RegioJetu chybí vagóny, na rychlíky podél Labe nasazuje dvouvozové soupravy
Dvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán Heppner
Od zítřka dopravce slibuje návrat ke standardu požadovaném ministerstvem dopravy.
Od zítřka dopravce slibuje návrat ke standardu požadovaném ministerstvem dopravy.
Regiojet je poslední dobou katastrofa sama o sobě. Staré špinavé vagóny, nefungující wc a klima. No, nikdy bych neřekl, že to napíšu, ale zlaté ČD.
Vzdyt ty vlaky jezdi obecne poloprazdne, nedelal bych z toho tragedii.
19.9. ( 2 dny od slibu ) – R 1309 opět se dvěma vozy
Tak to aby pan Sůra se pustil do pokračování článku „sliby chyby“
arriva elektrická lokomotiva a za ní vagony regiojetu, tak to jsem dneska viděl v poděbradech a doted nechapu kdo je provozovatel, ariva nebo rj? čí to byl vlak? Nechapal jsem to, až jsem to nestihl vyfotit, kdybych to nekde vypravěl, tak mi řeknou, co sem si šlehnul, nebo že mam přestat chlastat, ale totež někdo vyfotil pro tento článek, jen ja videl delší verzi s vagonem bez loga jakekoliv společnosti za lokomotivou, byl to vagon pro první třídu, šedivý s červenym pruhem, bez loga, pak byli vagonyregiojetu a tahla to lokomotiva arivy. Zajimalo by mě co to krom halucinací mohlo… Číst vice »
Vlak RegioJetu. Lokomotivu si půjčil od Arrivy. A ten šedý vagón je z Německa.
Dopravce by měl být zřejmý z hlášení a odjezdové tabule.
RegioJet neměl k dispozici lokomotivy řady 162, tak si půjčil E 499 (140) od Arrivy, rychlíky tahaly dokonce dvě. Ve skoro stejném barevném provedení. Jsou ty zachráněné z Polska.
A že toto ČD praktikují běžně v podobě nasazení šrotů RegioMouse namísto slíbených Regionov (například okolo Klatov či České Třebové), o tom ani čárka.
Asi protože to nikoho nepřekvapuje.
V lepším případě . V horším přijede historicky věrnej vlak v podobě 810 .
Dvouvozové vlaky – dopravce se vrací ke svým počátkům.
Já Vám nevím, ale tolik slibovanou liberalizaci železniční dopravy jsem si fakt představoval jinak.
Kecy. Dnes opět na jednom oběhu pouze dva vagony – 1. třída a 2. třída. Čili opět nedostatečná kapacita.
Naúčtovat Regiojetu maximální výši pokuty, za nedostatečné řazení a špatný úklid ve vlacích, aby napříště nešel s nabídkou výrazně pod cenou. Nízkopodlažních souprav se už asi nedočkáme, další sliby a chyby. Jen tak staré B vagony a lokomotiva ještě od Arrivy půjčená. Ach jo.
Já říkam často, že jsou malé smluvní pokuty. Pro dopravce je výhodněji platit než se snažit o dodržení.
V případě MD taky nejsem přesvědčen, že existuje nějaký systém kontroly a pokutuje pořádně.
no však Jančura ukazuje jak je lepší než ČD… spíš je horší a horší… na té trati ty vozy jsou děs…
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
Ta samá linka, ČD, rychlík s jedním vagonem.
3 týdny před koncem kontraktu už to ČD mělo na párku. Nicméně po 9 měsících na této trati sklouznout k tomu, k čemu se ČD dostávala 20 let, to je z pohledu RJ velmi smutné
Arriva má také problémy.
Např. dnes (18.8.)R 1203 jen jednovozová souprava z Kladna do Prahy.
Sliby chyby. 18.8. – R 1305 se dvěma.
Vozy chybí dneska skoro všem a lidi taky, ale to co předvádí regiojet nemá obdoby. Místo aby plnil především závazky vůči státu, jsou na prvním místě jeho komerční zájmy. Na lince R8 nedávno jezdily pouze tři vozy. Vlak narvany, ale nikoho to moc netrapilo. Zajímalo by mě, jak dlouho toto bude trvat. Ministerstvu dopravy je to očividně taky ukradené. Za mě je regiojet na vysoutěženych linkách jedním obrovským zklamáním.
To by se pak ale lidi nedostali po 24 hodinách jízdy do Chorvatska, kdyby se měly odněkud stahovat vozy. A to by byla větší tragédie 😀
Jakoby cesta do Chorvatska tímto zgarbem byla nějaká výhra… Dobrovolně bych něco takového nepostoupil. Ani kdyby mi nabízeli zlaté prase.
Absolvoval jsem cestu do Chorvatska a zpět na konci července. A bylo to super, nevím, co se vám na tom nelíbí. 😉
Omlouvám se, ale vy nejste vhodný vzorek.
A za dvě zlatá prasata?
A co je nám po Chorvatsku…jo tam má Radimek větší vývar.
Když jim to MD toleruje, proč by toho nevyužili, když mají problémy. Ale stejné problémy měly i ČD než to předaly RJ.
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
Taky jsem si na to vzpomněl, byl jste rychlejší…
No co chtít od žlutých .totální tragedie
Otázka. Co RJ neschází? Od lidí přes loko po vozy…kvalita odpovídající ceně. Takže ok.
Já raději jezdím autem.
Komu v dopravě teď neschází lidi? Ani ČD, ani autobusoví dopravci si nemůžou pískat… Lidí, kteří jsou ochotni pracovat je málo.
A co se týče techniky, je to to samé, jen ČD mají oproti RJ a LE výhodu, že pořád mají dost odstavených historických vozů připravených k odpisu, které se v případě krize dají použít.
„Lidí, kteří jsou ochotni pracovat je málo.“
A proto má ČR jednu z nenižších nezaměstaností v historii.
ještě si dovolím citace z jiného článku zde na serveru… Upozorňuji, že nemám nic proti ČD, ani RJ, pouze proti zajatým čtenářům =)
„České dráhy dlouhodobě nedodržují slibované řazení vlaku. Například na spoji do Kielu mají být dva vozy první třídy, letos ale v takovém složení vlak prakticky nikdy nejel. Vlaky bývají přeplněné tak, že je Deutsche Bahn někdy nechává zastavit a vysadí část lidí, aby mohl personál procházet uličkou. “
Tedy problémy s vozovým parkem i lidmi jsou napříč celým sektorem přepravy osob
A porad dokola. Nejaky jouda z MD / kraje si mysli, ze nejlepsi soutez je jen na nejnizzsi cenu (at uz z jeho zvraceneho presvedceni nebo, proto, ze je to predem domluvene). A potom prijde velke prekvapeni, ze dopravce nevyjede vubec nebo s totalnim srotem, at uz se jedna o vlak nebo bus? Proc nejsou predstavitele schopni vyzadovat take nejakou kvalitu cestovani? A tim fakt nemyslim usb nabijecky.
Strasnej bananistan v tehle zemi.
Protože tito joudové vlakem nejezdí a ani neví, co je to cesta vlakem. Sami si jezdí klimatizovaným fárem. Takže těm je to jedno.
Vcera opět jezdily dvoubodové soupravy a dnes první rychlík má aktuálně jiz 40 minut, zpoždění ze strany dopravce, berou to ještě vůbec vážně?
Nakonec měl +74 min.
Všaknto je zlepšení kvality, ne? Nejsou ČD, je to v pořádku. 😉 😁😁
Je to bída ale oproti tomu co tam bylo je to přesto pokrok .
Slibotechna a podrazák opět nepřekvapil.
Co byste chtěli za ty drobný? Jede to? Jede! Do Ústí dobrý…
Minus za Ústí.
Jinak máte asi pravdu, soutěž byla na nejnižší cenu, tak na vícenáklady na záložní soupravu spíš. moc nezbylo.
Objektivně je třeba dodat, že ČD k této lince přistupovaly podobně.
ČD tam jezdili se čtyřmi vozy a byly čisté.
Soupravy byly sice čisté, ale už se pomalu rozpadaly.
Teď je to taky naleštěná bída, ale aspoň klimatizují.
Občas lokomotiva a jeden vůz.
Se čtyřmi vozy ale na dvou spojích , někdy na čtyřech. Zažraná špína není čistota. Čisté nejsou ani na OV prémiovce. Navíc čistota u ČD mi učila děti na nic nesahat a ideálně nevyužívat WC. Asi tak
ČD taky mívala tak často zpoždění jako RJ? Vozů mívaly málo, to jo, ale to zpoždění – taky mívaly? Nevím, jen se ptám. 😅
Ne tolik a ne tak často.
Tak ten byl dobrej 🙂
Mínus za Ústí. A ani Mélník za to nemůže.
V r.2022 poradny vlak a kulturu cestování a ne šunt.
Těžké rychlíky se vrací.
Na této lince a jiných podobných se ukazuje zvrhlost provozování ZDO v CR.
Za infrastrukturu, navíc mnohdy bídně udržovanou a rekonstruovanou se utrácí desítky miliard ročně. A ani to nestačí.
A pak po té infrastruktuře kvůli šetření na standardu vozidel za účelem poměrně malé uspory jezdí vergly, co mnohdy odrazuji cestující…
I když zde je v luxusním stavu mnohde jak infra tak vozový park. Takže to alespoň k sobě pasuje…
Dotaz na redakci: Píšete: „RegioJet předpokládá, že tyto rychlíky sestaví výhradně z patrových vozů, které koupil od Deutsche Bahn.“
Jenže v těch dvoupatrových vagonech je pouze 2. třída. A RGJ se zavázal ve smlouvě s MinDopravy, že ve vlaku bude i první třída… takže krom dvoupatrového vagonu bude jezdit ještě nějaký klasický vagon s 1. třídou?
První třída se dá vyznačit kdekoliv v koutě kteréhokoliv vagónu, pokud jde o pouhé formální splnění povinnosti.
Nejsou tam nějaké další požadavky na první třídu? Rozteč sedaček, nemá být průchozí,…
Nemá být průchozí? Ale je… https://cs.wikipedia.org/wiki/InterPanter#/media/Soubor:Jednotka_660_101-7_v_Kutn%C3%A9_Ho%C5%99e_b%C4%9Bhem_zku%C5%A1ebn%C3%AD_j%C3%ADzdy.jpg
Tak ona nízkopodlažní nemusí být celá souprava. Buď tam nechají jejich „TouristZug“ vagóny, co tam mají teďka, nebo vytáhnou z depa jedno DABz Dosto, se kterým jezdili na Slovensku a má 1. třídu.
Jezdím na této lince v průměru 2krát týdně a problémy mohu potvrdit. Buď 2 vozejky ( nejčastěji chybí jednička) a téměř pokaždé v minimálně jednom voze nešla klimatizace nebo celé CZE ( včetně WC). Vedle ECM zřejmě dovolené už tak nedostatku schopných techniků. Oproti ČD tak trochu z bláta do louže.
Dalším vlivem mohla šibeniční lhůta. Smlouva v srpnu 2021, jezdit od prosince 2021
https://zdopravy.cz/podepsano-regiojet-ma-uz-smlouvu-na-osmilety-provoz-rychliku-kolin-usti-nad-labem-89944/
RGJ má vagonů dost. Ale ne všechny jsou v provozu.
Takže jich dost vlastně nemá.
Nezapomeňte také že jezdí do Chorvatska. To také nějaký ten vůz z pravidelného provozu odčerpá. I lokomotivu.
RegioJet je a byl vždycky hnůj to je vše okolo soukromých dopraců!
Jedině ČD aspoň funguje v pořádku pro mě jako šotouše, proto co se týče vlaků nejezdím ničím jiným než ČD 🤙
Tak se přijeďte svézt k nám na trať 330.Zpoždění 10 a více minut žádný problém,minulý týden na Os Přerov – Břeclav soupravy bez Sysla,jen dva Honeckery,na některých spojích dokonce dvouvozový Panter.A když tu budete jezdit každý den z práce a do práce,tak sem zvědavý jak dlouho vás to bude bavit.
U ČD vše funguje? Jste někde upadl, ne?
Lepší než ostatní, k ostatnímu mám odpor
To tedy opravdu ale opravdu NE. Na rozdíl od Vás mám jako cestující vyzkoušeny všechny dopravce.
Jak píše, šotouš.😄 Každá strana má své ultras.
Od kdy se šotouš označuje za šotouše? Ten zábavný příspěvek psal nějaký trol a tady mu na to samozřejmě kdekdo skočí. 😀
Narozdíl jim od Arrivy moc toho nehoří 😂😂😂
Až na ty plecháče, pár peršanů a diesely taky nějaký
„Jedině ČD aspoň funguje“
Regulérně na týhle lince jeli několikrát s jediným vozem, takže myslím, že to úplně nefungovalo.
No hnůj je ČD (čti Čekej Dlouho) a co vlastně u ČD funguje??
Personál 😇😊
Z duvodu soucasne situaci na zeleznici jsem se ja, celozivotni vlackar, prihlasil ve svych 49 letech do autoskoly.
Mne to taky čeká…ve 40…
Aha, proto ty nenávistné komentáře k automobilové dopravě 😀
Můžu se zeptat kvůli jaké trati?
U mě třeba Rumburk – Česká Lípa. Do Arrivy mě nikdo už nikdy nedostane, humus. A jak se ukázalo, Länderbahn je ještě horší než ta Arriva. Takže já si obnovoval v 38 letech řidičák. Jednou jsem měl auto na technický, tak jsem vyrazil na vlak… nejeli, Arriva před ním stála někde u mezi Svorem a Borem a Länderbahn ani nenapadlo jet alespoň do Svoru, kde bych doběhl na autobus. Jelikož ty perfektně proškolený zaměstnanci, jak o nich tvrdí pan Sviťák, kasírují už 10 minut před odjezdem, a pak se po nich slehne zem, tak mi ani nikdo nevrátil peníze ani… Číst vice »
Jojo, to jsem zažil v Lípě. Jel jsem v Länderbahnu do Rumburka a na trať spadl strom. No jenže to jsme jako cestující zjistili až asi po 30 minutách čekání v Č. Lípě. Zlatá éra na té trati prostě skončila.
Veřte že autem si zas tak moc nepolepšíte. Budete zas řešit parkování, zácpy, vyjde to nastejno.
Jen ho neodstrašujte. Třeba se z něj nakonec stane nadějný autobusák 😀
Pokud jezdí v místech, kde veřejné dorpava vozí vzduch, tak nějaké zácpy na silnicích nebudou pravidlem a zase ušetří cestu na vlak. Nic není ideální, stromy si padají, jak se jim zachce. Na pole, na silnici, do potoka/řeky, na koleje…
Říkám si, jestli těch 8 párů vlaků stojí RegioJetu za pokaženou pověst.
Vzhledem k dost nízké dotaci 88 Kč/vlakový kilometr bych nevylučoval, že RGJ linku vzdá.
Opravdu se domníváte, že toto může RK zhoršit pověst? To už snad ani nejde.
RGJ ujel osobokilometrů o 17% víc.
2020: 976 milionů osobokilometrů
2021: 1145 milionů osobokilometrů.
Je to údaj za 6 dálkových linek, bez R23 a bez Ústeckého kraje.
2020 byl Covid. Jasně, že v roce 2021 bude víc cestujících. Dokonce to sám RGJ uvádí ve své zprávě. ČD taky rostla čísla.
To si nemyslím. Na 6-ti dálkových linkách RGJ přibylo 17% osobokilometrů. Z toho na dotované lince R8 Brno-Bohumín přibylo jen 13%.
Takže na přilákání cestujících se v RGJ pracuje.
Pověst z před 10let?
Na nedotovaných linkách od 2020 do 2021 přibylo RegioJetu 18% osobokilometrů
To ale nevyvraci nazor o klesajici kvalite. Dokonce je to tak, ze v dobe ekonomicke krize nejmene klesa nebo dokonce roste poptavka po nekvalitnim zbozi a sluzbach.
Loni krize nebyla, neboť před volbami Brouk Pytlík sliboval a rozhazoval a zadlužoval až tisíc miliard manko.
Stačí se podívat na dotační smlouvu na R9 do Trutnova = o 27% vyšší dotace. Dílo Faltýnek/Havlíček/Schillerová.
oprava: R10
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-nove-smlouvy-na-rychliky-dalkove-vlaky-do-trutnova-statu-podrazily-o-vice-nez-ctvrtinu-96338/
Tak dálkové linky jsou vůbec nejrychleji rostoucí segment na železnici..
To nevím.
Např. za ČD u SC, IC, EC, railjetů, rychlíků v 2021 a 2020 se ujeté místokilometry téměř nezměnily.
2020: 11 miliard místokm
2021: 11,2 miliard místokm
Víte, ona i pověst z doby před 10 lety přetrvává dodnes… mám kamaráda a ten nesnáší ČD a z Olomouce do Prahy jezdí zásadně jen RJ nebo LE. Jeho názor je že ČD by měli zrušit a vše dát těmto dopravcům. O nějakých problémech někde na druhé straně republiky neví a nezajímají ho…
No oni mají problémy nějak všichni. Jel jsem v neděli z Pardubic do Brna, vlastně vlakem jen do Svitav a jen jsem zíral, když místo aspoň béček přijely Honekry, samozřejmě neoznačené, žádné místenky, to bylo labůžo. Ale hajzlík funkční a místa tak akorát, aby se dalo sedět. I když okna otevřený při 140 km/h, to taky není zrovna to, co bych chtěl. Že to mělo zpoždění půl hodiny, to ani nemluvím. Jen jsem se orosil, jak by to vypadalo, kdybych měl s sebou manželku a děti.
Za zpoždění na této trase ale ve většině případech nemůže dopravce ale NEZřízená výluková činnost SŽ.
Tzv. Rozkopeme všechno, i když to nedoděláme…
Když se kopalo od Přerova do Prosenic, tak míval RJ na R8 zpoždění a podle jednoho diskutujícího si za to může Jančura sám, protože neumí napsat výlukový jízdní řád. „Znalci“ mu přikyvovali…
Jaké vagony nabízel ČD do nástupu RegioPanterů 12/2014?
V 2021 jezdil např. 2x B249 + AB349
Příklad https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=790&nazev=St%C5%99ekov&rok=2021
Spíš co nabízely proti RegioJetu?
Vždyť na to se ptám. Jaká byla nabídka ČD 12/2021-12/2024?
Se zohledněním inflace ČD chtěli jezdit za míň kaček než 12/2019-12/2021
Pantery, ale ty se ministerstvu zdáli drahé – tak se pokračuje v provozním šrotu
A je jedno jestli je modrý nebo žlutý
Horší na tom je, že se teď se žlutými vlaky častěji rozpadají přípojové vazby.
Jak častěji? Ministerstvo zrušilo čekačky nebo je víc zpoždění zavinenych dopravce?
Druhá varianta.
ČD nabízely Pantery až od 12/2024. Do té doby chtěly CD jezdit s čím… Jako dřív s B249? Nebo např. s vagóny z Krušnohorů kam koupily Interjety?
Becko tam bylo jen jedno, ten druhy vuz byl Bdte kvuli kolum. Myslim, ze tam pak byly i 2x Bdte.
viz skutečné složení vagonů:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=790&nazev=St%C5%99ekov&rok=2021
Zlatý B a AB se širokýma kupátkama. To na druhém břehu se lidi pečou nebo mrznou (dle ročního období) ve šrotech Bee
Na lince R8 má RegioJet nasmlouváno prý 6 vozů na rychlík, ale v praxi jezdí obvykle 5, někdy 4 a cca 3 týdny zpátky jezdili několik dnů jen se třemi vozy.
I když je pravdou, že co na tu linku nastoupil RegioJet a obsazenost těch vlaků klesla odhadem na 30 až 40 procent původního množství cestujících, tak i ty 3 vozy stačí.
Nasmlouváno s RGJ je 300 sedaček. Může jezdit i míň, pokud to odpovídá dlouhodobému počtu cestujících. Krom toho je nasmlouváno na určité vlaky posilové vagony.
P.S. RGJ na Brno-Bohumín najel osobokilometrů:
V 2020 cca 110 milionů
V 2021 cca 124 milionů
A posilové vozy nikde.
Železniční magazín pana Ing Jaromíra Perníčky o tom píše docela obsáhle . Včetně fotky bobiny s dvěmi vagóny a smlouvou na 98% dodržování počtu míst ( myslím 100 což dva vagóny ex1 třída nesplňují ).
Rozebírá i unicovskou trať a její pozdní přechod na pilotní provoz pod ETCS a zmiňuje i tento web.
1) služby, včasnost se velmi zhoršily…levným „zákuskem a kávou“ to může vyžehlit u občasných cestujících…ale co jezdí denně, ty už těmto laciným úplatkům příliš nepodléhají.
Často se stává, že vlak do Brna ani nedojede – buď ho zruší nebo to otočí třeba ve Vyškově a do Brna se dostaň, jak chceš.
2) často nejde klimatizace
3) pokročila dálnice na Ostravu – jen blázen, by jel vlakem s tak nízkou průměrnou cestovní rychlostí
4) prostě chybí rychlé spojení Ostrava – Brno
A ti co na to mají, už vlakem prostě nejezdí.
„prý 6 vozů na rychlík“
Až to budete vědět přesně, tak se vyjadřujte. Na některé spoje má nasmlouváno 5, na jiné 7 a asi jsem z jiného vesmíru, že jsem tam méně než vozů 5 nepotkal.
Minulé pondělí jsem jel rychlíkem RegioJetu z Lysé nad Labem do Kolína. Personál, ať už pán na pokladně v Lysé nebo slečna obsluha ve vlaku, celkem pohoda. Jen mě překvapila kvalita soupravy, která mi přišla horší než u ČD. Vzhledem k pověstem WC jsem neměl odvahu vyzkoušet. Určitě ta souprava odpovídala ceně jízdného a dotace od ministerstva.
Souprava ale nemá odpovídat ceně jízdného a dotace MD ale kvalitě popsané ve smlouvě.
Pokud někdo tu cenu podstrelil a teď není schopný garantovat požadovanou kvalitu měl by objednatel zasáhnout. Buď pokutami, nebo pokud jde o dlouhodobý problém tak požadavkem na snížení ceny. V krajním případě vypověděním smlouvy.
Jj tak zaplatili si něco a něco i dostali . Údržba něco stojí a ty vagóny jsou ojeté . Buď reko nebo srotace . A zatím mimo Aster nic nového nekoupil . Myšleno vagóny . Pesa Elf.EU je jednotka
Dopravce se nabídl za nějaké peníze a za nějakých podmínek s tím, že to dokáže zvládnout. Úředník MD nemůže „vědět líp“ než dopravce, jestli to dokáže. Když to dopravce zvládnout nedokáže, nemá smysl psát „zaplatili si něco a něco i dostali“.
To máte pravdu. Co objedná a zadotuje ministerstvo dopravy či kraje, tak to tu budeme mít. Tohle ví jen šotouši. Když přijde obyčejný cestující na nádraží, tak je vůbec nezajímá, co je to za dopravce, kdo co objednává nebo kdo co nasazuje. Ve svim okolí mám bohužel několik lidí, co neví, jak železnice se vším funguje a když jim řeknu, co a jak, tak jsou ještě uražení
Když RJ začal s vlaky, úroveň byla slušná a asi lepší, než ČD, nyní to jde dolů, zvlášť poté, co ČD investují do nových souprav – v posledních dvou letech jsem použil RJ do Tater – 1x z toho tzv. lůžkový vůz = lehátkový upravený jakoby na lůžkový – a servis nic moc (malá voda + malá snídaně), cena možná vyšší než u ČD-ŽSSK, u kterých jsem tímto směrem a lůžkem jel také 2x a vždy vysoká úroveň s velmi slušným servisem (velká snídaně, 2 půllitrové vody, pasta a kartáček na zuby, mýdlo, jednorázové pantofle) asi v hotelovém značení ČD****… Číst vice »
Opravdu v noci kontrolují jízdenky i v lůžkových vozech? Tam mně nikdy nekontrolovali, stejně je cestující dávají průvodci.
Bylo tam napsáno 1x z toho, tj. jindy jsem jel v normálním, sedícím, kde průvodčí chodí…
Jel sem z Prahy do Popradu s ČD ..max spokojenost.listek sem dal provodcimu v Praze ráno mi ho v Popradu vrátil spolu se snídaní.super …ten servis a přístup se s rj nedá srovnat.
Pokud se nepletu, jezdí ZSSK v úseku státní hranice – Košice v rámci objednávky slovenského MD.
Pokud chcete služby, kupte si mistenku do oddílů byznys či relax. Koupit si tarif lowcost či standard a pak si stěžovat, že bez aplikace není občerstvení, je při předem stanovených a relativně již dlouho platných podmínkách zvláštní.
Pardon on je “spací “ lehatkovy vůz vydávány za luzkovy nějak možné provozovat jako lowcost? Vždyť z povahy věci je to nejluxusnější forma přepravy .
To se mi v lůžku nikdy nestalo , a od dob konce hraniční kontroly CZ/Sk spím celou cestu .
To je takový problém stáhnout vagóny z Ostravy, kde jezdí soupravy zbytečně dlouhé?
Které soupravy jezdí v Ostravě zbytečně dlouhé?
Asi je…moc lidí třeba… 😀
A jaká je objednávka na kapacitu ?
Jo je to o penězích. Jančura byl nejlevnější ale taky ta kvalita tomu odpovídá.
Ale zadání nebylo na co nejlevnější vlaky. Zadání bylo na co nejlevnější vlaky splňující zadání objednavatele.
A co je potom Leo?
Nejnižší vlak za nejvyšší peníze?
A není to třeba o tom, že ten vagon dá raději na Jadran, tam mu vydělá mnohem víc…a ještě mu zbyde na pokutu, jestli se k tomu vůbec MD někdy dohrabe.
Nedávno jsem tu linku využil a měl jsem pocit, RJ zavedl novou kategorii vlaku – šmudla-. Dost dlouho jsem přemýšlel jestli si mám vůbec sednout.
Ještě špinavější než byly kdysi „béčkové“ rychlíky?
To vůbec jde?
To je jedno, ono mnohdy není ani kam… si sednout 🙂
Já se spíš divím, že se tu o tom píše až teď v půlce srpna! Proč až teď? Minimálně od začátku prázdnin jezdí RJ převážně se 2 vozy. Na jaře pro nedostatek HV točil 2 soupravy a jezdil se zpožděním (viz: http://sledovani.55p.cz/regiojet_123_2022/?disp=7-2022 a http://sledovani.55p.cz/regiojet_123_2022/?disp=8-2022). Tak nakolik je to zlepšení? Před 14 dny jsem jel s RJ do Nymburka a psal jsem den před odjezdem na info RJ, zda bude mít souprava víc než 2 vozy. Souprava měla 2 vozy 2. třídy a bílý vvůz DB (1. třída). A RJ mi den po mé cestě odpověděl: „Vlak R 1305 dne 30.7.22… Číst vice »
U RJ na R8 mi hlavně vadí jejich šaškárny s třídami. Proč s krajskou jízdenkou můžu jít jenom do prasečáku Low Cost? Tam nemám zaručené, že mě přepraví (toto jsem četl včera v letáku právě na R8) a také, že oproti Standardu a Business mám dvakrát dražší občerstvení? Proč?
protože z Vaší IDS karty mu nejdou peníze do kasičky a bohužel se mu to trpí
Ministerstvo objednalo jako druhou třídu něco, co low cost nesplňuje?
To je fuk – hlavní je, že to RJ pojímá nikoliv jako 2., ale spíš jako 3.třídu.
Co je potom B249?
Velkoprostorový vůz v oddílovém uspořádání.
Zde poněkud příjemnější provedení: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/F/SNCF_Corail-Bu.php
Low cost Vás přepraví, ale nemáte jistotu místa na sezení.
Otázka na „Low Costového“ objednavatele 🙂
Svezte se v R12, čeká vás přebarvené Bdt určené pro zastávkové osobáky, klima jen v jednom voze. Karta IDS tam platí taky.
Mě jenom překvapuje, proč nikdo nikdy nerozebíral, s jakými příšernostmi tam jezdilo ČD. A za vyšší peníze. Teď, když to jezdí alternativní dopravce, je to naráz obrovský problém. Čím to, že jsou ty pohledy tak rozdílné? Barva vlaku????
Jak jako nikdy nikdo nerozebíral s čím tam jezdily ČD???
Ono je to teď asi jako s linkou R8. ČD tam provozovali strašné vozy, chtěli za to hodně peněz ale tak to měli ve smlouvě s MD. No a aby to dále nepokračovalo, tak přišlo“vyberko“s požadavky na kvalitu a cenu. Kvalitu nabidli oba dopravci, cenu měl v obou případech jeden lepší. Očekávala se změna k lepšímu. A výsledek není takový jak jsme asi všichni čekali. To bude asi ten problém.
Jojo…až budou na „R8“ jezdit Státní dráhy v řazení Aee140, Bee238, 3x Bdpee231 a Bmz234 – tak žádný ani nepípne…
Nějak tomu příspěvků nerozumím. Můžete to nějak objasnit? Díky
Nevšímejte si ho. Autista, co tady propaguje svůj vymyšlený totalitní režim, a myslí si, jak ho tady zpropaguje a někdo se toho chytne. A krom toho v tom má svojí vizi drážní dopravy v ČR. 😀 A admini mu to tady tolerujou. Na ostatních železničních diskuzích, kde se projevoval, už byl dávno zablokován. 😀
To první částečně odpovídá realitě, s tou vizí drážní dopravy je to přesné, neboť toto klíčové téma mám ve svých poznámkách velmi podrobně zpracováno po všech stránkách 😀
1. České dráhy budou proměněny v sekci Ministerstva dopravy/železnic právě pod označením „Státní dráhy“. Místo 2 managementů bude jen jediný. 2. Protože zároveň s tím dojde k přehodnocení priorit, tak se na normální rychlíky dostanou přijatelné klimatizované vozy. Mám už spočítáno podle délky jízdy, kolik souprav je potřeba na každou linku, a jaké jsou potom možnosti řazení. Případné odlišné požadavky co do kapacity nejsou žádnou potíží. Vypisovat řazení všech se mi ale opravdu nechce, ale velice rád se podělím o výsledek pro linky, které se vás týkají… Shrnutí: Pokud budou ti cestující místo Bee273 jezdit Bdpee231, tak to pro ně… Číst vice »
Ale za to s původně přímo železnou přesností řazení 😀
Rozebira se to porad. Problem je v tom, ze RGJ uz CD predehnal – v tom negativnim. Podivejte se treba na hodnoceni firmy na google play, v atmoskopu nebo i na fb. Samozrejme marketingove oddeleni udrzuje stadecko oblnutych srdcaru, ktery pamatujou zacatky, kdy firma udatne bojovala se starymi molochy a ani si nevsimaji, ze uz se tim molochem davno stala taky. Dukazem je i vas komentar, kdy ignorujete, ze CD je leta zcela beznym tercem kritiky a buhvi jakou povest samozrejme nemaji. Kdyby vas za to platili, bylo by to pochopitelne, ale predpokladam, ze jste jen dalsim z tech, kdo… Číst vice »
Podle mě v RGJ chybí peníze ztracené za čínského viru.
Z rozhovoru s Jančurou:
„Dražší energie nás ročně vyjdou, předpokládám, na necelých sto milionů korun.
Ve vlacích pořád schází pětina cestujících proti loňsku, postupně jich ale přibývá.
Celá skupina, tedy vlaky i autobusy, předloni prodělala zhruba tři sta milionů korun.
Loni by to mělo být mírně lepší. Od letošního roku už očekávám zisk, podobně jsem se už ale spálil v předchozích dvou letech.
Během dvou let pandemie jako celku má firma prodělala víc, než za celou svou dvacetiletou historii vydělala.“
Ano, to je mozne. Vsimnul jsem si, ze i u CD se zhorsila udrzba. Napr. cityelefanty jsou dnes nezvykle hodne poskozene graffity, zda se, ze oproti drivejsku schazi penize na cisteni a ochranu. Ja ve svych prispevcich reaguji spis na tu hloupou zluto-modrou sektarskou valku. Nezda se mi, ze by se RGJ ani CD nejak zvlast vymykali v cesku obvykle urovni sluzeb. Ani v dobrem, ani ve spatnem.
Nemyslím, že to lze takto globálně shrnout. Už jen povrchní srovnání dle osobokilometrů je zavádějící, kdy RGJ loni najel 5x míň osobokilometrů než ČD. Jsou to firmy s rozdílným zaměřením.
Protože dálkové a příměstské linky spíše rostou. Zatímco echtovní lokálky spíše ztrácí neboť autobusy jsou silnou konkurencí. Otázkou je jaký bude osud pololokálek mezi okresními městy jako např. Olomouc-Šternberk.
RGJ nedělá lokálky a skoro vůbec nedělá pololokálky.
Graffity CD prubezne cisti. Bohuzel vsak prijdou dalsi a dalsi radoby umelci a klidne stara mista posprejuji znovu. CD utrati za vandalismus miliony rocne a bohuzel lidi ty vagony budou nicit stejne dal – dokud tam nejsou kamery, bude to pokracovat bohuzel…
Udrzba vagonu je ale u CD nez u RJ rozhodne celkove lepsi, a to neprehanim.
Tak ono je vcelku jedno, o jakého dopravce v Česku jde. Do provozu se propisuje krásně ta naše povaha a nátura. Problémy mají totiž všichni stejné jak přes kopírák.
Pokud RGJ vzdá linku, tak budou mít ČD dostatek lokomotiv? Vyřazeny budou lokomotivy:
380
371
150.2
151
1) proč by to měl RGJ vzdát?
2) proč by tam měli začít hned jezdit ČD?
3) proč by měli používat klasické soupravy?
3) Níže píšu, že po dodávkách RegioPanterů budou mít ČD volné ještě vlaky 460.
A mají volné 854.
https://zdopravy.cz/rozhovor-ztrata-linky-r14-zrejme-posle-do-duchodu-motoraky-rady-854-rika-jeseta-64210/
460 a 854?
Jako vtip dobrý : – D
POuze se snažím objektivně rozebrat možnosti ČD jako potencionálního náhradníka za RGJ
A proč? Máte nějaké indicie že RGJ bude končit a že to ČD převezmou?
Ne, pouze spekuluji.
Neboť RGJ má volných vagonů dost, takže problémem jsou asi peníze na jejich zprovoznění/údržbu
Spíš než peníze bude problém, kdo by mu je zprovozňoval, když sám už nemá dostatečné kapacity.
Lehátkové vagóny, tuším 3, si od RGJ pronajal a zprovoznil Gepard. Nyní jezdí u ŽSSK.
Objektivně víte o železničních vozidlech kulové s přehazovačkou. 460 na rychlíky.. opravdu pitomejsi nápad sem neslyšel.
Reagoval jsem na pana Pajoše, který se ptal na alternativu, namísto vagonů ČD, které jsem předpokládal já.
No a alternativou jsou 460 a 854. Neboť ČD jiné vlaky bez lokomotivy nemají k dispozici, pokud RGJ linku vzdá.
Sedíte si na vedení? 460 ani 854 na rychlik Kolín – Ústí nadadit nemůžete.
Zrovna nedávno tady byl článek o tom, že ČD nasadí posilovou 471 na trase Ostrava-Praha, snad hudební festival nebo tak něco.
Když se mi to zdálo nevhodné, tak jsem dostal vymínusováno a vynadáno. Podle toho je tedy nasazení osobákové soupravy na rychlík správné…
Ty už bere jen kovošrot.
Nerozporuji.
Pouze rozebírám jaké má ČD možnosti.
A kolik provozuschopných a volných 460 je ? A s 854 to taky slavný není. Ani jedno nevyhoví rychlostí, 854 navíc ani kapacitou , ani výkonem.
A 460 snad mají ETCS? Nehledě na to, že v reálu budou ještě hodně dlouho potřeba na zachraňování neschopnosti bohumínské dílny.
Takže jste odpověděl předřečníkovi, jestli ČD může nahradit RGJ pokud nepoužije klasické vagony s lokomotivou.
Nějaká ta 362 se vždycky najde…
No mohl tam jezdit InterPanter a jezdí muzeum. Chyba je že ministerstvo nepožadovalo nové vlaky. Ať tam klidně jezdí RJ ale s něčím novým.
To není pravda. RegioPanter byl nabízen od 12/2024 za vyšší cenu než RGJ.
A Ministerstvo musí šetřit když pod Faltýnkovým/Havlíčovým vedením uzavřelo např. dotační smlouvu na R10 do Trutnova za 210 Kč/vlakový kilometr.
Pro srovnání – RGJ v 2021 na R23 dostával dotaci 88 Kč/vlkm.
Asi se u té R10 projevuje nejen délka, ale i Hradec Kr. – Trutnov v motorové trakci…
Původní požadavek byl na max 10 let staré jednotky, ale to splňoval jen LE. Pak se podmínky nějak změnily…
Že by Kupka & comp. svůj nedostatek napravili nyní se mi nezdá pravděpodobné.
Smlouvu s RGJ vyjednávalo a uzavírali Faltýnek/Havlíček/Schillerová.
Nynější vedení ministerstva nemá peníze nazbyt, poté, co minulé vedení uzavřelo spoustu drahých smluv.
Peníze možná, ale mají i zájem to napravit?
Ne, ten byl slíbený až od roku 2024. Takže letos ještě ne.
A co do Kladna, jezdí tam ty Regiosharky?
Mně je popravdě jedno, se kterým dopravcem jedu, vybírám si podle nabízených služeb. Jen mě překvapují četné komentáře, že u ČD by se toto nestalo. Zrovna o víkendu jsem třeba jel rychlíkem Vysočina a v soupravě chyběl vůz. Sranda byla, že na digitálních ukazatelích bylo číslo vozu 367 a na papírových 368. Stejně tak displeje s místenkami zobrazovaly místenky pro 367, ale nastrkané tam byly papírové lístečky pro vůz 368. Totálně zplavený průvodčí (nefunkční klimatizace) reagoval slovy „Já mam 100 větších problémů než vaše místa“. Prostě letos je česká železnice pro dobrodruhy.
Když zmiňujete Vysočinu. Jel jsem v téchto vedrech z Brna do Teplic. Byla to taková výheň, že jsem radši zrušil Krušnohor z Prahy a v Kolíně přestoupil na klimatizovaný RJ do UL. Jel na minutu přesně, zatímco ve Vysočině jsme už v KH měli 40 min sekeru. I dva vozy bohatě stačily
Kde by taky ne RGJ nabral v tom Kolíně zpoždění když tam začíná že : – D
Nejezdí na těch krusnohorech ty interjety?
Jsi krmil že na obratech, přenášení zpoždění nedostatečný počet souprav .
Já jsem někde něco krmil?
Na minutu přesně přijel pochopitelně do UL. Původně jsem z Prahy chtěl jet Krušnohorem, abych si jednou zkusil interjety.Jinak je z Prahy do Teplic Krušnohor blbost, protože Arriva bus 60 minut/ 141 Kč, Krušnohor 95 minut/253 Kč.
No to je celkem uvěřitelné. Já spíš nechápu co jste tím chtěl říct.
Psal jste že jste zrušil internet abyste jel tím RGJ. Proč ne, ale co je myšlenkou tohoto příspěvku?
Máte to napsané česky. BYLA TAM TAKOVA VÝHEŇ. Týkalo se připomínky k Vysočině. A věřte ,že jsem si radši nechal
ujít zvědavost na interjet a nerušil si internet, jak mi posouváte.
No tak to pozor. Ta věta v tom prvním příspěvku není stejná jako takhle, takže mi to tak jasné teda nepřišlo. Psal jste že byla výheň, ale ne že v té Vysočině. Jak to mám asi tušit? Tak jste se rozhodl přestoupit na jiný vlak, kde horko nebylo a přijel na čas. Dobrý no : – )
60 minut je z Holešovic na Benešák, vlak z nádraží na hlavni. Ve špičce přidejte autobusu +20, hlavně ráno do Prahy. A bus je hrozná sardinkarna, s Interjetem se to nedá srovnat.
Cena je vyšší, tady je nepochybně rezerva.
V Kolíně nabere 20,25 ale i 40 min. zpoždění úplně běžně. Čekání na přípoj.. Tak to bylo za národního, tak je to i teď.
Jé…to budou průvodčí nadšení, až se ty místenky zruší…
Nad propastí!
Do švestek!
Ale do letošních to asi nebude. On se Jančura pro ten případ pojistil…
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma?p%3A%3Asubmit=x&.%2Frejstrik-%24firma=&nazev=Regiojet&ico=&obec=&ulice=&forma=&oddil=&vlozka=&soud=&polozek=50&typHledani=STARTS_WITH&jenPlatne=PLATNE&typHledaniSpolku=ALL
Že by jich krachlo všech 8…
Pokud chyběl ten vůz, kde sedí jeden či dva cestující, kteří dostanou „zcela zdarma kávu“, tak by to nebyla žádná škoda. Aspoň by průvodčímu zbylo víc času dělat svoji normální práci.
Jak vidim tak cestujici je az na poslednim miste. Clovek zaplati za sluzbu a co za ty penize dostane uz je otazkou nahody. A tim myslim vsechny dopravce. At se pak nikdo nedivi ze kdo muze tak jede autem.
to je u RJ normální, umějí jenom žvanit
a u ČD jakbysmet…
Tam jsou zaznamenatelné alespoň snahy o zlepšení… (Interjety, motoráky z Polska)
Jasné a nové vlaky ČD jezdí ? Jezdí .RegioJet má nové? Ne pořád jen ojetiny
RJ přece umí jezdit jenom 1 vlakovou linku Praha-Ostrava. A od té doby jenom žvaní a nic nedělá, takže stále jezdí jenom tu 1 vlakovou linku.
To,co zaplatíte za službu je tak 10% ceny služby. Zákazník nejste vy,ale objednavatel.
Jestli cestujici plati dane v CR tak je zakaznikem cestujici. Z nasich dani jde cast i na dopravu.
V dusledku ano. Ale v praxi prece vidite sam, jak tohle nefunguje.
Až se to pak jednoho dne zarazí s výmluvou na životní prostředí…
„Další kapitolou je čistota, vozy vykazují jen velmi nízkou úroveň čistoty,“ :DDDD
Jaké máte vy, ostatní diskutující zkušenosti s touto linkou? Za mě jsou dva vozy s retro mašinou ten poslední problém…
Stav vozů (když už tedy jedou) je naprosto příšerný. Nefunkční klimatizace ve dvou, ze tří vozů je běžný úkaz a o čistotě ani nemluvím.
jel jsem před měsícem Kolín -Litoměřice 20-40 let staré lehatko – ve dvouch se nám ho povedlo složit na sezení
Taková malá babička seděla mezi těma a děkovala že se může narovnat – jinak wifi OK
Bohuzel je to tak. Zacali docela dobre, ale ted vecne ve dvou vozech. Pred mesicem jsem jel s kolem podebrady – lysa. 2 vagony, nastesti jsme jeli jen dva s kolem – prselo, vic by se nas neveselo. Dvere nesly na prvni pokus otevrit, pribehla pruvodci a pomohla mi, nacez slibila, ze mi to prijde v lyse otevrit, protoze zevnitr to neslo vubec. Nastesti na me nezapomnela, jinak bych jel dal, skutecne to neslo. Ve voze tak 40 stupnu a totalne vydychano, kardiak by tam sebou rovnou prastil. Samozrejme spinavy hlavne z venku, na tom vnitrku to vzhledem k barve… Číst vice »
Vraky, kde věčně něco nefunguje. Topení, záchody, dveře se někdy neotevírají, jindy nezavírají, mikrofon přerušovaně chrchlá, někteří průvodčí arogantní skoropuberťáci… Do vlakového rozhlasu se hlásí obtěžující reklamní bláboly, ale užitečné informace (třeba co zrovna ve vlaku nefunguje) nikoliv. A že prostor pro jízdní kola a kočárky je ve voze první třídy, to je taky skvěle vymyšlené. Turisti a mámy jsou zrovna ti, kdo si chtějí platit první třídu.
Hlavně je absurdní, že na lince, která v Ústí pravidelně jezdí úvratí, byly vůbec připuštěny soupravy, které nejsou obousměrné.
Reklamní bláboly? Co tam propagují? Díky za info : – )
No já tim jel v tom posledním roce, kdy to provozovaly ČD. Starý, rozhrkaný BDs s páchnoucími hajzlíky a prosezenou koženkou, zašlá špína, přes okna nešlo vidět, při stahování se křížila, venku 35C… Byl to zážitek…
jinými slovy špatnost ČD, je automatickým ospravedlněním špatností RJ? tomu říkáte rozumný přístup?
já měl za to, že chceme lepší železnici…
Tak tak…třeba že tam bude jezdit ABmz – Bbdgmee – 2x Bdpee…
Na R23 jezdily BDs? A kdy?
V letech 2016-2019 se jezdilo AB-Bdtee-Bfhpvee295, 2020 a 2021 AB-Bdtee-B…
BDs tam jezdily jako posily v létě.
Nezlobte se na me, ale v soucasnosti je na tehle trase RGJ horsi nez CD. Jezdim tam casto. CD mely sice vozy stare, ale obvykle docela ciste. Az na vyjimky dodrovaly dohodnutne razeni. Klimatizaci sice nemely, ale porad lepsi vuz bez klimatizace s otviracim oknem nez vuz s nefunkcni klimatizaci bez moznosti otevreni. Zachody s klapkou lepsi nez nefunkcni. O stavu toho pullehatkoveho vozu raci ani nemluvit. Na to, jak snadnou meli startovni pozici po CD, tak to podelali poradne. Bohuzel ale RGJ je u podstatne casti mistni verejnosti stale svaty a nedotknutelny, firemni propaganda jede na plne obratky. Proberte… Číst vice »
Regiojet naprostá katastrofa, co jezdí na R23, jsem využil asi 8x a jen jednou cesta proběhla bez problémů: – poprvé cesta s jedním vagonem, druhý vagon byla 1. třída, tam ovšem nikoho, kdo si nepřiplatil, průvodčí nevpustil, dokonce ani lidi s místenkou na neexistující místo. – Průvodčí pravidelně kontroluje pohlavní orgány cestujícím, nevím, zřejmě jde o zlepšení služeb. – Kupé zacákané krví. – Vagony bez funkční klimatizace v současném počasí asi 60 stupňů uvnitř, pro některé lidi doslova život ohrožující podmínky. – Zapojen snad nějaký lehátkový vůz, se skvrnami, které pamatují všechny cestující a jejich dobrodružství od doby výroby. Smrad,… Číst vice »
Také jsem myslel, že se kvalita cestování na R 23 zvýší. Zatím je to úplně stejné jako s ČD a zřejmě sem dopravce nasazuje vagóny před generální opravou, notně omšelé!
Srovnáváte nesrovnatelné. ČD v 2020 dostávaly dotaci 102 Kč/vlakový kilometr. RGJ od 2021 dostával 88 Kč/vlakový kilometr.
ČD nabízelo lepší vlaky (RegioPantery), za vyšší cenu než RGJ a až od 12/2024. https://zdopravy.cz/sef-cd-ke-ztrate-rychliku-kolin-usti-cena-regiojetu-je-mimo-realitu-nabidli-jsme-nove-vlaky-77720/
Čili řešením by bylo, aby si cestující připlatili na jízdném. Možná by to nebylo od věci.
A kdyby za tu bobinu hodili 3 dřevené dobytčáky, tak mohli jezdit třeba za 40 Kč. A MD by si jen zamnulo ruce, jak ušetřili. 🙂
Ale kdeže. Mrkněte na přílohu č. 7 ke smlouvě.
Centrálně zavírané dveře
Opěrky hlavy
Stolek
A k tomu lehátka… co by jste za ty prachy nechtěli. Tak hlavně, že se opět ušetřilo. ČD vyštípat ze všeho a za každou cenu.
Nic nebrání cestujícím, aby si připlatili. Jak píšu níže, tak RGJ má volných vagonů dost, akorát ty peníze.
A pokud jde o ČD, tak příklad skutečného provozu není nic moc B249/AB349 nebo dvouvagonový vlak.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=790&nazev=St%C5%99ekov&rok=2021
O ty peníze si měli říct ministerstvu dopravy.
Ministerstvo dopravy nemá. Poté, co za Faltýnkova/Havlíčkova působení např. uzavřelo smlouvu na rychlíky R10 s dotací 210 Kč/vlakový kilometr.
RGJ v 2021 dostával 88 Kč/vlkm.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-nove-smlouvy-na-rychliky-dalkove-vlaky-do-trutnova-statu-podrazily-o-vice-nez-ctvrtinu-96338/
Jojo, ČD jsou úplně vyštípaný dopravce, už jim skoro nic nezbývá.
Z R23 se vyštípaly samy, tím, že nabídly něco, co zákazních nechtěl a co logicky bylo dražší.
ČD má cca 1600 vagonů, z toho řada je volných např. Koženkové B249. Plus několik 460 které zčásti budou volné po dodávce RegioPanterů.
Takže ČD má možnost jak nahradit RGJ, pokud linku vzdá.
Aha r. 460 na rychlíky.. opravdu geniální nápad.
Přesně. Takže buďme rádi za RJ a jen houšť
Lepší B249 než žádný vagon.
To jsi měl říkat když tam ČD jezdilo pomalu jenom s lokomotivou 🚉
Jenže situace se změnila díky dodávkám RegioPanterů a MoraviaPanterů.
ČD bude mít volné vagony.
Nikdy nebudou mít volné vagony , neboť ty šrozy nebudou v kopřívách reinkarnovat. Snad dojedou sami alespoň do Třebové nebo Tlumačova.
Pokud tam ČD nepřesunou ABpee347, tak to bude jedině zlepšení…
Už jen z toho důvodu, že AB349 a Bdtee276 se dají vyvětrat…
Cestující nechtěli nové pantery…vy si dejte mokrý hadr na hlavu
Jasně. Zákazník chtěl 60 let starou Bobinu a 2 o něco mladší vozy.
V čem spatřujete porušení dotační smlouvy?
Třeba nedodržení obsaditelnosti?
Však taky za nedoržení smlouvy – kapacity vozů – dostane dopravce pokutu. To je v pořádku a doufám, že objednavatelé stejně postupují vůči všem dopravcům. Bobina nevyhovuje smlouvě v jakém parametru?
Spíš by se nabízelo, aby na MD začali trochu více myslet.
Tak to chce zaklepat na dveře Faltýnka/Havlíčka/Schillerové, kteří to takto zavařili.
To je sice pravda, ale pro kohokoliv z ODS naprosto marginální záležitost…
Za 16.50 Kč tam může jezdit koňský povoz.
Pokud neplní smlouvu, tak pokuta a pak linku odebrat a oslovit druhého v pořadí takže ČD s novými Pantery.
RegioPantery nejsou. Dosavadní slouží a v budoucnu dodávané jsou slíbené jinam.
Není problem přiobjednat
A zacvaknem to z daní přímo nebo nějakou fintou s pozemky či budovami ?
a peníze taky ne
V případě návratu ČD na linku bych to viděl na Bdt/Bdtee/Bdmtee/B249/AB349. Plus 854.
S vrakama to nevyhráli ani dřív.
A jaké jiné vagóny by tedy ČD mohly použít?
Vždyť namísto Pendolin jel Cityelefant
To ano…ale protože jsou pendolína šmejd…
Cokoliv co bude mít potřebný prohlídky a splňovat parametry. Třebas bezpečný dveře, kapacitu, v případě těch 854 a 460i třebas ETCS ..A zrovna 854 s kapacitou šukafonu to tam nevytrhne.A s přívěšákama to nebude stíhat. Pojízdných 460 už moc není..
Rozebral jsem jaké možnosti mají ČD nahradit RGJ, pokud by nepoužili klasické vagony.
P.S. Čistě teoreticky – ještě mají v muzeu 2x 451
Takže v překladu nemají nic. Pokud by sem nenahnali Elafanta, nebo Pantera, tak nemaj nic jinýho než lokomotivu s přívěšákama. A pochybuju, že by sehnaly vagony minimálně stejný, jako ty co tu má RJ.. Ty nejsou ani na všech normálních linkách.
Elefanty i Pantery už mají práci jinde.
Jo, už se těším jak kombinujete b249 s hydrou. To bude lahůdka, hlavně v zimě…
Reagoval jsem na dotaz jaké možnosti mají ČD pokud by nahradili RGJ a pokud by nechtěli použít klasické vagony s lokomotivou
No…kdysi jezdily 854 se vším možným, včetně 010, 050, Btn
s BDs: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854085.jpg
s Bdt: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854308.jpg
s „rybákem“
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854250.jpg
možná zrovna s „béčky“
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854065.jpg
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854829.jpg
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/854433.jpg
853 dokonce s Bmto:
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/853062.jpg
Žádný druhý v pořadí neexistuje, je to přímé zadání.
Přímé zadání to je, ale dopravci který nabídl alespoň požadovanou kvalitu za nižší cenu než druhý dopravce který se o linku zajímal.
Toho druhého nemůžeš brát vážně. Ten tam nabízel stroje co svět neviděl (asi jako na Kladno) a odpovídal na něco , na co se ho nikdo neptal. Ten byl úplně mimo mísu 😕
Tak já chápu že ve vašem světě nabízejí dopravci vždy vozidla již vyrobena a nachystané přesně podle specifikace zadání bez ohledu na to zda vyhrají či ne : – D
Budu dělat že s vámi souhlasím ať se necítíte smutne : – )
Dokážeš někdy rozeznat rozdíl mezi realitou a vlastním výmyslem při omezeném vnímání ? Jestli se mnou souhlasíš nebo ne je zcela irelevantní.
Ať si je pronajmou u ČD. 🙂
PS. A co ta lokomotiva z muzea? Pokrok k nezastavení!
Jaké vagony u ČD by asi byly k mání? Tipuji, že B249/AB349 Koženky. A taé by byly asi k dispozici vagony, které jsou nahrazeny RegioPantery – u kterých je otázkou jestli revize neklepe na dveře.
„Nové jednotky nahradí například vozy typu Bdtmee z bývalé Německé demokratické republiky přezdívané Honecker a vozy řad Bdt, Bdtee a vozy se služebním oddílem BDs.“
Tipují že jiné řady vozu neznáš joudo.
P.S. Bdt a Bdtee by asi nestíhaly současný jízdní řád, neboť byly požadovany vagony s maximálkou 140 km/h
To už je celkem fuk na jakou rychlost jsou vozy, když mašina umí jen 120.
Bdtee, které jezdily na R23 měli 140 km/h
Proč?
Copak je tam nějaký úsek rychlejší než 120?
Na trati kde není vyšší rychlost než 120 km/h?
Ve smlouvě je požadavek na maximálku 140 km/h
ČD by tam případě nouze poslaly tu koženku. Pořád lepší koženka v podání ČD, než nic v podání RJ.
od příštího jara/léta budou volné Bdmtee (Honeckery), které budou nahrazeny MoraviaPantery
No tak…třeba to budou „bymáky“ už rekonstruované…
Tyhle ČD, které tam místo tří vozů nasazovaly jen jeden? Tak si sundejte ty růžové brýle 😉
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/
Je otázkou jaké volné vagony ČD mají dnes, po dodávkách RegioPanterů
https://zdopravy.cz/jihocesi-vitali-nove-pantery-kraj-jedna-s-ceskymi-drahami-o-dodavce-dalsich-peti-jednotek-115695/
A kolikrát tam ČD jelo jen s jedním vozem. U RGJ to trvá už nějak dlouho…
S jedním pravda kekonci a minimálně , dva byli pomalu standart.
To je úplně jedno kolikrát. Jen jsem tím chtěl demonstrovat, že ani ČD evidentně nemají volných vozů nazbyt, když místo tří vozů nasadí jeden.
Vozů mají dost, podle mne to prostě dělali naschvál hned potom jak tu linku dostal RGJ. Jel jsem tou linkou několikrát a vždycky tam byly 3 vozy dvojky (cca dvě koženky a jeden „moderní“) + jeden AB.
Samozřejmě to bylo selhání ČD o tom žádná, ale šlo o situaci na několika spojích v jeden den, která byla navíc poznamená neočekávaným obratem soupravy. Tedy ne že nebylo co nasadit, ale nebylo kdy to tam nasadit.
Na revize jezdí Pantery každých 900 tis. kilometrů, Děčínské už absolvovaly dílny v Šumperku 2x.
To si nerozumíme. Tipuji, že starší vagony Bdt/Bdtee/BDs přesluhovaly/dosluhovali revizi, neboť ČD předpokládalo jejich vyřazení kvůli náhradě RegioPantery.
Stejný princip proč na Jižní Moravě dojezdily 560 = ČD se nevyplatilo zaplatit revizi, přestože náhrada formou MoraviaPanterů dorazí až za rok.
Moravie ČD vůbec nezajímají. Ti s nima budou maximálně jezdit. Do té doby je to jen jejich problém, s čím budou jezdit a zda dodrží smlouvy.
Hmm…a je snad u kolejových vozidel vyjádřena životnost v kilometrech?
Určitě lepší koženka než hnusná hadrovina.
Račte si všimnout, že jsem nehodnotil co je lepší. Pouze jsem spekuloval o možnostech ČD: jaké mají volné vagony.
Však já jsem taky nehodnotil vaše nehodnocení, ale vyjádřil jsem se k těm možnostem.
No…kdyby to byly Bdmtee 266 a 267, doplněné řekněme Bee273 a Aee…
Rychlostní parametry pro toto trať splňuje, maximální rychlost je zde 120 km/h. Cestujícímu je asi jedno, jaká lokomotiva jeho vozy táhne a šotouši mají radost vidět „Bobinu“ v akci.
Jojo…u ČD to vozila 163 (r.v. 1984-1992), u RJ to vozí 140 (r.v. 1953-1958)
Na rychlíku netrhne, vývar je Chorvatsko . A když dluží kde se podívá ,nikdo mu nechce opravovat vozy.
Lze ty jeho dluhy nějak nominálně upřesnit?
Staci si projet diskuze u prispevku s Regiojetem. Jeden pan, co provozoval nahr. aut. dopravu pro Regiojet, psal, ze stale nedostal zaplaceno za nekolik mesicu a ze stale ceka…
Absolutně jsem nepochopil, proč se na tu linku cpali. A ještě víc nechápu, proč to ministerstvo a kraje stále trpí a dál ty soukromníky vybírá. Člověk má stále větší pocit, že ty “soutěže” prostě nejsou fér. Ať už to je Arriva, RJ nebo Länderbahn. Stále něco nefungje, hoří, nejede, personál na baterky, absolutně k ničemu. Kdyby si připlatili o trochu víc za ČD, který mají opci na ledacos (Pantery, Vectrony, Pesy,…), měli bychom už třeba teď úplně jiný vozový park, schponý vlakvedoucí na vlacích a neměli bychom takový bordel v odbavování. A hlavně se část těch peněz vrátí v akciích,… Číst vice »
Krajům se na akciích nic nevrátí. 🙂
Mimochodem i ČD mívají poruchy hnacích i jiných vozidel, resp. sem tam řadí méně vozů než mají. I když O. K., asi je to v menším % případů než u závazkových rychlíků Regiojetu.
Zrušené vlaky bez náhrady v roce 2020:
RGJ 0,187% (bez RGJ ÚK)
ČD 0,129%
Ono je snazší u osobního vlaku sehnat náhradní autobus/vlak než shánět náhradní vlak/autobus za dálkový vlak
Doplnění – jde o zrušené vlaky vinou dopravce. Zrušených vlaků vinou SŽDC bylo násobně víc
ne vlaky vinou dopravce, ale zrušené vinou dopravce
Ale houby. Bez konkurence by žádné vectrony, pantery a prsy nejezdily, teda rozhodně ne v takovém počtu. Konkurence byla potřebná i pro samotné ČD. Dnes se to pomalu utrepava a ukazuje že jiní dopravci nejsou tak dokonalí jak se myslelo a že CD nejsou tak špatní.
Spíš to chce aby si objednatele víc dávali pozor na to co chtějí a co dostávají.
Ale byly ..co si kraj ministerstvo objedná to dostane. Když chce saryka dostane ho.kdyz chce popelnice arrivy r.845 má je…teda pokud někde neshoří.
Njn a proto místo nákupů NP vozidel vznikaly pakvily typu 854, 814..
1. Proč se cpali na linku – je to obchodní příležitost, možnost vydělat s použitím obstarožní techniky. Úplně stejně fungují ČD a další dopravci, je to prostě jejich podnikání.
2. Fér-nefér je to úplně stejně jako přímé zadání ČD. Časem bude nutné více soutěžit, takže se podmínky srovnají.
3. MD nechce kvalitnější službu za víc peněz, nemá na to. Sledujete stav státního rozpočtu ČR?
4. V akciích se žádné peníze od ČD nevrátí. Jednak ČD nevyplácí dividendy (až začne, bude to jiná), jednak akcie ČD se neobchodují, takže nikdo nezná jejich cenu a tudíž neví, jestli se zhodnocují či nikoliv.
A co když se pak nebude soutěžit vůbec, protože RGJ bude v konkursu, Arriva vyřazovaná rovnou a LE vůbec někde v oněch místech?
To se pak těch soutěží budou účastnit PKP a ÖBB?
Je, dobře, že ČD, podle vás, funguje vše jak má. Viz. příklad nové soupravy z Ostravy do Beskyd, kde přes dlouhé proklamace ČD i kraje jezdí z velké části staré koženky. Kdyby nebyla na drahách konkurence, v čem bychom asi u slavných ČD dodnes jezdili?
Tak u ČD nefunguje spousta věcí ale jako příklad ukazovat na zavádění zcela nového typu je absolutně neobjektivní.
Jezdilo by se tím, co by si objednavatel zaplatil. Buď dám 90kč/km za koženku nebo dám 110kč/km za Bee nebo dám 140 kč/km za Pantera. Dají se vypočítat vypočítat přibližné náklady, které objednavatel má k dispozici, páč skoro všechno u ČD by mělo být transparentní.
Ovšem zase tu mám EU, která nařizuje soutěže. Takže buď opustit EU, co už dnes je téměř nemožné nebo si stát musí z ČD udělat bezkonkurenčního prestižního dopravce, aby cokoliv jinýho nemělo objektivně šanci uspět. Základ má ČD dobrý (rating, zaměstnance, zelené dluhopisy,…) jen je potřeba ještě stáhnout ty ceny za km no.
Kdyby proběhla soutěž (která bohužel neproběhla), taky bychom si celou tuhle vesměs planou debatu mohli odpustit. Soutěž znemaná, že je jasně definovaný požadavek objednavatele. Dopravci nabídnou, za kolik jsou to ochotní odjezdit, kdo nabídne nejmíň, dostane kontrakt a jezdí. Pokud neplní, nastupují odstupňované sankce. Místo toho tady MD dalo nějaké požadavky, pak si je trochu změnilo, nakonec to přiklepli RJ a dalších x let se tu bude rozebírat, proč to nejezdí ČD – s (neexistujícími) pantery, které MD nechtělo platit, že levný dopravce znamená nekvalitní a další kolovrátkovité nářky. Mě osobně je RJ celkem lhostejný, ale bylo by fajn, kdyby… Číst vice »
No…upřímně řečeno…momentálně jsou v Polsku nálady výrazně protievropské…
Minimálně v Podkarpatském vojvodství v powiatu Debica – náš kaplan je odtamtud…
Vagony…kolikrát i lepšími…
https://www.zelpage.cz/razeni/13/vlaky/cd-110
O kvalitě národního dopravce v dálkové dopravě se zde dočtete ještě dnes.
DB?
No…
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zponline
Už bylo i hůř…
Máte pravdu, proč chodí do výběrových řízení když provoz nezvládají. Chyba je i na straně státu, šetřit za každou cenu je nesmysl. Skoro každý si rád připlatí za lepší službu, jenže to chce odvahu a státní úředník odvahu nemá.
To víte, když člověk řídí 2 ministerstva, pouští se do boje za záchranu lokálky, která v RegioNově vozí v průměru 3 cestující, tak není divu, že se leccos nepovede.
Koneckonců nechat se nachytat, že propaguji veřejnou hromadnou dopravu, kterou ale neznám, neboť ji nepoužívám je chování malého dítěte, které se musí naučit, že lhát se nemá.
https://zdopravy.cz/glosa-havlickovo-ministerstvo-vypousti-v-boji-za-lokalky-nepodlozene-udaje-89594/
Souhlas
Státní úředník postupuje podle zákona,ne podle odvahy. S odvahou skončí u soudu. Vzpamatuje se.
Jasně a zákon úředníkům určuje výši ceny za kilometr. Vzpamatujte se
To není otázka odvahy, ale úředník má nějaký rozpočet a zadání od ministra, že má zajistit takové linky a na nich makový počet vlaků. Tečka. Úředník si těžko zvýší rozpočet, který na svou agendu dostane.
Státní úředník je i ministr. Odvahu musí mít hlavně ministr, pokud to není dvojitý Kája
Dnešní ranní osobák ČD z Ústí do Lysé měl nefunkční většinu dveří (6 křídel z 11). První vagon byl z toho důvodu uzavřen. Že by návod pro RegioJet, jak splnit ministerskou normu taháním zamčeného vagonu?
Dveře jsou snad nejproblematičtější součást kolejových vozidel 😀
No ale snad jeli zamčený mezi vozový přechod aby se do toho vozu dalo nedostat, nebo jo?
No ono, když jsou zamčený dveře v pěti vagónech a jen poslední šestý (Bt) slouží k vystupování…… Tak to není nic, co odpovídá fungující dopravě v 21. Století
Stalo se v červnu Plzeň – Domažlice
Tak asi to není zcela běžný jev ale každopádně je to úlet : – D
běžný jev to naštěstí není, ale stalo se, blbnula automatika a zavírání dveří, několik se jich pořád otevíralo a zavíralo, minimálně jedny i za jízdy
zase lépe dojet, než nedojet
A dalo se z toho utéct, fungovalo NOD?
Ten dotaz pokladate protože myslíte že to nějaký cestující zkoušel a ted o tom bude referovat?
Viva la liberalizacjón!
Dostanou někdy soukromníci za své tragické služby taky přes prsty od objednatele?
Vagóny jezdí naprosto nechutné, jak je přivezl z Rakouska, tak je pustil do provozu. Nechápu na této lince jeden celý vagon první třídy, naprosto zbytečné, stačilo by AB, půlka první třídy…
Třeba ABmz a 2x Bdpee? 😀
Kdy přijde čas na jedno dosto za bobinou? 😀
dle smlouvy od 12/2024. viz příloha č. 7
Kdyby jen vagóny, na lince z Mostu do Ústí nebo Žatce jsou i spoje tu a tam které nejedou vůbec a jsou bez náhrady. Známá z Postoloprt díky ,, spolehlivému spojení,, oprášila svoji starou dobrou Felicii.
Protože Arrivě nedávno vyhořela jedna 845, tak nemá Regiojetu co půjčovat. Na téhle lince často jezdily ty půjčené.
Ale kdepak, 845 od Arrivy jezdila všechny turnusy. A když není s čím jezdit, tak pošlou na U7 NAD. A pak management RJ řekne, že už jednu 628 definitivně odstavili (viz zdejší podcast), takže zlaté ČD?
Nedávno jsem chtěl jet z Chebu Interjetem na R15 a najednou byla porucha TTV a provoz z Chebu byl jen v motorové trakci. Tak jsem byl rád, že mi ČD aspoň vypravily náhradní motorák. To RJ (i na R23) bohužel nedělá.
A koho to zajímá?
LE když opět odřekne spoj, tak taky musí vracet své drahé jízdné…
Já to přece nijak neomlouvám. Odřeknout spoj je prasárna.
Bordel ve vlaku není až tak zcela vina jakékoliv dopravce, ale dobytku, který přepravuje.
Absence funkčního vozového parku jde už plně jen za dopravcem.
Za stoleté černé mastné fleky na stropě mohou cestující?
Určitě bych to nevyloučil.
a lidi zapravdu vám dají mínusy
Tím se opravdu netrápím. 😀
Jakou pravdu? Že jsou všichni dobytek protože šlapou na podlahu, sedí na sedačkách, pokládají věci na stolečky a dívají se z okna ven?
No hrůza.
Copak na podlahu…ale oni jsou schopní mít nohy na protější sedačce…v botách…
To není za pravdu, ale za postoj. Cestující (a stát) si platí za službu, která zahrnuje i úklid vozů. Drtivá většina cestujících je slušná a neprasí.
Tohle není rozhodně pravda ani v relativně slušném kraji.
Ale je to pravda
No…jak kde…v takové R27 pořádek býval…
Netvarme se že většina cestujících jsou prasata po kterých zůstává neukliditelny bordel. A používat slovo dobytek je totální ubohost.
A hlavně si myslím že tím chtěl onen cestující upozornit spis na (ne)čistotu podlah, oken, stolků a podobně. Což se Vám bude dít i doma ikdyz nebudete dobytek ale prostě nebudete uklízet.
Věřím, že konstatování ve vás zažehlo stresovou situaci. 😀
Každopádně na výše uvedeném trvám a můžete asociovat do skonání světa.
Víra je velmi subjektivní.
Trvate na tom že patříte mezi dobytek nebo na tom že je ve vlaku špinavo?
To jsou fakta.
Přečtěte si úvodní komentář a budete znát odpověď, byť jak jsem zde psal opakovaně v jiných diskusích, inteligence většiny komentujících je chabá. 😀
Přeberte si to, jak chcete a jak umíte, případně se opět pokuste spasit nějakou „moudrou“ otázkou.
„to jsou fakta“ …ovšem založena na vašich dojmech : – D
Nejlepší je úklid na zahradě, když bydlíte v činžáku 😀
Ale musíme si připustit, že někdy je problém i v možnosti uklízet – je rozdíl obrat 50 minut a 10 minut…
Akorát jak rozlišit, který bordel je už od českého dobytka, a který tam už byl od německého/rakouského dobytka… 😀
V tom máte bohužel pravdu. Nohy v botách na protější sedačce, prázdný kelímek od kafe ponechaný na stolku, tamtéž použité jízdenky atd. Souprava vyjede z třeba Kralup vyčistěná a v Praze, po 30 min. jízdy by mohla naběhnout uklízecí četa znovu.
Podle vagonwebu má RGJ přes 300 vagonů, z toho v provozu cca 200. Takže RGJ vagonů má dost. Horší to asi bude s penězi na zprovoznění/údržbu starších vagonů.
Osobně si myslím, že roli hraje i ECM, takže RGJ si nedovolí aby vagon přesluhoval kvůli riziku pokuty. Viz podobné chování ČD:
https://zdopravy.cz/velke-presuny-vozidel-u-ceskych-drah-vyjizdi-zalozni-soupravy-vlaky-chybi-kvuli-opravam-i-ecm-116980/
A to ECM kdo nařizuje?
Kdyby jenom R23, na R8 taky neplní minimální kapacitu….a vlastně ani vybavení kmenových souprav například zásuvkami 230 V, vakuovým WC apod. A MD to je evidentně jedno.
Tak hlavně že za ČD to bylo všechno špatně.
No bylo to taky špatně a ještě dražší…
Ovšem tenkrát to nebylo proti smlouvě.
A taky to tam jezdí pěkně špinavý.
Člověk se štítí sáhnout na madlo u dveří …. Brrrr.
Nebo jedině v kožených/gumových rukavicích, že…
No ovšem že je to MD jedno, když je ministrem novinář z ODS – a těm je veřejná doprava úplně…u pr***e…