Regionální den železnice v Liberci umožní jízdu vlakem do tramvajové vozovny
Jednou z atrakcí Regionálního dne železnice v Liberci budou jízdy s turnovským Kafemlejnkem. Foto: České dráhy
Součástí programu budou jízdy historických vozidel.
Bohužel bez Kafemlejnka, ráno skončil pro poruchu v Rychnově.
A jejej. Tak snad jen přání ať to není to nic vážného. Co si budeme povídat blíží se konec sezony a letos toho najezdil až jeje. Zrovna minulý víkend Městec Králové.Hlavně aby byl fit na příští víkend a oslavy 120 výročí Turnov -Jičín
Nebude ani tam. Bude 423.094.
Díky za info. To je to tak vážné?
Když se ten pro
Když se ten program někomu nelíbí nebo mu nestačí, může si najít pro něj lepší třeba tady:
https://www.idnes.cz/cestovani/po-cesku/parni-nostalgicke-zazitkove-jizdy-seznam-vlaky-jizda-vlak-lokomotiva.A210927_105008_po-cesku_vrja
Nebo může pošetřit kačky na přístí víkend
Den železnice je záležitost jen ČD?
Třeba Arriva by také mohla něco ukázat.
A co? Myslíte, že je někdo zvědavý na to, co tady jezdí běžně? Snad jedině Křišťál by mohl být zajímavý.
Problém asi není v tom, že ARRIVA by neměla co ukázat, ale spíše v tom, že asi ještě úplně nevyprchala animozita mezi ČD a ARRIVou související s přesunem výkonů, a tak ani jedna strana nevyvinula dostatečnou iniciativu k uspořádání společné akce.
„Dny železnice“ jsou pořádány pro širokou veřejnost a pro ni může být zajímavá třeba i jen možnost svézt se kousek po vyhrazené staniční koleji na stanovišti „desira“ – a to by například bylo v případě včasné domluvy na společné akci jistě možné do jejího programu zařadit.
Souhlasím. Já to bral tak, že by šlo třeba jen o statickou ukázku.
Myslíte, že všichni, co tam přijdou, jsou lidé, co jezdí denně vlakem?
Bude plno těch ,kteří vlakem nejezdí a vozy v současnosti používané jsou pro ně něčím novým.
Pravda. Hodně lidí jezdí autem a pokud vlak vidí tak jen z okénka a příležitost vidět ho trochu déle mají tak akorát na železničním přejezdu pokud jsou spuštěny závory : -)
Já naopak nechápu, že se ČD do Dne železnice v Liberci vůbec pouští, když jsou tam menšinovým dopravcem…. To jsou tak bohaté?
Nemají ČD i tak v nejbližším okolí Liberce nejvíce cestujících? Aspoň pokud jde o krajem objednávané vlaky.
Jo, je to pořadatel.
Arriva by hlavně měla co nejdříve zveřejnit na svém webu informace pro cestující jak to bude s provozem v Semilech od 2.10. stejně jako by měla říci, zda bude platit i nadále to, že si cestující mohou koupit jízdenku bez přirážky.
* ve vlaku
Historie je Liberec dám o sobě. Jediné krajské město s nulou km elektrifikace!!!! Neskutečná ostuda, hanba, neschopnost. Středověk neskončil, středověk trvá.
Nechte Liberec na pokoji. Díky.
Mimochodem už při stavbě Jihoseveroněmecké spojovací dráhy Pardubice – Liberec se v tisku ozývaly hlasy z Prahy jak tahle dráha bude v zimě nesjízdná. A co? Nic. Ono to po ní jezdí a celkem dobře. Možná i proto, že stačí spadlý strom odstranit a jede se dál. Kdyby byly dráty trvalo by zprovoznění jistě o mnoho déle.
Takže když byl někdo proti dráze v roce 1865 nebo prosadil zajížďku do Rychnova, nebudeme s tím v roce 2023 dělat nic, abychom to změnili. Trať narovnali, elektrifikovali a dodali jí parametry 21. století. Ach jo.
Ale ano, klidně. Jenže to rozhodnutí a posvěcení musí přijít shora. Pokud dobře vím tak Liberec stál o dráhu kdysi a o rychlé spojení s Prahou stojí i dnes.
„Jediné krajské město s nulou km elektrifikace!!!! “
Jo, a tramvaje v Liberci asi jezdí na naftu, že?. : – )
Tam se myslí to, že v celém kraji není ani 1 km veřejné železniční sítě elektrifikován. To je opravdu unikát v rámci ČR.
Když se to tsk vezme tak ani Králive
Když to berete takhle tak třeba ani Královéhradecký kraj s tou elektrifikací není o moc lépe.
A kolik zatrolejovaných tratí je v blízkém okolí na území sousedních zemí = v Sasku a v současném Polsku? Tam přece také na mnoho závislé trakce nenarazíte, tak proč by zrovna Liberecko mělo být jiné, když tudy ani žádná z dnešního pohledu opravdu důležitá tranzitní trať nevede?
Unikát to je, ale třeba mě osobně to vůbec nevadí. Vlastně on celý tento region byl/je dosti unikátním a to v mnoha směrech a ne jen v tomto.
Na tom je vidět, že místní se snaží, ale ČD a ČSD na ně dlouhé roky kašlaly.
Ale tak je to asi všude. Všude se najde něco, co závisí jen na angažovanosti místních. Nebýt nadšenců ani to 160. výročí SNDVB by nikdo neslavil (viz. článek Blamáž na kolejích Libereckého kraje a 160. výročí jeho železnice)
A co Zlin? Tam maji taky 0 km elektrifikace…
Zajímavé ten Zlínský kraj, ty dráty mezi Valašským Meziříčím, Vsetínem, Horní Lidčí a hranicí ČR/SR jsou zřejmě na sušení prádla🤣🤣🤣 A v úseku Nedakonice Říkovice, který je téměř celý ve Zlínském kraji došlo ke konverzi z 1500 V DC na parní provoz🤣🤣🤣
Překlep mělo být 3000 V DC
A konkrétně ve Zlíně toho je pod dráty kolik? Ne ve Zlínském kraji, ale přímo ve Zlíně. MPE totiž jasně hovořil o Zlíně a nikoliv třeba o Otrokovicích nebo Vsetínu.
Trolejbusů celkem dost.
Trolejbusů ano, ale to je to samé co tramvaje v Liberci. Ale tady se bavíme o eliktrifikaci železnice.
A to je ostuda místních občanů a nebo Správy železnic, které to patří?
V prvnim prispevku (na ktery jsem reagoval) se jasne hovori o krajskem MESTE Zlinu, nikoliv o Zlinskem KRAJI…A z kontextu myslim celkem jasne vyplyva, ze se bavime o zeleznici, nikoliv jinych formach dopravy (tramvaj v Liberci, trolejbus ve Zline). Pokud by byla rec o kraji, samozrejme tam plati, ze Liberecky kraj je v tomto ohledu unikat kompletne bez elektricke trakce na zeleznici….
Takze priste prosim uberte radobyvtipnych smajliku a zkuste si nejprve poradne precist text, zamyslet se a porozumet mu… To se samozrejme tyka i ostatnich minusaru a pripodotykatelu…
Ať se to mnohým klidně nelíbí, ale pro obyvatele Zlína je snadné dojet ten kousíček na hlavní trať na nádraží v Otrokovicích. Liberečáci žádnou takovou, byť jen vzdáleně podobnou, možnost nemají. Je totiž dost podstatný rozdíl cestovat k hlavní trati se slušnou nabídkou dopravy dvacet minut a nebo dvě a půl hodiny. A ano, vím, že hlavní trať nemusí být elektrifikovaná a také vím, že nejbližší el. trať z Liberce je v Polsku (Sklarska Poreba).
Né, ty slúpy tam sú na uvazování ovcí!
… se tou tratí vozil uran do sovětského svazu, jinak by tam nebyly ani dráty, ani autoblok.
Když to berete takhle tak on ani Královéhradecký kraj toho moc na dráze zadrátováno nemá :).
To byste mohl skoro brát jeden kraj po druhém a skoro všude byste s tou výtkou nebyl daleko od pravdy: zkuste začít třeba Vysočinou, tam budete asi nejúspěšnější.
??? Chlumec – H.K. – Týniště – Choceň, Pardubice – H.K. – Jaroměř.
Navíc dojezdová vzdálenost (čas) do Pardubic je zcela bez problémů.
V plánu výrazné kvalitativní vylepšení V.O. H.K. – -Choceň. Dále Solnice, či dokončení modernizace H.K. – Par.
Dále plánovaná VRT do Polska přes Hradec Králové.
A co na Liberecku? Snad jen to, že v Raspenavě natřeli lavičku a v Křižanech – prý – bude i nový odpadkový koš. Pěkný, červený.
Já netvrdím že HK je na tom hůře, ale kromě vámi zmínêných dvou tratí jdou větší města či významnější tratě bez elektrifikace. Trutnv, Jičín, Stará Paka, Náchod atd.
Ve středověku nebyla žádná železnice, tlučhubo.
Zadruhé, o tohle se stará SŽ nikoliv obce. Zatřetí: byl to komunista -dřívbylolíp-, kdo tam jedinou eletrickou trať oholil o troleje.
Před komunistou byly v Liberci dráty? Nebo je Kořenov jeho předměstí?
Liberec není jediný. Ještě taky Zlín.
Neschopnost konkrétně koho, města ?
Nevšiml jste si, nejen v Liberci, ale široko daleko není ani kousek, nejbližší je regionální Sklářská Poruba v Polsku, v Německu se až nyní elektrifikuje Gorlitz. A u nás ? Státem desítky let zapomenutý kout…Jinak zajímavé méřítko, to by takový Island byl samý zoufalec, protože tam nemají ani kousek koleje…