RegioJet zvýšil počet cestujících o 29 % a vrátil se do zisku, chystá miliardový nákup
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Rekordní počet cestujících loni přepravily vlaky společnosti RegioJet. Firma dnes v tiskové zprávě oznámila, že za celý rok přepravila 9,7
Nechápu toto vyjádření : „Naše nedotované vlaky jsou ziskové na všech linkách, kde jezdíme, včetně nově zavedených spojů na trase Praha – Brno – Vídeň“ . On to opravdu jezdí za to, co vybere od cestujících ??? Nic od státu nechce proplatit ??? Je na novinářích (hlídacím psu demokracie) aby donutily dotyčného takovéto tvrzení doložit!
zkuste pochopit rozdíl mezi slovem dotace a kompenzace.
Nj, to už se zde řešilo asi 150x))) Rozdíl v tom je, ale ve výsledku to velká z nás trošičku cítí tak, že v obojím případě stát cáluje… a většině lidí je úplně jedno, jak to nazvete.
souhlasím, ale když jsem napsal o tom, že ČD dostávají dotace, spustila se vždy smršť:)
Nj, když ono musíte používat stejnou terminologii pro všechny dopravce…
V tom je pořádný rozdíl – příjemce kompenzací zlevněných jízdenek jsou totiž de facto studenti a senioři. Jen hlupák to může házet do jednoho pytle.
Dotácie sú platby od krajských úradov alebo MD na prevádzku osobných vlakov,rýchlikov
Kompenzácie-každý dopravca si žiada vykryť ztrátu za zľavy pre seniorov,deti atď 🙂
Státem nařízené slevy… 🙂
A opět z vašeho článku:
I kvůli tomu se pro letošní rok už i změnila pravidla pro poskytování slev. „Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“ vysvětluje Němec. Tak je to napsané i v novém výměru ministerstva financí. Dopravci podle něj o těchto změnách už vědí.
Tudíž Jančura stále podvádí a okrádá na kompenzacích.
Jak jsem napsal někdo asi z MD nad ním drží ochranou ruku když ani vy do toho nejdete tak jako jste šly po ČD když si účtovali kompenzace z plného jízdného. A nepište že ano ten váš článek byl pouze komentář.
Stát určuje co kompenzuje, takže když někdo plní nařízení státu a stát žádosti kompenzace uznává, nemůžete vykřikovat babišoviny typu „on okrádá“. Pohybuje se přesně v mezích zákona, což je naprosto legální a OK. Ministerstvi nic nebrání, aby stanovilo přísnější hranice, ale zřejmě není důvod (jejich optikou).
Nevím, co myslíte tou babišovinou, zřejmě nějaká posedlost. Řekl bych, že je to nastaveno celkem dobře – z nejnižší možné, co dopravce nabízí… takže lowcost max economy, tečka.
Babišovina je označování kdekoho za zloděje a zloducha ačkoliv se stejně jako on pohybuje v maninelech zákonů. 🙂 Řekl bych že je to nasatveno úplně blbě, protože se tam hovoří o druhé třídě, nic takového RJ nemá a základní třídy (tedy nejběžnější) jsou typu Standard a Relax, kategorie low cost jde jaksi do záporu oproti typickému standardu RJ (i u letadel se Economy a Low cost chápe odděleně). Zákonná definice se tedy docela míjí se se sytémem užívaným u RJ. Já tady nebojuji za RJ, celý ten systém kompenzací mi přijde postavený na hlavu, pokud se má někdo starat tak… Číst vice »
„Příloha č. 2 k výměru MF č. 01/2018 Určené podmínky pro uplatnění regulovaných cen integrovaných veřejných služeb v dopravě podle položky č. 2 části I. oddílu B a položky č. 6 části II. výměru 5. Zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem, a to s výjimkou bodu 10.1. této přílohy. A čemu nerozumíte na: „Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“ A kompenzace se vyplácí: pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem Ohledně ČD… Číst vice »
Co bych. Opakuji, že MD je ten kdo určuje co proplácí, ne RJ. Pokud je MD ochotné proplácet, proč by to RJ neaplikoval? To se týče jak ČD tak RJ. Byrokracie v tom má mít pořádek a definice odpovídající panující realitě. To není o konexích ve vládě, to je o rozhodování neschopných ouřadech.
„Druhou třídou se rozumí nejnižší poskytovaný standard, které dopravci nabízí,“
No jo, ale co v případě, když jsou v soupravě ČD některé vozy 2. třídy vyššího standardu než jediná jednička v téže soupravě?
MD a MF nastavilo nějaká pravidla a váš výklad tohoto výměru je irelevantní. Vypovídá jen o tom, ke kterému táboru oddaných bojovníků patříte. Pozice ČD bude také silná, viz například nedávné balíčkování dotovaných spojů, které prakticky vylučuje konkurenty ze soutěže. Taková je realita.
Takže to mělo být napsáno takto : Díky státem nařízené kompenzaci jízdného za mládež do 26 let a důchodce starší 65 let je naše firma zisková na všech linkách…….
Zaprvé nechápu, jak chcete hlídat demokracii… A jestli za vhodné hlídače demokracie považujete novináře, kteří jsou nejsnáze zmanipulovatelní, tak to potěž koště…
Jo to se to vydělává když se podvádí s první třídou a kompenzace se vyplácejí i z vyšších tarifů a ne z nejnižšího.
A jak p Sůra kdysi napsal:
Podnikatel Radim Jančura s oblibou kritizuje České dráhy, že dostávají ze státního rozpočtu zbytečně mnoho peněz. Sám však díky malé fintě inkasuje od státu více peněz, než na kolik má nárok. Pohrává si totiž s označováním cestovních tříd.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/regiojet-a-finta-s-kompenzacemi.A150204_223027_eko-doprava_neh
Kdo pak asi na MD nad ním drží ochranou ruku že mu to prochází?
Tak tento odkaz doporučuji uložit. Dost často se pak zde setkáváme s tím, že redakční rada obhajuje pana Jančuru – „To pan Jančura nikdy neřekl“, „To jsme nikdy nenapsali“ „Najděte mi důkaz“.
Podvod je čin nezákonný. Využívat zákonem daných možností vycházejících z nějakých zákonem uložených povinností (někdo tu nařizuje slevy) je zcela OK. Pokud Ministerstvo neumí definovat třídy dostatčně dobře situaci odpovídající na trhu, je to jejich chyba. Oni to stanovují, oni to schvalují, ano to proplácí. RJ nikdy 1. či 2. třídu neměl, zákony a ani prováděcí vyhlášky si sám nepíše, takže těžko lze říkat, že s tím manipuluje. Dělá to výhodně pro firmu, podle toho co mu mantinely dovolí.
No a protože soukromí dopravci přišli do století zaběhlého pořádku s nesmyslnnými anglickými názvy (!), je definováno, že se proplácí z nejnižšího, co dopravce nabízí… takže slovy regionálního paprsku lou-kost, max ekonom a tečka
Jenže tak to tam napsané není. Je tam napsáno základní, ne nejnižší. Překvapivě jsou ty anglické názvy (i když Relax a Standard jsou stějně i česky) mnohem výstižnější než poněkud přežilé označení 1. či 2. třída, což u ČD může znamenat cokoliv od humusem nasáklého 30 let starého koberce a zašlé špíny ve smradlavém voze A po pěkný vůz Apmz. Bussines provozují i ČD, protože nějak to oddělit potřebují.
Ja mam Jancuru rad, protoze se podoba moji babicce v dobe, kdy chodila do tanecnich…
Je to fešák. Nejlepší bylo, jak se v médiích jednu dobu objevovala ilustrační fotka pana Jančury, kde cosi vysvětloval ve vlaku a měl u toho krásně zvednutou pravačku… Radimovi pravačka prostě lítá nahoru)))
Vzpomínám si na film s Louis de Funés, kde měl syna který nechtěl jít v otcových šlépějích udělování hvězdiček restauracím, ale silně ho táhl cirkus. Ty záběry s klaunskou bambulí na nose jakoby Radimovi z oka vypadl 🙂
Zajímavé by bylo udělat srovnání o zpožděních a zrušených spojích v přepočtu na ujetý vkm. Oni už by RJ taková hvězda nebyli…
zajímavé by bylo udělat srovnání kolik RJ rozdal rájců, novin a časopisů, vypilo se kávy snědlo se toho a toho, pochop to už konečně, jančura tu dopravu dělá pro lidi, zisk není jeho priorita.
Zisk že není jeho priorita? To je absurdní.:) Kdyby nebyl zisk pro něj důležitý, nepustil by Slovensko a nepouštěl se mj. do boje s FlixBusem… 🙂
A vy pracujete kvůli svému zaměstnavateli, výplata není vaše priorita (bez ni se přece dá obejít) 😀
Tak tento komentář petra.r nám konečně objasnil jeho myšlenkové pochody))) Ještě objasnit myšlení Trondy a Pibika a máme v diskuzi jasno, na čem jsme.
Bohatě by stačilo umístit Krokouse do svěrací kazajky, prášky evidentně nezabírají…
Trondo, s tím, čím jste si v životě prošel je mi líto, ale nemusíte to doporučovat jiným lidem!😀
Jo zisk není jeho priorita 😀
Tržby z jízdného loni stouply na 1,5 miliardy korun. „Dosažená marže přesahující 6 % je nejlepší výsledek v historii vlakové dopravy – i v porovnání s jinými dopravci
S dovolením, tržby nesou zisk. Z tržeb se platí dopravní cesta, leasing a pořízení vozového parku, opravy, výplaty, umoření půjček, daně… Marže 6 % znamená, že 94 % peněz se vydá v nákladech. Zisk je to co na konci zbyde. Jak vidíte hranice je to velice tenká při částkách co jsou k provozování železniční dopravy potřeba.
Ale je priorita… jinak by to nedělal, není sociálka
Panenko skákavá, opravdu se tady pohybuje člověk a pět dalších, kteří si myslí, že tady někdo podniká proto, aby se lidi měli dobře a vůbec se nechová dravě a za hranou etiky, když ano, tak je to pak přeci pokaždé v pořádku. Tohle není žádná ironie, občas cítím velkou úzkost, že i lidé s takovými myšlenkovými pochody ve volbách rozhodují o veřejném dění a je jich moc..
Petr.r když dostane vodu o výrobní hodnotě 0,10 Kč, tak si myslí, kdoví jak ho dopravce neobohatil…
Ne pro lidi, ale Z lásky k Česku! Lidi vozí takřka zadarmo, po státu nic nechce, nepodvádí, nekrade, … to už jsem někde slyšel. Vám stačí fakt málo, když si myslíte, že podnikatelovi nejde o zisk. Za tento komentář jsem vám dal mimořádně plus, protože za tu perlu mínus snad ani dostat nemůžete)))
Ano, petru.r je tuším asi přes padesát let. Ale bez urážky, myšlenkově ještě nevyzrál. Podle jeho komentářů si někdy myslím, že sem píše desetileté dítě.
Naše nedotované vlaky jsou ziskové na všech linkách, kde jezdíme…… Jančurá**, Jančurá**, co kdybys začal jezdit i někde jinde, než jen na těch nejlukrativnějších trasách? Potom bych chtěl vidět, jak budeš mluvit o ziskových linkách
ČD přece taky jezdí jenom na nejlukrativnějších trasách.
„Problém“ je v tom, že na ty „nelukrativní“ linky ho ČD nechtějí pustit. Nebo proč by jinak ČD domlouvaly s kraji objednávky výkonů pomalu na hranici zákona? Žeby proto, že „nelukrativní“ lokálky jsou zlatým dolem pro dopravce? Klíčové slovo: úhrada ztráty 🙂
proč nejezdí čd nedotovanýma vlakama třeba na vláře? Oni čdáci se stydí nabídnout kraji dopravu za své?(z našich daní)
Nemějte obavy, už v prosinci se dočkáte Jančury na lokálkách v Ústeckém kraji. 🙂
Naše vlaky nejsou vůbec dotované, ale rovnou kompenzované. Cucáme státní cecík, co nám síly stačí.
Jeho vlaky skutečně nejsou dotované. Kompenzace se týkají slev na jízdném, ne ježdění vlaků (dotování jízd od kilometru). Kompenzace RJ 15 mil Kč ČD 244 mil. Kč. Dotace (dorovnání ztráty) RJ v ČR 0 kč, ČD 14 milirad Kč (to je o tři nuly více než RJ na kompenzacích). Jinými slovy kompenzace RJ cca 1,50 Kč z kapsy každého Čecha, dotace ČD 1400 Kč z kapsy každého Čecha.
Chtelo b to nakoupit uz taky nejaky novy Irizary, protozy ty pb cka uz dosluhuji
Tipl bych si, že teď se plně soustředí na vlaky, vše ostatní je asi trochu v pozadí 😉 Navíc v busech se mu snaží konkurovat Flixbus, ale třeba se český trh ukáže opět jako specifický a zeleným se tu dařit nebude 😀 (asi jako Seznam vs Google, mobilní operátoři.. :D)
aldik: Zase značka Regiojet je největším konkurentem flixbusu v Německu. Coz je vcelku paradox, zejména k počtu spojů na tamním trhu.
U vlaků potvrdil Regiojet pověst největšího nestatniho dopravce ve stredni Evropě, takže má být na co hrdý.
Už dosluhují? Tak to mu teda dlouho nevydržely.
Když se tu operuje čísly, kolik lidí jelo vlakem mezi Prahou a Brnem, bylo by fajn vidět i meziroční změnu v počtu cestujících na této trase ve žlutých autobusech. Abychom viděli, jestli jde opravdu o nárůst lidí ve veřejné dopravě, nebo jen o jejich přesun. 🙂
No oni mluví o specificky železnici a každý přesun k železnici je dobrý (zejména na přetížené D1). V podstatě by to bylo „neuvěřitelné“ z lowcostového cestování busem ty samé lidi dostat do vlaku.
Kdy tak budou čísla z ministerstva o tom, kolik kdo pobral kompenzací?
A nevíte někdo s čím bude RegioJet jezdit Brno – Bohumín? Jako s jakou lokomotivou a vozy?
Lokomotivy nejspíš Traxx nebo než je vyrobí nějaký pronájem, má hodě odstavených vagonu typu, co mu jezdí na Low Costu, takže odhaduji, že něco z toho půjde na modernizaci, což pak bude jezdit jako první třída, nějaké ty Astry by mu na komerčních vlacích zase mohly vytlačit Bmz a něco bude stejné, jako mu jezdí ten Low Cost.
Petr: Předpokládám, že po zařazení čtyř nových traxxů, které mají objednány, předělají část 162 na dvousystémové lokomotivy a pošlou na trasu Brno – Bohumín doplněné, něco si pronajmou od Loko trainu a něco možní ještě koupí nového, pokud to někdo stihne vyrobit. Opci mají na 20 traxxů a teoreticky pronájem 6 Vectronu.
ty 162ky by rovnou mohli předělat na 361čky :DDD
„předělají část 162 na dvousystémové lokomotivy“
Jančura jakožto soukromník nemá na takovéhle hlouposti peníze. Pokud potřebuje vícesystémovou mašinu, tak koupí traxe nebo najme větroně. A když nebude mít práci pro 162, tak nebude blbnout a výhodně je prodá. Zájemců je dost.
Vbb: Vzhledem k uvazovanemu postupnému přepínání na 25 kV AC budou tyto vhodné. A pak je to o posouzení návratnosti. Do Košic táhnout 13 vagónů je vhodnější pro Vectron, naopak na trati Brno – Bohumin je jako dvousystemove využije, dokud je nenahradí traxxy a pro carga bude dvousystemova lokomotiva tahak.
Než se konverze dostane na trasy, kde operuje RJ, tak ty mašiny budou zralé do šrotu. Anebo do Polska :-).
já myslím, jestli mu to přiklepnou i na dalších deset let, tak koupí nějaký soupravy od bombardieru.
Nebo ojetiny, které chce Západ sešrotovat… a nebo super moderní nové vozy made in romania
Sto milionů je ok?
A celkově?
Loni -36. A předtím?
Pane redaktore zkuste psát trochu objektivněji. Neopisujte jenom to co vám podle Ondrůj.
Co před tím? Chcete údaje o hospodářských výsledcích za celou existenci RegioJetu? Používat internetový vyhledávač jistě umíte, zprávy o hospodaření se obvykle uvádí s údaji za max dva roky.
Některým lidem se hold nikdy nezavděčíte.
Proto těm lidem nemusíte vzdávat „hold“ 😁
Když vás zajímá „předtím“, tak se podívejte do výročních zpráv (jsou všechny na OR) a nezaměňujte si krátké aktuální zprávy s finanční analýzou železničních dopravců.
To je zajímavé, že každý rok RegioJet říká totéž: „Rekordní počet cestujících“ – Fungují tady možná 8 let, každý rok ale prý přepraví rekordy.:) Mně to osobně přijde úsměvné – vždyť každý rok mají víc a víc vlaků, které vypráví, takže je jasné, že budou mít víc a víc lidí. Ale to slovo rekordní a nejlepší (třeba když pan Jančura opakovaně tvrdily že mají NEJLEPŠÍ internet na české železnici), to prostě musí u Regiojetu být.:) Já bych jen podotkl, že zase tak úžasní nejsou ale co se týče vztahu k zaměstnancům: Stačí se podívat, kolik lidí od nich jezdí pro… Číst vice »
no to už je takový úděl komerčního produktu, že zrovna NÁŠ prací prášek je nejvíc nejúžasnější nepřekonatelně vynikající… jinak souhlas, ten jejich servis a kvalita zaměstnanců jde brutálně dolů
Jasně no… my pereme na 40… my pereme na 1940)))
A večer přivedu šéfa na večeři 🙂
Kolikrát jste jel s RJ? Já jen, že zpravidla v souběžně jedoucím vlaku ČD nefunguje internet vůbec.
Vážený pane,to jste tak chudý,že se spoléháte v dnešní době na internet pouze ve vlaku či doma?Já raději preferuji přesnost,čistotu,spolehlivost a ochotu personálu,než nějaký internet či kafe grátis.Nj,ale hold někteří cestující vyloženě se těší na to,že si konečně zaserfujou,když venku na svém mobilu moc nemůžou čerpat data a nebo na rozpustnou(instantní) kávu,kterou má u RJ grátis.Děkuji,ale raději opravdu si dám s chutí kávu presso na nádraží a nepotřebuji projet za cestu 1 GB dat s radostí,že mám opravdu něco grátis.
Ochota personálu v ČD , tak to se musím od srdce zasmát…. :-)))
A tu břečku co prodávají za peníze z vozíku ČD je drzost nadevše ;-(
A RJ dělá presso , značka Illy , kvalita jako Costa coffee 😉
Jasně, když v zimě Jančurovi zamrzne vagon, tak je mezi vagony led a cestující sedí v péřovkách, ale to byla vyjímka, pozitiva převažují 😉
Teď už asi 2 roky vlak nepoužívám, kvalitní auto nebo letadlo ani Pendolinem nenahradíš ;-)))
Tak to tě lituju 🙂 Čas strávený v autě je čas jako v práci-mrtvý. Když je možnost, tak vlak. Člověk může číst, hrát si s telefonem nebo přemýšlet o životě, nebo třeba poznávat ve vlaku slečny 🙂 A už nemluvě, že auto je 16x nebezpečnější než vlak. Pokud člověk nejede tam, kde vlak jede 2x denně, tak proč brát auto? 🙂
Preco brat auto ? Kedze nepracujem a nebyvam na stanici, tak k ceste vlakom 1:04 mi treba pripocitat 20 minut na cestu z domu na stanicu a 20 minut zo stanice do prace. Autom mi to trva tak 1:10 rovno z domu do prace. Takze to mam 30 minut na jednej ceste v prospech auta. Dalej sa mi nestane to, ze ked v praci skoncim o 16:00, tak sa domov dostanem niekedy okolo 19:00, lebo vlak mi ide o 15:34 a potom az 17:34. Dalej sa mi v aute nestane to, ze v jednom zo 4 vagonov nefunguje kurenie, takze… Číst vice »
Milý Davide, nabídka wifi ve vlaku od dopravce nic neříká o tom, jestli je cestující chudý nebo bohatý. A i když mám internet v mobilu, tak prostě přes kastli vozů ve spoustě úseků, třeba na česko-moravském pomezí neprojde, nebo tam jednoduše signál jednoho operátora není, proto také tuto službu dopravci nabízejí. A pokud jde o čistotu, tak u RJ jsem ještě nezažil WC páchnoucí přes tři kupé, na rozdíl od národního podniku ČD.
Ano Trondo,RJ je pro Vás spása a všechno na světě a na ostatní dopravce jen házet špínu a hnůj.To něco už o Vás vypovídá…nehájím ani jednoho dopravce,ale RJ má a měl nemalé problémy s čistotou,wc,klimatizací…stejně tak jako ČD.Snaží se RJ i ČD,Leoexpres…a není moc ok házet na jednoho hnůj a druhého vychvalovat.To ale asi přes růžové brýle,které máte pro Regiojet a hledíte přes ně jen těžko pochopíte
Ještě jedna věc-i Pendolíno je tak hrozné-dle Vás?Či leoexpres?Tam internet frčí pěkně a vodu také dostanete.Ale co-odpovím za Vás-Ano,je hrozné,smrďí tam záchody,otřesný personál…strefil jsem se s odpovědí že?
U RJ přeci umývají pravidelně růčo vagony i zvenku, páč v roce 2019 ještě neznají něco jako je myčka vagonů…
Vozy mají čisté(z venku),to je pravda,ale že je myjí ručně,to jsem fakt netušil
Koukněte se na Smíchově… přiběhne Ukrajinka s kýblem, mop na násadě a jede se… Radim si onehdá stěžoval, že to musí dělat takto, protože ČD je nechtějí pouštět do jejich myčky, přitom je to podle něj jejich povinnost… chtěl jsem jít k sousedovi na večeři, ale nechtěl mi ji šmejd dát, přitom je to jeho povinnost…
Ale alespoň je umejou nezáleží jak.
Předně by bylo dobré říct, že nebýt RJ, tak si o nějakých službách a normálních cenách můžeš u CD jen nechat zdát, že.
davide, tak když nemusíš mět wifi, tak se podíváš na zprávy, film atd. anebo si přečtete noviny, ale napište, když preferujete čistotu, přesnost, spolehlivost a ochotu personálu, tak napište jakým dopravcem jezdíte, protože ta ochota personálu je tím, že vám průvodčí čd nic nedonese ani nenabídne, jenom otravuje o jízdenku.
Třeba leoexpres,čistota,velká ochota a spokojenost,byť bez kávy grátis.Pendolíno,nový interiér,voda a noviny grátis a někdy i usměvavá děvčata
Průvodčí je a vždy byl na vlaku,aby prodal/zkontroloval jízdní doklad,případně poradil se s přípoji,zajistil přípoje…u povinně místenkového vlaku(RJ,leoexpres) není potřeba kontrolovat doklady,s tím souhlasím.Velký problém je třeba u RJ,že na studentskou/dětskou slevu lze cestovat i bez průkazu,protože kontrola od stevardů je velmi chabá.Bohužel…a platíme to všichni ze svých daní.U ČD se občas dá také cestovat s propadou ISIC kartou,protože né každý průvodčí kontroluje platnost průkazu
Tak schválně jak bude probíhat kontrola jízdenek mezi Brnem a Bohumínem až tam bude. Teď jsem jezdil přes týden po Evropě vlakem (po 10 letech jsem si dovolil vyrazit za vaše daně na FIPku :P) a když už vůbec někdo přišel, tak vždy chtěl jízdenku. Rozhodně to nezačalo roznáškou občerstvení. Ani ve Švýcarsku, ani ve Španělsku, Francii. Netvrdím, že to nemůže být jinak, ale někdo ten personál musí zaplatit a čím víc ho tam je, tím náklady pochopitelně rostou.
Průvodčí není pingl v hospodě, aby vám něco nabízel…
Petr.r jakmile nedostane své 3+1, tak je nevrlý. Když nemám 5kč na vodu, tak bych se měl nad sebou zamyslet.
Otravuje o jízdenku? Vy opravdu nejste normální!!!!!! Takže když jdu nakoupit, tak pokladní otravuje o peníze?
ČD čistota a vše funguje. Haha 😆
Třeba já jsem jel s Jančurou 5x a byl jsem rád, že jsem vystoupil. Nemám důvod mu dávat víc šancí.
A mohu se zeptat,co Vám tam tak strašně vadilo?
a to ještě nenapíší, že u čd nenajdeš ty obrazovky a ten souběžný vlak je třeba jen třívozový+lokomotiva.
Proboha,na to snad ani nemá cenu reagovat.Hold zhýčkaný cestující potřebuje vše donést až pod nos a ještě by chtěl,aby ho stevard na místo donesl a usadil a v cílovce mu líbal zadnici,klaněl se až na zem a srdečně děkoval,že jel s RJ.Tak to chcete vy,pro kterého existuje na železnici jen žlutá souprava a nikdo jiný
Vole Davide, možná by pro začátek stačilo nesedět ve smradlavým kupáčku nahňahňanej po 8 a při výstupu nebojovat se zalamovacíma dveřma starýma půl století. To opravdu jen pro začátek.
Myslíte se zalamovacíma dveřma u regiojetu? Ano, ten jich má hodně. Ono je jedno, jestl isedíte ve smradlavým kupé po osmi nebo po šesti… když vám v kupé regiojetu vyndají studentíci z Moravy řízky nebo tvargle, je to taky zážitek.
Nevím, jak vy, ale já nepotřebuju při cestě koukat jak dement do obrazovky na reklamy regiojetu.
Hele a kolik lidí od ČD jezdí u RJ? Řekl bych že většina. 😀 To už se jako důkaz nepočítá?
Jezdí jak v čem, třeba velká část fírů u RJ je z ČD, ty ale dost dobře platí a hýčkají, stewardi mluví o pracovních podmínkách trochu jinak, je tam velká fluktoace a u ČD JLV je zase nemálo bývalých žlutých pracovníků.
jirko- jak nejsou užasní, jančura je novátor železnice a užasný je v tom, že on jakýkoliv vlak o libovolné délce zaplní, pro něho limit je délka nástupiště.
Tím bych si nebyl tak jistý,že vždy zaplní vlak.Jen se podívejte na poslední vlak z Prahy do Brna a první z Brna do Prahy.Třeba včera na 5tivozové soupravě obsazenost cca 100 lidí.Ráno z Brna cca 150 lidí
A nejlepší je, že obsazenost u Jančury má vždycky přesně spočítanou ten, kdo rozhlašuje, že s ním nejezdí, ale asi mu to nedá spát a před odjezdem každého Jančurova vlaku kontroluje počet volných míst.
Lidi, kteří sledují obsazenost spojů podle plánků jak u ČD, tak u RJ, prostě jsou, zajímá je to, nevím co vás na tom tak pohoršuje.
U RJ víme téměř přesně – stačí se podívat na rezervační systém a zjistíte, že některé spoje nejsou až taková hitparáda – ale o tom to je
Já bych spíš řekl, že pro Jančuru je limit jeho omezený vozový park a fakt, že ojetiny došly… Úplně si představuju Petra.r, jak spí a představuje si jeden dlouhý, plně obsazený vlak RJ od Aše až po Jablunkov…
Mít vaše představy, tak radši nechodím spát. 🙂
mě baví ta podprahová manipulace. že skoro polovinu z 9,7 mio tvoří Slovensko je vlastně řečeno mimochodem. sorry ale 6 milionů lidí mají ČD za 12 dní.
nikde ani zmínka o průseru zvaném Vídeň, nikde zmínka o sumě sto mega, to je před zdaněním/ po zdanění?
bylo by fajn, kdyby místo autora JS bylo uvedeno Tiskové oddělení RJ.
Tak důležité taky je, kolik ČD udělá cestujících na stejné trase.
Souhlasím s Vámi, že pan Sůra nepíše pravdu. Čísla jsou za firmu RegioJet, ne jen za vlaky Regiojetu, zatímco význam tvrzení hned prvního odstavce mluví pouze o vlacích.
A RegioJet a.s. provozuje něco jiného než vlaky? Autobusy podle mne provozuje Student Agency k.s. Alespoň, když si kupujete lístek, tak u vlaku musíte souhlasit s přepravními podmínkami RegioJetu a u autobusů s podmínkami Student Agency… Mají to obchodně rozděleno, jen značku RegioJet používají pro busy i vlaky…
Je v tom mírně řečeno… bordel.
Krokous: Bordel je i u ČD. Nebo snad České dráhy vlastní nějakou dráhu? Ale vůbec ne! Dráhu vlastní stát a spravuje SŽDC, ČD vlastní vozidla. Tak jaképak „dráhy“.
To je archaismus, stejně jako DB nebo OBB, nějak se nad tím moc vzrušujete.
Řešíme RJ, proč sem pletete ČD? To můžete rovnou napsat, že bordel je taky ve firmě Coop, Penny, pekárně Kabát…
Od roku 2016 se autobusy sjednotili s vlaky. Můžete si všimnout, již dávno, že na autobusech je nápis Regiojet místo Student agency.
Můžete si všimnout, že na boku u dveří je stále napsána jako provozovatel Student Agency, k.s.
Výroční zprávy jsou od roku 2016 také sjednocené. Tam si mimo jiné můžete všimnout, že velká část výnosů pochází od Student Agency.
73 milionů Kč platby od SA při tržbách 995 milionů korun za 2017. To je skutečně velká část výnosů, když se část jízdenek prodává před prodejní místa Student Agency a jsou zahrnuty v těchto platbách.
Sorry jako. Ve výročce je za rok 2017 901 mil. Kč a za rok 2016 712 mil. Kč. Pane Sůro, chybně čtete ten výkaz. 73 mil. Kč je nákup zboží a služeb od firmy Student Agency, zatímco Prodej zboží a služeb Student Agency jsou výnosy Regiojetu.
Pokud si tu výročku přečtete, tak transakce s SA + RJ SR jsou v součtu vyšší než celkové příjmy RJ. Což jaksi nedává logiku.
Nechci Vás učit číst účetní výkazy, ale pokud sečtete provozní obrat bez položky 3.1., tak získáte za rok 2017 1148 a za rok 2016 964 mil. Kč, což je více než ty transakce se spřízněnými osobami.
Děkuji za vysvětlení. Nicméně stále nechápu, jaký je pointa Vašeho příspěvku.
Společnost RegioJet provozuje pouze vlaky. Autobusy provozuje Student Agency, k.s., která využívá obchodní značku RegioJet. Příště si zkuste ověřit fakta, než začnete obviňovat někoho z psaní nepravdivých informací.
V minulých výročních zprávách jsou zmíněny obě dopravy zaprvé. Za druhé píšte, že“… za celý rok přepravila 9,7 miliónu cestujících, což znamená meziroční nárůst o 29 %.“ Ve výroční zprávě Regiojetu je uvedeno, že v roce 2017 přepravili 4,7 mil. cestujících. Takže 29% růst ze 4,7 není 9,7. Za třetí, pokud Student Agency používá cizí značku, určitě to není zadarmo, takže to povede k tomu, že Regiojet si zvýší zisk transferovou platbou od Student agency za tu značku.
1. Počty cestujících od vstupu FlixBusu uvádí RegioJet pouze za železnici.
2. V tiskových zprávách uvádí RJ za oba trhy. Toto není výroční zpráva.
3. V čem je problém?
Když v tiskové zprávě uvádí čísla pouze za železnici, proč teda píšete: „Rekordní počet cestujících loni přepravily vlaky společnosti RegioJet. Firma dnes v tiskové zprávě oznámila, že za celý rok přepravila 9,7 miliónu cestujících, což znamená meziroční nárůst o 29 %.“ Tento odstavec o autobusech nic neříká, ba naopak je zde zmíněn pouze vlak. To je ten problém, na který jsem již upozornil. Jaký je tedy rekordní počet na železnici, když ten 29% nárůst se dle Vás týká obou trhů? Jak může čtenář vědět, že v první větě mluvíte o vlacích a hned v další větě myslíte oba trhy? Buď… Číst vice »
Společnost RegioJet provozuje pouze vlaky. Celý text je o vlacích.
Výše jste psal, že tisková zpráva je i o autobusech a v článku v první odstavci citujete čísla z tiskové zprávy. Kde je v článku napsáno, co je o vlacích a co o autobusech? Jak už jsem jednou psal, 29% nárůst nesouhlasí: 4,7 v 2017 a 9,7 v 2018 (viz výroční zpráva, která je dle vás pouze o vlacích).
Oba trhy = CZ+SK. O autobusech tu píšete jen vy. Text je o vlacích. RJ na Slovensku je jiná firma,tam si čísla najděte a sečtěte.
Vy, ale v tom prvním odstavci píšete: „Firma dnes v tiskové zprávě oznámila, že za celý rok přepravila 9,7…“ Jedná se tedy o jednu firmu nebo dvě firmy Regiojet ČR a Regiojet SK? Pokud jen o jednu firmu a tedy Regiojet ČR, tak se vracím zpět k údaji 2017 Regiojet ČR přepravil celkem 4,7 mil. Kč. Takže buď je chybně 29% růst nebo se nejedná o jednu firmu, jak je uvedeno v článku nebo je chybně 9,7 mil. Kč.
Já mám pocit, že máte problém s psaným textem. Je to tam dost nápadně odděleno větným spojením „Současně druhý… …oznámil“. Jsou to tedy dvě inofrmace, růst vlaků + účetnictví lehce v plusu (jinými slovy, je zřejmé že vlaky netáhnou RJ do černé dluhové díry).
Tak předně Slovensko netvoří polovinu, mohl byste si zopakovat počty a za druhé máte pravdu, Vídeň je průser, ale pro ČD, které tak dlouho nenažraně mlaskali s předraženýma cenami litr+, až jim všichni cestující utekli k RJ.
A jaký průšvih má RJ na Vídni?
Řekněte si v brně o lístek a jedte
Ten vlak je prakticky prázdný ve Vidni.
A stejně tak opačně .
Tak buďte rád, nemusíte se tam tlačit:)
a ČD z Brna do Vídně jezdí narvané, že? jen jsem se podíval teď do rezervačního systému a skoro se bojím, že bych se nevešel:-)
Místenka u ČD směr Vídeň není povinná,což jistě víte,ale záměrně jen lžete!Cestující si koupí jízdenku,sedne a jede,tak nešiřte aspoň blbosti!!!
já nepíšu, že je místenka povinná. Pouze jsem se koukl do rezervačního systému, kolik je prodáno míst. Tak se prosím uklidněte.
Dle obsazenosti podle místenek ve vlaku,kde není povinná místenka,se nemůže odvodit,kolik cestujících v tom daném vlaku skutečně cestuje.Místenek může být třeba 30,ale cestujících např. 150.U RJ je povinná místenka,která je součástí jízdenky,takže tam je jasné,kolik cestujících skutečně jede.Bohužel vy,Petr.r,Tronda aj…pro Vás bude vždy jen a pouze jeden dopravce a nikdo jiný.
Vy asi kvůli (nejen) mě nespíte, možná by to chtělo navštívit lékaře. Jinak RJ nejsou povinně místenkové, jak se mylně domníváte, můžete se o tom přesvědčit například v úředním vydání JŘ, kde narozdíl od vlaků LE a některých ČD není R v hranatém rámečku nebo je u vlaku poznámka, to je případ nočního spojení ČD do Vídně.
Když dojdou argumenty, začnete urážet? Vy víte, kolik lidí pojede zítra v RJ, že tu teď házíte to číslo?
Zásadní problém je, že z rezervačního systému u nepovinně místenkových vlaků zjistíte max to, kolik se prodalo místenek a obsazenosti spoje to vůbec nic nevypovídá.
A jen pro info-vlak RJ Břeclav-Vídeň,odjezd v 19.20-volných 195 míst,což je více,než polovina(spíš třetina)volné kapacity vlaku,tak nevím,jak moc je linka do Vídně výdělečná(prodělečná)
Já také nevím, nevíte to ani vy. A hlavně to není Váš problém:-)Jestli prodělává, je to problém Jančury.
Prodělávání Jančury a jeho agresivní babišovské způsoby při dojení státu na slevách pro tři třídy už trochu můj problém je, stejně jako ten brutální nárůst nákladů MD na vlaky Praha-státní hranice v MS za deset let od vstupu s přesvědčováním, jak ušetříme a dočkali jsme se kvůli zvýšení nákladů akorát dosud i přes proklamovaný rozvoj železnice nenavrácených škrtů jinde.
Náhled do rezervačního systému u nepovinně místenkového spoje je, jako byste se podíval do kanálu a čekal odpověď…
Nejezdím sice Brno -Vídeň pravidelně, ale moje zkušenost z poslední doby je taková, že jak RailJet , tak RegioJet se v Brně vyprázdní z poloviny i víc. Oba dopravci jsou na tom prakticky stejně, tak proč si myslíte, že je to u jednoho průšvih. A u druhého je to v pohodě? Nechte to na panu Jančurovi, on si to sám vyhodnotí a rozhodne.
Vozit cestující jen mezi největšími městy se ziskem není nějak překvapivé, zato dodržet určitou úroveň kvality služby (spolehlivost, přesnost) už tak jednoznačné není. Dále je třeba zmínit, že každý milión tržeb pro dopravce jezdící mezi velkými městy znamená nižší tržby pro jiné dopravce jezdící i méně lukrativní trasy a o to větší kompenzace těmto dopravcům plynou z veřejných peněz, tj. peněz nás všech daňových poplatníků.
takhle to opravdu nefunguje
To že stát platí víc za Praha-Břeclav, než před jeho vstupem, samozřejmě pravda je, stejně jako že MD jen na kompenzacích přeplácí několikanásobek toho, za kolik do roku 2010 objednával.
Pokud stát cáluje víc díky tomu, že na železnici se přesunula část lidí z aut, je to naprosto v pořádku. Pokud ne, je to průsek jak brno, poněvadž si stát neumí ohlídat své investice. Tečka.
Vysvětlení je prosté: stát cáluje za zajištění celostátní dopravní obslužnosti víc proto, že miliardy za jízdné na nejlukrativnějších trasách končí v kapse soukromých dopravců, pokles tržeb se logicky projeví ve vyšších cenách za státem objednávaných spojích.
Stát cáluje více, protože si někdo přelil lidi z čím dál více vyprazďnovaných busů do vlaků a ziskové spoje ve špičce na jedné objednávané lince, které krmily ty mimošpičkové, se jim tak trochu zhorší ekonomika. Doba masivního odchodu z aut do vlaků je už několik let stará a už to tak progresivně neroste (podle MD čísel), zakazovat někomu vstup na trh i za cenu prodražení nejde, hlavně když se na tohle dá odvolávat u Evropské komise a soudu, to není o ohlídání státu, ale nastavení Evropského systému, viz. jak moc je tohle po chuti našim rakouským sousedům.
A co by jste na straně státu dělal Vy, když Vás doslova vydírá vlastní dítě (odbory, neochota vykazovat ztráty na jednotlivé spoje, atd.)? Na druhou stranu, stát se jako rodič taky nechová optimálně a nenastavuje rovné podmínky. To ale není chyba soukromníka…
Podle této teorie ČD teda vydělají na Pha-Ostrava nějakou sumu, a protože si vydělaly, tak třeba za Kroměříž-Zborovice budou chtít po kraji menší peníz za ujetý kilometr?
Je zajímavé, že před nástupem konkurence ČD nedokázali jezdit bez dotací ani na trase do Ostravy. Stejně jako to dodnes nedokážou s expresní vrstvou do Brna, kde by také neměl stát nic platit. Něco jiného jsou samozřejmě „pomalé“ R do Brna (ať už přes Brod nebo Třebovou), které obsluhují města po cestě.
Tohle je neskutečný zvratek.
Ne. Různé trasy jsou dotovány podle individuálního klíče. ČD samy od sebe nic nedotují z jiných linek. Co stát neobjedná, tam nejdou (kromě pár spojů Ostravy, kde zkouší štistko proti soukromníkům).
Well done, boys! Ať se daří i nadále. Já ale do Ostravy stejně radši Pendolinem:-)
No Bratislava Dunajská jezdit asi pravidejně není nějaký med. Spíš utrpení.
A Brno Praha nevěřím úplně, že je ziskové. S těmi cenami, jestli počítám cca 1,8 mil cestujícími, 5 vagony. Do Vídně jsou sice vyšší ceny, ale nižší obsazenost. A Bratislava, to je otázka, kolik cestujících jezdí v tom úseku.
Tak na Slovensku to bude tím, že ministerstvo dopravy tam furt platí jako kdyby vozili o 2mil cestující méně. Pokud Regiojet přilákal další dva mil, tak se měla upravit smlouva, aby se daly kapacitnější soupravy
Jenže v tom je ten vtip tohoto systému. Před koncem smlouvy nebude investovat ani dopravce ani ministerstvo. A cestující se do práce budou muset pár let sardinkovat minimálně do nové smlouvy.
Ano, to máte pravdu. O co mi jde je to, že není možné svádět vinu jen na RJ. Ten jezdí tím, za co mu zaplatili a navíc se mu podařilo do vlaku dostat více lidí, než asi vůbec všichni předpokládali. Jde o to, aby se z tohohle poučili a další smlouvy s tímto skokovým nárůstem počítali.
No nějaké lidi přilákal RJ. Jenže tady jde spíš o to, že Bratislava prostě roste. Stejně jako Praha.. A ten růst by tam byl i se ZSSk.
Ale souhlasím, že většina problémů všude jsou diletantní politici/úředníci. Neplatícím. Ať už do nových vlaků státních společností a údržby. Nebo za navýšení kapacit u soukromých.
Myslíte, že jezdit z Bratislavy do Stredy s ŽSSK plesnivým béčkem, které jelo odpoledne ve dvě a další vlak v pět (a hlavně čekat na něj) utrpení nebylo?
RJ holt přitáhl do vlaku tolik lidí, že násobně překročili kapacitu objednanou v roce 2011, to ale není vina dopravce.
Další nesmysl, zeptejte se nějakého blaváka na vývoj dopravních silničních kolapsů v posledních deseti letech, podívejte se na vývoj obyvatel v aglomeraci, nácestné vesnice jako Kvetoslavov se zahltily novými domy a vesnice se počtem obyvatel zněkolikanásobily, stejný vývoj jako u vesnic na koridoru ve středních Čechách.
„RJ holt přitáhl do vlaku tolik lidí, že násobně překročili kapacitu objednanou v roce 2011, to ale není vina dopravce.“
Nesmysl: ty cestující přitáhla do vlaku mnohem rozsáhlejší objednávka ZDO oproti tomu, jaký objem dopravy slovenské MDVRR objednávalo (a kolik vlaků bylo ochotno platit) „státní“ železnici. A navíc Vám uniklo, že než tam začal jezdit „RJ“, tak ŽSR tu trať obnovily a zvýšily tam i NTR, takže „RJ“ už od začátku jezdil za mnohem příznivějších podmínek, než předtím jezdila ZSSK.
No jo chudáci z Železnic Severního Balkánu, furt jim někdo ubližuje. Dneska jim zase někdo ublížil na trati do Makova, že museli vlaky nahrazovat NAD, protože svá moderní vozidla nenastartovali, tak jako se stává maximálně na třech Slovenských tratích denně.
Ale za väčšinu problémov na trase Bratislava-Dunajská Streda/Komárno môže buď ministerstvo dopravy alebo ŽSR(infraštruktúra) prípaden IAD kvôli početným nehodám na priecestiach. RJ tam prilákal neskutočné množstvo ľudí, pred ním tam jazdili buď staré koženky alebo 811tky s 011, čiže po tom ako sa tam objavili oni to bol obrovský kvalitatívny skok. Na druhej strane môže za nárast cestujúcich aj výrazne zlá dopravná situácia na ceste smerom na Dunajskú Stredu. Tam sú denne také zápchy, že sa to nedá vydržať. RJ sa snažil s Ministerstvom dopravy vyjednať väčšie kapacity, avšak čiastočne neúspešne. Tam kde sa dalo vďaka križovaniu + voľnej súpravy… Číst vice »
Miliarda za dva tři roky ale nejspíš není dost souprav ročně ani na tu R8.
Pokud by to byla miliarda jen na nedotované spoje, tak je to fajn na udržení jisté úrovně kvality současných tratí. Pokud je to i pro nově získané dotované linky, tak je to dost málo a na tom se shodneme. V prohlášení RJ mi pocitově něco nesedí…
Ale dotované linky budú prevádzkované pod inými spoločnosťami, nie pod tou ktorá vydala túto správu. Pre ústecký kraj už majú novú s.r.o. založenú
Dobrý den, dovolte mi zahájit diskuzi jednou technickou: Pokud během roku zvýším počet vypravovaných spojů téměř o polovinu, je přeci logické, že se zvýší počet přepravených cestujících. Naopak bych očekával, že to bude ještě více než 29%. Brno ale není Ostrava. Procenta, jakožto relativní vyjádření, jsou velmi ošemetná věc. Pokud přepravím jednoho člověka a k němu se přidá další jednotlivec, mám nárůst o neskutečných 100%. Pokud přepravuji 100 lidí a k nim se přidá další jednotlivec, je to nárůst pouze o 1%. Předpokládám, že po zavedení státních sleviček, snížení DPH na jízdné, které se nepromítne do cen pro koncového zákazníka,… Číst vice »
Podstatný je ten výrok, že RJ je v zisku na všech jejich nedotovaných linkách.
Úplně se v tomto nevyznám, ale jsou v zisku 100 mil započítány úplně všechny položky (úroky z půjček atd.)? Zisk je fajn, ale když si vezmete, co pořídíte za 100 mil., tak jsou to možná dva nové vagony.
ano jsou, je to skutečně „čistá ruka“ – ale je potřeba rozlišovat po zdanění / před zdaněním – to ve článku není, ale všeobecná zvyklost je uveřejňovat zisk před zdaněním.
Jinak teda … asi by k nim měl jít Leoš na chvíli na praxi 😀
Kroukous: U Regiojetu téměř 4 Astry (cca milion – 26 – 27 milionu Kč) eur nebo jeden Traxx (cca 100 milionů).U ČD něco přes polovinu Zátopka (s penále 180 milionů Kč)
Čísla jak od Stbabiše, když je potřeba prezentovat úspěch, sečtou se jablka s hruškama a vydělí jahodama a vynasobí počtem švestek za den, když je potřeba si pobrečet sečtou se jahody s švestkama a vynásobí hruškama a poté se s jablkama dělí jak je potřeba, buď na den, měsíc,rok,cestujícího, vagon, kilometr,nebo důchodce.
Jak si prezentaci výsledků za rok 2018 představujete, abychom Vám udělali radost?
Jelikož ty čísla nekupuji, tak pro mě nemají význam.nechtěl jsem se Vás dotknout,Vy za to nemůžete,když ty čísla nesestavujete, je to myšleno všeobecně, nešvarově. Vy například okomentujete nějakou firemní zprávu, ale jaké bylo zadání k vytvoření zprávy, to už daná firma nezveřejní.
Je běžné, že firmy po skončení roku zveřejňují své výsledky, zvláště, když mají pocit, že se mají čím chlubit.