RegioJet vykázal za loňský rok zisk 102 milionů, do vlaků chce dát miliardu
Bombardier Traxx ve flotile RegioJetu. Autor: RegioJet
Železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency vykázal za loňský rok zisk před zdaněním 101,98 milionu korun, když předloni měl
Kde jsou ty časy, kdy Jančura sliboval málo sedaček (tuším že to tehdá bylo max. 40 nebo 46) a personál v každém voze. Pak uvedl do provozu původní vozy Bmz (tuším 11 kupé – 66 míst) a nové vozy Astra. A najednou chce nabízet ještě více míst cestujícím? Pomalu to začíná sardinkovatět…
Vlak není B747. Počet sedaček vlaku se zvyšuje…. tadadadá… přidáním vozu. Jančura začínal se čtyřvozovými soupravami.
Myslím, že kdyby se ČD dohodli s Jančurou, že si koupěj např. 33% jeho firmy s tím, že do něho zainvestují např. 5 mld. na expanzi v zahraničí (když nejsou narozdíl od OBB a DB schopní založit vlastní filiálku v cizině), tak by to byli nejlépe investované peníze ČD. Jančura by to rozjel ve velkým, až by se z toho v cizině po… a ČD by měli na dividendách výnos o jakým se jim ani nezdálo. Jenže to by se muselo přemýšlet a státní firma podnikat, aby měla co největší zisk.
Jó kdo umí, ten umí. Jančura je King :)))
Ale aj pekne sli hore ceny za jizdenky BA-Praha.
Když se daří, tak se daří a do švestek se vydrží. 🙂
Můžete dát odkaz na tuto tiskovou zprávu ? Na webu Regiojetu v sekci média jsem ji nenašel a ani přes vyhledavač jsem ji nikde nesehnal …
Poslal jsem vám jí na mail.
Dobrý den pane Šindeláři. Prosím, můžete mi ji také poslat? Děkuji
jj, taky jsem zaregistroval, ze z nejakeho duvodu prestali davat tiskove zpravy na web (ostatne ten web je dost priserny cely).
To je zvláštní. Vlastní web je přece nejlevnější kanál, kterým se dá zveřejnit tisková zpráva v kompletním znění (často pod čarou do plněná vysvětlujícími komentáři o společnosti apod.). A když hledám zprávu, kde to podstatné nebylo ztraceno v překladu, tak web společnosti je to první, kam jdu.
Nechce jezdit s vlakama Brno – Jihlava – Plzeň nebo třeba Brno – Znojmo?
Proboha jen to ne. …
Brno – Znojmo?
to myslíte vážně? to si nedovedu představit
(PS: nejde mi o barvu dopravce)
Kde je Petr R.?
Má ban
Děkuji za minus, ale on má opravdu ban 🙂
V klidu, já mám x mínusů jen za dotaz na to kde je diskutér, který byl v poslední dobou nepřehlednutelný a to zejména v diskusích o soukromnících. 😉
Petr.r. rozhodně nemůže mít ban. To by byla diskriminace menšin a výsledků integrovaného školství. 😉
Lze se tedy domnívat, že Petr.r po zjištění pozitivního hospodaření svého pana božského, roztočil oslavné kolečko, sklépek – záchytka – sklépek – záchytka – sklépek …
😉
Skoda jen ze SA posledni dobou zapomina trosku na busy, diky kterym je tak, kde je a vse se ted soustreduje na vlaky. Ale i zlute busy by se mely modernizovat. Napriklad jsem nedavno potkal Irizar jeste s cislem 137 a to bude tak z roku 2011 s najezdem cca 3 mil. km
Autobus z roku 2011 se již převážně používá jako záložní a najeto má tak kolem 2 milionů km (cca 250 000 km ročně).
Regiojetu gratulace k výsledku.
U Regiojetu nelze brát tiskové zprávy vážně. Tak cca 2 roky zpět byli jednou ve ztrátě, po druhé v zisku. Nereste to.
Mohu poprosit o odkaz, v jakých letech to bylo?
Zkusím dohledat, zrovna teď se na tohle téma bavim s chlapami a tipujeme rok 2017. Ale nejsme si jistí. Zkusím dohledat
V roce 2017 byli vlaky ve ztrátě, v roce 2016 v zisku cca 30 milionů.Ztráta v roce 2017 souvisela tuším s ukončením provozu linky Bratislava – Košice a nevyužitými vagony a zejména lokomotivami.
RegioJet ve zprávě smíchal české hospodářské výsledky s pasažérskými statistikami za ČR i SR. Upřesnili jsme.
A je známo jaké zadluženosti RegioJet dosahuje?
Výroční zpráva 2017 uváděla cizí zdroje ve výši 1,023 mld. Kč , v roce 2016 714 mil. Ona teda výše aktiv je podobná, ale stejně by to vyžadovalo hlubší vhled do výsledovky i u provávazaných společností a vzájemné transakce ….
určitě nižší než ČD a LE
Takže pokud jsem správně vyzobal čísla z článku a z diskuse, tak na dálkových linkách přepravili 5,9 mil. cestujících a na příměstské lince Bratislava – Komárno dalších 3,8 milionu. Tržby (jen za dálkové?) inkasovali 1,6 mld. Kč. Tedy z průměrného dálkového cestujícího měli 270 Kč tržby a 17 Kč zisku? Při 42 spojích každý den to pak v průměru vychází 385 cestujících na vlak.
Pokud jsem něco špatně pochopil (spočítal), tak mě opravte. Diskuse k článku byla podnětná, ale trochu se roztáhla v čase a prostoru včetně korekcí vstupních dat.
Ano, říkáte to dobře, všechna původní čísla byla správná, jen trochu v dadaistických souvislostech 🙂
Pouze v rámci zaokrouhlování je za Slovensko (Žitný ostrov) přesnější 3,7 milionu (meziročně plus milion). Jinak všechny údaje v článku se týkají české firmy RegioJet a.s., která provozuje dálkové vlaky (včetně těch na Slovensko a do Rakouska).
Jan Šindelář: Když loni Regiojet odebral čtyři traxxy, tak měl tuším smlouvu na osm lokomotiv, s tím, že čtyři měl zařadit letos. V nedávném rozhovoru pro váš portál řešil nákup osmi lokomotiv Vectron, Traxx), ale o zařazení oněch čtyřech traxxů ze smlouvy se nezmiňoval. Mohli by jste zjistit, kde je zádrhel?
Interpretace statistických údajů je velice zrádná záležitost, pokud k ní není detailně popsána metodika, jakou byly její údaje získány, a co konkrétně mají jednotlivé údaje představovat …
Proč nenapíšete rovnou, že jste chtěl říct, že statistiky ČD jsou křišťálově čisté a všichni ostatní švindlují.
9,7 milionu cestujicich za rok ve vlacich Regiojet? To sotva. Pri 365 dnech to dela 26575 lidi denne a pokud by provozovali 30 vlaku denne, dela to cca 886 lidi na kazdy vlak. Pri 40 vlacich cca 662. I kdyby mel vlak 11 vagonu (coz u nich nema urcite ani polovina vypravenych vlaku), tak je to cca 80 lidi na vagon, coz jde taky sotva, pac vetsina z nich ma kapacitu max. kolem 70 lidi.
A netreba snad rozvadet, ze kazdy vlak v roce fakt vyprodany NEMAJI.
9,7 milionu lidi je podle me dost velka lez.
A co Slovensko?
Je potřeba brát v potaz, že jejich vlaky jezdí na poměrně dlouhých trasách, a dochází tedy k výměně cestujících na trase. U 1003/1012 jezdila spousta lidí Praha-Olo, Olo-Ova, Ova-Tatry, Tatry-KE apod. To samé Praha-Brno a Brno – Videň/Blava.
Ale to jim nevysvětlíte, šotoušci v tom musí hledat nějaký švindl, protože nemůžou rozdýchat, že Jančura má zisk z podnikání a ČD z rozprodeje majetku, který zdědili.
Počet cestujicích bude sečtený i s tratí Bratislava-Komárno🙂
RegioJet vypravuje v Čechách celkem 42 spojů (21 párů), jak píšou ostatní je tu ještě trať Bratislava – Komárno a Vaše počty počítají s tím, že v celé trase je sedačka obsazena pouze jedním cestujícím, což ale nemůže být pravda, i RegioJetem jezdí cestující v části trasy vlaku a po výstupu ho nahradí jiný cestující, takže Vaše čísla nemají žádnou hodnotu.
Ovšem co když cestují nejezdí z počáteční stanice do cílové, ale pouze část trasy a další část jede jiny cestující? Kapacita vágonuje 80 lidi. Nevim kolik přesně ma vlaku Jančura, ale trasa Ova – Paraha jede 11 spoju jdením směrem, Brno – Praha 10 spoju jedním směrem. Což je celkem min. 42 spojů. A jeden myslim nejde přes Ostravu….větší část spoju má kolem 11 vozů…
Mi výchází 600 lidi na spoj… což je 7,5 vágonu spoj. Což odpovida a pokud někdo jede jen část trasy. Tak na spoj stačí 5 vágonu aby byl full stav…..
Vídeň/Bratislava jezdí většinou jen 5 vagonů.
Článek je nešťastně napsaný. RegioJet provozuje i autobusy a potom ještě trať BA-KN. A je to spočitano asi všechno dohromady.
Je tam napsáno explicitně „ve vlacích“.
A také je tam uvedeno, že jde o „nedotované“ vlaky, takže by tam Žitný ostrov být započítán neměl, protože tam Jančurovci nejezdí „na vlastní triko“, ale na objednávku.
Ne. Je tam napsáno „Vlaky RegioJetu využilo na všech linkách 9,7 milionu cestujících“ a pak v další větě „Naše nedotované vlaky jsou ziskové na všech linkách, kde jezdíme“. Z toho vůbec neplyne, že se jedná o počet cestujících v nedotovaných vlacích.
Sémanticky sice máte pravdu, ale ve skutečnosti stejně nemáte – je tam totiž také napsáno (už vpředu), že „Jde o výsledky českého RegioJetu, tedy fakticky jen za komerční vlaky.“.
Aha, článek byl dodatečně zpřesněn…
Pardon, mate pravdu, Slovenko me nenapadlo. Ale pokud spocitate vsechny provozovane vlaky za den, nevyjde mu 9,7 milionu ani nahodou, i kdyby je mel vsechny plne do posledniho mista v cele trase vlaku.
Kdyby Regiojet mel jen v Cesku kazdy den pri 42 parech zhruba 300 lidi na vlaku (coz urcite nema a nektere vlaky nejsou naplneny ani z poloviny), je to cca 4,6 milionu lidi za rok. A na Slovensku urcite pet milionu neprepravil.
9,7 milionu u Regiojetu za rok je vymysl.
Mýlíte se, to vůbec nemusí být klamavá sebechvála: každé místo může být cestou obsazeno postupně několika cestujícími, přičemž každý se počítá zvlášť = není to celková nabídka míst, ale celkový počet cestujících, kteří někde do nějakého Jančurova vlaku nastoupili, byť by jím jeli třeba jen 30 km nebo i méně.
Zeleznicar: Ty pocty jsou jednoduche: V Praze nastoupi dnes na vlak Regiojetu treba 200 lidi, pak v Pardubicich treba 70, v Zabrehu 30, v Olomouci 150 atd. a treba to udela 500 lidi celkem za vlak za jednu jeho cestu. Samozrejme zalezi, jestli je to pondeli ci patek, jestli budou svatky atd. I kdyby prumer byl 500 lidi na kazdy den a kazdy vlak, nevyjde to ani se Slovenskem. Realnych je podle meho nazoru tak 7-8 milionu cestujicich, ne 9,7.
Myslim, ze si Regiojet schvalne pridava.
Přesně tak, lidi, kteří čtou obzor odhalí každou imperialistickou lež, která jim rozkládá jedinou správnou dráhu.
Když jsem jezdíval Havířov-Praha, tak se běžně v mém kupé vystřídalo 10-15 cestujících. Takže na to, abyste odvezl 300 lidí, zdaleka nepotřebujete 300 míst.
Provozovatelem autobusů RegioJet není RegioJet, a.s., ale Student agency k.s.
Kdy začne Regiojet jezdit vlakem Praha Tábor Budějovice?
Po výlukách …
Kdyby začal jezdit v době stavebních prací, tak to schytá že vyžírá už tak nedostatečnou kapacitu. Má to těžký, ať udělá co udělá, je to špatně 🙂
Nedostatečnou kapacitu čeho, prosím?
Tratě.
Ta se ovšem na nevyloučeném úseku už stejně nezmění – takže?
pokud s ním grafikon počítá, kapacita mu již byla přidělena ať jezdí či nejezdí
Pokud myslíte výluky při současné rozestavěnosti, tak nejdřívre podzim roku 21.
zeleznicar v duchodu: reviojet ohlasil jaro pak leto 2019 po vxlukach u hermanicek ktere skoncily minuly tyden ale myslim ze regiojet nema masiny a personal na novou trat…
Vlaďa: Začít jezdit by měl od letní změny jízdního řádu a využije soupravu, která ráno přijede z Brna a odpoledne pojede z ČB přes Prahu až do Bratislavy.
noerf: regiojet hlasal odjezd z prahy cca 9:00 rano pak tabor budejovice. zpet z budejovic po obede.