Dopravci Železnice

RegioJet začal uznávat InterRail a Eurail ve svých vlacích

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

RegioJet je prvním soukromým dopravcem v Česku, který začal uznávat ve svých vlacích mezinárodní síťové jízdenky InterRail a Eurail.

Železniční síťové jízdenky platí dosud v Evropě většinou u státních dopravců, RegioJet se do systému zapojil od poloviny července. „Zejména u spojení Praha – Vídeň se nám často stávalo, že přišli cestující s těmito jízdenkami a chtěli s námi jet. I proto jsme se do tohoto systému chtěli zapojit,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

InterRail nabízí neomezené cestování vlaky pro evropské občany, Eurail je určen pro návštěvníky z jiných kontinentů. Ti si často jízdenky pořizují právě kvůli tomu, aby mohli pohodlně procestovat při své návštěvě Evropu vlakem a nemuseli plánovat například letecké přesuny.

RegioJet cestujícím doporučuje koupit si cestujícím s těmito jízdenkami rezervaci, ta ale není povinná. „Pokud například nastoupí do vlaku bez rezervace a místo je po celou dobu jeho trasy volné, obsluha mu udělá rezervaci zdarma,“ řekl Ondrůj.

Jízdenky platí na všech vlacích RegioJetu v Česku, na Slovensku a v Rakousku, výjimkou je spojení Bratislava – Komárno. V případě kombinace vlaku a autobusu z Prahy do Krakova je povinná rezervace místa.

Rezervace vychází na 80 korun ve třídě Standard, 130 korun ve třídě Relax a 260 korun ve třídě Business. Tou může cestovat jen vlastní jízdenky pro 1. třídu. Lůžko vyjde na 260 korun.

44 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • To, že na trati Bratislava-Komárno nelze koupit jízdenku v eshopu RJ vcelku chápu, ale proč zde neplatí tyto jízdenky, to mi hlava nebere. nevidím pro to věcný důvod. Ví autor článku co k tomu vedlo??

    • Nevím, tipoval bych, že skutečnost, že jde o vlak v závazku a tím pádem je potřeba také řešit souhlas slovenského MD.

  • Pro snadnější vyhledávání spojení doporučujeme stáhnout si aplikaci pro mobilní telefon Railplanner. Tohle doporučují si nainstalovat při koupě jízdenky, máte tam aji na jaký vlaky se vztahuje příplatek.

  • No výborně, první krok k tarifnímu sjednocení – zatím sice pro minoritní skupinu cestujících. Ale z hlediska vnitra je na tom fajn aspoň to, že proběhl důkaz, že povinné místenky nejsou fyzikální vlastností těch vlaků.

    Ještě dotaz: Na jakou třídu je nárok s IR 2.třídy bez místenek, když – mám dojem – je Standard i Relax formálně 2. třída?

    • proto v relax je ten příplatek 130Kč i když je to druhá třída jako standart za 80Kč
      tak se vesele okrádá stát na kompenzacích a oni mu to na MD ještě žerou…

      • Cim vic to pozoruju, tim vic je zrejme, ze mu to na MD chteji zrat a to o je to horsi.

      • No a není ten rozdíl ceny dán rozdílem služeb? Také je otázka na jakou vzdálenost ta rezervace je atd. bavíme se tu ale o asi 3-5€ za sedalo, to sice není pro nás tak levné, zatím, ale pro zahraniční cestující je to jedno pivo v jejich domovině, takže jistá logika tu je. Jinak existuje předpis, který by zakazoval dopravci si ve 2. třídě zřídit více tarifů, nebo dokonce mít jiné ceny místenek pro okýnko a uličku? A co třeba 3. vozová třída? Tedy nějaké „dřevěné lavice“, co třeba salonní třída se skleničkou chardonnay (nebo buďme při zemi ryzlinku vlašského) v ceně? Jak se s tím vypořádají předpisy o třídách?

        • Ano, ten rozdil je dan rozdilem sluzeb. A asi neexistuje predpis, ktery by dopravci zakazoval mit ve 2. tride vice tarifu. V tom neni problem. Problem je, ze pokud se podivame na Cenový věstník 05/2018, ktery vydava MF, tak v nem se uvadi celkem jednoznacne pravidlo:
          5. Zlevněné (zvláštní) jízdné platí v železniční osobní dopravě v rámci integrovaných veřejných služeb pouze ve 2., základní, ekonomické vozové třídě odpovídající nejnižšímu standardu nabízenému dopravcem, a to s výjimkou bodu 10.1. této přílohy.
          Takze dopravce muze mit ve 2. vozove tride tarifu kolik chce, ale to zlevnene jizdne plati pouze u tarifu odpovidajicimu nejnizsimu standardu. RJ tedy rozdilnou cenou rezervaci jednoznacne priznava rozdilnost sluzeb… coz znamena, ze spolu s MD ohybaji pravidlo, kdy narok na kompenzaci je pouze u nejnizsiho standardu. V podstate se jedna o legalizovany podvod, protoze jedina vyjimka je v bodu 10.1 a to jsou deti do 6 let.

      • Článek chápu tak, že kdybych byl třeba Němec a koupil InterRail ČR (pomiňme nyní, že to asi není nejvýhodnější), tak bych měl ve 2. třídě nárok bez dalšího nastoupit do RGJ. Ale v jaké ze „žlutých tříd“?
        Jasně, když si koupím tu místenku, tak prostě levnější = standard, dražší = relax, tam je to jasné. Mně jde o případ, že si ten „Němec“ nedokoupí nic.

        • Představek, nebo koupit ve vlaku? Možná low cost, nevím, hádám.

      • Podle dosavadních informací nejvíc stát dojit na kompenzacích budou ČD, které budou zlevněné jízdné a kompenzace odvozovat od nejvyššího možného druhotřídního jízdného, za které jinak vozí v některých relacích i malou menšinu cestujících.

        • A z jakeho zdroje je tato informace ?
          Na kompenzacich nejvic podojil stat RJ a to si ted jeste na MD proloboval vyjimku pro 3 tarify. Ani Leo takove vyhody nema, takze se neoficialne uz rika, ze to je pro RJ usite na miru. 😀
          Pro CD se podminky nemeni, takze v pomeru na ujete kilometry na tom budou asi nejhure.

    • a co tak si přečíst podmínky té jízdenky?-
      Cestování vlaky vyšší kvality často vyžaduje zaplacení speciálního příplatku. Vaše jízdenka Interrail vás opravňuje ke slevě, která se liší v závislosti na typu vlaku a typu nadstandardních služeb, které jsou ve vlaku poskytovány. Příplatek zahrnuje povinnou rezervaci místa a někdy také gastronomický servis ve vlaku nebo jiné výhody.

    • jo třeba u čd je PRAHA-ZURICH se platí příplatek 15eu SC praha-ostrava 8eu

  • Rezervace vychází na 80 korun ve třídě Standart, 130 korun…
    tak to je asi cena místenky která je již započítaná v ceně jízdného…
    tak doufám až budou kompenzace za studenty a důchodce tak ten příplatek za místo bude z toho odečten…

    • co sem pletete kompenzace státu? Víte vůbec o čem je tady ten článek, nebo vy vydíte jen RJ?

      • jestli to nevíte tak kompenzace se platí za všechny co splňují podmínky to není jen pro občany ČR
        a ČD si ve druhé třídě za místenku nebudou účtovat rozdílné ceny za to že sedíte ve voze tři nebo ve voze čtyři tak jako si to bude účtovat Jančura a jak jančura prohlásil u něj se za místenky neplatí že je v ceně jízdenky ale cestující s jízdenkou InterRail nebo Eurail bude muset u Jančury doplácet za místenky a to ještě rozdílnou cenou…

        • vedruhé třídě čd si učtují 8eu a tomu chudákovi z itálie nedají ani rájec natož noviny a kávu, ale jede vlakem, kde v rodné zemi to jezdí na lokálkách a tak ten příplatek je nehoráznost českýho státu.

        • A neni to nahodou u narodniho dopravce take tak, ze kdyz si koupim klasickou jizdenku stoji stejne, at je k ni mistenka nebo neni. Tedy mistenka je za 0 Kc. Ale pokud si kupuji jen rezervaci, tak stoji 35 Kc?

    • vy jste komunista? já jsem si to podle vašeho počítal a soudruhu nezlobte se, ale aby RJ podle vašeho doplácel státu ještě, že si dovolil přepravit cestujícího co má 87 roků je nehoráznost řeči. A čd bude brát a brát.

      • Tak co stím redakce udělá?
        Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

        • prominte,že jsem se vás a vaší rodině dotkl, ale hledal jsem dlouho a komunista není sprosté slovo a může jen poškodit osobu, co nemá čisté svědomí z doby nedávné, ale nebudu to dále rozviřovat a všichni poznáme podle odpovědí a z práce co tím myslíte.

          • Po sametové revoluci se soudruh v politickém kontextu udržel v KSČM[4] a menších komunistických organizacích; obnovená ČSSD místo něj zavedla oslovení příteli, ale to se příliš neujalo.[5] Zvláště u pravicově smýšlejících lidí často nese slovo soudruh nádech urážky.

  • No hurá! Teď už si klidně může spánembohem jezdit i do Berlína 🙂

    • nevím jestli se tomu říká kompenzace, ale dotyčný si zaplatí jízdenku a bude jezdit, při každé cestě dají jízdenku do počítače a potom se to vyhodnotí a dopravci se rozdělí o peníze a ještě prodejci taky něco kápne. Mně by zajímalo, jestli RJ to bude taky prodávat, ale asi když se dostal do systému tak ano.

      • i když si cestující koupí jízdenku InterRail nebo Eurail tak u Jančury stejně bude muset platit…

        • Příplatky za rezervace či místenky jsou dá se říct běžně až skoro normálni
          Takže se nedivím že se bude doplácet
          ….. Obvykle je to v okolních zemích 3 eura.

          • To nic proti, ale zajimalo by mne, kde jsou ted ti kriklouni, kteri zde napadali CD, ze u RJ je mistenka za 0,- Kc a u CD za 35,- Kc. Zda se, ze napojenim do stejneho systemu to najednou u RJ neplati. 😀

            • a u čd v pendolínu vás stou jízdenkou vyhodí nebot průvodčí řekne, že ještě nestihla školení a nemáte místenku a prodávat vám ji nebude.

              • napíši vám to takhle: v pendolinu si koupí místenku ale nepochopil bych když by v pendolinu měl místenku do jednoho vozu ve 2 třídě za 80Kč a ve vedlejším voze ve druhé třídě za 130Kč tak jak to prezentuje Jančura

                • ten rozdíl v pendolínu je značný, nebot si do jedničky musíte koupit ten lístek a nejlevnější rozdíl je 3600 kč na 5 dní jízdy .

                  • Asi si pletete pojmy s dojmy. Pokud vím, tak první třída v Pendolinu ČD odpovídá třídě Business u Regiojetu a tam musíte mít dle tohoto článku také jízdenku do 1.třídy za těch 3600 Kč jako Pendolina. A k tomu místenku za 260 Kč. Místenky na Pendolíno jsou dynamické dle obsazenosti vlaku a v první třídě se pohybují v rozmezí 35-250 Kč. Tedy první třída vyjde v Pendolinu vždy levněji!!!

        • COUDY- není Vám už to trapný, vy hledáte jenom něco na zašpinění, já jsem Vám to už psal, jak to je a vy melete pořád to stejný. Ještě jednou- tenhle článek není o kompenzacích státem vybrané slevy. A ještě voláte o pomoc, že někdo si dovolí na Vás reagovat jinak, než vy jste zvyknutý.

      • Já IR Maďarsko u RJ kupovala již před nějakou dobou (rok 2013 asi) ale je pravda že to bylo přes DB portál takže na Hl.n v Praze určitě koupit půjde i dneska.

        • Něco jiného je ovšem nákup jízdenky (třeba i v nějaké „cestovce“, která je smluvně prodává – a Jančura jako svým způsobem „cestovka“ funguje více-méně také) a něco jiného je uznávání některých „nadstandardních“ jízdenek ve vlacích – a tento text se týká té druhé problematiky,

  • Zajímalo by mě,jestli za to berou dopravci nějaké kompenzace 🙂

    • Ano, ale ne od státu. Je to přerozdělení peněz z prodaných jízdenek podle podílu uskutečněných jízd. Tedy stejně jako třeba integrované systémy.

      To si jako vážně někdo myslíte, že by někoho nějaký dopravce přepravoval zadarmo, aniž by z toho něco měl?

      • JJ, zajímalo by mne jakým způsobem byl ten podíl stanoven. Ne vlastní částka, ale metodika jejího stanovení.

Newsletter

Partneři


Výběr editora