RegioJet žádá o povolení spojit Varšavu s Berlínem, stejný plán má i FlixTrain
Lokomotiva TRAXX MS3 RegioJetu a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Český dopravce chce na trase jezdit až šestkrát denně.
Český dopravce chce na trase jezdit až šestkrát denně.
Po jižní Moravě jde fáma, že to chce Radim Jančura prodat.
To není žádná fáma: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-regiojet-jancura.A240711_105737_eko-doprava_cfr
Jak jm ten článek četl, tak je to pragmatický přístup. Jeho děti to provozovat nechtějí a tak v horizintu 5 a více let to plánuje předat (tedy prodat) někomu jinému. Jen to prohlášení, že to chce prodávat větší než ČD mi připadne dost megalomanské. Ale je pravda, že když bude dobré načasování, tak to bude pro někoho (odhaduji cizí státní železniční společnost) zajímavý.
Žlutej by se měl uklidnit.
Chápu, bez dotací provozovat mezinárodní autobusovou a železniční dopravu, aniž by některé linky začínaly nebo končily v ČR. To je neslýchaná nehoráznost.
Nikdy se neuklidní. Není ten typ.
Co znamená uklidnit, o nic se nesnažit?
Možná raději Flix než ten žlutý šrot.
Nehledě na to, že Flix je mnohem silnější než žlutý.
Hezké výkony , ale malý český člověk z toho nic mít nebude. Radši bych viděl celoročně Praha – Zagreb s možností přípojů dále na Balkán.
Pro malého českého člověka jsou asi zajímavější destinace než Záhřeb. Ale hlavně ty připoje dál na Balkán jsou naprostá bída… kam by vůbec ten člověk měl chtít ještě dál vlakem jet, i kdyby ten vlak jel?
Vy už jste s tím Balkánem únavnej.
Marceli, no tak… Autistických starších šoto jsem už viděl hodně, ale vy jste hodně na čele 🙄
Pro malého českého člověka je tu humpolačka a jiné atrakce. Když se firmám nedaří, nadáváte, že jsme tady východ a montovna a nevímcoještě. Když expandují, je to zase špatně. Založte si taky firmu a konkurujte! Znalost dráhy máte, tak do toho!
V Polsku to funguje lehce. UTK mu přidělí naprosto nepoužitelné podmínky a zbyde možnost se roky soudit s nejasným výsledkem 🙃
Pokud tentýž přístup opravdu praktikují, tak je jasné, že koleje přes Pojarów budou vždycky v p-, teda w -upie. Jen uplatňují stejný přístup: Než aby jezdil cizák, tak radši nic.
Není tam nějaká cesta přes EK?
Ne. Než se prokoušete neúspěšně polským soudním systémem (proti státu se nechodí), tak uběhnou roky a utratíte obrovské peníze. Pak to teprv můžete začít posouvat na evropskou úroveň. Takže to radši vzdáte hned na začátku.
Žlutý se soudí rád. Říká tomu změnit svět. 🙂
Jenže soudce je v Polsku politická funkce a pokud vydá rozsudek, který jde proti zájmům státu, tak tím skončil 🙂
Jančura to řešit nebude. To není Česko a ví to moc dobře a poradí mu to každý advokát.
Sľubom nezarmútiš, hlavne, že sa udržiava publicita. Regiojet postavil svoju značku a úspech na linke Praha – Ostrava – Žilina, postupne až Martin a Košice, no dnes tam nasadzuje tie najhoršie rárohy, čo má. Staré vozne bez automatických dverí, špina, vo vzduchu cítiť starobu, jazdím tú linku pravidelne 12 rokov a jediné, čo z vtedajšej úrovne zostalo, je servis na palube, ostatné je dnes nie rovnaké, ale horšie. Za posledných 5 jázd mi tak 4 krát v deň odjazdu zmenili vozeň za náhradný. Hlavne, že cena za tú dobu stúpla na štvornásobok (Prg-ZA 8/9€ -> 34€ v bežný piatok). Čas… Číst vice »
A proč s tím teda stále jezdíte?
To je samozřejmě dobrá otázka. Jako zákazník volím svojí peněženkou a nebudu tady fňukat v diskusi.
A další plány.Hlavně ,že se o mě píše.Jezdit nic nemusí.
Jaký to obrat, kdysi vadilo, že vyzobe rozinky a bude rejžovat na jízdném, že má jezdit lokálku. Vyhrál ji v ZDO.
Potom teda vadilo, že bude jezdit s poským střepem z Pesy, který je jenom na papíře. Nakonec objednal ze Škodovky.
Že by se stal veletoč a značku Regiojet koupily ČD?
Tolik peněz CD nemá. Jo par miliardářů by to po německém vzoru vzalo, to Jo
Jančura by měl raději řešit i zálohu na trase v případě poruchy lokomotivy, jelikož došlo opět k poruše lokomotivy na RJ 1012 a vlak nabral více než 300 minut zpoždění, protože jediná možnost jak vlak odtáhnout je vyčkání na příjezd dalšího vlaku RJ…
Já myslím, že Jančura nebude čekat na to co mu poradíte, že by měl řešit
Ok, tak mi dejte jeho osobní e-mailovou schránku. 🫴
Proč schránku? Nestačí Vám e-mailová adresa?
No tak se s tím bude lopotit sám. 😀
Stiznosti treba posilat primo dopravci. Tady asi velkou sanci nemaji.
Velkou šanci nemají ani ti co si stěžují přímo u Regiojetu.
A trvat na právech ze smlouvy. Vrátit část jizdného, proplatit ubytování při přestupu přes noc,…
A jak to souvisí s obsahem článku?
No, na ty jeho vagóny plné špíny a nenaplněnou kapacitu budou Polsku zvědaví…
No tak hlavně že v Polsku je to paráda
Polsko se rozhodně nemá za co stydět…
Ale to ani Česko?
Vzhledem k tomu, že ČD půjčují polskému státnímu dopravci vagóny B249 pro provoz některých linek a na druhou stranu zde jezdí moderní jednotky, tak prostor evidentně existuje.
Půjčují na 2 spoje a pak 2 sezónní a jen na vlaky TLK
Na lince Berlin-Warszawa-Express jsou nasazovány nejkvalitnější a nejnovější vozy, které má PKP Intercity k dispozici.
Jaké lokomotivy tam chce Jančura poslat už víme, ale na to nejdůležitější, tj. co vlastně potáhnou, si opravdu rád počkám.
A to proto, že s tím chcete cestovat, nebo proto, že si chcete dokázat, jaký jste moudrý a že už jste to přece dávno věděl?
A bude jezdit i s lehátkama, který pro údajnou konstrukční vadu „vyřadil“, a který jsem včera viděl v jeho soupravě v Praze na hlaváku v plné parádě…
A na ktorom vlaku ste ich videli nasadené?
RJ 1020
Nie je ležadlo ako ležadlo… Zjavne nepoznáte rozdiel medzi nimi. Vo vami uvedený deň nebol na vlaku žiadny z odstavených vozňov Bc000.
Detailně jsem to opravdu nezkoumal, když jsem spěchal do práce. Ale budu rád, když mi upřesníte, jaké vozy jsem to tedy viděl a z jakého zdroje čerpáte…
Nejspíš je to má neznalost, ale já celou dobu myslel, že RJ provozuje jen jeden typ lehátek (ať už je nazývá, jak chce…)…
To jsem si taky říkal, kdy budou „vyřazená“ lehátka potichu nasazena zpátky do provozu.
Nemá soupravy na zajištění stávajicích linek, ale bude se zase tlačit někam dál…
Vagónů má Regiojet hodně, problém je v tom, aby depo a externí opravci stíhali provádět pravidelné revize a modernizace dalších vagónů.
Vagon neschopny odvezt cestujiciho v pozadovanem case = (pro cestujiciho) zadny vagon.
No a? Jeho byznys, ne?
V situaci nedostatku kapacity tratí to tak úplně neplatí.
V zavazkové dopravě to není jen o jeho byznysu…
Dává to naději pro Česko, že se na polské koleje přesunou ty šroty, se kterými jezdí u nás.
A nebo obráceně, všechny nové/novější vozy budou jezdit do Reichu.
Co myslíte? Hlasujte palci 😀
A. Staré vozy zmizí z Česka
B. Nové vozy zmizí do Německa/Polska
Ano, tak to ČSD dělaly a ČD dělají celou dobu: Nové se dá na mezinárodní vlaky…
Vy se fakt jděte léčit s tou posedlostí do všeho cpát ČD. Ano, třeba Interjety ČD nacpaly na mezinárodní vlaky, že?!!
50 vagonů Interjet vnitro
180 vagonů Comfortjet mezinárodně
Mnozí se těší na Comfotjety, že na se na R dostanou vozy ze současných EC a IC, na kterých nahradí Bdtee, Bd264, … až Bdmtee, které na nich v současnosti jezdí. Ty lidi plně chápu, mám to stějně.
A ano, Regiopanter je nebývalý skok kupředu, ještě že si kraje vynutily elektrické nové.
lepší slovosled:
… že na se vozy ze současných EC a IC dostanou na R, na kterých nahradí Bdtee….
Výborně, takže to vždycky neplatí. Jsem rád, že jste to potvrdil 😀👍 RegioPantery a RegioFoxy jsem nezmínil záměrně, poněvadž byste opáčil, že se jedná o vozidla pro regionální dopravu a ty se „nepočítají“, protože se přeci bavíme o dálkové dopravě.
Jenže ty ComfortJety právě pojedou ty hlavní české expresy. S výjimkou Pendolin, a také Ostravanů, kde asi budou Railjety. Takže vaše reakce je dost mimo.
https://zdopravy.cz/na-metropolitany-jich-je-malo-vysvetluji-ceske-drahy-proc-nove-vozy-nasadi-do-chebu-41098/
Cože? České dráhy si taky zažádaly?
C. Ať se stane cokoliv, tak se bude nadávat, idkyby se musel důvod vymyslet.
Čím větší konkurence, tím líp pro nás cestující. Tak jen víc a houšť.
Jen dokud se nezacpe trať. Ukázat, že to jde jinak, je fajn, leč mnoholetý souběh s trvajícím vyčerpáním kapacity v případě krátkých souprav v obdobné časy stejným směrem už nikoli. Stavět pak několik paralelních tratí (obrazně pro každého „závodníka“ jednu) je už úplně na hlavu postavené, vzhledem k důsledkům. Měli se utkat a nejlepšího pak na dlouho nechat, což se tady nestalo. Místo toho dále vyháníme náklady na silnice.
Všiml jste si, že článek je o spojení Berlín – Varšava? Co to tady blábolíte o vyčerpání a co do toho motáte naši českou neschopnost přizpůsobit infrastrukturu poptávce?
Poprosil bych bez invektiv. Máte dojem, že Poláci budou nadšeně stavět další koleje, aby mohl RJ závodit s FT a ještě PKP? Jen upozorňuji na možné problémy, které se projevily dříve u nás, k Vaší nekritické poznámce s otřepaným „víc a houšť“. Jinak určitou míru konkurence v obecné rovině též vítám.
Poláci nejsou tak blbí, aby si pustili tohohle cirkusáka na koleje
Už tam jezdí, takže?
On už vypustil do světa, že chce RegioJet prodat. Hned to ale nebude.
https://www.e15.cz/rozhovory/jancura-proda-regiojet-definitivne-jsem-se-rozhodl-rika-hned-to-ale-nebude-1417120
Logické, do hrobu si to asi nevezme 🙂
Když blábolíte, tak nemůžu jinak, to se na mě nezlobte. A upozorňovat na nic nemusíte, váš byznys ani starost to není.
Jo, jenže vysvětlit to určitým nadutým hlavám ať u nás, nebo po celé evropě vč. evropských institucí, 97 % politiků a úředníků vás určitě poške do oněch míst, delší 2 % budou váhat a pouhé 1 % s vámi bude souhlasit
Zeptám se: Co se nazývá krátkou soupravou? Prosím uvést počet vozů, popřípadě délku v metrech či kapacitu osob.
Dobám, že 2x 471 na osobním vlaku považuju za soupravu vysoce kapacitní.
Vysoce nevysoce, na dvou třech tratích u Prahy je zdvojený ešus (~620 míst) už pomalu také malý.
Problém kapacity není problém dálkových vlaků jezdící na tržní riziko, ale upřednostňování dotované dopravy, která zejména v okolí velkých měst jezdí výrazně častěji než třeba ve Švýcarsku, naopak by se měli řešit provoz kapacitnějších vlaků a prodloužení nástupišt, aby se vlaky k nástupiště vešli. Z tím, že využívat koridorové koleje zejména pro příměstskou dopravu omezuje nákladní dopravu.
Bohužel se peróny zkrátily a příměstské vlaky zatím (do výstavby VRT) jiné, než koridorové koleje nemají.
Vy chcete lidi nahnat do autobusů a aut, že jo?
Bububu. Už zase strašák nahánění 👻