RegioJetu se uvolňuje cesta do Vídně. České dráhy neuspěly u regulátora
Siemens Vectron. Foto: RegioJet
Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) odmítl žádost Českých drah, aby provedl takzvaný Test hospodářské vyváženosti u žádosti soukromého
RegioJetu by se hlavně měla uvolnit cesta do P….. . Průjezd těchto politicky upřednostňovaných vlaků nejen na jižní Moravě zpomaluje jízdu nejen některých a nejen regionálních vlaků.
Jízda do Vídně záleží i na ÖBB Infra – a údajně Jančura kapacitu Břeclav Gr. – Wien Hbf. nedostal. Ale je to JPP.
Takže dojde k vložení nových spojů na již tak přeplněné trati. A co osobní vlaky, nákladní doprava? Už dnes je na koridoru mezi Českou Třebovou a Prahou nedostatek kapacity a další dálkové spoje to jen zhorší. A přitom v dnešní době někteří volají o regulaci počtu vlaků mezi Prahou a Ostravou a tady je budeme naopak přidávat. Rozvoj dálkové dopravy nemůže probíhat na úkor té regionální a nákladní. (Jednoznačně chybí VRT, na kterou by se právě množství dálkových vlaků přesunulo). Lepší řešení je, aby se se zvyšující poptávkou zvýšila kapacita jednotlivých spojů přidáním dalších vozů. Není vůbec vhodné aby na… Číst vice »
Jediný problém ve vyčerpanosti tratí je to že někdo vymyslel tu bejkárnu se spojeném koridorů Praha-Ostrava a Praha-Brno přes Třebovou a Bezpráví. Když už tak měli položit 3. kolej. Ale hlavně se mělo udělat všechno proto aby trať 230/250 spadla mezi koridory a dálková osobní doprava zůstala na ní. Ano současná trasa ušetřila asi 170km stavby, ale za cenu sloučení směru Praha-Ostrava a Praha-Brno což působí jisté problémy. Pokud by trať přes vysočinu byla rychlostně konkurenceschopnou pro dálkové vlaky, nemuselo by se možná řešit co s nedostatkem kapacity a ani jak na tuto trať dostat nákladní vlaky, protože pro ty… Číst vice »
Konečně přestane loterie s ČD (ač jinak je Railjet naprosto vyhovující spojení do Vídně) jestli bude nebude akční jízdenka nebo nebude nebo jen na některý vlak či v menším počtu než když jedeme celá rodina…
Nejhorsi je, ze Praha Brno nebo opacny smer vlakem, trva zhruba 2h 45m a stejna vzdalenost ve Francii trva pod hodinu. Jet rano z Lille do Parize (200 km) skoro 3 hodiny a to stejne vecer, tak se tam v kancelari ukazu jen na obed…. Samozrejme TGV je drazsi nez cesky vlak, ale pri pomeru cesky prijem / cena ceske jizdenky s francouzskym, ten rozdil je temer zadny. Ve Francii je vlak vzdy rychlejsi nez auto, v Cesku ne. Ve Francii ocenim pohodlny vlak na cas, nepotrebuji kafe, noviny atd; Kdyz misto skoro 3 hodin (200) Km jedete jen 58… Číst vice »
Konkurence pro cestující mezi velkými městy je možná fajn,ale cestující v osobních vlacích mezi Prahou a Českou Třebovou už nyní značně trpí. Díky velkému počtu dálkových vlaků jsou osobní vlaky věcně předjížděné, prodlužuje je se jejich jízdní doba, narůstá zpoždění. A to všechno jen kvůli tomu, aby si rozmlsaní cestující Praha – Ostrava/Brno mohli vybírat, zda pojedou raději vlakem, kde dostanou zdarma kafe nebo vlakem, kde je kvalitnější wifi. Další problém je, že SŽDC neumí dělat výluky v noci a pokud je výluka přes den (až že není skoro den aby mezi Prahou – Ostravou nebyla), vlaky nabírají vysoká zpoždění,… Číst vice »
Nic ve zlém pane diskutující kolego. Ale obyčejný cestující se sice bude vždy ve většině dívat na cenu a kvalitu poskytovaných služeb. No zároveň obyčejný cestující nemůže za to, že stát nenechal postavit místy třetí, respektive místy čtvrtou kolej. Právě mezi Prahou a Českou Třebovou. Takže především Vámi zmíněná SŽDC (neschopná dělat výluky v noci, které jdou) a samozřejmě politici by měli být pranýřováni, nikoliv obyčejný cestující. Buďme rádi, že se lidé do vlaků vracejí. Na přelomu tisíciletí se houfně přesedalo do aut. Takže rychlé spojení na Brno a Ostravu by měly být každou hodinu a ve špičku i častější.… Číst vice »
Na druhou stranu, za to dopravci nemůžou. Je to věc SŽDC resp. státu, že se s tím něco nedělá (bohužel).