RegioJet zažívá první velké omezení mezi Brnem a Bohumínem. Kamion strhl troleje, dopravce posílá lidem SMS
RegioJet a jeho první rychlík na lince R8 z Brna do Bohumína. Foto: Květoslav Havlík
(aktualizováno 10:47) Cestující na lince R8 mezi Brnem a Bohumínem mohou poprvé zažít, jak zvládá soukromý dopravce organizaci náhradní autobusové
S čd nebyli problémy po 30 a15.12 je všechno hrozný! PROČ???
Nemehlo za volantem by mělo zaplatit způsobenou škodu! Potom by ostatní dávali pozor. Nepostavení nadjezdů a podjezdů se pěkně prodražuje….
Tady to vypadá, jako by se tu rozlil kbelík žluče. A realita? Vlaky neprojely 15 km úsek, na obou stranách uzávěry se změnily na pendl, kdo nastoupil na první možný vlak, nabral zpoždění max 100 minut. To je samozřejmě hodně, ale na jednokolejku s omezeným počtem křižování jsou prostě tři rychlíky za dvě hodiny v každém směru limit. Ostatně, trať je řízená na dálku z Přerova, tam mají občas problém i rozestavit vlaky na nástupištích ve Vyškově. Jezdím tu dvacet let zhruba třikrát týdně a zažil jsem podobný rozpad jízdního řádu nespočetněkrát. Jen letos jsem tu zažil dvakrát sebevraha, výpadek… Číst vice »
Trať Brno – Holubice – Přerov opravdu není dálkově řízená z Přerova. V každé stanici je výpravčí.
Aha, mea culpa. Občas jsou na informačních tabulích vypsané špatné koleje, tak jsem si myslel, že to se nedohodl výpravčí ve Vyškově s dispečerem v Přerově. Takže až zase ohlásí „na koleji tři vlevo“ a pak středem davu projede vlak po druhé koleji doprava, je to čistě věc výpravčího? Tak to radši nebudu místním říkat 🙂
Spíš jim zdůraznit, že hlášení „Nevcházejte do kolejiště před příjezdem vlaku“ má své opodstatnění.
Je mi líto, ale bylo by dobré si uvědomit jednu zásadní věc. Ministerstvo dopravy odevzdalo linku R8 RJ. Takže po letech blábolení o konkurenci ve kterékoli oblasti včetně železnice, se stala zajímavá věc – jeden monopol se vyměnil za jiný monopol. RJ přitom zjevně situaci těžce nezvládl. Udržet po celý den bez ohledu na příčinu u každého (hodinového) spoje zpoždění od 120 do 262 minut musí opravdu znamenat nezměrné úsilí managementu RJ. Vzhledem k tomu, že RJ disponuje autobusy, bylo řešení situace přinejmenším komické ovšem pouze v případě, kdy tuto situaci pozorujete z domova a nikoli z nádraží. A to… Číst vice »
O konkurenci tady nikdo nemluvil, tu jste si přidal do diskuze sám. Ostatně o tom všem asi mnoho nevíte, RJ má pro vlaky samostatnou společnost, takže autobusy nedisponuje, musela by si je pronajmout za tržní cenu. A k věci: Představa, že po nehodě na trati je nějaká společnost schopná v řádu desítek minut nasadit NAD a ještě po celodenní výluce smazat zpoždění, je naivní. Čísla o zpožděních tady prostě nedávají smysl, protože vlaky nelze vypravovat dřív, než je přes tu jednokolejku protlačíte. Stejnou zkušenost tu udělaly ČD před pár měsíci, když měly v brzkém odpoledni sraženého chodce, zpoždění šla formálně… Číst vice »
Uz minuly rok jsem psal, ze urovnove prejezdy zpusobuji masivni celospolecenske naklady. Zde bohuzel znovu.
Bylo by fajn uvedeny prejezd, kde bylo strzeno vedeni, nahradit podjezdem / nadjezdem…
Souhlasím, určitě je mimoúrovňové křížení bezpečnější*, jenže potřeb je mnoho, peněz málo…
Ono taky se přihlíží na frekventovanost a neméně na následné náklady na údržbu takové stavby.
*) nic absolutní bezpečnost nezaručuje. I z nadjezdu padají auta dolů na koleje…
viz například https://www.novinky.cz/krimi/clanek/auto-spadlo-z-nadjezdu-na-koleje-tri-zraneni-40103070
tady byla klika, že to bylo za dopravního klidu
Vami uvedene auto z nadjezdu spadlo vice jak pred 10 lety. Pravdepodobnost padu vozidla z nadjezdu je vyrazne nizsi nez pravdepodobnost vjeti hloupeho ridice na blikajici prejezdu. Takze at ziji nadjezdy a podjezdy.
To je ještě dobrý. Ze Slovenska před pár dny měl pan Jančura přes 8 hodin zpoždění😁
To je ještě dobrý. V roce 2014 ve dnech námrazy měl vlak ze Slovenska 17 hodin zpoždění. Žeby zas ten Vančura?!?.
teda Jančura?
Ano to byla mimořádná povětrnostní situace která postihla úplně všechny bez rozdílu. Tady se jednalo o poruchu lokomotivy Regiojet. To se stává i ČD. Co se ale nestává, že lidé čekají osm hodin na vyřešení situace.
Lipník nad Bečvou, prosinec 2014. celá noc.
Celou noc ne, ale kdysi jsme zůstali trčet na širé trati někde před Pardubicemi (neschopná lokomotiva?) a ve vlaku už začínalo být chladno. Pak to konečně po pár hodinách s námi cuklo a na curyk jsme se vraceli na odbočku a potom odklonem přes Hradec Králové. V Brně jsme byli jak na koňovi hezky ráno, za světla, noční rozjezdy už skončily a tak se dalo bez dalšího čekání jet rovnou do práce. Tam se mi kolega zadíval do očí a povídá: Poslóché, dyť ty je máš jak angorák! (rozuměj jako angorský králík s červenýma očima). Tím jsem taky jenom chtěl… Číst vice »
To snad není možné, teď tam ma Brno → Bohumín R 1123 225 minut zpoždění. A to tady nemáme žádnou kalamitu…..
1123 +223
1125 +192
1126 +145
1127 +188
1128 +123
Ještě nevyjeli z výchozí stanice
1129, 1132, 1133
Doufám, že se to už nebude opakovat.
Jančura udělal velkou chybu. Kdyby jeden vlak zrušil a ostatní přečísloval, tak tady nebylo o čem půl dne diskutovat.
Otázka je jestli to vůbec můžu udělat. Tady jezdí v závazku, není si vlastní pánem. Na komerčním klidně zruší celý spoj a jeďte si jak chcete.
Pokud ne, tak mohl jeden vlak zpozdit o půl dne a ostatní by jely načas. 🙂 Já vidím jako jediný problém lidi s místenkami. Ale mohl vyčlenit normálně nemístenkovaná sedadla pro majitele místenek ze zpožděných vlaků. Mít u taktového rychlíku, který jezdí po hodině, zpoždění 2-3 hodiny je nonsens.
Co cestující mající na konkrétní spoj zakoupenou jízdenku s místenkou? Seděli by na klíně těm v následných vlacích??
Je středa. Pochybuji, že by obsazenost některého byla o moc víc než 50 %.
Připuštěno.
Obsazenost je přes týden vysoká, dojíždí lidí z Vyškova .
No a jak se zachovali normální cestující? Přišli na nádraží a pak tam čekali dvě hodiny na vlak do něhož mají místenku, nebo nastoupili do prvního RegioJetu, který přijel s tím, že si snad někam sednou? Já bych nastoupil a jel než čekat v nejisté situaci na „svoje sedadlo“, které je kdoví kde a přijede kdoví kdy.
Něco jakože když zrušíme vlak z důvodu poruchy v nacestne stanici, tak statistiky jel včas…??
+123, no do toho určitě nevlezou cestující kteří chtěli jet následujícím vlakem(a nebude to pro ně +3). Každej režista musí nutně čekat na ten svůj vlak, protože v tom správném vlaku je milenka průvodčí.
Dost přihlouplé…
225 je dost, ale když kdysi byla hromada na bratislaváku za Břeclaví, Hungaria měla sekeru 600 minut (napsaných na tabuli – kolik to pak bylo ve skutečnosti už nevím). Každopádně je to nejvíc, co jsem kdy za svých téměř 70 let ježdění po železnici zažil.
Jsem zažil. V roce 2014 při té ledové kalamitě v prosinci, kdy jezdila jen nezávislá trakce.
Tam nejezdilo nic, obě koleje vyloučeny. Hromada v ajznboňáckém (rozuměj železničářském) žargonu znamená srážka vlaků případně rozsáhlé vykolejení soupravy i sousedního profilu.
oprava: i do sousedního
Myslel jsem to zpoždění. Bylo tam 600+.
Na starých Pragotronech, pokud vím, zpoždění 600 minut nikdy nebývalo možné zobrazit (kvůli počtu listú): nejvyšší zobrazitelné bylo „více než 480 minut“.
Když kliknete na odkaz níže, tam už Pragotron není (situace 2014). Co se týká těch 600´ Hungarie, myslím že šlo o informaci na staré tabuli s ruční obsluhou. Fakt už přesně nevím, vždyť je to už nějakých 40 či 45 let.
To byla pěkná sekerka! To už trumfne jen údaj Vlak odřeknut. Zde odkaz na rok 2014: https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/namraza-ochromila-zeleznici-na-vlak-cekame-uz-od-vcerejska-sverovali-se-cestujici_201412021750_vkourimsky
Z odkazu se dovídám, že vlak ze Slovenska měl 17 hodin zpoždění. Takže těch „mých“ 600 zas tolik nebylo a těch dnešních 225 se rázem jeví úplně jinak.
minut
600? 480min a více. Víc se z pragotronu vymackat nedalo…
vysvětlení viz výše
A myslím že se to jmenovalo Signaltron.
Ještě Avala, když jezdila, u ní jsem jednou zažil zpoždění taky 9 nebo 10 hodin, takže to dopadlo tak, že z Prahy byla nasazena náhradní souprava. Fíra s tím dojel do Pce, kam v ten samý čas dojela zpožděná večerní Aval do Prahy, vystřídalo se na ose a jelo se dál.
Zlaté ČD.
Regiojet se může jít zahrabat nově na lince od neděle a už to nezvláda.
Příště bude co? Místo 100min 120min na 200min?
5 neděl v balóně!!
Případně 20000 mil pod mořem.
Už je to 13.hodin od strhnuté troleje a RJ pořád dohání zpoždění. Ještě, že je ta noc. Síťový dopravce, by se snažil eliminovat zpoždění operativním otáčením souprav a přestupu cestujících do jiných vlaků( třeba O.Svinov). Holt, naleštěná bída v plném lesku…
Jo správný dopravce by radši část spoje zrušil (obrat ve Svinově, běžte si do Bohumína pěšky) než by jel se zpožděním.
To beru u kratkointervalového S-Bahnu, ne u rychlíků s hodinovým intervalem.
Nešli nikdy pěšky. Vždy jim jel aspoň osobní vlak!
Tarfix: Leinad totiž nepobírá náhradní soupravu.
Jasně, Os jezdí z Ostravy d Bohumína i dneska a IDS jízdenky tam platí (a žluté místenky, no asi by je Jančura ČD proplatil, i když „není na to předpis“).
Ale pořád to znamená, že 1) cestující do Bohumína dojedou později.
2) Cestující z Bohumína dojedou daleko později (přišli na nádraží cca na čas pravidelného odjezdu svého R. Os dojede do Ostravy po pravidelném odjezdu R, takže R pojede přesně a bez Bohumíňáků)
Psal jsem o přestupu do jiných vlaků. Čtěte pozorně
Toto slovní spojení nezná ze zjevných důvodů.
Čtu. A kdo by chtěl jet z Bohumína a přišel by na cca čas pravidelného odjezdu svého R, ten by ho dohnal pozdějším Os.
Je mi tady z toho spatne co tu ctu zluto…. to proste nevzladl ve svinove v kazdem smeru dva vlaky zpozdeni 120 a 150 min ti co to tady hazeji na kamionaka jsou obycejni zlutokafickari dopravu musi delat ten kdo to umi. Dneska je to kamion zitra to bude stret na prejezdu pristi týden strom. Takze stat usetril par peněz rozdal to soukromnikum a oni to hned nezvladli s takovym jezdenim at jdou do…. zlutozm.. at si jezdi komerční vlaky tam to kafickem uchlacholi. Masiny ma pujcene vozy pujcene lidi uchlacholil totalni amaterismus. Jo a ti zluti kafickari a podrztasky… Číst vice »
A do toho ti jeho růžový co když jedou k němu na směnu a proukazují se studentským průkazem .Jsou určitě na profesionální úrovni,aby dokázali řešit tyto situace. Známá u nich byla na výběrovkách a pořád je učili jen servis káva atd.Výpravu vl.jim řekl hele tak tam zamáváš a to bylo vše z dopravy.A takový potom mají zvládat mimořádnosti. Pak to tak nemá dopadat.
Jiri a Tarfix . Hoši , s tímto se stavte u Chocholouška pro tablety. Snad to půjde zaléčit . Tady se dá rozporovat každá věta . Ale to by jste nepochopily .
Ale máte pravdu v jedné věci . Jediný , kdo tady zvládl bezchybně dopravu po kolejích byli a budou české dráhy . Minimálně poslat veřejnou dopravu do kopru .
Úkony před odjezdem u RegioJetu dělá sám vlakvedoucí(+strojvedoucí), kavárníky to nezajímá. (Ostatně lidi z JLV to taky nezajímá. Stačí aby si RegioJet založil dceřinku KC a stewardy zaměstnal u ní?)
*Kafe Croasant.
No koukám, že 1133 má podle plánu vyjet dle tabule z Brna hl.n. až ve 22:32. No to rovnou můžu zahodit přestupy ve studénce. Díky.
Grapp a realita u těchto spojů dnes zcela nesedí.
Jak vidím, že naskakuje po deseti minutách u těch předchozích vlaků tak možná mohou spojit 27,29 a 33 do jednoho super vlaku. Snad to teda pojede.
Nelze.
Dnes na přejezdu u Zemianské Olče u Komárna nedal český řidič kamiónu přednost motorové jenodnotce RegioJet.Naštěstí lehce zraněn pouze řidič.Reportáž na TVJOJ.
Za mě velká pochvala. Chtěl jsem jet vlakem v 17 hodin z Brna a jedu v ten samý čas, ale s predchozim vlakem , který má zpoždění. Že jsou mimoni na cestách v kamionech to víme. Za mě velká pochvala, vlaky čisté obsluha perfektní. Seděl vedle mě v náhradní dopravě Fira, tak jsem se i něco dozvěděl o provozu a jak to vše funguje. Dekuji že R8 převzal někdo jiný než CD kde bych teď seděl ve spínavem a smradlavem vagónu, tak jako jsem s ním jel minulý týden.
Ale ti cestující co chtěli jet v 15 asi moc šťastný nebyli co? 🙂
Jsou lidí, kterým není pomoci…. Nevím jestli mám brečet nebo se smát.
co je na jeho příspěvku problém?
Ono je možná lepší pro člověka jet ve špinavém voze relativně včas, než v čistém voze +120. Jako každý má priority jiné to žádná.
Omlouvám se. Neuvědomil jsem si, že ty špinavé vlaky dokáží ty výluky odbočit z kolejí a objet to po dálnici a jeli by načas.
tak s těmi špinavými vlaky nemusels jezdit….je to tvoje volba
Je tam hodinový takt, takže to může být spíš +60. A při takové náhlé výluce by to šlo těžko zvládnout líp.
Jj… Díky taktu vlastně jen +60. To dozajista ti co byli v 180+ vlaku pochopí… 😁
Kdyby to přečíslovali aby Rosťa seděl ve svém vlaku (ne s +120) co by se pro něj změnilo?
že ten příspěvek je mimo mísu a vypadá jako by mu ho nadiktoval Ondrůj….
najezdil jsem vlaky ČD minimálně vyšší desítky tisíc km a problém s čistotou/špínou minimální, a když, tak většinou poté, co to znečistil nějaký cestující za jízdy
netvrdím, že ČD jsou dokonalé, ale na rozdíl od mnohých si uvědomuji, že RJ a další soukromníci rovněž nejsou dokonalí a mají své mouchy…..
Mozna by to chtelo zapnout mozek a pak psat.Zkuste to rici tem cestujicim co jedou o 2 hodiny později.
Je to tvoje volba Rosťo, rozhod ses tak sám, nemusels těma smradlavejma vagonam jezdit. Nikdo tě nenutil. Ono ani vozy jiných dopravců nevoní po fialkách.Však uvidiš, on ti ještě Jančura ukáže, pokud vůbec pojede a nepošle ti lživé sms ky. Tak sťastnou cestu kapacito😉 A až vandalové ukradnou kabely a někde 3 hodiny zkejsneš, nezapomeň nadávat na ČD který už tam nejezdí.
Věřím, že jeden místní diskutující, který se od neděle moc neprojevuje, se už na to nemůže dívat a v úseku Rousínov – Luleč natahuje žlutou prodlužovačku.
Taky si říkám, co se s ním stalo.
Já nevím. Pan Sůra (a samozřejmě spousta dalších) patří mezi fanatické zastánce konkurence. Ale pokud se rozhlédnu okolo, tak nejlépe fungující dopravní systémy se nějakou extrakonkurencí nevyznačují. Nejmarkantněji je to asi vidět v sousedním Rakousku. Stav, který vidíme u nás je výsledkem neustálého tlaku na „ekonomiku“ a je ukázkou toho jak to dopadne, když musí být všechno nejlevnější. To totiž nikdy nebude nic extra. I vlaky ČD mohly být za těch 30 let od revoluce krásné, nové, rychlé a jezdit po pěkných rychlých tratích. Ale celá tahle situace je jen ukázkou toho, že bez peněz nejsou koláče a že za… Číst vice »
Jestli v ČR není problém spíš v prioritách (raději lokálky, slevy pro studenty, Čunkův „pomník“ ve Zlíně atd.), v nižší kupní síle obyvatel (> nižší ceny jízdenek, ale i menší výběr daní, ze kterých se stavby platí) či v pozdním řešení kontraktů s dopravci (popt. řízení rok před provozem je prostě pozdě, kontrakty jsou nedoladěné a vymáhání neplnění závazků je spíš výjimkou)… Navíc k tomu Rakousku: – V Rakousku se ruší hodně tratí a i díky tomu je více peněz na infra projekty – Jízdné je výrazně vyšší (nejen oproti ČR, ale třeba i oproti severní Itálii, která je téměř… Číst vice »
A proto na tratích kde jezdí konkurence, došlo k raketovému růstu kvality a lepším službám, cenám atd. Ať už od nových dopravců tak od ČD….
Ne tak docela…
Liberalizace ano, ale ne to co je tady. Až na pár výjimek se tady dovezl šrot.Vezmu původní 628, 40 let staré lehátka co staly 2 roky v kopřivách. Na západě se soutěží ,ale podmínka je nový vlak. Sorry tady je prostě Balkán . Abych nebyl kritický jen vůči alternativním dopravcům dneska jsem viděl parodii na Štramberský expres ČD , jeden přecpaný vůz Btn ,který táhla bangle. 😂 Stále není jednotný tarif, chaos a divné pokusy šílenců na krajských úřadech (zelené pruhy) řadu lidí odradí od cestování vlakem.
V Rakousku je infrastruktura též oddělená od provozu (zhruba způsobem jako ČD vs ČD Cargo). Osobní dopravu zajišťují ÖBB Personenverkehr AG, infrastrukturu spravuje ÖBB Infrastruktur AG. Stejně jako u nás je infra vlastněná státem a spravovaná pověřenou státem vlastněnou společností.
Ke zkáze železniční dopravě vedl unitární systém, kdy počty cestujících vytrvale padaly. Konkurence kupodivu tenhle trend zlomila a cestujících prudce přibývá i přes občasné excesy.
Asi nejkonkurenčnější prostředí je v Japonsku. Nepřipadá mi, že by tam byla doprava v chaosu a zkáze, naopak spolupráce různých konkurenčních společností tam nabývá nepředstavitelných měřítek.
Ale všechno je to v rámci jednoho ŐBB..
Stačilo používat eurofondy jako Polsko..
Chtěli jste liberalizaci,tak ji máte a poděkujte za to kraji.
V tomto případě spíše MD.
Jak souvisí dementní kamioňák s liberalizací, prosím?
Tady se spíše řeší operativnost daného dopravce při té mimořádnosti a ne kamioňák. Kupodivu na té trati jezdí dva a jeden jí zvládá relativně bez potíží a druhý ten už asi moc ne dle současných odjezdových tabulí v Brně.
Ok, to je fér a snad to bude pro Regiojet ponaučení.
A doufám, že to ČD „nešmelí“ nějakým zkracováním linky apd. …
Teoretická otázka:
Jaký je rozdíl, když nastoupim do vlaku který jsem neměl stihnout (ale má velké zpoždění) nebo když to dispečer přečísluje aby to sedělo bez zpoždění? pokud nastupují až místem mimoradnosti možná raději budu v tom zpožděném který se pokouší zkracovat.
V tom, že dopravce musí umět toto zorganizovat v co nejkrásnějším čase od vzniku mimořádné události.
To ČD zvládla, RJ nikoliv, protože je zvyklý toto řešit spojením souprav, což v taktu 60min a na R8 nelze.
Jaký je rozdíl? Tak třeba v tom, že jsem měl dnes jet rychlikem co jede v 9 z Brna a měl jsem zde mít mistenku. Místo toho přijel o 2 hodiny zpozdeny rychlík který jel v čase pravidelného odjezdu mého vlaku. Samozřejmě plný a na stojaka. Potom se z toho vlaku vysoukat a ve Vyškově zas nastoupit do přeplněného vlaku, který mezitím nabral skoro další hodinu navíc. Kvůli tomu mi v Suchdole ujel poslední přípoj domů a budu tady do 4 do rána stanovat, protože někdo absolutně nezvládl situaci.
Jo takže navýšení zpoždění o dalších +60 (což by se mohlo stát i kdyby se odjíždělo přesně.)
A fakt že v ministerské objednávce ten navazující spoj nemá čekačku.
Zajímavé na Grapp má RJ 126minut a na Poseidonu jede na čas. Dokonale zvládnuté informace
Nás kdysi v matematice učili, že když máme několik výsledku z měření a dva nejsou totožné, tak se vypočítá průměr měření dle počtu měření. Tudíž Regiojet má 63 minut zpoždění. 🙂
Skoro 170 minut. Ja jsem v tom vlaku.
A už aspoň jedete nebo pořád stojíte ve Vyškově?
Už žádal i o půjčení strojvedoucích 😉
Uz jedeme nejakou dobu. Uz se tam natlacily dva regiojety a prijizdel treti, nez se to konecne rozjelo. Stevardi pro jistotu nechodi. Jen rozhlas porad preje prijemnou jizdu. Do pul hodiny uz to snad bude v ostrave a do rana budu mit od regiojetu pokoj. Pak zase jedu. Tak snad v noci to daji doporadku.
Tak šťastný dojezd!
RJ tvrdí, že ty vlaky v Grappu ukazují špatný čas, protože ve skutečnosti jedou cestující jiným dřívějším. Neumím to ověřit.
Ja jedu 1119 a ma ted cca 160 minut zpozdeni. Grapp ukazuje zpozdeni spravne az na tu diru, kde nic nejezdi. Tam maji vlaky rj podstatne vetsi zpozdeni nez se pise. Vlaky cd jedou na cas. Videl jsem na vlastni oci.
Toto si zkopírují a uložím jako fór století. Dobrý způsob kak okecat neschopnost.
Co takhle věřit oficiálním informacím na https://www.regiojet.cz/novinky-z-trate/ ?
Spíš GRAPPU, jelikož ten je od provozovatele dráhy.
RJ ukončení 16.30 a u ČD 21.00 .Takže komu věřit?
To jsou spíše zmatená data co dostávají dopravci od SŽDC.
Cestující (nerežijkář) který šel na ten spoj, vlezl do předchozího vlaku zpožděného o interval.
Když má všechno zpoždění interval, může dispečer Regiojetu:
a) vlaky přečíslovat a modrogumáci budou řvát že byl odřeknut pár spojů
b) nechat to být a režimkáři řvou že je zpoždění.
Leinard: Je vidět, že to vůbec nechápete a motáte do toho režijky.
Cestující: ale chápu.
Interval 60 minut, zpoždění vlaků kolem 120, můžu čekat na svůj vlak nebo nastoupit do zpožděného a nadávat že je 2h zpoždění.
Leinad: Nemůžete. Po překlenoutí úseku nastoupite do náhradní soupravy z opačného směru, která pokračuje pod číslem původního vlaku a cestující si přestoupí do další protisměrne jedoucí soupravy v nejbližší stanici s možností obratu. A to potřebujete souprsvu navíc a personál. Ani jedno nemá.
Jedině tomto způsobem eliminujete zpoždění tohoto rozsahu, ale chce to jedna hned.
Zlatý CD, soukromnici totálně nezvládl a snad si krajští úředníci uvědomi, že úspory nejsou všechno. Podle mě si soukromnici vzali moc velké sousto, je obeavsky rozdíl jezdit s pár vlaky na jedné či 2 tratích a nebo zajišťovat ZDO
A došlo Ti, že tady byla nehoda kamionu resp. hloupého řidiče, který nechal zdviženou korbu? Co soukromník nezvládl? Neměl na každém přejezdu stewardku, co by zastavovala auta?
nezvladl NAD
NAD zavedl KORDIS. Pochybuju že by to smluvně bylo tak, že za spoje dostane zaplaceno RegioJet a busdopravce nedostane nic.
Koukam, ze to porad pokracuje. Je s podivem, ze vlaky RJ nabiraji az kolem 100 minut zpozdeni a Bouzov jezdi bez zpozdeni. Pri tom oba musi pres dotycne misto. Vazne skvele, co MD pustila na koleje.
Nedostatek souprav a personálu na obraty mimo koncové stanice.
No jo, dokud trať obsluhovali ČD, tak vlak odřekli například v úseku Svinov – Bohumín a cestující si přivezli a odvezli osobákem. Tuto možnost regiojet nemá, tak to dostává pěkné zpoždění. Je zajímavé, že zatímco má regiojet zpoždění až 120 minut, tak rychlíky ČD jezdí se zpožděním do 10 minut. Další solidní propadák alternativních dopravců.
Určitě dělají obraty v ZnM, do Šumperku osobak a na Jeseník náhradní souprava, čímž se ušetří na obratu 60min.
A toho RJ není schopen z logistických a materiálních důvodů.
Když toho není schopen, tak neměl jezdit. Ono je sice hezké být ve výběrku levnější, ale k čemu to, když hned první mimořádnost ukazuje zoufalé řešení v podání Regiojetu a ukázku jak to má vypadat v podání ČD.
Vy jste na místě, že podáváte tak zasvěcené informace nebo vycházíte z informace jednoho cestujícího?
Já byl kolem poledne v Hranicích na Moravě. A slovní cestujících směr OV byl opravdu nepekny.
Ja jsem byl na miste rano a ted rovnez. Jedu tudy domu. Rj vubec ted nejede a zkousim to s CD do Vyskova.
Stačí kouknout na grapp a odjezdové tabule a už z toho se dá mnoho vyčíst, dále je na internetu i zde mnoho popisu situací, kde si člověk dokáže udělat obrázek. Vy jste jedním z největších propagátorů liberalizace železnice, takže chápu, že budete tu liberalizaci bránit zuby nehty a nepřiznáte, že je to zatím pěkný průšvih (problémy Arrivy téměř všude, zbytečně nahrazené 3 měsíce vlaky DLB autobusem l, problémy Leo expressu, kde několik dní nejezdil v úseku Králíky – Moravský Karlov, selhání dispečerského aparátu Regiojetu při dnešní mimořádnosti, u několika dopravců nefunkční odbavovací systém, atd, atd.) A to nemluvím o tom,… Číst vice »
Takže na místě nejste, ale víte, že to nezvládají.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/23457/
Volal mi člověk z R906, který dojel do Brna na čas.
Máte snad dojem, že to zvládají? Tomuhle říkáte zvládání situace?
Arnošt
Rozložily by se i ČD, kdyby měli splnit za půl roku, to co krajům naslibovali. Ale, z historické podstaty mají čím jezdit.
A to je právě ono. byl tady systém jednoho dopravce, který ml zázemí a desítky let zkušeností a místo toho se udělá experiment, který prostě přestává fungovat hned při první mimořádnosti a u některých dopravců i bez mimořádností (Arriva. Leo).
A to je právě ono. Byl tady systém jednoho dopravce, který měl zázemí a desítky let zkušeností a místo toho se udělá experiment, který prostě přestává fungovat hned při první mimořádnosti a u některých dopravců i bez mimořádností (Arriva. Leo).
Ten systém jednoho dopravce byl na tak špičkové úrovni , že jsem rád za regio jet . Tady s se s velkou pompou poukazuje na něco , co při fungování ČD nikdo neřešil , ani ho nikdo neposlouchal , a byli jsme rádi že to vůbec dojelo. Za mě to chce prostě více žluté , černé , zelené . Méně odstínu modré ať klasické nebo tyrkysové .
nebojte, oni se take uci a nauci se na podobne stituace reagovat. nze srovnavat „novacka“ s firmou, ktera ma oproti nemu „neomezene“ zkusenosti a obrovsky park vozu. liberalizace je na samem pocatku. doufam, ze za nejaky cas bude zde nelokik firem schopnych resit i mimoradne udalosti
Sorry, Regiojet není nováček na železnici. Z Prahy Ostravy jezdí už od roku 2011 a od roku 2012 na Slovensku. Tudíž asi snad firma ví co se děje, když je trať nesjízdná. Chápu Regiojet to nikdy neřešil. Prostě se čekalo až se to zprovozní a nebo použijte služeb jiných dopravců. jenže tohle ať si dělá společnost na svých komerčních spojích jestli to jejím zákazníkům nevadí. Tohle je, ale veřejná služba placená z daní. A určitě není problém vytvořit předem plány jak reagovat při přerušení v daném úseku. Jízdní řády jsou a podle nich se dá vytvořit kam až mám zajíždět… Číst vice »
Ona v podání ČD byla v rozkladu dost dlouho, než přišla pořádná konkurence
Před chvílí jsem odjel z Brna hl. n., naštěstí jiným směrem a linky RJ R8 mají na tabulích zpoždění 135, 130, 130, 80 minut…
Asi dnes svůj rekord zpoždění +502 Regiojet nepřekoná. 🙁
A v čem je problém, když ten vlak jede, akorát později? Nebo cestujícího vyhodí, že má lístek (oficiálně) na „zpožděný“ spoj z dřívějšího?
Příklad:
Kdyby zpožděné spoje točil v Přerově, asi by byl na tom se zpožděním, jako ČD.
Přesně, ale chtěli liberalizaci, tak, ji mají, to, že operativně se to bude hůře řešit už nevadí.
Nelžete
Nic takového se nedělá, není důvod, zpoždění do 10 minut.
Takže je lepší do Bohumína nedovést vůbec, než je tam dovést se zpožděním. To bych souhlasil u Sbahnu s intervalem 15 minut.
Ale jestli má objednavatel špatně stanovené sankce(za nezaviněné zpoždění více než za dobrovolné zrušení části spoje) tak to možná RegioJet příště neudělá.
Takže by bylo lepší do Bohumína nedojet vůbec, než tam dojet se zpožděním? To bych bral u kratkointervalového S-Bahnu nebo pokud by vlaky do Bohumína přijely na blok(první zpožděný, druhý přesně).
Při hodinovém intervalu je lepší dojet.
S tim ale ma dopravce pocitat. Navic toto se na teto trase stava. Jezdim tam denne a roky. A pokud s tim nepocita, nema se tu cpat.
To vysvětlujte místním popíječům židovské kávy.
Řekl bych, že cestující ze spojů +100min by brali Béčko jedou na čas +/- 10min všemi deseti.
A skutečně cestující čekali 120 minut na „svůj“ vlak když i ten předchozí měl zpoždění blízké intervalu?
Ja sedel ve vlaku RJ ve Vyskove 90 minut bez posadky nez se rozjel smer Ostrava.
Chcete říct, že se tam běžně strhává trolej? Tak to asi měli dát jako podmínku do smlouvy. Ale ono se to tak často asi nestává, že? To je jen vaše zbožné přání.
Záložní souprava pro tyto případy by asi měla být normální. Klidně nějaký motoráček na eliminaci zpoždění, protože s pevným počtem souprav to nestahnete pri 100min.
Sebevrazdu jsem chytil uz i 3x za tyden. Casto taky vykoleji nakladni vlak. Strzena trolej sem tam taky. Jak kdy. Nekdy je dlouho klid, pak zas nekolik i za sebou. Uz jsem chytil sebevraha rano a pak i odpoledne.
Čím více sebevrahů, tím méně sebevrahů!
Běžně ne,ale na té jednokolejce jsou mimořádky často a opravdu ČD točili soupravy na Svinově někdy i v Suchdolu,aby se zmenšilo zpoždění. Určitě nejezdili celý den +100 min
Tak ono to ma dalsi pokracovani. Ve Vyskove stoji na nadrazi vlak RJ, podle tabule ma 132 minut zpozdeni, ale neni tu jediny stevard. Okynko rj na nadrazi je zavrene a nikde zadny clovek od rj. Myslim ze vsichni asi radsi utekli. Je to skutecne totalni selhani rj. Mimochodem vlak cd odjel opet bez zpozdeni. Ja ale musim na ostravu, tak musim cekat, co se bude dit.
Doporučuji do Nezamyslic, osobakem do Přerova a od tam už pojede neco od Breclavi.
A kde pak se nám schovává Radim, vždyť to má po D1 blízko do Výškova.😁
Ale stává. To by jste se divil.
Bohuzel to ted na Prerov jede blbe. Volal jsem na infolinku rj, aby mi poradili, jestli vlak, ve kterem sedim pojede. Nebyli schopni nic rict. Pry vubec nevi, kde maji vlaky. Takze tady stoji mrtvy vlak a kdo vi co s nim bude. Ale je obsazen plno cestujicimi, sviti a klima jede.
Za 20min osobak. Prestup Nezamyslice.
R906 Ddojel na čas
Osobak Vyškov – Nezamyslice, osobak Nezamyslice – Olomouc, Olomouc – Ostrava IC Opavan
Chudáci ani kafe vám nenabídnou a zítra budou rozdávat staré zákusky .😁
Je mi vás líto určitě už by jste byl radši doma u své kávy 😉
Protože to ukazuje vlaky, které jsou posunuty o 1 spoj, tj. o hodinu?
Bože do čeho jsito zase duši vrazil? Copak dopravce komunikuje s cestujícícmi mobilem??? A ta kreatura, co místo okopávání brambor řídí kamion a neví, jak je vysoký? Stržená trolej je čas od času k vidění na více tratích, ČD, resp. SŽDC s tím mají své bohaté zkušenosti. Proto se také ohlašuje na stanicích např. „technická závada na trati“. Čím dál více začínám mít jistotu o totálním podcenění soukromých dopravců (až na čestné výjimky) systémovou přípravu nové dopravní obslužnosti, jíž zajišťují. Tu se volá fýrovi z dispečingu na bulharský mobil, tam se píšou SMS cestujícícm, že je trať neprůjezdná, onde se… Číst vice »
Docela by mě zajímalo jak byste komunikoval s cestujícími vy. Já jel takhle vlakem ČD z Plzně do Prahy, z Plzně jsme vyjeli už když byla strhlá trolej a nedal nám vědět nikdo nic. SMS bych docela uvítal , jel bych busem už z Plzně a neztratil 3 hodiny času ve Zdicích. (Nepočítám nevrácení ani koruny jízdného, přestože ten vlak byl ve Zdicích zrušen)
A proč jste si nenechal SMS, email nebo upozornění v aplikaci Můj vlak zaslat? Vše jste mohl mít, kdyby jste chtěl. A na vrácení jízdného za neprojetý úsek nebo pokud by jste se rozhodl vrátit, tak za celý úsek, by jste nárok měl. Proč jste si o to nepožádal?
Protože je to tlučhuba 🙂
Proč konkrétně jsem tlučhuba?
protoze nema zadnou aplikaci???
Požádal, vyběhli se mnou , můžu vám to klidně hodit na mail. Opravdu jsem nečekal že i při zrušeném spoji nevrací nic.
sura@zdopravy.cz
díky
Našel jsem to docela rychle: Vážený zákazníku, velice se Vám omlouváme za problémy při Vaší cestě způsobené zpožděním vlaku. Cestující má dle současných Smluvních přepravních podmínek v případě zpoždění vlaku nárok na odškodnění ve výši 25% při zpoždění vlaku 60 až 119 minut nebo 50% při zpoždění vlaku 120 a více minut. Pro přiznání nároku na odškodnění je rozhodující výše zpoždění v cílové stanici cestujícího. Nárok na odškodnění je omezen minimální cenou jízdného v jednom směru na jednu osobu, které činí 400 Kč v případě nároku na odškodnění ve výši 25% a 200 Kč v případě nároku na kompenzaci ve… Číst vice »
Ona je povinnost mít aplikaci? U RJ to jde bez ní
Ceske drahy prece posilaji osobne sve zastupce s kytickou a omluvou, takovy neosobni pristup skrze SMS nebo jinou elektronickou komunikaci by jim byl trapny.
A co že tady mají přesně udělat, aby to bylo správně, když ne informovat prostřednictvím SMS?
Být státem vlastnění. 🙂
Co to proboha brebentíte? Jde o to, že cestující DOPŘEDU ví co ho čeká a může jet třeba autem nebo něčím jiným, pokud hraje o čas. To za každým cestujícím mají poslat kurýra, nebo co konkrétně vás na SMS irituje? ČD umí dělat přesně to samé, akorát s trocho více balastu.
ČD dělá víc, posílá emaily, notifikace v mobilu, upozorňují již při nákupu jízdenky na omezení provozu. To je mnohem víc než regiojet.
Méně je někdy více. Je to sice hezký, ale když jedu dálkovým vlakem a přijde mi 50 zpráv, většina je „zpoždění se změnilo“ tak to je trochu moc. Důležité je dostat důležité informace, ne záplavu. Ale nemohu říci, že by se nesnažili, to zase ne.
Taky přidám svou trošku do mlýna…. Nepamatuji si datum, ale bylo to letos, asi na konci léta =) Jel jsem v neděli odpoledne z Ostravy do Prahy. Byla hlášena nějaké mimořádnost na trati a vlaky před tím, kterým jsem chtěl jet měly zpoždění. Můj vlak dorazil na nádrží v pořádku asi jen s pětiminutovým zpožděním, nádražní rozhlas hlásil „vlak je připraven k odjezdu“, tak jsem si říkal, že asi mimořádnost skončila, nasedl jsem a těšil se na odjezd. 10 minut se nic nedělo. Pak na nástupišti naskočilo zpoždění 10min (i když skutečné již bylo 15), za dalších 15 min se… Číst vice »
Mám to.
Že ty jsi seděl ve vlaku Regiojetu? 😉
Docela by mě zajímalo řešení eliminace zpoždění ze strany RJ. Je v tom nevinně, o tom žádná.
Ale R1111 +100, R1113 +55 aktuálně.
Včera to ČD řešilo obratem v Horní Lidči a prevozem do Púchova busem.
ČD takhle spíš řešilo výmysl ZSSK (?), že v Púchově je na obrat Ex2 16 minut…
Včera +60. V Púchově žádný obrat není. Nerozumujte, když nevíte.
Zjistěte si, kde se obrací místo tupého čtení jízdního řádu.
Není náhodou Půchov – Žilina, nějaká delší výluka?
Není. Pouze noční v Púchově.
Ex má v Púchově pobyt. Přestup na R směr Košice a po jeho odjezdu vyjede směr Žilina.
Pouze Ex221/220 jedou v novém GVD v celé trase Praha – Žilina. Všechny ostatní Ex121-129 jedou pouze v trase Praha – Puchov z důvodu dlouhodobé výluky na území Slovenska. Na obrat v Puchově je již zmíněných 16 minut.
Když k tomu pripočtete výluku u Přerova, která vám udělá klidně 30, někdy i 60, minut zpoždění, tak to mohl vymyslet jen idiot.
Řešení je v posílení obratů o jednu soupravu, ale ani ČD ani ZSSK ji nemají k mání.
Jak může kamion strhnout trolej? Pokud veze nadměrný náklad, tak musí mít předepsanou trasu, kde se vejde, a jinak se s maximání povolenou výškou pod trolej vejde, leda by byla prověšená v důsledku poruchy nebo jiné mimořádnosti.
Měl údajně zvednutou korbu, aby odtekla voda z obilí, které vezl předtím a všiml si toho až ve chvíli, kdy mu jiskřil náklaďák.
Protože kamion měl překvapivě zvednutou korbu a tím to strhnul. Podle nepříliš nečitelné SPZ asi Litva …
To je prosté, drahý Watsone. Nebyl to kamion, byl to náklaďák, kterej si vylejval vodu z korby a než se vydal přes přejezd, tak ji zapomněl sklopit 😉 Záhada objasněna.
No za volant patří lidé a nikoli zvěř…
Zvednutou korbou, což byl tento případ, tak lehce.
A auto jede se zvednutou korbou úplně v pohodě a na desce nemá kontrolku?
Jak který. Příplatková výbava.
Jinak – zlatý prciny 😉
Pokud profesionální řidič jede se zvednutou korbou a nevšimne si toho, tak je píp…
Vy žijete ve světě, kde lidi nedělají chyby? Vítejte v realitě.
Ten blb jel po silnici se zdviženou korbou, nebyl to kamion, ale nesklopená sklápěška
Nechci být za šťourala,ale zrovna kolem mně projel RJ na Bohumín a taky bych jste si kluci tu nálepku Provoz financovány ze státního rozpočtu mohli nalepit na každý vagón, ne jenom na jeden. Taky by nemusela být o půlku menší než mají ČD. Se za to stidite nebo co?
Není to jedno? Anebo jinak. Vaše starosti bych chtěl mít. Vlastně… Nechtěl.
A co já s tím? Prostě jsem to viděl tak jsem to napsal, povinnost mají všichni stejnou. A co Vám je po mich starostech?
Nemůže jezdit protože nemá nálepku.
Škoda nemůžu najít tukajícího smajlíka na čelo.
Proč, jen přidávám další absurdní modrogumní důvod na legendární seznam, proč RJ nemůže jezdit a přesto tu jezdí úspěšně už několik let.
Pán nikde nepíše, že nemůže jezdit, pouze píše, že si všimnul, že to nemá označeno podle smlouvy.
Nauč se česky a pak piš.
Bóže to jsou starosti. 🙂
Jestli ve mě něco budí otazníky, tak je to vždy elefant oblepený nálepkami (hlavně ústecké), kdo že to všechno financuje a přitom je to vše jen reklama státního aparátu. Financují to lidi, když odvádí daně.
Elefant s nálepkami Ústeckého kraje je zábavný, když se ve Středních Čechách objeví ne na S4 ale třeba na S9 nebo S7.
„Elefant s nálepkami Ústeckého kraje je zábavný, když se ve Středních Čechách objeví ne na S4 ale třeba na S9 nebo S7.“
Humanitární výpomoc středním Čechám?
Vzhledem ke vkusnosti té cedulky je poloviční velikost až až.
Hlavně že se prsí svou údajnou efektivností oproti ČD…
Však jo, méně zbytečných informací = efektivnější.
Tak jak zde bylo upozorněno ostatními diskutujícími, tak ČD také posílají SMS o omezení jízdy vlaku. Tak o jakou změnu se jedná, když toto ČD dávno nabízejí?
Máte nějaký doklad pro svou informaci? Děkuji.
Ano, při koupi jízdenky online můžete zadat své telefonní číslo a zaškrtnout, že si přejete zasílat aktuální informace.
Koukněte na eshop ČD a při nákupu jízdenky najdete onen důkaz.
No nevím, ty sms od Českých drah jsou informačně dost omezené. Když je na trase výluka, která se třeba ani netýká toho konkrétního vlaku, přijde vám sms: „Vas vlak … jede vcas, na jeho trase jsou ocekavana omezeni provozu. Vice informaci poda vlakovy personal nebo kontaktni linka CD 221 111 122“ Bizarní je, že taková sms mi přišla i v situaci, kdy byl vlak na začátku své trasy odřeknut a z mé nástupní stanice vůbec nejel.
Do Vyškova jsme přijeli v 7:50 (R 1102) a z Vyškova odjížděli v 9:16. Naprostá neinformovanost. Stevardky nás nijak neinformovali, cestující ČD odvezly busy do pár desítek minut a my tam pouze čekali, než nějaký autobus přijede. Přijel v 8:45, ale pak ještě půl hodiny stal na místě u nastupniho ostrůvku (bez udání důvodů) než se konečně v 9:16 rozjel a dovezl nás k Hlavnímu Nádraží. Žádná SMS samozřejmě nepřišla i když jsem měl jízdenku přes eshop s rezervací místa k sezení. Navíc trvalo asi půl hodiny než vlaková četa prošla vlak a řekla nám, že dal nepojedeme. Předtím proběhlo… Číst vice »
Ups: Zajímavé, jak mnoho lidí dokázalo přejít na AN, aby stihlo 8:16 do Brna, nebo alespoň 8:46 +posilu
Ups. A ještě je třeba zdůraznit, že první busy (poslané Kordisem) byly pro OBA DVA dopravce.
Rozhodně si sami ČD za pár desítek minut busy nesehnalo. Lžete tady dobře , nebo vás snad z nějakého busu někdo vyhodil, že jste zákazníkem Regiojetu???
Je třeba zdůraznit, že to cestujícím musí někdo říct.
Zjevně průprava v ovládání kávovaru a mikrovlnné trouby k timu nestačí.
Cestující: Netvrdím, že obsluha vlaku Regiojetu nemohla udělat něco líp, ale pokud vidím že se něco děje a že lidi jdou do autobusů NAD nebo na linku 107, zkusím se zeptat alespoň jich. Pokud viděl busy NAD (který určitě nevezly jen lidi od ČD) musel už být z druhé strany vlakáču….
To ovšem píšete, co napsal Ups, jen jinými slovy.
Ty seš teda dáreček. Měl koupenej lístek na vlak od Brna, proč by měl ve Vyškově přecházet na autobus a platit znova?
Pokud byly výlukové autobusy pro oba dopravce, tak to měly stevardky říci. Tady jaksi není co obhajovat.
ukulele. Dárečku, platit nemusel ani o korunu navíc, jízdenky ČD i Regiojetu byly uznávány i na lince 107.
Co tam máš dál chytrolínku??
Mimochodem, Ups nepíše, že ty busy byly jen pro ČD, ale že vlakový doprovod ČD jednal rychleji, lidi vyhnal do NAD a nečekal někde v kumbále na pokyn od šéfkuchaře.
ČD v tomhle budou určitě lepší – bodejť by nebyly, mají zkušenosti, při 10x větším provozu ta situace nastává 10x častěji, je možné být na ni trochu připraven. Taky u Regiojetu ve Vyškově je dost možná většina/celá posádka v tom zaměstnání první měsíc, v terénu čtvrtý den. Čímž neříkám, že by nemohli víc myslet a účelněji jednat.
Ta nenávist je šílená.
V létě jsem stál s R882 2 hodiny v Řečanech nad Labem. (před námi hoří lokomotiva) . Pak vyhodili cely vlak v Kolíně na peron. Ve 23.30. Protože souprava měla být už dávno v HK. Kolem jel railjet který samozřejmě nezastavili. Naštěstí jelnějaký Vsetín tak se doněj všichni vešli, V praze dávno po púlnoci, spíš k jedné. A ČD kvůli tomu nezrušili.
V Kolíně už vymyslí kdykoliv cokoliv, i kdyby pristavili Elefant.
Navíc, když tedy byl provoz zastaven, tak po projetí RJx musel být další spoj v řádu minut.
Že by to bylo tím že se treba ráno čekalo jestli nebude možné pokračovat vlakem?
Vzít si sluchátka a pak si stěžovat na neinformovanost, to není nic jiného, než…. jak to jenom napsat slušně?
Neinformovanost, zašití vlakoše s průvodčí ve služebním oddílu, jsem zažil i u ČD.
Jo první dny provozu, pod dohledem novinářů, si mají dávat bacha, při mimořádnosti za rok si derailiz všimnou jenom místní šotouši(a kdo ví jestli).
Nicméně říkáš že se něco vlakovým rozhlasem hlásilo, akorát lidí se sluchátky neposlouchali.
U ČD skoro vždy hlásí ve vlaku, že vlak je povinně místenkový a stejně skoro každý, kdo je bez místenky říká, že ho nikdo neinformoval. Jde o to, že cestující neslyší, nebo nechtějí slyšet co jim je říkáno „rozhlasem“, potřebují, aby je někdo chytil za ruku, vynutil si jejich pozornost a pomalu zřetelně to odslabikoval =) =) =)
Z alternativních dopravců v závazku se mi RJ jeví jako jediný opravdu schopný, který je schopen na tyto mimoradnosti v provozu nějak pružně reagovat. Zároveň, narozdíl od Arrivy, byl schopen sehnat si dostatek vozů a lokomotiv na R8, za mě se zatím jeví velmi sympaticky a schopne, ač samotného Jancuru nemůžu ani cítit.
Mimochodem včerejší cesta Arrivou byl naprostý děs, 15:20 rychlík směr tanvald, pristavili zase retro soupravu.. jediné pozitivum bylo, že to stíhalo jízdní doby.
Ja tam jel dnes rano a mam tudiz srovnani obou dopravcu. Sumperak je ve Vyskove o 20 minut driv nez RJ. Tam pak oba vlaky staly a jezdila NAD. Vysledek Sumperak zpozdeni 30 minut, RJ zpozdeni 80 minut. Brano kdy se s danym dopravcem clovek dostal do Brna hl. n. A kdyz se k tomu pripocte ze RJ mel o 20 minut dele na zvladnuti situace, ukazuje se RJ to vubec nezvladl. Kdybych jel s RJ, nestihnu praci. Nastesti jsem prestoupil na CD ve Vyskove.
A ještě si správně roztřídit cestující… Někdo u těch náhradních busů kontroluje, na jakou jízdenku (resp. s jakým dopravcem) jede?
Ono bude vůbec zajímavé, až se rozjedou výluky na jednokolejkách, ať už zde či okolo Prahy, kde je souběh dopravců, kdo a jak bude připravovat výluková opatření, výlukové jízdní řády, objednávat autobusy atd. A hlídat, aby cestující jel správným autobusem. By mě zajímalo, jestli tato nelehká otázka je už nějak vyřešena.
KORDIS poslal busy pro lidi s IDS jízdenkou, tedy všechny dopravce a taky tam jezdí pravidelná linka.
Čím jedou režijkáři, to je jejich věc. Ale pochybuju že to někdo třídí.
Přítelkyně tam zrovna jede tak uvidíme jak to zvládnou.
Už tam jezdí „klasická“ NAD, ze začátku hlavně hotovosti a dopravci z linek IDS – JMK.
Hodně lidí přebíhalo ve Vyškově na Kordisem narychlo posílenou linku 107.
Takže opravdu platí, že „Cestující mohou využít v úseku Vyškov autobusové nádraží – Brno-Zvonařka a zpět linku autobusové dopravy 107 bez doplatku.“? Tedy nejen cestující s jízdenkou IDS JMK?
Platí
Tak SMS možná nejsou na české železnici tolik obvyklé, ale ty dostane pouze ten, kdo má jízdenku přes eshop. ČD už dlouho řadu let rozesílají komukoliv, kdo má zájem email s omezením provozu a každému, kdo chce přijde notifikace do mobilu v aplikaci Můj vlak. To mi přijde v dnešní době lepší řešení než SMS. Nehledě na to, že už při nákupu jízdenky u ČD jsem na tuto mimořádnost upozorněn, při nákupu na webu regiojet nikoliv. Ještě má regiojet co zlepšovat.
Jenomže ČD občas posílají úplné nesmysly. Nedávno mi takto přišla notifikace, že vlak kvůli mimořádnosti vynechá Židenice a pojede jinudy. Takže jsme valili na hlavní (bylo to brzo ráno), ve skutečnosti však žádná mimořádnost nebyla a vlak přes ty Židenice normálně jel 🙂
Těžko takhle říct. Mohlo se jednat o nějakou chybu aplikace, chybu v zadání trasy od SŽDC, nebo mohl být skutečně plán, že vlak pojede jinudy a nakonec se provoz stihl obnovit a vlak jel po své původní trase. Když se tohle stane, je nejlepší to poslat jako chybu přes aplikaci tvůrcům aplikace, aby to mohli prověřit a případně chybu odstranit.
Mám dva „chytré telefony“, ale ani na jednom nemám nonstop zapnutá data abych byl průběžně informován o tom jestli jede vlak, letí letadlo, nebo svět se točí. To že si mě selektivně vyhledají přes SMS mi přijde vhodnější, nemusím vědět o všem.
Samozřejmě, že když nemáte zaplá data, ale kolik takových lidí je. Já ve svém okolí neznám nikoho, kdo si vypíná data (maximálně v noci).
Já data zapínám, jenom když je potřebuju. Většinu času (práca, doma) su na nějaké wifině.
Když jste na WiFi, tak vám nechodí emaily nebo notifikace? Já jsem samozřejmě v práci nebo doma také na WiFi.
notifikace – to tak nějak nevím co si pod tím představit, emajly mi do mobilu nesmí. Mají to zakázaný. Vedení by si pak zvyklo, že můžu úřadovat 24h denně.
Notifikace v Můj Vlak chodí přímo do té appky a ukáže se vám to na stavovém řádku. A stejně tak si můžete nechat zasílat SMS nebo e-mail.
Tady jsou opravdu ČD napřed a RJ se může učit.
tak třeba moje žena nemá data na chytrém mobilu vůbec, leda přes wifi a takových bude vícero, zejména školní mládež nemá vždy zaplacená data
Dneska snad alespoň nějaká data dávají skoro ke každýmu normálnímu tarifu ne?
Hlásím se do sukiny, co data vypíná, když je nepotřebují. Telefon má díky tomu mj větší výdrž na baterku.
Mám 10G dat, prostě preferuji jako Vy výdrž baterie.
Data nemam nikdy zapla…
Tak teď znáte někoho, kdo má v tarifu 10G každý měsíc a data si zapíná jen když když potřebuje. Moc rád Vás poznávám. Výdrž baterie a klid od informačního spamu mi je přednější. Kdybych měl mít v telefonu aplikaci každé firmy s jejichž výrobky nebo službami se dostanu do kontaktu, tak jej ani nezapnu. Máme demokracii, každý (jak Vy tak já) ať používá telefon jak chce. Složitější je to pro dopravce, který musí vyhovět všem skupinám a z toho důvodu má SMS lepší pokrytí. PS: Znám vcelku dost lidí ve svém okolí, co mají tlačítkový mobil, v jednom případě dokonce… Číst vice »
No a teď budete mít v mobilu 10 aplikací krajů a 6 aplikací dopravců no..
Taky mi přijde lepší SMS, rozhodně lepší než neustále spamující notifikace z MůjVlak.
Osobně notifikace ČD o mimořádnostech zásadně vypínám, protože když se něco děje, tak to je smršť zpráv z nichž mě většinou žádná nezajímá, případně jedna. Chtělo by to nějaká podrobnější nastavení. Přeci jen jedna SMS o NAD (zásadní informace) je mnohem cílenější než záplava zpráv a mezi tím důležitá (třeba o zpoždění).
Tak to záleží, pokud jste někde na cestách, dost často jste v místech s mizerným signálem, a v takových případech mi přijde lepší ta esemeska.
Na email nebo notifikaci stačí tak slabí signál, že vám přijde skoro vždy.
Pokud jste na cestách, tak zcela jistě během chvíli docestujete do míst kde je signál dostatečný.
SMS si mohu zobrazit kdekoli, e mail pouze, je li přítomná wifi..Argumentaci daty v se státě, kde vládne Kellnerkartel odmítám 🙂 A SMS o zpoždění mimoto losílají lidem, co nakupovali na e shopu i ČD 🙂 A řešení a služba je to dle mého názoru super.
O těch SMS od ČD jsem nevěděl. Tak tím pádem je poslední odstavec článku nesmysl a měl by být upraven.
SMS mi přijde jako staršímu člověku praktičtější než e-mail. Mám hloupý telefon a poměrně těžký počítač 🙂
Naposledy mi ČD posílaly upozornění na výluky, které nebyly na mé trase, ale ne konkrétně, ale že mi informace podá vlakový personál nebo informační telefonní linka, ale až ve vlaku jsem přišel na neexistenci místa, na které jsme měl místenku (průvodčí náhodou byl zrovna v mém voze a usadil mě jinde, takže k žádné úhoně jsem nepřišel, jen že ČD mají co zlepšovat …. )
Neexistující místa jsou velmi častá, skoro při každé jízdě IC/EC, pokud nejde o RailJet, nebo Pendolino je nějaký vagon jiný než má být. Nejčastěji ČD chybí velkoprostorové vozy.