RegioJet vyhrál čtvrtmiliardovou zakázku na státní postrky nákladních vlaků
Lokomotiva Bombardier TRAXX v čele nákladního vlaku se dřevem do rakouského Salcburku. Foto: CityRail
RegioJet bude během omezení na koridoru pomáhat nákladním dopravcům v průjezdu přes Vysočinu.
Ještě že tak, doufám, že Student Agency vše přežije a bude stále nabízet kvalitní služby.
To doufáme všichni!
Nechápu proč mluvíš za všechny. Já třeba ne :-).
Já Jančurovi za tu podporu ulhanýho podvodnickýho estébáka z celýho srdce přeju krach.
Vzhledem k tomu, že ho často volí státní úředníci, tak by nebylo dobré, aby stát zkrachoval jenom proto, že úředníci volili Babiše.
Paradoxem je, že většina Radimových zákazníků v dopravě jsou studenti a celkově mladší lidé pro které byly Regiojet a Student Agency vždy in a cool. Ti paradoxně proti Andrejovi nejvíce protestují.
Zajímalo by mě, jakou bude mít celý systém kapacitu – Z Brna do KH je to nějakých 180 km. Pokud odhadnu potřebné časy (uvítám upřesnění), je to 2,5 h jízdy a min. 30 min. na obrat, to máme 6 h jedno kolečko, teoreticky tedy max. 16 párů vlaků denně. V reálu samozřejmě míň, mašiny budou muset občas do depa apod. Bude to stačit? A nebude se muset na postrk čekat příliš dlouho? Pro srovnání uvedu plán, který platil v roce 2018 při přípravě rekonstrukce ŽST. Tišnov: Těžké vlaky měly brát postrk z Tišnova do Vlkova, přičemž ve Vlkově by proběhlo… Číst vice »
V roce 2018 byly nízké normativy hlavně Tišnov-Vlkov.Byly již podstatně zvýšeny pro moderní Lv typu Vectron apod. Nebudu spekulovat abych zase nestřelil pudla a počkám na technologii.Soutěž byla na 4 a 1 záložní, věřím že postačí ,ono je to celé hodně o operativní organizaci.
Pokud čdc přestane nasazovat dvojčata a bude si brat statní postrk tak to jsem zvědav jak se to vyjezdí.
Na té trati je běžné dvojčata + postrk
740 m dlouhý vlak. ? Kde Vás tohle napadlo? 😟😟
No můj nápad to nebyl, ale nákladní vlaky délky 740 m jsou součástí dohody AGTC z roku 1991 🙂
Existuje jistá mezinárodní dohoda, která požaduje předjízdné koleje nejméně 750 m dlouhé na evropských tranzitních koridorech. Němci to už dodržují…
https://treaties.un.org/pages/ViewDetails.aspx?src=TREATY&mtdsg_no=XI-C-3&chapter=11&clang=_en#3
ČR k té dohodě přistoupila v roce 1993.
No a je to. Konečně zase jeden dopravce pochopil, že bez dotací to nejde.
Objednavatel SŽ(DC)…plátce daňový poplatník…
Ano. A dál? Vyplývá z toho něco zajímavého? Můžete rozvinout myšlenku? …je-li jaká.
Pokud by SŽ nezakazovala jízdu mašin splňujícíh TSI, vybavených ETCS, přes Vysočinu, bylo by potřeba postrku – nezajistili by si postrk sami dopravci?
Ale to není technická otázka, nýbrž ekonomická.
Nestačilo by jednoduše přes Vysočinu výrazně zlevnit poplatek za dopravní cestu? ( nevím jestli už se tak nestalo a stejnak se to nevyplatí)
Asi by měl dopravce upravit cenu. Proč to má platit daňový poplatník…
Páč stát prostřednictvím SprŽel znemožnil cestu obvyklou, přes Třebovou?
Jinak teda ano, může se to v Heršpicích složit na kamion a hurá do Uhříněvsi.
Aneb podpora českých firem v podobě: „Tak ať zkrachuje, když jsme mu zavřeli cestu“
To jistě nemyslíte vážně, to přeložení na kamion že? To je totální nesmysl, ale to jistě víte. To kdyby si měl dopravce na ten postrk připlácet rozhodně výrazně nezmenší konkurenceschopnost. Jedná se ve většině případů o ucelené vlaky a to jsou lukrativní zakázky. Ostatně doposud nikoho konkurenceschopnost železniční dopravy na této trati nezajímala a jezdilo se tam.
A pokud by SŽ nezakazovala víc než 320kN na háku, neubylo by trošku případů, kdy je postrk potřeba? (Aspoň o soupravy z lepších vagonů)
Ale potřeba postrku je hlavně z důvodu adheze. Myslíš že když do 810 s přívěšákem dáš silnější motor, že snáz vyjede stoupání? Když nedávno Arriva nevyjela, nebylo to kvůli slabému motoru, ale proto, že neměla písek na zvýšení adheze.
Pane Sůra, asi nejen já, ale jsem zvědavý kdy bude to info o těch nově pořízených vagónech…
To zas bude hejtů.
Už je. 🙁
Proč? Ať se ukáže,uvidíme
Další vyzobávání rozinek. 😀 😀
Do švestek nevydrží 🙂
Vůbec nezačne jezdit. 😀
Do švestek jděte vy
toto je svobodný trh, ne socialistické plánování…
Toto byla sranda z modrogum…
Proč? Šanci měl každý stejnou. Od toho jsou veřejné soutěže. Jenom si to spočítali tak, aby se jim mašiny točily. A když jim to nevyjde, mají ekonomický průšvih.
To nedokáže jezdit bez dotací?
Bez jakých dotací? Někdo si u něj objedná službu, on jí bude realizovat a objednavatel za to bude platit.
Pane xyz a vy znáte lepší příklad toho čemu se říká “ rozinky “ ? Ať už by vyhrál kdokoli prostě by ty rozinky vyzobal. Jen dodám lokomotivy a mám jistý příjem jistý výdělek. Ty lokomotivy klidně ani nemusí vyjet, když nebude žádný vlak na postrk a přesto ten příjem je. Jestli jsem to správně pochopil tak zde se jedná o jakýsi paušál za to že ty postrky budou k dispozici, ne platba za skutečně odvedenou práci. Jestli je RJ skutečně, jak tvrdí, rozvíjející se a expandující firma, tak proč se v poslední době nepřihlásili ani do jednoho rozstřelu? Ale… Číst vice »
To není rozinka ale bussines , kde vyhrál nejlevnější . A rozstřel ? Spíš se Arriva vetřela před zrozinkováním. Větší důvod ale bude spíše to , že má hlavně elektriky . Snad až bude mít příští rok nové stroje tak ty ropáky někde vecpe . A diví se asi všichni – Vám .
Když dělá byznys, je to špatně. Když ho nedělá, je to taky špatně. Nejste vy ten Ludva, co se jako malý chlapec furt kvůli něčemu vztekal?
Ne ten Ludva nejsem . Zato ty jsi asi ten, kdo si neumí dat ani dvě a dvě dohromady, když nepochopíš jak jsem to myslel a na koho jsem reagoval :-).
Jančura je jak Babiš.. 😀 co naděláme postkomunistická země no 🙁 nadruhou stranu strojvedoucích má i přes ne úplně super platy dost atd..
Gratuluji
Jsem zvědavý jestli ty státní postrky bude využívat i ČD Cargo.
A proč ne? Pro dopravce to má jenom výhody.
A nebude tak dělat reklamu tfuj tfuj konkureci?
Cargo si své postrky bude řešit samo.
Pokud by si je řešilo samo, tak bude platit něco, co nabízí stát jako službu zdarma. Ekonomický nesmysl. Když stát nutí dopravce jet nevýhodnou trasou, musí jim to nějakým způsobem zaplatit. Vzpomínám si, jak už z dálky bylo slyšet řev chladicích ventilátorů 3 laminátek na jednom vlaku ve stoupání za Tišnovem.
Jaké budou podmínky a možnosti státního postrku? Jestli bude několik vlaků čekat na postrk „zadarmo“, zatímco budou volné trasy, tak jet vlastní silou by bylo lepší třeba kvůli rychlosti. 😀
Ono je to skutečně hodně náročná trať, postrky nejsou pro srandu králíkům.
Proboha proč by si to mělo ČDC řešit samo .
Protože jinak poruší pohádku o hodných Modrogumídcích a zlých Žlutokněžnících
Asi nevíte že rychlíky Regiojetu tahaly i 363 ČDC?
To jako že si radši bude platit 2 mašiny než aby jednu využilo zadarmo? Tak to jo, to je teda podnikatelský plán 👏
No to by bylo ČD Cargo opravdu hloupé
Když spočítám, že je leasingová platba na Vectrony 45 000 Kč denně, potřebuji jich pět (čtyři provozní, jeden záložní) na 730 dní to máme 164 250 000 Kč, k tomu mzdové náklady a náklady na ubytování, atd.
cca 50 milionů, což činí dohromady necelých 215 milionů Kč. Tak to není špatný kšeft. Otázka je, zda-li je v leasingu zahrnut kompletní servis a jestli tam nejsou i jiné položky.
Pět jich určitě nepotřebují, záloha půjde minimálně sdílet s osobkou. A možná to je rovnou ve smlouvě řešeno nižší požadovanou disponibilitou.
Je to v požadavcích, dvě z Brna, dvě z KH a jedna záložní někde uprostřed. Nejspíš HB. V požadavcích je i rychlá náhrada porouchaného stroje. Sdílená mašina není rozhodně rychlá náhrada.
No.., když se to nakouslo… Jak to bude s elektřinou? A když se spustí rekuperace, tak jak se to počítá u ní? Jestli se počítá, zda je jiná sazba, jiné elektroměr pro rekuperaci… Nevím o tom vůbec nic, a internet taky u tak sofistikované témy nějaký vysvětlení moc nenabízí. Díky, O.
Očekával bych, že výkony v rámci postrkové služby budou osvobozeny od plateb za DC a TE, ale třeba se pletu.
Tak hlavně, kdy bude při tom postrku rekuperovat ta postrková mašina?
Pokud bude nějaká mašina rekuperovat, tak vlaková, postrk se poveze (někam do místa začátku postrku) bez elektro-dynamického brzdění.
Postrk nebrzdí?
Já si myslím, že elektrodinamicky nebrzdí (možná hrozí i roztržení vlaku, ale to by měl objasnit někdo znalejší) a řízení vzduchové brzdy je na řídící mašině.
Na rovině vlaková lokomotiva potáhne a postrková bude rekuperovat (proto ten postrk musí být zavěšený). Tím se získá energie do stoupání. 🙂 🙂 🙂
Nějak mi to hlava nebere. Státní postrky by měla dostat státní firma a ne aby se z eráru dojilo pro soukromníka. Ale což. Premiér je dojením proslulý, tak co by na cecek nepustil kámoše.
Bohužel tuhle převratnou myšlenku myslitele Liboslava do zákona o veřejných zakázkách zapomněli napsat.
Což je ovšem chyba.😀
A můžete nám neznalým objasnit jakej je rozdíl když je, jak říkáte, erár dojen soukromníkem proti tomu když je (úplně stejně) dojen státní firmou?
To je ale špatné, když nepoznáte rozdílu mezi státním a soukromým.
Tak já vás opravim. CDC je soukromá akciová společnost. Stejně jako RJ, stejně jako Leo a další. Ale u CDC má většinový podíl stát. Stát má pouze akcie. Ty stejné akcie, které si může koupit kdokoliv z nás. Takže? Stát stejnak dostane nějaký podíl z výdělku. Takže ve výsledku je to jedno. A pokud SŽ je státní organizací, tak nezapomeňte, že dopravci za použití cesty platí. A pokud budou jezdit, tak penízky se pořád pohrnou. Takže není nutný aby jezdili jen CDC. Je nutný aby vůbec někdo jezdil a vracely se jim ty náklady zpátky a promítali v zisk.
Jsou vůbec obchodovatelné akcie ČDCargo?
Otázka není o poznávání rozdílu mezi státním a soukromým, ale jaký je rozdíl když je erár dojen jedním nebo druhým. A vůbec se nestyďte, když na to neumíte odpovědět, mlčet.
A ještě nezřídka neefektivní státní firmou (jinak nic proti). Nebýt na kolejích Regiojet, platilo by se (byť na některých tratích) ještě hodně moc peněz za jízdenky i dotace, a to ještě za zelené B vagóny ze 60-70tých let..
Příklad: rychlík Praha – Pardubice, 104 km, 32 Kčs, 80. léta. Ekvivalent dnešních 350 Kč.
Co je na tom dojení? Státní firma nabídla stejné služby o 30% dražší než on. Myslíte že by vám ČD Cargo poslalo dividendy, když jste občan státu?
ČD Cargo pošle dividendy své matce ČD a tím si ČD zalepí ztráty, byť dostává v rámci objednávek dost peněz od MD a krajů, ale na rozdíl od ostatnich dopravců v závazku generuje pravidelně ztrátu.
A co když dividendy nepošle?
Jo třeba to mohli dát státním lesům. Nebo Budvaru.
Já myslím, že když máme ten státní pivovar, tak by se všecky soukromé měly zavřít, zrušit a zakázat. To by tak hrálo, aby státní zaměstnanec vyváděl peníze do soukromé sféry.
Což je správný point, zdalipak tady všichni ti milovníci eráru chodí jen na Budvar aby nepodporovali soukromníky (a ještě zahraniční)
Tak měla státní firma nabídnout lepší cenu a podmínky a mohla to dělat.
Liboslave, píše se rok 2020, jste se zapomněl někde v osmdesátkách
Větrák v německu vydělá více než na postrkách v čechách.Cago chtělo cca 80000 denně,jančura to stlačil na 55000 odhadem.
Jeeee ??? No tak ten všem nákladním vypálil rybník , viďte ?? Čekal jsem, že tuhle pohodovou trafiku získá někdo ze ŽESNADu, když už ta aktivita vzešla odtud. A on to nakonec shrábne vycůranej z nejvycuranejsich…no pěkně. A jak takový subjekt doloží třeba bezdluznost, když v životě nezaplatil jednu fakturu ve splatnosti ?? Teď se mu to náramně hodí, až to bude jezdit a náhodou dostane navícovej kšeft v osobce, tak ty lokomotivy klidně stáhne a SŽ si na něm nevezme nic. …No k dobru jest, že to třeba nevyhralo DB, nebo PKP, jak je zde dobrým zvykem oproti jiným… Číst vice »
Tak bezdlužnost se dokládá jen vůči státu, jinak to nikoho nezajímá. Nám dluží rok staré faktury…
Musim odpovedat.. mne dlzila Alza.cz a.s. len 4200 EUR, dal som to na sud a nakoniec exekutor stiahol peniaze, zabolkoval ich pozemky aj auta… ked Vam dlzi rok staré faktúry, tak to je len otázka správneho výberu adovkáta a exekútora..
A proč pro něj jezdíte? Protože, na rozdíl od jiných, nakonec zaplatí, že?
Taky je možný, že načerno napíchne trolej a bude na mašině těžit bitcoiny. Nebo v nestřežené chvíli ukradne kolejnice a dá je do šrotu. Já bych se nebál tyhle rizika popsat a poslat je třeba do Obzoru, tam je rádi otisknou. Vždyť je to všecko pravda…
A navíc, kdo bude místo něj jezdít po švestkách…?
Slivovice?
No ty toho o něm určitě hodně víš, měl bys to nahlásit na ÚOOZ.
Akorát že se na výběrko pro ND přihlásil největší kritik spojení osobní a nákladní dopravy u jednoho dopravce.
Doporučuji si přečíst ŽM, kde je pěkný článek o postrcích. Má v ČR nějaký Wctron na vysílačce simplex?
Má 😉
Má na 25 kHz. Ovšem SŽ jede na 12,5 kHz.
K čemu by je potřeboval?
Protože je vyžadován v zadávacích podmínkách soutěže. Ono jde o to, že simplex pro použití v ČR není kompatibilní v zahraničí, takže poud vubec na Vectronu je, tak spíš ta zahraniční verze.
Jak dojedu do Polska nebo na Slovensko, na simplexu se domluvím, protože Vectron ho má na 25 kHz, stejně jako víše zmíněné země. To jen SŽ ( a nevím proč) si simplex přepnula na 12,5 kHz.
Protože to nařídil ČTÚ.
Nejen že se změnilo kanálování na 12,5 kHz, ale se i frekvence kanálů, aby se uvolnilo pásmo z frekvencí 150MHz a 157-158 MHz se přesunuli na 148 a 152-153 MHz.
V České Republice je nyní na těchto kanálech zakázáno vysílat v kanálování 25 kHz
To bude za chvilku jediné, co půjde na těch kolejích dělat, vozit náklad, s tou čínskou šaškárnou
Nie som si vedomý žeby RegioJet mal nejakú „čínsku“ šaškárnu. Pokiaľ ma pamäť neklame, tak ich rušňový park je 162, 193 a časom pribudne 388 a na zálohe majú 740.
Já myslím, že tou šaškárnou byl spíš myšlen covid
No na osobou mají:
9x 162
5x 193 (v leasingu)
4x 186
A přibude 15x 388
(Pak mají ještě 7x pronajmutych 193)
740 je na přešívání do dilen
Redakce nemá úplně přesné zdroje, jelikož celkově bylo 7 účástníků VŘ. Stačí si přečíst zprávu o hodnocení nabídek, která je veřejná: Účastník 1/Cargo Motion s.r.o./250 522 974,61 Kč/3. pořadí Účastník 2/Ostravská dopravní společnost – Cargo a.s./279 699 200,00 Kč Kč /4. pořadí Účastník 3/LokoTrain s.r.o./314 226 433,20 Kč/5. pořadí Účastník 4/ČD Cargo – nabídka zneplatněna Účastník 5/ČD Cargo/337 074 800 Kč/6. pořadí Účastník 6/ LTE Logistik a Transport Slovakia s.r.o./245 558 800 Kč/2. pořadí Účastník 7/RegioJet a.s./244 166 880 Kč, pořadí 1. Zvláštní jsou rozdíly u toho, že společnosti, které mají lokomotivy Vectron v nájmu – RegioJet, LTE a Cargo… Číst vice »
A nebylo jich spíš 6?
Veřejná? Mohu poprosit o odkaz?
na profilu ještě nic není
No, zajímavost – podle mě ten pronájem lokomotiv přináší pro dopravce nižší riziko, kdežto když je máte v majetku, tak chcete ten drahý krám splatit brzy,
stálo vás to strašný ranec je koupit…
Navíc předpokládám, že to bude podobné jako u letadel, a když má dopravce tu lokomotivu pronajatou, tak chce za každou cenu aspoň částečně pokrýt ty fixní náklady pronájmu, takže se mu pořád víc vyplatí jet i za hodně levno, než jí nechat stát.
No pronájem můžete i ukončit, to je jeho výhoda…. Ale zároveň si můžete spíš dovolit podnikat s nižší marží, když vám skončí bussines, ukončíte i pronájem strojů…
Záleží, za jakou cenu ti dopravci své lokomotivy koupili a jak je financují.
Být kamarád s premiérem a investovat peníze do předvolební kampaně ANO to se prostě musí vyplatit. RJ jistě věděl že vyhraje ještě než se přihlásil. O tom tu asi vážně nikdo nepochyboval.
Jak se dá v soutěži domluvit s dalšími pěti zájemci, které nevíte, že nabídne nejnižší cenu?
Ludva je blázen, toho neřešte.
Rozhodně si nedělám nějaké iluze o tom, jak se u nás rozdělují veřejné zakázky a jak se vyhrávají souteže :-).
Ludvo, zobni tabletky a večerka !
No to bude veselo……. žlutej proniknul do nákladního byznysu. Že si tohle ČDC nechá vyfouknout….well done, žluťáci!
Ono je docela pravděpodobné, že nákladním dopravcům vydělá výkonná mašína víc v čele jejich vlaku, než na postrku…a nadbytky mašin nikdo nemá 🙂
Naopak pro RJ může jít o zajímavý byznys, jelikož mu lokomotiva vydělá stejně či více, než v osobní dopravě…a především je to garantovaný příjem.
K tomu si ještě přidejte velký zájem RJ o linku R9.
Kéž by ji získal!
Zcela logický zájem.
No tak hlavně že panovali tady kecy jak chtěj sfouknout R23 a U32…
A v brzké době i o Pantery JMK
A že si to nechali „vyfouknout“ ostatní dopravci vás nepřekvapuje? ČDC není ničím jiným než jedním z dopravců. Není potřeba z nich dělat něco výjimečného.
Od kdy to začne fungovat?
Nic překvapivého. Vždyť jsem psal, že Jančura si to dovede ošetřit.
Trump taky psal, že si to Biden ošetřil.
A co vám na to radí lékař?
Švestku
Jestli tekutou, tak na něj chci číslo 🙂
Omévat přirození vlažnó vodó.
A to bude pravda, říkala to i stará Blažková.
A Máňa z prasečáku!
Soudruzi! Už soudruh Nostradámus věděl, že to špatně skončí!
Kdo čekal něco jiného???
Čekal jsem spíše Lokotrain, který se na podobné služby specializuje.
A s jakými lokomotivami bude Regiojet zajišťovat postrkovou službu?
To by mě taky zajímalo – tendr zřejmě požadoval výkonnou moderní lokomotivu, jinak by muselo vyhrát Cargo nebo IDS s plecháčema z Bulharska.
Vectron
Nevím jak byly nastaveny parametry na postrkovou lokomotivu, ale musí být určitě dvousystémová, kvůli Kutné Hoře. Pak, jestli to tak je, není povolena rekuperace v daném úseku, což je škoda, když tam bude jezdit víc vlaků. A postrk bude určitě na nějakou rezervaci dopředu, aby se nečekalo a nestálo a na celý úsek a zavěšený, už jenom proto, aby sólo jízdy z půlky tratě dále nezatěžovaly… kdyby někdo věděl víc… Díky!
A s čím tam bude jezdit?.V celém úseku je zákaz ,když jede jedna moderní lok.(Vectron),další jiná činná lokomotiva.V létě jsme tam dělali s Vectrony pokusy s dvojčetem a vyhazovali to napáječky.To jsem zvědavý.
Postrk není přípřež…
Úprava napáječek už se soutěží.
Právě proto se rekonstruuje TNS Čebín, dá se tam silnější trafo a v ostatních TNS budou doplněny ofuky pro možnost přetížení trafa. Dále bude zřízena SpS Křižanov a přes ni i přes všechny ostatní SpS budou příčně propojeny troleje. Na celé trati má být povolena rekuperace.
Super! 👍
No hurá!
Nevíte, jestli pak SŽ po dopravcích požaduje peníze za postrk?
Ne, samozřejmě. To bychom to 4 roky netlačili.
Jinými slovy si to prostřednictvím státu vytáhnete z kapes daňových poplatníků, tedy těch úspěšnějších, kteří se obejdou bez dotování svého businessu z kapes jiných.
Dopravci nechtějí dotované postrky, chtějí jezdit po trati přes Č. Třebovou. Pokud to SŽ není schopna zajistit, nechť zajistí za své postrky.
Stejnou rétorikou by se dalo říci, že pokud si dopravci nedovedou zařídit postrk sami, nechť si jedou kudy chtějí…
ČR již léta deklaruje snahu „převést nákladní dopravu na železnici“, tohle je hmatatelna (první?) aktivita v tomto směru.
Deklarovat snahu jistě může, ale v reálu se stejně musí nabídka sejít s poptávkou.
Pokud je kontrakt na postrkovou službu na 2 roky, tak to s tou snahou převedení nákladní dopravy na železnici nebude zas tak žhavé.
Poté by měla být opět k dispozici kapacita na sklonově výhodnější trati přes ČT (budováno max. 1:150, tedy 7 ‰). Otázkou je, zda to bude dostatečná kapacita.
Přesně tak, proč by stát měl stavět nebo opravovat silnice nebo železnice když po nich sám nejezdí. Kdo chce jezdit, ať se stará.
V tom případě přestanu platit daně. Protože když mi stát k ničemu nebude, nač bych ho platil.
No nabízí se jiný příklad z praxe … jestli jste ženatý …
OK, takže budeme pokračovat v dotování státu aby se zase mohl někdo být v prsa jak je best in something? Že je problém s kapacitou se ví roky rokoucí, za tu dobu nevymysleli nic než postrk a možná tunely Choceň – Ústí, ale ty budou až za dlouho a stejně budou napojené jenom na dvojkolejku. Prašť jak uhoď. K tomu stát roky rokoucí zbytečně omezuje tažnou sílu na šroubovkách na státních tratích. Já nevím, asi železo úlekem přejezdu hranice měkne nebo co. Stát je po stránce dráhy neschopný a nebo hoře se ji snaží reálně zlikvidovat, jinak si není možné… Číst vice »
A teď si představte, že ze stejných kapes daňových poplatníků bude opravována trať Uhersko – Brno 🙂
Tak tady budu ale ty kapsy z celý EU 🙂
Ale jestli ty k fakt klapnou, tak to bude docela průlom.
Zjistěte si nejdřív, prosím, o tomto problému trochu něco víc a dřív, než sem začnete psát.. .. Děkuji.
A úspěšnější je v tomhle měřítku kdo? Ten, kdo Česko objede přes Německo a Rakousko?
Ne, ČESMAD.
Nevyžaduje.
Doufám, že strojvedoucí postrkovaného vlaku dostane kávu nebo čaj zdarma.
To nepochybně ano. Proto taky RJ vyhrál ten tendr.
Docela určitě.
A stewardku k tomu. 🙂
V růžové košilce nebo bez ní?
Mínusáři asi preferují stewarda, to se dá taky zařídit.
3 mínusy vs. 16 plusů? To nebudou tak často deklarovaná 4%. 😀
Občas to hodí plus i mínus zároveň. Takže někteří mohou chtít obojí.
A sushi hlavně..
Sushi není úplně zdarma, ale třeba dostane stravenku.
Jen aby nedostal i Shushi. 🙂
A nezapomeňte na denní tisk dle výběru.
Po-Tisk nebo po-strk
Jak je možné z veřejných peněz zvýhodnit určitý druh podnikání, když zvýšenými náklady a tedy zhoršením konkurenceschopnosti jsou při přejezdu Vysočiny postiženi i silniční dopravci? Bude jim stát také kompenzovat zvýšenou spotřebu nafty?
Ne, nebude.
Nejde o zvýhodnění určitého druhu podnikání, ale určitého druhu dopravy. V tomhle případě konečně stát dělá něco, co mělo fungovat už dávno.
Silničním dopravcům by mělo stačit, že jim stát z eráru postavil dálnice a silnice, na kterých mohou za hubičku jezdit, pálit při tom skoro nejlevnější naftu v Evropě a ani nemusí platit za parkoviště, jak je v leckde zvykem. Doufám, že jim to příští vláda zdraží.
Zdražit parkoviště je kontraproduktivní, automaticky by se našlo spousta řidičů co by nocovali v poli.
O silniční dani, spotřební dani a dálniční dani jste zjevně neslyšel.
Ani o mýtu.
No…, stačilo by mýtné srovnat na úroveň Austrie, či Polandu (tedy zvýšit). Z praxe jedu takhle vídeňským lesem a samá bukurešťská (honvédská, BG, či osmanská) dodávka bez vleku a po příslušných kamionech ani vidu, ani slechu, a jedu takto českomoravskou vysočinou a co nevidím…?! Samý RO, BG, HU, TR kamion a dodávky s vleky nafutrovanými zánovní osobáky (někdy fakt až moc zánovními) dodávaných od svých soukmenovců operujícími v Deutschlandu.
Problém bude asi v našem myšlení kde se pořád kupují lidé za „dostupnost“ a pak to takto využívají z okolních zemí.
Vy to nechápete správně ideologicky. Spotřební daň z paliva NENÍ příjem ze silniční dopravy. A navíc externality ze silniční dopravy převyšují státní rozpočet. To vám potvrdí každý auto*mat.
Tady se to podnikání ale nejdřív musí za veřejný peníze prakticky znemožnit – výluky nebo hustá osobka v závazku. Tohle je jen malý flastr, nikoli zvýhodnění.
Může někdo znalý podrobněji popsat jak to bude po technické stránce probíhat? Vlak před stoupáním zastaví a postrk se připojí včetně vzduchu? Nebo se vůbec nepřipojí a za stoupáním sjede postrk z výkonu a nechá vlak odjet?
Děkuji za objasnění.
Budou to zavěšené postrky, takže i na vzduchu.
A používají se ještě dnes nezavěšené postrky? Třeba z Tišnova do Vlkova?
Pokud vím, tak nezavěšené postrky se ještě používají na uhlí do Opatovic v úseku Choťovice – Převýšov, pokud se tedy za rok něco nezměnilo.
No pěkně – gratulace!!:)