RegioJet začal prodávat jízdenky do Chorvatska, počítá s dvanáctivozovými vlaky
Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák
Společnost RegioJet zahájila prodej jízdenek na nové přímé železniční spojení mezi Českem a Chorvatskem. Firma počítá až s dvanáctivozovými vlaky
No,ja jel dvakrát Jadran expresem a za mě luxusní. Celé Rakousko prosedět v klimatizovaném moderním jídelním voze,ma talíři mít kus žvance,zapít to zlatavým mokem a kochat se rakouskou přírodou na Semmeringu. U žlutého jídelní vůz nenajdete,tak si budete muset dát řízek mezi chleba,což není nic moc. Sedet a spát ve velkoprostorovém voze s dalšími cca 80 lidmi taky nic moc a teplé jídlo ani nemluvě. Jako marketingový tah,super,ale…..
Říkal jsem, že to bude grandiózní úspěch, je to grandiózní úspěch.
Kontrastovat bude další ziskový rok pro RegioJet s miliardovými ztrátami ČD. Ty nejsou ani do dnešního data schopny začít prodej jízdenek do Evropy a ne to bože, vypravit nějakou linku navíc – to je u nich na roky plánování…
ČD jízdenky do Evropy prodávají – na ty linky, o kterých se ví, že budou obnoveny.
A do toho Chorvatska prodávaly jízdenky taky, dokud tam jezdili vlaky (narozdíl do HŽ samotných, které prodej mezinárodních jízdenek online stále neumí).
Kolik se před lety platilo za 1 cestu v lůžkovém voze ČD do Splitu?
To se nedá moc srovnávat, protože Split je daleko. Tak daleko, že obrat soupravy trvá dvakrát déle. Kdežto Rijeka se dá točit jednu noc tam, druhou zpět. Kromě toho, trať do Rijeky je celá elektrifikovaná. Ale můžete to srovnávat s cenami DB do vlaku Mnichov-Rijeka, který jezdí už spoustu let.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-1993/
https://www.chorvatsko.cz/aktual/080401_autovlak_jadran.html
Takže po slevách to bylo v roce 2008 pro 1 osobu tam a zpět 3800 Kč, pro dvě osoby 6100 Kč. A to bylo na sedačce.
Webový archiv poskytne i třeba toto:
http://web.archive.org/web/20080523211128/http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=25121
Pro 4 člennou rodinu, vlastnící slevovou kartu, to tedy v roce 2008 vyšlo na:
8611 Kč za jízdné + 2896 Kč za léhátko ze 4 místném kupé, tj. 11507 Kč.
Jo, národní dopravce, to nebyla žádná charita. 😀
Nepřeju mu to, ale představa, že se podělá některý z těch jeho garantovaných přestupů na cestě do ČR a ostatní budou čekat hooooodiny, to bude dost nakrknutých lidí…
Obzvláště v sobotu zpět, kdy jsou plné silnice. Ale má tam vatu, nějak si poradí.
Sotva se začaly prodávat lístky, vlaky jsou skoro vyprodané ! Palec nahoru ! Teď jsem zvědavej na komentáře ČDultras ! 🙂
Upřímně, pokud dokončí sezónu podle plánu, tak budu na náš managment hodně naštvaný.
Storno ale není 20%… Informace přímo z jejich webu:
Storno: více než 14 dnů do odjezdu: 50 %, méně než 14 dnů: nelze stornovat
Díky za info, to změnili během dnešního dne.
Dobrý den, zřejmě při tom změnili i týden na dva, jak, konec konců, uvádí i pan Zdeněk výše, tak to též, prosím opravte (osobně jsem to viděl při prohlížení si obsazenosti dne 30. června před několika hodinami, takže potvrzuji). Přeji hezký den a děkuji za zprovoznění diskuse i pro můj prohlížeč, byť se mi líbí méně než předchozí a s chybami v lokalizaci jako chybějící tečka za řadovými číslovkami v datu, případně názvy či zkratky názvu měsíce velkým písmenem, se nic nestalo, naopak přibyla další chyba v lokalizaci — „reply to“ — i když tato nemá snadné řešení, systém asi… Číst vice »
díky, doplněno. diskuze jsou trošku boj, ale ještě to zkusíme poladit
Vaše problémy bych chtěl mít 😂
Zeptám se tedy ještě jednou a jinak: proč platí malé děti za místo ve vlaku, když na linkách ČD i jiných provozovaných třeba RJ ne? A nemyslím lůžko… Ví to někdo? 🙂
protoze se tak RJ rozhodl? 🙂
uprimne .. to je jako ptát se, proc nekdo chodí na toaletu ve tri odpoledne a nekdo ve ctyri.
Je to jednoduché, dítě prostě zabere sedačku stejně jako dospělý. A pokud má takhle těsně postavené finance, tak u těch rodin, které tam hlavně pojedou, mu to udělá slušný výpadek. A upřímně je to děsně nespravedlivé. Proč bych měl jako dospělý dotovat sedačku nějakému dítěti?
Protože v letadle se taky platí za sedačku a jedinný kdo za ni neplatí tak jsou „infanti“. Cestování má dle mého názoru vypadat tak, že kolik sedaček, tolik cestujících a ne to co tady provozují ČD a ještě se tím chlubí na billboardech (kampaň s námi jedete vždycky i bez místenky). Stejně se chovají i někteří autobusoví dopravci. Pokud pominu fakt, že si nemyslím, že by měli platit stejně ti, kteří stojí v uličce nebo sedí na zemi jako ti co sedí v kupé, tak na dálkových spojích stání v uličkách apod. taky dost odporuje bezpečnostním předpisům. Nutnost nemít místenku… Číst vice »
Jakým bezpečnostním předpisům odporuje stání ve vlaku?
A není to tím, že to nařizuje vyhláška MD? Takže u mezinárodních spojů to nemusí platit?
„Sedm vyprodaných souprav během večera. RegioJet našel s vlaky do Chorvatska zlatý důl“:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/regiojet-hlasi-masivni-zajem-o-spoje-do-chorvatska/r~528aea1eac9011eab408ac1f6b220ee8/
Tak zlatý důl bych si představoval trochu jinak 😀. Vyprodat sedm vlaků za zaváděcí ceny při kterých prakticky nic nevydělá. To je reklamní kampaň ne zlatý důl. To je to samé, jako kdyby jsi o nějakém řetězci prohlásil, že objevil zlatý důl, když by vyhlásil akci a masové slevy a lidé by se mu poprali o košíky u pokladen 😀.
Dobrý den, o zlatý důl v běžném slova smyslu asi nepůjde (v realitě je ne každý tak výdělečným, jak se může zdát), ale výdělek nemusí být špatný, zvláště pokud se neporovná s nulou, ale se ztrátou, kterou by získával za vagóny stojící na odstavných kolejích a lidmi ponechanými doma za 60 % mzdy. Což může celou akci posunout do jiného světla — sníží ztráty, možná je eliminuje, možná trošku vydělá, udělá si PR, naváže spolupráci s Chorvaty a Slovinci, vyzkouší chod partnerů i infrastruktury na vlaku, který asi má rezervy na dohánění zpoždění, prozkoumá trh (byť zkreslený trh, ale přece… Číst vice »
360 míst ke spaní, 200 míst k sezení při plné obsazenosti 790*360+590*200 = 402400 Kč.
Poplatek za využití drážní cesty odhaduji na 30 tisíc Kč. Náklady na zaměstance také desetitisíce, vagony a lokomotiva by mu beztak stály ladem. Na něco jsem zapoměl? Kde jsou ty velké náklady?
Zkus spočítat náklady na zaměstnance na cestu tam a zpět. Včetně odvodů a zdravotního samozřejmě…
Zpět bude také vytížený (kromě prvních vlaků), a náklady počítám 10 lidí, každý 300 Kč na hodinu, * 15 hodin ….10*300*15 = 45000 tis. Kč. Stále to jsou desetitisíce.
Náklady na dopravní cestu jsou podle kategorie tratě ,hmotnosti vlaku,druhu vlaku a v případě Jančury je to do Břeclavě 9877,54Kč.Toto je běžně dostupné na portále provozování dráhy.Dále za hranicí to je ještě skorem 1000km a to cenu nevím,ale vím že budu muset zaplatit něco společnosti v Madarsku na kterou pojedu ,SŽ a HŽ ,něco za odstavení soupravy v Rijece ,případný servis pokud se mě tam něco posere,zajistit případnou pomoc pokud se mě posere loko na cestě ,ale hlavně ten Vecktron něco papá a na takovou vzdálenost to asi za 10 tisíc nebude při vozbě 12 ti vozů .Tak že můj… Číst vice »
Z Břeclavi to bude rozhodně méně než 1000 km. Odhaduji tak 700 km. A když do Břeclavi je to 10 tis Kč, tak ten zbytek by měl být tak 30 tisíc Kč. Ale žádné statisíce.
Nemam uplne presnou predstavu o ochote dnesnich studentek pracovat prakticky zadarmo, ale stejne se mi moc nechce verit, ze by nekdo chtel travit cca 30 hodin praci za nabidku mene nez 8hodinove prestavky u more a 1000 korun. Pokud vubec 8hodinova prestavka pripada v uvahu, je mozne, ze se perzonal v Rijece stara o pripravu vlaku na cestu zpet.
Tak litr je samozřejmě nesmysl, já počítám 300 Kč s odvody, tj asi 230 Kč za hodinu hrubéhé. 230*30 = 6900 a ne litr za obě cesty, fírové budou mít více.
Nicméně, když budeme počítat a jednu jízdu 40 tis využití cesty, 50 tis zaměstnance, tak při plné obsazenosti bude hodně v zisku. Možná mi něco uniká, ale takto tov vidím.
Chce to 13. vagon na basy piv a řízky!
😂😂😂
Tak tohle je firma od desití k pěti, prodej odložen a nakonec vysvitne že pulka zástavek chybí ako Slovinska Lublana !
prodej odložen?? https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/chorvatsko-dopravce-flixbus-regiojet-smartwings-jizdenka.A200612_114339_eko-doprava_mato
Nevyjedou! Nad propastí! Do švestek!
Provozovat vlak k moři dokáže každý. Ať se ukáže na lokálce do Mochova!
a bez dotací!
Tak před chvilkou jsem četl, že mají skoro vyprodáno. Ale máte pravdu, že zmizela ta Lublaň. Ta mě přitom lákala víc než Rijeka.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/chorvatsko-dopravce-flixbus-regiojet-smartwings-jizdenka.A200612_114339_eko-doprava_mato
Jančura přiznal, že jde do velikého rizika. Že teprve při devadesátiprocentní obsazenosti bude na nule a ne ve ztrátě. Této obsazenosti dle mého bude těžko dosahovat. Vzhledem k rozdílné době, po kterou budou lidé na dovolené, vždy budou nějaká místa a to možná někdy i dost veliký počet volna. Do plusu se bude dostávat těžko.
tak otázka zní, zda v budoucnu nezvýší cenu jízdenek, uvidíme, dejme mu tuto sezónu na rozjezd a pak uvidíme, jestli bude pokračovat nebo ne, každopádně jestli to někomu v ČR může vyjít, je to právě Jančura (i když Jančuru osobně nesnáším)
Do švestek! 😀
Co vám osobně provedl?
jestli chcete, napište mi na email kakov@atlas.cz, rád Vám to podrobně vysvětlím soukromě, sem bych to netahal
Obsazenost:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/regiojet-hlasi-masivni-zajem-o-spoje-do-chorvatska/r~528aea1eac9011eab408ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne
Co vím, tak přidávají ( bus spoje ) i firmy jezdící pro Flix, ovšem pod svojí značkou (nebo nějakou cestovkou) a stahují řidiče „zpět na frontu“….
Jančura mne několikrát přesvědčil o tom , že ví co dělá. Holt postavit dlouhodobý byznys na nohy není o vejvaru hned ze začátku , ale dlouhodobé tvrdé práci bez nějakých větších zisků ze začátku….
můj názor je ten že na nule bude, vyprodá to a krom toho celá republika nemluví o ničem jiném, je toho plná televize a radio, takovou reklamu na obnovení „ostatních linek“ by nezaplatil….. 🙂 Sám velký šéf říkal že každá koruna investovaná do reklamy se vrátí 2x…… a tohle je prostě megareklama.
Prosím informovanější o vysvětlení, jestli tedy je… Cena za tři dospělé – 1770 korun. Cena za dva dospělé a jedno batole – 1582 korun. Chápu asi, že Jančura „rejžuje“, ale proč to tak nemá i na dalších linkách?
To je vážně někdo až takový zoufalec že pojede jak za dob dinosaurů do jugošky vlakem?:DD
Už jsem to tu psal. Cesta tam i zpět pro čtyřčlennou rodinu ( při menším počtu riskujeme cizí osoby v kupé ) zhruba 8000 a to je jen zaváděcí cena. Auto přijde přibližně na polovičku. Mohu si vzít více věcí sebou třeba i kola a na dovolené jsem mnohem svobodnější. Za mě na prvním místě letadlo, kousek za ním vlak, pak dlouho nic a následuje autobus, tam alespoň nemusím přestupovat a vlak až ta poslední varianta.
Pardon překlep 😀 kousek za letadlem samozřejmě auto.
nemějte strach, své zákazníky si tato linka najde, ve vnitru už je trend preferování vlaku dlouho patrný
PS: pokud Vám jde primárně o úsporu peněz, doporučuji žádnou dovolenou nemít, to je nejlevnější, ušetříte náklady na ubytování stravu a další, plus pokud budete chodit do práce, ještě si vyděláte….
Asi jsi přehlédl co preferují na prvním místě viď 😀
nebojte nepřehlédl, ale vy jste asi přehlédl, že si netykáme
O tak to se omlouvám. Nechtěl jsem urazit.
ok, děkuji, asi jsem to taky nemusel hned psát
A doufám že cestující v RJ budou ukázněně vracet podšálky 😀
Tohle je čistě alternativa k autobusu. Rozhodně ne k autu … myšleno tím, že kdo zvládá cestu autem, tak se do toho vlaku asi těžko požene, ale proti busu mi to přijde zlaté.
I když asi spíš jen pro tu Istrii (což by zrovna mně vůbec nevadilo), dojet do R a pak se x dalších hodin plácat busem už by taková hitparáda nebylo.
tak nejvíce cestujících určitě bude do Rijeky a širšího okolí (tj. Istrie, Crikvenice a pod.), jak jsem psal níže, Split je určitě není myšlen jako hlavní lákadlo pro cestující, pokud to pro něj bude jezdit místní partner, který by jel Rijeka-Split tak jako tak a jen se do busu prodá jízdenka, tak proč to nenabídnout
No není to nejlevnější druh dopravy. Ale je to relativně klidnej druh dopravy. Večer do toho vlezete, dáte si lehkou večeři, jde se spát… Rerálně uvažuju, že bych se s děckama otočil na „výlet“ 2÷3dny do Chorvatska. Ráno vás vzbudí (nebo s evzbudíte sám) dáte si snídani a jse na místě. Pro prcky by to byl zážitek, jet ve valku v posteli :-)) . Nedovedu si ovšem představit tuhle cestu v Astře. Popisuju lůžkový kupé. Jeto to „na sedačce“ je masochismus, který já nechápu. To si to odsedím v autě, a jedu Dům Dům bez potřeby štrachat se na /… Číst vice »
V me socialni bubline je to vetsinou naopak, drtiva vetsina lidi, se kterymi jsem mel moznost nejen o teto lince, ale i o cestovani obecne, hovorit, by preferovala vlak pred autobusem, zejmena pokud se jedna o luzkovy vlak. Je to mnohem pohodlnejsi nez autobus a do Chorvatska dorazite v podstate odpocaty. Pokud berete jako jedno z dulezitych kriterii cenu, tak je opet vlak pomerne dobrou volbou (alespon pri soucasne akcni cene), autobusy nejezdi vyrazne levneji, spise naopak a letenky jsou vetsinou vyrazne drazsi. Levnejsi muze byt plne obsazeny automobil s levnym provozem (nebo pri ignorovani casti nakladu), pak je jen… Číst vice »
do Rieky je to nějakých 800 km. samozřejmě s nějakým vrakem co jezdí 20 km denně to riziko být může….
RegioJetem si kolo nevezmeš, viz rozhovor na iDNES v pořadu Napřímo s Jančurou
Pro čtyřčlennou rodinu v čtyřlůžkovém kupé tam a zpět za 5542 Kč.
Jsou lidi, kteří auto nemají ve stavu, ve kterém by mohli dojet do Chorvatska a vlak je lepší než autobus. Já osobně při cestě na sever Chorvatska upřednostňuji auto. Ráno v 7 vyrazím z Prahy a za 9 až 10 hodin jsem i s přestávkami v na místě. Podobný čas jako na východ Slovenska.
Ten vlak není špatný. Pozdě odpoledne/večer se vyrazí a ráno je člověk v Chorvatsku. Škoda jen té jízdní doby. Měla by být o pár hodin kratší, tak, aby mohl jít člověk spát a ráno se probudil v Chorvatsku. 17:20 je příliš brzy.
Já vyrazím tak v deset večer, tj. ani si nemusím brát ten den dovolenou. V Rakousku si dám dvě tři hoďky šlofíka v autě když chci a na Krku jsme většinou dřív než má domácí nachystanej apartmán…. zpátky jedu po poledni a před půlnocí jsem doma….
Tak to já se zase rád vyspím. Jet na noc mne neláká a pozdě odpoledne se po příjezdu stihnu i vykoupat. Vy spíte někde dvě tří hoďky v Rakousku v autě. Dejte pokoj. Stejně je možné se většinou ubytovat až od 14 a já tam přijedu mezi 16-17.
když se budu chtít vyspat tak pojedu v osm ráno a budu tam v těch 5 odpoledne
Po jedné cestě na lyže do Val d’Isere, která trvala 20 hodin a z toho bylo 10 hodin popojíždění v kolonách na posledních 100 kilometrech, se už můžu vykašlat na nějaké hrdinné polykání kilometrů za volantem, i když mám auto, které by to v pohodě zvládlo. Já to odmítám zvládat. 😉 Všechny odhady cesty autem jsou vždy za předpokladu, že se cestou nic nestane. Jednou jedete ze Znojma do Dubrovníku 8 hodin, jindy klidně 16. A vůbec to nezávisí jen na vás. Jednou jsem jenom na trase Plzeň – Frankfurt míjel 8 dopravních nehod – za jednu cestu, za pouhých… Číst vice »
Nevím, proč je někdo zoufalec,když jede vlakem. Já vlakem jezdím rád a za zoufalce se nepovažuji.
Jindro, to některejm zoufalcům nevysvětlíte 🙂
Když mu tam bude platit FIPka?
Velmi pohodlné přes noc ve velkoprostorovem voze
Co je na tom pohodlného?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
V autobuse je to přes noc ještě horší.
No v Astře je to pořád o dost pohodlnější než v kupé. Sedí se po dvou, takže si můžete aspoň natáhnout nohy a zaujmout nějakou jakž takž pohodlnou pozici.
Obdoba autobusu, klidnější chod, prostornější záchod.
No asi jako v letadle.
Zkouším rezervační systém a na výběr mám vždy jen 3 vozy – jeden na sezení a 2 na lůžko. Nevíte jak to funguje s těmi ostatními vozy? Zpřístupní je později, nebo to je vyhrazeno pro prodej přes přepážku?
Buď si tím vyhrazují právo je v případě nezaplněnosti vlaku vůbec nezařadit, nebo už je prodali nějaké cestovce.
Nebo taky možnost, omezení toho, aby se vlak nevyprodal z Prahy dali se jízdenky koupit i z Bratislavy.
Nestrašte ještě Bratislavou!
Noční vlaky mají pořád velký potenciál stačí se podívat do Rakouska jak hustou síť nočních vlaků mají. Jinak od 26.6. by ČD měli obnovit noční spoj EN Slovakia Praha – Humenné ale jízdenky na ně stále nelze koupit, což moc nechápu přeci na noční spoje se většinou den předem jízdenku nekupují..
By mě zajímalo kolik na tom prodělá
Nejprve si zjistěte jaký je o ten spoj zájem.
Proč by měl? 360 míst ke spaní, 200 míst k sezení při plné obsazenosti 790*360+590*200 = 402400 Kč. Za jízdu vlaku v jednom směru to není špatné. Navíc vagony a lokomotivu stejně nemá kde jinde uplatnit.
Hlavně těch míst za akční cenu je minimum a jsou spíš pro méně populární dny, zbytek vychází dráž, takže spíš to půjde někam k milionu za vlak.
To je otázka… a kolik státní dráhy vydělaly na tom, že posledních několik let podobný spoj nenabízely?
už aby vyjel 😉 pak skončí diskuze co a jak, a hlavně poznáme, zda se dostavil úspěch 😉
Dne 30.6. budeme vědět obsazenost jistě, mezitím rezervační systém napoví. 😉
Doufám zde na „Zdopravy“ v online přenos z první jízdy, nebo z některé z dalších. Zkušenosti, hodnocení cesty, lůžka, jídlo..apod.
Doplnil/opravil bych pár informací:
1) podle rezervačního systému vlak bohužel nestaví v Lublani, což je škoda
2) mírně nižší ceny lze dosáhnout po vytvoření účtu – pak je cena od 585 Kč
3) pro studenty, důchodce a ZTP je cena jen 444 Kč (počítá se tak, že na poměrnou část jízdy po území ČR se uplatňuje sleva 75%, tudíž z Břeclavi tu slevu prakticky nepocítíte)
4) u návazných autobusů je uvedeno, že je provozuje partnerský dopravce, nikoli Regiojet
A koukám, že v 11 večer už je první spoj vyprodán. A některé další skoro vyprodané. Zatím dali do prodeje 160 jízdenek na každý spoj, předpokládám, že další půjdou do prodeje později už za vyšší cenu.
Koukám, že ráno je lůžko pro čtyři osoby prakticky nemožné koupit, aby byly u sebe.
S těmi lůžky jsem to nepochopil. Na jedné straně jsou levná, na druhou stranu je problém je koupit.
Reklama. Letenky za 9.99 EUR je taky problém koupit. Ano, na některé termíny je tam vidíte, ale jakmile chcete něco trochu reálného (např. 4 lidi o víkendu tam a další víkend zpět, tak to nenajdete).
Na srpen jich je ještě dost, ale musí se vybírat dny.
Jak je to s tou Lublani? Vystoupit můžu ale zpět ne? Co je zas toto za capinu?
Ví se, kudy to bude trasované přes Maďarsko? Měl jsem pocit, že pořádná západní tangenta (Rajka – Hodoš) tam snad ani není. Zainvestovali tam Maďaři v posledních letech?
Jojo, da se to projet elektricky přes Csornu a Szombathely.
Ten maďarský partner má Vectrona, ale i pár kusů původem britské legendární motorove řady 47. Ostatně poslední významnější nasazeni této řady v Anglii v osobní dopravě byly rekreační noční vlaky do Penzance na te jejich riviéře. No nic, konec snění, Vectron to jistí.
To pojede do Rijeky všech 12 vozů nebo se souprava v Bratislavě rozdělí?
A kam by měl jet ten zbytek? 🙂
Vlak je v rezervačním systému a jízdním řádu vedený jako RJ1044/1047 v současné trase jezdící Praha-Bratislava.
Zpět do Prahy.
Všetkých 12 ide až do Rijeky
A jak tedy bude vyřešen obratový vlak?
Rozdělí se. Půlka pojede na koupání na Jadran a druhá půlka na koupání do Podhájské.
A bude se to losovat;-)
Skvělý nápad! To tam ještě doplním.
Zajímavé je, že je tam tak málo místa pro jídlo, leda že by ty šedá místa byl nějaký oddíl, a asi dodělávaj do těch jejich Bcmz od ÖBB klimu 🤔
Ale ty Bcmz jim nemohou stačit, když na ty jejich noční vlaky na Slovensko potřebují 5 vozů a na Chorvatsko 9 😂
Zjevně se jim před vámi podařilo utajit tu novinu, že ta první dodávka Bcmz z Rakouska nebyla jediná, pokud jde o lehátkové vozy.
Nemějte strach, neutajil. Pokud jde o lehátkové vozy, bylo jim dodáno 14 Bcmz od ÖBB, někdy v polovině minulého roku přivezli od SNCB vozy Bcm, dále od DB přivezli vozy Bvcmbz a Bvcmz určeny pro R8 ty byly dovezeny v červenci 2019, následně někdy v květnu 2020 9 vozů Bvcmz. Ale co je třeba říci, v rezervačním systému jsou vidět na koncích vozů 2 malá okénka a také vozy mají červené potahy jako mají Bcmz od ÖBB což jiné vozy nemají(zní to blbě, ale rezervačnímu systému se může věřit, protože když dojde ke změně řazení tj. místo plánovaného Bmz s… Číst vice »
3 vagony jsou na sezení, ostatní spací. Zadal jsem Praha – Crikvenica. Co je ale zvlášní je doba jízdy busu Rijeka – Crikvenica. Autem je to za půl hodiny a autobus to jede 3 a půl hodiny. Dále v jízdním řádu zhruba 45 minut na přestup do busu. Nemělo to hned navazovat?
Vám snad přijde 45 minutový přestup jako „nenavazování“? 😀
Když se z vlaku vyhrne 560 cestujících s kufry a bude tam na ně čekat 5-10 autobusů do různých směrů, do kterých se ty kufry musí zase naložit tak, aby se daly cestou logicky vykládat na mezizastávkách, je 45 minut na přestup tak akorát.
Ten autobus podle jejich mapky nejdřív obkrouží celý ostrov Krk a pak teprve bude pokračovat po pobřeží. Ale kdoví, jak to nakonec bude.
Do Splitu je to 21 hodin na ceste :/ to je drahe i zadarmo
noční vlaky nejsou o rychlosti ale o čase na nástupu – spánku a času příjezdu a hlavně času vzbuzení.
Jenže tady je to ještě hodně hodin autobusem.
primárně ten vlak není určen ro cestující do Splitu, tj, nepředpokládá se,že cestující do Splitu budou tvořit většinu cestujících
Taky to není konkurence letadlům, ale jednak autobusům (protože je to pohodlnější) a jednak osobním autům, protože v hlavní sezóně to při sobotním střídání turnusů netrvá autem o moc méně a ještě se někdo musí obětovat a řídit.
Autem jsem jel do Zagrebu cca 12 hodin (pravda se zácpou v Budějovicích a lijákem v Alpách), do Zadaru 16 hodin. Není to tak hrozné.
Ale možná moc stavím 🙂
Zadar se da za 12 hodin. Teda i za 10 bez zastavek a s rudejma ocima. Ale to uz je spis tortura. Vyrazeli jsme vetsinou v deset vecer pak nebyly moc zácpy
Tak mám vyzkoušeno když jedete v týdnu v plné sezoně navečer tak se dá Záhřeb (West Gate) Brno zvládnout za 4,5 hodiny…. A to jsem to jezdil v době kdy Slovinci neměli ještě hotovou celou dálnici…
A co jste proboha hledal v Brně?!
Minimálně pro první spoj směr Rijeka platí velmi zvláštní cenotvorba…z Prahy cena od 444 Kč, z Brna od 545 Kč, z Bratislavy od 585 Kč… 🙂
Doplnění: ceny platí pro studenta / důchodce.
je možné uplatnit státem hrazenou slevu na území ČR:).
To nerozporuji – zarazilo mě ale to, že cestující ze vzdálenější destinace (Praha) platí méně, než z bližší (Bratislava).
Pravděpodobně se jedná o tu dříve avizovanou podporu tuzemské turistiky, zde konkrétně jde o motivaci pro návštěvu Prahy.
Jo, to je fakt, na to možná zapomněl udělat PR v tomto krásném světle – díky kouzlu nechtěného. Jenže to by musel plnohodnotně zastavovat Lublaň. V Rijece asi nebude v létě moc nadšených cestovatelů do Prahy. Jo a panu Babišovi jste nejspíš zapomněli přičíst malé bezvýznamné plus za podporu incommingu.
>> Bdmteeo296
To Vám právě bylo vysvětleno: Globální cena pro plně platící, stejná odkudkoli. Důchodci z Bratislavy není, kdo by doplácel, důchodce z Prahy zaplatí za poměrnou část cesty v ČR jen 25%. Firma má ve všech případech příjem ve výši té globální ceny.
Základní cena 590 (585) je stejná pro všechna nástupní místa. Ale z Prahy / Brna se odečítá sleva pro studenty na území ČR, takže je to logické. Ostatně nejrůznější relační slevy umí udělat totéž i v normálním provozu…
Pracujeme paralelně. Byl jste ale rychlejší, zdrželo se mi odeslání z tunelu.
Zajímavá „kouzla“ s cenami, díky za upřesnění… 🙂
Nejde koupit, spojení neexistuje…
U webové verze jim záhadně nejde vždy Rijeka, přes aplikaci bez problémů. Ostatní destinace jdou bez problémů. Prý to řeší.
Už to jde, nesmím psát Rijeka, ale Rijeka vlak,, mají to zvláštní…
Asi potřebujou další PR článek o tom jak se jim pod náporem zhroutil systém 🙂 Jinak co myslite, kdyz spolupracuji s HŽ a SŽ, bude tam platit FIPka?
Jako vtip dobrý😂
Mně to jde na shop.regiojet, pokud dám jizdenky.regiojet haze to chybu
Idos to vůbec nenabízí.
😁😁😁😄😄😄😂😂😂