RegioJet získal svoji největší zakázku na české železnici, kraj ušetří tři miliardy korun
Nová jednotka 654 PESA Elf.eu. Foto: RegioJet
Kilometr vyjde o 58 korun levněji, než dosud v kraji jezdí České dráhy.
Kilometr vyjde o 58 korun levněji, než dosud v kraji jezdí České dráhy.
Tož si to shrňme: Jančura podrazil cenu, z páteřních linek vyštípal ČD, která bude muset buď zdražit ty ostatní místní, nebo je rovnou zrušit. Nechápu, proč se soutěží jen o ty linky výdělečné a ne o, klidně i kombinovanou, obslužnost celého regionu.
Jančura bude vysmátý, no a ten zbytek, co ČD na vesnických tratích prodělá, zaplatíme z daní, protože ČD patří státu. Takže kraj, možná, ušetří 3 miliardy, Jančura pár miliard vydělá a my zaplatíme konečný účet. To se fakt vyplatí!
A je to tak dobře. Blahopřeji RegioJetu a ať jsou cestující spokojeni….
Gratuluji Regiojetu a preji hodne stesti. Je to fajn
No povidá se o tom, že přijde o práci vice než 250 zaměstnaců ČD.
To produktivní bude muset někdo dělat, Regiojet nabírá.
Tak maximálně strojvedoucí. Jinak nabírá studenty za minimální platy.
No a? Tak najdou uplatnění jinde… To že CD byly dráhy mimo jiné svědčí o tom že mají vysoké náklady včetně hodně zaměstnanců..
Nevím kam se Jančura žene, bude mít velké problém , dával jsem si to dohromady ,moc tedy neusetri ,bude rád ,když to uhájí ty roky ,personál se jen tak k němu nepohrne a hlavně bude muset nabídnout . Další věc v Usteckém kraji nemá skoro žádné zázemí ,prakticky nemá nic . Přeji šťastné km
Nechť úroveň české železnice jde zpátky do 90. let minulého století. 🙁 https://blisty.cz/art/90449-cestovani-vlakem-regiojet-tak-trochu-navrat-do-osuntele-nefunkcni-komunisticke-ery.html Bohužel to není jen názor někoho, kdo si všiml poklesu kvality služeb RegioJetu. Už to bylo i tady, ale mluvil jsem i s kamarádkou, kdy jim snad udělali průšvit při výletu s dětma, pravda u oddílu, ale ty služby nedopovídaly tomu, co by měl RJ dělat. Moje osobní zkušenosti s RJ nejsou úplně v souladu s tím, co by si člověk představoval se zkvalitněním dopravy. Před 20 lety to vypadalo na zbytečný komfort v buse, jako noviny a stevarda při cestě po dálnici z Prahy do Plzně… Číst vice »
V ÚK pokud jede Pesa to není o nic horší než modrej vlak. Jen je to zvenku o dost špinavější, ale jinak je vše v pořádku.
No, i tohle je trochu smutné. Ale snad to konečně jezdí a snad se konečně nahradily 845, tedy německé 628.
A úroveň na české železnici s CD, je až na vzácné výjimky, návrat do předminulého století…
Konec osobní dopravy v Ústeckém kraji už za necelé 3 roky 🙁
Veřejné osobní dopravy.
Mě se líbí jak tu smlouvu kdekdo „hejtí“, ale četl hádám málokdo..Za mě RJ žádný problém, ale nemám nic ani proti ČD..Výhodnost ale posoudí čas…ÚK je primárné zodpovědný za důsledné vymáhaní služby..
Já jsem tu smlouvu třeba četl, mne mrzí, že v té smlouvě se moc nehledí na informační systém ve vozdilech a na přístupnst pro zdravotně postižené, zase si všichni myslí, že se tím myslí jen vozíčkáři, ale další úpravy vůbec, jak jsem si četl tu smlouvu a další podmínky.
Hlavně, že protestují odboráři lemplové..
A vy jste co? Zřejmě také lempl. Když tak pregnantně znáte co je lempl. PS. odborar nejsem.😂
Aha. Takže členové odborové organizace u ČD jsou lemplové, ale členové odborové organizace u Regiojetu a u Arrivy ne a členové zaměstnanecké rady u Metrans Rail taky ne. Rozumím vašemu výkladu správně?
No potěš pánbůh, jestli budou jezdit tak, jako nyní na trase Kadaň – Kadaň Prunéřov, což znamená někdy jo a někdy ne a když někdy ne, tak často bez NAD, tak to bude fakt žůžo.
Dál u nich neplatí IN25, IN50, takže se nám to sakra prodraží, když budem jezdit na krátký tratě nebo jenom jedním směrem. Budem muset vymýšlet spoje kombinovaný s Krušnohorem, bude to zbytečná ztráta času, atd..
No, nečekají nás dobré časy >:( ..
Je hezké jak si lidi pamatuji ty problémy . Pokud vim tak v posledních měsících mají problém spíše ČD .Kteří celkem často zdechnou se syslem a spoj zruší ,protože za hodinu přece jede další . Dále proč by měli platit u RJ Inkarty, když je to výmysl ČD . V tescu vám taky neuznaji slevovou kartičku z Alberta jak prosté. Ceny jasné stanoví kraj v rámci DÚK tarifu na delší trasu můžete zvolit SJT . Případně zaměstnanci RJ mi vždy poradili výhodné jízdné pro mou cestu.
Ty IN25/50 už ve více a více krajích neplatí ani u ČD
SJT rozhodne ne, to je v jeho soucasne podobe ve vetsine pripadu zcela zbytecny produkt, ktery vam tu cestu tak akorat prodrazi. Jinak tarify specialne usteckeho kraje jsou vzdy vic nez vyhodne a jeste se mi nestalo, ze by jizdenka na IN25 byla levnejsi. Chtelo by to jeste ten tarif integrovat do aplikace muj vlak podobne, jako v plzenskem kraji.
Proč do aplikace Můj vlak, když ČD v ÚK nebudou jezdit? Měl by ho hlavně integrovat Jančura do aplikace Regiojetu.
Protože ČD zatím pořád jezdí, třeba linku S4/U4 + R20, která má za den několik „pomalých přímáků“ Praha – Ustí, tam lze navázat PID a DÚK.
CD v UK budou jezdit taky. A proc v muj vlak? – no protoze jsou v nem integrovany jizdenky uz plzenskeho, zlinskeho, jihomoravskeho i moravskoslezskeho kraje, tak by to tam postupne mohlo byt komplet. Regiojet tam zatim nebyl schopny integrovat ani ten one ticket, pritom ho musi prodavat. IDS bez pouzitelne aplikace – a ze jich par je – by koneckoncu misto vymysleni nove, mohli svuj prodejni kanal nasmerovat taky prave sem, to se prece nabizi.
Ano, Můj vlak to postupně integrovat bude, otázka je, vj aké pdoobě, protože v některých krajích jízdenky z z aplikace Můj vlak platí jako v JMK jen na vlaky a jinde na vše, tkaže taky je v tom nepořádek, styl Regiojetu a jeho prodejních kanálů nekomentuji.
Tak to je obecne problem krajskych IDS, ze si kazdy kraj jede nejakou svoji integraci, ze to nedelaji vsichni podle jednoho mustru. JMK to samozrejme korunuje temi vozy s pruhem. Mam predstavu, ze bysme jednou mohli mit na verejnou dopravu jednu superaplikaci, kam by clovek proste zadal odkud kam jede, ono by mu to prechroustalo nejvyhodnejsi kombinaci jizdenek s jednim qr kodem a nic dalsiho by cestujiciho nemuselo zajimat. Ale kdyz se podivate, jak funguje „integrace“ treba v jihoceskem kraji, tak je asi jasne, ze ty kraje nikdy nic spolecne nevyplodi, leda by je k tomu donutilo ministerstvo dopravy, ale… Číst vice »
S tím Tescem a Albertem jděte tam, kde slunce nesvítí. Mně jako zákazníka vůbec nezajímá, kdo se snaží kam vecpat, já chci dost službu, za kterou jsem zaplati. Do Tesca nebo do Alberta se můžu svobodně rozhodnout, jestli pujdu. Tady se MUSÍM spokojit s tím, co za mě vybral kraj. Proto bych vždycky nakopal toho, co hlásí na konečné, „Jsme rádi že jste si vybrali vlak společnosti XX“. Já si nic nevybral.
Tak si stěžujte u ČD, že vám tam nevyhráli.. Inkarta je jen jejich soukromá hračka,
Tak to jste měl kliku. Mě zaměstnanec RJ odkázal do pokladen ČD, že mi vysvětlí skupinovou slevu one ticket na víkend. A ouha, vono to neexistuje. Jančura zaměstnává prý pouze na brigádu, školení žádné… Opravdu kvalitní informace.
Ano ČD mělo na zmíněné lince U1 obtíže. Technika si postavila hlavu a došlo k souhře několika poruch. Nicméně šlo o jednotky případů. Celkově o minimální část celkového výkonu. Rozdíl je ale hlavně v tom, že jel alespoň ten následný spoj. Tady bylo zmíněno, že na spoj nebylo možné využít ani následný spoj, ani NAD. A to je, prosím pěkně, podstatný rozdíl.
Myslím si, že na linkách U3 do Litvínova a U32 do Lysé to bude velký skok dopředu, ať už si o Regiojetu myslím cokoliv, protože ten styl “co dům dal”, který je na U3 je staršný, uvidíme, jak to bude v provozu.
„V Tescu vám také neuznají skevovou kartičku z Alberta.“
To je úplně zcestný, byť neustále omílaný argument. Když už byste to chtěl přirovnávat k maloobchodu, tak je to podobné, jako kdyby v Tescu vymysleli, že v každém oddělení bude platit jiný systém, jiný u masa, jiný u zeleniny atd. A pokud byste chtěl platit jako dosud jednoduše u jedné pokladny, bylo by to výrazně dražší. To by moc smysl nedávalo, což?
No tak budou Český dráhy o 3 miliardy více v mínusu. Ono je to trápit nemusí. Daňový poplatník zaplatí. A vedení o prémie určitě nepřijde.
Zahojej se prodejem šrotu a pozemků. Tak jako obvykle.
Tak a ještě v Andrejkově kraji R Labe a Krušnohor a bude zažluceno.
A zaznamenal jste, že ředitelem ČD pro tento Andrejkův kraj je člen ANO 2011 a bývalý zaměstnanec Penamu Martin Hurajčík? A že tahle figurka přihrála ČD v Karlovarském kraji smlouvu zcela bez soutěže? Nebo to se nehodí do krámu?
Až na to, že právě tenhle jeho příspěvek příliš zjednodušené politizační náhledy boří. Možná spíš proto tolik mínusů…?
Pane Sůro, už se musím ozvat, nechcete si už najít někoho jiného na trefování? ČD opravdu nestojí na tomto jediném člověku, navíc když už znáte jeho životopis nazpaměť, jeho funkce je ředitel oblastního centra obchodu pro západ, což znamená při podávání nabídek na výborová řízení jen zlomek celkového objemu zastupuje on a jeho podřízení. A že se nestrefujete do ostatních figurek, které přihráli smlouvy ČD ale i jiným dopravcům v jiných krajích, tuplem v době, kdy to naprosto legální a nebojte ČD jezdí v KV kraji, vzhledem k tomu co nabízí za naprosto adekvátní cenu. Chtělo by to trochu objektivity… Číst vice »
Děkuji za rady, anonymní hrdino. Tak vzorovou trafiku na ČD ve verzi smlouva bez soutěže – zaměstnání u nikoho jiného neznám.
V pořádku jsou to křivoty…doma v KV bez soutěže a v ÚK se hají barvy politické ne jiné.
Já stále nevidím tu křivotu v ÚK. Soutěž prošla přes ÚOHS, kde vy vidíte problém?
Jsou to modré mozky, nebere je vážně. Oni se s tim proste neumějí vyrovnat. RJ je zlo, ČD dobro. Ze se diky příchodu soukr. dopravců zvedla kvalita cestování, si modří soudruzi nepřipouští.
No, strašně se zvedla kvalita cestování xD Hlavně ty Elfy místo panterů, to bude výkřik kvality.
Však Labe taky brzo dostane RJ. Když se hraje na cenu
Jako zatím jezdím občas jejich jednou linlou po půlnoci z Teplic do Usti, když jedu z pivka a tak 50% jedou náhradní dopravu autobusem a když jede ten jejich vlak, tak to taky žádnej šlágr není – člověk by nevěřil že to napíše, ale zlatý ČD 😁
Zase je nutné zmínit, že se v těchto případech nejedná o to, že by RJ nechtěl, ale že jim SŽ vyhlásí na noc výluku.
Tohle odnáší i pár spojů ČD – namátkou Sp1940, Os6849 a R601
Pokud by měl Radim problémy, doufám že ČD budou první kdo je pošlou do háje.
Když bude mít Radim problémy, tak na tom ČD mohou jedině získat, hlavně pokud si u nich objedná subdodávku, servis nebo cokoliv dalšího.
To jen troubové z depa by raději nechali svého chlebodárce zkrachovat, než aby něco udělal pro zlého soukromníka.
Proč by to dělaly?
A budou koblihy a káva zdarma ?
Evidentně jsou stí OK hoši. Stejně jako s tím, že web a aplikace Dopravy ÚK vypadá jak z pravěku.
Nahodou, v porovnani s nasi ODISapkou je DUKapka prehledna a funkcni a jdou na ni vyhledat spoje i bez registrace – srovnani s pravekem urcite neni fer, kdyz se clovek rozhledne trosku okolo…
Pro nevidomé je dost nepřístupná, když si chci vyhledat odjezdy, tak to nejde, protože řádek s odjezdy je schován v mapě a nedostanu se k tomu, ale s tím s tou registrací souhlasím, to mne u ODISapky taky štve.
Web je nic moc, ale appka je prostě PID lítačka v jiném kabátě s jiným JŘ a tarifem 😀
Já vítám že se ta smlouva podepsala, jízdní řády vypadají zajímavě, ale obávám se, že U1, U3 a U51 Krušnohorskou magistrálu ucpe a ta U54 neví, zda se stihne a nacpe se tam, dál je otázka, jak s linkou U2, která dost záleží na vůli Karlovarského kraje. Jsem zvědavý, jak to bude s provozem, přístupností, kvalitou OIS atd. K tomu, že bude cca 8-9 třívozovek a 13 dvouvozovek říkám to, že nevím, zda na U3 to nebude málo.
O té U2 nevím. Doufám, že bude zachována současná návaznost s U1, je to opravdu užitečné. Bojím se ale placení za jízdné, když tam budou dva dopravci. Snad se jim podaří vyřešit nějaký výhodný tarif. A také doufám, že se tam nasadí elektrické jednotky. Taky jsem slyšel, že všem fírům z KV budou ČD dělat papíry na elektriky (Pantery na U2 zní dobře, mnohem lepší než Regio Shark a Regio šrot)
Tak v Ústí jsou u jízdného dva dopravci úplně jedno když tam je Ústecký tarif všude bez vyjímky ne?
Asi tak nějak, ono těch dopravců v kraji je tolik, že už dnes má smysl je krajský tarif. A U2 se soutěžil taky, tam jdejen o dohodu mezi KV krajem a Ústeckým.
Jezdím často na tarify DÚK. Ten systém funguje dobře a je výhodný, protože platí i na MHD. Stačí mít v mobilu aplikaci. V tom problém není.
Na štěstí žádná aplikace není potřeba.
včera jsem se dozvěděla, že Pantery budou na této trati končit. Že půjdou na opravy (budou jim dodělávat něco – zapomněla jsem co – protože to tam chybí) a pak jdou do pardubického kraje.
„O dalším využití jednotek RegioPanter z Ústeckého kraje v tuto chvíli ještě není rozhodnuto, o jejich dalším působení nyní jednáme s možnými objednateli.“
Půjdou na instalaci zabezpečovače ETCS a pak do pard. kraje. V Ústeckém kraji si cestující užijí jízdy v Honekrech několik let.
To jsme šťastní, že místo tak krásných panťáků nám zůstane jen ten Honeckerův šrot.
Tak jestli půjdou na vlaky mezi Kolínem a Třebovou, tak budeme rádi, i když tam měly být nové jednotky, aleto už se samozřejmě nestíhá.
Taky jsem o tom slyšel, ale jsou vázané na linku U1/U3 15 let, což ještě neuplynulo, tak jak můžou najednou jít do Pardubic?
Smlouva byla od 2009 do 2019 a pak byla prodloužena o pět let do prosince 2024.
Vzpomínám na dobu cca tak před 15 lety na tzv. žluté jaro kdy chtěli v ústeckém kraji jezdit…. Tehdy byly prezentační jízdy Desirem po několika krajích a mělo to obrovský úspěch, pač jedidný Desiro, které v Čechách v té době jezdilo, tak bylo na trase KV-Zwickau a k tomu ještě o víkendu…No a nakonec se dočkali. Tak jsem zvědav jak se předvedou 🙂
No moment, nejezdili tou dobou turnusově Desira ČD s rychlíkama Praha – Rakovník a Praha – Písek – České Budějovice?
Určitě ne
Leda tak ve snech tehdejšího manažera ČD Jiřího Schmidta, který tuto ideu prosazoval. A následně se stal obchodním ředitelem Regiojetu.
Desira jezdila již od roku 2000 na Chebsku na trati Zwickau – Martkredwitz. Poté i do ML…
To ano…. Ale na českých vnitrostátních linkách se ještě neobjevovali….
Kolik procent celkově v osobce v ÚK zůstane ČD od prosince 2026?
No málo, z elektriky zůstane S4/U4 a z dieselu U6, U11, U8, U28 a to je myslím vše.
Ano, to jste napsal správně. Je to tak.
Tak nějak nevím kdo bude zachraňovat třeba na pravobřežce. Dnes když má RJ problém a nepodaří se mu sehnat cenově přijatelnou NAD tak lidi pošle ať jedou ČD
Ani nechci pomýšlet
Asi nikdo, když jsem před asi 2 týdny jel z Vyškova do Brna, tak pokladní Žlutýho K….a po mně chtěla asi o 9 Kč víc, než to mělo stát, tak se ptám jakto? No prej že vlak je vyprodanej, tak jízdenka na stání, je za tolik. Moc jsem nechápal, tak jsme tam byli narvaní v uliČce v tom jediném vagónu, kam se smí bez místenek, lidi samozřejmě nadávali, že to je tam furt a jeden chlap tam říkal, že tam jsou na to samý stížnosti, věčně to nejede, nemaj náhradní soupravy a že se jedná, aby se tam vrátily ČD,… Číst vice »
Jel jsem jednou a jeden chlap tam říkal :-D. Tož: Nejnižší cena je 49 do low-cost s místenkou. Když je vyprodaná, tak se jezdí za tarif IDS bez místenky nebo ve vyšší třídě s místenkou. Mimochodem, všechny tyto tarify jsou nižší než základní cena ČD (45 km = 101 Kč). Když je plno v prostoru bez místenek, tak jsem nikdy neměl problém sednout si do low-costu. Jezdím tím dvakrát týdně a stojící pasažéry vidím tak jednou za měsíc. Úplné vynechání vlaku jsem ještě nezažil, pokud nebyla mimořádná událost. A o ničem se nejedná, RJ vyprší smlouva a bude se znovu… Číst vice »
Tak na NAD jsou smaostné podmínky v té smlouvě a RJ se bude muset domluvit s DSÚK, protože až nan ěkteré oblasti mají oni kraj v merku.
Gratuluji RegioJet. ❤️
Je mi zle už teď ze žluta
Tak navštivte lékaře.
Žlutá na kolej nepatri
Tak vlaky RJ v ÚK jsou spíše zelené🙂
Tam je ten zelený hnus.
A před očima máte červený, nebo modrý mžitky ?
Koukám že regiojet vyhrál, rád bych se p jančuráka zeptal proč vydeptává své zaměstnance na tolik, že si to chtějí skočit 14 dní zpět Brno Židenice, naštěstí je v pořádku. Ale rád bych se zeptal ještě na jednu věc zda li je spokojen s tím že rok a půl zpět fyzicky napadl dva stevardy, mám s tou chutí ho konfrontovat a rád bych se ho zeptal na tyto otázky
To jste se měl zeptat, když se sbíraly otázky k podcastu s Radimem Jančurou. Tady jste se svými otázkami mimo mísu.
Já jsem zvědav hlavně na dodání těch jednotek, Pese se v poslední době termíny 2x nedaří… A vzhledem k tomu jaký rozsah objednávek má (Pesy pro RJ ÚK – ty současné jezdící zpožděné, Pesy pro ČD – asi docela hořící – už taky zpožděná a objemná zakázka, Pesy pro RJ na Prahu, Pesy pro RJ na R9, teďka Pesy pro RJ ÚK sem). To bude zajímavé. Jsem docela zvědavý, jestli to Pesa stihne. Jinak by to byl asi pro Regiojet velký problém ne? To by ze svých zásob asi těžko dokryl ne?
Tak to bude asi velká neznámá. Ale tak RJ má stále výhodu, že 7 jednotek (potřeba na U1) už má a na těch výkonech kde nyní dvouvozovky jezdí, může klidně jezdit motor, nebo autobus a nikdo to moc nepozná.
Že by to nedodání a sankce RJ neměl pod smlouvou, toho bych se nebál, ovšem těm lidem na zastávkách ty pokuty moc nepomůžou.
Jednotky PESA budou hodně zajímavé, je fakt, že teď toho mají hodně nasmlouvaného a uvidíme, co a jak se stihne.
Taky si ale řekněme, že spoustu času u 654 a 847 zabralo schvalování, a to už je teď vyřešeno.
Už sú 847 schválené?
Ale stejne teď bude jiný typ jednotek, liší se počet dveří, takže znova na schvaleni
Nebude to jen změna schváleného typu ? Pak většina zkoušek odpadne.
TAk to si nemyslím, protože už budou schválené jednotky ř. 655 pro PID, takže se ty pro DÚK budou msuet schvalovat, ale už ne tak jako kdyby to byl úplně nový typ a ty další dvouvozovky se budou lišit tím, že tyhle budou mít 1. Třídu, jinak tam asi nic moc zvláštního dle těch specifikací nebude. TAkže u těch třívozovek bude podobné schvalování jako teď u Panterů pro PID.
Třívozová verze jednotky podle mě schválená není a bude se muset dělat víceméně celé. A schválení 847 je podle některých neověřených informací od zdroje spíše pohádka pro příští 5 letku… Použil přirovnání, že spíše bude celá D35 (cca 2029) než schválená 847….
Ano, u 847 byl a je problém v schvalování typu, výroba jde docela rychle.
To bude na R9 jezdit taky taková tramvaj? No mně to může být vlastně jedno, musím si cesty naplánovat tak, abych tam pak už nemusel.
Do Karlových Varů nebude jezdit U51 ale U2 začínající v Chomutově a někdy jezdí až do Chebu.
Ano, ale především minimálně na roku 2029 České dráhy.
A myslíte ,že si ČD nechá těch pár vlačku ? Ale zas to bude aspoň na par let ještě práce pro pár lidi co nebude chtít odejít
No tak vzhledem k tomu, že U2 jezdí už dnes cca ze 60% lidi z Chebu či KV, tak by neměl být problém těch 40% dokrýt.
No U2 je dobře, rpotože místo Sharku pod dráty elf bude super.
Nikoliv, žádný elf na U2 do roku 2029 nebude, další roky jsou aktuálně ve hvězdách.
„ČD vše v panterech“ není žádná exkluzivita, nasazení nízkopodlažních jednotek vyžadovala zadávací dokumentace, musely je nabídnout všichni uchazeči.
Jak to bude s personálem v provozu? Myslíte, že budou ČD hromadně propouštět komplet na severu vzhledem k rozsahu vysoutěženého souboru linek?
A taky by mě zajímalo jak to bude s redislokací panterů. Aspoň na R20 by se hodili, když už něco modernějšího po ruce.
Tak to záleží asi ne profesi. U strojvedoucích to asi nehrozí, pokud tedy se někdo nebude chtít propustit kvůli odstupnému nebude chtít nechat. U vlakových čet to ovšem asi bude horší a tam se asi nějaké propouštění konat bude a u pokladních je to asi jasné, tam ta práce nebude.
Redislokace panterů určitě bude, ale určitě ne na R20.
Regio si je možná veme pod sebe menší nábor proběhl nedávno do okýnka v Ústí a pak perso.se uvidí zda budou mít možnost a chuť přejít.
Tak rozhodně by se mu na to měli všichni zaměstnanci ČD vykašlat a jít dělat cokoliv jinýho.
O tom velmi pochybuji, ty už by šly na nějaké osobní výkony jinde v republice, třeba S7 z Prahy do Řevnic by byly vděčné a další možnosti by se našly.
Do roku 27 stejně jinam jít nemůžou.
Propouštět se bude určitě. Pochybuji ,že spousta vlakvedoucích bude chtít přejít . Už jen z důvodu nižšího platu, protože už nebudou vlakvedouci ale pouze průvodčí. U strojvedoucich to bude jasné kdo není modrý mozek tak přejde k regiu zbylé lidi si regio vycviči.
Správně by se jim na to měli vykašlat, ať si sháněj strojvedoucí kde chtějí.
Počet záložních jednotek si stanovil kraj.
Kraj měl nějaké podmínky a ty předpokládám museli všichni dodržet. Tři jednotky jako záloha na dvacet jezdících mi přijde optimální, do toho má Regiojet ještě jednu záložní ze současného souboru. V případě, že by náhodou jedna jednotka chyběla, tak v nejhorším nepojede nějaký vlak zdvojený, což je ale minimální šance a zároveň dost podobná jednotkám 471 v Praze. S tím, že by to ČD vozily vše v Panterech jste si možná odpověděl na otázku, proč ČD vše prohrávají. Možná to bude tím, že ne každý objednavatel chce skrz ČD dotovat Škodu. Naštěstí tu stále existuje Moravskoslezský kraj, který ochotně vše… Číst vice »
Přesně jak píšete, místo zdvojených bude jezdit jedna a ta dvojka bude jezdit místo trojky. Nic co by se nedalo přežít.
Jednou se to přežít dá. Když to je ale pravidelně, tak fakt ne.
Kolik stojí Panter a kolik ta Pesa? Jaké je porovnání nákladů na DC? Předpokládám, že máme v rukou fakta a nikoliv dojmy.
A jaký je problem, normalni poměr je 1:6, což 3:20 téměř spoňuje
Reálně bude provozovat 26 jednotek a čtyři náhradní, protože již nyní má v provozu sedm jednotek.
Záloha 3:20 asi problém nebude do doby vyvazovacích oprav dle pokynů výrobce. Nepočítám, že by je RJ s Pesou šidili a protože všechny jednotky začnou najíždět km v plus/mínus stejný čas, začne to být problém za pár let.
Problém? Tak nasadí NAD. Nebo to odřeknou. Jak je jejich dobrým zvykem
Jak dopadlo to schromaždování důkazů ,policií?Zde to bylo napsáno,ví to někdo?
Zeptejte se tady u odborníka na hospodářskou kriminalitu a všehomír. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10223952871425978&set=pb.1123091328.-2207520000&type=3
Technická: nechtěli byste upravit redakční systém tak, aby se externí odkazy vždy otevřely v novém okně?
který externí odkaz se vám neotevřel v jiném okně? systém je nastavený, že se otvírají odkazy na jiné stránky v novém okně, ale je možné, že tato možnost byla u jednotlivého textu omylem vypnuta.
Ani jeden externí odkaz se mi neotevře v jiném okně za těch pár let co sem chodím. Používám Chrome.
Potvrzuji.
Safari Verze 17.4 (17618.1.15.111.5, 17618) na MacOS pro tento odkaz také neotevře nové okno.
Taky se říká, že to nejlevnější nemusí být zrovna kvalitní…
Kvalita služby je definována ve smlouvě.
Ovšem smluvní pokuty často bývají v symbolické výši. Nemotivují k ničemu. Viz. RJ na rychlících z Ústí do Kolína.
Zkuste si konkrétně nastudovat výši pokut v tomto souboru. Je to veřejně dostupný materiál. A veřejně dostupné jsou i pokuty ve stávající smlouvě s ČD.
tím chcete řícz , že ve smlouvě na r23 je napsáno že z deseti vlaků jich je devět upatlaných ?
Nechci. Tady selhává objednavatel, že dodržování smlouvy aktivně nevymáhá.
Má RegioJet v tomto regionu nějaké depo, kde bude jednotky udržovat, čistit atd.? Pokud vím, ČD ho mají v Děčíně. Bude se zde něco takového budovat i pro RJ?
Nevyužívá už teď RJ pro své ústecké Pesy toto zázemí ČD v Děčíně?
Využívá, ale pouze pronájmem prostorů. Údržbu a opravy dělají výhradně zaměstnanci Pesy a dalších externích firem.
Ale děčínské depo není rozhodně stavěné prostorově a výbavou pro údržbu 30 (23+7) Pes Na to nemá zázemí.
Již dnes je jakákoliv údržba Pesy problém. Do haly se vejde jen jedna jednotka.
No a žádné investice do depa se rozhodně v nejbližší pětiletce neplánují, podle tiskových zpráv od ČD.
Stačí se podívat, jak vypadají zvenku současné Pesy. Od špíny očištěnà na každém voze dvě spodní okna, někdy ani to ne…Je na co se těšit!
Nedavno jsem v usti byl a dve pesy jsem videl, to jeste spinave nebyly (vevnitr jsem nebyl). Ale uz od zacatku me napadlo, zda k nim budou pristupovat jako ke vsemu ostatnimu, nebo kdyz uz maji neco nove, tak jestli si na tom daji trochu zalezet. No brzy pojedu znovu, tak uvidim.
Pravda že „ústecké“ Pesy vypadají s těma umýtýma oknama jen u infosystému docela vtipně. To už je lepší to nechat jednotně špinavé.
To bude asi opatření proti sankcím, ve většině smluv s kraji musí byt info systém nebo směrovky vždy vidět
Jsem říkal, že ještě budeme rádi vzpomínat na koženku. Sice čístá taky nebyla, alespoň človék věděl do čeho sedá. Jo a a ta díra v podlaze na WC byla taky vždy funkční.
Tak ono CityElefanty ČD jsou taky tragédie. Záleží na objednateli zda požaduje čisté vozy a zda za špínu bude dávat pokuty či ne.
Náhodou posprejovaný asi jo, ale přijede, dojede a dost často se stává, že z okna vidím ven.
Poslední tři roky mají i WiFi a když se poštěstí, jsou i zásuvky…
Podle mě je to pro pražský S-Bahn (resp. Páteřní el. linky) to nejlepší, co v Česku (zatím, dokud nebude EMU400) máme…
(Ano, všichni si ráno nesednou, ale nesedli by si ani v honeckerovi, syslu, patráku nebo panterovi..)
PS: Z pohledu strojvedoucího nemůžu posoudit, je možný, že je 471 fakt líný jak slon.
Komínek likvidaci začal, Schiller ji zdárně s pomocí Hrabáče dokončí.
Kdepak komínek. V hlavní roli soudruh Jeřábek
Za méně peněz bude méně muziky, to je očekávatelné.
Víc špíny, víc výluk, při mimořádnostech žádná náhrada, …
Nechtěl bych obhajovat RJ, ale když se jede na nejnižší cenu, holt nemůže být všecko. Otázkou je, jestli se podle smlouvy vyplatí spoj odříct nebo ne. Jo, ČD by asi vyjely s nějakými šroty aspoň, ale tak nejnižší cena je nejnižší cena…
S tím že by vyjely se šrotem už bych si taky nebyl tak jistý. ČD už mnohdy žádné zálohy nemají. A když mají tak jsou neprovozní, na opravách apod. V mnoha krajích uz jdou stejnou cestou jako soukromnik, radsi odřeknou vlak protože je to levnější než pokuty za řazení jiného než nasmlouvaného.
To je holt tlak konkurence. Nelze dlouhodobě dělat něco navíc.
Takhle si to bohužel přejí objednatelé kteří si to dají do smluvních podmínek, to že žádný vlak nepojede je jim jedno = cestující je ten poslední. A je jedno jestli linku provozuje modrý, žlutý, červeny nebo fialový
Přesně, zákazník je vždy až na posledním místě.
Smutné.
Jojo. Taky jsme mohli v Moravskoslezském kraji něco ušetřit. Ale kraj si postavil hlavu a na tvrdo a za draho přidělil…
Otázka do jaké míry je to úspora…. Regiojet je v závazku veřejné služby průser 🙁 Viz R23……
Zato takové Bouzovy v podání ČD, to je kvalita že?
Oproti Regiojetu ano.
Klasická výmluva „ale ČD to dělá taky“ 😉
Bouzovy jsou tragické, ale jezdí tam to, co je objednáno ne?
Nejezdí. Nejsou vagóny.
CO je jako s Bouzovy?
Teď někdy se to bude měnit, Bouzov je poslední linka která půjde v dohledné době na odbyt, a co se týče p. Jančuráka tak my spíš přijde jeho vyjádření k fyzickému napadání zaměstnanců směšné, každý z krajů tu řeší prachy ale to že tu dochází k hromadnému napadání a poškozování zaměstnanců to nikoho nezajímá.
Kdyby si objednatelé nastavovali dostatečně motivační sankce a věnovali se kontrole dodržování požadavků, tak by v zásadě nemělo být možné, aby se kvalita lišila dopravce od dopravce. To, že pak někteří dopravci více či méně využívají benevolence objednatelů je nemilé, nicméně je to jaksi až sekundární problém, způsobený právě neochotou objednatelů dbát na to, aby za své (resp. veřejné, což je ten problém) peníze dostali skutečně to, co si objednali…
V jednom z rozhovorů s Radimem Jančurou bylo sděleno. Žádal Unucku o to aby soutěžil. Že ušetří a klidně ať si tam v Msk zůstanou ČD. Ale díky tomu že bude dělat křoví v soutěži že Msk ušetří. Nestalo se. Mě nevadí že tady jezdí ČD. Ale když se člověk veřejně dozví jak se tu na kraji jedná. Že miliarda sem a miliarda tam a nic se neděje. Vodík raději nevzpomínat. Tak z toho mrazí. Proto jsem to napsal o té soutěži/nesoutěži…
A ano R23 je/byla bída…
Bohužel náklonnost MSkraje k ČD je nepřehlédnutelná, viz zrušená soutěž na linku Opava-Ostrava (kvůli zpožděnému dodání jednotek) kdyby kraj chtěl transparentnost udelá to i tak. Tak samo přímé zadání provozu ČD v nejzašším termínu dané zákonem. Je pravda že kvalita a obměna vozového parku je poslední rok nepřehlédnutelná. Ale postupy MSk nejsou ok.
Taky by to mělo být všude.
To je Ústeckého kraje a na linkách dopravce Regiojet jezdí jednotky řady 654. Co se týče linky R23 pořád lepší občas dva vagóny než jeden v podání ČD.
Ač vypadaly R23 v podání ČD tristně, tak jeden vagón jel rozhodně méněkrát u ČD za ta léta, než za RJ.
Pokud je RJ funkční (počet vozů, klima, WC), tak jsou samozřejmě služby o dva levely vejš. O tom žádná.
Bude li nějaké depo což zatím úplné není když se v Děčíně dělí s ČD a služby asi budou taky nic moc ale uvidí se časem až to začne jezdít.Jake poruchy jaké budou náhrady jak rychle ATP.Vyhoda je že mají autobusy a stáhnou ho nebude problém z okolí 🤷 možná
Copak tam bylo za problém? Jezdil jsem s tím celkem často, jezdily tam kvalitní, čisté modernizované vozy.
Jak mohl Regiojet nabídnout o tolik nižší cenu? To jsou ty jednotky z Polska o tolik levnější, nebo to Jančura dotuje z jiných linek? (Jen se ptám, nejsem fanoušek ani jedné strany a chápu, že je to výhra jak pro kraj, tak pro cestující, když někdo nabídne o tolik nižší cenu.)
Oškube personál a pojede víc na krev jak do obratů, tak do celkového počtu vozů….
Jako ČD v Jihomoravském kraji, že.
To byla dobrá smeč.
To byl od Romana gól do vlastní brány😀😀
Moc se těším na ten den, kdy budou venku ceny CD a RJ v JMK😀😀
Což je špatně oboje. Jak chcete dostat na železnici kvalitní lidi, když soutěže jsou v podstatě o tom, kdo víc odrbe zaměstnance a údržbu.
Dostat můžu takové lidi, které zaplatím. Až budou české veřejné rozpočty v lepší kondici, dá se požadavek na minimální mzdu pro dané profese zahrnout do zadávací dokumentace (smlouvy s vítězem). Ale nechávat to dnes na vůli úředníků a nesoutěžit by k efektu vyšších mezd nevedlo, jedině by se zvýšila míra korupce.
Počet vlaků a souprav je danej …
Ono Čd taky nestíhá úklid a obraty to že něco nefunguje WC běžně ve vlaku až 3ti vagón 🤷👌 taky luxus a to nechodím jen poslouchám ostatní.Sedačky ani nepíšu
A kde konkrétně? A nebereme mimořádnosti
Co je třiti vagón?
Bude šetřit na zaměstnancích plus skoro žádný úklid vozů
Já to teda pochopil tak, že se „hrdě“ srovnává vysoutěžená cena s tou současnou, přičemž se už neříká, za kolik by to jezdily ostatní. ČD údajně o dvě koruny dráž, takže by pochopitelně šla cena dolů tak jako tak.
Další možností je, že ČD za současné smlouvy prostě jezdí za předraženou cenu.
To je realita, ne možnost
Jestli to je výhra, se ukáže až časem. Jen tedy nevím, v čem by nižší cena měla být výhra pro cestující.
To je přece jasné. Přestanou zpoždění, vlaky budou rychlejší, levnější, o třídu lepší a budou dopravci i kraji vydělávat.
Kdy si myslí něco jiného, je dezolát.
: – )
Pro cestujícího – daňového poplatníka či uživatele krajských služeb – je fajn, že kraj ušetří za dopravu a zbude na něco jiného.
Že nebudou muset chodit na nádraží, ale dojdou jen ke svému vozidlu.
RJ nabídl cenu jen o dvě koruny vyšší než CD v soutěži. Není na místě dotaz, jak je možné, že nyní ČD za stejné vykony chce o tolik více?
Stejné výkony s horším vozovým parkem (pantery dnes pokrývají jen zlomek soutěžných výkonů).
Byly by hloupé, kdyby si neřekli více, když to někdo dal.
Stejně jako RJ nemusí řešit kvalitu R23, když je to MD zcela fuk. Tak taky by byl RJ hloupý, kdyby se nějak s touto linkou vzrušoval.
Tak to úplně není. Ten kdo má monopol si může cenu nadiktovat, protože odběratel nemá na výběr.
Tady ovšem v tomto kraji bude mít monopol RJ. Takže pokud RJ zatlačí, bude kraj v ouzkých a nebude mu pomoci. Koneckonců v autobusech se spálil už 2*.
Rád se budu mýlit a RJ bude férový partner. Ale také se může stát, že za 5-8 let RJ řekne kraji zatlač, nebo tady začnu dělat psí kusy a kraj nebude mít žádné páky. Stejně jako neměl na AKV apod.
Dopadne to jak s Busline.
ČD bohužel hoří koudel u pr…, ztratit tak obrovský provozní soubor by už bylo moc. Holt nebude na odměny pro darmožrouty na nábřeží ale linky si udrží.
Tak jsem zvědavý, jak ty vlaky budou po 3 měsících vypadat a kolik v nich nebude fungovat záchodů. Zrovna včera jsem v Teplicích viděl, jak tam externí firma Zenova uklízí jednoho z Panterů. Tak mě zajímá, jestli se taky dočkám někdy toho, že uvidím uklizený vlak od RJ. Kdyby ti úředníci jezdili pravidelně na R23, tak věřím tomu, že to dopadne jinak. Protože by pochopili, že nejde jen o cenu, tak jak to v Česku bohužel chodí… Hlavně, aby se ušetřily peníze na prémie 👍🏻
To je pořád dokola; R23 má jiného objednavatele a jiné úředníky. Když už, tak sledujte vlaky RJ UK a věštěte, jak to dopadne s „elektrickou páteří“ podle nich, ne podle R23.
R23 jsem zmínil z toho důvodu, že je ÚK nejblíže. Nemusíte mít strach. Bohužel jsem si několikrát vyzkoušel i jízdu mezi Brnem a Bohumínem a tam je to stejná bída s nouzí 🙂 Narážel jsem na RJ obecně. K tomu Vám zřejmě chybí bohužel objektivita, abyste to pochopil. Doporučuji skupinu na Facebooku, kde se píší stížnosti na dopravce. Poslední dobou je tam toho o RJ stále více i s fotografiemi 😉
Jak to, že R23 je ÚK nejblíže, když RJ už mnohem delší dobu provozuje ty 3 krajské linky v ÚK, kde byly i dost jiné požadavky než na R23?
Nechci RJ nejak vyzdvihnout ale linka R8 ma výchozí soupravy vždy uklizené, obraty v Bohumíně pres den taktéž uklidovka s vysavačem, v Brně vynesení košů. Pokud je ve vlaku nepořádek, neni to vlivem absence úklidu ale bordelářství cestujícího obecenstva. A tohle lze bohužel sledovat ve všech vlacích po celé ČR.
Asi jezdíte jinou zcela jinou linkou R8 než ostatní, kteří tam vidí bordel a špínu
Jenom z toho článku a v kontextu ekonomické situace všude kolem nás nechápu, když všude doslova vše zdražuje, jak je možné najednou při cenách energií, lidské práce, a moderních vozidel nabídnou z čista jasna cenu o více jak 50Kč na km nižší, než je údajně ta současná. To je tedy zvláštní parodox doby.
Kéž by se to samé dělo i v prostředí autobusové dopravy, či taxislužby. Čas ukáže, zda taková cena za kilometr je reálně udržitelná a generující zcela pochopitelný zisk pro firmu zajišťující dopravu dle uzavřené smlouvy, a adekvátní ohodnocení pro zaměstnance firmy.
Tomu se říká efekt soutěží. Mimochodem, i ČD výrazně zlevnily v soutěži oproti stávající ceně.
Škoda, že nepodniká i v oblasti potravinářství. To by začali jezdit nakupovat Poláci do ČR.
Myslím si, že cestující poznají vcelku brzy, díky čemu se povedlo nabídnout tak nízkou cenu. Podobně jako to poznali na R23…
To co jezdi na R23 teď není o nic horší než to co tam jezdilo za dob ČD.
To je poměrně sporné. Béčka neměly sice klimatizaci a byly zastaralý až hanba, ale alespoň je, co si já pamatuji z posledních let než nastoupil RJ, udržovali čisté. To se o současném stavu vozů říct opravdu nedá a člověk se bojí, aby něco nechytl.
Akorát to by tam v současnosti jelo párkrát do roka jako náhrada za Pantera….
Tak to je věcí kraje, jak si definoval poptávku, takové služby za tu cenu dostane a samozřejmě ani o chlup víc. Ale to je snad správně, ne?
Další vysvětlení je to, že současné platby ČD jsou totálně předražené.
V diskuzi se píše, že ČD nabídly jen asi 2 Kč/km vyšší cenu jak RJ. Tím pádem jsou i oni o víc jak 50 Kč/km levnější oproti stávající smlouvě, a to v situaci kdy byl požadavek na kompletně nové vlaky, a kdy od podpisu minulé smlouvy razantně zdražilo snad všechno včetně energií a lidské práce. Ta současná cena musí být předražená brutálně.
Celkem názorně to ilustruje proč se ČD a různí odboráři tak urputně bránili soutěžím. Bude se muset jezdit za tržní ceny a hlavně bude veřejně známo kdo a kde za kolik jezdí.
Vezměte v potaz, že se jedná o cenu za kilometr, u obou společností, predikovanou do vzdálené budoucnosti. Nikdo neví, jaká bude ekonomická a energetická situace v době účinnosti smlouvy a předání výkonů.
Ekonomicky nedává vůbec smysl, a nevidím tam vůbec prostor pro reálný růst mezd, předpokládám, že v čase účinnosti smlouvy, do té doby, naroste mzda strojvedoucích o cca 9%, uvažuji 3% ročně a stejně tak očekává růst i ostatní personál. Když namísto zdražení o 60korun na kilometr zlevním, z čeho zaplatím mzdy?
Ovšem také se teprve v poslední době pořádně rozjíždí soutěžení, dokud se to zadávalo z ruky (zpravidla ČD), tak tam asi byla o dost menší spojitost mezi náklady a nabízenou cenou, spíše prostě šlo o politickou dohodu a únosnost. Jako nejpravděpodobnější vysvětlení se mi tak jeví, že tam prostě jaksi byla rezerva v marži.
Vzhledem k tomu, že nedávno v JMK na cenu vyhrály ČD, tak to asi nebude tak jednoduché, že by zlý kapitalista odíral pracující, resp. možná odírá, ale asi v tom nebude sám, soutěže prostě donutí hledat i ČD úspory.
Chybí zde i linka U2, která byla soutěžená…
Ne, jen ÚK tímto tlačí na Karlovarský, aby po konci smlouvy KV kraje s ČD v roce 2029 se linka U2 převedla pod ÚK, ač je z 80% na území KV kraje.
Z národního dopravce se stane externí,který bude na trhu zacelovat to o co nebude mít konkurence na zájem. Stejné to bylo, když začínal Metrans a.s. v Praze Uhřiněvsi. Měl jenom areál, kde byla možnost nakládat a vykládat kontajnéry,ale všechny náležitosti lokomotivy,vozy,obsluha zajistil státní dopravce a dnes je státní nákladní dopravce rád, že dostane jednou týdně odvést pro Metrans vlak po republice mezi překladišti Metransu.
Tak od toho tu ale národní je, ne ? Aby pokryl ty části a výkony, kde se nedá ušetřit soutěží, nebo kde není jiný dopravce.
A on to státní dopravce dělal zdarma? Tak už celkem chápu, proč byl pořád v mínusu. Ale ono to tak určitě nebylo, že?
Správně, stát nemá co podnikat, to má být záležitost soukromých subjektů.
Pak si stát stěžuje, že se nemůže chovat pružně a musí mít na vše výběrko… No, musí. Má nerovné postavení a nulovou odpovědnost, tak musí být pod kontrolou.
On někdo pro Metrans jezdil zadarmo? Joo?
Hejtman Schiller a nezná význam slova „řádově“ …
Co čekat od ánoisty…
Kdyby jen on. I jejich expert na všechno, ekonom a VŠ pedagog Havlíček onehdá plácal cosi ve smyslu „řádově 174 milionů…“
Haleluja…
Tak uvidime jak to teda bude vypadat. Kazdopadne usetrene RegioPantery by mohly udelat radost nekde jinde, napada me Kolin – Pardubice – Ceska Trebova?
Pardubický kraj tam chce 8x EMU160, což odpovídá dvouvozovým Panterům.
Do budoucna asi teoreticky lze soudit nabídnout jiným krajům a jednotky vymenit za menší,
Nebo udat EMU240 za cenu EMU160, levnější než kupovat nové jednotky
*zkusit
Kamkoliv, kde pod dráty jezdí Honecker nebo řada 460, která … je z dnešního pohledu krokem zpět oproti staršímu Žabotlamu (451/452).
460 už tady dlouho nebudou, alespoň ne turnusově. Ano, vím, to zpoždění nasazení panterů na trati 280 naštve a už včera (nebo spíš loni) bylo pozdě, ale už se to blíží.
A kde bude v té době ještě jezdit pod dráty Honecker nebo 460?
Taky mám dojem, že už všechny tyto stávající výkony jsou zasmluvněny na nová vozidla. A neobávám se, že by pro ty uvolněné 640 z UK nenašly ČD uplatnění jinde, v roli záloh – těch není nikdy dost 🙂
Zalohy ale nevydelaji peníze, jako zálohu (která vyjede jednou za dva měsíce jde využít i Eso)
ČD se je bude urcite snažit udat skrze nějakou smlouvu
Primárně se je jistě budou snažit udat pod smlouvu – ale i tam se dá kombinovat „95 % výkonů pokryjí nové soupravy, 5 % starší osvědčené vozy obdobného typu“. To je asi jedno, hlavní je, že nebudou stát v kopřivách, o to se nebojím.
Zálohu vyjídějící 1x za 2 měsíce by mohlo dělat cokoliv, na stejnosměru snad i Žabotlam.
Nicméně sami vidíme, jak často jezdí záloha v podobě 810 nebo Regionovy tam, kde mají být úplně jiný vozidla.
Doufám že 460 nikoliv (měly dojezdit loni), ale u těch Honeckerů si nejsem jist situací za rok až dva.
Já bych jako nejpravděpodobnější uplatnění Honeckerů a potažmo těch uvolněných Panterů viděl nutnost posílit nějaké stávající linky. Kdo ví jestli se nebude navyšovat rozsah Sp linky do Tábora a nebudou už vítané vozy Bdt na 120, nebo se někdy z Plzeňského kraje ozývá že některé soupravy jsou malé, nevím jak v JMK…
No myslim ze po roce 2025 Kolin – Ceska Trebova snad bude jediny vykon v elektricke trakci, kde budou jeste jezdit honeckery, jelikoz na tuto trat dosud nejsou objednana zadna vozidla, nebo se pletu?
Jsou, pantery, jak už napsal Ventura.
Možná jsou plánována, ale nejsou objednána. Těch 60+50 panterů z gigavárky je alokováno jinde. Ale ČD běží výběrko na další jednotky kapacitně odpovídající dvouvozovým panterům. Samozřejmě, každý čeká, že to vyhraje Škoda, ale ještě nevyhrála.
Pantery z Ústeckého kraje by měli jít na Kolín – Pardubice – Třebová. Přesně tak jak říkáte.
Už to tak díky bohu zřejmě bude. A je to logické řešení nasadit je právě sem, byť by to asi uvozily i dvouvozoví pantěři.
Nemohly, protože jsou dotované EU (Regionální operační program Severozápad), tudíž mohou jezdit jen v Ústeckým kraj.
Období udržitelnosti projektu v době začátku provozu RJ už bude dávno pryč (jestli už není pryč ted).
Jste si tím jistý? Protože pokud by to tak bylo, řešilo by se to asi stejně jako v Plzeňském kraji, kde se Panteři prodávali Arrivě. Tady už tuten závazek myslím vypršel.
A neplatilo toto jen po dobu 10 let nebo tak nějak? Jezdí tam už od roku 2011.
V letech 2021 – 2022 probíhala na nich dualizace (změna na vícesystémové el.j.) placena též dotací EU.
Ano, přesně na osobáky z Kolína do Třebové se panteři z Děčína přesunou.
A v Ústeckém kraji budou 2 roky jezdit Sysly.
Při spolehlivosti syslů a stavu bymáků se poslední 2 roky mají na ústecku tedy cestující na co těšit, navíc demotivace zaměstnanců při útlumu, odchody za lepším, to bude takový AKV 2.
Tak se necháme překvapit a doufám, že příjemně.
Ještě uplyne hodně vody v Labi, než usednu do souprav od PESY a neuvidim na odstavných kolejích v Děčíně modrobílé Pantery.
Snad se kraj nespletl.
Tak modrobílé pantery určitě odstavené neuvidíte. Spíš je neuvidíte dříve než za dva roky.
Bude se jednat o řady 654.2/655.2 nebo budou řady zcela jiné? (Tipuji ze podle požadavku na více dveří to nebude 654.0 a 655.0)
To doufám, protože už jsem zažil na současných Pesách jedny dveře nefunkční a to je pak lítání kolem vlaku….