RegioJet z Vídně na Ukrajinu a více pendolin do Košic. Správa železnic odhalila návrh jízdního řádu

Praha hlavní nádraží. Foto: Jan SůraPraha hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra

Správa železnic zveřejnila na svých stránkách návrh na nový jízdní řád, který začne platit 13. prosince. Zatím jde pouze o

149 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Riki

Co to je zase za titulek, Regiojet nanejvýše do Přemyšle nebo na konec světa kde nic není, do Medyky.
Tak jakýpak na Ukrajinu, to by musel dojet do první stanice a nebo nejlépe do Lvovu.

SP45-116

W Mostiskach 2 nie ma toru przy peronie normalnotorowym. Albo do Medyki/Przemyśla na przesiadkę, albo aż do Mościsk 1 po splocie 1435/1520mm i tam przesiadkę na Lwów.

libor

Si říkám, když vyhodili ten Kostelec u Jihlavy, proč nevyhodili i třeba Ražice, přestup směr Písek se dá v klidu ve Strakonicích na obě strany…

Kuba

Ale jen v pracovní dny.

libor

tak to mi uniklo, to je jiná..

Xapadlo

V souvislosti s Pendoliny pod Tatrami: Nevíte někdo, zda slovenské železnice chystají nějakou modernizaci na trati mezi Žilinou a Košicemi? Nepamatuju si, že by tam už něco zmodernizováno bylo..

Xapadlo

Děkuji za odpověď. Takže je to tak, jak jsem si myslel. Mezi Žilinou a Košicemi není ani jeden úsek zrekonstruovaný. Z jakého důvodu se tam potom nasazují pendolina?

M19

To je spíš dotaz na někoho z ČD. Já si mohu jen tipnout. Konkurence, potřeba využít jednotky, většina trati z Prahy do Košic z rekonstruovaná je.. Vectrony u Regiojetu také umí jezdit rychleji než to využívají… důvody budou asi obdobné, proč se obě firmy rozhodly jak se rozhodly… ale to berte jen jako názor, ne věcný fakt

LAP

Druhé pendolíno do Košic je super, konečně pořádný rychlý vlak odpoledne z Prahy s výtečnou jízdní dobou ! Spojení přes den Ex2 je k ničemu (přestup, zpoždění) a žluté vlaky od doby, co jsme stáli 5 hodin pod Tatrami kvůli poruše mašiny raději vynechávám.

Kuba

No nevím, nasazovat naklápěcí soupravu tam, kde v půlce trasy nemůže vůbec klopit, není zrovna ekonomické. Ty soupravy se nakupovaly, aby přinesly zrychlení na klikaté české koridory, ne aby se ploužily po oraništi pod Tatrami.

Martin

Tak ona je to 3 systemova jednotka, ale vyuziva jen jeden system 3kV ss, je naklapeci, ale na trati na ktere jezdi klopeni vyuzije jen minimalne, ma max. 200km/h, umi i 230km/h, ale nemuze to vyuzit…

Kdysi jsem s nim jezdil do Brna, kdyz jezdilo do Vidne a Bratislavy a paradne to klopilo mezi Svitavami a Brnem, take jizdni doba byla nejlepsi oproti jinym vlakum…

Jenze holt se jich koupilo jen 7, se zpozdenim, do Rakous a Korutan jezdi RailJet a drahy se s nim snazi konkurovat RegioJetu a Leo Expressu na trati Praha-Ostrava…

Jiří Kocurek

On by se měl ten vlak především vyprodat, ať už klopí nebo ne.

Ic540

Taky se na tom nedají přidávat a ubírat vozy dle poptávky…

Pravdepodobnost

LOLOSTRAVA
_
Posledni nocni vlak:
21:11 odjezd na Slovensko (pak 23 a nocni vlaky)
18:55 odjezd do Prahy (pak 2 rano a nocni vlaky)
_
Prvni ranni vlak:
08:05 prijezd ze Slovenska (06:02 z Cadce)
09:06 prijezd z Prahy

Jako kdyby hukvaldy nemohly zajizdet az do ceske trebove. Tak ale jasny, nemuzou protoze kdyz se nekde zrusi zavazek tak ho nejde zavadet v casech kdy nikdo jezdit nechce.

Takze Ostrava zustava jedinym krajskym mestem ze ktereho se uz do hlavniho mesta po klekanich nedostanete. A ze z vetsiny ostatnich jede posledni spoj okolo 21.
#OSTRAVEXIT

Jan

Máte pravdu, s MD v tomhle není řeč. Nezbava, než je bombardovat dotazy a připomínkami.

Tomask

No, z krajského města Liberec se nedostanete ani za bílého dne…

Pravdepodobnost

20:03 odjizdi posledni vlak z liberce s prijezdem do prahy kolem pulnoci. Coz je pred poslednim rozjezdem vlaku z hlavniho nadrazi o pul jedne.

abc

Super spojení. 120 km za 4 hodiny.

Radek Janata

Pořád to ovšem jde.

Tomask

140 km, 4h,10 min, prům.rychlost 33,6 km/h,— to radši pojedu na kole 🙂

Jiří Kocurek

Z krajského města Zlína do Prahy bez přestupu?
Odjezd 5:30, příjezd do Prahy v 9:02, zpět v 18:23 a příjezd do Zlína 22:27.
To je veškerá dálková doprava ze Zlínského nádraží.

Kuba

Navrhuji přejmenovat otrokovické nádraží na Zlín hl. n. a hned bude mít Zlín přímé spojení z Prahou.

Martin

Je fakt, ze je to prakticky jedno mesto… a takovych je vice…
Kdyz mame i Brandys n/L-St. Boleslav, coz jsou oddelena mesta a pritom administrativne jen jedno…

Jiří Kocurek

Jenom to na vlak bude 6 kilometrů. Skvělý nápad. A pak si stěžovat, že lidi nejezdí vlakem, když je vlak vyloží někde úplně jinde, dokonce v jimém městě, než kam si koupili lístek. A zakazovat jim auta. Fakt na palici.

BoH

Promiňte, ale to je podobný argument, jakoby jste napsal, že chudáci lidi z Bystrce v Brně nemají v Brně nádraží, protože je příliš daleko… Z Náměstí Práce do Otrokovic na nádraží jezdí ve špičce každých 7-8 minut troleják, mimo špičku každých 10 mnut. Co byste chtěl ještě pro zlepšení víc? Proč ohýbat v současnosti vlak někam, kam to postrádá smysl?

Radek Janata

6 km to mají na Hlavák lidi i v Praze, často i více. Pokud chce Zlín přímé vlaky, ať si eletrifikuje trať. Ale za 30 let od revoluce to pořád nějak nestihli.

Pravdepodobnost

Z ostravy je to tech 18:55 taky s prestupem. Je trochu rozdil mezi „muset prestoupit“ a „nedostat se nijak“.

Vojtěch

Tak poslední Slovácký expres do Prahy z Otrokovic před 18.00 není taky žádná výhra

Lukáš

A že tam jede ze Slovenska v 3:00 (z Čadce) LE, to nebereme? Nebo je to fuj, fuj soukromník? (režijka)

BoH

A nenapadlo Vás, že je to třeba proto, že když lidi jedou do Prahy, tak tam většina z nich nechce přijet o půlnoci? Máte snad pocit, že Ostrava je na tom celkově se spojení s Prahou špatně (v porovnání například s Jihlavou, Zlínem či Libercem)?

Ic540

Zdravím. Pane Sůro myslím že ta informace v textu není správná… Vlak 19:50 je navrhován do Bohumína již druhým rokem. Jezdí i letos. Na dotaz pan Jančura odpověděl, že za tím jsou obratové důvody proč nejede do Návsí. Údržba. Atd… Dále se jedná o vlak ve 22:00 z Prahy, který by mohl být spojen v Bohumíně s vlakem z Vídně. A odvratně… V podstatě to má nastavené šalamounsky tak. Že na Hlavním či Svinově. Se bude od Vídně přestoupit na zastávky Havířov až Košice a samozřejmě odvratně… Pokud se to podaří jak avizuje návrh a info Updi. Tak se opět… Číst vice »

Chronosphere

Pro redakci,příjde vám způsob, jakým se zobrazuje diskuse normální?

jirka

mně přijde nenormání použití šedé barvy písma

Vladimír D.

Souhlasím, písmo by mělo být výraznější.

Vladimír D.

Souhlasím, písmo by mělo být výraznější.

Martin

Ta seda me sakra vadi na mobilu,…

MPE

Mně poměrně dost chybí žluté ( nebo jakékoliv jiné) podbarvení nově přidaných a zatím nepřečtených příspěvků, které fungovalo ve staré šabloně…

Jedine vlaky

K osobním vlakům Brno-Hustopeče: Díky bohu, že zvítězil zdravý rozum. Tyto osobní vlaky sice projedou Popovice a Vojkovice (ty budou nově obslouženy židlochovickými osobáky), ale konečně odpadla myšlenka zavést střídavé zastavení Popice/Pouzdřany. Naštěstí v návrhu se počítá s tím, že jeden osobní vlak tyto stanice obslouží, druhý je projede. Takže možnost dojet mezi oběma obcemi zůstane. Doufám, že tento návrh se nezmění.

Anonym

Pardubicky kraj nezklamal 🙂 Méně vlaků v okrajových částech dne, nové nepřípoje a více víkendových LET vlaků. Děkujeme p. Netolický.

Pepa

On Pardubický kraj zase někde škrtal?

Pravdepodobnost

Je to trend temer v cele republice vsech urovni. Slusni lidi cestuji do prace a z prace. A v okrajovych dnech jsou venku jehom prostitutky a zlodeji.

Spálená tlumivka

Měl jste k příspěvku přidat smajlík, aby bylo jasné, že je to ironie, anebo připsat upozornění, že jde o citaci jednoho poslaneckého inteligenta z Olomouce, možná byste pak neměl u příspěvku minusy.

asdefasdf

Vlak RJ v 19:50 skutečně už do bohumína jezdí teď. Kdysi jezdil do havířova, ale od doby kdy RJ začal jezdit Bohumín – Brno, tak poslední RJ z prahy jede do Bohumína. Ten vlak byl ale vždy celkem irelevantní, protože 10 minut před ním jeden SC, které je v Ostravě o skoro půlhodinu dřív.

Tomāš

Nebyl irelevantní, pokud jezdíte do Havířova a dál.

Ic540

Zdravím. Musím s Vámi plně souhlasit. O žádné irelevanci nejde ani náznakem hovořit… Od prosince však vzniká přípoj od posledního Brna i na první ranní Brno. Z Havířova 4:04 Do Havířova 23:25 Bude tedy aspoň z Havířova přípoj nově i k tomu RJ na Prahu a večer byl 23:07 nově tedy po příjezdu R Brno ve 22:15 tedy os ve 22:25…. Havířov jako takový je v pohodě u okrajových spojů a týká se to i Opavy a Frýdku Místku. No ale ten poslední měl jet dál vždyť ta okrajová spojení potřebují i za Havířovem Těšínsko Třinecko Jablunkovsko… No tak snad… Číst vice »

Tomáš

Mně to připadá že jediný kdo nemá auto je Ic540

Ic540

Dle čeho Jste usoudil. Auto samozřejmě mám. Ale diskutuji jestli jste to nepochopil o tom kde se vlakem nedostanete třeba….

Džamel

Žlutý a jeho Vídeň – Blava – ČR – Varšava s vozy do Přemyšle… To chce jet přes Rajku nebo má v plánu někde půjčit Herkula?

M19

Může jet přímo do Rakouska, diesel nepotřebuje.

Zbyněk

Prosím máte zde odkaz? Odkaz v článku je jen na trať 320.

Džamel

Normálně szdc a návrh. Jsou tam všechny…

Nádražní Vrabec
Zbyněk

Díky moc.

Nádražní Vrabec

Přestaňte pane Sůro prosím lhát a začněte psát pravdu! Spoj v 19:50 z Prahy není v tom návrhu poprvé, do Bohumína v 19:50 z Prahy regiojet už nějakou dobu jezdí!

Nádražní Vrabec

Pro doplnění má označení RJ 1019, druhý den ráno se z Bohumína vrací zpět…

jan

Nechápu, proč jste tak agresivní, je pravdou, že RJ 1019 jezdí do Oderbergu již nyní, ale není potřeba hned mluvit o lži.

kom

ta R11 se vymykí jákekoliv logice, v dědinách jako Batelov nebo Dolní Cerekev to staví a v uzlové stanici Kostelec to stavět nebude….

Dominik

Pozastavil jsem se nad tím níže, bohužel se ukázalo, že nevychází přípoje na Telč, jelikož Sp na Telč odjíždí 10 minut předtím a tak je to i nyní.

Štěpán

Protože z Kostelce u Jihlavy jezdí vlaky od Slavonic úvratí bez přestupu až do Jihlavy a HavlBrodu. Říkal jsem si, proč musí zastavovat v Kostelci i rychlíky a jsem rád, že konečně někoho napadlo, že by ho mohly projíždět. Na lince R11 Plzeň – Brno je hned několik zcela zbytečných zastavení, tohle je jedno z nich. To, že je stanice přípojná (resp. Kostelec u Jihlavy už nyní funguje jako odbočná), neznamená, že v ni nutně musí dálkové vlaky zastavovat.

Dominik

Ale zrovna přímé Sp Brod – Telč krásně rozbily přípoje od Brna a Horní Cerekve. Jelikož z obou směrů musíte čekat třičtvrtě hodiny, jelikož spoj do Telče odjíždí z Kostelce 10 minut před příjezdem těchto spojů. Ano, souhlasím, že za nynější situace nedává zastavování Rychlíků smysl (i když v Dolní Cerekvi je jistě velký potenciál), ale může za to nevhodně konstruovaný JŘ Sp Brod – Telč, nehledě na zbytečné pálení nafty pod dráty, i když to se dělo i předchozí GVD.

Kuba

Při uzlu v Kostelci by vycházelo další křižování někam ke Slaviboři, ve špičce do Hodic, kde nejsou výhybny. Se současnými polohami stanic by uzel v Kostelci vedl na asi dvacetiminutový prostoj v Třešti.

Dominik

V loňském nebo předloňském GVD se křižovalo v Telči, případně v Třešti a některé spoje v Mysliboři. Jistě, nebylo by to na přímé spojení Brod – Telč, ale je zde otázka, je to tak podstatné, že stojí zato rozbít další 2 směry? Příp. by šle udělat takt Brod – Telč, proložený Os Kostelec – Telč.

Kuba

V Mysliboři těžko, tam stanice není. A napíšu to i sem: Časové polohy R11 se změnily a na ty nové prostě vázat nelze. Navíc vazba od Brna nebyla ani vloni.

Jiří Kocurek

„neznamená, že v ni nutně musí dálkové vlaky zastavovat.“

§1, Vždycky se to tak dělalo. Teda kromě Prahy – Běchovic.

kakov

a která zastavení jsou dle Vás zbytečná

Štěpán

Dobrá, tak to vezmeme postupně: Ražice – proč zastavují rychlíky v takové díře, která se navíc musí ozývat v každém hlášení (zatímco okresní město Strakonice se obvykle zamlčuje)? V pracovní den jedou vlaky z Písku do Strakonic přímo, o víkendu by je šlo prodloužit nebo aspoň navázat na Os ČB – Strakonice, ale zastavování rychlíků zde je fakt nesmysl. Kardašova Řečice – od nového GVD došlo k výraznénu zlepšení Os vlaků (na kterých konečně nejezdí diesel pod dráty) a ty pro obsluhu tohoto města plně dostačují Počátky-Žirovnice – absolutní díra, nic tam není, nevidím jediný důvod, proč by zrovna tady… Číst vice »

Jiří 3

Kdy prosím vás oznámil Jančura ten spoj Vídeň-Bohumín? To je asi jediný jeho pokus o expanzi, kterou jsem nikde nezaregistroval.

M19

Nikdy. Na úřední desce ÚPDI je žádost o spojení Vídeň – Varšava a v návrhu jízdního řádu je zatím úsek Břeclav – Bohumín.

computer

největší soukromý železniční dopravce ve Střední Evropě
národní dopravce
RegioJet

M19

Pro redakci: na úřední desce ÚPDI je od 12. 6. žádost Regiojetu o spojení Vídeň – Varšava s přímými vozy do…

Oskarák

Jsem zvědav, do kdy v příštím JŘ bude platit nyní navržený JŘ na 001, 002 a 010, 011 atd. a jak bude vypadat následný výlukový.

Dominik

Myslíte kvůli Pardubicím? Ty mají začít už letos v létě.

Oskarák

Pardubice, Velim – Poříčany, Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a k tomu asi ještě něco mezi Hranicemi a Ostravou.

Ano, Pardubice asi na podzim začnou, ale největší dopad by měl být v letech 21-22.

Dominik

Ono to je posunuto? Já vím o termínu červenec 2020.
Co se má dělat Ústí – Brandýs?

Pravdepodobnost

Kompletni rekonstrukce. Vedle toho jeste nove trasovani v nejvelkorysejsi variante chocen-usti. Trochu je problem ze se bude delat nejdriv rekonstrukce a az nasledne nova strednerychlostni trat. Pokud by si vsichni byli jisti ze ta nova trat bude tak by se nejspis pockalo s tema novyma kolejema na puvodnim trasovani.

Jiří Kocurek

Ústí – Brandýs? To bude beztak výměna sjetých kolejí v Bezpráví. Aby se mohlo vykládat, že ta trať od války rekonstrukci nepotřebovala a stále drží.

Dominik

No právě, co vím, do té trati nechce nikdo moc investovat, protože se čeká na novou, jinak by to bylo na nové koleje, trakční vedení, atd….

David

To mě spíš zajímá, kolik peněz bude mít stát a kraje na dopravní obslužnost v roce 2021 a jak moc se bude tento návrh redukovat. Čekám, že taková hitparáda jako letos to nebude.

Boskovak

Velká změna je taky u osobáků z Brna na Břeclav. Nově mají jezdit z Brna přímo do Hustopečí a mezi Šakvicema a Břeclavi mají jezdit osobaky zvlášť, ne přímo z Brna. Plus některé rychlíky linky R13 nově zastaví v Rakvicich.

Kirak

Rakvice ?

Štěpán

Ano, na trati Brno – Břeclav jsou Šakvice i Rakvice.

Dušan

V pracovní dny mají v Rakvicích stavět 4 rychlíky linky R13 a 1 spěšňák, v neděli pak rychlík a 2 spěšňáky a v sobotu 2 spěšňáky.

Dominik

Nechápu to zrušení zastavování Rychlíku v Kostelci u Jihlavy, přestupní stanice na vlaky směr Telč – Dačice – Slavonice, tedy turistické cíle + v Dačicích střední škola, tudíž ještě minimálně v pátky a neděle studenti. Zato ponechali zastavování v Batelově či Dolní Cerekvi.

Dominik

Dodatek, již jsem zaslal dotaz na Ministerstvo dopravy, které rychlíky objednává, takže uvidím, kdy odpoví.

noerf

Dominik: Bohužel to je jeden případů, kdy se zastávky určují podle potřeb vlivných zaměstnanců ČD, MD a dalších objednatelů dopravy, nikoliv podle skutečného či potencionálního využití jednotlivých zastávek.

Dominik

Je pravda, že když jsem se nyní podíval na návrh JŘ, tak je to docela marast. Od Brna na Telč nemožné (za rozumný čas), vlak z Kostelce stejně odjede cca 10 minut předtím než tam projede R a to samé od Horní Cerekve, Os tam přijede v 58 a vlak na Telč odjíždí v 47, takže to znamená skoro hodinové čekání.
Ano, vesnice je dál od Stanice, ale jezdil jsem tam docela pravidelně a z/na rychlík, nás přestupovalo dost.

VencaM

Zrovna pro spojení z Brna do Telče k žádnému zhoršení nedochází. Ten vlak, na který nutně musíte přestoupit v Kostelci, jede už z HavlBrodu, takže na něj můžete klidně přestoupit v Jihlavě, časově to vyjde na stejno a ještě k tomu Jihlava je civilizovanější, než Kostelec. Takže není důvod k pláči.

Dominik

Nemůžete, jelikož Rychlík od Brna přijede do Jihlavy až po odjezdu Sp do Telče. Sp odjede v 23 a Rychlík přijede do Jihlavy v 33.

Dominik

I když časově to možná vyjde lépe jet Brno – Brod – Telč, sic je to dál.

Frantisek

Něco jako Chomutov z Prahy přes Ústí, což bývalo i přes lepší trať o 10 minut delší, zato – do zavedení „relační slevy“ – dražší. Inu, to jsou ty pěstované rezervy v infrastruktuře, však oklikou jede každý rád. 🙂

Jiří Kocurek

Jojo, bude lepší ten rychlík táhnout brejlovcem a pálit ne zrovna levnou naftu.

Dominik

Ale abych byl fér, nyní jsem zjistil, že už ani letos to nevychází na přestup v Kostelci, jelikož Sp odjíždí z Kostelce v 47 a R tam je v 58, takže vzhledem k letošnímu JŘ uznávám, že si stěžuji marně.
Je pravda, že naposledy jsem tam jel vlastně v loňském GVD, v letošním ještě ne, proto jsem se mylně domníval, že to letos vychází.

VencaM

Tak vidíte, že se to vysvětlilo 🙂

Dominik

Jo máte pravdu, nejdříve mě nenapadlo porovnávat to s letošním GVD. Ale divím se, že se nikdo neozval, že to je docela rozházené, nebo jestli počítají s tím, že lidi si buďto počkají v Jihlavě nebo pojedou rádi přes Brod.

Kuba

Kdyby se spustily autobusy současně s vlaky, jak bylo původně uvažováno, tak by po spojení přes Kostelec neštěkl pes, protože autobusem s přestupem na vlak v Třebíči resp. Okříškách by bylo spojení do Brna z Třeště, Telče i Dačic zdaleka nejrychlejší. Opačným směrem na Jindřichův Hradec je to podobné.

Dominik

Nevím, jak je natim časově bus, ale bez té 50 minutové prodlevy, by vlak z Brna vyšel na 50 minut. Nehledě nato, že busem se prostě s objemnějšími zavazadly blbě cestuje.

Kuba

Co prosím, 50 minut z Brna? Možná vrtulníkem, vlak bude za 50 minut nejdál v Náměšti.
S objemnějšími zavazadly můžete pořád cestovat přes ten Havlíčkův Brod a bude to jen o 10 minut delší než při cestě přes Třebíč s rychlým přestupem v Kostelci.

M19

Jen upřesním. Od zítřka je výluka, tak ten vlak jede pomaleji, ale normální jízdní doba do dnešního dne byla 47 minut jízdy z Brna, do Náměště, minuta stání a odjezd, takže dvě minuty z Náměště směrem na Studenec by byl ten vlak po 50 minutách z Brna 🙂 Od zítřka jezdí kvůli výluce Brnem a zastávkou pomaleji, tak bude tři minuty před Náměští, takže tak v půli cesty mezi Kralicemi a Náměští… Jen do Třebíče je to dalších 20 minut…

Dominik

Omyl upsal jsem, mělo tam být 3:20 ne 50 minut, to je jasná blbost.
Nebo přestup v Jihlavě, to už je jedno, kde by se udělal. Ano, leda jet přes Brod.

M19

Přestup se udělal právě v Brodě, navazuje to… ale to je třeba vnímat souvislosti v rámci celku a ne jen jednotlivosti…

Dominik

Ano, v Brodě to navazuje, ale pokud někdo kouká i na cenu, tak rozdíl na trase Brno – Telč, je 100, přes Jihlavu přímo kolem 160,- a přes Brod kolem 260,-. Což není zrovna zanedbatelný rozdíl.
Nehledě na rozbití návaznosti od Horní Cerekve.

okk

Je to škoda hlavně pro místní, co ten R používali jako spojení do Brna či ČB. Na přestupy je to kvůli slavné „Sp Renesance“ stejně nepoužitelné, a vzhledem k čekání můžete od ČB v klidu dojet až do Jihlavy a přesednout až tam. Od Brna můžete přesednout už v JI vyjde to stejně blbě (pokud chvátáte a nechcete čekat, tak mnohdy vychází lépe pěší tůra z Jihlava město na autobusové nádraží).

Dominik

Je sice fajn, že z Brodu se jede přímo na Telč, ale zas mi vadí, že se zbytečně pálí nafta pod dráty, i když to se dělo už předtím.

Kuba

No a čemu přesně to vadí, že se pálí fosilní palivo přímo pod drátem, místo aby se pálilo o pár set km dál ve větším kotli?

Tomariero

Tak do ČB se z té oblasti jezdí převážně autobusem, z Telce jezdí pár spojů přímo a pár spojů s přestupem v JH, z Dacic opět jezdí přímé busy. Osobně jsem Kostelec jako nástupní používal tak 2x do roka a málokdy jsem nenastupoval směr ČB jako jediný.

Petr Cíza

Nejlepší na tom je, že tam rychlíky křižují takže minimálně jeden zastavit musí

Dominik

O to smutnější, že rozbili přípoje na Telč.

Kirak

Welcome to Vysočina

Kuba

Tak to zkuste namalovat líp.

Dominik

Stačí se vrátit cca rok (2) zpátky, kdy to v Kostelci vycházelo i na Rychlík.

Kuba

Vrátit se o dva roky zpátky by znamenalo opětovně prodloužit jízdní dobu rychlíků mezi Českými Budějovicemi a Brnem, a to ministerstvo nepřipustí. Pokud vezmeme časovou polohu rychlíků jako danou, tak na ně v Kostelci vázat prostě nejde, protože by nebylo kde křižovat.
Ostatně ani před touto změnou vazby v Kostelci od Brna nebyly, pokud přestupní dobu přes půl hodiny nepovažujete za funkční vazbu.

Dominik

A nebo posunout o nějakých 15 minut odjezd současných Sp (je jedno jestli z Kostelce nebo z Jihlavy) a k tomu o 15 minut dřív vlaky od Telče, aby vyšlo křižování v Kostelci. Nebo hrabnout i do Rychlíků, dát jim dřívější odjezd z Brna, pak by stačilo posunout Sp třeba jen o 5 – 10 minut. Vím, je to jen teorie, musel bych se pak i podívat na další vlaky, jak ty by ovlivnilo posunutí R, ale neřešitelné to není.

Kuba

A kde se ty o 15 minut posunuté Sp vykřižují? Vy si to představujete jak Hurvínek válku. Ani hnout rychlíky o 5 – 10 minut nejde, to by znamenalo přesun křižování z Krahulova do Okříšek, jenže pak by se zas nestihlo křižování v Tetčicích. A přitom pořád nemáte kde křižovat ty Sp.

Dominik

V Kostelci, jelikož by tam oba byly v cca celou.
Je mi jasné, že posunout R by narušilo další návaznosti.

VencaM

No, stačí jedno dobře umístěné zpoždění (což není nic mimořádného) a křižuje se jinde. V tom okamžiku můžou projet oba vlaky a zpoždění se krátí. Takhle se křižuje v Katovicích nebo Krahulově a nikomu to blbé nepřijde.

Kirak

Tam bude zastávka tak maximálně pro vyhození černého pasažéra. S přirážkou 😀

noerf

Pojede vlak SC na Slovensku v objednávce slovenského MD? Vzhledem k nedávné statistice obsazenosti vlaků Praha – Košice dopravce ČD/ZSSK na Slovensku v rámci objednávky by mi jinak provoz nedával moc smysl. I když slovenské MD uvažovalo o úplném zrušení objednávky.

Leden

Tak to asi ještě neví ani to MDVRR, ale v jízdním řádu se to dá škrtnout vždycky.

Mirek111

Pendolino, jakožto komerční vlak, už dávno nejezdí na ničí objednávku, to by pan Jančura, zuřil a tohle, ani nikoho nenapadne to, dotovat…
Jinak, od změny grafikonu, už odrovnal v noci spoj, Bohemia, další na řadě je, ještě zbylá, Slovákie…

Dominik

Tak Pendolino jezdí v objednávce například Plzeň – Praha (ten jeden pár).
Na druhou stranu nevím, proč všichni tak řeší Jančuru, prostě si ho nevšímat ať si skáče vzteky třeba 2 metry vysoko.
No mrzí mě zrušení jednoho EN na Slovensko, docela to byl paradox, když ČD se hrdě chlubili EN a pak se jedno zruší, zvlášť, když o ně zájem byl a bývaly vyprodaný i měsíc dopředu (lůžka či lehátka).

XXXD

No když už chceme být přesní tak ty páry pendolin Praha – Plzeň jsou dva a pokračují až do Chebu (jeden až do Františkových lázní), neboť v úseku od Prahy jezdí v závazku jako Západní expresy.

Mirek111

Jednoduše a prostě, jej ekonomicky odrovnal, stejně, se i tak stane postupem času i s tou, Slovákií…
On, by totiž moc rád převzal autovozy, na to měl už zálusk, před 3 lety…
Prostě a jednoduše, do 2 let, opanuje noční spojení Praha – nejméně do Košic, bude – li dál kšeft, tak to dá třebas, až do Humenného…

Dominik

Nikdo mu nebrání sehnat si svoje autovozy.

MlB

Na této trase cestující asi víc ocení povinně místenkový RegioJet se stevardy, než EN vyhlášené častými krádežemi, kde si může zloděj anonymně přistoupit během trasy a na další zastávce zase obohacen vyskočit prakticky bez rizika.

Dominik

Je pravda, že já v EN vždy využívám lůžko či lehátko, a ještě se mi naštěstí nestalo, že by mě okradli a to jezdím často. A vzhledem k obsazeností spoje se asi cestující moc krádeží nebojí, když bývá slušně obsazen.
Nebo by bylo řešení vlak sestavit pouze z lůžkových a lehátkových vozů, do těch nelze jentak volně nastoupit a vystoupit.

Mirek111

Tady je přesně vidět to, jak špatně, až diletantsky MD dotuje něco, co si na Sebe, má, jednoduše a prostě, si vydělat na Sebe… No jo, 500 mega ztráta ročně na Ově… Už dávno, tohle měly dráhy, odpískat, podobně, jako Bohemku….

Dominik

A přijít o dobré spojení na Slovensko? Naopak MD by mělo oba spoje objednávat, klidně v celém úseku na území ČR.

Mirek111

Vážený pane Dominiku, ano, souhlasil bych s Vámi, pokud by se to na férovku, vysoutěžilo, čistě a transparentně. A v tom případě, ať to jezdí, kdo uspěje, nic proti takovému řešení…Ovšem, je tu jedno ale, jde o linku, která je v režimu, čistě komerční, takže, si to na Sebe, vydělá…Proč to tedy, dotovat?? Je to, ekonomicky, životaschopné, tak co?
Spíše, bych zadotoval, obyčejný rychlík, zastávkový v závazku veřejné služby, a ne, nadrbat Ex a EC tam, kde to jezdí o 4 a 5 vozech max….

Dominik

Jaký soutěžení, nikdo nenutil soukromníka jezdit na železnici, jestli chce ať si jezdí, ale jakékoliv soutěžení poškozuje podnik vlastněný státem. Takže ve finále se dle EU chováme správně, když soutěžíme, ale zároveň (alespoň podle mě, je to subjektivní dojem) MD nepostupuje s péčí řádného hospodáře (vůči vlastní firmě), když zakázku dostane jiný subjekt.
Bavím se tu o dotování akorát těch 2 nočních vlaků na Slovensko, pro zajištění dobrého spojení se Slovenskem by to za to stálo.
Ale pak určit, co upřednostňovat, jestli Rychlíky v závazku, nebo vlaky v komerčním režimu, pokud by bylo na výběr.

noerf

Mirek111: pendolino jezdí v úseku Praha – Ostrava bez objednávky MD, ale spoj na Slovensku v úseku státní hranice – Košice jezdí nebo jezdilo v objednávce slovenského MD.

Mirek111

Od vstupu Jančury na tuto linku, je to od té Ostravy a dál, skutečně bez jakékoliv objednávky, ať už od nás tak i našich bratří na Východě, tohle, si Radim, opravdu pohlídal…
Jinak, už by byly palcové titulky všude možně, jak Ti státní dopravci jsou dotováni a je pokřivován trh. To si dnes, už nikdo, nedovolí…

Zapa

Zuřit může může tak maximálně v ČR. Na Slovensku, pokud vím, mu to bylo k ničemu.

Mirek111

Tak, i tam platí stejná pravidla, jako u nás a pak, Fico, je už v řiti, takže, velice brzy se tam vrátí k normálu a uvidíte, jak to tam opět, zežloutne, dejte tomu trošičku času a povíme si to, ju??

Dominik

Co je normál? Že soukromí dopravce diktuje státu, co kde smí objednávat, to moc normální není?

Mirek111

Ukažte mi jeden případ, kde diktuje soukromník státu, co by si přál, zadotovat, prosím?
Normál je, že když si jede na své triko, a zvládne být ještě v zisku, tak to je dle mě, OK.
Ale, v případě Pendolína, a nočních vlaků, jednoduše a prostě, moloch, těžce a tvrdě prohrává, toť, tvrdá realita…

Dominik

Mluvil jsem teď o Slovensku, kde Jančura vyhrožoval (což nakonec i splnil), že odejde, jestliže MD nepřestane dotovat IC.
Jo a mám jeden případ, Švestková dráha, tam to bylo AŽD, kdo přišel na kraj s návrhem objednávat tam ZDO.

Dušan

Dobře, je že tam kraj stanovil dopředu podmínky týkající se jízdní doby valk versus bus, jinak v ZDO vlak neobjedná a proto AŽD švestkovku mj. upgradovalo včetně zvýšení rychlosti tak, aby vyhovělo podmínkám kraje.

M19

Diktovat a navrhnout je rozdíl. Kdyby soukromník tu dráhu nekoupil nejezdili by tam nic…

Dominik

Jistě, ale klidně tam mohl jezdit na sebe, kdyby s tím přišel kraj, tak neřeknu ani slovo, ale byl to dopravce, kdo s tím přišel na kraj, přeci nebudou jezdit na sebe. Slyšel jsem i ti variantu, že si to údajně až protlačili na kraji, ale to nemám podložené, tak proto říkám, že to navrhli.

M19

Takže nesmí podávat ani návrhy? Jedna paní povídala… To jsou jen domněnky. ČD také nejezdí na své riziko takové tratě. Navíc investovali své peníze do tratě. A stálo to méně, než kdyby to dělala SŽ, dle které by to bylo mnoho násobně dražší… Ale tudy nejezdíte,že…?

Dominik

No podněty spíš očekávám od samotného kraje (ten snad ví,co kde potřebuje objednat) případně od obcí. Ne od dopravce, který je zároveň i vlastníkem tratě. Holt někdo chtěl provozovat vláčky, ale proč to nenechat dotovat kraj. Ano, je to JPP, ale v nedivil bych se, kdyby to byla pravda.

M19

Takže měli sedět, založené ruce v klíně? Prostě podali návrh. Pro místní jedině dobře, že to jezdí, jim zase mohou být ukradené vaše spojení na Slovensko. V diskuzi výše byste objednával mezinárodní spoje, dotoval je ze státních peněz. A zde vám vadí nižší dotace na provoz než z dob ČD? Trošku si protiřečíte. Tam ovšem jezdíte, jak jste výše sám napsal, tady ne. Tak v tom bude zřejmě ten rozdíl. Já bych se zas nedivil, kdybyste prostě jen záviděl a házel špínu na druhé.

Dominik

Ne, však mohli jezdit na svoje triko ne? A buďto by si toho kraj a obce všimly a dopravu by objednaly a nebo by jim to nepřišlo zajímavé a nechaly to být. Ne, mě nevadí nižší dotace než za časů ČD, už jsem se tam byl i projet. A upřímně nevím, co bych jim měl závidět. Celé to pozadí je prostě zajímavé, na jednu stranu kraj dělá poptávkové řízení na ostatní trati, přímá odpověď, když jsem se nato ptal hejtmana, byla: že musí postupovat jako hospodaří a těžko by vysvětlovali, že to dali bez konzultací jednomu, když jiný by to… Číst vice »

M19

A co je špatného na tom, že ten návrh podali sami. Starostům a kraji se líbil, přišlo jim to zajímavé a tak to zaplatili. I ČD dostávala přímé zadání také. Zákon porušen nebyl, jak sám přiznávate. A pokud někdo zachránil trať tak bych mu ještě poděkoval. O diktátu (jak jste tvrdil výše) nemůže být řeč ani náhodou. Státem vlastněné podniky tu trať málem definitivně zavřely, takže když se náhodou veřejná správa k soukromé firmě, která udělala to co měly dělat ty státní firmy a levnějni než ony zachová stejně, tak je to špatně, kdežto, když se leje do černé díry… Číst vice »

Mirek111

Tak na tom Slovensku, jak správně píšete, šlo o to, že se začal ( na přímí zásah politiků ) dotovat spoj, jež byl jeho přímou konkurencí a prodělával…. Slovensko, v tom čase, to bylo, jen a pouze, politikaření. Díky bohu, těmto manýrům je, konec. A sám píšete, ano, přišli s podnětem ( návrhem ) na kraj. Co je na tom, špatně?? Nota bene, být to na draháh, tak řeknou, kraj si nic u nás neobjedna, tak tu trať, klidně časem zrušte, nám, je to šumák… Asi takto, by tomu bylo a díky soukromníkům, tohle i zůstane… Dám Vám jeden příklad,… Číst vice »

Dominik

To může být soukromníkovi jedno, počítám, že ZSSK (stejně jako ČD) vlastní stát, takže peníze jdou zase do vlastního podniku, a jestli se mu to nelíbí, tak tam podnikat nemusí.

Podnět čekám spíš od kraje, případně obcí, než od vlastníka dráhy, který tam zároveň chce provozovat drážní dopravu, kdyby tam Ústecký kraj alespoň udělal poptávkové řízení, jako na ostatní tratě, ale takto to opravdu vypadá, že někdo si chtěl hrát s vláčky, a proč se nepřisát na krajský tok peněz.

Mirek111

Když už zmiňujete ten, Ůstecký kraj… Já, sice Komanče nemusím, ale, oni navracejí zpět tu dráhu na koleje ( viz rozsah dopravy) po doslova, drancování ODS-ky v letech, kdy tam vládly…V tom kraji, bylo vše, vysoutěženo čistě a transparentně, čemuž, tleskám. Rovné podmínky pro všechny. Proč tedy neuspěl Moloch?? Čím méně, toho bude obsluhovat, tím lépe, pro všechny, zejména pak, Daňové poplatníky. Pokud by se ten neschopný spolek rozpustil, začala by konečně éra, rozumného vynakládání a zejména pak, efektivního vynakládání, veřejných peněz, a ne, neustálá záchrana něčeho, co nemá nejmenší šanci, přežít…Ještě jednu věc, jsem zvědav, časem, kolik si zpět… Číst vice »