RegioJet žádá polské úřady o povolení na linku z ukrajinských hranic do Německa
Lokomotiva TRAXX v barvách RegioJetu v Praze. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vlak je plánován přes noc bez vnitrostátní dopravy po Polsku.
Vlak je plánován přes noc bez vnitrostátní dopravy po Polsku.
K těm šotouským steskům, že RGJ to či ono u dotovaných vlaků ad Rychlíky Min Dopravy z Kolína přes Litoměřice do Ústí Tyto vlaky nemají nic společného s dálkovou dopravou. RGJ uvádí, že v přepočtu „z konečné na konečnou“ tyto vlaky převezly cca 16 pasažérů, tj. méně než 10% kapacity. ad Rychlíky Min. Dopravy z Bohumína do Brna Týmž směrem (po)vede dálnice přes Přerov i přes Olomouc. A v části trasy bude rozkopáno do 2027 kdy končí dotační smlouva RGJ s Min. Dopravy https://zdopravy.cz/mene-hakovnic-a-az-80-km-h-okolo-staveniste-koridor-u-lipniku-bude-pres-rok-jednokolejkou-172055/ ad odhadované priority RGJ v dotované dopravě Vzhledem k tomu, že čím dál větším nesmyslem se… Číst vice »
A pak tu je plán na dotování provozu vlaků na VRT. Myslím, že se svým předpikladě mýlíte.
PESA ani zatím neoznámila vývoj dvoupatrových vlaků, s těmi se RJ asi těžko bude uchycovat v příměstské dopravě.. Navíc na jejich pořízení pro celou Pražkou aglomeraci se budeme bavit o velmi vysoké částce.
A z 7 vozových vlaků na EX 1 budou 4 vozové
Pokud to půjde na úkor vlastních komerčních aktivit, tak ok. U komerčních vlaků mají právo si vybírat, co jim nejvíc sype. Ale trochu se bojím, že tím budou ještě víc trpět státem objednané vlaky. Bohužel MD je totálně neschopné pořádně kontrolovat a vymáhat plnění smlouvy.
Jedno to není, vydělávají na úkor ostatních, pokud by tam pro ně byly u SŽ objednány kapacitnější vlaky, nebo jezdily náklady.
Ne, opravdu to není tak, že by měl být jeden monopolní dopravce, aby náhodou někdo nevydělával na jeho úkor.
Vy neumíte číst, nic takového nepíšu.
ono i ty pokuty jsou směšné, pár set tisíc za loňské léto, pro RJ jsou to drobné
Vůbec – Mile mě překvapilo Krakovské vlakové nádraží.
Je to velké moderní polopodzemní vlakové a autobusové nádraží které je spojeno s obrovskou nákupní galerií. Jak před nádražím, tak pod nádražím v podzemí jsou zastávky tramvají, přednádraží je moderní, je zde přímé železniční spojení na letiště. Co by za to některá velká česká města dala.
No já vám nevím, na můj vkus je to až příliš obchoďák s tím, že odbavovací hala nádraží (v Polsku je dodnes často nezbytné koupit lístek u poklady a ne v mobilu) je zastrčena až dost hluboko pod zem a není v ní zrovna útulno ani kloudná čekárna. Také z hlediska toku cestujících nic moc, nejkratší trasa od tramvaje (z různých zastávek) na vlak vůbec není přímá a krátká, ale právě vlivem toho obchoďáku dost krkolomná. Nejvíc jsem si oblíbil průchod od Słowackiego myší dírou kolem původní staniční budovy do nejbližšího podchodu, ale málokdo to zná a uvěří tomu, že… Číst vice »
Jízdenky v Polsku se dají v pohodě kupovat přes web a aplikace. Treba Koleo máte už i v češtině a umí různé dopravce včetně PKP IC. Škoda, že nebude možný vnitrostátní režim, takový Wrocław – Kraków by si cestující našel.
To věřím že se to dá koupit online ale přesto člověk opravdu často narazí na polských nádražích na kruté fronty – a i klidně v době kdy do 45 minut vůbec nic z dané stanice nejede. Nemají to pořád tak, že jízdenka s rezervací (v dálkové dopravě povinnou) se na pokladně kupuje 2 měsíce dopředu, ale online jen 1 měsíc?
Mě by teda mnohem víc potěšilo přímé spojení z Ostravy do Chorvatska. Ale chápu, že když už tu ti Ukrajinci jsou, že na nich chtějí vydělat.
Řekl bych, že je rozdíl v tom, co někoho potěší, a co jinému vydělá peníze
Nikdy jsem s Jančurou do/z Chorvatska nejel, ale podle toho, co jsem o tom kdy četl nebo slyšel, tak právě tyhle cesty asi žádným velkým potěšením nejsou – spíš to vypadá na z nouze ctnost.
Řekl bych , že už pár let jsou Poláci větší skupina v Chorvatsku než Česko a navíc tam rychleji rostou. Takže bych se o podobný Přemyšlovský spoj do Vídně protažený do Chorvatska nebo Itálie tedy nebál.
Nechci vám brát iluze, ale počet přenocování Čechů a Poláků v Chorvatsku je celkem podobný, Poláků je trochu víc, ale také je jich 3,5x tolik a jejich podíl spíše klesá.
Jako srovnávat celoroční spoj se sezónním je fakt na místě. Tak si ten Ostravský zadek přemístíte do Brna, to takovej problém není ne?
Chorvatsko je sezónní záležitost Ukrajina celoroční tak co je lepší výdělek.
A mají na to stroje vůbec???
Mají 🙂
A vozy seberou z R8 a R23 😉
No a? Co si stát objednal to má. 🙂
Propleskni se
Kup si auto. 🙂
Ze zdroje přmo v RJ mám, že on ty vozy na těch linkách má a nebere je na svou komerci, nicméně má tak mizernou údržbu, že prostě nejsou schopny jízdy..
Mohu potvrdit
No právě že přesně na tohle je mají. Na zabezpečení kvalitní vlakové dopravy po ČR ale ani náhodou.
Bohužel je to tak a když to ministerstvu nevadí byl by blbej to nedělat.
Dvoupatrové příměstské vozy na rychlících? Ano..
60. Let staré vagóny na rychlících? Také ano!
Nové soupravy aby splňovali požadavky MD? Kéž by…
A co jiného je R23, než „trochu jiné příměsto“? Milión zastávek, pořád někdo vystupuje, nastupuje…
Ty vozy jezdily v Německu v pohodě na RegionalExpressech, tedy ekvivalentu našich rychlíků…
Honecker na rychliku je ovšem zcela vpořádku, B249 je nejlepší vagon, protože se tam dají stahovat okna a řada 854 vznikla před 20 lety, takže je skoro nová!
Před pár lety jezdily o víkendech ešusy na Labi. Tedy dvoupatrové příměstské jednotky na rychlících. Jenže ty byly v modrém nátěru, to je něco jiného, že?
Ano, je to něco jiného…jiná trať i jiný pohled na Labe.
Mají je tam, kde se zaplatí.
*kde my jim platíme provoz.
Tak platí to ženy :).
A furt lepší než to sypat jen do černé díry
Nejsou Charita, jezdí kde to sype.