Cestovní ruch Dopravci

RegioJet se vrací mezi Bratislavu a Žilinu s vlaky, protáhne linku z Prahy

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Soukromý dopravce RegioJet od prosincové změny jízdního řádu začne znovu jezdit po hlavní slovenské vnitrostátní trati mezi Bratislavou a Žilinou. Díky nové lince získají cestující z Prahy, Pardubic, Brna či Břeclavi nové přímé železniční spojení například do Trnavy nebo Trenčína.

Vyplývá to z návrhu jízdního řádu, který zveřejnil Žilinský samosprávný kraj na svých stránkách.  Podle jízdního řádu půjde o protažení vlaku z Prahy, který přijede večer do Bratislavy a dál bude pokračovat do Žiliny. Ráno se vydá ze Žiliny zpět opět přes Bratislavu.

Je to rozšíření, které plánujeme v souvislosti s doplněním čtvrtého páru spojů na trase Praha – Bratislava, kdy na Slovensku zůstanou přes noc dvě soupravy. Prodloužení spoje do Žiliny by vytvořilo novou nabídku spojení například z Brna do Žiliny nebo do jiných slovenských měst,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Kromě Českých drah a Leo Expressu jezdí na Slovensko z Česka ještě Arriva, která spojuje motorovými vozy Prahu s Nitrou. Jak bude časově konkurovat RegioJet například na trase Praha – Trenčín motorovým vozům jezdícím přes Vlárský průsmyk není ještě úplně jasné, zatím je zveřejněný jízdní řád pouze na Slovensku.

Podle něj bude vlak odjíždět ve 20:08 z Bratislavy a do Žiliny přijede ve 22.05. Zastaví ještě v Trnavě, Novém Mestě nad Váhom, Trenčíně a Považské Bystrici. Zpět odjíždí ze Žiliny v 5.28. RegioJet už na trase mezi Bratislavou a Žilinou jezdil v rámci svých spojů Bratislava – Košice. Z trasy ale odešel.

Žilinským krajem zveřejněné jízdní řády potvrzují i plány Českých drah na zavedení druhého pendolina z Prahy do Košic. Podle jízdního řádu by mělo jezdit ale jen v pátek odpoledne z Česka a v sobotu ráno zpět z Košic.

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Škoda, že tam neodtáhnou s celým cirkusem 😛 (omlouvám se, prostě mi to nedalo :D)

  • Pendolino jede 9 min po RJ. V Popradu bude postávat 10 min, takže ve výsledku bude minimálně v úseku Žilina – Košice RJ o 10 min rychlejší. Trochu mi to připomíná situaci v ČR, kdy Ex se nechává předjíždět regiojetem a jízdní doba se natahuje a natahuje. S takovou bude RJ za chvíli rychlejší než pendolino.

    • To:

      RJ odjíždí ze Žiliny v 19.47, v Košicích je ve 22.56, jede tedy 3h, 9 min.
      Pendolino odjíždí ve 20.10, příjezd Košice 23.10, tedy rovné 3h.

      Takže nepište nesmysly, ještě by někdo mohl tomu, že RJ je ze Žiliny do Košic rychlejší než Pendolino, uvěřit.

    • fensterglaser:
      Ona podstata toho zase až tak velkým nesmyslem není, protože ten italský „křáp“ má skutečně v Popradu plánovaný pobyt 10 minut – Jančurův vlak ovšem zastavuje ve více tarifních bodech, na čemž svoji cestovní dobu prodlouží, jinak by se cestovní doby obou vlaků asi zcela vyrovnaly, protože naklápět na té trase zatím nelze a „Vectron“ je na tom po stránce výkonu i dynamiky jízdy i v horském terénu docela dobře.

    • Ten pobyt RJ ve Vrútkách – není to náhodou způsobeno nějakým dělením soupravy směr BB? Ale prodleva pendolina 10 min v Popradu nechápu… leda čekání na nějaký přípoj nebo ČD očekávají velké davy lidí do Tater… nebo bude za pendolino připojen autovůz?)))

    • To: Ještě něco. Taky moc nechápu pobyt toho Pendolina v Popradu, ale to bude jenom to SC 245,které jezdí jen v pátek. SC 244 už tam má normální pobyt, stejně jako SC 241 a 240. Nevím co bude s EC 242/243, zatím tam není.
      Jo a v sobotu to bude zajímavé, během 12 min. budou z Košic vyjíždět 3 vlaky na Žilinu – SC 244(5:00), EC 1356(5:07) a IC 520(5:12).

    • V ČR 3 vlaky během 12 min no problem, ale na hlavním slovenském koridoru věc nevídaná

    • Turek. Vyjadřujte se prosím slušně. Demokracie neznamená, že můžete vše. Někdo má rád Jančuru, někdo ČD, někdo Leo, nebo GW. Ale nikdo z chlapů tady žádného dopravce sprostě neuráží. Jestli chcete ventilovat Vaše emoce, tak si zajděte třeba do posilovny. Pomáhá to. Děkuji.

    • Taky ještě něco – jsem zvědav, kdo pojede z Košic do Prahy LE v sobotu ráno… Košice – odjezd 5:00 pendolino, 5:07 LE, ovšem se zajížďkou do Prešova, což je +40 min zdržení. Navíc do toho ještě v 5:12 z Košic IC do Bratislavy – vše v úseku Košice – ZA o dost rychlejší než LE. Zde bude muset LE asi zaujmout leda cenou, takže se možná dočkáme dalších cen Praha – Košice za 200 apod.))) Přijde mi, že konkurence naučila využívat vybrané soupravy na maximum, takže se asi stále budeme setkávat s „nesmyslnnými“ odjezdy typu v 5:00 z Košic, místo nějakého normálního „turistického“ času kolem 7 – 8 h ráno.

    • Navíc odjezd z Košic v 5:00 znamená, že to SC 244 bude v relaci Ostrava – Praha jezdit v čase dnešního SC 510, které ovšem začíná v Bohumíně… A SC 245 bude jezdit v čase dnešního SC 511, které končí v Ostravě. Takže: Buď bude SC 244 jezdit přes Bohumín a zastavovat tam a SC 245 bude nově taky jezdit přes Bohumín a taky tam bude stavět. Nebo oba pojedou přes Havířov, tudíž se vyhnou Bohumínu a on příjde o jedno spojení SC s Prahou v pátek a sobotu. Pochybuji, aby jely přes Bohumín a projížděly ho, jak to dělalo kdysi SC 240/1.

    • Kdo a čím? U páru nových Jančurových vlaků tam pobyty v Trenčíně zapracované vidím – a ranní vlak zastaví dokonce „všude“ jako obyčejný rychlík.

Newsletter

Partneři


Výběr editora