RegioJet zapojil své vlaky do jihomoravského integrovaného systému
První dva Traxxy RegioJetu. Autor: RegioJet
Společnost RegioJet se dohodla s dalším krajem na uznávání jízdenek integrovaného tarifu ve svých vlacích. Od pondělí platí jízdenky ve
Vyzkoušel jsem rezervaci místa na lince R50, protože jako stejně někteří jsem úplně nechápal tvrzení „musí si cestující vždy prostřednictvím aplikace POSEIDON koupit jednorázovou jízdenku nenulové hodnoty“. Mám předplatní jízdenku na všechny zóny, což nastal problém už v aplikaci poseidon, kde není možné toto zadat jsou vyžadována čísla konkrétních zón (dává to smysl, protože doteď cestující s předplatní jízdenkou na všechny zóny nepotřeboval tuto aplikaci), vyřešil jsem to tím, že jsem vypsal všechny zóny Břeclav – Brno. Poté jsem provedl rezervaci místa na konkrétní spoj R50 v ceně 0 Kč. Při potvrzení rezervace není aplikace úplně uživatelsky přívětivá, protože napíše… Číst vice »
Není to kvůli slevám pro studenty a důchodce? Není podmínkou ždímání státu na jízdném (dotace pro studenty a důchodce) být součástí nějakého IDS?
Není.
Pokud máte šalinkartu a správně nastaveny e-shop, tak Vám ji to uzná, není nic jednoduššího než to nakliknout do Poseidonu a vyzkoušet. Ono RJ jezdí z Brna na jih poměrně málo obsazený a každá zaplněná sedačka se počítá. Samozřejmě mi to nabídlo automaticky lowcost
pokud si tam dáte všechny zony BV-Brno, tak to chce 65 Kč; pokud jednu uberete, chcete to 13 Kč :o) Celkem čudné…. prostě „nenulová hodnota“ a nic menšího než 13Kč jídenka není
První nepovinný krok RJ do IDS JMK. Jsem zvědavý na prosinec a ostrý strat linky Brno – Bohumín. Doufám, že se zapojení do IDS JMK v úseku Brno – Nezamyslice a do ODIS v Moravskoslezském kraji obejde bez takovéto rezervace. Byl jsem svědkem toho, že i nyní nechává RJ jezdit cestují na stojáka.
Linka Brno – Bohumín nebude s povinnou rezervací, to je podmínka ministerstva dopravy jako objednatele. I proto stále jezdí railjety bez povinné rezervace.
Není nad to si to hned vyzkoušet. Cena místenky, pokud máte šalinkartu (časovou jízdenku) na všechny zóny Brno – Břeclav je nula (0) Kč. Teď jsem si koupil jízdenku / místenku a všechno funguje. A protože ve zvoleném čase mám i „žlutý“ vlak , je dole v Detailu-jízdenky poznámka o rezervovaném místě. Např. vůz 1, sedadlo 68. Takže za mne, palec pro KORDIS nahoru.
Jediná zmínka o této lince na webu IDS JMK je její jízdní řád:
https://www.idsjmk.cz/jrady/R50.pdf?date=08.01.2019
Ale nesedí mi ta podmínka „nenudové“ jízdenky při kombinaci. Pokud nulová zakoupit jde, tak buď někdo kecá nebo neví, jak systém prodeje v POSEIDONu nastavili.
Bylo by vhodné toto ještě prověřit, protože trvdit, že lze využívat pouze jednorázové jízdenky je přímo v rozporu s tím, co aplikace reálně umí.
Jestli to opravdu funguje přesně jak popisujete, tak pan Havlík potom nemá v Kordisu co pohledávat. Můžete se ho pane Sůro zeptat na správné informace?
Co vám brání zkusit si to sám. Kordis osobně považuji za jednu z nejlepších organizací na dopravní integraci, za kterou jsou jasné výsledky a nemám důvod panu Havlíkovi nevěřit.
Reagoval jsem na připomínku Pavla, kterému byla vydána místenka, aniž by si zakoupil jednorázovou jízdenku nenulové hodnoty. A v tom případě pan Havlík neposkytl správné informace. Takže jak to tedy je?
Ale „Pavel“ přece píše „pokud máte šalinkartu (časovou jízdenku) na všechny zóny Brno – Břeclav“ – takže jízdenku za „nenulovou“ cenu vlastně máte, a protože jízdné za ni si účtuje KORDIS, tak to Jančurovce nezajímá a zajímá je jedině ta místenka (byť za 0 Kč), protože na jejím základě vyúčtují nějaké jízdné KORDISu: v tom vlastně není žádný problém a asi jen ta informace, že lze použít pouze jednorázové jízdenky, byla nepřesná a neúplná.
Přesně tak. Pana Havlíka znám osobně a je to člověk na svém místě.
Jednoznačný souhlas (mám stejnou zkušenost) – a totéž platí i pro ředitele KORDISu Horského.
Takže EC českých drah v tom nejsou..
ČD to nechtějí, chtějí dojit svých 91 Kč za cestu z Brna do Břeclavi.
No s IN 50 tak 45..
Takže lidi s časovkou mají smůlu? To bych od IDS JMK nečekal.
takze nemuzu prijit na nadrazi, stipnout lupen a nastoupit? OK, pak nejsou integrovani…
No hezký PR tah, ale vzhledem k trvání povinné rezervace (a dokonce bez možnosti „jen místenky za nula“) prakticky úplně k ničemu.
PR tah by to byl, kdyby to aktivně komunikovali. Nebýt jednoho ze čtenářů,ani o tom nevíme
A to je snad portál „Z dopravy.cz“ jediným možným prostředníkem, jakým je možno a dovoleno „PR aktivity“ provozovat? To je mi tedy sakra namyšlenost …
Tím narážím na fakt, že k tomu RJ ani Komedie nevydal tiskovou zprávu ani jinak o tom neinformoval. Až včera to poslali odpoledne v newsletteru.
s.záruba- jestli je to k ničemu, to si nechejte na pokec v hospodě, i kdyby RJ měl jen třeba deset míst za hodinu, tak je to ku prospěchu cestujících a nevím co je na tom PR, vy jako ve straně chcete všechno ututlat nebo se zlobíte, že tam neplatí režijka. Podle Vás by jste aji zrušil jízdní řád, to je vlastně taky reklama…….
Radost z titulku vystřídalo vystřízlivění. Tohle je bohužel celkem k ničemu. Teď jezdím za 34 + 20.
Kdo má měsíční, má smůlu. Nějakou formu „jen rezervace“ kdyby to umělo….
a jak dlouho jedete z brna do břeclavi, stejně rychle jak RJ?
Situace pro člověka denně dojíždějícího, mající např měsíční šalinkartu na úsek Brno – Břeclav se v podstatě nezlepší nebo ano? Může cestovat na tento měsíční kupón aniž by musel doplácet za rezervaci? 🙂
Ne, pouze jednorázové jízdenky.
Dotaz na autora:
Dobrý den, pane Sůro. Nevíte náhodou proč nejde jezdit s RJ na PAPÍROVÉ jednorázové jízdenky – myslím hlavně tzv. univerzální jízdenku IDS JKA = funguje na podobném principu jako kilometrická banka. Ušetřím frontu, v Brně přijdu k vlaku, na nástupišti si štípnu příslušnou část Univerzální jízdenky, dojedu s RGJ do Břeclavi a na zbytek cesty přesednu do ČD.
https://www.idsjmk.cz/univerzalni.aspx
Děkuji za přínosné články pro cestující
Dobrý den, domnívám se, že to je z důvodu toho, že je potřeba rezervace místa. Nicméně ještě se poptám pro jistotu.
Stejně tak zřejmě nejde koupit jízdenku u pokladny, ale výhradně v mobilní aplikaci? (Ani ne na webu RJ nebo IDS?)
Těch „ale“ je u téhle integrace nějak moc na to, aby se takovou dohodou zástupci kordisu mohli chválit teda.
Ta opatření (přesná evidence jízdenek) jsou nutná i k tomu, aby se vědělo, kolik Kordis musí RJ zaplatit. Jančura není žádná charita, ta místa jsou z Brna do Břeclavi stejně prázdné, tak dobrá každá (deseti) koruna za ně.
Co bylo cílem KORDISu, nevím, ale cílem Jančury určitě bylo zaplnění aspoň nějakých nevyužitých míst + PR využití toho všeho, a je-li k tomu navíc třeba od KORDISu i nějaký „přísyp“, byl by hlupák, aby do toho nešel (resp. to neinicioval) – a tím on určitě není.
Tak já se ale neptám Jančury, jestli se mu to vyplatí, to není docela moje starost. Já bych spíš chtěl vědět od kordisu proč jsou ty podmínky jaké jsou, kolik za to platí a jestli tato polovičatost je finální produkt, nebo do budoucna to odbavení hodlají zlepšit. Ostaně, měl bych třeba i jednodušší otázku, konkrétně kde je smlouva. Mají na to sice 30 dní, ale…
kordis musí hledat i sám levnější přepravce, je to jeho náplň práce aby ušetřil a zvětšil kapacitu.
Za to ČD tam jezdí čistě pro dobro národa a neberou na to z veřejné kasy ani kačku.
Bureš, PeBe a další: Koukám, že když fujfuj soukromník není v IDS, je to špatně, zatímco když fujfuj soukromník je v IDS, je to taky špatně… u Žlutozla zejména je pro určitý typ lidí špatně prostě všechno, že.
Cokoliv, co není „Mám libovolný platný doklad IDS, může libovolně vlézt do vlaku“, není pravá integrace, ale jakýsi kočkopes. Navíc nutnost aplikace = každý člověk opravdu nemá chytrý telefon… Pro člověka cestujícího občas je to jen a pouze nepřehledné a zmatky vytvářející, pro pravidelné cestující starost navíc s místenkou, ale tak někteří si zvyknou… Takže ano, toto je špatně.
Čili aspoň zatím podstatně omezené zapojení do integrovaného systému – jen jednotlivé jízdenky přes určitou aplikaci s rezervací předem. Jen první krůček, nebo zároveň i poslední?
Skvělý marketingový tah – low cost zaplní jízdenkami za 65 místo za 39 + doplatek od kraje ve výši ???
Těch 65 Kč nedostává RJ, ale Kordis.
Těch 65 není konečná částka, protože se ještě dělí mezi vlak a MHD.
To ale modrogumní úderka nechápe.
je to ten bureš od čd jak byl odvolán, že totálně neuměl nic?
Spíš bych řekl, že JMK zahrnul do IDS vlaky Regiojet než obráceně. No nevím, jestli je úplně dobrá volba mezinárodní spoje zahrnovat do IDS. Pokud na to však spoje mají kapacitu, tak proč asi ne.
Četl jste vůbec ten článek?
zajímavé, takže RegioJet na něco takového přistoupil, až se mu to samo hodilo 🙂
A možná za to od KORDISu i něco dostal, resp. dostává …
Jezdí na komerční riziko. Nějaká integrace je zcela na něm, jestli to bude uznávat nebo ne.
Nesmysl: Jančura není žádný filantrop a altruista, ale podnikatel, takže se na uznávání jízdenek určitě „obchodně“ dohodl – a k dohodě musejí být vždy nejméně dva subjekty.
Tak jako pokud většina substrátu vystoupí v Brně, tak je jasný, že se Regiojet snaží zaplnit soupravu i na cestu z Brna a opačně. Na tom není nic špatného.
Dobrá zpráva, každá další integrace je prospěšná.
A do které třídy to vlastně platí?
Také by mě to zajímalo. Když Regiojet prezentuje deuhou třídu jako Lowcost, Standart i Relax, tak by měl mít cestující přece logicky přístup do všech tří. Tedy by si měl mít možnost vybrat.
Platí to tam, kam rezervační systém pustí.
Super, a to je kam? 🙂
Podľa pravidiel IDS JMK je to do „dvojky“, a to je u RJ všetko od Low Costu až po Relax. Tipujem, že rezervačný systém interne má nastavené priority Low Cost > Standard > Relax.
já si myslím, že na vše se to vztahuje, to by mohl ale povědět ten, co má ten poseidon, já si ho instalovat nebudu a bude tam vidět ceny a třídy.