RegioJet zveřejnil detaily k plánovanému depu v Praze, žádá o první razítko
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Součástí areálu má být i ubytování pro zaměstnance.
Součástí areálu má být i ubytování pro zaměstnance.
´´celkem zde má najít práci až 230 lidí.´´ Jsem zvědav, jestli sežene alespoň 20 lidí, kteří budou k něčemu :)))
A kde ste pane redaktor vzal, že se lokomotivy udržují u externích firem? Tato práce se dělá též na Zličíně. Vyjma Vectronu.
Soustruh, myčka…taky Zličín?
odpovídal jsem pouze na tuto nesrovnalost „Dosud má RegioJet technické zázemí pro údržbu a opravy na Zličíně, kam musí vozidla navážet relativně složitě ze Smíchova přes Pražský Semmering, lokomotivy udržuje u externích firem.“.
V dobách (ne)reálného socialismu se uvažovalo o vybudování Odstavného nádraží sever (ONS) „někde“ v prostoru Běchovic. Ve státním archivu by se možná možná nějaké studie daly najít ….
To bylo daleko dřív. Lokalit bylo navrhováno víc, ale nakonec byla vybraná lokalita úplně jinde. Cituji z článku (byly o tom dva dost obsáhlé včetně výkresů):
„26. dubna 1941 Plánovací komise pro hlavní město a okolí vyjadřuje s umístěním dílen v katastru Hostivaře, Měcholup a Uhříněvsi v prostoru mezi silnicí Černokosteleckou a tratí Benešov – Praha, souhlas.“
Pletete jablka s hruškami, vedle trati Hostivař – Uhříněves se začali stavět opravny nákladních vagonů, kvůli odlehčení kapacit na Vršovickém ranžíru. Během války zastaveno.
Uz jste s tim pripominanim, jak to bylo za socialismu, podle me vylozeny trapny, pane Zikmunde… 🙂
Co trochu soudnosti?
Tak ono připomínání není od věci, pokud do oné oblasti „Běchovice“ byly KVALITNĚ provedeny konkrétní přípravy – např. přípojky (inženýrské sítě).
Pokud zůstalo jen u plánů, tak zbytečné se tím zabývat.
Tak ono v té době nebylo úplně všecko všecičko špatně. Poučit se z minulosti není občas od věci….
To „někde“ bylo severní strana trati Běchovice – odb.Blatov (severní strana)
DOTAZ na redakci … „Pragorent“ = Jančura?
Doporučuji tuto diskusi, zaručeně zvedne náladu!
Dozvíte se zde, jak názvoslovný specialista od Kyjova exhumoval 5 let staré plány na servisní centrum v Bratislavě, jak vypadá šotoušský kroj, dále jedno vtipné a neotřelé označení skeptického znalce a pak také lokaci letního tábora na pomezí Hostivaře a Měcholup. Tradičně pár alergických reakcí při zmínce o žluté barvě.
Pohádky..RegioJet neví co je údržba a opravy vozů.ty jejich vozy na R8 vypadají jak kdyby prošly ruskou ofenzívou ..
No jak to maji s údržbou nevim ale jezdi to tak tak hrozne to nebude. Ale s temi vozy na R8 to je tako všelijaké. Ted jsem jel v nejakem Bmz a dobrý ale minule nějaký ten velkoprostor a tam jsem se stitil na cokoliv sáhnout.
Duležíté je nedopustit, aby tu údržbu dělal, nebo vůbec začal dělat! Jinak by nebylo na co nadávat.
Že nejezdíte EC do Přerova, osobákem do Nezamyslic a pak olomouckým rychlíkem? Je to určitě i levnější a na jeden lístek od ČD!
Nechápu proč argumentujete takovému trdlu, který píše cosi „o technice, která prošla ruskou ofenzívou“… Evidentně neví, která bije. Protože zbrojní výroba (v té části, kde žila zbývající zhruba větší polovina populace pod vládou KSSS) úmyslně neprodukovala trvanlivou techniku. Produkovali „ošizenou“ techniku, se sníženou životnostností. Zato produkce byla hodně početná. Ono není divu, když z 30 tisíc Šturmovníků Il-2 se konce války dožilo tak zhruba 10 až 20%, přestože většina letecké aktivity (letadlo vs. letadlo) probíhala na středomořské a na západoevropské části bojiště (je to podloženo čísly za rok 1944, za další roky se archivy dochovaly neúplné). Ono totiž ta dřevěná… Číst vice »
Nahodou me Gargyho prispevek pobavil : – )
Když vám chybí schopnost chápat silnou nadsázku a ironii, pak vám není ani rady ani pomoci ….
Vyvracel jsem klišé, že ruská techniky (pro ofenzívy) byla konstruována a vyráběna tak, aby ofenzívu vydržela. Nikoliv, od cca 1942 úmyslně byla produkována technika, která měla nízkou životnost, neboť stejně v boji byly obrovské ztráty… kolik že bojových letů v průměru přežil zadní střelec v Il-2m3? Dva nebo tři? Proto také pro pozemní logistiku preferovali importovanou techniku z kvalitnější výroby, např. z USA. Neboť tyhle náklaďáky atd. se nevyskytovaly přímo v první linii a proto bylo potřeba, aby měly delší životnost, než to co se vyrábělo v té době v SSSR. Podobně nastavenou válečnou výrobu – na nízkou životnost bojové… Číst vice »
To je zajímavé, v posledních dvou příspěvcích jste nepoužil žádnou vaší oblíbenou zdrobnělinku – a přitom do úplňku ještě 8 dnů!
Nějaká porucha?
Copak?
Už jste přehodil výhybku na lidskou mluvu 90% obyvatel ČR?
Žádných 15 variant pojmenování téhož zboží (=umístění sedačky) které prodávají nádražáci… nýbrž jen jeden jediný srozumitelný. A to v pěkné, milé formě = „vagonek“
Odvážné tvrzení!
Nevím kde berete tu drzost tvrdit, že 90 procent svéprávných lidí používá vaší velice specifickou slovní zásobu.
Pocit vlastní geniality, je symptom úplně jiného duševního stavu…
Klidně si žijte ve své bublině, že normální lidi chápou smysl proč nádražáci vnucují, že „vůz“ není „jednotka“ a není to „vagonek“. Normální lidi to nechápou – a „hlasují“ nohama. Neboť si stačí uvědomit, že železniční dopravci v ČR disponují cca 10 tisíci vagonky, zatímco autobusků je cca 20 tisíc. A autíček v ČR přes 5 milionů… Proč nedokážou železniční pasažerští dopravci „prodat“ cestujících 70% kapacity vagonků, které nevozí cestující, nýbrž vzduch? Jedním z důvodů okázalého nezájmu cestujících je i fanatická nadutost vůči cestujícím (leckdy neznalým nádražáckých manýrů). A mezi takové se řadíte i Vy, vážený pane. Takže až opět… Číst vice »
To se týkalo i US, jejich tanky s pancéřováním nic moc, ale byly jich mraky. Ve Francii je jich dost po různých muzeích s opravenými průstřely. Díra se přeplátovala, nasadila nová osádka a válčilo se dál.
Patrně zaměňujete životnost s bojovou odolností. V případě sortimentu obrněné techniky z USA mi není známo nic o krátké životnosti. Vezměte si kolik M4 Shermanů z válečné výroby sloužilo na bojištích ještě desítky let po WW2: Pokud jde o bojovou odolnost bojové techniky z USA, tak zvolili masovou výrobu (na úkor nadpůrměrné bojové odolnosti) z jednoduchého důvodu – neměli dost perfektních odborníků pro uplatnění perfektní techniky na bojišti… V 1941 prý pozemní armáda USA (tj. stát o populaci 130 milionů lidí) byla stejně početná jako pozemní armáda Švýcarska (tj. stát o populaci 4 milionů lidí)… Takže nebylo odkud „rychle“ vzít… Číst vice »
Žádné takové klišé se tu nevyskytlo. Celé je to OT.
no, pane Axele, ten kec o vojenské technice…je slušná bajka.
sovětská technika byla uzpůsobena jednoduché výrobě, kterou zvladal poměrně zaostaly sovětský průmysl s mizernou kvalifikaci pracovní síly…a nízkou kvalifikaci údržby i obsluhy
V čem přesně spočívá „kec“? Já říkám, že úmyslně vyměnili dlouhou životnost za vyšší počet vyrobených kusů. Mluvím o období od 1942. Proto je nesmysl ono klišé, které použil „Gargy“… Dalším podobným příkladem je trvanlivost MiG-15 dodaných do Česko-Slovenska ze SSSR vs. S-102/-103 vyráběných v AERu.Ty z výroby ze SSSR byly poměrně brzo vyřazeny už po pár letech (např. problémy s potahem křídla). Zatímco vyrobené v AERu sloužily do 70.-tých let A k Vašemu tvrzení – o nízké kvalifikaci…ono to tak úplně neplatilo o nekvalifikovaných odbornících. Ty čtyři bitvy o oblast Charkova měly důvod = lidi, z nichž část byli… Číst vice »
No on ten RegioJet není levný.
Údržba / neudrzba závisí na více faktorech : kde to dělat , kdo to bude dělat , z čeho to bude dělat , jak to bude dělat . Pokud na nějaké fabrice je furt inzerát , ze přijmou elektrikare , úmuze to znamenat i to , ze tam žádný nevydrží . Na zaměstnání snů se nemusí dávat inzeráty . Ale takový Amazon si musí platit i tu televizní … 🙂
A co serviscentrum RGJ v Bratislavě?
Prý bylo plánováno spuštění v roce 2016
https://www.lidovky.cz/byznys/jancura-posili-slovensky-byznys-v-bratislave-stavi-depo-pro-zlute-vlaky.A150326_160826_ln-doprava_pave
a co by tam asi servisoval, kdyz nema ani ani ic ba-ke, ani regionalku a v bratislave nic nebazuje.
Vždyť jo. Komárno-Blava, Košice-Blava a (Praha)-Brno-Blava provozoval už pěkných pár roků…
Tj. v jakém rozsahu fungovalo serviscentrum RGJ v Blavě? A fungovalo vůbec vlastní serviscentrum nebo to byly jen plané řeči?
Na rozsah činnosti bratislavského serviscentra se ptám kvůli tomu, že by byl jeden z pramenů pro odhad eventuelní sortiment služeb toho pražského.
V letošním zdejším rozhovoru pan Jančura výslovně (sám od sebe, nikoliv na přímou otázku) uvedl, že chce nabídnout služby v budoucím serviscentru i jiným dopravcům
Nefungovalo a nebolo nikdy realizované. Do konca prevádzky Ba-Komárno ostal v zázemí ZSSK Cargo kde si od nich prenajímal halu.
Guten Morgen NiederÖsterreich……
To nebylo depo určené pro servis kompletní flotily regiojetu, ale jako opravna vectronu (a jednotek co měl RJ na Slovensku)
těším se na cenovku…a způsob financovani
Těžko říct. Osobně jsem předpokládal, že RJG se pokusí o to co samé co zkoušel s VECTRONy v Blave. Ale časově to nevychází Tj. když už RGJ objednal (na své poměry) gigantickou sérii lokotek (BOmBardier Transportation – BOBTrans – TRAXX MS3), tak by se hodilo, aby výrobce či někdo třetí si podnajal od RGJ kus servicecentra, aby servisoval BOBTrans MS3. Myslím v Praze jako doplněk ke kolínskému servicecentru starších verzí BOBTrans TRAXX v Kolíně (fa DYKO METRANS) Akorát to by pražské servicecentrum RGJ už mělo být rozestavěné… aby se to stíhalo…. BOBTrans MS3 představen v 2018, doteď vyrobeno pár desítek… Číst vice »
Gigantickou sérii lokotek …asi ne
A který jiný minoritní pasažérský dopravce obdržel 15 nových lokotek, jednoho typu, během 12 měsíců? Bavíme se řekněme o období 5 let zpátky.
V ČR a ani v Rakousku IMHO žádný nákup nebyl.
V Německu myslím taky žádný podobný nákup pro minoritního pasaažérského dopravce https://bahnreise-wiki.de/wiki/Bahngesellschaften_/_Anbieter_in_Deutschland.
Nejsem si úplně jistý v Polsku a v Itálii.
Možná v Británii.
15 lokomotiv ,je plivnutí v moři
Ještě mu 3 přibudou a bude to tvořit cca 40% lokomotiv u RJ
Ale Jo, větší objednávku neudělá ani ÖBB s DB a SNCF 😂
Si to můžete přibližně spočítat: http://www.stavebnistandardy.cz/doc/ceny/thu_2021.html
Je to velice hrubý odhad, ale řádově by to sedět mohlo. Jen musíte znát rozměry haly.
Cenovku nebo cenu? Cenovky se dávají v supermarketu na regál, ne na depo.
Dotace, snad si nemyslíte, že to bude Jančura platit.
malesice nakonec proc ne – vede tam z prahy luxusne zrekonstruovana a fakticky prazdna dvojkolejka.
Fakticky prázdná? A na tento nesmysl jste přišel jak?
Jedná se o klíčové spojení (nejen) pro nákladní dopravu.
ok tak kolik nakladu tam jezdi v nejvic vytizene hodine?
Přes Malešice jezdí zhruba 160 vlaků za den v obou směrech, bez rozlišení odkud kam. Jde o veřejně dostupný údaj ze stránek Správy železnic. Je to bez rozklíčování na osobní, soupravové (jak ČD, tak Arriva a v sezóně i nějaké vlaky KŽCD) a nákladní. Přičemž se ze zatížení sousedních úseků dá odhadnout, že nákladních vlaků jede přes Malešice tak 70 denně.
Jo prázdná? 😀 To že tam dnes jezdí jen dva páry příměsta za hodinu neznamená, že to tak zůstane dlouho.
smer odstaveni bude hlavni nadraz > malesice
Hlavně Malešice a návazné tratě teprve čekají na rekonstrukci, libeňské zhlaví už je zas dost rozbité. Snad za pár let …
Jsem zvědavý až majiteli někdo sečte náklady spojené s touto stavbou. Tato legrace nebude za pár milionů.
A až to sečte, tak co? Na co jste konkrétně zvědav? Tu sumu se časem jistě dozvíme.
Jasně. Jančura ani nikdo jinej z vedení léta fungujícího dopravce pochopitelně nemá ani páru, kolik to bude stát a čeká, až mu tuhle šokující informaci sdělí nějakej mamlas s ledvinkou na břiše. Tak určitě.
Jenomže pan majitel , má nsprosto nerealisticke představy o ceně,tak uvidíme zda se něco bude stavět nebo to jen takový výkřik do temnoty. Další věc je že při prvním pokusu o zřízení zázemí na tomto místě se zvedl velký odpor místních proti zřízení této stavby. Tak uvidíme jak se to vyvine dále.
To ovšem zhola nic nemění na faktu, že tu má zavedená firma nějaký záměr, který už v tuto chvíli jistě znamená stovky hodin času jemu věnovaných a z toho tak nějak vyplývá, že zřejmě vcelku vědí, co je třeba udělat. A že jim to fakt nemusí v nějaký obskurní diskusi vysvětlovat nějakej indiferentní jantar, kterej reálně nezvládá ani umístit čárku do věty.
Indiferentní jantar s ledvinkou na břiše. To si zapamatuju a použiju v budoucnu 🙂
Nemáte náhodou naprosto nerealistické představy o vybrané lokalitě? Řekl bych, že v místě bydlí pár bezdomovců, se kterými půjde se domluvit.
No tak to bude drahé. Flaška rumu pro každého. Kde na to Jančura vezme? Pár flašek rumu to není jen tak!
Tak jim nabídněte vaše špičkové poradenské služby, bez kterých se zcela jistě neobejdou.
okamzite prestante urazet sotoussky kroj!
100 bodů a žeton!
Předpokládám, že tohle má žlutý pán spočítáno dopředu „dávno“, minimálně v době, kdy ty pozemky kupoval …
Poptejte se u pana Kupce, který mě cca před 2 roky na starost výstavbu tohoto depa, jaké měl pan majitel představy o ceně depa a jaká byla v té době reálná cena.
Otázka spíš je , zda to vůbec věděl Kupec, Jančura má bezpochyby představu přesnou
On už teď Jančura ví, za kolik mu to nacení stavební firmy. Je to prostě génius 🙂
stavbu vam umi nacenit i projektant…
To umí, to je pravda. Ale za rozpočet od projektanta se nestaví. Stavební firmy si to pak nacení podle svého.
Ta on musí být génius. Tyhle psychopatičtí manažeři přece nikdy nesmí říct slovo NEVÍM 🙁
Takže si do svého mozečku vsugerují, že jsou nejlepší a všichni ostatní jsou odpad.
Zatímco z druhé strany všichni přesně vědí kolik by mělo stát zrychlení trati o 20 %. Nepotřebují ani znát výkaz výměr.
Asi bych řekl, že Kupec moc dobře věděl, kolik stojí plně vybavené depo u ČD. Proto si ho žlutý najal, aby to zařídil, protože se v tom sám neorientoval.
Jinač kde prosím stojí v Bratislavě to světové centrum na údržbu o kterém vyprávěl Jančura, že zaměstná mnoho lidí?
Uvidíme jak reálný bude tenhle článek, nebo zda to zase skončí ve fázi vlhkých snů.
Pan Kupec byl „dosazený“ manažer do vedení depa, prakticky z pozice u ČD Cargo.
S ohledem na kapacitu – opravárenská základna ….
Kupovat si podúrovňový soustruh – hezká představa, ale levnější by bylo zaplatit „konkurenci“ … těch točení kol není zase tolik …
Záleží jak hodně dobre udržují protismyky … Obutý to je raz dva a cestující si to určite všimnou : ta ta ta ta …
A kto povedal, že bude slúžiť iba jemu? Sústružiť môže aj iným dopravcom a bude na tom zarábať.
No, vzhledem k tomu co uz Jancura dokazal urcite vi co dela a nepotrebuje rady ani od Kupce a ani od vas
Však co vy to platit nebudete 😀 Pan Jančura se z toho určitě nepodělá a moc dobře ví, co dělá:) Vždy má poměrně přesně z analyzovaný trh.
Tak jasně, oni mu to postaví a rozpočet mu ukážou, až to bude hotové. Nikoliv předem, při podpisu smlouvy. A on na něco takového kývne.
Milionů si nemyslim, bude to asi miliarda bych tipnul
Jinak spíš než že tam najde práci až 230 lidí by nebylo od věci napsat celkem bude třeba najít až 230 zaměstnanců.
V Praze po tom neštěkne pes… Bude se muset sehnat levná pracovní síla v jiných krajích
ONJ leží v jiném kraji než v Praze?
Však je to to samé…
A to chcete ONJ rušit?
Na ONJ taky nestojí před branou desítky uchazečů o práci v dělnických profesích na údržbě ….
Kdyby jen v Praze na ONJ. Nikde před branou kteréhokoliv depa. Jinde se prostě dají vydělat lepší peníze snadněji než v depu.
Právě o tom přece mluvím.
A ty na Zličíně propustí? Spíš si myslím, že je přesune do nového…
Kovošrot je sice již v posledním tažení, ale stále tu IDS Cargo obsluhuje sklad PEPSI. Obávám se že stávající vlečka tímto zanikne.
Proč?
Pepsi pořád jezdí to Maďarsko?
Hlavně léto, kdy se „hodně pije“. V Hostivaři jsem viděl párkrát i dva páry týdně 🙂
Taková ta představa, že Regiojet vyhodí z okna bezpracný peníze, který se mu válej na kolejích.
Tak to může obsluhovat i RJ proč by rušil co funguje a kape z toho
Proč by Jančura zaklekával firmu, která mu jezdí po „jeho“ vlečce, která vlastně není jeho. A zakleknout Pepsi, to by ani Putin nedokázal.
pro všechny kteří mě nepochopili. To depo má zabrat koleje kde dochází k sestavování vlaku. Do skladu se vejdou maximalně dva vozy. A ano bylo to to Maďarsko? Nebo už i tato relace je čerstvě zrušena?
Kdyby sis místo ptaní na fóru otevřel grafickou přílohu oznámení, měl bys už jasno… Dvě koleje kolem depa pro sestavování vlaku nestačí?
Zajímalo by mne, zda-li plánuje Regiojet položit i druhou kolej mezi depem a nádražím Hostivař?
Kdyby jste to zaplatil tak určitě.
Pro 8 souprav tam a pro 8 zpět za 24 hodin je ta druhá kolej potřeba? Nehledě na to, že na zaústění do Hostivaře na ni není místo.
No v případě opravy stávající jednokolejky by se to mohlo hodit. Po cca 300 m, se to již větví na tři koleje, které končí až za pozemkem Regiojetu. Takže by minimalizoval možnost omezeného vjezdu do depa a dále do kovošrotu a skladu Pepsi.
Jasně, a uprostřed bude looping.
Ne to ne, prý zatím jenom autoblok a výhybny. To víte, šetřílci…:)
Asi ne,u toho levého oblouku v úrovni uhříněvského zhlaví bývalo stanové městečko.,jestli je tam stále netuším,na vlečce jsem byl dávno před modernizací Hostivaře.
Tak jistě, důvodem toho, že se nebude stavět druhá kolej, není její zcela zřejmá zbytečnost pro zamýšlený záměr, ale bezdomovecký ležení někde v křoví. Bože muj.
To je argument jak o odsunu nádraží – musí se udělat, aby u odstavného nebydleli bezdomovci. Jen s odsunem zmizí!
Tak to se rovnou zeptejte, zda hodlá položit koleje ze svého budoucího depa Hostivař do svého budoucího odstavného nádraží v Malešicích. Těleso vleček tam ještě v části trasy je, pak kolem metráckého depa.
A taky se zeptejte, jak zlé bude přetížená stanice Hostivař, východní zhlaví Zahraďáku a celé Malešice.
Zahraďák, to je ta stanice, jak z ní chtějí postavit novou dvoukolejku směr terminál Praha-východ, rychlíky směr Benešov odklonit do další nové dvoukolejky aby mohli zdvojnásobit počet osobáků a přidat náklady, ale všechno to bude jezdit přes tohle zhlaví?
Tak to určitě a když to půjde tak postaví i VRT do Brna 🚉
Jasně, čtyři koleje tam budou, zadrátované, s autoblokem i s ETCS a smyčka jak na ONJ.
K čemu by to bylo dobré??
Podstatně zajímavější bude „převazbenost uzlu“ – není nereálné, že nepůjde během špičky vůbec najít trasu kombinující omezení dané „volnými“ peróny na Wilsonu, křížením zhlaví zde nebo ve Vršovicích, jízdě ve sledu (Praha -) ZM – Hostivař a současně křížení „přes všechno“ (protisměr z Říčan, Arriva do/ze šturcu, ND z/do Uhříněvsi) 50 km/h od vjezdu na jediném zhlaví Hostivaře.