Dopravci Železnice

RegioJet začal uznávat InterRail a Eurail ve svých vlacích

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

RegioJet je prvním soukromým dopravcem v Česku, který začal uznávat ve svých vlacích mezinárodní síťové jízdenky InterRail a Eurail.

Železniční síťové jízdenky platí dosud v Evropě většinou u státních dopravců, RegioJet se do systému zapojil od poloviny července. „Zejména u spojení Praha – Vídeň se nám často stávalo, že přišli cestující s těmito jízdenkami a chtěli s námi jet. I proto jsme se do tohoto systému chtěli zapojit,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

InterRail nabízí neomezené cestování vlaky pro evropské občany, Eurail je určen pro návštěvníky z jiných kontinentů. Ti si často jízdenky pořizují právě kvůli tomu, aby mohli pohodlně procestovat při své návštěvě Evropu vlakem a nemuseli plánovat například letecké přesuny.

RegioJet cestujícím doporučuje koupit si cestujícím s těmito jízdenkami rezervaci, ta ale není povinná. „Pokud například nastoupí do vlaku bez rezervace a místo je po celou dobu jeho trasy volné, obsluha mu udělá rezervaci zdarma,“ řekl Ondrůj.

Jízdenky platí na všech vlacích RegioJetu v Česku, na Slovensku a v Rakousku, výjimkou je spojení Bratislava – Komárno. V případě kombinace vlaku a autobusu z Prahy do Krakova je povinná rezervace místa.

Rezervace vychází na 80 korun ve třídě Standard, 130 korun ve třídě Relax a 260 korun ve třídě Business. Tou může cestovat jen vlastní jízdenky pro 1. třídu. Lůžko vyjde na 260 korun.

39 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pro snadnější vyhledávání spojení doporučujeme stáhnout si aplikaci pro mobilní telefon Railplanner. Tohle doporučují si nainstalovat při koupě jízdenky, máte tam aji na jaký vlaky se vztahuje příplatek.

  • No výborně, první krok k tarifnímu sjednocení – zatím sice pro minoritní skupinu cestujících. Ale z hlediska vnitra je na tom fajn aspoň to, že proběhl důkaz, že povinné místenky nejsou fyzikální vlastností těch vlaků.

    Ještě dotaz: Na jakou třídu je nárok s IR 2.třídy bez místenek, když – mám dojem – je Standard i Relax formálně 2. třída?

    • proto v relax je ten příplatek 130Kč i když je to druhá třída jako standart za 80Kč
      tak se vesele okrádá stát na kompenzacích a oni mu to na MD ještě žerou…

      • No a není ten rozdíl ceny dán rozdílem služeb? Také je otázka na jakou vzdálenost ta rezervace je atd. bavíme se tu ale o asi 3-5€ za sedalo, to sice není pro nás tak levné, zatím, ale pro zahraniční cestující je to jedno pivo v jejich domovině, takže jistá logika tu je. Jinak existuje předpis, který by zakazoval dopravci si ve 2. třídě zřídit více tarifů, nebo dokonce mít jiné ceny místenek pro okýnko a uličku? A co třeba 3. vozová třída? Tedy nějaké „dřevěné lavice“, co třeba salonní třída se skleničkou chardonnay (nebo buďme při zemi ryzlinku vlašského) v ceně? Jak se s tím vypořádají předpisy o třídách?

        • Ano, ten rozdil je dan rozdilem sluzeb. A asi neexistuje predpis, ktery by dopravci zakazoval mit ve 2. tride vice tarifu. V tom neni problem. Problem je, ze pokud se podivame na Cenový věstník 05/2018, ktery vydava MF, tak v nem se uvadi celkem jednoznacne pravidlo:
          5. Zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem, a to s výjimkou bodu 10.1. této přílohy.
          Takze dopravce muze mit ve 2. vozove tride tarifu kolik chce, ale to zlevnene jizdne plati pouze u tarifu odpovidajicimu nejnizsimu standardu. RJ tedy rozdilnou cenou rezervaci jednoznacne priznava rozdilnost sluzeb… coz znamena, ze spolu s MD ohybaji pravidlo, kdy narok na kompenzaci je pouze u nejnizsiho standardu. V podstate se jedna o legalizovany podvod, protoze jedina vyjimka je v bodu 10.1 a to jsou deti do 6 let.

      • Článek chápu tak, že kdybych byl třeba Němec a koupil InterRail ČR (pomiňme nyní, že to asi není nejvýhodnější), tak bych měl ve 2. třídě nárok bez dalšího nastoupit do RGJ. Ale v jaké ze „žlutých tříd“?
        Jasně, když si koupím tu místenku, tak prostě levnější = standard, dražší = relax, tam je to jasné. Mně jde o případ, že si ten „Němec“ nedokoupí nic.

      • Podle dosavadních informací nejvíc stát dojit na kompenzacích budou ČD, které budou zlevněné jízdné a kompenzace odvozovat od nejvyššího možného druhotřídního jízdného, za které jinak vozí v některých relacích i malou menšinu cestujících.

        • A z jakeho zdroje je tato informace ?
          Na kompenzacich nejvic podojil stat RJ a to si ted jeste na MD proloboval vyjimku pro 3 tarify. Ani Leo takove vyhody nema, takze se neoficialne uz rika, ze to je pro RJ usite na miru. 😀
          Pro CD se podminky nemeni, takze v pomeru na ujete kilometry na tom budou asi nejhure.

    • a co tak si přečíst podmínky té jízdenky?-
      Cestování vlaky vyšší kvality často vyžaduje zaplacení speciálního příplatku. Vaše jízdenka Interrail vás opravňuje ke slevě, která se liší v závislosti na typu vlaku a typu nadstandardních služeb, které jsou ve vlaku poskytovány. Příplatek zahrnuje povinnou rezervaci místa a někdy také gastronomický servis ve vlaku nebo jiné výhody.

  • Rezervace vychází na 80 korun ve třídě Standart, 130 korun…
    tak to je asi cena místenky která je již započítaná v ceně jízdného…
    tak doufám až budou kompenzace za studenty a důchodce tak ten příplatek za místo bude z toho odečten…

      • jestli to nevíte tak kompenzace se platí za všechny co splňují podmínky to není jen pro občany ČR
        a ČD si ve druhé třídě za místenku nebudou účtovat rozdílné ceny za to že sedíte ve voze tři nebo ve voze čtyři tak jako si to bude účtovat Jančura a jak jančura prohlásil u něj se za místenky neplatí že je v ceně jízdenky ale cestující s jízdenkou InterRail nebo Eurail bude muset u Jančury doplácet za místenky a to ještě rozdílnou cenou…

        • vedruhé třídě čd si učtují 8eu a tomu chudákovi z itálie nedají ani rájec natož noviny a kávu, ale jede vlakem, kde v rodné zemi to jezdí na lokálkách a tak ten příplatek je nehoráznost českýho státu.

        • A neni to nahodou u narodniho dopravce take tak, ze kdyz si koupim klasickou jizdenku stoji stejne, at je k ni mistenka nebo neni. Tedy mistenka je za 0 Kc. Ale pokud si kupuji jen rezervaci, tak stoji 35 Kc?

    • vy jste komunista? já jsem si to podle vašeho počítal a soudruhu nezlobte se, ale aby RJ podle vašeho doplácel státu ještě, že si dovolil přepravit cestujícího co má 87 roků je nehoráznost řeči. A čd bude brát a brát.

      • Tak co stím redakce udělá?
        Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

        • prominte,že jsem se vás a vaší rodině dotkl, ale hledal jsem dlouho a komunista není sprosté slovo a může jen poškodit osobu, co nemá čisté svědomí z doby nedávné, ale nebudu to dále rozviřovat a všichni poznáme podle odpovědí a z práce co tím myslíte.

          • Po sametové revoluci se soudruh v politickém kontextu udržel v KSČM[4] a menších komunistických organizacích; obnovená ČSSD místo něj zavedla oslovení příteli, ale to se příliš neujalo.[5] Zvláště u pravicově smýšlejících lidí často nese slovo soudruh nádech urážky.

    • nevím jestli se tomu říká kompenzace, ale dotyčný si zaplatí jízdenku a bude jezdit, při každé cestě dají jízdenku do počítače a potom se to vyhodnotí a dopravci se rozdělí o peníze a ještě prodejci taky něco kápne. Mně by zajímalo, jestli RJ to bude taky prodávat, ale asi když se dostal do systému tak ano.

        • Příplatky za rezervace či místenky jsou dá se říct běžně až skoro normálni
          Takže se nedivím že se bude doplácet
          ….. Obvykle je to v okolních zemích 3 eura.

          • To nic proti, ale zajimalo by mne, kde jsou ted ti kriklouni, kteri zde napadali CD, ze u RJ je mistenka za 0,- Kc a u CD za 35,- Kc. Zda se, ze napojenim do stejneho systemu to najednou u RJ neplati. 😀

            • a u čd v pendolínu vás stou jízdenkou vyhodí nebot průvodčí řekne, že ještě nestihla školení a nemáte místenku a prodávat vám ji nebude.

              • napíši vám to takhle: v pendolinu si koupí místenku ale nepochopil bych když by v pendolinu měl místenku do jednoho vozu ve 2 třídě za 80Kč a ve vedlejším voze ve druhé třídě za 130Kč tak jak to prezentuje Jančura

        • COUDY- není Vám už to trapný, vy hledáte jenom něco na zašpinění, já jsem Vám to už psal, jak to je a vy melete pořád to stejný. Ještě jednou- tenhle článek není o kompenzacích státem vybrané slevy. A ještě voláte o pomoc, že někdo si dovolí na Vás reagovat jinak, než vy jste zvyknutý.

      • Já IR Maďarsko u RJ kupovala již před nějakou dobou (rok 2013 asi) ale je pravda že to bylo přes DB portál takže na Hl.n v Praze určitě koupit půjde i dneska.

        • Něco jiného je ovšem nákup jízdenky (třeba i v nějaké „cestovce“, která je smluvně prodává – a Jančura jako svým způsobem „cestovka“ funguje více-méně také) a něco jiného je uznávání některých „nadstandardních“ jízdenek ve vlacích – a tento text se týká té druhé problematiky,

    • Ano, ale ne od státu. Je to přerozdělení peněz z prodaných jízdenek podle podílu uskutečněných jízd. Tedy stejně jako třeba integrované systémy.

      To si jako vážně někdo myslíte, že by někoho nějaký dopravce přepravoval zadarmo, aniž by z toho něco měl?

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora