RegioJet začal s přípravami odchodu z trati Bratislava – Komárno, ministerstvo stále nerozhodlo
RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet
O novém dopravci, který převezme provoz na vytížené trati od prosince, není stále rozhodnuto.
Myslím si, že minimálně strojvedoucí najdou okamžitě uplatnění kdekoliv včetně stávajícího zaměstnavatele…
Vraj tam budú jazdiť aj jednotky ÖBB, ktoré poznáme z trate Wien – Marchegg – Bratislava. To akože tie vlaky predĺžia? Alebo to budú úplne iné jednotky CityShuttle?
Ne varj ale sichr, už je to delší dobu „předjednaný“, o víkendu jsem kecal s chlapama „odtamtuď“ (SK).
Zaujala mne kilometrova cena: Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1vlkm bude na úrovni 9,65 €.
Jezdí se brutto či netto?
Jinak chlubit se úsporou 5 mio Kč…to je dost blbá sranda…
Ked to dobre pocitam, tak sadza na km mi vychadza 250 Kc. Nie je to trochu vela, ked tak sledujem za co sutazia v Cechach kraje.
S ohledem na to, že se jedná o příměstskou dopravu v okolí Bratislavy, kde je třeba nasadit velkokapacitní soupravy, by částka mohla být adekvátní. Ale teprve později uvidíme, zda kvalita bude opravdu odpovídat tomu, co slibuje ministr Doležal.
Tak jestli tam nasadí jízdné, dle ceníku OBB, tak bude stačit drezína.
Ministerstvo nedokázalo uzavřít smlouvu včas. Asi jako Ťok a mýto. Mno mají 3 měsíce na to, aby vymysleli, koho za to budou obviňovat, já jim věřím, že to stihnou včas. To obviňování, ne novou soutěž.
Desira tedy putují k Arrivě a Bombardiery jdou kam?
Část už šla…do šrotu…
Ale zbytek…taky nevim
zpátky k pronajímateli?
To vim, ale co s nima zamýšlí… Kdyby se na nějakej ten výkon nasadily u nás, nezlobil bych se…
Zřejmě byl překročen bod zvratu. Tj provoz od nového GVD bude nižší a/nebo nějakým naprosto vyžilým šrotem. Počet cestujících pravděpodobně poklesne.
Uvidíme, jak moc. Třeba to bude na odvolání ministra dopravy. Ale nedělám si iluze.
Odvolání ministra pro neschopnost jeho, jeho předchůdců a různých úředníků, či za (všeho)schopnost týchž?
Nikdy. Nebezpečný precedent!
Čím blíž Bratislavě, tím větší politický dopad budou mít případné problémy.
platí nebo – bude to další pojízdný šrot, krok zpátky, RJ ať už je jakýkoliv zavedl kulturu do cestování, na Slovensku byl firmou roku.
Tak dokážu si představit vselicos…mohla by tam jezdit arriva s 628 pokud nedostane R14 a R27 nebo CD s 843 a 854 pokud arriva tyhle linky dostane. Nebo sedm regin za sebou…či obdobné uskupení z 810/010…
Taky by KZC a další podobné spolky mohly nasadit své retrovozy a brejlovec a bardotky.
Lahůdku v podobě rybaku či Baiek tažených papouskem či velkým bejckem asi nezavedou…
Patrák Bpjo! Podle kulatých rychlostníků. Druhou soupravu z 4x Bmto a to musí stačit.
Bpjo by bylo dobré, ale musely by se důkladně vyvarit.
A taky nevím čím tam topit, loko s parnim generatorem už moc nejsou a tohle elektriku ještě nemělo, nebo se mýlím?
Další variantou je ty Bmto tahat na každé straně jednou 843. Jen tam bude taky problém s topením…chtělo by to vložený generatorovy vůz (nejlépe konvertovany hytlak rady Daak, ale ten by ještě potřeboval nejlépe dvouosou cisternu nebo hytlak Ds, tam by to palivo šlo skladovat v kanystrech a vlakvedouci by to naleval do dieslu)
Pamatuju, když Bpjo tahaly Brejlovce. Ale kdyžtak se vyhrabe z kopřiv nějaká Bardotka s Pegasem.
Jo, ale i brejlovci měli parní generátor, si myslím. A ten je většinou buď odebrány či kaput. U většiny loko.
Druhá série Bpjo už elektrické topení měla, první jen parní (Bpjoz). Ten muzejní kus elektricky umí, takže no problem.
Do švestek!
Celé to fiasko sa dá vystopovať ešte k bývalému vedeniu ministerstva, ale to súčasné sa toho tiež úplne nezhostilo. Škoda je, že tým utrpia hlavne cestujúci – a prenesene aj doprava na Žitnom ostrove a v Bratislave.
ZSSK na toto nemá vhodné vozidlá, ČD nemajú vhodné vozidlá, Arriva ich nemá dostatok. Za hranicami GySEV a ÖBB niečo majú, ale takto narýchlo sa to ťažko rozbehne. Takže veľký fail pre verejnú dopravu 🙁
Ja už začínam tušiť ako to dopadne. Oni sa ozvú záchrancovia zo SAD Dunajská Streda a s armádou živnostníkov v zájazdovke, ktorí sa vďaka korone nechajú zdierať za pár šupov,..
Arriva si je může koupit z Německa, navíc 3 motoráky a patrové vagóny může mít od RJ
OBB.
Inu, Slovensko…
(I když u nás to není o moc lepší, viz R14 a R27)
„nejvytíženějších jednokolejných tratí v Evropě“ To je nějaký žert? Čím je toto tvrzení podloženo?
Jízdním řádem?
celodenní 15min interval v obou směrech od rána do noci? fáákt?? byl jste někdy v Helvetii?
Nezapomínejte na silnou nákladní dopravu do Dunajské Stredy. V hrtkm na tom bude hodně dobře v celoevropském podání…
Dunajská Streda má spíše logistická centra dosažitelná po silnici, jejich průmyslové zóny vůbec nevěstí nějakou velkou nákladní dopravu
Metrans jsem zapomněl, omlouvám se.
To víte nebo jen hádáte? 😀
víte co to je Schweiz Kursbuch(následovník Kursbuchu SBB)? máte ho i na netu, ten předpokládám zvládáte.
Na co konkrétně odpovídáte? Můj dotaz je na základě čeho je tato trať zde na webu takto pojmenována.
jo to nebylo na Mě? pardon
Jojo, nebylo. Sic je to tu tu trochu nepřehledné, ale aspoň to píše to Reply to..
Ved v DS je terminal Metransu, neviem ho porovnat velkostou s tym prazskym v Uhrinevsi. Cital som rozhovor s dotycnym riaditellom a ten v tajnych snoch sniva o dvojkolajnej trati BA-DS. A o elektrifikacii trati BA-DS-Komarno zatial pan ‚řidicí“z Metransu nesniva ani v tych najtajnejsich chlapskych snoch 🙂
Kolik párů nexů? 6 denně? A co dál je k oprávnění používat pojem jaký je uveden v textu?
https://ekonomika.sme.sk/c/7680733/regiojet-dostal-ludi-z-aut-do-vlakov-pocet-cestujucich-strojnasobil.html
No a teď zpět do aut… to už ministři umí….
Je napísané z jednej najvyťaženejších, nie z najvyťaženejšej. Z jednej znamená, že môže byť štvrtá, alebo aj desiata najvyťaženejšia jednokoľajná trať.
Ano i vám děkuji za vlastně bezpředmětný komentář bez jakéhokoliv podkladu
RailJet dokonca nasadzoval poschodove supravy, cez Googla sa da vselico najst….
https://www.railpage.net/fotografie/na-slovensko-prichadza-poschodova-suprava-pre-regiojet/
RailJet? Hmmm. Pozoruhodné.
Pět….beru spět. Samozrejme RegioJet. Link na clanok je spravny, v clanku
je poschodova suprava RegioJetu v BA.
Ježiš mlčte Zdeňku prosím
A proč jako? Zkuste mi inteligentně odpovědět proč tomu tak je? Je to totální nesmysl! Zatím tu nikdo nehodil čísla, která by to potvrdila.
Ani vy.
No co se vleče neuteče!
Výnimočne súhlasím s Jančurom.
… o dopravci se rozhodne na počátku října… no, jsme v Čechách, takže je už dávno rozebráno… jen kecy
jenom si to v Čechách rozebírejte 🙂
Ráčil jste si všimnout, že se zde jedná o trať na Slovensku?
Věta pana Novotného je z posledního odstavce, kde se mluví o českých tratích
R27 není ani trochu v Čechách
V Česku ale je.
Česko je cehunsky novotvar co má za úkol rozpustit Moravu. Jen pockejte, moravská naplava v Praze to ale brzy vyřeší…a obnovime Velkou Moravu.
Spilberk oproti Pražskému hradu má tu výhodu, že kobky z podzemí jsou stále připravený pro hosty – nehodne ministry 🙂
Jste se rozpustili sami, že jste netrvali na zemském zřízení, na místo nějakých ideálů jste vy)razili především krást, nahrabat si.
Tady ten „patvar“ vymyslel pan Železný v době, kdy každý týden v neděli v poledne vymýval mozky těm, kteří si zapínali tehdy jemu patřící TV Nova. A dělal to tak dostatečně dlouho, až se začalo zdát, že toto nesmyslné, jím opakovaně prosazované, označení je vlastně normální. Ale pro nás na Moravě, tedy popravdě ne pro všechny, ale pro většinu, není, fakt jako ne!
Me se slovo Česko taky nelíbí a dlouho jsem ho ignoroval, ale bohužel jiný jednoslovny nazev nemáme, takže je třeba ho akceptovat.
já bych navrhoval používat slovo „velmor“ 😀 ale jinak tyhle žabomyší přestřelky považuji za totální nesmysl, lépe je být bratry než hádavými nepřáteli 😉
V historickych zemich 🙂
Těch se Morava a Slezsko v 89 vzdaly.
Zosnuly prezident Havel rad spominal „historicke zeme“, dostudoval som si historicke fakty.