RegioJet zahájil třetí sezónu vlaků do Chorvatska, první spoj byl zcela vyprodaný

Vlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlak RegioJetu před Splitem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Spojení do Chorvatska dnes zahájila i slovenská ZSSK.

84 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrM

Nevíte, proč poslední vlak je 26.9., když by to šlo příhodně sloučit se státním svátkem o dva dny později?

Leoš Konečný

No jel jsem třikrát, naposledy s pětihodinovým zpožděním, kdy po cestě se „odpálily“ dvě lokomotivy a teď už bych jel jedině žlutým autobusem, ten vyráží zhruba ve stejnou dobu, jen je tam o několik hodin dříve.

XYYY

Dnes – 6.8. – po ránu Koprivnica + 111, Zagreb na odjezdu 117.

Nightjet

A do Splitu příjezd + 155 min
Přitom včera opouštěl území České Republiky se zpožděním + 20 min

XYYY

Gyékenyes 4.15, Szombathely 6.00, Porpác 6.14, Csorna 6.57, Hegyeshalom 7.33, Rajka 7.45 – 8.09 (+ 47 > plánovaný odjezd v 7.22 – viz KJŘ ŽSR, Rusovce št. hranice 8.14 (+50), Rusovce 8.20 (+37), Petržalka 8,31 (+39), UNS 8.37 (+38), Nové Mesto 8.44 (+24), Hlavná stanice 8.56/9.00 (+ 32/+28).
Jsou tam vatovací pobyty.
Břeclav 9.59 + 20.

Pavel

také 2 kocouři v HU v úseku bez drátů ?

XYYY

Nevím, tohle jsem vzdal, souprava dlouhá 400 metrů, jít tam a zpět se mi zrovna nechtělo …. a věnoval jsem se chvíli spaní. Od odjezdu v pátek z Prahy zhruba 3 hodiny spánku …
Navrch jedeme Nymburk / Sadská

Pavel

Grapp ano ukazuje, ze Vas .. jako vsechny spoje Regiojetu z Brna, ženou oklikou na Nymburk a Sadskou a zpět do Poříčan …

XYYY

Nejen žluté vlaky, ale třeba i EC 116 …. já bych klidně i přes Lysou ….
Plánováno výlukový JŘ.

Pavel

Zohor SK … 25 zpoždění .. podařilo se stahnout ze 63 pres Madarsko.

XYYY

Gyékenyes – 2.56, zastaveno se zpožděním 63 minuty, z Ogulinu včas.
Zagreb + 20, nástupo odhame asi 40 cestujících + kolaři ….

XYYY

1220 Split – Ogulin i 1703 Rijeka – Ogulin včas, na řadě míst „s náskokem“, Oštarie +3 a po minutkách narůstá …

Pavel

v Zagrebu už se zpožděním ..

Pavel

z Ogulinu na čele opět 2 x Asea jako dopoledne ?

XYYY

Vlak 1221 zakončil svoji jízdu ve Splitu v čase 14.06, se zpožděním 23 minut. Slušné. Ono se to ve dvou taky báječně jede, hlavně „dole kopcom“. Následovalo další nečekané překvapení, bleskové objetí soupravy a ve 14.15 !!! odšupajdila souprava na odstavné nádraží Predgrade. Kdybych TO na vlastní oči neviděl, tak bych tomu asi nevěřil. Celkové zhodnocení jízdy – personál ochotný a příjemný. Slabší je to ovšem s technickou stránkou nabízených služeb. „Žlutá“ wifina vypadává, není to jen o jednom voze, ale tak střídavě. Že v některých úsecích ani funkční wifina nepřenese signál je věc jiná … Obdobně palubní napětí 230… Číst vice »

Pavel

Ty dvojice lok. Mala Karvela byly urcite jen na prvni jizdu .. jako loni .. pro stazeni zpozdeni … dalsi dny bude jen po jedne … taky ty kocouři PKP Cargo asi nebudou ve dvojici …

XYYY

Hmotnost 15 vozů + Traxe činila 843 tuny. Já jsem si soupravu sepsal, včetně kapacity, hmotnosti a brzdění.
Myslíte, že jeden kocour s konstrukční rychlostí 70 km (740 = ex T 448.0) utáhne 843 tuny stanovenou rychlostí.
Projetí neelektrikovaného úseku trvalo 56 minut.

Pavel

i po rekonstrukci motoru ma kocour max. výkon cca 900kW.

Pavel

ten usek bez dratů je cca 60 km. tedy kocouři měli průměr cca 60 km/hod. To jeli pomalu na svém maximu.

Pája

Mohl by ten vlak mít nějaké sympatické jméno. Co třeba Ňadran Express?

XYYY

V Ogulinu (8.45 + 59) jsme pro cestu do Splitu nafasovali pro cestu do Splitu 2x 2044, 2044 017 jako vlaková, 2044 028 na přípřeži.
Odjezd 9.00 + 65.
Křídlo do Rijeky jede pod číslem 1702 (jako loni). Odjezd 8.50 + 38, ukončil v Rijece 10.53 + 34.
Křídlo Split před chvíkí odjelo z Gospiče 10,55 / 57 (rozkaz), + 66. Gračacu křižování s ICN 520 (11.34/11.35), vše + 69.

EN 1153 ukončil ve Splitu v 10.03 + 10, z Ogulinu zkrátil 59 minut (3.54 + 69).

Pavel

Labin v 13.28 …. už jen 23 minut … vypadá to, že stahuje zpožděni ..

Marcel Štancl

Poprosím o Rekapitulaci Praha – Zalaszentiván trax dál nejsou dráty najela na to dvojice kocourů PKP Cargo 740.674-7 + 740.736-4 a Trax zůstal v Zalaszentivánu nebo byl vezen jako studený do Gyekenyes? v Chorvatsku Koprivnica – Zagreb to bylo tažené 1141 nebo Traxem?

XYYY

Za 9 minut pobytu se nedá udělat nic než najetí, spojení a „nějaká“ zkouška brzdy. Trax jel jako nečinné hnací vozidla, kocouří duo vypadlo v Nagy… a dále jel trax. Z Koprivnice jely dvě E lok, asi 1141, z předposledního vozu jsem nehodlal udělat téměř kilometrovou procházku (2 x 396 metrů délky soupravy). Zjištěno pohledem v Ogulinu, při dělení Sv.

Pavel

Traxx zůstáva v Gyekenyes jako loni ??Tady vidím pisete 2 x Asey az z Koprivnice? Loni prebíraly Asey už v Gyekenyes … v Gyekenyes koncila loko Regiojet. Ze by letos koncila v Koprivnici ?

Marcel Štancl

To odpovídá Ante Ranocaj to dá asi na net ze Záhřebu.

Pavel

Ante Ranocaj ? kde to bude na netu ? díky …

Anonymní alkoholik

Ante Radočaj – Chorvat, který natáčí vlaky 😀

https://www.youtube.com/watch?v=rJ_mdQN-VDE

Igor M.

Skoda, ze neni povolena vnitrostatni preprava po uzemi Chorvatska (aspon ja teda chapu, ze neni). Pro mnohe zeleznicni nadsence vc. mne je RJ zajimavou alternativou, jak jednoduse projet zel.trate Rijeka – Ogulin – Split, protoze pohledem do KJR HZ je to jinak akce tam
i zpet na nekolik dni…

Anonymní alkoholik

Je povolená, jen je na většinu léta vyprodáno. 🙂 Zrovna dneska Split – Zagreb svítí 22 volných míst ve standardu, z Rijeky dokonce 78.

Pavel

z Rijeky volná téměř celá Astra do Zagrebu.

Igor M.

A jo, uz to vidim taky. Mne to neslo naklikat, porad to psalo, ze nenalezeno, tak me to nejak zmatlo 😀

XYYY

Gyekenyes 3,05 – 4,25 (+45), Zagreb 6,29 /6,33 (+82/70), Karlovac 7,38 + 51

Pavel

Casy ve stanicích v Chor. jsou někde vidět ? Diky za info ..

Pavel

Děkuji .
musím znát Chorvatske cislo vlaku 🙁

Anonymní alkoholik

Část do Splitu má číslo stejné jako v Česku – 1220 (do Prahy) a 1221 (do Splitu). Část do Rijeky má číslo 1702 (do Rijeky) a 1703 (do Ogulinu – Prahy).

Pavel

Děkuji …sledování na mapě asi nemají … zkousel jsem hledat i odjezdove tabule …

XYYY

Tajemství odhaleno

Zalasentiván 1.19 – 1.28

NEUVĚŘITELNÉ

Najíždí 740.674-7 + 740.736-4, PKP Cargo International, na každé strojvedoucí.

Pája

Přepřah, nebo jako přípřež? Nebo jedna postrk?

XYYY

Obojí jako „přípřež“, v Nagykanicze 2,24 – 2,35

Pája

Takže 3 mašiny v čele? Jasně, jedna „studená“

Pavel

Dál z Nagykanizse po Gyekenyes už zase bez obou dieselů a opět oživený Vectron ?

Pavel

pardon Traxx ….

XYYY

Výsostné území SK opuštěno 22.46, Rajka 22.49 – 22.52.

Maďarská sledka neumí jiné vlaky než MÁV a GySEV …. takže končím … uvidíme časy na přepřahu …

Pavel

taky neumím vlaky v Mad. sledovat … jak sledujete přepřah ?

Tomáš Záruba

V nějakých předběžných maďarských GVD (asi objednané trasy) byl oběma směry přepřah (resp. adekvátní pobyt) v Nagykanizsa, a současně křižování těsně před PPS, tuším v Örtilos. To mi přijde jako úplný nesmysl, protože na ten kousek ke hranici je potom potřeba kromě dieselu taky 2x elektrika (zřejmě jiná než pak do Chorvatska). Jak to nakonec bude? Nejvíce smysl by mi dávalo dojet s dieselem až do Gyekényes, čímž by se (díky úspoře 2x přepřahu) to dalo stihnout otočit jednou mašinou mezi českou ELOK (pauza Zalaszentiván) a chorvatskou ELOK. Nebo byla úvaha, že RJ-ELOK pojede až do Gyekényes (diesel jen jako… Číst vice »

Pavel

také by mne zajímal ten prepřah na diesel . Letos zvolili kus přes HU, který není zadrátovaný …

XYYY

Výsostné území ČR bylo opuštěno ve 21.09 + 40.

Marcel Štancl

Dnes na tom jede Trax 386 204-2 foto na facebooku to.

Pavel

kde na FB je foto ? Děkuji.

Pavel

Děkuji ..super Chor skupina ..

Jiří Kocourek

Podle ní velkému zájmu o spoje do Chorvatska napomáhá i to, že cestující nemusejí řešit žádná covidová opatření…. no ve Španělsku se již také nemusí řešit covidová opatření a je to tam lepší než v tom Chorvatsku…

Petr Martoch

Španělsko – povinné očkováni nebo test pro přílet do do země (včetně namátkových testů), povinné roušky v VHD atd. Nemuset řešit covidová opatření si přestavuji jinak 🙂

Jiří Kocourek

ZRUŠENÍ POVINNOSTI PŘÍJEZDOVÉHO FORMULÁŘE I CERTIFIKÁTŮ COVID-19 !!
Španělsko 2. června 2022 zrušilo pro osoby vstupující na území Španělska ze zemí EU či zemí schengenského prostoru povinnost předložit jak příjezdový formulář, tak certifikát o očkování, absolvování testu či o prodělání covid-19. Taktéž je tomu i při cestách ze Španělska do ČR.
https://www.mzv.cz/madrid/cz/konzularni_informace/covid_19/aktualni_podminky_vstupu_na_uzemi.html

Petr Martoch

Díky za info, ještě v úterý na letišti byli totiž celkem nepříjemní. A je zrušena i povinnost nosit v VHD, v budovách úřadů atd?

Anonymní alkoholik

No jako… výluky mezi Poříčanami a Kolínem mu daly na p.del pěkně. Z Kolína +35… By mě zajímalo, zda je prostor to zpoždění stáhnout, protože tento rok budou zpoždění de facto hned na začátku trasy bohužel pravidlem.

Pája

Autobusy čekají, takže hodina se u tohoto vlaku v pohodě dá. Horší budou obraty. Taky by mně zajímalo, jestli už odpovídá řazení vozů ve vlaku a nebo musejí lidé procházet celý vlak za jízdy.

Tomáš

Taky by mně zajímalo, proč diskutuješ o produktu, který nikdy nevyužiješ.

Pája

Vloni jsme ho využili a letos ještě nejsme rozhodnutí. Děti chtějí, my po loňských zkušenostech a následným dopisováním si patrně robotem ne.

Anonymní alkoholik

Zrovna Pája ho jako jeden z mála tady použil, stačí si projet předchozí diskuze o Regiojetím koupáku. 🙂

Petr

U nás tedy s řazením nebyl problém…

Pája

My oběma směry, ale zpátky jsme si nechali zkontrolovat místenky venku a obešli vlak venku po nástupišti. To už se i omlouvali, že řazení ZASE nesedí. K tomu změna již zaplacených místenek a přestup jinde (Ogulin) než bylo původně dojednáno. Tzn z plánovaných 30 minut v busu byly 2 hodiny busem tam a 2 hodiny v dodávce zpátky, ale jejich chorvatské řidiče musím pochválit za nádherně plynulou a přitom docela svižnou jízdu po dálnici i okreskách i za ochotu.

Pája

Oprava – 200 km busem….

Anonymní alkoholik

Nám taky nesedělo řazení oběma směry. Naštěstí byl v obou případech náš vůz na stejné pozici. Bylo to trochu na pytel, protože jsme jeli v prvním roce, kdy vlak jel jen do Rijeky, a tím pádem pro řadu lidí změna v řazení znamenala dlouhou procházku podél soupravy. 😀 Z smsky: ,,Dobry den, ve spoji 06.09.20 RJ 1047 doslo ke zmene razeni vozu. Nove poradi za lokomotivou je 13, 1, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2.Omlouvame se za komplikace. RegioJet.“ No a my samozřejmě měli vůz číslo 1. 😀

Souhlas k posunu

WC a klimatizaci přibalit do vlaku?

Jindra

A ještě svačinu

Chronosphere

Jen pro cestující bez FIP

mlokXCM

Letos to bude v Chorvatsku masakr. Svědčí o tom i množství vyprodaných ubytování. Věřím, že by to RJ těch 100 tis. mohl dát.

Petr

My jedeme posledního července a co jsem teď v týdnu koukal, tak v našem vagónu jsou zatím obsané dvě kupé, ale ještě času dost…

Hodně štěstí

Jaký bude letošní rekordní zpoždění? 🙂

Jan

Hodně by pomohlo, kdyby už konečně Chorvatsko vstoupilo do Schengenu a odpadly by ty zbytečné pohraniční kontroly, díky kterým se musí budit cestující dvakrát uprostřed noci.

Pája

Přesně. Děti to budí a než člověk znova usne chvíli trvá. Poslední kontrola by mohla být v ČR a pak už „Dobrou noc, spíme.“

Tomáš

Pájo nekaż to, jsou děti které řvou i doma v posteli.

Pája

Ti naši tři řvou celý den, tak v noci sbírají síly.

Petr

Neteř celou kontrolu prospala a celníkům to ani nevadilo 😀

Pája

Tak to má být. 😉

XYYY

ANO, od 1.1.2023 by se Chjorvatsko MĚLO stát součástí „schengeského prostoru“, současně se vstupem do € zóny.

ABC

v Nightjetu do Itálie vás vzbudí šengen nešengen

Pája

Proč?

XYYY

Z Prahy + 3, z Poříčan na odbočky Tatce dalších 16 minut, z Kolína + 34 ….
Uvidíma jak dál.
Souprava 15, kapacita 856, hmotnost soupravy 843 tuny, brzdící hmotnost 1617 tun ….
lok 386 204.

***** Petr

A tabletu máš v pravé horní poličce třetí zprava 🙂