Cestovní ruch Dopravci Železnice

RegioJet začal prodávat jízdenky do Chorvatska, počítá s dvanáctivozovými vlaky

Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák
Vlak Regiojetu v čele s lokomotivou Siemens Vectron. Foto: Timotej Gruchalák

Společnost RegioJet zahájila prodej jízdenek na nové přímé železniční spojení mezi Českem a Chorvatskem. Firma počítá až s dvanáctivozovými vlaky a kapacitou 560 míst. Na vlaky v chorvatské Rijece budou navazovat autobusy, které rozvezou cestující do jednotlivých přímořských letovisek. Celkem půjde o šest autobusových linek do třiceti různých míst.

RegioJet začíná s cenou 590 Kč za místo k sezení a 790 Kč za místo v lůžkovém voze. Za autobus chce dalších 200-300 Kč podle vzdálenosti. V případě nákupu přes kreditovou jízdenku je cena o pětikorunu nižší.

Na rozdíl od jiných železničních spojení RegioJetu má dopravce poměrně přísné storno podmínky: 50% storno poplatek při zrušení dva týdny před odjezdem, jinak 100 %. Ještě včera byl storno poplatek 20 %.

V ceně jízdenky je vždy zahrnuta rezervace místa a veškerý palubní servis, který cestující dostanou během cesty – včetně kávy a drobné snídaně, připojení k internetu nebo zábavnímu portálu a využití dalších palubních služeb. Firma v pátek uvedla, že jen za čtvrteční večer prodala čtyři tisíce jízdenek.

Vlaky budou jezdit třikrát týdně, první vyjede 30. 6., poslední 26. 9. Z Česka pojede vždy v úterý, pátek a neděli, se zastávkami v Praze, Pardubicích, Brně, Břeclavi, pak pokračuje přes Bratislavu a Maďarsko do slovinské Lublaně, končí v Rijece.

Vlak bude složen z velkoprostorových vozů Astra s obrazovkami v sedačkách, oddílovými vozy pro skupiny cestujících a spacím vozem s lůžkovým kupé pro skupiny i jednotlivce. Cestující si budou moci ještě před odjezdem objednat přes internet občerstvení, které jim palubní personál nachystá při odjezdu spoje. Během cesty si budou moci objednat nápoje a další drobné občerstvení. Ráno před příjezdem do cílové stanice bude cestujícím zdarma podána káva s drobnou snídaní.

Souprava vlaku bude mít až 12 vozů s kapacitou 560 míst. Na provozu vlakových spojů spolupracuje RegioJet s Chorvatskými železnicemi HŽ, Slovinskými železnicemi SŽ a maďarskou společnosti Continental Railway Solution.

V Rijece budou navazovat autobusy RegioJetu, které budou čekat na příjezd vlaku, stejně tak budou mít cestující garantovaný přestup při cestě zpět.

146 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

No,ja jel dvakrát Jadran expresem a za mě luxusní. Celé Rakousko prosedět v klimatizovaném moderním jídelním voze,ma talíři mít kus žvance,zapít to zlatavým mokem a kochat se rakouskou přírodou na Semmeringu. U žlutého jídelní vůz nenajdete,tak si budete muset dát řízek mezi chleba,což není nic moc. Sedet a spát ve velkoprostorovém voze s dalšími cca 80 lidmi taky nic moc a teplé jídlo ani nemluvě. Jako marketingový tah,super,ale…..

Hezky česky

Říkal jsem, že to bude grandiózní úspěch, je to grandiózní úspěch.
Kontrastovat bude další ziskový rok pro RegioJet s miliardovými ztrátami ČD. Ty nejsou ani do dnešního data schopny začít prodej jízdenek do Evropy a ne to bože, vypravit nějakou linku navíc – to je u nich na roky plánování…

Radek Janata

ČD jízdenky do Evropy prodávají – na ty linky, o kterých se ví, že budou obnoveny.

A do toho Chorvatska prodávaly jízdenky taky, dokud tam jezdili vlaky (narozdíl do HŽ samotných, které prodej mezinárodních jízdenek online stále neumí).

Viados

Kolik se před lety platilo za 1 cestu v lůžkovém voze ČD do Splitu?

Radek Janata

To se nedá moc srovnávat, protože Split je daleko. Tak daleko, že obrat soupravy trvá dvakrát déle. Kdežto Rijeka se dá točit jednu noc tam, druhou zpět. Kromě toho, trať do Rijeky je celá elektrifikovaná. Ale můžete to srovnávat s cenami DB do vlaku Mnichov-Rijeka, který jezdí už spoustu let.

Viados

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-1993/
https://www.chorvatsko.cz/aktual/080401_autovlak_jadran.html

Takže po slevách to bylo v roce 2008 pro 1 osobu tam a zpět 3800 Kč, pro dvě osoby 6100 Kč. A to bylo na sedačce.

Webový archiv poskytne i třeba toto:
http://web.archive.org/web/20080523211128/http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=25121

Pro 4 člennou rodinu, vlastnící slevovou kartu, to tedy v roce 2008 vyšlo na:
8611 Kč za jízdné + 2896 Kč za léhátko ze 4 místném kupé, tj. 11507 Kč.

Jo, národní dopravce, to nebyla žádná charita. 😀

Koloušek

Nepřeju mu to, ale představa, že se podělá některý z těch jeho garantovaných přestupů na cestě do ČR a ostatní budou čekat hooooodiny, to bude dost nakrknutých lidí…

Jirka

Obzvláště v sobotu zpět, kdy jsou plné silnice. Ale má tam vatu, nějak si poradí.

Martin

Sotva se začaly prodávat lístky, vlaky jsou skoro vyprodané ! Palec nahoru ! Teď jsem zvědavej na komentáře ČDultras ! 🙂

MiKi

Upřímně, pokud dokončí sezónu podle plánu, tak budu na náš managment hodně naštvaný.

Zdeněk

Storno ale není 20%… Informace přímo z jejich webu:
Storno: více než 14 dnů do odjezdu: 50 %, méně než 14 dnů: nelze stornovat

VS

Dobrý den, zřejmě při tom změnili i týden na dva, jak, konec konců, uvádí i pan Zdeněk výše, tak to též, prosím opravte (osobně jsem to viděl při prohlížení si obsazenosti dne 30. června před několika hodinami, takže potvrzuji). Přeji hezký den a děkuji za zprovoznění diskuse i pro můj prohlížeč, byť se mi líbí méně než předchozí a s chybami v lokalizaci jako chybějící tečka za řadovými číslovkami v datu, případně názvy či zkratky názvu měsíce velkým písmenem, se nic nestalo, naopak přibyla další chyba v lokalizaci — „reply to“ — i když tato nemá snadné řešení, systém asi… Číst vice »

Kryšpín Jankovec

Vaše problémy bych chtěl mít 😂

Vilém

Zeptám se tedy ještě jednou a jinak: proč platí malé děti za místo ve vlaku, když na linkách ČD i jiných provozovaných třeba RJ ne? A nemyslím lůžko… Ví to někdo? 🙂

Tomas

protoze se tak RJ rozhodl? 🙂

uprimne .. to je jako ptát se, proc nekdo chodí na toaletu ve tri odpoledne a nekdo ve ctyri.

Koloušek

Je to jednoduché, dítě prostě zabere sedačku stejně jako dospělý. A pokud má takhle těsně postavené finance, tak u těch rodin, které tam hlavně pojedou, mu to udělá slušný výpadek. A upřímně je to děsně nespravedlivé. Proč bych měl jako dospělý dotovat sedačku nějakému dítěti?

Jenda

Protože v letadle se taky platí za sedačku a jedinný kdo za ni neplatí tak jsou „infanti“. Cestování má dle mého názoru vypadat tak, že kolik sedaček, tolik cestujících a ne to co tady provozují ČD a ještě se tím chlubí na billboardech (kampaň s námi jedete vždycky i bez místenky). Stejně se chovají i někteří autobusoví dopravci. Pokud pominu fakt, že si nemyslím, že by měli platit stejně ti, kteří stojí v uličce nebo sedí na zemi jako ti co sedí v kupé, tak na dálkových spojích stání v uličkách apod. taky dost odporuje bezpečnostním předpisům. Nutnost nemít místenku… Číst vice »

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Jakým bezpečnostním předpisům odporuje stání ve vlaku?

Paja

A není to tím, že to nařizuje vyhláška MD? Takže u mezinárodních spojů to nemusí platit?

Hala

„Sedm vyprodaných souprav během večera. RegioJet našel s vlaky do Chorvatska zlatý důl“:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/regiojet-hlasi-masivni-zajem-o-spoje-do-chorvatska/r~528aea1eac9011eab408ac1f6b220ee8/

Ludva

Tak zlatý důl bych si představoval trochu jinak 😀. Vyprodat sedm vlaků za zaváděcí ceny při kterých prakticky nic nevydělá. To je reklamní kampaň ne zlatý důl. To je to samé, jako kdyby jsi o nějakém řetězci prohlásil, že objevil zlatý důl, když by vyhlásil akci a masové slevy a lidé by se mu poprali o košíky u pokladen 😀.

VS

Dobrý den, o zlatý důl v běžném slova smyslu asi nepůjde (v realitě je ne každý tak výdělečným, jak se může zdát), ale výdělek nemusí být špatný, zvláště pokud se neporovná s nulou, ale se ztrátou, kterou by získával za vagóny stojící na odstavných kolejích a lidmi ponechanými doma za 60 % mzdy. Což může celou akci posunout do jiného světla — sníží ztráty, možná je eliminuje, možná trošku vydělá, udělá si PR, naváže spolupráci s Chorvaty a Slovinci, vyzkouší chod partnerů i infrastruktury na vlaku, který asi má rezervy na dohánění zpoždění, prozkoumá trh (byť zkreslený trh, ale přece… Číst vice »

Jirka

360 míst ke spaní, 200 míst k sezení při plné obsazenosti 790*360+590*200 = 402400 Kč.
Poplatek za využití drážní cesty odhaduji na 30 tisíc Kč. Náklady na zaměstance také desetitisíce, vagony a lokomotiva by mu beztak stály ladem. Na něco jsem zapoměl? Kde jsou ty velké náklady?

Bumbál

Zkus spočítat náklady na zaměstnance na cestu tam a zpět. Včetně odvodů a zdravotního samozřejmě…

Jirka

Zpět bude také vytížený (kromě prvních vlaků), a náklady počítám 10 lidí, každý 300 Kč na hodinu, * 15 hodin ….10*300*15 = 45000 tis. Kč. Stále to jsou desetitisíce.

Iveta

Náklady na dopravní cestu jsou podle kategorie tratě ,hmotnosti vlaku,druhu vlaku a v případě Jančury je to do Břeclavě 9877,54Kč.Toto je běžně dostupné na portále provozování dráhy.Dále za hranicí to je ještě skorem 1000km a to cenu nevím,ale vím že budu muset zaplatit něco společnosti v Madarsku na kterou pojedu ,SŽ a HŽ ,něco za odstavení soupravy v Rijece ,případný servis pokud se mě tam něco posere,zajistit případnou pomoc pokud se mě posere loko na cestě ,ale hlavně ten Vecktron něco papá a na takovou vzdálenost to asi za 10 tisíc nebude při vozbě 12 ti vozů .Tak že můj… Číst vice »

Jirka

Z Břeclavi to bude rozhodně méně než 1000 km. Odhaduji tak 700 km. A když do Břeclavi je to 10 tis Kč, tak ten zbytek by měl být tak 30 tisíc Kč. Ale žádné statisíce.

R2R2

Nemam uplne presnou predstavu o ochote dnesnich studentek pracovat prakticky zadarmo, ale stejne se mi moc nechce verit, ze by nekdo chtel travit cca 30 hodin praci za nabidku mene nez 8hodinove prestavky u more a 1000 korun. Pokud vubec 8hodinova prestavka pripada v uvahu, je mozne, ze se perzonal v Rijece stara o pripravu vlaku na cestu zpet.

Jirka

Tak litr je samozřejmě nesmysl, já počítám 300 Kč s odvody, tj asi 230 Kč za hodinu hrubéhé. 230*30 = 6900 a ne litr za obě cesty, fírové budou mít více.
Nicméně, když budeme počítat a jednu jízdu 40 tis využití cesty, 50 tis zaměstnance, tak při plné obsazenosti bude hodně v zisku. Možná mi něco uniká, ale takto tov vidím.

Ondr4H

Chce to 13. vagon na basy piv a řízky!

Vlakový nadšenec

😂😂😂

alfonz

Tak tohle je firma od desití k pěti, prodej odložen a nakonec vysvitne že pulka zástavek chybí ako Slovinska Lublana !

ABC

Nevyjedou! Nad propastí! Do švestek!

Jiří Kocurek

Provozovat vlak k moři dokáže každý. Ať se ukáže na lokálce do Mochova!

ABC

a bez dotací!

Daniel Mach

Tak před chvilkou jsem četl, že mají skoro vyprodáno. Ale máte pravdu, že zmizela ta Lublaň. Ta mě přitom lákala víc než Rijeka.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/chorvatsko-dopravce-flixbus-regiojet-smartwings-jizdenka.A200612_114339_eko-doprava_mato

Ludva

Jančura přiznal, že jde do velikého rizika. Že teprve při devadesátiprocentní obsazenosti bude na nule a ne ve ztrátě. Této obsazenosti dle mého bude těžko dosahovat. Vzhledem k rozdílné době, po kterou budou lidé na dovolené, vždy budou nějaká místa a to možná někdy i dost veliký počet volna. Do plusu se bude dostávat těžko.

kakov

tak otázka zní, zda v budoucnu nezvýší cenu jízdenek, uvidíme, dejme mu tuto sezónu na rozjezd a pak uvidíme, jestli bude pokračovat nebo ne, každopádně jestli to někomu v ČR může vyjít, je to právě Jančura (i když Jančuru osobně nesnáším)

Zlámalík

Do švestek! 😀

navratp

Co vám osobně provedl?

kakov

jestli chcete, napište mi na email kakov@atlas.cz, rád Vám to podrobně vysvětlím soukromě, sem bych to netahal

svojsin

Obsazenost:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/regiojet-hlasi-masivni-zajem-o-spoje-do-chorvatska/r~528aea1eac9011eab408ac1f6b220ee8/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_content=default&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne

Co vím, tak přidávají ( bus spoje ) i firmy jezdící pro Flix, ovšem pod svojí značkou (nebo nějakou cestovkou) a stahují řidiče „zpět na frontu“….

V.N.

Jančura mne několikrát přesvědčil o tom , že ví co dělá. Holt postavit dlouhodobý byznys na nohy není o vejvaru hned ze začátku , ale dlouhodobé tvrdé práci bez nějakých větších zisků ze začátku….

jarda V.

můj názor je ten že na nule bude, vyprodá to a krom toho celá republika nemluví o ničem jiném, je toho plná televize a radio, takovou reklamu na obnovení „ostatních linek“ by nezaplatil….. 🙂 Sám velký šéf říkal že každá koruna investovaná do reklamy se vrátí 2x…… a tohle je prostě megareklama.

Vilém

Prosím informovanější o vysvětlení, jestli tedy je… Cena za tři dospělé – 1770 korun. Cena za dva dospělé a jedno batole – 1582 korun. Chápu asi, že Jančura „rejžuje“, ale proč to tak nemá i na dalších linkách?

Tomáš Štěpán

To je vážně někdo až takový zoufalec že pojede jak za dob dinosaurů do jugošky vlakem?:DD

Ludva

Už jsem to tu psal. Cesta tam i zpět pro čtyřčlennou rodinu ( při menším počtu riskujeme cizí osoby v kupé ) zhruba 8000 a to je jen zaváděcí cena. Auto přijde přibližně na polovičku. Mohu si vzít více věcí sebou třeba i kola a na dovolené jsem mnohem svobodnější. Za mě na prvním místě letadlo, kousek za ním vlak, pak dlouho nic a následuje autobus, tam alespoň nemusím přestupovat a vlak až ta poslední varianta.

Ludva

Pardon překlep 😀 kousek za letadlem samozřejmě auto.

kakov

nemějte strach, své zákazníky si tato linka najde, ve vnitru už je trend preferování vlaku dlouho patrný

kakov

PS: pokud Vám jde primárně o úsporu peněz, doporučuji žádnou dovolenou nemít, to je nejlevnější, ušetříte náklady na ubytování stravu a další, plus pokud budete chodit do práce, ještě si vyděláte….

Ludva

Asi jsi přehlédl co preferují na prvním místě viď 😀

kakov

nebojte nepřehlédl, ale vy jste asi přehlédl, že si netykáme

Ludva

O tak to se omlouvám. Nechtěl jsem urazit.

kakov

ok, děkuji, asi jsem to taky nemusel hned psát

Ludva

A doufám že cestující v RJ budou ukázněně vracet podšálky 😀

123

Tohle je čistě alternativa k autobusu. Rozhodně ne k autu … myšleno tím, že kdo zvládá cestu autem, tak se do toho vlaku asi těžko požene, ale proti busu mi to přijde zlaté.

I když asi spíš jen pro tu Istrii (což by zrovna mně vůbec nevadilo), dojet do R a pak se x dalších hodin plácat busem už by taková hitparáda nebylo.

kakov

tak nejvíce cestujících určitě bude do Rijeky a širšího okolí (tj. Istrie, Crikvenice a pod.), jak jsem psal níže, Split je určitě není myšlen jako hlavní lákadlo pro cestující, pokud to pro něj bude jezdit místní partner, který by jel Rijeka-Split tak jako tak a jen se do busu prodá jízdenka, tak proč to nenabídnout

Dáda

No není to nejlevnější druh dopravy. Ale je to relativně klidnej druh dopravy. Večer do toho vlezete, dáte si lehkou večeři, jde se spát… Rerálně uvažuju, že bych se s děckama otočil na „výlet“ 2÷3dny do Chorvatska. Ráno vás vzbudí (nebo s evzbudíte sám) dáte si snídani a jse na místě. Pro prcky by to byl zážitek, jet ve valku v posteli :-)) . Nedovedu si ovšem představit tuhle cestu v Astře. Popisuju lůžkový kupé. Jeto to „na sedačce“ je masochismus, který já nechápu. To si to odsedím v autě, a jedu Dům Dům bez potřeby štrachat se na /… Číst vice »

R2R2

V me socialni bubline je to vetsinou naopak, drtiva vetsina lidi, se kterymi jsem mel moznost nejen o teto lince, ale i o cestovani obecne, hovorit, by preferovala vlak pred autobusem, zejmena pokud se jedna o luzkovy vlak. Je to mnohem pohodlnejsi nez autobus a do Chorvatska dorazite v podstate odpocaty. Pokud berete jako jedno z dulezitych kriterii cenu, tak je opet vlak pomerne dobrou volbou (alespon pri soucasne akcni cene), autobusy nejezdi vyrazne levneji, spise naopak a letenky jsou vetsinou vyrazne drazsi. Levnejsi muze byt plne obsazeny automobil s levnym provozem (nebo pri ignorovani casti nakladu), pak je jen… Číst vice »

ABC

do Rieky je to nějakých 800 km. samozřejmě s nějakým vrakem co jezdí 20 km denně to riziko být může….

Jenda

RegioJetem si kolo nevezmeš, viz rozhovor na iDNES v pořadu Napřímo s Jančurou

Viados

Pro čtyřčlennou rodinu v čtyřlůžkovém kupé tam a zpět za 5542 Kč.

Jirka

Jsou lidi, kteří auto nemají ve stavu, ve kterém by mohli dojet do Chorvatska a vlak je lepší než autobus. Já osobně při cestě na sever Chorvatska upřednostňuji auto. Ráno v 7 vyrazím z Prahy a za 9 až 10 hodin jsem i s přestávkami v na místě. Podobný čas jako na východ Slovenska.
Ten vlak není špatný. Pozdě odpoledne/večer se vyrazí a ráno je člověk v Chorvatsku. Škoda jen té jízdní doby. Měla by být o pár hodin kratší, tak, aby mohl jít člověk spát a ráno se probudil v Chorvatsku. 17:20 je příliš brzy.

ABC

Já vyrazím tak v deset večer, tj. ani si nemusím brát ten den dovolenou. V Rakousku si dám dvě tři hoďky šlofíka v autě když chci a na Krku jsme většinou dřív než má domácí nachystanej apartmán…. zpátky jedu po poledni a před půlnocí jsem doma….

Jirka

Tak to já se zase rád vyspím. Jet na noc mne neláká a pozdě odpoledne se po příjezdu stihnu i vykoupat. Vy spíte někde dvě tří hoďky v Rakousku v autě. Dejte pokoj. Stejně je možné se většinou ubytovat až od 14 a já tam přijedu mezi 16-17.

ABC

když se budu chtít vyspat tak pojedu v osm ráno a budu tam v těch 5 odpoledne

Viados

Po jedné cestě na lyže do Val d’Isere, která trvala 20 hodin a z toho bylo 10 hodin popojíždění v kolonách na posledních 100 kilometrech, se už můžu vykašlat na nějaké hrdinné polykání kilometrů za volantem, i když mám auto, které by to v pohodě zvládlo. Já to odmítám zvládat. 😉 Všechny odhady cesty autem jsou vždy za předpokladu, že se cestou nic nestane. Jednou jedete ze Znojma do Dubrovníku 8 hodin, jindy klidně 16. A vůbec to nezávisí jen na vás. Jednou jsem jenom na trase Plzeň – Frankfurt míjel 8 dopravních nehod – za jednu cestu, za pouhých… Číst vice »

Jindra Gorner

Nevím, proč je někdo zoufalec,když jede vlakem. Já vlakem jezdím rád a za zoufalce se nepovažuji.

Riki

Jindro, to některejm zoufalcům nevysvětlíte 🙂

Jiří Kocurek

Když mu tam bude platit FIPka?

Karel

Velmi pohodlné přes noc ve velkoprostorovem voze

Jakub

Co je na tom pohodlného?

Dan
Jirka

V autobuse je to přes noc ještě horší.

Petr

No v Astře je to pořád o dost pohodlnější než v kupé. Sedí se po dvou, takže si můžete aspoň natáhnout nohy a zaujmout nějakou jakž takž pohodlnou pozici.

Frantisek

Obdoba autobusu, klidnější chod, prostornější záchod.

Daniel Mach

No asi jako v letadle.

Martin

Zkouším rezervační systém a na výběr mám vždy jen 3 vozy – jeden na sezení a 2 na lůžko. Nevíte jak to funguje s těmi ostatními vozy? Zpřístupní je později, nebo to je vyhrazeno pro prodej přes přepážku?

Radek Janata

Buď si tím vyhrazují právo je v případě nezaplněnosti vlaku vůbec nezařadit, nebo už je prodali nějaké cestovce.

Víťa

Nebo taky možnost, omezení toho, aby se vlak nevyprodal z Prahy dali se jízdenky koupit i z Bratislavy.

David

Nestrašte ještě Bratislavou!

Tomáš Havel

Noční vlaky mají pořád velký potenciál stačí se podívat do Rakouska jak hustou síť nočních vlaků mají. Jinak od 26.6. by ČD měli obnovit noční spoj EN Slovakia Praha – Humenné ale jízdenky na ně stále nelze koupit, což moc nechápu přeci na noční spoje se většinou den předem jízdenku nekupují..

Kirak

By mě zajímalo kolik na tom prodělá

Jan

Nejprve si zjistěte jaký je o ten spoj zájem.

Jirka

Proč by měl? 360 míst ke spaní, 200 míst k sezení při plné obsazenosti 790*360+590*200 = 402400 Kč. Za jízdu vlaku v jednom směru to není špatné. Navíc vagony a lokomotivu stejně nemá kde jinde uplatnit.

Jan

Hlavně těch míst za akční cenu je minimum a jsou spíš pro méně populární dny, zbytek vychází dráž, takže spíš to půjde někam k milionu za vlak.

Twix

To je otázka… a kolik státní dráhy vydělaly na tom, že posledních několik let podobný spoj nenabízely?

kakov

už aby vyjel 😉 pak skončí diskuze co a jak, a hlavně poznáme, zda se dostavil úspěch 😉

Martin K.

Dne 30.6. budeme vědět obsazenost jistě, mezitím rezervační systém napoví. 😉

Tuzemák

Doufám zde na „Zdopravy“ v online přenos z první jízdy, nebo z některé z dalších. Zkušenosti, hodnocení cesty, lůžka, jídlo..apod.

Bob

Doplnil/opravil bych pár informací:
1) podle rezervačního systému vlak bohužel nestaví v Lublani, což je škoda
2) mírně nižší ceny lze dosáhnout po vytvoření účtu – pak je cena od 585 Kč
3) pro studenty, důchodce a ZTP je cena jen 444 Kč (počítá se tak, že na poměrnou část jízdy po území ČR se uplatňuje sleva 75%, tudíž z Břeclavi tu slevu prakticky nepocítíte)
4) u návazných autobusů je uvedeno, že je provozuje partnerský dopravce, nikoli Regiojet

Bob

A koukám, že v 11 večer už je první spoj vyprodán. A některé další skoro vyprodané. Zatím dali do prodeje 160 jízdenek na každý spoj, předpokládám, že další půjdou do prodeje později už za vyšší cenu.

Jirka

Koukám, že ráno je lůžko pro čtyři osoby prakticky nemožné koupit, aby byly u sebe.

Jan

S těmi lůžky jsem to nepochopil. Na jedné straně jsou levná, na druhou stranu je problém je koupit.

Radek Janata

Reklama. Letenky za 9.99 EUR je taky problém koupit. Ano, na některé termíny je tam vidíte, ale jakmile chcete něco trochu reálného (např. 4 lidi o víkendu tam a další víkend zpět, tak to nenajdete).

Jan

Na srpen jich je ještě dost, ale musí se vybírat dny.

Martin

Jak je to s tou Lublani? Vystoupit můžu ale zpět ne? Co je zas toto za capinu?

Martin V.

Ví se, kudy to bude trasované přes Maďarsko? Měl jsem pocit, že pořádná západní tangenta (Rajka – Hodoš) tam snad ani není. Zainvestovali tam Maďaři v posledních letech?

Kubrt

Jojo, da se to projet elektricky přes Csornu a Szombathely.
Ten maďarský partner má Vectrona, ale i pár kusů původem britské legendární motorove řady 47. Ostatně poslední významnější nasazeni této řady v Anglii v osobní dopravě byly rekreační noční vlaky do Penzance na te jejich riviéře. No nic, konec snění, Vectron to jistí.

D.S.

To pojede do Rijeky všech 12 vozů nebo se souprava v Bratislavě rozdělí?

Jirka

A kam by měl jet ten zbytek? 🙂

Matti

Vlak je v rezervačním systému a jízdním řádu vedený jako RJ1044/1047 v současné trase jezdící Praha-Bratislava.

D.S.

Zpět do Prahy.

Viliam

Všetkých 12 ide až do Rijeky

D.S.

A jak tedy bude vyřešen obratový vlak?

David

Rozdělí se. Půlka pojede na koupání na Jadran a druhá půlka na koupání do Podhájské.

123

A bude se to losovat;-)

David

Skvělý nápad! To tam ještě doplním.

Jiří 24

Zajímavé je, že je tam tak málo místa pro jídlo, leda že by ty šedá místa byl nějaký oddíl, a asi dodělávaj do těch jejich Bcmz od ÖBB klimu 🤔

Jiří 24

Ale ty Bcmz jim nemohou stačit, když na ty jejich noční vlaky na Slovensko potřebují 5 vozů a na Chorvatsko 9 😂

Matti

Zjevně se jim před vámi podařilo utajit tu novinu, že ta první dodávka Bcmz z Rakouska nebyla jediná, pokud jde o lehátkové vozy.

Jiří 24

Nemějte strach, neutajil. Pokud jde o lehátkové vozy, bylo jim dodáno 14 Bcmz od ÖBB, někdy v polovině minulého roku přivezli od SNCB vozy Bcm, dále od DB přivezli vozy Bvcmbz a Bvcmz určeny pro R8 ty byly dovezeny v červenci 2019, následně někdy v květnu 2020 9 vozů Bvcmz. Ale co je třeba říci, v rezervačním systému jsou vidět na koncích vozů 2 malá okénka a také vozy mají červené potahy jako mají Bcmz od ÖBB což jiné vozy nemají(zní to blbě, ale rezervačnímu systému se může věřit, protože když dojde ke změně řazení tj. místo plánovaného Bmz s… Číst vice »

Jirka

3 vagony jsou na sezení, ostatní spací. Zadal jsem Praha – Crikvenica. Co je ale zvlášní je doba jízdy busu Rijeka – Crikvenica. Autem je to za půl hodiny a autobus to jede 3 a půl hodiny. Dále v jízdním řádu zhruba 45 minut na přestup do busu. Nemělo to hned navazovat?

Tomas

Vám snad přijde 45 minutový přestup jako „nenavazování“? 😀

MartinS.

Když se z vlaku vyhrne 560 cestujících s kufry a bude tam na ně čekat 5-10 autobusů do různých směrů, do kterých se ty kufry musí zase naložit tak, aby se daly cestou logicky vykládat na mezizastávkách, je 45 minut na přestup tak akorát.

Viados

Ten autobus podle jejich mapky nejdřív obkrouží celý ostrov Krk a pak teprve bude pokračovat po pobřeží. Ale kdoví, jak to nakonec bude.

Dan

Do Splitu je to 21 hodin na ceste :/ to je drahe i zadarmo

KarelF

noční vlaky nejsou o rychlosti ale o čase na nástupu – spánku a času příjezdu a hlavně času vzbuzení.

Jirka

Jenže tady je to ještě hodně hodin autobusem.

kakov

primárně ten vlak není určen ro cestující do Splitu, tj, nepředpokládá se,že cestující do Splitu budou tvořit většinu cestujících

Spálená tlumivka

Taky to není konkurence letadlům, ale jednak autobusům (protože je to pohodlnější) a jednak osobním autům, protože v hlavní sezóně to při sobotním střídání turnusů netrvá autem o moc méně a ještě se někdo musí obětovat a řídit.

Josef Trögl

Autem jsem jel do Zagrebu cca 12 hodin (pravda se zácpou v Budějovicích a lijákem v Alpách), do Zadaru 16 hodin. Není to tak hrozné.
Ale možná moc stavím 🙂

Roman

Zadar se da za 12 hodin. Teda i za 10 bez zastavek a s rudejma ocima. Ale to uz je spis tortura. Vyrazeli jsme vetsinou v deset vecer pak nebyly moc zácpy

vrtal

Tak mám vyzkoušeno když jedete v týdnu v plné sezoně navečer tak se dá Záhřeb (West Gate) Brno zvládnout za 4,5 hodiny…. A to jsem to jezdil v době kdy Slovinci neměli ještě hotovou celou dálnici…

David

A co jste proboha hledal v Brně?!

Bdmteeo296

Minimálně pro první spoj směr Rijeka platí velmi zvláštní cenotvorba…z Prahy cena od 444 Kč, z Brna od 545 Kč, z Bratislavy od 585 Kč… 🙂

Bdmteeo296

Doplnění: ceny platí pro studenta / důchodce.

Killingslice

je možné uplatnit státem hrazenou slevu na území ČR:).

Bdmteeo296

To nerozporuji – zarazilo mě ale to, že cestující ze vzdálenější destinace (Praha) platí méně, než z bližší (Bratislava).

Marťas

Pravděpodobně se jedná o tu dříve avizovanou podporu tuzemské turistiky, zde konkrétně jde o motivaci pro návštěvu Prahy.

Mirek Zv.

Jo, to je fakt, na to možná zapomněl udělat PR v tomto krásném světle – díky kouzlu nechtěného. Jenže to by musel plnohodnotně zastavovat Lublaň. V Rijece asi nebude v létě moc nadšených cestovatelů do Prahy. Jo a panu Babišovi jste nejspíš zapomněli přičíst malé bezvýznamné plus za podporu incommingu.

Mirek Zv.

>> Bdmteeo296
To Vám právě bylo vysvětleno: Globální cena pro plně platící, stejná odkudkoli. Důchodci z Bratislavy není, kdo by doplácel, důchodce z Prahy zaplatí za poměrnou část cesty v ČR jen 25%. Firma má ve všech případech příjem ve výši té globální ceny.

MartinS.

Základní cena 590 (585) je stejná pro všechna nástupní místa. Ale z Prahy / Brna se odečítá sleva pro studenty na území ČR, takže je to logické. Ostatně nejrůznější relační slevy umí udělat totéž i v normálním provozu…

Mirek Zv.

Pracujeme paralelně. Byl jste ale rychlejší, zdrželo se mi odeslání z tunelu.

Bdmteeo296

Zajímavá „kouzla“ s cenami, díky za upřesnění… 🙂

Džamel

Nejde koupit, spojení neexistuje…

Džamel

Už to jde, nesmím psát Rijeka, ale Rijeka vlak,, mají to zvláštní…

Anonym

Asi potřebujou další PR článek o tom jak se jim pod náporem zhroutil systém 🙂 Jinak co myslite, kdyz spolupracuji s HŽ a SŽ, bude tam platit FIPka?

BR193EEL

Jako vtip dobrý😂

Petr766

Mně to jde na shop.regiojet, pokud dám jizdenky.regiojet haze to chybu

Marcel Stancl

Idos to vůbec nenabízí.

Chronosphere

😁😁😁😄😄😄😂😂😂

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO