Regionova poprvé v „pyžamu“. Nové barvy PID má druhý typ motorové jednotky
Regionova v barvách PID. Foto: Ropid
První jednotka bude nasazena na tratích okolo Rakovníku.
První jednotka bude nasazena na tratích okolo Rakovníku.
Je to hezké (subjektivní pocit)
Líbí – nelí je subjektivní.
Výrazné přešlapy to má vychytané(už jsou vidět dveře i při zrakových vadách, a nejenom jako na autobusech zvýrazněno kde má kola. Šedá půlka čela, aby se srážely, vadí u autobusů, ne na koleji).
Ale jakou to má výhodu proti starému PIDímu nátěru, trikoloře?
Krom toho, že krajský úředník utratil hromadu peněz daňových poplatníků u svých známých absolutně žádnou
By mě.jen zajímalo kolik tohle stojí a jak dlouho bude jezdít v tomto nátěru než dojde na Fox
Dlouho v pid jsou i linky, kde jezdí ještě 810ky a tam se regionovy přesunou.
Mně se to líbí.
Ja myslel že to je z rakouska. A ona je to chudak regina. To radsi do modreho nátěrů než tehle paskvil.
Další řešení povrchu vozidel bude obrazovka OLED, která bude pokrývat celé vozidlo. Připojení na GPS zajistí automatické přebarvení na hranicích kraje.
Obávám se, že nejste daleko od pravdy, ale ten panel bude hlavně kvůli promítání reklam ve stanicích, aby se zaplatil provoz 🙂
Mě přijde, že z boku jí to omladilo, ale čela jsou katastrofa. Tam by to chtělo nějak dopilovat.
Katastrofa je hlavně to nový PID schéma…
Katastrofa jsou hlavně ty komentáře, které to PID schéma haní.
Srovnejte si to s designem jednotky ICE 3, cca 3 články dále, dále se stovkou jiných vlaků, které tady byly uveřejněny, tam je prostě podtržena horizontální linie jednotky, i její horizontální pohyb. Prostě vlak ani tramvaj není šapitó. Když kolem vás projede PID image, vypadá to, jako že dopravní prostředek kulhá.
Fakt je, že u toho, je na obrázku, je to už asi úplně jedno, nevím proč to vůbec dělali ????
Nádhera. Tohle pyžamo se povedlo .
Na tom laku je jediná dobrá věc. Vyznačený linie pro kovošrot.
Drahej nátěr pro šrot 😂
Určitě to vypadá líp, než ten žlutozelenej hnus, co jezdí v Olomouckém kraji. A taky to vypadá líp, než argentinský Najbrt.
V olomouckém kraji bohužel už žádná žlutozelená 814 nejezdi.
Bohužel??
Mně se to pyžamo moc líbí. A myslím to vážně, bez ironie.
Ale jo, jedno z mála vozidel, které v tomto barevném schematu vypadá líp.
Téměř všechna vypadají líp, ale šotoušci si stěžují. Zatím vše, co jsem v PID nátěru viděl, bylo fajn.
Jaká je udržitelnost takové projektu? Do budoucna se mají stahovat z provozu, ale dostaly nový lak?
za jedno to tak horký nebude a za druhé je to takový trend.dneska to potřebujeme,co bude zítra,za měsíc,to už nás nezajímá
ok, je potřeba značně pokrátit daně, stát je moc bohatý a má přebytky peněz
Ono je potřeba přečíst si článek. Oba!
Lak by se dělal jako součást údržby. Na původním laku by se moc neušetřilo.
Obnova laku je součást pravidelné údržby.
Tak třeba o 810tkach se také mluví, že budou staženy z provozu, a přitom stále jezdí na hodně tratích. 814tky určitě třeba dekádu vydrží.
Ještě docela dobrý, protože 814 budou nahrazovat řadu 810 a pod., které ještě někde pořád jezdí. Takže se ještě dlouho Regionovy podívají i do Prahy na Hlavní nádraží. (Minimálně noční S4).
Na S8 a S88 jezdí Regionovy ( trio)
Plýtvání penězi daňových poplatníků
to neřešte
Super názor, vzpomeňte si, až vám opět zvýší daně
Celou tou údržbou řady 814? Nemyslím si. Kupovat nové, aby stály na záloze je moc drahý špás, to nezaplatíte. Nevychází to ani u ojetin 20-25 let starých. Teda pokud ta 814 skutečně na záloze taky zůstane.
Mám samozřejmě na mysli zaplacení laku na na vlaky, které tu již moc dlouho jezdit nebudou a všude jsou nahrazovány.
Opravy vyšších stupňů žel. vozidel je plýtvání?
Barvičky jsou plýtvání, opravy samozřejmě ne
Jenže ten lak by se nejspíš obnovoval tak jako tak. Takže ono to zase o tolik dražší nebude, jestli vůbec.
Lak nebyl ve špatném davu, jen někdo potřeboval utratit peníze, nebo uspokojit své šotochoutky
Přes okna je moc černé.
Aspoň že ne skrz okna.
Nemělo by to být spíše „pižamo“? 🤔
určitě ne 😉
Když už, tak PIDžamo 😀.
No ano, takto jsem to myslel 🙂
No v tomto nátěru to vypadá už víc jak tramvaj než vlak.
Předpokládám, že při údržbě se ani nepokusili odhlučnit interiér od motoru. Takže to bude stejné chrastítko jen v novém kabátu.
Jako že by se to teď začalo, po těch letech, odhlučňovat? To už je asi zbytečné.
Možná ano, možná ne.
Dle mého odhadu tu budou s námi ještě tak 10 let, možná 15.
Pokud jim nějaký nákladní auto neudělá facelift.
Ona to taky v podstatě tramvaj je.
Je to pěkné, to nemůžu říct….
Doufám že to nenasadí na Praha – Vrané – Čerčany a že se dožijeme moderního vlaku s klimou. Je to jako nově natřít Trabanta t vrakoviště místo výměny za dvacet let starou Fabii
Psali, že je rakovnická, na 210 jezdí pražské. Navíc tam 3 úplně stejné jezdí na posilách. Jen mají jinou barvu. Jinak tam již od prosince mohla být nízkopodlažní vozidla, ale Praha řekla jasné ne, musí se soutěžit a ještě to ani nevyhlásili…
Panebože jak do toho vůbec můžou ještě strkat peníze. Je to do šrotu!
teď je to potřeba,co bude zítra,za měsíc,nás nezajímá
Nesnáším PID nátěr, nemusím reginy, ale když se tyhle dvě věci spojí dohromady tak to nevypadá nejhůř.
Je to odporné a doufám, že to KŽC nedostane příkazem, protože mravenci by vypadali ještě hůř
Je škoda, že ty vertikální pruhy na čelech nejsou v tom designu řešené tak, aby šly více přizpůsobovat karoserii vozidla. Takhle jsou většinou natvrdo namalované přes něco, v případě regionovy přes jedno světlo napůl, přes druhé na čtvrt. Možnosti by byly.
Vlastně to asi i jde, ale moc se to nedělá. U trolejbusů SOR světla zůstala stříbrná a ten pruh jde okolo. Ale už u Solarisu to zas jde přes světla i mlhovky. Přitom by stačilo, aby ten pruh pod svetly už nepokračoval…
https://zdopravy.cz/regionova-poprve-v-pyzamu-nove-barvy-pid-ma-druhy-typ-motorove-jednotky-193072/
Hovno v celofáne,
A čo v Hornom Uhorsku? Tiež máte regionálně somárske poťahy?
Já bych ho neurážel. Článek není o Slovensku, ale o přemalovaném vraku. Má pravdu.
To spíš vypadá jak v Pšonkovských barvách kdyby byla.
No, chtělo by to lepší znalost historie…
Mrkněte na původní vlajku Prahy, Moravy, a na dnešní vlajku Polska.
A najděte rozdíl.
A když to pojede z Rakovníka do Blatna nebo jinam, kde není Středočeský kraj? Když jsem byl v západních Čechách, viděl jsem tam jednotku s nápisem středočeský Regionova.
Na hranicích kraje to musí vždy do depa na přelakování.
To bude systém z expedice ADAM 84.
nene, stačí přelepit v poslední stanici a cestou zpět zase odlepit…
jasně…
A co? ID Plzeňského kraje zasahuje až do Jesenice a nikdo se z toho nehroutí.
Ano při velikosti našeho státu je tu trochu překrajováno.NDR měla 14 krajů,u nás 10 i se Slovenskem a dnes? Karlovarský kraj s 3 okresy je úplně trapný.
No tak to pojede v bravách jiného kraje, než kam administrativně patří asfalt.
Ten autobus nezačně hořet ani na něj nebude nikdo střílet.
mea culpa, autobus, asfalt…
Pro koleje a Regionovu to platí taky, nehledě na to oblasti SŽ nereflektují hranice kraje. To je ale vlastně úplně jedno, vždyť vozy PKP IC jezdí až do Vídně a k vidění jsou na Moravě i vagony CFR, stejně jako DB. Prostě to neshoří, administrativní hranice je technice úplně ukradená.
… a jak by s tím souvisely oblasti SŽ. Barevná schémata vozidel se volí podle případného zadání objednatele dopravy, tedy toho kterého krwje
nojo,jenomže PID za to sází pokuty pokud nejsou osazeny rámečky s Pidama.a pokud máme zapůjčeno z jiného kraje a tam si nepřejí nic lepit…tak kde je zakopaný pes??
Dohodnout se s PIDem předem?
Jaké “oblasti” SŽ máte na mysli? Každá odbornost (i v rámci OŘ) má svoje “oblasti” jinde.
no,vzhledem ke každodením přesunům v rámci zápůjčky…je to dost nepraktické
Nátěr vypadá zajímavě, ale myslel jsem si, že se Regionovy mají stáhnout z provozu a hle, ono ne a ještě to má hlavičku pid, takže stejná sláva, jako na tý naší tramvajový trati do Jablonce. Která stále nejede. Skanzen na kolejích…
A co by místo nich jezdilo? Některé nahradí foxy, ale ty se zase posunou na místo 810.
Kde jste to vzal? Stáhly se 810.
Vážně se to dělalo v Rakovníku?
Mám informaci, že by se tato rakovnická jednotka měla nacházet v DPOV Veselí nad Moravou.
Takže je tu opět v článku faktický nesmysl…
Tak ještě jednou: vyjádření ČD – lak se dělal v Rakovníku.
vážně se to v Rakovníku nedělalo nesmíte všemu věřit. kde by se to tam asi dělalo?
Tak opět dezinformátoři úřadují…
Mám informaci, že lžete…
Lak se dělal v Rakovníku, potvrzeno od ČD.
No myslím že se někde stala chyba v komunikaci, resp. vyjadřování. Ručně to určite nestříkali a lakovna v Rakovníku není. Jedině kdyby za nejakých 10 dní dokázali udělat proces : myšlenka – studie uskutečnitelnosti – projekt – schválení – výběr zhotovitele – finální realizace.
tak to stříkli ručně, stejně to casem půjde do šrotu
Fotky lepení jsou z rakovnické haly, takže finalizace polepu je z Rakovníka – jestli je k tomu až tak zásadní kde se dělal lak, tak to tu můžete rozebírat ještě týden…
Stejná hala je i ve Veselí. Lakovalo se to tam a jednotka tam pořád je.
… ve Veseli neni ani nahodou stejna hala jako v Rakovniku, to jen na okraj…taky proto je zcela jasne kde se jednotka lakovala a je nabiledni ze to Rakovnik nebyl
Tak podobná nová hala je ve Veselí. Akorat narozdil od Rakovnika je větší. Jsou tam 3 koleje. V Rakovniku jen 2. Jen jsem tím chtěl říct, že z fotky nejde určit, jestli je to foceno ve Veselí nebo v Rakovníku. Každopádně také mám info, že je jednotka stále v Dpov Veselí nad Moravou.
ale jde to urcit.. rakovnicka hala nema vevnitr hodiny 😉
…ale tady se resilo lakovani … polepy PID by slo samozrejme udelat i v Rakovniku coz se dela bezne, ale dotycna 814 124 je porad ve Veseli nad Moravou… takze…
Fešanda
Laická veřejnost by mohla pojmout podezření že se jedná o novou soupravu…
Ono stačilo nenapsat, že je to regionova , ale něco ojetého z Německa a i zde by se ozvalo pár lidí s názorem o perfektnosti těchto strojů. : – )
A jiní by se vztekli do ruda nad starým německým šrotem, že ta modrá je novější, kdo to sem zase dotáhl, co za soukromníka je ten PID.
A ve stanici lze či nelze?
Všechny takové iluze opadnou po nastoupení a ucítění typického smradu ze sedačak….
Tam smrdí něco jinýho, takový kyselý smrad (znám jen regiošuky z Tábora).
Už se těším, až k nám do pohraniční dědiny budou jezdit vozy s označením PID, i když u nás PID neplatí.
Nepodceňujte životnost Regionov. Než se k vám před koncem století dostane, bude PID i v tom vašem pohraničí.
No tak to je u nás, Náchod, běžná věc. Samolepka PID na dveřích.
PID je od hranic už pouhých 20 km.
Chlumec nad Cidlinou je také v PID a co?
Hlasování:
Palec nahoru „líbí“
Palec dolů „nelíbí“
Upřímně se mi tohle líbí víc než ČD najbrt. Jenže ono skoro všechno je lepší než ČD najbrt.
Najbrt je super na nových jednotkách. Na starých stojí za prd.
už se s tím šotoušci smiřte prosím 😀
Toho nikdá nebude, aby se šotoušci s Najbrtem smířili…
Na regionove je nepřekonatelný původní žlutozelený nátěr. Krásné ladí s letní nebo podzimní krajinou i tvary vozidla. Pyžamo se mi nelíbí.
Líbilo by se, kdyby nějaký iniciativní idiot nepatlal kolem oken tu černou (dtto zmrsene elefanty a myslím i KT?).. v původním návrhu vizuálního stylu to tak určitě vypadat nemělo..
ta černá okolo oken právě vypadá dobře, hodně to zvýšilo vizuální hodnotu regíny, ale ten pruh na čele, to je škoda, tam se to mělo vyřešit lépe
Souhlasím s tou černou okolo oken, působí to jednolitě a elegantně, jako takřka všude, kde takhle sjednotím okenními sloupky „rozstřepenou“ linii oken.
Mě by jednoduché řešení předního čela přišlo v prostém nalakování prostřední části kolem světel do černé. Spolu s čelním oknem s linií od střechy a zaoblených nadokenními částmi to, dle mého, tvoří elegantní, jednoduchý celek. Jo, a protáhnout ten červený pruh na čele až na střechu, to tam trochu chybí 🙂
https://ibb.co/PxqQFy7
Jenom klid,tlumte vášně.Oni už to nějací sprayeři barevně doladí 😀
Tem černej pruh měl být užší, aby šel jenom přes okna, ne dvacet čísel pod nima. Takhle to vypadá jako zmalovaná f…
To už je asi věc názoru, mě osobně to třeba příjde tak akorát. Spíš by mi vadilo, že není v laku nikterak zvýrazněn nízkopodlažní vstup, dle mého je to primární věc, kterou by lak u vozidla, které není 100% nízkopodlažní, měl zdůrazňovat.
Nevím, proč jste dostal tolik mínusů. Kdyby si mínusáři raději našli původní návrh, který zvítězil v soutěži, viděli by, že máte pravdu – tam žádné černé plochy, jako jsou v reálu na Elefantech, KT8 a téhle Regionově, nejsou.
Je nějak smluvně ošetřeno, že vozidlo v PID nátěru se nesmí vyskytnout na lince, kde tarif PID neplatí?
A ta smlouva by byla mezi dopravcem a kým? PIDem,že ta vozidla jinam posílat nechce, nebo ve smlouvě treba s Jihočeským krajem,který by si vymínil,že to na svém území nechce vidět? 😀
Mezi dopravcem a objenatelem.
A co teprve plzeňský? Několik vlaků je provázáno Nepomuk-Blatná-Beroun.
Tak se 814 natře dle PID a 914 dle POVED.
A zrovna takhle to má natřeno napůl Pardubický kraj a Vysočina. Ještě by někoho mohlo napadnout natřít na mezikrajských autobusových linkách každou půlku autobusu jinou barvou🤣
Horší to bude na linkách na Čtyřmezí.
Až takto dogmaticky se to nebere. Samozřejmě by dopravce měl nasazovat zasmluvněná vozidla, ale operativní změny jsou prostě občas nutné a vyloženě zakazovat to nikdo nebude.
Vlaky budou ukončeny na hranicích kraje a bude přestup do jiné Regionovy.
To vás napadlo jak?
To bude ironie. 😉
Mít tak vaše životní starosti, tak si hvízdám, 😀
TO mimochodem porušuje i DPP, když koupil nové busy na AE v pidžamu (ano, platí tam „expresní tarif pid“, ale to je jen špatný vtip)