RegioJet získal od Ústeckého kraje roční odklad na nasazení nových jednotek od Pesy
Nové jednotky se poprvé ukáží veřejnosti příští týden.
Společnost RegioJet ÚK získala rok navíc, aby nasadila na tratě v Ústeckém kraji nové elektrické jednotky od polského výrobce Pesa. Podle původní smlouvy měly vyjet letos v prosinci, nakonec se mají na tratích v kraji objevit nejpozději do prosince příštího roku.
Vyplývá to z dodatku zveřejněného v registru smluv. Kvůli pandemii covid-19, která podle textu smlouvy zpoždění výroby způsobila, nebude RegioJet za nesplnění povinnosti začít jezdit s novými vlaky platit žádnou pokutu. Pokud by nesplnil nasazení jednotek ani do příštího prosince, bude platit za každý den zpoždění 100 tisíc korun. Podobný odklad bez sankcí získaly kvůli zpoždění výroby nedávno České dráhy u spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů.
„Dopady pandemie covid-19 měly zcela bezprecedentní dopad i na průmyslové odvětví výroby kolejových vozidel, přičemž tento nepříznivý a nepředvídaný dopad zapříčinil vyšší mocí objektivně způsobenou nemožnost společnosti Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S. A. dodat kolejová vozidla,“ uvádí se v textu dodatku.
RegioJet má objednáno celkem sedm elektrických jednotek Elf.eu. Budou označeny jako řada 654. Nasadí je na regionální spoje na linkách U5, U7 a U13 a u doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem. Do doby náběhu nových jednotek bude RegioJet dál jezdit s motorovými jednotkami 628.
Model Pesa Elf.eu vychází z modelu Pesa Elf II. RegioJet do nákupu jednotek investuje více než půl miliardy korun. Budou jezdit maximální rychlostí 160 kilometrů za hodinu, jednotky budou dvousystémové. Padesát tři metrů dlouhé soupravy mají pojmout 110 cestujících.
Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje začne na přelomu září a října testování na zkušebním okruhu ve Velimi. Veřejnosti se jednotka poprvé ukáže příští týden na veletrhu Trako v Gdaňsku. „Nasazení do provozu se plánuje – v návaznosti na schvalování – postupně od prvního pololetí příštího roku,“ dodal Ondrůj.