RegioJet změní s novým jízdním řádem tarif u rychlíků, jeho podobu zatím tají
RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com
Ceny v rezervačním systému zůstávají i po změně jízdního řádu stejné, tarif řeší hlavně prodej jízdenek ve vlaku.
Doporučoval bych všem RJ haterům, aby si vyzkoušeli to co já, tedy několikrát týdne si prostřídat R8 s Regiojetem a R12 s ČD. V tom ČD fakt nevyhrají, volba mezi Bd264 a Bdtee276 je vpravdě Sofiina. Jedno je návrat od 20 let zpět, to druhé není ani omylem vagon pro rychlík.
Regiojet je posledních několik měsíců strašná bída a cenově už úplně mimo. Servis často vůbec nefunguje nebo je tragický.
Zaměřil se na jinou klientelu a na dřívější zákazníky kašle.
Bohužel. Do Vídně to jistí ČD a v ČR mimo koridor auto.
RegioJet by měl spíš platit mně že vůbec musím trpět takovou nekvalitu co denně na dotovaných linkách předvádí.
Buďte rád, že díky tomu mohou České dráhy používat novější soupravy na jiných tratích.
Kdo by jezdil za tarif RegioJetu, na R23 jde přeci lomit jízdné, i když narozdíl od drah nevydávají PID, tak k čemu jim to je, možná na Moravě to vychází dráž, jelikož čistě zónové systémy jsou poměrně na delší trasy předražené.
V létě jsem jel s rodinou z Ostravy do Brna vlakem. Za zpáteční jízdenku pro 2 dospělé a 1 dítě RJ chtěl něco kolem 1200kc +- v tu chvíli mi došlo, že to dělám pouze jako zážitek pro mého syna, protože bych za těch 1200kč měl plnou nádrž. Do Brna a zpět bych se dostal a ještě by mi zbylo. Zároveň bych se nemusel dívat na čas kdy mi jede vlak, bylo by to pohodlnější. A to nemluvím o tom, že při zpáteční cestě RJ zrušil předchozí spoj, takže nás následující po něm byl plný, že se nešlo skrz uličku… Číst vice »
To se ti do auta vejde jen 30 litrů?
Motorová nafta se v červnu dle statistického úřadu pohybovala kolem 31-32kč za litr. (Já si to už nepamatuju za kolik jsem tehdy tankoval). Nicméně, když si vydělím 1300 (psal jsem 1200+- ale bylo to 1200-1300) 32kč vyjde mi 40litrů. Auta mají běžně velikost palivové nádrže kolem 50litrů a do nuly předpokládám, že nejezdí nikdo. Takže ti tleskám, že jsi ze sebe udělal zbytečně hlupáka a můžeš mínusovat dál. Protože každý normální člověk se dokáže dopočítat, že 40litrů nafty za 1200-1300kč mi při průměrné spotřebě 6litrů na 100km vychází dojezd 666km. Trasa z Ostravy do Brna je dlouhá 168km. Tam a… Číst vice »
Netušil jsem, že z normální otázky, zda se někomu do auta vejde nějaký počet litrů, hned můžeme zjistit, zda je hlupák, či nikoliv.
Mně se líbí, jak jste to auto dostal zadarmo, jezdíte bez dálniční známky, olej tam dáváte zřejmě použitý z friťáku, pojistku neřešíte, pneumatiky máte asi zdarma od tchána, myčku to auto v životě nevidělo a všechny opravy si řešíte svépomocí na dvoře. Jo, to to pak vychází levně.
Co to máte za totálně iracionální komentář? Auto používám běžně a výměnu oleje, pneumatik bych dělal tak, jako tak ať už těch 328km do Brna a zpět pojedu nebo ne. Pouze je rozdíl zaplatit 1300kč dopravci který mě doveze z bodu A do bodu B za jeho podmínek, když můžu za ty peníze mít větší pohodlí a víc muziky (čti víc najetých km) vlastním autem. Já tady nenadávám, že se vlakem jezdit nedá, pouze říkám, že za ty ceny co dnes stojí jízdenky, je pro rodinu která zaplní auto ekonomičtější jízda autem.
Ještě dodám poslední informaci aby bylo jasno, jak to myslím. Pokud je jeden člověk, který pravidelně jezdí vlakem pak ano jistě je pro něj ekonomičtější vlak, než auto. Pokud ale mám rodinu (manželku, děti, kočárek) a auto, které běžně využívám a chci jet na výlet, pak vyjde lepe využít vlastní auto ať už kvůli pohodlí, tak i nižší ceny.
Bohužel to musím napsat i přes to, že jsem s rodiči jako dítě jezdil 90% výletů vlakem (auto bylo, ale vlak vyšel levněji) bohužel se to trošku otočilo.
Přesně, já si to nedávno počítal a aktuálně jezdím za 6,50 Kč/km, když vezmu nákup auta, pokud nebudu počítat nákup auta, tak sem při aktuálních cenách na 3,50 Kč/km (z toho 2,5 pohonné hmoty, zbytek pojistky, pneumatiky, olej apod.).
Tak vzhledem k tomu že má RJ již nyní nastavené ceníkové ceny (pro STANDARD) podle SJT (nebo o korunu nižší), tak lze očekávat, že i ceny po 10.12 budou dle SJT, tzn. o 10 % víc. Dnes Brno HLN – Ostrava HLN podle RJ 311 Kč, SJT 312 Kč. Od nového jizdního řádu SJT 342 Kč.
Nepletete si Standard a Flexi? Standard přes 300 jsem na dané relaci ještě neviděl.
Ne jedná se o cenu pro třídu STANDARD dle officiálního tarifního ceníku, který platí pro nákup ve vlaku.
Stejně je podivné, že když si rozkouskuju jízdenku na více segmentů, je pak celkově trasa levnější.
Co je na tom podivného? Pouze je to důsledek tvorby jízdného na základě poptávky.
Dříve byl tarif zveřejněn v knižním jízdním řádu. Myslím si, že by to tak mělo být i nadále. Na jedné železnici jeden tarif, ne pro každou trať jiný a zbytečně složitý.
Máte SJT. V reálných cenách je to levnější než za komunistů, vy k tomu máte jako důchodce 50% slevu. Vyřešeno.
Je tahle arogance nutná?
Naprostý souhlas. Třeba tarif ČD není nikde dosažitelný, obdobně i další dopravci. A jednotný, ale rozumný tarif, naprosto nutný. SJT je víc než paskvil.
Ceníky ČD jsou je stránkách ČD: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/ceniky/default.htm V čem je SJT víc než paskvil?
Jaké by to mělo výhody? Je daný strop (SJT) a „občas“ někdo platí méně.
Už aby tu R8 znovu soutěžili….
A vaším přáním by byla jaká společnost?
RJ 😀
Nikdy!!!!!!!
Takže Arriva ?
A nebo navždy! 🤣
Za mě klidně Regiojet, ale ať si na ně stát nachystá pořadný bič co se dodržování smlouvy (kapacita, úklid, NAD, …) týče a ať ta smlouva taky náležitě na úrovni tyto věci vyžaduje.
Všechno bude viz Registr smluv.
Osobně si myslím, že zanikne státem dotované linky R12 a R8. A že stát případné dotace nechá na krajích. Ostatně už dnes na R12 zčásti přispívá Olomoucký kraj.
Byl bych fakt rád, kdyby žlutý z R8 vypadl (ona ta kvalita předtím sice byla nic moc, ale RJ dokázal, že jde klesnout ještě níž), ale ono se nic nezmění, pokud:
1. bude na prvním místě cena;
2. nebude požadavek nových vlaků;
3 budou sankce takové, že to zaplatí pomalu kdokoliv s průměrným platem;
A hlavně – bez konkurence tam žádný dopravce nebude mít tendenci něco vůbec dělat. Ale narvat na celou R8 dva různé dopravce je asi nereálné.
Já R8 používám pravidelně a dlouhodobě, a i když je R8 tragédie, tak se nedá říct, že je to horší než předtím. Do RJ například nesněží a neprší, což se předtím nedělo.
Ale uznávám, že se české dráhy hodně zlepšily a věřím, že by snad dnes poskytovaly lepší službu, než bohužel předvádí RJ.
Potřeboval bych od marketingu RJ vysvětlit, jak vnímá rozdíl 5 Kč pro držitele kreditové jízdenky (pravidelného zákazníka) a pro toho, co si koupí jízdenku bez registrace (jede jednou za uherskej rok). Praha – Brno 354 / 359, resp. 444 / 449 v Relaxu. Resp. jak to asi právě vnímá pravidelný zákazník…
Pomíjím, že je to solidní pálka v obou třídách (ale nestávkuju, že mi stát nezajistil…), jen se mi vybavila silně nevábná podoba Relaxu z poslední cesty a úroveň služeb. V začátcích super, ale dnes?
Ohledně cen jízdenek v RGJ vlacích/busech = usuzuji, že RGJ potřebuje pěkná čísla v účetnictví ( =co nejvyšší celkovou tržbu při relativně nízkých nákladech ). Proč? Proto:
https://archiv.hn.cz/c1-67207870-obri-obchod-na-dohled-kolem-jancurova-regiojetu-krouzi-velci-evropsti-dopravci
Helemese. Přitom bych zrovna řekl, že Jančura je ten typ podnikatele, co svoji vypiplanou firmu neprodá prostě z principu.
To je otázka nabídky a poptávky.
Regiojet na jedné straně vydělává, drží přes pět procent trhu a od prosince 2026 bude jeho podíl okolo deseti procent (linky PID, R9, Ústecký kraj).
Druhá strana je, že bude potřebovat investice do jednotek pro vysoutěžené linky (kryté v rámci bankovních záruk), nákupy nových vagónů pro rozvoj nedotovaných linek (Praha – Berlín, Přemyšl – Německo) a obnovu stávajícího vozového parku a výstavbu depa v Měcholupech, což je otázka, jak moc si bude moci půjčit, s tím, aby mohl chodit do dalších soutěží.
A už jste jim to zkusil napsat přímo? Já myslím, že tady vám RJ neodpoví. 🤣🤣🤣 A propos proč tim pořád jezdíte? Levný kafe a žvanec? 😀
Protože monopol. Na R8 nemáte alternativu z Brna do Ostravy.
Pokud nechcete jet oklikou a déle.
Ne s přestupem v Olomouci přes Prostějov nebo Přerově přes Břeclav? 🤣 Auto, autobus? 🤣
Tomu se říká knížecí rada. Je to sice delší, za to horší cesta, že?
Ale šotosexuálně jediná přijatelná. A propos odkdy je to autem dál a pomaleji?
A řidiče mi taky zaplatíte, abych se nemusel rozčilovat s hovadama, co dnes po silnicích jezdí?
To je váš vnitřní problém, využijte autobus. 🤣
Z Prahy do Chebu žádná autobusová linka nejezdí
Naštěstí.
Pokud někdo jezdí pravidelně VHD, tak asi pro něj auto není schůdné řešení, co myslíte?
Ale to je váš problém. Konkurenci máte.
To, že chcete dávat nevyžádané hloupé rady, je také jen váš problém. Tak s tím laskavě neobtěžujte ostatní. Děkuji
Autobus není VHD? 🤣
Vy nedokážete ani přečíst po sobě co jste sám napsal? Smutné….
Vy musíte mít hodně problémů v celém svém životě. Je to znát.
Rádo se stalo, přijď zas. 🤣
Mno národní dopravce také dosud nezveřejnil TR 10 s platností od 12/2023. K dispozici jsou pouze nové SPPO. Takže oba dopravci jsou na tom vůči cestujícím stejně blbě.
Tak národní dopravce už dávno zveřejnil, že se TR 10 bude zdražovat v průměru o 9,5 %. Takže bych to úplně nesrovnával.
To je ovšem jen malá část TR 10. Ten totiž obsahuje i různé přílohy, které zdalena nevychází jen z kilometického tarifu. 🙂
Tak „už“ je nový TR 10 zveřejněn: https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/tarif-cd_zmena-2.pdf
Vypadá to jako nesolidní nekompetentně vedená firma.
Která? RJ nebo ČD. Aktuálně je to u obou stejné 🙂
Založte svojí a rozložte trh. V čem je problém? 😀
Co to je za hloupoučkou argumentaci? Ve stylu nelíbí se ti Mona Lisa v Louvru, namaluj si hezčí?
Evidentně předautor blábolu ví jak se řídí firma. Já to vědět tak si založím firmu svoji a rozjedu byznys, když vím, že konkurence je tak ale táááak neschopná. 😉
Mezi neschopností a nesolidností je dost rozdíl, nemyslíte?
Máte problěm s pochopením psaného textu? Cituji: “nekompetentně vedená firma”. Potřebujete ještě výklad pomocí slovníku cizích slov nebo to tak už stačilo? 😉
Problém s pochopením psaného textu máte vy, vytrhnout si část věty z kontextu a pak nad ní ukazovat, jakej jste jura, umí pětiletý dítě. Ale jestli reagujete na skutečně zamýšlený význam, to vás prostě netankuje. Hlavně si ulevit, co?
Skryté jsou leda tak vaše myšlenkové pochody. 😀
V těch vagónech, které oni používají, tak by měl RJ platit cestujícím, že s ním jezdí. Teda kromě vagónu Avmz s koženými sedačkami. Ten snad jediný má nějakou úroveň. Po těch extrémech, kdy na R8 jako low cost přijel lehátkový vůz v otřesném stavu apod. jsem se už poučil, a proto zásadně jezdím z Ostravy do Olomouce a z Olomouce do Přerova s ČD. Vlaky linky Ex4 mi bohužel zpravidla nevychází.
Byl bych v klidu, neboť vzhledem k drahotě a nepříliš dobré návaznosti jsou vlaky Ex4 IMHO horkým kandidátem na ukončení dotací těchto vlaků.
Zejména nechápu proč dotovat z českých kapes na území ČR tu část linky Ex4 vlaku Budapešť – Terespol.
Axel.
Zrovna včera jsem se svezl na R8 ve špinavém lehátkovém voze, rok výroby 1967! Zlatý béčka ČD z poloviny 80.let. Vlak zpožděný z důvodu ze strany dopravce, v řazení chyběly 2 vozy.
Tak já bych řekl, že Regiojet ani žádné pravidelné řazení nemá. A to, co má v předprodeji, tak ty vozy jezdí proházené, nebo celé soupravy otočené, takže poslušně čekám vpředu u mašiny a pak jak kripl musím přes celou soupravu až na konec.
RJ snad vždy posílá sms pokud je jiné než avizované řazení.
Na jaře jsem čekal na noční Regiojet ve Vrútkách a můj vůz měl být vpředu. A byl vzadu. Takže nejdříve noční běh kolem vlaku a pak průchod asi 5 spícími vozy mezi lidmi.
Opravdu marně přemýšlím, kdy by se mi něco podobného stalo. Asi nikdy. A když vagon nejel nebo něco tak přišla vlastně vždy zpráva. To, že vše je jak má být a nikdo mi nesedí na křesle je právě ta ohromná výhoda RJ. Spíš sis to blbě načetl
Proč nepošlete stížnost na dopravce objednateli tedy MD?
A máte někde správný formulář? Aby to zas nezahodili, protože to neobsahuje všechny “náležitosti”, jaké si zrovna vymysleli?
Vy jste opravdu tak hloupý že na podání potřebujete formulář? Vy nejste schopen si dohledat, že podání v této věci podáváte podle Správního řádu a k podání vám stačí datová schránka nebo e mail a v podání dodržíte co chce zákon? Kdo si stěžuje, na co, nebo na koho, v jaké věci, popsat skutečnosti na které si stěžujete, přiložit důkaz, například foto? Opravdu potřebujete formulář? Můžete sem dát číslo jednací nějakého rozhodnutí jímž po vás MD formulář požaduje?
Já si dovedu najít ledacos, sepsat taky ledacos, ale vy zjevně s úředním šimlem žádné reálné zkušenosti nemáte, což? Jen udílíte hraběcí rady a jediná vaše argumentační dovednost tkví v tom urazit oponenta. Úroveň pětiletého dítěte.
Opakuji odcitujte mi včetně čísla jednacího rozhodnutí uvedeného orgánu kde po vás chce formulář. Přestaňte si vylhávat svoje kvazi příběhy.
S hlášením „z důvodu na straně dopravce“ bych byl opatrný s úsudkem, kdo za zpoždění může.
Zhusta tam SŽ fláknou, co jim pod ruku přijde.
Nejlepší je zpoždění způsobené opožděným příjezdem ze sousedního státu.
A když ten vlak pozoruju od rána tak zjistíte, že zpoždění nabral třeba u Ostravy 😀
Když využíváte sociální službu (dotovaná doprava) nemůže čekat luxus.