RegioJetu chybí na Slovensku vlaky, část nahrazuje autobusy. Není to kvůli Ústeckém kraji, tvrdí
Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet
Společnost RegioJet musí kvůli nedostatku vlaků nahradit část spojů na trati mezi Bratislavou a Komárnem dočasně autobusy. Firma nedávno ze
Jak je na tom s vozy nevím,jezdím tam dvakrát ročně a vždy jsem měl 15-35 min zpoždění. Čímž hlavně zpět přes Bratislavu nestíhám vlak do Česka.Cestujici nám tam řekli,že je to častý jev. To ale nemohu posoudit . Ty motory co tam jezdí nemyslím Desira to je katastrofa.
A to zpoždění souvisí s neschopností dopravce na daném spoji v kolika % případů? Navíc se jedná o hodně frekventovanou trať, takže se zpoždění přenáší klidně půl dne, v ČR to známe z tratí jako je 070 či 120… A motory katastrofa? Jel jste někdy motorákem v kopcovitějším Středočeském kraji na ještě důležitějších tratích (tzn. 814/854/845/714+vozy)?
Kde je velký diskutér Tronda?
Kupuje si nový kvádro. Bude v představenstvu ČD. 😉 😉 😉
Pokud je to opravdu tak jak říkají,nelze proti tomu nic namítat a je v pořádku,že se snaží zajistit dopravu aspoň „nějakým“ způsobem.
Ví někdo, co plánuje Regiojet s Modusy? Dříve se spekulovalo o nasazení na R8, k tomu ale nedošlo.
Anonym: Pokud se nepletu, Regiojet přitáhl jen řídící vůz a jeden nebo dva vozy a po prohlídce zjistil, že nejsou k použití, takže je zřejmě vrátil majiteli.
Jsou někde odstavený.
Jedna věc z titulní fotografie mě dost zaujala. A sice to, že RJ zařazuje do rychlíkových souprav patrové vozy. To je cesta jak šetřit náklady a netahat nadbytečné železo v podobě zbytečně dlouhých vlaků.
Nezařazuje. Foto je ze Smíchova, kdy se tyto vozy pouze přivěsily k vlaku do Bratislavy a prázdné se převezly.
Ty vozy neumí topit 3000V,takže nemůžou být zařazeny do vlaku,který má jinou lokomotivu,než Herkules.
jaký to má topení?
Hlavně se jedná o napájení topení vysokonapěťovým kabelem z lokomotivy.Ty vozy umí jen německé systémy 1000,1500 V.Proto si RJ pronajal k vozům i lokomotivy Herkules,protože Brejlovec topí jinak,stejně jako el.lokomotiva na sítí 3000 V.
Dík.
V létě se snad topit nemusí. A kde je psáno, že nemůže v budoucnu tahat Herkules.
A k čemu tó?
Náhodou, jako tarif low cost, proč ne ? :D, furt lepší, než hovadské vozy Bdt, které jsou schopny na některé ryhclíky nasadit ČD
A ještě k tomu je to pouze vizualizace
Ježíšimarjá, copak se všichni alternativní zbláznili a vzali kontrakty, které nemohou splnit? Kdo bude další, komu nestačí disponibilní technika?
Jen doplním, že zálohy se kalkulují podle minulé potřeby a měly by se kalkulovat strategicky s ohledem na budoucí potřebu. Dva střety s autem by za normálních okolností znamenaly právě čerpání záloh a současně urychlenou opravu. Ergo, někdo tady neumí kalkulovat zálohy nebo tak činí proti příliš nízkým sankcím za nevypravení spoje.
Právě, že ekonomicky kalkulují, co je výhodnější. nevypravit spoj a zaplatit penále anebo držet zálohu? Vysoké penále by znamenalo víc záloh, a tedy víc peněz od objednatelů. Je to o tom najít rovnováhu.
kubísek: Hlavní problém je, že vzhledem k velmi vysokému růstu počtu cestujícíh, tam jezdí vozy, které nebyli původně ve smlouvě, neboť smluvně zajištěné nestačili kapacitně (před nástupem Regiojetu 800 tisíc cestujících, za rok 2019 cca 4 miliony). Takže se vozový park úpravoval podle požadavků slovenského MD a možností Regiojetu.
A nikdo nekalkuluje v nákladech s tím, že dojde ke srážce vlaku s autem, nákladním vozidlem téměř dvakrát do roka. A oprava pak zpravidla trvá minimálně čtvt roku, pokud má význam jednotku opravovat.
Takhle velké zálohy nemá nikdo, ani ČD. Teda ČD může vypravit místo RegioShuttle Regonovu, což je krumpl a nestíhá jízdní doby, ale problém je tentýž. Mít po depech tři záložní jednotky na pár linek je ekonomický nesmysl.
To je hotový blázinec.
Jestliže jde o následky dopravních nehod, tak pak chybí technika skoro každému. Nepamatujete problémy ČD s Pendolinem po havárii u Studénky a LeoExpresu při najetí na zarážedlo? Když mají poškozeny 2 nebo 3 jednotky, je to na malého dopravce už docela dost. Nevím, proč se rozčilovat.
Jo to ano ,ale nemohu jako Leo mít 5 jednotek a cpát se z Prahy na jižní Moravu ,na východ Slovenska a na Ostravu a ještě si přidat Polsko (nové jednotky z Číny nemá schválené) ,vždyt do nestihnu ani umýt ,natož na tom udělat revize a když něco padne tak katastrofa ,to všechna čest i tomu hajzlíkovi z KŽC co pochopil ,že při turnusové potřebě 2 motoráky denně na trase Čakovice-Masaryčka potřebuje motoráky 4 v všechny se udržovaly schopné provozu,jenže at hajzlík tak je to člověk z dráhy a né paštikář z Hamé
Takže se ČD nemají cpát do Františkových Lázní s Pendolínem, když za to jedno Pendolíno jezdila víc jak rok náhradní souprava. Úplně stejná logika.
ANO
Regiojet tam za těch pár let předvedl velkou flexibilitu a schopnost reagovat na skokový nárůst poptávky, když musel postupně nasazovat úplně jinou techniku. Jestli mají v kombinaci údržby a nezaviněných nehod dva nebo tři týdny dílčí problém se soupravami a zajišťují bezproblémovou NAD, není to žádná tragédie.
Ano, tancování mezi vejci šlo Jančurovi dobře do okamžiku, kdy se tanec stane zběsilejší, což nedávno nastalo. Jeho ekonomický model sestřelí při nutných opravách hnacích strojů kdeco. Právě to vyhřezlo v nedostatku použitelných jednotek, kde to vyhřezne příště?
No, něco na to je.
A co ekonomický model ČD na Osoblažce ? Tam je jediná lokomotiva…. Když se s ní něco stane, jezdí NAD klidně i 3 měsíce… To je podle Vás v naprostém pořádku ?
Tamní objednavatel MSK je s tím zjevně v pohodě, když dal ČD smluvu na 156 Kč/km. Kdyby měl bus legálně, má za ty prachy trojnásobný výkon..
Trať do Osoblahy je nutné vnímat i jako turistickou atrakci, která ten region do značné míry živí. Kdyby se provoz zastavil, bylo by to tam mrtvé úplně.
Turistická atrakce to je, o její úživnosti pro region mám své pochybnosti, ale už je to dost let co jsem tam byl, tak třeba tam už návštěvníci mají kde své peníze utratit. Pokud MSK cítí, že bez té tratě by se mu to tam už totálně zhroutilo, mohl by si za své prachy aspoň vydupat zprovoznění záložní lokomotivy.
Možná, že mohl, možná o tom už jedná. Zásadní problém je však v tom, že šotouši jsou neustále přesvědčeni, že všechny lidi odveze bus a levněji, což je pravda jen velmi částečně, protože nemalá část lidí tam (a nejen na Osoblažsko) jezdí kvůli vlakům. To už si spočítali například i v Ústeckém kraji, kde se najednou zrodily turistické železnice. Kromě toho na Osoblažsku již existuje jiný alternativní dopravce …
Spíš je potřeba se rozhodnout, zda diskutujeme o ZDO nebo o turistickém provozu. Turistiku ať si tam SMD klidně s podporou kraje jezdí, ale z hlediska ZDO tam je vlak k ničemu a bus by udělal výrazně víc parády.
Pokud chcete turistům ukazovat, jak to vypadalo pár let po válce, k tomu úzkorozchodku nepotřebujete. 🤡
Myslím, že to do místních pohostinství a služeb trať přivede rozhodně více peněz, než kdyby to byly řadové vesnice. Třeba já bych si tam jinak oběd nejspíš nikdy nedal.
Tak porovnávat poněkud atypickou izolovanou trať, na níž je trať spíš historickým dědictvím s provozy, o které se dopravce dobrovolně ucházel.
Na druhou stranu, ono by Jančury asi ubylo kdyby místo NAD poptal pronájem motoráku od jiného dopravce, nedejbůh národního.
Romanero: problém je, že dva týdny je relativně krátká doba a je otázka co je zrovna volného na trhu. A vzhledem k počtu cestujících v dané části trati je NAD tří párů spojů z daného denního množství relativně minimální zásah do provozu z hlediska celkové přepravy.
Můžete nějak smysluplně vysvětlit, co jiného je výskyt třeba Syslografů v Praze než nedostatek jednotek 471?
Syslografy jsou v Praze proto, že se par GVD zpatky zasadne změnil jizdni rad expresu a rychliku na trati 171, tim se zmenily i casove polohy osobaku, ktere najednou zacaly jezdit z Berouna az do C. Brodu (misto kratsiho ramene Revnice – C. BBrod a CD mely necely rok casu najit 3 nove vlaky (velikosti EJ 471) pri plnem vytizeni stavajicich 471. Jedine rychle a objednately zaplatitelne reseni byly prave Syslografy.
Bych chtěl vidět, jak by tancovali ŽSR, by tam poslali tak dřevěný dobytčáky. Myslím, že RJ to zvládl víc než dobře.
„Firma nedávno ze slovenského provozu přivezla několik motorových jednotek řady 628 pro tratě v Ústeckém kraji, odmítá ale, že by tento přesun s omezením na Slovensku souvisel.“ // Není to tak trochu oxymóron? Toto ale není problém jen tohoto dopravce ale obecně, že si někdo bere vozy pro jiné vlaky, i když byly (snad smluvně) dohodnuty pro jinou oblast. Ve smlouvách by závazně mělo být dohodnuto, kolik záloh bude na dané lince k dispozici a nedodržení této dohody tvrdě trestat.
Ale tak ono to asi je. Jenže i ta záloha něco stojí. Kdo ji ve finále zaplatí? Regiojet rozhodně ne.
No, pokud to po něm objednavatel ve smlouvě žádal, tak ano, měl by to zaplatit Regiojet. Pokud to ve smlouvě nebylo, tak je to samozřejmě chyba objednavatele a holt pak musíte počítat s tím, že dopravce ty zálohy skutečně držet nebude.
Držet zálohu a držet tři záložní jednotky (dvě na nehody a jednu na pravidelné věci) je dost rozdíl. Tři záložní jednotky nemá nikdo a žádný kraj to nebude ochoten financovat (protože to stojí opravdu hodně). Ani ČD nemají tolik záloh.
Jenže RJ vyměnil na Slovensku 628 za dvoupatra (tím pádem si mohl dovolit pár jednotek přesunout do Ústecká)
Tak ty zálohy něco stojí. Pak logicky nemůže nabídnout ten dopravce tak nízkou cenu za km. Pokud se objednavateli dopravy zdá že cena je jediný ukazatel pak je vše v pořádku. Na druhou stranu se ale musí připravit i na tyto situace že pak dojde buď k úplnému zrušení spoje nebo nahrazení busem.
Dzurinda se před lety „praštil přes kapsu“
Cena zálohy versus sankce za nevypravení spoje. Druhé je v moci objednatele dopravní obsluhy.
To je sice pravda, ale otázka zajištění provozu je záležitost regiojetu. To jak si naplánujjí oběh souprav a revizní opravy je jejich věc. Takže pokud se jim tam sejde víc vozů na průběžnou opravu a do toho jim záložní jednotky sestřelí auto, je to prostě jejich problém. Oni si to mají naplánovat tak, aby z důvodu oprav nebyl omezen provoz, je to jejich práce. A to že si dovezli nespolehlivé 628 je taky jejich problém, tak ať se nevymlouvají na převodovku a dvojkolí.
Dříve jsme tady měli jeden bordel u jediného (celostátního) dopravce, nyní je to tak, že co dopravce, to samostatný bordel.
A na co se v létě v Libereckém kraji vymlouval český Národní dopravce, když nasazoval Regionovy, které nestíhaly a ujížděly jim návazné autobusy?
Cituji z článku z července 2019: „České dráhy tam nasadily mimořádně regionovy, protože o dva motorové vozy přišly při nehodách na přejezdu, další byly na plánovaných opravách.“
Tak na SK místo Regionov jezdí NAD. Já v tom z pohledu cestujícího výrazný problém a rozdíl nevidím.
…na základe ponuky, ktorá bola nižšia než predchádzajúca cena ZSSK, nutno dodať.
To přijde brzy i u ČD, když odborníci z GŘ, zejména jeden, chtějí ve velkém rušit 810, 714, 754 a tak dále. Takže nebude také v případě nehod čím nahradit.
Občas k tomu na ČD dochází. Když třeba na Osoblažce mají jedinou provozuschopnou lokomotivu.
Pokud bude 810 na všech tratích jako záloha, nemám s tím problém. Ale pokud je to pravidelně nasazované vozidlo, tak rychle s ním do šrotu 🙂
To by ale byli blbí vyhodit 810, jezdí jen za kýbl nafty a navíc je obtížně nahraditelná(…)…..
To můžete tam zkusit dát rovnou drezínu, to svezení je skoro stejný (berte to prosím jako nadsázku).
No to nevím. Já bych teda v 810 nechtěl trávit nějaký delší výkon určený pro svižnější (a pohodlnější) řady. To už pak raději fakt ten autobus.
Jezdit bez záloh to je nesmysl.
Četl jste ten článek? Mají dvě soupravy vyřazené po střetu s autem. Kolik těch záloh byste si představoval, aby měli?
Záloha je potřeba, ale když odejde i ona a na Slovensku už není, čím hradit, tak by bylo dobré tam na krátkou výpomoc něco poslat třeba z ČR (má na to RJ kapacity nebo ani v ČR nemá „velké“ zálohy?).
Když v Libereckém kraji měly ČD také po střetech vyřazené dva Stadlery a nahradily je Regionovami snesla se tu na ně obrovská kritika. A to jak od diskutujících tak od krajských politiku. Tak myslím že nahrazení v podobném případě dokonce NAD si zaslouzi kritiku také. Myslím že to dost pokazí RJ reputaci před obhajobou provozu na této trati.
Koukám, že s těmi novými dopravci je sranda v závazku. Tedy pokud nejste cestující oněch dopravců. Pak už to není sranda.
Nezaslouží, protože u ČD se nic takového stát nesmí, mají obrovské finanční možnosti, oproti malým dopravcům. Tam by se nic takového stávat vůbec nemělo.
Však také k NAD nedošlo ČD jen nasadily náhradní soupravy. A co se stát nemůže? To jste myslel střet na přejezdu? A tím co jste napsal vlastně jen potvrzujete ten názor že ČD vlastně poskytují lepší služby než soukromníci protože jsou veliké mají veliké finanční možnosti a mimořádně situace proto zvládají lépe. Kdo chce jen nižší cenu bez ohledu na tyto situace pak musí počítat s problémy.
Tak toto je celkem legrační moment, protože to máme RegioNovu použitou na celých ramenech nestíhající jízdní doby vs NAD (v méně využívaném úseku). Cestujícího nepotěší ani jedno, to druhé jich asi zasáhne méně.
Jaký je pro cestujícího rozdíl mezi jízdou Regionovou, která nestihne dojet včas a kvůli tomu není přípoj, a NAD, kdy sice jede kus cesty autobusem, ale dostane se včas tam, kam měl? Podle mne je cestující radši, když dojede kam chtěl.
Četl sem článek..tak i Leoš si sehnal zálohu v podobě 810 +010+810 v prosinci právě že Slovenska.
Takže informace v článku uvedené jste neráčil vzít na vědomí: Ani 2 záložní jednotky nestačily.
Z toho jste bůhví jakým mozkovým myšlením vyvoditl, že zálohy nemá. Asi patologická nenávist.
Ale oni nejezdí bez záloh. Mají teď mimo provoz víc jednotek, než mají záloh, což je rozdíl.
Tu NAD zajišťují svými Irizary nebo na to maj najatou jinou firmu?
Nevím.
A proč se tedy vyjadřuješ?
Aby mne nemohl někdo podezírat, že to vím a zatajuji. Aby zkrátka bylo jasno.
Upřímně si myslím, že má na to někoho najatého místního, protože 1 Irizar pokryje tak 1/3 628
Irizar má kapacitu 63 míst, a 628 120 míst, takže by jim bohatě stačily za každou jednotku dva.
Já počítal i případné stojící cestující, ale budu věřit vašim údajům.
Dálkový IRIZAR je opravdů vhodné vozidlo pro NAD za osobák. Asi jako nasadit městký kloubový Citelis (nedejbože SOR) jako NAD Brno − Hulín.