylo čekání zkrátit a nikoliv linku rozpůlit. Ale třeba to bylo myšleno jako podpora automobilové dopravy. Pak je vše v pořádku.
Ne, největším problémem je/bylo, že se zdálo, že si vlak našel dost cestujících, a tak jistá komise musela nutně vymyslet opatření, jak tento nepříznivý trend změnit.
Aneb každý má přece auto a kdo ho nemá, tomu se vždycky vyplatí autobus, no ne?
Kolik cestujících ve vlaku S1 z Opavy ve Svinově zůstávalo? Vždyť jich tam stejně drtivá většina přestupuje na tramvaj, autobus nebo jiný vlak. Do Vítkovic, Havířova nebo Těšína zas tak moc lidí z Opavy nejezdí.
Zůstávalo hodně málo, to je pravda, není třeba z rozdělení linky šílet. Odhadl bych, že bych z deseti lidí zůstalo ve vlaku na průjezd Svinovem tak dva.
Zdravím.
Měl bych pro Vás info.
V budoucnu to opět bude jezdit přímo.
Byť ne do Těšína. Ale do Havířov Střed.
16 párů v X.
8 párů 6.7 a svátky.
to by davalo smysl v pripade, kdyby na vlak z Opavy nenavazoval presup smer Tesin. Vysledek je uplne stejny, jen do toho tesina pojede cestujici jinymi vagony. Uspora logicky zadna.
Z Opavy do Těšína si cestující stejně spíš počká na R61, než aby jel S1. Tohle rozdělení bude vadit jen těm, co jedou do Vítkovic, a těch je minimálně.
Aha, takže je lepší hodinu čekat na víceméně stejný vlak, než jet rovnou.
Počká si doma. ne na nádraží O. Svinov.
Ta Čadca je hodně blbá.. jak se lidi dostanou do práce v Třinci?
Vlakem, konkrétně z Čadce úplně luxusně. Na směny začínající v šest, čtrnáct, osmnáct a dvaadvacet hodin to už lépe ani vycházet nemůže. A stejně dobře to vychází v opačném směru.
Tím rychlíkem, který u TŽ nestojí?
Normálně jako jezdí drtivá většina dosud. Autem.
Dal byste přednost zastávkovému osobáku před rychlíkem?
Ale jak se tak dívám, tak nějaký osobák jede:
https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/prehled/?p=MqbeLSwIjeMhmgbRQ7xv6SjgVqS145h3zbJ:GlxBu1x0bQ3PQSH6yy:GKu:dkbSH
Tam je to nejspíš kvůli stavebním pracem na slovenské straně, v příštím roce má probíhat modernizace úseku Čadca (mimo) – Svrčinovec st.hr.
Už probíhá.
Autem.
autobusem : http://portal.cp.sk/Data/pdf/L502716_221211_98093.pdf
A o víkendu?
4.30 pojede jediný osobní vlak z Čadce tuším.
ty přestupy ve Svinove muselo hodně bolet vymyslet, stejně tak ty nepripoje S6 na dálkové vlaky
Taky jsem si až doteď myslel že Ostrava je ideální město na průjezdné linky, protože nemá jedno centrum a vlakem se jde dostat rychle a bez přestupu na více míst ve městě. Tak nic, no, zdá se že přestupy na chcíplém Svinově táhnou.
Ano, cestující by toho ještě zneužili, že tam je připoj. Teď nehrozí, že by se na někoho mělo čekat od zpožděného vlaku.
Aneb žádný cestující, zadna stížnost, žádný problém.
U těhle vlaků přes hranice je problém ta umělá nutnost přestupu v pohraniční stanici. Tohle je ukázkový příklad, kdy by se mělo udělat společné VŘ na linku Ostrava – Žilina. Já vím, to je až příliš pokroková myšlenka.
Já myslím, že určitě se najde někdo, kdo poradí, že autobus to odvozí.
Nějaká Ostrava, Žilina, všecko daleko od Prahy i Bratislavy, tak na co…
Bohužel se ještě stále najdou státy a území, kde nepřišli na to, že hranice znamená pro vlak bariéru, kterou je schopen překonat jen automobil. (Zdravíme do Freilasingu s 15 min intervalem do Salzburgu a na tramvaje mezi Basileji a Francií …)
i mezi Bassel a německým Weil am Rhein.
Nebo třeba Øresundståg – základní interval 20 minut, špičkový 10. Zatímco tady vadí čára v mapě, Dánům a Švédům nevadí ani 49 km široký průliv.
Tedka ciste pro kontext se ptam, jaka byla vytizenost od Mostu po Čadcu?
Do rozdělení republik ty vlaky jezdily. Třeba z Mostů se jezdilo nakupovat do Čadce/Žiliny. Dnes už jsou vazby přetrhány.
Do bagety se bez problémů vešli.
Důležité je, že budou jezdit v taktu co dvě hodiny rychlíky.
A co zastávka za tunelem ?ta je na české straně ještě.
Ta má holt smůlu. Ale naštěstí jezdí v té oblasti dost busů….
A spojenie SR/ČR pre cezhraničných pracovníkov bude aké keď na Slovensku kompletne rozbili prípoje v Čadci a jedinou možnosťou dostať sa do ČR boli , teraz to už vieme, zrušené Os Čadca – Mosty u Jablunkova s prípojom na Ostravu? Nádherná spolupráca ČD/ZSSK ako nahnať ľudí do áut na strane ZSSK umocnená prakticky úplným vyhnaním ľudí z cezhraničného spojenia s Poľskom. Od akéhokoľvek vlaku v Čadci nezmyselné čakanie na akýkoľvek priípoj kamkkoľvek a oni tomu vravia “ takt v rrámci integrovanej dopravy “ a zásadné zlepsenie dopravnej obsluznosti Kysuc a prepojenia s ČR a Polskom…
Proč bude nově cesta mezi Havířov a Havířov-Střed trvat 4 minuty?
Má začít rekonstrukce Havířova, tak možná proto.
Děkuji za článek. Má někdo tušení, co bude do té Opavy nasazováno, než budou k dispozici Panteři?
Tornáda aneb řada 460.
Respektive 1 tornádo (více jich v MSK není) a 1 souprava persing+ Vozy
Jsou dvě 460.
Ale už dlouho ne.
Spíš než peršing, tak 843+043+943.
Rozdělením linky Opava – Český Těšín znamená dostat více lidí do aut. V ideálním případě, kdy z Opavy jede vlak na čas OK, ale za posledního půl roku jsem do O.-Svinova dojel na čas 2x…. takže připoj na Český Těšín ujede…
Nejspíš bylo cílem snížit zpoždění. Mysleli to dobře…
Nebude tam čekací vazba jak doteď v Kunčicích mezi S1 a S6?
Tak obecně počet přestupů lidi víc „láká“. Jenže – opět obecně – tohle optimalizátoři prostě slyšet nechtějí.
Sportovat se musí, protože ve zdravém těle zdravý duch. Víte jak se rozproudí krev, prohloubí dech, při zpožděném přestupu za asistence hlášení „urychleně přestupujte….“
Pokud vím, tak přímé spěšné vlaky ČT-Opava budou jezdit nadále v 2h taktu….
Přesně tak.
Plně s Vámi souhlasím…
OT, ale prosím prosím, dostaneme i článek o tom, že na každém druhém spoji linky R19 bude (soudě dle rezervačního systému ČD) od nového GVD jezdit klasika s vozy Bd264 bez centrálního zavírání dveří v kmenu? Chci vidět tu (oprávněnou) paniku, humbuk a chaos v komentářích. 😂
Dostaneme, dálkové linky budou extra text.