RegioJetu chybí na Slovensku vlaky, část nahrazuje autobusy. Není to kvůli Ústeckém kraji, tvrdí

Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJetDvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet

Společnost RegioJet musí kvůli nedostatku vlaků nahradit část spojů na trati mezi Bratislavou a Komárnem dočasně autobusy. Firma nedávno ze

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pongau

Jak je na tom s vozy nevím,jezdím tam dvakrát ročně a vždy jsem měl 15-35 min zpoždění. Čímž hlavně zpět přes Bratislavu nestíhám vlak do Česka.Cestujici nám tam řekli,že je to častý jev. To ale nemohu posoudit . Ty motory co tam jezdí nemyslím Desira to je katastrofa.

Panda

A to zpoždění souvisí s neschopností dopravce na daném spoji v kolika % případů? Navíc se jedná o hodně frekventovanou trať, takže se zpoždění přenáší klidně půl dne, v ČR to známe z tratí jako je 070 či 120… A motory katastrofa? Jel jste někdy motorákem v kopcovitějším Středočeském kraji na ještě důležitějších tratích (tzn. 814/854/845/714+vozy)?

Karel

Kde je velký diskutér Tronda?

X 1

Kupuje si nový kvádro. Bude v představenstvu ČD. 😉 😉 😉

Filemon44

Pokud je to opravdu tak jak říkají,nelze proti tomu nic namítat a je v pořádku,že se snaží zajistit dopravu aspoň „nějakým“ způsobem.

Anonym

Ví někdo, co plánuje Regiojet s Modusy? Dříve se spekulovalo o nasazení na R8, k tomu ale nedošlo.

noerf

Anonym: Pokud se nepletu, Regiojet přitáhl jen řídící vůz a jeden nebo dva vozy a po prohlídce zjistil, že nejsou k použití, takže je zřejmě vrátil majiteli.

X 1

Jsou někde odstavený.

Vladimír D.

Jedna věc z titulní fotografie mě dost zaujala. A sice to, že RJ zařazuje do rychlíkových souprav patrové vozy. To je cesta jak šetřit náklady a netahat nadbytečné železo v podobě zbytečně dlouhých vlaků.

Apollo17

Ty vozy neumí topit 3000V,takže nemůžou být zařazeny do vlaku,který má jinou lokomotivu,než Herkules.

Dalibor

jaký to má topení?

Apollo17

Hlavně se jedná o napájení topení vysokonapěťovým kabelem z lokomotivy.Ty vozy umí jen německé systémy 1000,1500 V.Proto si RJ pronajal k vozům i lokomotivy Herkules,protože Brejlovec topí jinak,stejně jako el.lokomotiva na sítí 3000 V.

Dalibor

Dík.

Chytrý za 2

V létě se snad topit nemusí. A kde je psáno, že nemůže v budoucnu tahat Herkules.

Vladimír D.

A k čemu tó?

Supidio

Náhodou, jako tarif low cost, proč ne ? :D, furt lepší, než hovadské vozy Bdt, které jsou schopny na některé ryhclíky nasadit ČD

TZTrainz

A ještě k tomu je to pouze vizualizace

Přemek

Ježíšimarjá, copak se všichni alternativní zbláznili a vzali kontrakty, které nemohou splnit? Kdo bude další, komu nestačí disponibilní technika?

Přemek

Jen doplním, že zálohy se kalkulují podle minulé potřeby a měly by se kalkulovat strategicky s ohledem na budoucí potřebu. Dva střety s autem by za normálních okolností znamenaly právě čerpání záloh a současně urychlenou opravu. Ergo, někdo tady neumí kalkulovat zálohy nebo tak činí proti příliš nízkým sankcím za nevypravení spoje.

kubisek

Právě, že ekonomicky kalkulují, co je výhodnější. nevypravit spoj a zaplatit penále anebo držet zálohu? Vysoké penále by znamenalo víc záloh, a tedy víc peněz od objednatelů. Je to o tom najít rovnováhu.

noerf

kubísek: Hlavní problém je, že vzhledem k velmi vysokému růstu počtu cestujícíh, tam jezdí vozy, které nebyli původně ve smlouvě, neboť smluvně zajištěné nestačili kapacitně (před nástupem Regiojetu 800 tisíc cestujících, za rok 2019 cca 4 miliony). Takže se vozový park úpravoval podle požadavků slovenského MD a možností Regiojetu.
A nikdo nekalkuluje v nákladech s tím, že dojde ke srážce vlaku s autem, nákladním vozidlem téměř dvakrát do roka. A oprava pak zpravidla trvá minimálně čtvt roku, pokud má význam jednotku opravovat.

Y.K.

Takhle velké zálohy nemá nikdo, ani ČD. Teda ČD může vypravit místo RegioShuttle Regonovu, což je krumpl a nestíhá jízdní doby, ale problém je tentýž. Mít po depech tři záložní jednotky na pár linek je ekonomický nesmysl.

Hen ten oný

To je hotový blázinec.

Daniel Mach

Jestliže jde o následky dopravních nehod, tak pak chybí technika skoro každému. Nepamatujete problémy ČD s Pendolinem po havárii u Studénky a LeoExpresu při najetí na zarážedlo? Když mají poškozeny 2 nebo 3 jednotky, je to na malého dopravce už docela dost. Nevím, proč se rozčilovat.

Vlado

Jo to ano ,ale nemohu jako Leo mít 5 jednotek a cpát se z Prahy na jižní Moravu ,na východ Slovenska a na Ostravu a ještě si přidat Polsko (nové jednotky z Číny nemá schválené) ,vždyt do nestihnu ani umýt ,natož na tom udělat revize a když něco padne tak katastrofa ,to všechna čest i tomu hajzlíkovi z KŽC co pochopil ,že při turnusové potřebě 2 motoráky denně na trase Čakovice-Masaryčka potřebuje motoráky 4 v všechny se udržovaly schopné provozu,jenže at hajzlík tak je to člověk z dráhy a né paštikář z Hamé

Jiří Kocurek

Takže se ČD nemají cpát do Františkových Lázní s Pendolínem, když za to jedno Pendolíno jezdila víc jak rok náhradní souprava. Úplně stejná logika.

Medvěd

ANO

Pedro72

Regiojet tam za těch pár let předvedl velkou flexibilitu a schopnost reagovat na skokový nárůst poptávky, když musel postupně nasazovat úplně jinou techniku. Jestli mají v kombinaci údržby a nezaviněných nehod dva nebo tři týdny dílčí problém se soupravami a zajišťují bezproblémovou NAD, není to žádná tragédie.

Přemek

Ano, tancování mezi vejci šlo Jančurovi dobře do okamžiku, kdy se tanec stane zběsilejší, což nedávno nastalo. Jeho ekonomický model sestřelí při nutných opravách hnacích strojů kdeco. Právě to vyhřezlo v nedostatku použitelných jednotek, kde to vyhřezne příště?

Hen ten oný

No, něco na to je.

Cargo

A co ekonomický model ČD na Osoblažce ? Tam je jediná lokomotiva…. Když se s ní něco stane, jezdí NAD klidně i 3 měsíce… To je podle Vás v naprostém pořádku ?

Kubrt

Tamní objednavatel MSK je s tím zjevně v pohodě, když dal ČD smluvu na 156 Kč/km. Kdyby měl bus legálně, má za ty prachy trojnásobný výkon..

-TR-

Trať do Osoblahy je nutné vnímat i jako turistickou atrakci, která ten region do značné míry živí. Kdyby se provoz zastavil, bylo by to tam mrtvé úplně.

Kubrt

Turistická atrakce to je, o její úživnosti pro region mám své pochybnosti, ale už je to dost let co jsem tam byl, tak třeba tam už návštěvníci mají kde své peníze utratit. Pokud MSK cítí, že bez té tratě by se mu to tam už totálně zhroutilo, mohl by si za své prachy aspoň vydupat zprovoznění záložní lokomotivy.

Marian

Možná, že mohl, možná o tom už jedná. Zásadní problém je však v tom, že šotouši jsou neustále přesvědčeni, že všechny lidi odveze bus a levněji, což je pravda jen velmi částečně, protože nemalá část lidí tam (a nejen na Osoblažsko) jezdí kvůli vlakům. To už si spočítali například i v Ústeckém kraji, kde se najednou zrodily turistické železnice. Kromě toho na Osoblažsku již existuje jiný alternativní dopravce …

a8n

Spíš je potřeba se rozhodnout, zda diskutujeme o ZDO nebo o turistickém provozu. Turistiku ať si tam SMD klidně s podporou kraje jezdí, ale z hlediska ZDO tam je vlak k ničemu a bus by udělal výrazně víc parády.

Modré zábradlí

Pokud chcete turistům ukazovat, jak to vypadalo pár let po válce, k tomu úzkorozchodku nepotřebujete. 🤡

Anonym03

Myslím, že to do místních pohostinství a služeb trať přivede rozhodně více peněz, než kdyby to byly řadové vesnice. Třeba já bych si tam jinak oběd nejspíš nikdy nedal.

Romanero

Tak porovnávat poněkud atypickou izolovanou trať, na níž je trať spíš historickým dědictvím s provozy, o které se dopravce dobrovolně ucházel.

Na druhou stranu, ono by Jančury asi ubylo kdyby místo NAD poptal pronájem motoráku od jiného dopravce, nedejbůh národního.

noerf

Romanero: problém je, že dva týdny je relativně krátká doba a je otázka co je zrovna volného na trhu. A vzhledem k počtu cestujících v dané části trati je NAD tří párů spojů z daného denního množství relativně minimální zásah do provozu z hlediska celkové přepravy.

Y.K.

Můžete nějak smysluplně vysvětlit, co jiného je výskyt třeba Syslografů v Praze než nedostatek jednotek 471?

Sysel

Syslografy jsou v Praze proto, že se par GVD zpatky zasadne změnil jizdni rad expresu a rychliku na trati 171, tim se zmenily i casove polohy osobaku, ktere najednou zacaly jezdit z Berouna az do C. Brodu (misto kratsiho ramene Revnice – C. BBrod a CD mely necely rok casu najit 3 nove vlaky (velikosti EJ 471) pri plnem vytizeni stavajicich 471. Jedine rychle a objednately zaplatitelne reseni byly prave Syslografy.

xxyy

Bych chtěl vidět, jak by tancovali ŽSR, by tam poslali tak dřevěný dobytčáky. Myslím, že RJ to zvládl víc než dobře.

BoH

„Firma nedávno ze slovenského provozu přivezla několik motorových jednotek řady 628 pro tratě v Ústeckém kraji, odmítá ale, že by tento přesun s omezením na Slovensku souvisel.“ // Není to tak trochu oxymóron? Toto ale není problém jen tohoto dopravce ale obecně, že si někdo bere vozy pro jiné vlaky, i když byly (snad smluvně) dohodnuty pro jinou oblast. Ve smlouvách by závazně mělo být dohodnuto, kolik záloh bude na dané lince k dispozici a nedodržení této dohody tvrdě trestat.

kubisek

Ale tak ono to asi je. Jenže i ta záloha něco stojí. Kdo ji ve finále zaplatí? Regiojet rozhodně ne.

BoH

No, pokud to po něm objednavatel ve smlouvě žádal, tak ano, měl by to zaplatit Regiojet. Pokud to ve smlouvě nebylo, tak je to samozřejmě chyba objednavatele a holt pak musíte počítat s tím, že dopravce ty zálohy skutečně držet nebude.

Y.K.

Držet zálohu a držet tři záložní jednotky (dvě na nehody a jednu na pravidelné věci) je dost rozdíl. Tři záložní jednotky nemá nikdo a žádný kraj to nebude ochoten financovat (protože to stojí opravdu hodně). Ani ČD nemají tolik záloh.

Ondra

Jenže RJ vyměnil na Slovensku 628 za dvoupatra (tím pádem si mohl dovolit pár jednotek přesunout do Ústecká)

Otmar

Tak ty zálohy něco stojí. Pak logicky nemůže nabídnout ten dopravce tak nízkou cenu za km. Pokud se objednavateli dopravy zdá že cena je jediný ukazatel pak je vše v pořádku. Na druhou stranu se ale musí připravit i na tyto situace že pak dojde buď k úplnému zrušení spoje nebo nahrazení busem.

Krušnohorec

Dzurinda se před lety „praštil přes kapsu“

Přemek

Cena zálohy versus sankce za nevypravení spoje. Druhé je v moci objednatele dopravní obsluhy.

zdenek102

To je sice pravda, ale otázka zajištění provozu je záležitost regiojetu. To jak si naplánujjí oběh souprav a revizní opravy je jejich věc. Takže pokud se jim tam sejde víc vozů na průběžnou opravu a do toho jim záložní jednotky sestřelí auto, je to prostě jejich problém. Oni si to mají naplánovat tak, aby z důvodu oprav nebyl omezen provoz, je to jejich práce. A to že si dovezli nespolehlivé 628 je taky jejich problém, tak ať se nevymlouvají na převodovku a dvojkolí.

Hen ten oný

Dříve jsme tady měli jeden bordel u jediného (celostátního) dopravce, nyní je to tak, že co dopravce, to samostatný bordel.

MartinS.

A na co se v létě v Libereckém kraji vymlouval český Národní dopravce, když nasazoval Regionovy, které nestíhaly a ujížděly jim návazné autobusy?
Cituji z článku z července 2019: „České dráhy tam nasadily mimořádně regionovy, protože o dva motorové vozy přišly při nehodách na přejezdu, další byly na plánovaných opravách.“
Tak na SK místo Regionov jezdí NAD. Já v tom z pohledu cestujícího výrazný problém a rozdíl nevidím.

Juraj

…na základe ponuky, ktorá bola nižšia než predchádzajúca cena ZSSK, nutno dodať.

Iva D.

To přijde brzy i u ČD, když odborníci z GŘ, zejména jeden, chtějí ve velkém rušit 810, 714, 754 a tak dále. Takže nebude také v případě nehod čím nahradit.

Mirvald

Občas k tomu na ČD dochází. Když třeba na Osoblažce mají jedinou provozuschopnou lokomotivu.

BoH

Pokud bude 810 na všech tratích jako záloha, nemám s tím problém. Ale pokud je to pravidelně nasazované vozidlo, tak rychle s ním do šrotu 🙂

zdeva

To by ale byli blbí vyhodit 810, jezdí jen za kýbl nafty a navíc je obtížně nahraditelná(…)…..

BoH

To můžete tam zkusit dát rovnou drezínu, to svezení je skoro stejný (berte to prosím jako nadsázku).

Y.K.

No to nevím. Já bych teda v 810 nechtěl trávit nějaký delší výkon určený pro svižnější (a pohodlnější) řady. To už pak raději fakt ten autobus.

Jerry

Jezdit bez záloh to je nesmysl.

Ten_z_Bíliny

Četl jste ten článek? Mají dvě soupravy vyřazené po střetu s autem. Kolik těch záloh byste si představoval, aby měli?

Anonym ze severu

Záloha je potřeba, ale když odejde i ona a na Slovensku už není, čím hradit, tak by bylo dobré tam na krátkou výpomoc něco poslat třeba z ČR (má na to RJ kapacity nebo ani v ČR nemá „velké“ zálohy?).

Pečlivý pozorovatel

Když v Libereckém kraji měly ČD také po střetech vyřazené dva Stadlery a nahradily je Regionovami snesla se tu na ně obrovská kritika. A to jak od diskutujících tak od krajských politiku. Tak myslím že nahrazení v podobném případě dokonce NAD si zaslouzi kritiku také. Myslím že to dost pokazí RJ reputaci před obhajobou provozu na této trati.

Erik

Koukám, že s těmi novými dopravci je sranda v závazku. Tedy pokud nejste cestující oněch dopravců. Pak už to není sranda.

michal

Nezaslouží, protože u ČD se nic takového stát nesmí, mají obrovské finanční možnosti, oproti malým dopravcům. Tam by se nic takového stávat vůbec nemělo.

Pečlivý pozorovatel

Však také k NAD nedošlo ČD jen nasadily náhradní soupravy. A co se stát nemůže? To jste myslel střet na přejezdu? A tím co jste napsal vlastně jen potvrzujete ten názor že ČD vlastně poskytují lepší služby než soukromníci protože jsou veliké mají veliké finanční možnosti a mimořádně situace proto zvládají lépe. Kdo chce jen nižší cenu bez ohledu na tyto situace pak musí počítat s problémy.

Y.K.

Tak toto je celkem legrační moment, protože to máme RegioNovu použitou na celých ramenech nestíhající jízdní doby vs NAD (v méně využívaném úseku). Cestujícího nepotěší ani jedno, to druhé jich asi zasáhne méně.

MartinS.

Jaký je pro cestujícího rozdíl mezi jízdou Regionovou, která nestihne dojet včas a kvůli tomu není přípoj, a NAD, kdy sice jede kus cesty autobusem, ale dostane se včas tam, kam měl? Podle mne je cestující radši, když dojede kam chtěl.

Jerry

Četl sem článek..tak i Leoš si sehnal zálohu v podobě 810 +010+810 v prosinci právě že Slovenska.

Jiří Kocurek

Takže informace v článku uvedené jste neráčil vzít na vědomí: Ani 2 záložní jednotky nestačily.
Z toho jste bůhví jakým mozkovým myšlením vyvoditl, že zálohy nemá. Asi patologická nenávist.

Y.K.

Ale oni nejezdí bez záloh. Mají teď mimo provoz víc jednotek, než mají záloh, což je rozdíl.

Jiří

Tu NAD zajišťují svými Irizary nebo na to maj najatou jinou firmu?

Generální mandatář

Nevím.

Jiří

A proč se tedy vyjadřuješ?

Generální mandatář

Aby mne nemohl někdo podezírat, že to vím a zatajuji. Aby zkrátka bylo jasno.

Jiří 3

Upřímně si myslím, že má na to někoho najatého místního, protože 1 Irizar pokryje tak 1/3 628

Jiří

Irizar má kapacitu 63 míst, a 628 120 míst, takže by jim bohatě stačily za každou jednotku dva.

Jiří 3

Já počítal i případné stojící cestující, ale budu věřit vašim údajům.

Jiří Kocurek

Dálkový IRIZAR je opravdů vhodné vozidlo pro NAD za osobák. Asi jako nasadit městký kloubový Citelis (nedejbože SOR) jako NAD Brno − Hulín.