RegioJet vrací spoj z Prahy do Žiliny přes Bratislavu

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Obnovení provozu nastává po téměř roce a půl.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrtak

Pokud dopravce nema dieslovou lokomotivu, tak musi vymyslet okruzni linku pod draty, tomu asi nelze jinak rozumet. Jen aby se nestalo, ze do tohoto sotospoje nastoupi omylem cestujici, ktery skutecne cestuje z Prahy do Ziliny, tak jako se to nedavno stalo kamaradce, ktera sice jela do Horovic, ale videla na tabuli Cheb, tak nastoupila misto Berounky do Krusnohoru, a tak si udelala omylem vylet do Usti nad Labem a jeji kolegyni se to stalo pry uz taky :-))) Bus z Brna do Trencina to stiha za cca 2:10 s cenou 359 kc, RGJ za 2:38 v trase o 100km delsi… Číst vice »

Axel

Bus z Brna do Trenčín IMHO není moc spolehlivé řešení. Zvláště v zimě přes Chřiby/Buchlovské hory..

Ovšem bude-li za 10 roků dálnice D 55 souvisle funkční až do křižovatky směr Trenčín, tak bude +- spolehlivé jezdit busem Brno-Trenčín po dálnici přes Hulín… akorát to bude trochu delší. Jízdní dobu odhaduji taky kolem 2 hodin.

Palecek.M

Tak se hlavne vycurejte pred nastupem do vlaku a stastnou cestu.

Eliška

Dnes jsem měl možnost jet spojem z Brna do Ostravy a řeknu vám, že RegioJet není ani schopen na náhradní autobusovou dopravu /výluku/ zařídit dostatek autobusů – autobusy pro cestující. Zhruba 40 lidí nás čekalo hodinu na další autobus ! Jediný, kdo zaslouží ocenit je ten koordinátor ve vestě, který se přimluvil u čédeček, aby někoho vlakoška vzala navíc. Zlatá trpělivost a ti zaměstnanci to nemají moc jednoduché. Doufám, že si to majitel RegioJetu přečte, co všechno se děje a doufám, že o těchto věcech ví, nebo by se měl alespoň začít zajímat, protože ty služby jdou hodně na dno.

Jarda 2

Nauc se rozeznavat mezi komerční dopravou a jizdou v závazku. To o cem pises je vlak objednavanej statem – 5akze places na spatnym hrobe!!!! Stezuj si u objednavatele at objedna vic busu…

Axel

Nebyl jsem u toho… Nicméně firma RegioJet a.s. uzavřela smlouvu (dle které dostává dotaci z kapse nás všech)… A v té smlouvy nevidím z toho co tvrdí pan „Jarda 2“:
viz článek 13, bod 5 (…)
„Zavedení náhradní dopravy nezprošťuje Dopravce povinnosti zajistit odpovídající kapacitu dopravních prostředků podle konkrétních přepravních potřeb“
Smlouva
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8126159?backlink=fipg5

Axel

Dodatky ke smlouvě (neotvíral jsem konkrétní dokumenty = tak nevím)
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/11073856?backlink=fipg5

Miroslav Zikmund

Na výluce Olomouc – Ostrava / Bohumín (Dluhovice) měly ČD nasazeno 10 vozidel, kapacita přibližně stejná jako u vlaku …
Skutečné obsazení výrazně menší. Jel jsem podvakráte se dvěma spolucestujícími … mnohá vozidla jela tam i zpět prázdná …
Žlutý / černý dopravce jezdil odklonem přes Nezamyslice minimálně s hodinovým zpožděním v každém směru ….

Gwann

cože????

robert

Nauč se rozeznávat, že tohle cestující fakt nezajímá. A neexistuje důvod, proč by ho to vůbec mělo zajímat.

Axel

Nemyslím, že by to panu Jančurovi bylo jedno. Ale čínský vir se nepříznivě projevil v ekonomice dopravců…. Nicméně na lince Brno-Přerov-Ostrava pan Jančura musí poslouchat nejen cestující, ale taky penězovod z kapes všech nás daňových poplatníků… Odhadovaná částka roční dotace za tuto linku pro RegioJet: „(…) 252 milionů ročně. Celkově si tak za osm let trvání smlouvy přijde na 2,017 miliardy korun. “ Tyhle peníze pro dopravce smluvilo ministerstvo dopravy… Tj. podnět cestujících směřovat tam = neboť tam můžou něco udělat pro zlepšení, např. navýšit dotaci/zkontrolovat/část dotace přerozdělit pro jiného dopravce který by vypomohl RegioJetu.. nevím.. https://zdopravy.cz/prekvapeni-rychliky-z-brna-do-bohumina-prevezme-regiojet-leo-express-nesplnil-podminky-19943/ P.S. V každém… Číst vice »

Gwann

je mu to jedno. kdyby mu to jedno nebylo, tak to řeší a vyřeší. kvalita služeb šla dolů celkem znatelně.

druhá možnost je…že už nemá na to řešit…

Axel

Znalost potřeb cestujících a jakás-takás důvěra cestujících je ta hlavní hodnota firmy typu jako firma RegioJet

… Mašiny jsou podružné… A s ohledem na časté internetové „nářky“ lidí, kteří tvrdí, že pracovali pro RGJ, se nezdá, že by hlavní hodnotu RGJ tvořil nadšený/zapálený tým zaměstnanců.

rozinka

Oni ty Kenovy omalovánky ještě někoho zajímají?

Pavel

Spoj končí o 21.10 v Žiline. Mohli ho predĺžiť do Popradu-Tatry, príchod cca. 23.00. To sa ešte dá ísť ubytovať a ráno na hory.

Jarda 2

Proste si v Ziline prestoupis do jinyho zlutyho vlacku.. V cem vidis problem??

Tomáš

tvl:)

Ketchup1970

Jsou u vás i vlaky jiné barvy než řepka olejná ?

Zdenek

Mohli ho predlžiť třeba až do čierne pri čope, nespokojenče

Miroslav Zikmund

A co tak až do Rumunska přes Ukrajinu ?

Jarda 2

Do Rumunska to pojede z Mnichova…

Bohouš

Myslíte, že někdo pojede do Tater přes Bratislavu? I lidé od Brna to mají rychlejší přes Ostravu. Zejména proto, že RJ jede od BA do ZA jako zrychlený osobní vlak. Chápu zastavení v Piešťanech a Trenčanské Teplé (lázně). Ale takové Nové Mesto, Pov. Bystrica a Púchov =??

Ibragim z Bastru

Komplikuje se pouze dětem ve věku 6-12 let. Starší se již dávno mohli nechat očkovat.

Zdenek

Přesně tak, odpírači jsou zdrojem všeho zla kolem viru

Miroslav Zikmund

Reálně se nekomplikuje nikomu … kdo kontroluje ve vlaku ?

Gwann

ale má pravdu. kdo nechce mít problémy přes hranice, už se naockoval. zbytek ma prostě komplikace…

Jenda

Jestli by se Regiojet neměl začít spíš trochu soustředit na kvalitu toho, co už provozuje. Dneska jsem zrovna jel a masakr. Nefunkční klimatizace, nefunkční obrazovky, ucpaný záchod, vozem jednou proběhl úplně zpocený stevard a za poklusu rozhazoval vodu, pak už jsem ho neviděl. Naštěstí jsem jel jenom z Pardubic do Prahy. Vůz plný do posledního místa a roušku neměl nikdo, protože i bez ní tam bylo na omdlení. Snad se zase nějak vzchopí, protože jsem s nimi jezdil fakt rád.

Vašek

Někde se zkrátka na to kafe ušetřit musí. Podobné názory, že jim tam nic nefunguje, slýchám často. Proč s nimi tedy jezdíte?????

Jenda

Jezdil jsem ze setrvačnosti, a to, že byl ve vlaku pokaždé aspoň jeden z jmenovaných problémů, jsem jako dlouholetý spokojený zákazník toleroval a předpokládal jsem, že časem se služby zase zlepší. Včera už to ovšem byla, řekl bych, poslední kapka.

Richard Fiala

Jendo z PAR do PR jezdí desítky vlaků denně. Když už jste zvolil Regiojet dala se snad ta hodina přežít bez obrazovek, občerstvení aj. nadstandardů. Tím nechci slepě hájit Janžuru ale vadí mi neustálé čecháčkovské remcání a pošklebování i když se obecně ví jaké má problémy s nedostatkem personálu aj. Je to trochu hazardér ale taky jeden z našich nejschopnějších podnikatelů.

Axel

Když slíbím „modré z nebe“, tak bych obvykle měl dodat „modré z nebe“…

Když slíbím POUZE „přepravu z bodu A do B“, stojí to zhruba stejně jako „modré z nebe“, tak jsem neoklamal cestujícího ve smyslu „Klamavé obchodní praktiky“ dle zákona o ochraně spotřebiele.

Lidově řečeno – firmě RGJ by to chtělo ubrat na řečech a přidat v praktické oblasti…

Z mého pohledu jsou víceméně OK delší jízdy s firmou (abecedně): Arriva, ČD, LEO, RGJ… busové firmy jsem vynechal. S firmou GWTR/a s italskou Länderbahn nemám zkušenost

kakov

nemá slibovat co nemůže a nechce plnit! mmj. personální problémy jsou hlavně jeho vina, personální politika Jančury je dlouhodobě neudržitelná a teď na to dojel….

Axel

Přesně. Stačí ubrat na řečech. A trochu přidat na činech…

Na druhé straně – dokázal by někdo obstát líp, kdyby byl v situaci Leoše Novotného či Radima Jančury, kteří většinu dopravy provozovali bez dotací?

Tím chci říct, že je velmi moudré kultivovat konkurenci… A to píšu přesto, že řeči pana Jančury považuji za přehánění… a řeči pana Novotného mladšího za málo pokorné

Gwann

R8, kde jsou taky problémy, je v závazku. čili s dotacemi.

Axel

Souhlas. Ať zabere… Nebo pak nastoupí pragmatický pohled:
Je jedno jestli kočka je jednobarevná či strakatá … důležité je, jestli dobře chytá myši.

Jenda

Můžete mi říct, kde se pošklebuju? Remcat budu, protože pokud mi někdo prodá nějakou službu za nějakou předem dohodnutou cenu, tak ta služba v tu chvíli už není nadstandard. Když vše funguje, jak má, tak je to standard. Pokud nefunguje, tak je to důvod k remcání, protože dopravce jsem zvolil právě kvůli službám, které nabízí. Navíc klimatizace ve vlaku bez otevíracích oken není nadstandard, ale nutnost k přežití.
Jinak těch vlaků teď kvůli výlukám až tolik není. Pokud potřebujete jet v konkrétní čas plus mínus 15 minut, tak máte zpravidla na výběr jen jeden.

Gwann

jasne, obvinime nespokojeného zákazníka…co si dovoluje být nespokojen. s vámi do komunistických RaJ, tam byste mohl dělat mluvčího.

služba je nějak nabídnuta a tak má být poskytnuta. natriskany, polonefunkcni vůz, nedostatek personálu, občas také velké problémy s úklidem (koleguv zážitek na Olomouic-Praha, vyjádřil se…jak kdyz jsem jezdil z vojny v 80.letech…)…to není dobrá vizitka.

Jancura je skvělý marketer a improvizator. ale taky jajinek neskutečneho stupně, k zaměstnancům se chová obecně příšerné, neuznává moc cizí názor atp.

tohle vše vede víme k čemu.

PS: když mne v hospode neobslouzi v normálním čase, je mi burt, že nemají personál.

Miroslav Zikmund

Náhubek neměl nikdo – všichni chránili své zdraví před následky řádně MZd neodůvodněného nošení náhubku …..

Avlaky

Myslím si že vzhledem k natáhnutí jedné linky na kterou není třeba další souprava, tak nemá údržba nic společného s timto

Lada

Jestli to nebude tím, že v antirouškařích Regiojet našel díru na trhu… Viz jak se v době největšího lockdownu prezentoval jako jediná otevřená hospoda v republice a celou dobu na sociálních sítích repostoval příspěvky svých cestujících bez roušek 🙂

robert

No prosím. A když něco podobného napíšu já, tak to schytám. 😀

J.K.

V jeho zpáteční trase jel Split, nebo se pletu?

M@trixX

Ano.

Avlaky

Dojde ke zkrácení souprav na severní větví, protože bude potreba sestavit 8. Soupravu na jižní větev

Doteď jich bylo jen 7 a díky tomu že se jezdí do Budapešti a zároveň se vrátí 4. Pár spojů přes Bratislavu tak se počet zvýší o 1

Axel

Nevíte, jestli RGJ opět bude jezdit s vlaky z Žiliny směr Banská Bystrica (konečná ve Zvolen)? viz cituji z roku 2015:
„začnou (…) vlaky RegioJet denně spojovat středoslovenský Zvolen a Banskou Bystrici s Žilinou a Prahou a dalšími městy v České republice. „Chceme být hlavním dopravcem na dálkových trasách mezi Českou republikou a středním a východním Slovenskem,“ dodal Jančura.“
https://byznys.hn.cz/c1-64722410-regiojet-posili-sve-vlakove-spoje-z-prahy-do-kosic-pristi-rok-chce-pocet-cestujicich-zdvojnasobit

Myslím s vagony typu 845 se kterými RGJ jezdil z Komárna

kakov

pochybuji, rušil to pro „malý zájem“ a vysoké náklady…..

Axel

To ale šlo o 8 vagonů (z Žiliny do Martina) a poté půlka vagonů (tj. 4x) pokračovala z Martina do Zvolena…

Já mluvil o vagonech 845, které RGJ používal z Komárna.

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=RJSK&cislo=1006&nazev=RegioJet&rok=2016

Ale uznávám, že v minulosti do Zvolena jezdil vlak RGJ jen jednou denně.

Axel

Tak snad napotřetí se RegioJetu povede najít dost cestujících, aby linku provozoval dlouhodobě

https://zdopravy.cz/regiojet-se-vraci-mezi-bratislavu-a-zilinu-s-vlaky-protahne-linku-z-prahy-12192/

Ketchup1970

Nevím proč bych jel tímto spojem , do Trenčína napr , když Valašský expres + 600 rychlík z Púchova to dá v pohodě. Jediný dobrý nápad bývala arriva přes Vláru do TTeple. I cenově byla v pohodě a měla už klientelu. Možná by někoho přesvědčily ty služby , o kterých se v poslední době hodně píše , žel o jejich poklesu.

Ibragim z Bastru

Protože prestup? Nebo protože z Brna to je OK?

Ketchup1970

OK z Brna , spoj je vypravovan z Prahy tak jsem uvažoval jako Pražan . Z Brna klidně do Veselí nad Moravou . Trať s tunelem generála M.R.Štefanika by si zasloužila opět nějaký zajímavý spoj .

Dan

No tak vyprodat úsek Brno – Praha není žádný problém.

Axel

Jak jsem již napsal… já pouze upozornil na to, že na této konkrétní lince to 2x RGJ zabalil… Nehodnotím důvody… Nicméně bude-li dostatečný zájem platících cestujících, tak na potřetí snad RGJ již dokáže uspět = úspěchem z mého pohledu cestujícího myslím: když dopravce dokáže dlouhodobě provozovat linku. Ono když si člověk přečte názor slovenského dopravce na tamní poměry, tak to nemá snadné žádný dopravce: „Okrem iného sa YOSARIA TRAINS zúčastnila tendrov na prevádzku na tratiach: Bratislava – Banská Bystrica a späť Nové Zámky – Prievidza a Leopoldov – Nitra Bratislava – Komárno YOSARIA TRAINS venovala týmto tendrom mnoho času a… Číst vice »

M19

Protože proč jezdit pres Bratislavu, když busem je to napřímo a jede několikrát za den?

MHD

Asi proto, že to není spoj pro Pražáky. PS: Jel jste někdy ramenem Bratislava- Žilina. Já jo.

Pavel

A taky Brnaky, Břeclav Hodoninsko, Senica a další . Jel jsem to před týdnem snad 5 přestupy a s porad nějakým čekáním na zpoždění. Raději přímý spoj i když žlutý

Ketchup1970

Senica Trencin autobusem a pak vlak do Žiliny , Senica – Trnava a pak vlak, Myjava – NMnV a pak vlak . Spíše to vidím jako pokus alespoň zčásti o návrat na rameno jediné pořádné trati v Slovensku BA-ZA-KE. Západ Slovenska to potřebuje a ZSSK taky. Akorát ty služby by se měly vrátit k vyšší úrovni .

M19

Z Brna do Trenčína, co to má společného s Pražákama?

vladoca

Vieš prečo jazdiť cez Bratislavu? Lebo je kopec pohodlných ludí ako ja. Sadnem v Novom Meste na vlak a bez prestupu idem až do Prahy. A takýchto je v regione dosť. Casová poloha vyhovuje nie je čo riešiť.

Vbb

> Valašský expres + 600 rychlík z Púchova to dá v pohodě.
No pokud máte rád adrenalín „chytíme či nechytíme“, tak proč ne…

Ketchup1970

Jezdím tento přestup od dětství a nemám problém . Chytání mi nikdy nebylo souzeno . Chytání jsem naopak zažil v Bratislavě když jsem kvůli výluce nestihl metropolitan , nastesti osobak do Breckavi a RJ ( ten pravý od ČD a ÖBB ) mi vyhovoval taky .