RegioJet v pondělí nasadí na Žitném ostrově dvoupodlažní vagony s lokomotivou Siemens
Společnost RegioJet v pondělí naplní plány na posílení kapacity na lince Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Firma na trať
Společnost RegioJet v pondělí naplní plány na posílení kapacity na lince Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Firma na trať poprvé vyšle dvoupodlažní vagony, které na jaře koupila v počtu deseti kusů v Německu od DB Regio. Důvodem je prudký růst poptávky ze strany cestujících.
„Poschoďové vozy budou nasazeny na ranní vlak 4308 s odjezdem z Dunajské Stredy do Bratislavy ve všední dny v 6:15. Díky jejich nasazení se zvýší sedačková kapacita v ranní a odpolední špičce o stovky míst,“ uvedla ředitelka vlakové a autobusové dopravy RegioJetu Ivana Kašická.
Dvoupodlažní vagony řady Dbz 750 vyrobila v 90. letech zhořelecká vagonka; donedávna jezdily v okolí Mnichova. RegioJet zároveň nasadí dieselové lokomotivy Siemens Eurorunner, které spolu s vagony prošly v uplynulých měsících schvalovacím procesem pro provoz na slovenské síti. RegioJet má zapůjčené dvě lokomotivy od leasingové společnosti. Firma se chlubí tím, že je prvním dopravcem na Slovensku, který bude provozovat dvoupodlažní vlaky na neelektrifikované trati.
Kvůli rostoucímu náporu cestujících na Žitném ostrově nasadil RegioJet už v únoru na vybrané spoje mezi Bratislavou a Komárnem klasickou soupravu sestavenou z rychlíkových vozů.
Kapacitní problémy se začaly projevovat loni, kdy došlo k výraznému skoku v počtu cestujících. Vlaků RegioJetu na lince využilo 3,8 milionu cestujících, což bylo meziročně o milion více. Důvodem nárůstu bylo především zaintegrování linky do dopravního systému Bratislavského kraje, takže cestující z předměstských oblastí Bratislavy (kde zároveň bují nová zástavba) mohli začít využívat vlaky na své předplacené jízdenky. Nejvytíženějším úsekem je Kvetoslavov – Bratislava, potažmo Dunajská Streda – Bratislava. Rekordy linka láme i letos, za první pololetí jí využilo 2,3 milionu lidí, meziročně o 50 procent více.
RegioJet převzal provoz na jihoslovenské lince v roce 2012. Rok předtím tam ZSSK přepravila 800 tisíc cestujících.