RegioJet zajistí v Česku zkušební provoz čínských jednotek Sirius od CRRC
Jednotka Sirius na zkušebním okruhu ve Velimi
Bude-li mít jednotka včas potřebné dokumenty, mohla by začít najíždět první kilometry už o prázdninách.
Pro samy skakaci reklamy trn clanek ctu na tricetkrat.
Nejlépe, kdyby odjely zpátky do Číny. pro všechny co tady hýkají radostí nad konkurencí připomenu, že Čína u nás daně neplatí.
Jako by nestačilo, že kdejakej šunt už se dováží s Číny, teď ještě vlaky. Až se v Evropě nebude vyrábět nic tak se budeme divit. Jen služby nás neuživý.
Konkurence je fajn ale proboha jen né z Číny
Proč nemůžou jezdit do Jihlavy?
Proč by nemohly? Pokud to někdo zaplatí…
Není to jednoduchý kam s nima. Do Ostravy jsou malý, na R9 jsou malý, na R23 jsou velký. Pokud se spojí dohromady, bylo by to OK, ale zase by trvalo dýl najet ty kilometry – protože tuším, že ve spojeným stavu by je nenechali sečíst kilometry každé jednotky. A jezdit s nima třeba Plzeň nebo Ústí by asi nějak šlo zařídit, ale budou ve zkušebním provozu a pokud kleknou, kde za ně vzít náhradu. Navíc jakákoliv nehoda třeba na přejezdu je pro zkušební provoz s pouhejma dvěma jednotkama, co mají najet ty kilometry brutální komplikace. A nechat je brousit koleje… Číst vice »
Proto bude turnus jen na jednu a proto se ty kilometry budou sčítat
Na R8 by mě to rozhodně neurazilo.
Se jen divím, že to neschvalují ve více variantách. Tří a pětivozovou nebo tak něco.
Když už, nebylo by výhodnější schválit jako sólo vozy? (Jako metro 8171, samostatný řidičák a samostatný vložák)
Nejde to rozpojit, společné podvozky, takže jako metro určitě ne.
Mně se to vzhledově líbí a vítám to. OK.
Hezké to rozhodně je.
Proc kdyz to ma byt pro RegioJet je na te fotce na tom vlaku nalepeno leo express?
Protože to mělo být pro Leoexpres.
Diky, jsem ten clanek spis prolit, ta fotka me zmatla
Nejdříve diskutovat a pak číst 😞
Ono je to takové divné. Holt LeoExpres si to objednal, ale než to došlo, tak se rozhodl jinak. No, snad alespoň tohle trochu zvýší kvalitu RegioJetu, aby se alespoň na těch trasách, kde jezdí, vyrovnal ČD.
Za mne jediný pozitivní dopad privatizace železnic je ten, že se ČD modernizovaly tak, že se člověk nemusí stydět za to, co jede, vyjma pár rychlíků.
Vy, osamělý vlku, bydlíte v kraji, kde se u ČD nemusíte stydět, až na pár výjimek? Jste šťastný to muž. 🙂 Ve většině krajů to vidíme tak, že díky tomu, že se ČD modernizovali se v pár výjimkách nemusíme stydět …a už to bereme jako úspěch 🙂
To je mongolský?
Ano, je to tak. Bydlím v hlavním městě té východoasijské části naší republiky, kde jsme si museli koupit vlastní vlaky, protože z Evropy se sem před tím nic nedostalo. 🙂
Tak blbý je, že se ČD opravdu modernizovaly tak, že často na podobných spojích je daleko horší cestování RJ a jinými dopravci než ČD.
Myslel jsem, že RJ může oproti ČD něco nabídnout, no bohužel spíš horší kulturu cestování. Jedině snad tam, kde tvrdě podmínky vyžaduje objednavatel.
Že by RegioJet na R8 nasadil Bd a Bdtee do kmenové soupravy?
https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-908
Nenasadi on má problém vůbec něco nasadit a posilové vozy jsou u RegioJetu.. jsou sproste slovo.
To není pravda na R8 jezdí ve špičkách 6-7 vozu
Na to, že má podle smlouvy jezdit 8…
Smlouva není na vagony, ale na sedačky. 8 vagonů vychází jen na tři vyjmenované nedělní posílené vlaky (300 + 180 sedaček), na ostatní posílené vlaky 6 nebo 7, běžná kapacita má být 300, což splňuje 5 vagonů.
Takže Jančura bude dělat trojského koně Číňanům…?
Nemám Jančuru rád kvůli některým jeho rozhodnutím, nicméně musím uznat, že má koule jít do rizika a zkoušet různé příležitosti. Čína toto bere jako příležitost prorazit na evropské trhy, takže ta cena jednotek nebude nijak závratná (i s ohledem na jejich zkušenost, aby zase někdo nevycouval). Hezký vlak to podle mě není ani omylem, ale pokud bude bezpečný a moderní, klidně ho přivítám na kterékoliv lince 🙂
Vzhledem k tomu, že smlouva na čínské šinkanzeny je stará deset let, tak je to konečně úspěch. Až teprve provozní praxe ukáže výhodnost a rentabilitu nákupu. Čína v Evropě jezdí u několika dopravců. Souhlasím i s tím, že evropská podnikatelská ekonomika je někde jinde než ta asijská. A nejedná se jen o ČR ale i PL,D,MR.
On do žádního velkého rizika nejde, jen nabídl, že zastřeší zkoušky (a nechá si za to zaplatit). Zatím to nekupuje.
Zadarmo to nedělá
Taková predvadecka do Budějovic,2-3 obraty by ty dvě jednotky asi stíhali, platí to Co ani tak za padika do Tábora a osm pětek do Budejek a za měsíc dva mají najezdeno.
jenže kudy do Budějic? to je samá výluka ….
Teď bude 14 dní a pak snad na delší dobu klid. Tunely u Nemanic daleko ….
Přijde mi docela nehorázný přístup, že “najeté kilometry obou souprav se sečtou”. Skončí to tedy tak, že aby co nejvíce urychlili schvalování, budou obě soupravy jezdit paralelně a každá najede +/- 25 tisíc km. Ale tím se vůbec neotestuje, jak se daný typ soupravy bude chovat při těch předepsaných 50 tisíci kilometrech. Proč je vůbec něco takového umožněno? Kdyby měli 4 soupravy, taky by stačilo, aby každá najela jenom 12,5 tisíce kilometrů a pak by to sečetli? Prostě absurdistán. Jestli je to dělané jako všechno z Číny, že to tak nějak přežije záruku a pak se to začne rozpadat, tak… Číst vice »
No co, stejně jako v Číně budou nádraží zavalená rozpadlými jednotkami,co mají najeto sotva 100000 km.😂
To mi připonímá šňůry odstavených 010 a 810 všude možně, než šly na přestavbu na Regionovy.
Tak nějak si myslím, že mluvíte hlavně k značkových výrobcích objednaných h čínských výrobců evropskými značkami. Ajk tam se jede na kvantitu a ne na kvalitu. Vše se pokazí většinou po 2 a nyní až po 3 letech.
Ale to není tím kdo to vyrábí, ale tím kdo tak objednává, pokud je hlavním kritériem cena a ojeb zákazníka.
Pokud budou jezdit paralelně, a ne sériově, tak to snad je jedno, ne? Při schvalování jde o bezpečnost ve vztahu k infrastruktuře a k cestujícím, a to je jedno, kolik jednotek se o povinný nájezd podělí, pravděpodobnost projevení problému se moc nezmění. Záruka a životnost je věcí odběratele, nikoli schvalovatele.
>je jedno, kolik jednotek se o povinný nájezd podělí,
No to jedno není, protože třeba opotřebení jednotlivých součástí (s dopadem na bezpečnost) se nesčítá.
Teoreticky nasadíte 50 jednotek, s každou ujedete Praha – Ostrava – Praha – Ostrava (cca 1000 km)… a pak můžou pokračovat do hutí, protože se úplně rozpadnou, nicméně parametr „najeto 50 000 km“ splnily.
To ale takto nejde
Musí se vzdy testovat 2 vozidla stejného typu
Proto se vyrábí u nové rady vzdy 2 prototypy
Někdy 20 … 🙁
To je nestandardní postup výrobce.
Jako že u jednotky s předpokládaným nájezdem v miliónech km se zásadní opotřebení projeví po 50 tisících km, ale po 20 tisících km nikoli? Že je podstatný rozdíl, jestli konkrétní jednotka v testech najdete 2, nebo 5 promile ze svého budoucího objemu km?
Odbornost a suverénost některých diskutujících mne nepřestává udivovat.
Tady nejde o zásadní opotřebení, ale o spolehlivost (která se může projevit už po „opotřebení“ podstatně menším). Pojem vanová křivka snad znáte.
Účelem tohoto zkušebního provozu není zjišťování opotřebení jednotlivých součástí.
To ne, ale spolehlivost se zkouší. A jsme zpátky u toho, jestli spolehlivost po 50 000 je totéž jako 50x spolehlivost po 1000.
A myslím, že je vyřešeno, čím nahradí vagony, co budou jezdit do chorvatska. Jsem docela zvědavý, jestli to bude posílat na R8 nebo R23.
Já doufám, že to někdo od toho CRRC koupí. Nových vlaků je tu pořád málo, a přišlo by mi škoda, kdyby se to tu neuživilo. CRRC imho nabídne konkurence schopnou cenu, takže někdo tu s tím jezdit bude.
Ale do chorvatska posílá LÉHÁTKA a všeho všudy 2 vozy na sezení. Toto už je fakt komedie tady ty komentáře.
OK, tak proč jsou tu stížnosti, že loni v létě posílal málo vagonů?
Takže za vlak s 10 lehátkovými vozy by místo 2 sedačkových měl připojit Siriuse? 🙂 🙂 🙂
No to je jednoduché: Vezme lehátka z R8, které tam nejezdí, pošle je do Chorvatska a na R8 tak budou chybět vozy.
Konspirace je hotová, úplná a není dovoleno ji napadat pro logický i faktický rozpor.
Vejde se to v Ústí na západě k perónu?
Určitě.,má to jen 111 metrů. Peršink se čtyřmi vozy (který tam normálně jezdí) má 120 metrů délky.
Pravda, zapomněl jsem, RJ jezdí občas i se čtyřmi vozy.
A to je stále o dva až tři vozy víc než národní matador na vrcholu kariéry 🙂
Myslel jsem si to,že Jančura po nich sáhne a dokončí to. Určitě to musí být hodně vyhodné. Ještě jsem tipoval Arriwu,ale ta nemá využití .
Trochu mimo téma, ale pro některé šotouše možná zajímavá informace – K Siriusu se přidává i slovenský Kiss, teď ráno stojí ve stanici Velim a zřejmě co nevidět zamíří na okruh.
Kiss tam už pár týdnů jezdil, jen si odskočil do Ostravy
Děkuji za doplnění. Tak je vidět, že nejsem šotouš 🙂
A nebude nařčen ze spolupráce s nepřítelem? : – )
Na takovou linku Praha – Pardubice – Hradec Králové jak dělaný. Zvlášť, když se bude brzy předělávat trať přes Chlumec a Poděbrady. Ale zda by se to tam uživilo i bez dotací, to netuším.
To brzy je myšleno toto století nebo to příští?
Nebo by to mohlo jezdit z Prahy do Budějovic.
Do švestek….
Ty už to máš v tý hlavě taky pěkně vyhrabaný,vid
… to bude schválené pro provoz 😉
Nevyjedou!
U LE definitivně ne.
Reálně v úvahu je možné spojení Praha – Bratislava nebo Brno – Bohumín. Tam je ale otázka, ohledně minimálního počtu mist v 1.tridě.
To je ale v textu vyvráceno. „Mají 300 sedaček, takže na linku R23 jsou příliš velké, na ostatní linky jsou pak příliš malé.“
Na linku Praha – Bohumín má být 300 sedaček (obvykle jezdí vagony s počtem míst 54+48+48+72+72), ale nelze to jednotky posílit mimo zdvojení při zvýšené poptávce (pondělí ráno, čtvrtek odpoledne, pátek, neděle). A do Bratislavy má kapacitu podobnou. Variantou je i zdvojená jednotka z Prahy do Ostravy.
Nebo také Praha Ostrava Havířov dvě jednotky. Dále po Zilinu jedna jednotka. Reko uzlu Žilina běží na plné obrátky tak by ho tam snad mohli pustit. Do Košic to mívá plné takže uživí i více vozů. Leda že by do Košic taky jezdily jednotky dvě. Možností je více tedy…🚂👍🚂👍
Malé jsou na R8 jen v podílové dny
Jančura to myslel ze pro běžný provoz jsou malé, ale přes týden na R8 jezdit mohou
Původně byly uvažoval na Praha Brno
Ranní a večerní spoje