RegioJet za čtvrtletí dosáhl zisku, cestujících přibylo
Souprava RegioJetu poprvé na vídeňském hlavním nádraží. Foto: RegioJet
Tuzemský železniční dopravce RegioJet, který provozuje komerční vlaky Praha – Ostravsko, Praha – Košice a Praha – Brno – Vídeň/Bratislava,
Mě by spíš zajímalo jak se na zvýšení počtu cestujících podepsaly státní slevy.
Rozhodujícím způsobem, ostatně proto se to zavádělo. -70 vs +18 vzhledem k 12,6 % a nárůstu cen jízdného myslím dovoluje tuto interpreraci dosti bezpečně.
A nepomíchal to jako v té zprávě z minulého týdne. Tady se mluví o RegiojetCZ přitom třeba ve Štrbě na nádraží je, že vlaky na Košice provozuje RegiojetSK. Vůbec nepochybuji o tom, že vlakový personál má dvě smlouvy se dvěma společnostmi už jenom z důvodu diet. No uvidím pak v důchodu 🙂 No, ale jak se říká. Přej a bude ti přáno. A stále prodává všechny jízdenky Student agency, k.s.? Ten tak hezky čachruje s účetnictvím a stálou změnou společností, že se divím FÚ. Ale není žalobce, není soudce… 😉
RegioJet běžně přesouvá své zaměstnance přes celé území bývalého Československa, podle aktuálních provozních potřeb. Jedna z pokladních na hlavním nádraží v Praze mluví slovensky se silným východňárským akcentem. Na nočním vlaku Praha – Košice jede celou cestu jedna vlaková četa, zpravidla slovenská.
Ve smlouvě s Ústeckým krajem je výslovně napsáno, že průvodčí mohou mluvit i slovensky + cizím jazykem (angličtina, němčina). Je to právě za tím účelem, aby bylo možné přesouvat zaměstnance podle potřeby.
Tak tohle je vážně nechutný co si ten Regiojet dovoluje. To je poprvé, fakt poprvé, co slyším o tom, že někdo za pokladnou v Praze mluví Slovensky. Neslýchané!
Nevím co je čachrováním, že jízdenky prodává jedna společnost pro ty druhé? Všechno zastřešuje matka a pak jsou dceřinky a předpokládám že DIČ mají jako skupina
Nemá. UPOZORNĚNÍ! Od 1. 5. 2019 došlo k rozdělení podnikatelské činnosti společnosti STUDENT AGENCY k.s., na úsek podnikající v oblasti osobní přepravy cestujících a na úsek poskytující služby v oblasti cestovního ruchu.
Podnikání v oblasti osobní přepravy bude po realizaci rozdělení nadále provozováno pod stávající obchodní firmou STUDENT AGENCY k.s.. Podnikání v oblasti cestovního ruchu (letenky, zájezdy, jazykové a pracovní pobyty) bude provozováno nově vznikající společností STUDENT AGENCY TRAVEL k.s., IČ: 081 20 803, se sídlem Brno, náměstí Svobody 86/17, PSČ 602 00.
Na tom nic zvláštního není.
jedna se pouze o vlaky? jsou v te castce autobusy take zapocteny? diky
Loni měl v prvním kvartálu -70mil. a nakonec +102mil? Teď +18mil za kvartál. To stojí za hlubší studium dat. 😉
Tak zřejmě dostal majitel stejný nápad dřív než vy…
tak nekam se tech 6 giga rozpustit musi…
Martin: Zálohy a platby za nové lokomotivy traxx a nové vagony Astra, rekonstrukce dalších vagonů.
Podstatný je meziroční růst cestujících.
Máte to trochu pomotané, těch -70 mio bylo za první čtvrtletí a +102 mio bylo za celý rok, tedy včetně následujících tří čtvrtletí.
Nemám to pomotané, jen mě zaskočila to, jakou musí mít ekonomiku ve zbylých kvartalech když se dostane do takového plusu za rok. Potom těch 18 je málo. Právě že nejde jen vynasobit 18×4…
Řekl bych, že první kvartál bude v podnikání s open-access vlaky nejslabší – druhý+třetí vytáhnou prázdniny a obecně letní sezóna, čtvrtý vánoce, ale první žádný takový cestovní peak nemá..
A co zimní lyžařská sezóna? No, je pravdou, že Jančura svými vlakovými relacemi nějaké velké „lyžařské“ frekvenci asi příliš nevyhovuje – snad jen na sever Slovenska, kam ale zase nějaké extrémní množství šeských návštěvníků nejezdí.
Dneska už se vlakem na lyže nejezdí. Nekoukejte tolik na film Anděl na horách, to je polovina minulého století.
Po Čechách či Moravě na jeden den jistě ne – ale na „lyžařskou“ dovolenou na týden někam dál, to naopak = proč ne, zejména když je to spojenou s nějakou slevou či výhodou (ski-pass, apod.)?
To spíš opačně, ne? Na jeden den na běžky jsem jezdíval z Brna naprosto pravidelně – ostatně ten vlak jezdí dodnes jako Sp 1436 Pernštejn, dokonce i ve stejném řazení – brejlovec s byméčkama. O půl deváté z KrPole, v deset v Novém Městě. Oproti tomu vlakem na lyžařskou dovolenou jsem jel jedinkrát v životě jako gymnazista. Z Brna do Frenštátu, pak ještě kousek autobusem a poslední čtyři kilometry pěšky do kopce (k tomu dvoje lyže, kytaru a jídlo na půl týdne). Důvod byl jediný – nikdo z nás ještě neměl řidičák, takže jsme si nemohli půjčit auto. 🙂 Dneska… Číst vice »
Tronda – zkratka pro milion je „mil“ – nikoli „mio“
Ty zkratky se používají obě, byť mio řidčeji