RegioJetu chybí vagóny, na rychlíky podél Labe nasazuje dvouvozové soupravy

Dvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán HeppnerDvouvozový rychlík RegioJetu. Foto: Štěpán Heppner

Od zítřka dopravce slibuje návrat ke standardu požadovaném ministerstvem dopravy.

381 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Regiojet je poslední dobou katastrofa sama o sobě. Staré špinavé vagóny, nefungující wc a klima. No, nikdy bych neřekl, že to napíšu, ale zlaté ČD.

Alonzo

Vzdyt ty vlaky jezdi obecne poloprazdne, nedelal bych z toho tragedii.

Petr K.

19.9. ( 2 dny od slibu ) – R 1309 opět se dvěma vozy

vtvt

Tak to aby pan Sůra se pustil do pokračování článku „sliby chyby“

Jarda

arriva elektrická lokomotiva a za ní vagony regiojetu, tak to jsem dneska viděl v poděbradech a doted nechapu kdo je provozovatel, ariva nebo rj? čí to byl vlak? Nechapal jsem to, až jsem to nestihl vyfotit, kdybych to nekde vypravěl, tak mi řeknou, co sem si šlehnul, nebo že mam přestat chlastat, ale totež někdo vyfotil pro tento článek, jen ja videl delší verzi s vagonem bez loga jakekoliv společnosti za lokomotivou, byl to vagon pro první třídu, šedivý s červenym pruhem, bez loga, pak byli vagonyregiojetu a tahla to lokomotiva arivy. Zajimalo by mě co to krom halucinací mohlo… Číst vice »

Pat

Vlak RegioJetu. Lokomotivu si půjčil od Arrivy. A ten šedý vagón je z Německa.

tarten

Dopravce by měl být zřejmý z hlášení a odjezdové tabule.

Jonáš Jiří

RegioJet neměl k dispozici lokomotivy řady 162, tak si půjčil E 499 (140) od Arrivy, rychlíky tahaly dokonce dvě. Ve skoro stejném barevném provedení. Jsou ty zachráněné z Polska.

Kryštof

A že toto ČD praktikují běžně v podobě nasazení šrotů RegioMouse namísto slíbených Regionov (například okolo Klatov či České Třebové), o tom ani čárka.

tarten

Asi protože to nikoho nepřekvapuje.

PvvS

V lepším případě . V horším přijede historicky věrnej vlak v podobě 810 .

tarten

Dvouvozové vlaky – dopravce se vrací ke svým počátkům.

Roman Svačina

Já Vám nevím, ale tolik slibovanou liberalizaci železniční dopravy jsem si fakt představoval jinak.

Boleslavák

Kecy. Dnes opět na jednom oběhu pouze dva vagony – 1. třída a 2. třída. Čili opět nedostatečná kapacita.

NOVOTNÝ

Naúčtovat Regiojetu maximální výši pokuty, za nedostatečné řazení a špatný úklid ve vlacích, aby napříště nešel s nabídkou výrazně pod cenou. Nízkopodlažních souprav se už asi nedočkáme, další sliby a chyby. Jen tak staré B vagony a lokomotiva ještě od Arrivy půjčená. Ach jo.

Leinad

Já říkam často, že jsou malé smluvní pokuty. Pro dopravce je výhodněji platit než se snažit o dodržení.
V případě MD taky nejsem přesvědčen, že existuje nějaký systém kontroly a pokutuje pořádně.

Jiří Kocourek

no však Jančura ukazuje jak je lepší než ČD… spíš je horší a horší… na té trati ty vozy jsou děs…

Jiří Kocurek
Ladislav Berjak

3 týdny před koncem kontraktu už to ČD mělo na párku. Nicméně po 9 měsících na této trati sklouznout k tomu, k čemu se ČD dostávala 20 let, to je z pohledu RJ velmi smutné

Pepa02

Arriva má také problémy.
Např. dnes (18.8.)R 1203 jen jednovozová souprava z Kladna do Prahy.

Petr K.

Sliby chyby. 18.8. – R 1305 se dvěma.

Radek

Vozy chybí dneska skoro všem a lidi taky, ale to co předvádí regiojet nemá obdoby. Místo aby plnil především závazky vůči státu, jsou na prvním místě jeho komerční zájmy. Na lince R8 nedávno jezdily pouze tři vozy. Vlak narvany, ale nikoho to moc netrapilo. Zajímalo by mě, jak dlouho toto bude trvat. Ministerstvu dopravy je to očividně taky ukradené. Za mě je regiojet na vysoutěženych linkách jedním obrovským zklamáním.

Zbyněk

To by se pak ale lidi nedostali po 24 hodinách jízdy do Chorvatska, kdyby se měly odněkud stahovat vozy. A to by byla větší tragédie 😀

Radek

Jakoby cesta do Chorvatska tímto zgarbem byla nějaká výhra… Dobrovolně bych něco takového nepostoupil. Ani kdyby mi nabízeli zlaté prase.

Fliczek

Absolvoval jsem cestu do Chorvatska a zpět na konci července. A bylo to super, nevím, co se vám na tom nelíbí. 😉

Novotny32@email.cz

Omlouvám se, ale vy nejste vhodný vzorek.

Chleba Nakup

A za dvě zlatá prasata?

Gargy

A co je nám po Chorvatsku…jo tam má Radimek větší vývar.

Micky

Když jim to MD toleruje, proč by toho nevyužili, když mají problémy. Ale stejné problémy měly i ČD než to předaly RJ.

https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/

Jiří Kocurek

Taky jsem si na to vzpomněl, byl jste rychlejší…

Lumír

No co chtít od žlutých .totální tragedie

Tomtur

Otázka. Co RJ neschází? Od lidí přes loko po vozy…kvalita odpovídající ceně. Takže ok.
Já raději jezdím autem.

Baraba

Komu v dopravě teď neschází lidi? Ani ČD, ani autobusoví dopravci si nemůžou pískat… Lidí, kteří jsou ochotni pracovat je málo.

A co se týče techniky, je to to samé, jen ČD mají oproti RJ a LE výhodu, že pořád mají dost odstavených historických vozů připravených k odpisu, které se v případě krize dají použít.

Jiří Kocurek

„Lidí, kteří jsou ochotni pracovat je málo.“

A proto má ČR jednu z nenižších nezaměstaností v historii.

Baraba

ještě si dovolím citace z jiného článku zde na serveru… Upozorňuji, že nemám nic proti ČD, ani RJ, pouze proti zajatým čtenářům =)

„České dráhy dlouhodobě nedodržují slibované řazení vlaku. Například na spoji do Kielu mají být dva vozy první třídy, letos ale v takovém složení vlak prakticky nikdy nejel. Vlaky bývají přeplněné tak, že je Deutsche Bahn někdy nechává zastavit a vysadí část lidí, aby mohl personál procházet uličkou. “

Tedy problémy s vozovým parkem i lidmi jsou napříč celým sektorem přepravy osob

Miroslav

A porad dokola. Nejaky jouda z MD / kraje si mysli, ze nejlepsi soutez je jen na nejnizzsi cenu (at uz z jeho zvraceneho presvedceni nebo, proto, ze je to predem domluvene). A potom prijde velke prekvapeni, ze dopravce nevyjede vubec nebo s totalnim srotem, at uz se jedna o vlak nebo bus? Proc nejsou predstavitele schopni vyzadovat take nejakou kvalitu cestovani? A tim fakt nemyslim usb nabijecky.
Strasnej bananistan v tehle zemi.

Modrá laguna

Protože tito joudové vlakem nejezdí a ani neví, co je to cesta vlakem. Sami si jezdí klimatizovaným fárem. Takže těm je to jedno.

Lukáš David

Vcera opět jezdily dvoubodové soupravy a dnes první rychlík má aktuálně jiz 40 minut, zpoždění ze strany dopravce, berou to ještě vůbec vážně?

Anonym ze severu

Nakonec měl +74 min.

Všaknto je zlepšení kvality, ne? Nejsou ČD, je to v pořádku. 😉 😁😁

***** Petr

Je to bída ale oproti tomu co tam bylo je to přesto pokrok .

robert

Slibotechna a podrazák opět nepřekvapil.

Ferda Vomáčka

Co byste chtěli za ty drobný? Jede to? Jede! Do Ústí dobrý…

Josef Trögl

Minus za Ústí.
Jinak máte asi pravdu, soutěž byla na nejnižší cenu, tak na vícenáklady na záložní soupravu spíš. moc nezbylo.
Objektivně je třeba dodat, že ČD k této lince přistupovaly podobně.

Gargy

ČD tam jezdili se čtyřmi vozy a byly čisté.

Choze

Soupravy byly sice čisté, ale už se pomalu rozpadaly.
Teď je to taky naleštěná bída, ale aspoň klimatizují.

Leinad

Občas lokomotiva a jeden vůz.

***** Petr

Se čtyřmi vozy ale na dvou spojích , někdy na čtyřech. Zažraná špína není čistota. Čisté nejsou ani na OV prémiovce. Navíc čistota u ČD mi učila děti na nic nesahat a ideálně nevyužívat WC. Asi tak

Anonym ze severu

ČD taky mívala tak často zpoždění jako RJ? Vozů mívaly málo, to jo, ale to zpoždění – taky mívaly? Nevím, jen se ptám. 😅

Radim

Ne tolik a ne tak často.

***** Petr

Tak ten byl dobrej 🙂

David

Mínus za Ústí. A ani Mélník za to nemůže.

Gargy

V r.2022 poradny vlak a kulturu cestování a ne šunt.

Karek

Těžké rychlíky se vrací.

Gwann

Na této lince a jiných podobných se ukazuje zvrhlost provozování ZDO v CR.

Za infrastrukturu, navíc mnohdy bídně udržovanou a rekonstruovanou se utrácí desítky miliard ročně. A ani to nestačí.

A pak po té infrastruktuře kvůli šetření na standardu vozidel za účelem poměrně malé uspory jezdí vergly, co mnohdy odrazuji cestující…

I když zde je v luxusním stavu mnohde jak infra tak vozový park. Takže to alespoň k sobě pasuje…

vtvt

Dotaz na redakci: Píšete: „RegioJet předpokládá, že tyto rychlíky sestaví výhradně z patrových vozů, které koupil od Deutsche Bahn.“

Jenže v těch dvoupatrových vagonech je pouze 2. třída. A RGJ se zavázal ve smlouvě s MinDopravy, že ve vlaku bude i první třída… takže krom dvoupatrového vagonu bude jezdit ještě nějaký klasický vagon s 1. třídou?

Stepan

První třída se dá vyznačit kdekoliv v koutě kteréhokoliv vagónu, pokud jde o pouhé formální splnění povinnosti.

Leinad

Nejsou tam nějaké další požadavky na první třídu? Rozteč sedaček, nemá být průchozí,…

Filip Carva

Tak ona nízkopodlažní nemusí být celá souprava. Buď tam nechají jejich „TouristZug“ vagóny, co tam mají teďka, nebo vytáhnou z depa jedno DABz Dosto, se kterým jezdili na Slovensku a má 1. třídu.

Winchester1973

Jezdím na této lince v průměru 2krát týdně a problémy mohu potvrdit. Buď 2 vozejky ( nejčastěji chybí jednička) a téměř pokaždé v minimálně jednom voze nešla klimatizace nebo celé CZE ( včetně WC). Vedle ECM zřejmě dovolené už tak nedostatku schopných techniků. Oproti ČD tak trochu z bláta do louže.

Vtvt

Dalším vlivem mohla šibeniční lhůta. Smlouva v srpnu 2021, jezdit od prosince 2021
https://zdopravy.cz/podepsano-regiojet-ma-uz-smlouvu-na-osmilety-provoz-rychliku-kolin-usti-nad-labem-89944/

RGJ má vagonů dost. Ale ne všechny jsou v provozu.

Zapa

Takže jich dost vlastně nemá.

oce

Nezapomeňte také že jezdí do Chorvatska. To také nějaký ten vůz z pravidelného provozu odčerpá. I lokomotivu.

Honzík

RegioJet je a byl vždycky hnůj to je vše okolo soukromých dopraců!
Jedině ČD aspoň funguje v pořádku pro mě jako šotouše, proto co se týče vlaků nejezdím ničím jiným než ČD 🤙

Palavan

Tak se přijeďte svézt k nám na trať 330.Zpoždění 10 a více minut žádný problém,minulý týden na Os Přerov – Břeclav soupravy bez Sysla,jen dva Honeckery,na některých spojích dokonce dvouvozový Panter.A když tu budete jezdit každý den z práce a do práce,tak sem zvědavý jak dlouho vás to bude bavit.

Johnczek

U ČD vše funguje? Jste někde upadl, ne?

Honzík

Lepší než ostatní, k ostatnímu mám odpor

Luboš Beneš

To tedy opravdu ale opravdu NE. Na rozdíl od Vás mám jako cestující vyzkoušeny všechny dopravce.

Zapa

Jak píše, šotouš.😄 Každá strana má své ultras.

tarten

Od kdy se šotouš označuje za šotouše? Ten zábavný příspěvek psal nějaký trol a tady mu na to samozřejmě kdekdo skočí. 😀

Honzík

Narozdíl jim od Arrivy moc toho nehoří 😂😂😂

PvvS

Až na ty plecháče, pár peršanů a diesely taky nějaký

Filip Carva

„Jedině ČD aspoň funguje“

Regulérně na týhle lince jeli několikrát s jediným vozem, takže myslím, že to úplně nefungovalo.

Leoš Konečný

No hnůj je ČD (čti Čekej Dlouho) a co vlastně u ČD funguje??

Honzík

Personál 😇😊

Stara skola

Z duvodu soucasne situaci na zeleznici jsem se ja, celozivotni vlackar, prihlasil ve svych 49 letech do autoskoly.

Gwann

Mne to taky čeká…ve 40…

Webster

Aha, proto ty nenávistné komentáře k automobilové dopravě 😀

Zapa

Můžu se zeptat kvůli jaké trati?

Kuba

U mě třeba Rumburk – Česká Lípa. Do Arrivy mě nikdo už nikdy nedostane, humus. A jak se ukázalo, Länderbahn je ještě horší než ta Arriva. Takže já si obnovoval v 38 letech řidičák. Jednou jsem měl auto na technický, tak jsem vyrazil na vlak… nejeli, Arriva před ním stála někde u mezi Svorem a Borem a Länderbahn ani nenapadlo jet alespoň do Svoru, kde bych doběhl na autobus. Jelikož ty perfektně proškolený zaměstnanci, jak o nich tvrdí pan Sviťák, kasírují už 10 minut před odjezdem, a pak se po nich slehne zem, tak mi ani nikdo nevrátil peníze ani… Číst vice »

Adam

Jojo, to jsem zažil v Lípě. Jel jsem v Länderbahnu do Rumburka a na trať spadl strom. No jenže to jsme jako cestující zjistili až asi po 30 minutách čekání v Č. Lípě. Zlatá éra na té trati prostě skončila.

oce

Veřte že autem si zas tak moc nepolepšíte. Budete zas řešit parkování, zácpy, vyjde to nastejno.

tarten

Jen ho neodstrašujte. Třeba se z něj nakonec stane nadějný autobusák 😀

Jiří Kocurek

Pokud jezdí v místech, kde veřejné dorpava vozí vzduch, tak nějaké zácpy na silnicích nebudou pravidlem a zase ušetří cestu na vlak. Nic není ideální, stromy si padají, jak se jim zachce. Na pole, na silnici, do potoka/řeky, na koleje…

Vtvt

Říkám si, jestli těch 8 párů vlaků stojí RegioJetu za pokaženou pověst.

Vzhledem k dost nízké dotaci 88 Kč/vlakový kilometr bych nevylučoval, že RGJ linku vzdá.

Tomáš

Opravdu se domníváte, že toto může RK zhoršit pověst? To už snad ani nejde.

Vtvt

RGJ ujel osobokilometrů o 17% víc.
2020: 976 milionů osobokilometrů
2021: 1145 milionů osobokilometrů.

Je to údaj za 6 dálkových linek, bez R23 a bez Ústeckého kraje.

Anonym

2020 byl Covid. Jasně, že v roce 2021 bude víc cestujících. Dokonce to sám RGJ uvádí ve své zprávě. ČD taky rostla čísla.

vtvt

To si nemyslím. Na 6-ti dálkových linkách RGJ přibylo 17% osobokilometrů. Z toho na dotované lince R8 Brno-Bohumín přibylo jen 13%.

Takže na přilákání cestujících se v RGJ pracuje.

Koloťuk

Pověst z před 10let?

Vtvt

Na nedotovaných linkách od 2020 do 2021 přibylo RegioJetu 18% osobokilometrů

Stara skola

To ale nevyvraci nazor o klesajici kvalite. Dokonce je to tak, ze v dobe ekonomicke krize nejmene klesa nebo dokonce roste poptavka po nekvalitnim zbozi a sluzbach.

Vtvt

Loni krize nebyla, neboť před volbami Brouk Pytlík sliboval a rozhazoval a zadlužoval až tisíc miliard manko.

Stačí se podívat na dotační smlouvu na R9 do Trutnova = o 27% vyšší dotace. Dílo Faltýnek/Havlíček/Schillerová.

Elb

Tak dálkové linky jsou vůbec nejrychleji rostoucí segment na železnici..

Vtvt

To nevím.

Např. za ČD u SC, IC, EC, railjetů, rychlíků v 2021 a 2020 se ujeté místokilometry téměř nezměnily.
2020: 11 miliard místokm
2021: 11,2 miliard místokm

JirkaJJ

Víte, ona i pověst z doby před 10 lety přetrvává dodnes… mám kamaráda a ten nesnáší ČD a z Olomouce do Prahy jezdí zásadně jen RJ nebo LE. Jeho názor je že ČD by měli zrušit a vše dát těmto dopravcům. O nějakých problémech někde na druhé straně republiky neví a nezajímají ho…

zdenek

No oni mají problémy nějak všichni. Jel jsem v neděli z Pardubic do Brna, vlastně vlakem jen do Svitav a jen jsem zíral, když místo aspoň béček přijely Honekry, samozřejmě neoznačené, žádné místenky, to bylo labůžo. Ale hajzlík funkční a místa tak akorát, aby se dalo sedět. I když okna otevřený při 140 km/h, to taky není zrovna to, co bych chtěl. Že to mělo zpoždění půl hodiny, to ani nemluvím. Jen jsem se orosil, jak by to vypadalo, kdybych měl s sebou manželku a děti.

Martin z topírny

Za zpoždění na této trase ale ve většině případech nemůže dopravce ale NEZřízená výluková činnost SŽ.

Tzv. Rozkopeme všechno, i když to nedoděláme…

Jiří Kocurek

Když se kopalo od Přerova do Prosenic, tak míval RJ na R8 zpoždění a podle jednoho diskutujícího si za to může Jančura sám, protože neumí napsat výlukový jízdní řád. „Znalci“ mu přikyvovali…

Vtvt

Jaké vagony nabízel ČD do nástupu RegioPanterů 12/2014?

V 2021 jezdil např. 2x B249 + AB349

Robert

Spíš co nabízely proti RegioJetu?

Vtvt

Vždyť na to se ptám. Jaká byla nabídka ČD 12/2021-12/2024?

Se zohledněním inflace ČD chtěli jezdit za míň kaček než 12/2019-12/2021

Martin z topírny

Pantery, ale ty se ministerstvu zdáli drahé – tak se pokračuje v provozním šrotu

A je jedno jestli je modrý nebo žlutý

Horší na tom je, že se teď se žlutými vlaky častěji rozpadají přípojové vazby.

Leinad

Jak častěji? Ministerstvo zrušilo čekačky nebo je víc zpoždění zavinenych dopravce?

Anonym ze severu

Druhá varianta.

Vtvt

ČD nabízely Pantery až od 12/2024. Do té doby chtěly CD jezdit s čím… Jako dřív s B249? Nebo např. s vagóny z Krušnohorů kam koupily Interjety?

Ondra L.

Becko tam bylo jen jedno, ten druhy vuz byl Bdte kvuli kolum. Myslim, ze tam pak byly i 2x Bdte.

Vrabec na střeše

Zlatý B a AB se širokýma kupátkama. To na druhém břehu se lidi pečou nebo mrznou (dle ročního období) ve šrotech Bee

Sylvestr

Na lince R8 má RegioJet nasmlouváno prý 6 vozů na rychlík, ale v praxi jezdí obvykle 5, někdy 4 a cca 3 týdny zpátky jezdili několik dnů jen se třemi vozy.
I když je pravdou, že co na tu linku nastoupil RegioJet a obsazenost těch vlaků klesla odhadem na 30 až 40 procent původního množství cestujících, tak i ty 3 vozy stačí.

Vtvt

Nasmlouváno s RGJ je 300 sedaček. Může jezdit i míň, pokud to odpovídá dlouhodobému počtu cestujících. Krom toho je nasmlouváno na určité vlaky posilové vagony.

P.S. RGJ na Brno-Bohumín najel osobokilometrů:
V 2020 cca 110 milionů
V 2021 cca 124 milionů

Gargy

A posilové vozy nikde.

Ketchup1970

Železniční magazín pana Ing Jaromíra Perníčky o tom píše docela obsáhle . Včetně fotky bobiny s dvěmi vagóny a smlouvou na 98% dodržování počtu míst ( myslím 100 což dva vagóny ex1 třída nesplňují ).
Rozebírá i unicovskou trať a její pozdní přechod na pilotní provoz pod ETCS a zmiňuje i tento web.

Martin z topírny

1) služby, včasnost se velmi zhoršily…levným „zákuskem a kávou“ to může vyžehlit u občasných cestujících…ale co jezdí denně, ty už těmto laciným úplatkům příliš nepodléhají.
Často se stává, že vlak do Brna ani nedojede – buď ho zruší nebo to otočí třeba ve Vyškově a do Brna se dostaň, jak chceš.
2) často nejde klimatizace
3) pokročila dálnice na Ostravu – jen blázen, by jel vlakem s tak nízkou průměrnou cestovní rychlostí
4) prostě chybí rychlé spojení Ostrava – Brno

A ti co na to mají, už vlakem prostě nejezdí.

Jiří Kocurek

„prý 6 vozů na rychlík“

Až to budete vědět přesně, tak se vyjadřujte. Na některé spoje má nasmlouváno 5, na jiné 7 a asi jsem z jiného vesmíru, že jsem tam méně než vozů 5 nepotkal.

Ferda20

Minulé pondělí jsem jel rychlíkem RegioJetu z Lysé nad Labem do Kolína. Personál, ať už pán na pokladně v Lysé nebo slečna obsluha ve vlaku, celkem pohoda. Jen mě překvapila kvalita soupravy, která mi přišla horší než u ČD. Vzhledem k pověstem WC jsem neměl odvahu vyzkoušet. Určitě ta souprava odpovídala ceně jízdného a dotace od ministerstva.

Pajoš

Souprava ale nemá odpovídat ceně jízdného a dotace MD ale kvalitě popsané ve smlouvě.
Pokud někdo tu cenu podstrelil a teď není schopný garantovat požadovanou kvalitu měl by objednatel zasáhnout. Buď pokutami, nebo pokud jde o dlouhodobý problém tak požadavkem na snížení ceny. V krajním případě vypověděním smlouvy.

Ketchup1970

Jj tak zaplatili si něco a něco i dostali . Údržba něco stojí a ty vagóny jsou ojeté . Buď reko nebo srotace . A zatím mimo Aster nic nového nekoupil . Myšleno vagóny . Pesa Elf.EU je jednotka

tarten

Dopravce se nabídl za nějaké peníze a za nějakých podmínek s tím, že to dokáže zvládnout. Úředník MD nemůže „vědět líp“ než dopravce, jestli to dokáže. Když to dopravce zvládnout nedokáže, nemá smysl psát „zaplatili si něco a něco i dostali“.

Ferda20

To máte pravdu. Co objedná a zadotuje ministerstvo dopravy či kraje, tak to tu budeme mít. Tohle ví jen šotouši. Když přijde obyčejný cestující na nádraží, tak je vůbec nezajímá, co je to za dopravce, kdo co objednává nebo kdo co nasazuje. Ve svim okolí mám bohužel několik lidí, co neví, jak železnice se vším funguje a když jim řeknu, co a jak, tak jsou ještě uražení

Antonín

Když RJ začal s vlaky, úroveň byla slušná a asi lepší, než ČD, nyní to jde dolů, zvlášť poté, co ČD investují do nových souprav – v posledních dvou letech jsem použil RJ do Tater – 1x z toho tzv. lůžkový vůz = lehátkový upravený jakoby na lůžkový – a servis nic moc (malá voda + malá snídaně), cena možná vyšší než u ČD-ŽSSK, u kterých jsem tímto směrem a lůžkem jel také 2x a vždy vysoká úroveň s velmi slušným servisem (velká snídaně, 2 půllitrové vody, pasta a kartáček na zuby, mýdlo, jednorázové pantofle) asi v hotelovém značení ČD****… Číst vice »

Plecháč

Opravdu v noci kontrolují jízdenky i v lůžkových vozech? Tam mně nikdy nekontrolovali, stejně je cestující dávají průvodci.

Antonín

Bylo tam napsáno 1x z toho, tj. jindy jsem jel v normálním, sedícím, kde průvodčí chodí…

Gargy

Jel sem z Prahy do Popradu s ČD ..max spokojenost.listek sem dal provodcimu v Praze ráno mi ho v Popradu vrátil spolu se snídaní.super …ten servis a přístup se s rj nedá srovnat.

noerf

Pokud se nepletu, jezdí ZSSK v úseku státní hranice – Košice v rámci objednávky slovenského MD.
Pokud chcete služby, kupte si mistenku do oddílů byznys či relax. Koupit si tarif lowcost či standard a pak si stěžovat, že bez aplikace není občerstvení, je při předem stanovených a relativně již dlouho platných podmínkách zvláštní.

Ketchup1970

Pardon on je “spací “ lehatkovy vůz vydávány za luzkovy nějak možné provozovat jako lowcost? Vždyť z povahy věci je to nejluxusnější forma přepravy .

Ketchup1970

To se mi v lůžku nikdy nestalo , a od dob konce hraniční kontroly CZ/Sk spím celou cestu .

Jedlík

To je takový problém stáhnout vagóny z Ostravy, kde jezdí soupravy zbytečně dlouhé?

Chronosphere

Které soupravy jezdí v Ostravě zbytečně dlouhé?

medical examiner

Asi je…moc lidí třeba… 😀

PvvS

A jaká je objednávka na kapacitu ?

Jožin

Jo je to o penězích. Jančura byl nejlevnější ale taky ta kvalita tomu odpovídá.

Chronosphere

Ale zadání nebylo na co nejlevnější vlaky. Zadání bylo na co nejlevnější vlaky splňující zadání objednavatele.

medical examiner

A co je potom Leo?
Nejnižší vlak za nejvyšší peníze?

Martin z topírny

A není to třeba o tom, že ten vagon dá raději na Jadran, tam mu vydělá mnohem víc…a ještě mu zbyde na pokutu, jestli se k tomu vůbec MD někdy dohrabe.

Kkarel

Nedávno jsem tu linku využil a měl jsem pocit, RJ zavedl novou kategorii vlaku – šmudla-. Dost dlouho jsem přemýšlel jestli si mám vůbec sednout.

medical examiner

Ještě špinavější než byly kdysi „béčkové“ rychlíky?
To vůbec jde?

Martin z topírny

To je jedno, ono mnohdy není ani kam… si sednout 🙂

Anonym ze severu

Já se spíš divím, že se tu o tom píše až teď v půlce srpna! Proč až teď? Minimálně od začátku prázdnin jezdí RJ převážně se 2 vozy. Na jaře pro nedostatek HV točil 2 soupravy a jezdil se zpožděním (viz: http://sledovani.55p.cz/regiojet_123_2022/?disp=7-2022 a http://sledovani.55p.cz/regiojet_123_2022/?disp=8-2022). Tak nakolik je to zlepšení? Před 14 dny jsem jel s RJ do Nymburka a psal jsem den před odjezdem na info RJ, zda bude mít souprava víc než 2 vozy. Souprava měla 2 vozy 2. třídy a bílý vvůz DB (1. třída). A RJ mi den po mé cestě odpověděl: „Vlak R 1305 dne 30.7.22… Číst vice »

Tukan

U RJ na R8 mi hlavně vadí jejich šaškárny s třídami. Proč s krajskou jízdenkou můžu jít jenom do prasečáku Low Cost? Tam nemám zaručené, že mě přepraví (toto jsem četl včera v letáku právě na R8) a také, že oproti Standardu a Business mám dvakrát dražší občerstvení? Proč?

kakov

protože z Vaší IDS karty mu nejdou peníze do kasičky a bohužel se mu to trpí

Leinad

Ministerstvo objednalo jako druhou třídu něco, co low cost nesplňuje?

medical examiner

To je fuk – hlavní je, že to RJ pojímá nikoliv jako 2., ale spíš jako 3.třídu.

Jiří Kocurek

Co je potom B249?

medical examiner

Velkoprostorový vůz v oddílovém uspořádání.
Zde poněkud příjemnější provedení: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/F/SNCF_Corail-Bu.php

noerf

Low cost Vás přepraví, ale nemáte jistotu místa na sezení.

Martin z topírny

Otázka na „Low Costového“ objednavatele 🙂

Jiří Kocurek

Svezte se v R12, čeká vás přebarvené Bdt určené pro zastávkové osobáky, klima jen v jednom voze. Karta IDS tam platí taky.

zesp

Mě jenom překvapuje, proč nikdo nikdy nerozebíral, s jakými příšernostmi tam jezdilo ČD. A za vyšší peníze. Teď, když to jezdí alternativní dopravce, je to naráz obrovský problém. Čím to, že jsou ty pohledy tak rozdílné? Barva vlaku????

Pajoš

Jak jako nikdy nikdo nerozebíral s čím tam jezdily ČD???
Ono je to teď asi jako s linkou R8. ČD tam provozovali strašné vozy, chtěli za to hodně peněz ale tak to měli ve smlouvě s MD. No a aby to dále nepokračovalo, tak přišlo“vyberko“s požadavky na kvalitu a cenu. Kvalitu nabidli oba dopravci, cenu měl v obou případech jeden lepší. Očekávala se změna k lepšímu. A výsledek není takový jak jsme asi všichni čekali. To bude asi ten problém.

medical examiner

Jojo…až budou na „R8“ jezdit Státní dráhy v řazení Aee140, Bee238, 3x Bdpee231 a Bmz234 – tak žádný ani nepípne…

Pajoš

Nějak tomu příspěvků nerozumím. Můžete to nějak objasnit? Díky

Anonymní alkoholik

Nevšímejte si ho. Autista, co tady propaguje svůj vymyšlený totalitní režim, a myslí si, jak ho tady zpropaguje a někdo se toho chytne. A krom toho v tom má svojí vizi drážní dopravy v ČR. 😀 A admini mu to tady tolerujou. Na ostatních železničních diskuzích, kde se projevoval, už byl dávno zablokován. 😀

medical examiner

To první částečně odpovídá realitě, s tou vizí drážní dopravy je to přesné, neboť toto klíčové téma mám ve svých poznámkách velmi podrobně zpracováno po všech stránkách 😀

medical examiner

1. České dráhy budou proměněny v sekci Ministerstva dopravy/železnic právě pod označením „Státní dráhy“. Místo 2 managementů bude jen jediný. 2. Protože zároveň s tím dojde k přehodnocení priorit, tak se na normální rychlíky dostanou přijatelné klimatizované vozy. Mám už spočítáno podle délky jízdy, kolik souprav je potřeba na každou linku, a jaké jsou potom možnosti řazení. Případné odlišné požadavky co do kapacity nejsou žádnou potíží. Vypisovat řazení všech se mi ale opravdu nechce, ale velice rád se podělím o výsledek pro linky, které se vás týkají… Shrnutí: Pokud budou ti cestující místo Bee273 jezdit Bdpee231, tak to pro ně… Číst vice »

medical examiner

Ale za to s původně přímo železnou přesností řazení 😀

Ondra L.

Rozebira se to porad. Problem je v tom, ze RGJ uz CD predehnal – v tom negativnim. Podivejte se treba na hodnoceni firmy na google play, v atmoskopu nebo i na fb. Samozrejme marketingove oddeleni udrzuje stadecko oblnutych srdcaru, ktery pamatujou zacatky, kdy firma udatne bojovala se starymi molochy a ani si nevsimaji, ze uz se tim molochem davno stala taky. Dukazem je i vas komentar, kdy ignorujete, ze CD je leta zcela beznym tercem kritiky a buhvi jakou povest samozrejme nemaji. Kdyby vas za to platili, bylo by to pochopitelne, ale predpokladam, ze jste jen dalsim z tech, kdo… Číst vice »

Vtvt

Podle mě v RGJ chybí peníze ztracené za čínského viru.

Z rozhovoru s Jančurou:
„Dražší energie nás ročně vyjdou, předpokládám, na necelých sto milionů korun.
Ve vlacích pořád schází pětina cestujících proti loňsku, postupně jich ale přibývá.
Celá skupina, tedy vlaky i autobusy, předloni prodělala zhruba tři sta milionů korun.
Loni by to mělo být mírně lepší. Od letošního roku už očekávám zisk, podobně jsem se už ale spálil v předchozích dvou letech.
Během dvou let pandemie jako celku má firma prodělala víc, než za celou svou dvacetiletou historii vydělala.“

Ondra L.

Ano, to je mozne. Vsimnul jsem si, ze i u CD se zhorsila udrzba. Napr. cityelefanty jsou dnes nezvykle hodne poskozene graffity, zda se, ze oproti drivejsku schazi penize na cisteni a ochranu. Ja ve svych prispevcich reaguji spis na tu hloupou zluto-modrou sektarskou valku. Nezda se mi, ze by se RGJ ani CD nejak zvlast vymykali v cesku obvykle urovni sluzeb. Ani v dobrem, ani ve spatnem.

Vtvt

Nemyslím, že to lze takto globálně shrnout. Už jen povrchní srovnání dle osobokilometrů je zavádějící, kdy RGJ loni najel 5x míň osobokilometrů než ČD. Jsou to firmy s rozdílným zaměřením.

Protože dálkové a příměstské linky spíše rostou. Zatímco echtovní lokálky spíše ztrácí neboť autobusy jsou silnou konkurencí. Otázkou je jaký bude osud pololokálek mezi okresními městy jako např. Olomouc-Šternberk.

RGJ nedělá lokálky a skoro vůbec nedělá pololokálky.

Jirka

Graffity CD prubezne cisti. Bohuzel vsak prijdou dalsi a dalsi radoby umelci a klidne stara mista posprejuji znovu. CD utrati za vandalismus miliony rocne a bohuzel lidi ty vagony budou nicit stejne dal – dokud tam nejsou kamery, bude to pokracovat bohuzel…
Udrzba vagonu je ale u CD nez u RJ rozhodne celkove lepsi, a to neprehanim.

Lenka Nováková

Tak ono je vcelku jedno, o jakého dopravce v Česku jde. Do provozu se propisuje krásně ta naše povaha a nátura. Problémy mají totiž všichni stejné jak přes kopírák.

vtvt

Pokud RGJ vzdá linku, tak budou mít ČD dostatek lokomotiv? Vyřazeny budou lokomotivy:
380
371
150.2
151

Pajoš

1) proč by to měl RGJ vzdát?
2) proč by tam měli začít hned jezdit ČD?
3) proč by měli používat klasické soupravy?

vtvt

3) Níže píšu, že po dodávkách RegioPanterů budou mít ČD volné ještě vlaky 460.

A mají volné 854.

https://zdopravy.cz/rozhovor-ztrata-linky-r14-zrejme-posle-do-duchodu-motoraky-rady-854-rika-jeseta-64210/

Pajoš

460 a 854?
Jako vtip dobrý : – D

vtvt

POuze se snažím objektivně rozebrat možnosti ČD jako potencionálního náhradníka za RGJ

Pajoš

A proč? Máte nějaké indicie že RGJ bude končit a že to ČD převezmou?

Vtvt

Ne, pouze spekuluji.

Neboť RGJ má volných vagonů dost, takže problémem jsou asi peníze na jejich zprovoznění/údržbu

Jiří 24

Spíš než peníze bude problém, kdo by mu je zprovozňoval, když sám už nemá dostatečné kapacity.

Vtvt

Lehátkové vagóny, tuším 3, si od RGJ pronajal a zprovoznil Gepard. Nyní jezdí u ŽSSK.

Gargy

Objektivně víte o železničních vozidlech kulové s přehazovačkou. 460 na rychlíky.. opravdu pitomejsi nápad sem neslyšel.

Vtvt

Reagoval jsem na pana Pajoše, který se ptal na alternativu, namísto vagonů ČD, které jsem předpokládal já.

No a alternativou jsou 460 a 854. Neboť ČD jiné vlaky bez lokomotivy nemají k dispozici, pokud RGJ linku vzdá.

Gargy

Sedíte si na vedení? 460 ani 854 na rychlik Kolín – Ústí nadadit nemůžete.

Jiří Kocurek

Zrovna nedávno tady byl článek o tom, že ČD nasadí posilovou 471 na trase Ostrava-Praha, snad hudební festival nebo tak něco.

Když se mi to zdálo nevhodné, tak jsem dostal vymínusováno a vynadáno. Podle toho je tedy nasazení osobákové soupravy na rychlík správné…

PvvS

Ty už bere jen kovošrot.

Vtvt

Nerozporuji.

Pouze rozebírám jaké má ČD možnosti.

PvvS

A kolik provozuschopných a volných 460 je ? A s 854 to taky slavný není. Ani jedno nevyhoví rychlostí, 854 navíc ani kapacitou , ani výkonem.

a8n

A 460 snad mají ETCS? Nehledě na to, že v reálu budou ještě hodně dlouho potřeba na zachraňování neschopnosti bohumínské dílny.

Vtvt

Takže jste odpověděl předřečníkovi, jestli ČD může nahradit RGJ pokud nepoužije klasické vagony s lokomotivou.

medical examiner

Nějaká ta 362 se vždycky najde…

George

No mohl tam jezdit InterPanter a jezdí muzeum. Chyba je že ministerstvo nepožadovalo nové vlaky. Ať tam klidně jezdí RJ ale s něčím novým.

vtvt

To není pravda. RegioPanter byl nabízen od 12/2024 za vyšší cenu než RGJ.

A Ministerstvo musí šetřit když pod Faltýnkovým/Havlíčovým vedením uzavřelo např. dotační smlouvu na R10 do Trutnova za 210 Kč/vlakový kilometr.
Pro srovnání – RGJ v 2021 na R23 dostával dotaci 88 Kč/vlkm.

medical examiner

Asi se u té R10 projevuje nejen délka, ale i Hradec Kr. – Trutnov v motorové trakci…

Lukáš Chytil

Původní požadavek byl na max 10 let staré jednotky, ale to splňoval jen LE. Pak se podmínky nějak změnily…

medical examiner

Že by Kupka & comp. svůj nedostatek napravili nyní se mi nezdá pravděpodobné.

Vtvt

Smlouvu s RGJ vyjednávalo a uzavírali Faltýnek/Havlíček/Schillerová.

Nynější vedení ministerstva nemá peníze nazbyt, poté, co minulé vedení uzavřelo spoustu drahých smluv.

medical examiner

Peníze možná, ale mají i zájem to napravit?

Jiří Kocurek

Ne, ten byl slíbený až od roku 2024. Takže letos ještě ne.
A co do Kladna, jezdí tam ty Regiosharky?

Jenda

Mně je popravdě jedno, se kterým dopravcem jedu, vybírám si podle nabízených služeb. Jen mě překvapují četné komentáře, že u ČD by se toto nestalo. Zrovna o víkendu jsem třeba jel rychlíkem Vysočina a v soupravě chyběl vůz. Sranda byla, že na digitálních ukazatelích bylo číslo vozu 367 a na papírových 368. Stejně tak displeje s místenkami zobrazovaly místenky pro 367, ale nastrkané tam byly papírové lístečky pro vůz 368. Totálně zplavený průvodčí (nefunkční klimatizace) reagoval slovy „Já mam 100 větších problémů než vaše místa“. Prostě letos je česká železnice pro dobrodruhy.

Jobik

Když zmiňujete Vysočinu. Jel jsem v téchto vedrech z Brna do Teplic. Byla to taková výheň, že jsem radši zrušil Krušnohor z Prahy a v Kolíně přestoupil na klimatizovaný RJ do UL. Jel na minutu přesně, zatímco ve Vysočině jsme už v KH měli 40 min sekeru. I dva vozy bohatě stačily

Pajoš

Kde by taky ne RGJ nabral v tom Kolíně zpoždění když tam začíná že : – D
Nejezdí na těch krusnohorech ty interjety?

***** Petr

Jsi krmil že na obratech, přenášení zpoždění nedostatečný počet souprav .

Pajoš

Já jsem někde něco krmil?

Jobik

Na minutu přesně přijel pochopitelně do UL. Původně jsem z Prahy chtěl jet Krušnohorem, abych si jednou zkusil interjety.Jinak je z Prahy do Teplic Krušnohor blbost, protože Arriva bus 60 minut/ 141 Kč, Krušnohor 95 minut/253 Kč.

Pajoš

No to je celkem uvěřitelné. Já spíš nechápu co jste tím chtěl říct.
Psal jste že jste zrušil internet abyste jel tím RGJ. Proč ne, ale co je myšlenkou tohoto příspěvku?

Jobik

Máte to napsané česky. BYLA TAM TAKOVA VÝHEŇ. Týkalo se připomínky k Vysočině. A věřte ,že jsem si radši nechal
ujít zvědavost na interjet a nerušil si internet, jak mi posouváte.

Pajoš

No tak to pozor. Ta věta v tom prvním příspěvku není stejná jako takhle, takže mi to tak jasné teda nepřišlo. Psal jste že byla výheň, ale ne že v té Vysočině. Jak to mám asi tušit? Tak jste se rozhodl přestoupit na jiný vlak, kde horko nebylo a přijel na čas. Dobrý no : – )

Josef Trögl

60 minut je z Holešovic na Benešák, vlak z nádraží na hlavni. Ve špičce přidejte autobusu +20, hlavně ráno do Prahy. A bus je hrozná sardinkarna, s Interjetem se to nedá srovnat.
Cena je vyšší, tady je nepochybně rezerva.

oce

V Kolíně nabere 20,25 ale i 40 min. zpoždění úplně běžně. Čekání na přípoj.. Tak to bylo za národního, tak je to i teď.

medical examiner

Jé…to budou průvodčí nadšení, až se ty místenky zruší…

ABC

Nad propastí!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Do švestek!

medical examiner

Ale do letošních to asi nebude. On se Jančura pro ten případ pojistil…
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-$firma?p%3A%3Asubmit=x&.%2Frejstrik-%24firma=&nazev=Regiojet&ico=&obec=&ulice=&forma=&oddil=&vlozka=&soud=&polozek=50&typHledani=STARTS_WITH&jenPlatne=PLATNE&typHledaniSpolku=ALL

Že by jich krachlo všech 8…

Stepan

Pokud chyběl ten vůz, kde sedí jeden či dva cestující, kteří dostanou „zcela zdarma kávu“, tak by to nebyla žádná škoda. Aspoň by průvodčímu zbylo víc času dělat svoji normální práci.

Mengo

Jak vidim tak cestujici je az na poslednim miste. Clovek zaplati za sluzbu a co za ty penize dostane uz je otazkou nahody. A tim myslim vsechny dopravce. At se pak nikdo nedivi ze kdo muze tak jede autem.

Ten z Brna

to je u RJ normální, umějí jenom žvanit

zesp

a u ČD jakbysmet…

medical examiner

Tam jsou zaznamenatelné alespoň snahy o zlepšení… (Interjety, motoráky z Polska)

Gargy

Jasné a nové vlaky ČD jezdí ? Jezdí .RegioJet má nové? Ne pořád jen ojetiny

Jiří Kocurek

RJ přece umí jezdit jenom 1 vlakovou linku Praha-Ostrava. A od té doby jenom žvaní a nic nedělá, takže stále jezdí jenom tu 1 vlakovou linku.

Chronosphere

To,co zaplatíte za službu je tak 10% ceny služby. Zákazník nejste vy,ale objednavatel.

Mengo

Jestli cestujici plati dane v CR tak je zakaznikem cestujici. Z nasich dani jde cast i na dopravu.

Mysel

V dusledku ano. Ale v praxi prece vidite sam, jak tohle nefunguje.

medical examiner

Až se to pak jednoho dne zarazí s výmluvou na životní prostředí…

Pavel

„Další kapitolou je čistota, vozy vykazují jen velmi nízkou úroveň čistoty,“ :DDDD

krva

Jaké máte vy, ostatní diskutující zkušenosti s touto linkou? Za mě jsou dva vozy s retro mašinou ten poslední problém…

Stav vozů (když už tedy jedou) je naprosto příšerný. Nefunkční klimatizace ve dvou, ze tří vozů je běžný úkaz a o čistotě ani nemluvím.

Petr

jel jsem před měsícem Kolín -Litoměřice 20-40 let staré lehatko – ve dvouch se nám ho povedlo složit na sezení
Taková malá babička seděla mezi těma a děkovala že se může narovnat – jinak wifi OK

Ondra L.

Bohuzel je to tak. Zacali docela dobre, ale ted vecne ve dvou vozech. Pred mesicem jsem jel s kolem podebrady – lysa. 2 vagony, nastesti jsme jeli jen dva s kolem – prselo, vic by se nas neveselo. Dvere nesly na prvni pokus otevrit, pribehla pruvodci a pomohla mi, nacez slibila, ze mi to prijde v lyse otevrit, protoze zevnitr to neslo vubec. Nastesti na me nezapomnela, jinak bych jel dal, skutecne to neslo. Ve voze tak 40 stupnu a totalne vydychano, kardiak by tam sebou rovnou prastil. Samozrejme spinavy hlavne z venku, na tom vnitrku to vzhledem k barve… Číst vice »

Stepan

Vraky, kde věčně něco nefunguje. Topení, záchody, dveře se někdy neotevírají, jindy nezavírají, mikrofon přerušovaně chrchlá, někteří průvodčí arogantní skoropuberťáci… Do vlakového rozhlasu se hlásí obtěžující reklamní bláboly, ale užitečné informace (třeba co zrovna ve vlaku nefunguje) nikoliv. A že prostor pro jízdní kola a kočárky je ve voze první třídy, to je taky skvěle vymyšlené. Turisti a mámy jsou zrovna ti, kdo si chtějí platit první třídu.

Hlavně je absurdní, že na lince, která v Ústí pravidelně jezdí úvratí, byly vůbec připuštěny soupravy, které nejsou obousměrné.

Pajoš

Reklamní bláboly? Co tam propagují? Díky za info : – )

zesp

No já tim jel v tom posledním roce, kdy to provozovaly ČD. Starý, rozhrkaný BDs s páchnoucími hajzlíky a prosezenou koženkou, zašlá špína, přes okna nešlo vidět, při stahování se křížila, venku 35C… Byl to zážitek…

kakov

jinými slovy špatnost ČD, je automatickým ospravedlněním špatností RJ? tomu říkáte rozumný přístup?

já měl za to, že chceme lepší železnici…

medical examiner

Tak tak…třeba že tam bude jezdit ABmz – Bbdgmee – 2x Bdpee…

medical examiner

Na R23 jezdily BDs? A kdy?
V letech 2016-2019 se jezdilo AB-Bdtee-Bfhpvee295, 2020 a 2021 AB-Bdtee-B…

gitare3

BDs tam jezdily jako posily v létě.

Ondra L.

Nezlobte se na me, ale v soucasnosti je na tehle trase RGJ horsi nez CD. Jezdim tam casto. CD mely sice vozy stare, ale obvykle docela ciste. Az na vyjimky dodrovaly dohodnutne razeni. Klimatizaci sice nemely, ale porad lepsi vuz bez klimatizace s otviracim oknem nez vuz s nefunkcni klimatizaci bez moznosti otevreni. Zachody s klapkou lepsi nez nefunkcni. O stavu toho pullehatkoveho vozu raci ani nemluvit. Na to, jak snadnou meli startovni pozici po CD, tak to podelali poradne. Bohuzel ale RGJ je u podstatne casti mistni verejnosti stale svaty a nedotknutelny, firemni propaganda jede na plne obratky. Proberte… Číst vice »

Zymoid

Regiojet naprostá katastrofa, co jezdí na R23, jsem využil asi 8x a jen jednou cesta proběhla bez problémů: – poprvé cesta s jedním vagonem, druhý vagon byla 1. třída, tam ovšem nikoho, kdo si nepřiplatil, průvodčí nevpustil, dokonce ani lidi s místenkou na neexistující místo. – Průvodčí pravidelně kontroluje pohlavní orgány cestujícím, nevím, zřejmě jde o zlepšení služeb. – Kupé zacákané krví. – Vagony bez funkční klimatizace v současném počasí asi 60 stupňů uvnitř, pro některé lidi doslova život ohrožující podmínky. – Zapojen snad nějaký lehátkový vůz, se skvrnami, které pamatují všechny cestující a jejich dobrodružství od doby výroby. Smrad,… Číst vice »

Jonáš Jiří

Také jsem myslel, že se kvalita cestování na R 23 zvýší. Zatím je to úplně stejné jako s ČD a zřejmě sem dopravce nasazuje vagóny před generální opravou, notně omšelé!

vtvt

Srovnáváte nesrovnatelné. ČD v 2020 dostávaly dotaci 102 Kč/vlakový kilometr. RGJ od 2021 dostával 88 Kč/vlakový kilometr.

ČD nabízelo lepší vlaky (RegioPantery), za vyšší cenu než RGJ a až od 12/2024. https://zdopravy.cz/sef-cd-ke-ztrate-rychliku-kolin-usti-cena-regiojetu-je-mimo-realitu-nabidli-jsme-nove-vlaky-77720/

Čili řešením by bylo, aby si cestující připlatili na jízdném. Možná by to nebylo od věci.

nowas

A kdyby za tu bobinu hodili 3 dřevené dobytčáky, tak mohli jezdit třeba za 40 Kč. A MD by si jen zamnulo ruce, jak ušetřili. 🙂

vtvt

Ale kdeže. Mrkněte na přílohu č. 7 ke smlouvě.

Centrálně zavírané dveře
Opěrky hlavy
Stolek

Petr Novotný

A k tomu lehátka… co by jste za ty prachy nechtěli. Tak hlavně, že se opět ušetřilo. ČD vyštípat ze všeho a za každou cenu.

vtvt

Nic nebrání cestujícím, aby si připlatili. Jak píšu níže, tak RGJ má volných vagonů dost, akorát ty peníze.

A pokud jde o ČD, tak příklad skutečného provozu není nic moc B249/AB349 nebo dvouvagonový vlak.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&kategorie=R&cislo=790&nazev=St%C5%99ekov&rok=2021

nowas

O ty peníze si měli říct ministerstvu dopravy.

vtvt

Ministerstvo dopravy nemá. Poté, co za Faltýnkova/Havlíčkova působení např. uzavřelo smlouvu na rychlíky R10 s dotací 210 Kč/vlakový kilometr.

RGJ v 2021 dostával 88 Kč/vlkm.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-nove-smlouvy-na-rychliky-dalkove-vlaky-do-trutnova-statu-podrazily-o-vice-nez-ctvrtinu-96338/

Kubrt

Jojo, ČD jsou úplně vyštípaný dopravce, už jim skoro nic nezbývá.
Z R23 se vyštípaly samy, tím, že nabídly něco, co zákazních nechtěl a co logicky bylo dražší.

vtvt

ČD má cca 1600 vagonů, z toho řada je volných např. Koženkové B249. Plus několik 460 které zčásti budou volné po dodávce RegioPanterů.

Takže ČD má možnost jak nahradit RGJ, pokud linku vzdá.

Gargy

Aha r. 460 na rychlíky.. opravdu geniální nápad.

***** Petr

Přesně. Takže buďme rádi za RJ a jen houšť

vtvt

Lepší B249 než žádný vagon.

***** Petr

To jsi měl říkat když tam ČD jezdilo pomalu jenom s lokomotivou 🚉

Vtvt

Jenže situace se změnila díky dodávkám RegioPanterů a MoraviaPanterů.

ČD bude mít volné vagony.

***** Petr

Nikdy nebudou mít volné vagony , neboť ty šrozy nebudou v kopřívách reinkarnovat. Snad dojedou sami alespoň do Třebové nebo Tlumačova.

medical examiner

Pokud tam ČD nepřesunou ABpee347, tak to bude jedině zlepšení…
Už jen z toho důvodu, že AB349 a Bdtee276 se dají vyvětrat…

Gargy

Cestující nechtěli nové pantery…vy si dejte mokrý hadr na hlavu

Vašek

Jasně. Zákazník chtěl 60 let starou Bobinu a 2 o něco mladší vozy.

vtvt

V čem spatřujete porušení dotační smlouvy?

Vašek

Třeba nedodržení obsaditelnosti?

Kubrt

Však taky za nedoržení smlouvy – kapacity vozů – dostane dopravce pokutu. To je v pořádku a doufám, že objednavatelé stejně postupují vůči všem dopravcům. Bobina nevyhovuje smlouvě v jakém parametru?

Martin1

Spíš by se nabízelo, aby na MD začali trochu více myslet.

vtvt

Tak to chce zaklepat na dveře Faltýnka/Havlíčka/Schillerové, kteří to takto zavařili.

medical examiner

To je sice pravda, ale pro kohokoliv z ODS naprosto marginální záležitost…

Gargy

Za 16.50 Kč tam může jezdit koňský povoz.

Michal82

Pokud neplní smlouvu, tak pokuta a pak linku odebrat a oslovit druhého v pořadí takže ČD s novými Pantery.

vtvt

RegioPantery nejsou. Dosavadní slouží a v budoucnu dodávané jsou slíbené jinam.

Gargy

Není problem přiobjednat

***** Petr

A zacvaknem to z daní přímo nebo nějakou fintou s pozemky či budovami ?

ABC

a peníze taky ne

vtvt

V případě návratu ČD na linku bych to viděl na Bdt/Bdtee/Bdmtee/B249/AB349. Plus 854.

PvvS

S vrakama to nevyhráli ani dřív.

Vtvt

A jaké jiné vagóny by tedy ČD mohly použít?

Vždyť namísto Pendolin jel Cityelefant

medical examiner

To ano…ale protože jsou pendolína šmejd…

PvvS

Cokoliv co bude mít potřebný prohlídky a splňovat parametry. Třebas bezpečný dveře, kapacitu, v případě těch 854 a 460i třebas ETCS ..A zrovna 854 s kapacitou šukafonu to tam nevytrhne.A s přívěšákama to nebude stíhat. Pojízdných 460 už moc není..

Vtvt

Rozebral jsem jaké možnosti mají ČD nahradit RGJ, pokud by nepoužili klasické vagony.

P.S. Čistě teoreticky – ještě mají v muzeu 2x 451

PvvS

Takže v překladu nemají nic. Pokud by sem nenahnali Elafanta, nebo Pantera, tak nemaj nic jinýho než lokomotivu s přívěšákama. A pochybuju, že by sehnaly vagony minimálně stejný, jako ty co tu má RJ.. Ty nejsou ani na všech normálních linkách.

vtvt

Elefanty i Pantery už mají práci jinde.

Gwann

Jo, už se těším jak kombinujete b249 s hydrou. To bude lahůdka, hlavně v zimě…

Vtvt

Reagoval jsem na dotaz jaké možnosti mají ČD pokud by nahradili RGJ a pokud by nechtěli použít klasické vagony s lokomotivou

Kubrt

Žádný druhý v pořadí neexistuje, je to přímé zadání.

Pajoš

Přímé zadání to je, ale dopravci který nabídl alespoň požadovanou kvalitu za nižší cenu než druhý dopravce který se o linku zajímal.

***** Petr

Toho druhého nemůžeš brát vážně. Ten tam nabízel stroje co svět neviděl (asi jako na Kladno) a odpovídal na něco , na co se ho nikdo neptal. Ten byl úplně mimo mísu 😕

Pajoš

Tak já chápu že ve vašem světě nabízejí dopravci vždy vozidla již vyrobena a nachystané přesně podle specifikace zadání bez ohledu na to zda vyhrají či ne : – D
Budu dělat že s vámi souhlasím ať se necítíte smutne : – )

***** Petr

Dokážeš někdy rozeznat rozdíl mezi realitou a vlastním výmyslem při omezeném vnímání ? Jestli se mnou souhlasíš nebo ne je zcela irelevantní.

Pavel

Ať si je pronajmou u ČD. 🙂
PS. A co ta lokomotiva z muzea? Pokrok k nezastavení!

vtvt

Jaké vagony u ČD by asi byly k mání? Tipuji, že B249/AB349 Koženky. A taé by byly asi k dispozici vagony, které jsou nahrazeny RegioPantery – u kterých je otázkou jestli revize neklepe na dveře.

„Nové jednotky nahradí například vozy typu Bdtmee z bývalé Německé demokratické republiky přezdívané Honecker a vozy řad Bdt, Bdtee a vozy se služebním oddílem BDs.“

Gargy

Tipují že jiné řady vozu neznáš joudo.

vtvt

P.S. Bdt a Bdtee by asi nestíhaly současný jízdní řád, neboť byly požadovany vagony s maximálkou 140 km/h

Pajoš

To už je celkem fuk na jakou rychlost jsou vozy, když mašina umí jen 120.

MichalSv

Bdtee, které jezdily na R23 měli 140 km/h

medical examiner

Proč?
Copak je tam nějaký úsek rychlejší než 120?

oce

Na trati kde není vyšší rychlost než 120 km/h?

Vtvt

Ve smlouvě je požadavek na maximálku 140 km/h

Kamui

ČD by tam případě nouze poslaly tu koženku. Pořád lepší koženka v podání ČD, než nic v podání RJ.

vtvt

od příštího jara/léta budou volné Bdmtee (Honeckery), které budou nahrazeny MoraviaPantery

medical examiner

No tak…třeba to budou „bymáky“ už rekonstruované…

MartinS.

Tyhle ČD, které tam místo tří vozů nasazovaly jen jeden? Tak si sundejte ty růžové brýle 😉
https://zdopravy.cz/rychlik-s-jednim-vagonem-ceske-drahy-resi-vypadky-na-lince-na-ktere-v-prosinci-skonci-96988/

vtvt

Je otázkou jaké volné vagony ČD mají dnes, po dodávkách RegioPanterů
https://zdopravy.cz/jihocesi-vitali-nove-pantery-kraj-jedna-s-ceskymi-drahami-o-dodavce-dalsich-peti-jednotek-115695/

Petr Novotný

A kolikrát tam ČD jelo jen s jedním vozem. U RGJ to trvá už nějak dlouho…

***** Petr

S jedním pravda kekonci a minimálně , dva byli pomalu standart.

MartinS.

To je úplně jedno kolikrát. Jen jsem tím chtěl demonstrovat, že ani ČD evidentně nemají volných vozů nazbyt, když místo tří vozů nasadí jeden.

Radim

Vozů mají dost, podle mne to prostě dělali naschvál hned potom jak tu linku dostal RGJ. Jel jsem tou linkou několikrát a vždycky tam byly 3 vozy dvojky (cca dvě koženky a jeden „moderní“) + jeden AB.

Pajoš

Samozřejmě to bylo selhání ČD o tom žádná, ale šlo o situaci na několika spojích v jeden den, která byla navíc poznamená neočekávaným obratem soupravy. Tedy ne že nebylo co nasadit, ale nebylo kdy to tam nasadit.

Apollo17

Na revize jezdí Pantery každých 900 tis. kilometrů, Děčínské už absolvovaly dílny v Šumperku 2x.

vtvt

To si nerozumíme. Tipuji, že starší vagony Bdt/Bdtee/BDs přesluhovaly/dosluhovali revizi, neboť ČD předpokládalo jejich vyřazení kvůli náhradě RegioPantery.

Stejný princip proč na Jižní Moravě dojezdily 560 = ČD se nevyplatilo zaplatit revizi, přestože náhrada formou MoraviaPanterů dorazí až za rok.

PvvS

Moravie ČD vůbec nezajímají. Ti s nima budou maximálně jezdit. Do té doby je to jen jejich problém, s čím budou jezdit a zda dodrží smlouvy.

medical examiner

Hmm…a je snad u kolejových vozidel vyjádřena životnost v kilometrech?

Stepan

Určitě lepší koženka než hnusná hadrovina.

vtvt

Račte si všimnout, že jsem nehodnotil co je lepší. Pouze jsem spekuloval o možnostech ČD: jaké mají volné vagony.

Stepan

Však já jsem taky nehodnotil vaše nehodnocení, ale vyjádřil jsem se k těm možnostem.

medical examiner

No…kdyby to byly Bdmtee 266 a 267, doplněné řekněme Bee273 a Aee…

Jonáš Jiří

Rychlostní parametry pro toto trať splňuje, maximální rychlost je zde 120 km/h. Cestujícímu je asi jedno, jaká lokomotiva jeho vozy táhne a šotouši mají radost vidět „Bobinu“ v akci.

medical examiner

Jojo…u ČD to vozila 163 (r.v. 1984-1992), u RJ to vozí 140 (r.v. 1953-1958)

Gargy

Na rychlíku netrhne, vývar je Chorvatsko . A když dluží kde se podívá ,nikdo mu nechce opravovat vozy.

medical examiner

Lze ty jeho dluhy nějak nominálně upřesnit?

Jirka

Staci si projet diskuze u prispevku s Regiojetem. Jeden pan, co provozoval nahr. aut. dopravu pro Regiojet, psal, ze stale nedostal zaplaceno za nekolik mesicu a ze stale ceka…

Kuba

Absolutně jsem nepochopil, proč se na tu linku cpali. A ještě víc nechápu, proč to ministerstvo a kraje stále trpí a dál ty soukromníky vybírá. Člověk má stále větší pocit, že ty “soutěže” prostě nejsou fér. Ať už to je Arriva, RJ nebo Länderbahn. Stále něco nefungje, hoří, nejede, personál na baterky, absolutně k ničemu. Kdyby si připlatili o trochu víc za ČD, který mají opci na ledacos (Pantery, Vectrony, Pesy,…), měli bychom už třeba teď úplně jiný vozový park, schponý vlakvedoucí na vlacích a neměli bychom takový bordel v odbavování. A hlavně se část těch peněz vrátí v akciích,… Číst vice »

xyz

Krajům se na akciích nic nevrátí. 🙂

Mimochodem i ČD mívají poruchy hnacích i jiných vozidel, resp. sem tam řadí méně vozů než mají. I když O. K., asi je to v menším % případů než u závazkových rychlíků Regiojetu.

vtvt

Zrušené vlaky bez náhrady v roce 2020:
RGJ 0,187% (bez RGJ ÚK)
ČD 0,129%

Ono je snazší u osobního vlaku sehnat náhradní autobus/vlak než shánět náhradní vlak/autobus za dálkový vlak

vtvt

Doplnění – jde o zrušené vlaky vinou dopravce. Zrušených vlaků vinou SŽDC bylo násobně víc

Stepan

ne vlaky vinou dopravce, ale zrušené vinou dopravce

Pajoš

Ale houby. Bez konkurence by žádné vectrony, pantery a prsy nejezdily, teda rozhodně ne v takovém počtu. Konkurence byla potřebná i pro samotné ČD. Dnes se to pomalu utrepava a ukazuje že jiní dopravci nejsou tak dokonalí jak se myslelo a že CD nejsou tak špatní.
Spíš to chce aby si objednatele víc dávali pozor na to co chtějí a co dostávají.

Gargy

Ale byly ..co si kraj ministerstvo objedná to dostane. Když chce saryka dostane ho.kdyz chce popelnice arrivy r.845 má je…teda pokud někde neshoří.

PvvS

Njn a proto místo nákupů NP vozidel vznikaly pakvily typu 854, 814..

Kubrt

1. Proč se cpali na linku – je to obchodní příležitost, možnost vydělat s použitím obstarožní techniky. Úplně stejně fungují ČD a další dopravci, je to prostě jejich podnikání.
2. Fér-nefér je to úplně stejně jako přímé zadání ČD. Časem bude nutné více soutěžit, takže se podmínky srovnají.
3. MD nechce kvalitnější službu za víc peněz, nemá na to. Sledujete stav státního rozpočtu ČR?
4. V akciích se žádné peníze od ČD nevrátí. Jednak ČD nevyplácí dividendy (až začne, bude to jiná), jednak akcie ČD se neobchodují, takže nikdo nezná jejich cenu a tudíž neví, jestli se zhodnocují či nikoliv.

medical examiner

A co když se pak nebude soutěžit vůbec, protože RGJ bude v konkursu, Arriva vyřazovaná rovnou a LE vůbec někde v oněch místech?
To se pak těch soutěží budou účastnit PKP a ÖBB?

Petr

Je, dobře, že ČD, podle vás, funguje vše jak má. Viz. příklad nové soupravy z Ostravy do Beskyd, kde přes dlouhé proklamace ČD i kraje jezdí z velké části staré koženky. Kdyby nebyla na drahách konkurence, v čem bychom asi u slavných ČD dodnes jezdili?

Pajoš

Tak u ČD nefunguje spousta věcí ale jako příklad ukazovat na zavádění zcela nového typu je absolutně neobjektivní.

Kuba

Jezdilo by se tím, co by si objednavatel zaplatil. Buď dám 90kč/km za koženku nebo dám 110kč/km za Bee nebo dám 140 kč/km za Pantera. Dají se vypočítat vypočítat přibližné náklady, které objednavatel má k dispozici, páč skoro všechno u ČD by mělo být transparentní.
Ovšem zase tu mám EU, která nařizuje soutěže. Takže buď opustit EU, co už dnes je téměř nemožné nebo si stát musí z ČD udělat bezkonkurenčního prestižního dopravce, aby cokoliv jinýho nemělo objektivně šanci uspět. Základ má ČD dobrý (rating, zaměstnance, zelené dluhopisy,…) jen je potřeba ještě stáhnout ty ceny za km no.

Kubrt

Kdyby proběhla soutěž (která bohužel neproběhla), taky bychom si celou tuhle vesměs planou debatu mohli odpustit. Soutěž znemaná, že je jasně definovaný požadavek objednavatele. Dopravci nabídnou, za kolik jsou to ochotní odjezdit, kdo nabídne nejmíň, dostane kontrakt a jezdí. Pokud neplní, nastupují odstupňované sankce. Místo toho tady MD dalo nějaké požadavky, pak si je trochu změnilo, nakonec to přiklepli RJ a dalších x let se tu bude rozebírat, proč to nejezdí ČD – s (neexistujícími) pantery, které MD nechtělo platit, že levný dopravce znamená nekvalitní a další kolovrátkovité nářky. Mě osobně je RJ celkem lhostejný, ale bylo by fajn, kdyby… Číst vice »

medical examiner

No…upřímně řečeno…momentálně jsou v Polsku nálady výrazně protievropské…
Minimálně v Podkarpatském vojvodství v powiatu Debica – náš kaplan je odtamtud…

medical examiner

Vagony…kolikrát i lepšími…
https://www.zelpage.cz/razeni/13/vlaky/cd-110

Zapa

DB?

medical examiner

No…
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zponline
Už bylo i hůř…

Ondřej

Máte pravdu, proč chodí do výběrových řízení když provoz nezvládají. Chyba je i na straně státu, šetřit za každou cenu je nesmysl. Skoro každý si rád připlatí za lepší službu, jenže to chce odvahu a státní úředník odvahu nemá.

vtvt

To víte, když člověk řídí 2 ministerstva, pouští se do boje za záchranu lokálky, která v RegioNově vozí v průměru 3 cestující, tak není divu, že se leccos nepovede.

Koneckonců nechat se nachytat, že propaguji veřejnou hromadnou dopravu, kterou ale neznám, neboť ji nepoužívám je chování malého dítěte, které se musí naučit, že lhát se nemá.
https://zdopravy.cz/glosa-havlickovo-ministerstvo-vypousti-v-boji-za-lokalky-nepodlozene-udaje-89594/

Ondřej

Souhlas

Chronosphere

Státní úředník postupuje podle zákona,ne podle odvahy. S odvahou skončí u soudu. Vzpamatuje se.

Ondřej

Jasně a zákon úředníkům určuje výši ceny za kilometr. Vzpamatujte se

Kubrt

To není otázka odvahy, ale úředník má nějaký rozpočet a zadání od ministra, že má zajistit takové linky a na nich makový počet vlaků. Tečka. Úředník si těžko zvýší rozpočet, který na svou agendu dostane.

Ondřej

Státní úředník je i ministr. Odvahu musí mít hlavně ministr, pokud to není dvojitý Kája

nadrazi

Dnešní ranní osobák ČD z Ústí do Lysé měl nefunkční většinu dveří (6 křídel z 11). První vagon byl z toho důvodu uzavřen. Že by návod pro RegioJet, jak splnit ministerskou normu taháním zamčeného vagonu?

Pajoš

Dveře jsou snad nejproblematičtější součást kolejových vozidel 😀

No ale snad jeli zamčený mezi vozový přechod aby se do toho vozu dalo nedostat, nebo jo?

kakov

No ono, když jsou zamčený dveře v pěti vagónech a jen poslední šestý (Bt) slouží k vystupování…… Tak to není nic, co odpovídá fungující dopravě v 21. Století

Stalo se v červnu Plzeň – Domažlice

Pajoš

Tak asi to není zcela běžný jev ale každopádně je to úlet : – D

kakov

běžný jev to naštěstí není, ale stalo se, blbnula automatika a zavírání dveří, několik se jich pořád otevíralo a zavíralo, minimálně jedny i za jízdy

zase lépe dojet, než nedojet

Leinad

A dalo se z toho utéct, fungovalo NOD?

Pajoš

Ten dotaz pokladate protože myslíte že to nějaký cestující zkoušel a ted o tom bude referovat?

Semtamťuk

Viva la liberalizacjón!

Dostanou někdy soukromníci za své tragické služby taky přes prsty od objednatele?

Radim

Vagóny jezdí naprosto nechutné, jak je přivezl z Rakouska, tak je pustil do provozu. Nechápu na této lince jeden celý vagon první třídy, naprosto zbytečné, stačilo by AB, půlka první třídy…

medical examiner

Třeba ABmz a 2x Bdpee? 😀

Vojtěch Suchan

Kdy přijde čas na jedno dosto za bobinou? 😀

vtvt

dle smlouvy od 12/2024. viz příloha č. 7

Diesel

Kdyby jen vagóny, na lince z Mostu do Ústí nebo Žatce jsou i spoje tu a tam které nejedou vůbec a jsou bez náhrady. Známá z Postoloprt díky ,, spolehlivému spojení,, oprášila svoji starou dobrou Felicii.

MHD

Protože Arrivě nedávno vyhořela jedna 845, tak nemá Regiojetu co půjčovat. Na téhle lince často jezdily ty půjčené.

Anonym ze severu

Ale kdepak, 845 od Arrivy jezdila všechny turnusy. A když není s čím jezdit, tak pošlou na U7 NAD. A pak management RJ řekne, že už jednu 628 definitivně odstavili (viz zdejší podcast), takže zlaté ČD?

Nedávno jsem chtěl jet z Chebu Interjetem na R15 a najednou byla porucha TTV a provoz z Chebu byl jen v motorové trakci. Tak jsem byl rád, že mi ČD aspoň vypravily náhradní motorák. To RJ (i na R23) bohužel nedělá.

medical examiner

A koho to zajímá?
LE když opět odřekne spoj, tak taky musí vracet své drahé jízdné…

MHD

Já to přece nijak neomlouvám. Odřeknout spoj je prasárna.

Koloťuk

Bordel ve vlaku není až tak zcela vina jakékoliv dopravce, ale dobytku, který přepravuje.
Absence funkčního vozového parku jde už plně jen za dopravcem.

Erik85

Za stoleté černé mastné fleky na stropě mohou cestující?

Koloťuk

Určitě bych to nevyloučil.

zdydy

a lidi zapravdu vám dají mínusy

Koloťuk

Tím se opravdu netrápím. 😀

Pajoš

Jakou pravdu? Že jsou všichni dobytek protože šlapou na podlahu, sedí na sedačkách, pokládají věci na stolečky a dívají se z okna ven?
No hrůza.

medical examiner

Copak na podlahu…ale oni jsou schopní mít nohy na protější sedačce…v botách…

Kubrt

To není za pravdu, ale za postoj. Cestující (a stát) si platí za službu, která zahrnuje i úklid vozů. Drtivá většina cestujících je slušná a neprasí.

Travegoist

Tohle není rozhodně pravda ani v relativně slušném kraji.

kakov

Ale je to pravda

medical examiner

No…jak kde…v takové R27 pořádek býval…

Pajoš

Netvarme se že většina cestujících jsou prasata po kterých zůstává neukliditelny bordel. A používat slovo dobytek je totální ubohost.
A hlavně si myslím že tím chtěl onen cestující upozornit spis na (ne)čistotu podlah, oken, stolků a podobně. Což se Vám bude dít i doma ikdyz nebudete dobytek ale prostě nebudete uklízet.

Koloťuk

Věřím, že konstatování ve vás zažehlo stresovou situaci. 😀
Každopádně na výše uvedeném trvám a můžete asociovat do skonání světa.

Pajoš

Víra je velmi subjektivní.
Trvate na tom že patříte mezi dobytek nebo na tom že je ve vlaku špinavo?

Koloťuk

To jsou fakta.

Přečtěte si úvodní komentář a budete znát odpověď, byť jak jsem zde psal opakovaně v jiných diskusích, inteligence většiny komentujících je chabá. 😀
Přeberte si to, jak chcete a jak umíte, případně se opět pokuste spasit nějakou „moudrou“ otázkou.

Pajoš

„to jsou fakta“ …ovšem založena na vašich dojmech : – D

medical examiner

Nejlepší je úklid na zahradě, když bydlíte v činžáku 😀
Ale musíme si připustit, že někdy je problém i v možnosti uklízet – je rozdíl obrat 50 minut a 10 minut…

medical examiner

Akorát jak rozlišit, který bordel je už od českého dobytka, a který tam už byl od německého/rakouského dobytka… 😀

oce

V tom máte bohužel pravdu. Nohy v botách na protější sedačce, prázdný kelímek od kafe ponechaný na stolku, tamtéž použité jízdenky atd. Souprava vyjede z třeba Kralup vyčistěná a v Praze, po 30 min. jízdy by mohla naběhnout uklízecí četa znovu.

vtvt

Podle vagonwebu má RGJ přes 300 vagonů, z toho v provozu cca 200. Takže RGJ vagonů má dost. Horší to asi bude s penězi na zprovoznění/údržbu starších vagonů.

Osobně si myslím, že roli hraje i ECM, takže RGJ si nedovolí aby vagon přesluhoval kvůli riziku pokuty. Viz podobné chování ČD:
https://zdopravy.cz/velke-presuny-vozidel-u-ceskych-drah-vyjizdi-zalozni-soupravy-vlaky-chybi-kvuli-opravam-i-ecm-116980/

medical examiner

A to ECM kdo nařizuje?

Erik85

Kdyby jenom R23, na R8 taky neplní minimální kapacitu….a vlastně ani vybavení kmenových souprav například zásuvkami 230 V, vakuovým WC apod. A MD to je evidentně jedno.

Vlakvedoucí

Tak hlavně že za ČD to bylo všechno špatně.

J.K.

No bylo to taky špatně a ještě dražší…

Pajoš

Ovšem tenkrát to nebylo proti smlouvě.

M M

A taky to tam jezdí pěkně špinavý.

Pajoš

Člověk se štítí sáhnout na madlo u dveří …. Brrrr.

medical examiner

Nebo jedině v kožených/gumových rukavicích, že…

medical examiner

No ovšem že je to MD jedno, když je ministrem novinář z ODS – a těm je veřejná doprava úplně…u pr***e…