Dopravci Železnice

RegioJet začal s přípravami odchodu z trati Bratislava – Komárno, ministerstvo stále nerozhodlo

RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet
RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet
O novém dopravci, který převezme provoz na vytížené trati od prosince, není stále rozhodnuto.

Slovenské ministerstvo dopravy stále nerozhodlo o tom, kdo bude od 13. prosince jezdit na jedné z nejvytíženějších jednokolejných tratí v Evropě. RegioJet proto už začal s přípravami ukončení provozu na trati Bratislava – Komárno.

Podle původních slibů mělo jméno nového dopravce ministerstvo dopravy oznámit minulý týden ve čtvrtek, dosud se ale tak nestalo. RegioJet proto oznámil, že začal s kroky souvisejícími s ukončením provozu.

Abychom dodrželi zákonné lhůty, museli jsme začít podnikat kroky spojené s ukončením provozu ke dni skončení smlouvy, tedy 12. prosince. Týká se to zejména hromadného propouštění,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj.

Ministerstvo dopravy ví o konci smlouvy od jejího uzavření, nebylo ale schopno vybrat dopravce, který bude pokračovat na této trase po uplynutí kontraktu. Do soutěže, kterou ministerstvo vyhlásilo, se nikdo nepřihlásil. „Kritická situace vznikla proto, že se ministerstvo opozdilo ve všech termínech, které se soutěže týkaly. Termín ukončení smlouvy je přitom známý deset let,“ uvedl Ondrůj. Ve čtvrtek ministerstvo dopravy podle Denníku N uvedlo, že další postup oznámí v nejbližší době.

RegioJet ve svém prohlášení uvedl, že je připraven udělat vše pro řešení dalšího postupu včetně koordinace kroků s novým dopravcem o převzetí trasy, využití vozidel či zaměstnanců.

Situace výrazně připomíná i postup ministerstva dopravy v Česku. O dopravci pro linky R14A, R14B a R27 se rozhodne teprve na počátku října, smlouva přitom končí 12. prosince.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Myslím si, že minimálně strojvedoucí najdou okamžitě uplatnění kdekoliv včetně stávajícího zaměstnavatele…

dopravopat

Vraj tam budú jazdiť aj jednotky ÖBB, ktoré poznáme z trate Wien – Marchegg – Bratislava. To akože tie vlaky predĺžia? Alebo to budú úplne iné jednotky CityShuttle?

Dalibor

Ne varj ale sichr, už je to delší dobu „předjednaný“, o víkendu jsem kecal s chlapama „odtamtuď“ (SK).

Gwann

Zaujala mne kilometrova cena: Oproti súčasnosti bude celková dotácia za rok nižšia o takmer 200-tisíc eur. Priemerná sadzba za 1vlkm bude na úrovni 9,65 €.

Jezdí se brutto či netto?

Jinak chlubit se úsporou 5 mio Kč…to je dost blbá sranda…

asdfr

Ked to dobre pocitam, tak sadza na km mi vychadza 250 Kc. Nie je to trochu vela, ked tak sledujem za co sutazia v Cechach kraje.

-TR-

S ohledem na to, že se jedná o příměstskou dopravu v okolí Bratislavy, kde je třeba nasadit velkokapacitní soupravy, by částka mohla být adekvátní. Ale teprve později uvidíme, zda kvalita bude opravdu odpovídat tomu, co slibuje ministr Doležal.

švestka

Tak jestli tam nasadí jízdné, dle ceníku OBB, tak bude stačit drezína.

Jiří Kocurek

Ministerstvo nedokázalo uzavřít smlouvu včas. Asi jako Ťok a mýto. Mno mají 3 měsíce na to, aby vymysleli, koho za to budou obviňovat, já jim věřím, že to stihnou včas. To obviňování, ne novou soutěž.

Tom

Desira tedy putují k Arrivě a Bombardiery jdou kam?

Gwann

Část už šla…do šrotu…
Ale zbytek…taky nevim

ABC

zpátky k pronajímateli?

Tom

To vim, ale co s nima zamýšlí… Kdyby se na nějakej ten výkon nasadily u nás, nezlobil bych se…

Rypal

Zřejmě byl překročen bod zvratu. Tj provoz od nového GVD bude nižší a/nebo nějakým naprosto vyžilým šrotem. Počet cestujících pravděpodobně poklesne.
Uvidíme, jak moc. Třeba to bude na odvolání ministra dopravy. Ale nedělám si iluze.

Gwann

Odvolání ministra pro neschopnost jeho, jeho předchůdců a různých úředníků, či za (všeho)schopnost týchž?

Nikdy. Nebezpečný precedent!

-TR-

Čím blíž Bratislavě, tím větší politický dopad budou mít případné problémy.

Vlastimil Kocurek

platí nebo – bude to další pojízdný šrot, krok zpátky, RJ ať už je jakýkoliv zavedl kulturu do cestování, na Slovensku byl firmou roku.

Gwann

Tak dokážu si představit vselicos…mohla by tam jezdit arriva s 628 pokud nedostane R14 a R27 nebo CD s 843 a 854 pokud arriva tyhle linky dostane. Nebo sedm regin za sebou…či obdobné uskupení z 810/010…

Taky by KZC a další podobné spolky mohly nasadit své retrovozy a brejlovec a bardotky.

Lahůdku v podobě rybaku či Baiek tažených papouskem či velkým bejckem asi nezavedou…

Jiří Kocurek

Patrák Bpjo! Podle kulatých rychlostníků. Druhou soupravu z 4x Bmto a to musí stačit.

Gwann

Bpjo by bylo dobré, ale musely by se důkladně vyvarit.

A taky nevím čím tam topit, loko s parnim generatorem už moc nejsou a tohle elektriku ještě nemělo, nebo se mýlím?

Další variantou je ty Bmto tahat na každé straně jednou 843. Jen tam bude taky problém s topením…chtělo by to vložený generatorovy vůz (nejlépe konvertovany hytlak rady Daak, ale ten by ještě potřeboval nejlépe dvouosou cisternu nebo hytlak Ds, tam by to palivo šlo skladovat v kanystrech a vlakvedouci by to naleval do dieslu)

Jiří Kocurek

Pamatuju, když Bpjo tahaly Brejlovce. Ale kdyžtak se vyhrabe z kopřiv nějaká Bardotka s Pegasem.

Gwann

Jo, ale i brejlovci měli parní generátor, si myslím. A ten je většinou buď odebrány či kaput. U většiny loko.

Kubrt

Druhá série Bpjo už elektrické topení měla, první jen parní (Bpjoz). Ten muzejní kus elektricky umí, takže no problem.

ABC

Do švestek!

Juraj

Celé to fiasko sa dá vystopovať ešte k bývalému vedeniu ministerstva, ale to súčasné sa toho tiež úplne nezhostilo. Škoda je, že tým utrpia hlavne cestujúci – a prenesene aj doprava na Žitnom ostrove a v Bratislave.

ZSSK na toto nemá vhodné vozidlá, ČD nemajú vhodné vozidlá, Arriva ich nemá dostatok. Za hranicami GySEV a ÖBB niečo majú, ale takto narýchlo sa to ťažko rozbehne. Takže veľký fail pre verejnú dopravu 🙁

Jan

Ja už začínam tušiť ako to dopadne. Oni sa ozvú záchrancovia zo SAD Dunajská Streda a s armádou živnostníkov v zájazdovke, ktorí sa vďaka korone nechajú zdierať za pár šupov,..

Avlaky

Arriva si je může koupit z Německa, navíc 3 motoráky a patrové vagóny může mít od RJ

Dalibor

OBB.

Kamui

Inu, Slovensko…

(I když u nás to není o moc lepší, viz R14 a R27)

Zdeněk

„nejvytíženějších jednokolejných tratí v Evropě“ To je nějaký žert? Čím je toto tvrzení podloženo?

Kubrt

Jízdním řádem?

FonFosForka

celodenní 15min interval v obou směrech od rána do noci? fáákt?? byl jste někdy v Helvetii?

Petr Šimral

Nezapomínejte na silnou nákladní dopravu do Dunajské Stredy. V hrtkm na tom bude hodně dobře v celoevropském podání…

Vlastimil Kocurek

Dunajská Streda má spíše logistická centra dosažitelná po silnici, jejich průmyslové zóny vůbec nevěstí nějakou velkou nákladní dopravu

Vlastimil Kocurek

Metrans jsem zapomněl, omlouvám se.

Zdeněk

To víte nebo jen hádáte? 😀

FonFosForka

víte co to je Schweiz Kursbuch(následovník Kursbuchu SBB)? máte ho i na netu, ten předpokládám zvládáte.

Zdeněk

Na co konkrétně odpovídáte? Můj dotaz je na základě čeho je tato trať zde na webu takto pojmenována.

FonFosForka

jo to nebylo na Mě? pardon

Zdeněk

Jojo, nebylo. Sic je to tu tu trochu nepřehledné, ale aspoň to píše to Reply to..

Peter

Ved v DS je terminal Metransu, neviem ho porovnat velkostou s tym prazskym v Uhrinevsi. Cital som rozhovor s dotycnym riaditellom a ten v tajnych snoch sniva o dvojkolajnej trati BA-DS. A o elektrifikacii trati BA-DS-Komarno zatial pan ‚řidicí“z Metransu nesniva ani v tych najtajnejsich chlapskych snoch 🙂

Zdeněk

Kolik párů nexů? 6 denně? A co dál je k oprávnění používat pojem jaký je uveden v textu?

Luboš Beneš

No a teď zpět do aut… to už ministři umí….

Rado

Je napísané z jednej najvyťaženejších, nie z najvyťaženejšej. Z jednej znamená, že môže byť štvrtá, alebo aj desiata najvyťaženejšia jednokoľajná trať.

Zdeněk

Ano i vám děkuji za vlastně bezpředmětný komentář bez jakéhokoliv podkladu

Peter

RailJet dokonca nasadzoval poschodove supravy, cez Googla sa da vselico najst….

https://www.railpage.net/fotografie/na-slovensko-prichadza-poschodova-suprava-pre-regiojet/

David

RailJet? Hmmm. Pozoruhodné.

Peter

Pět….beru spět. Samozrejme RegioJet. Link na clanok je spravny, v clanku
je poschodova suprava RegioJetu v BA.

Leoš Konečný

Ježiš mlčte Zdeňku prosím

Zdeněk

A proč jako? Zkuste mi inteligentně odpovědět proč tomu tak je? Je to totální nesmysl! Zatím tu nikdo nehodil čísla, která by to potvrdila.

Paja

Ani vy.

Dalibor

No co se vleče neuteče!

Pavel

Výnimočne súhlasím s Jančurom.

Petr Novotný

… o dopravci se rozhodne na počátku října… no, jsme v Čechách, takže je už dávno rozebráno… jen kecy

Koloušek

jenom si to v Čechách rozebírejte 🙂

Martin Hanzal

Ráčil jste si všimnout, že se zde jedná o trať na Slovensku?

Zbyněk

Věta pana Novotného je z posledního odstavce, kde se mluví o českých tratích

Radim Cenek

R27 není ani trochu v Čechách

Jan

V Česku ale je.

Gwann

Česko je cehunsky novotvar co má za úkol rozpustit Moravu. Jen pockejte, moravská naplava v Praze to ale brzy vyřeší…a obnovime Velkou Moravu.

Spilberk oproti Pražskému hradu má tu výhodu, že kobky z podzemí jsou stále připravený pro hosty – nehodne ministry 🙂

Vlastimil Kocurek

Jste se rozpustili sami, že jste netrvali na zemském zřízení, na místo nějakých ideálů jste vy)razili především krást, nahrabat si.

lada13

Tady ten „patvar“ vymyslel pan Železný v době, kdy každý týden v neděli v poledne vymýval mozky těm, kteří si zapínali tehdy jemu patřící TV Nova. A dělal to tak dostatečně dlouho, až se začalo zdát, že toto nesmyslné, jím opakovaně prosazované, označení je vlastně normální. Ale pro nás na Moravě, tedy popravdě ne pro všechny, ale pro většinu, není, fakt jako ne!

Kubrt

Me se slovo Česko taky nelíbí a dlouho jsem ho ignoroval, ale bohužel jiný jednoslovny nazev nemáme, takže je třeba ho akceptovat.

kakov

já bych navrhoval používat slovo „velmor“ 😀 ale jinak tyhle žabomyší přestřelky považuji za totální nesmysl, lépe je být bratry než hádavými nepřáteli 😉

Peter

V historickych zemich 🙂

Vlastimil Kocurek

Těch se Morava a Slezsko v 89 vzdaly.

Peter

Zosnuly prezident Havel rad spominal „historicke zeme“, dostudoval som si historicke fakty.