RegioJet v pondělí nasadí na Žitném ostrově dvoupodlažní vagony s lokomotivou Siemens
Dvoupodlažní vozy RegioJetu pro Slovensko, vizualizace. Pramen: RegioJet
Společnost RegioJet v pondělí naplní plány na posílení kapacity na lince Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Firma na trať
Doplním, že ony dva vozy (pokud čirou náhodou nešlo o jiné dva patrové vozy) v typickém červeno-bílém nátěru DB byly z Prahy do Bratislavy dovezeny dnes (sobota 14. 9.) dopoledne v závěsu vlaku RJ č. 1041.
To ani nejsou v korporátním nátěru? Achjo
Nepřežije zimu.
Do příštích švestek nevydrží.
Tvoje bába?
Ty máš v palici solidně vyjeto, co? Co si bereš jeho rodinu do držky?
Vůbec nevyjede. 🙂
ČSD a posléze chvíli i ZSR taky provozovaly patrove vlaky v motorové trakci 😉
Ano máte naprostou pravdu :-). Ale to víte RegioJet je ve všem první a nejlepší to je marketing :-).
Vzhledem k tomu, že je použit budoucí čas se evidentně hovoří o současné dopravní situaci (čím se cestující může/bude moci svézt) a ne o historii v propadlišti času. 🙂
Jednalo se myslím o ucelena patra ktera dojezdila na Ostravsku
Jihlava – Brno hl ráno a odpoledne zpět
bohužel v pracovní dny pořád a pravidelně
Zdravím. Já osobně ty patráky využil v letech 88-89-90 když jsem byl ve Vajnorech na vojně….
Taky byly ve špičku natřískané až po strop….
Jo to byly časy. U Kvetoslavova jsme vyskakovali za jízdy….
Škoda že nemám fotky vlaků z té doby jen vyloženě vojenského charakteru…
Samozřejmě přísně tajné.. Hihi 😁😁😁
Jo jo, jezdili jsme s nima na vojně do práce na trase Levice – vlečka Mochovce. Dvě soupravy ucelených starých pater a vpředu Pielstick. V zimě strašná kosa, Pegas nezvládal dvě soupravy a před Mochovcema díky stoupání krokem.
Psal se rok 1986-88.
No jak se tak dívám již i na Slovensku se RegioJet podílí na výrazném zlepšení dopravy. Možná i na záchraně železnice jako u nás :-). Téměř 30 let stare vozy takže vlastně na hraně životností ale jsou žluté takže to je obrovský pokrok v kultuře cestování. Toto udělat ČD to by byla kritika. Já vím u nás to ČD dělá a já tvrdím že to není dobré jen nechápu že když ten šrot je modrý je to špatně ale když je žlutý je to téměř zázrak :-). A moc se mi líbí jak si RegioJet nárůst cestujících způsobený evidentně novou… Číst vice »
A kde v CR jezdi CD s nemeckymi patry z 90. let? Ja vidim vychodinemecka a nejakych 20 let starsi s jakousi snahou o modernizaci ala PRAS… ale treba se sparne divam.
Nemyslel jsem konkrétní vůz a přímo z Německa. Narážel jsem na vozy dovezené z Rakouska které provozují ČD i RegioJet a jsou odhadem také stejně staré jako ty patra.
Já jsem si tedy nevšiml že by dovozy Bmz a spol z Rakouska vyvolavaly nějakou kritiku na téma „dovoz šrotu „.
Několikrát jsem tu četl kritiku souprav co jezdí na Slováckem expresu například. A můj názor je že to je opravdu špatně dovážet staré vozy. Stáváme se odkladištěm Evropy. Mě vadí že se to kritizuje jen u někoho.
Jasně, měli by jezdit moderní béčka s otvíracími okny, my tomu rozumíme.
Ano, bohužel se stáváme odkladištěm, ale to je dáno historicky tím co tu bylo, co se dělo pak a tak.
Já jsem tu nikdy nečetl kritiku souprav co jezdí na Slováckém expresu, ale vždy kritiku na počet vozu a počet sedadel druhé třídy co jezdí na Slováckém expresu.
Ale ano, vyvolaly. Když s nimi začal Regiojet jezdit, podrobovaly ho modré hlavy tvrdé kritice, že nakoupil šrot v Rakousku a dělá tady s tím machry. Postupně to utichlo až poté, co se stejným šrotem začaly ve větší míře jezdit i ČD. Jinak taky nevím, kde jezdí ČD s těmi německými patry… Mají zařazeny úplně ty staré ze 70. let, to se vůbec s těmi, co jezdily kolem MNichova srovnávat nedá.
Tak se jděte podívat na WC a když uvidíte koleje skrz mísu tak vězte jste v posledním voze Regiojetu třeba do Vídně nebo kamkoli s regiojetem. Ten nejlevnější vždycky kadí ekologicky do kolejí ať je pokrokově sebežlutější.
To opravdu Regiojet klesl až tak hluboko, že nasazuje pojízdnou latrínu? S tím jsem se ještě nesetkal. Asi si kupuju dražší jízdenky.
, To máte pravdu že si kupujete dražší jízdenku. Kupte si tu nejlevnější a vejděte do posledního vozu a uvidíte tu tadost z 90tých let. Pražce kmitají pod otvorem..
Na koleje se mohu podívat kamkoliv pojedu z CD. Tam je to az na naprosté výjimky téměř jistota…
Což jaksi není až taková pravda, protože třeba i taková Regionova má vakuovou toaletu. Ešusy kolem Prahy, také ve většině vakuové, a že toho odjezdí opravdu hodně, stejně tak rekopatra ( to je asi tak jediné jejich +). Asi záleží kde jezdíte. Je fakt, že Béček je v provozu také hodně.
A co je špatného na klasických záchodech? Viděl jste je někdy ucpané nebo zamrzlé?
Hrackalw
Pokud by ČD nakoupily stejné patráky od DB ( a nezPrasily je), tak by se ty vozy řadily k tomu lepšímu co by ČD ve vozovém parku mohly mít.
Je to stejné jako ojeté Stadlery Gtw pro Olomoucký kraj. Je to sice staré ale na druhou stranu výrazně lepší, než to co tam jezdí teď.
Mám pocit, že stahuješ kalhoty, když brod je ještě daleko.
Patris zřejmě mezi ty skalní odpůrce ČD. To že by to bylo to lepší co by ČD měly je diskutabilní. To by jsi to chtěl srovnávat třeba s railjety? Nebo s velkoprostorovými vozy které jsou ve stejné soupravě třeba na tom Slováckem expresu. Jen tak mimochodem i sám pan Jančura nedávno v rozhovoru pro Seznam prohlásil že zrekonstruované jídelní vozy ČD jsou nejlepší vozy co u nás jezdí. Tak nevím proč by ty patra mělo ČD upravit :-).
Je vidět, že si ze všeho vybereš jen to, co se ti hodí a upevní tvůj názor. Diskuse zde nemá smysl.
Myslíte ty zrůdné bistrovozy?
Jak si může někdo myslet, že cestující první třídy si připlácí za možnost sedět v nádražní restauraci?
Pokud si připlatím za první třídu neočekávám, že kolem mne pořád budou stát zástupy lidí, kteří do mne budou strkat kabelkami a polévat mě pivem.
Naopak jako cestující druhé třídy očekávám, že když projdu přes celý vlak a chci si dát svíčkovou, tak si k tomu mohu slušně sednout .
Řekl bych, že byly myšleny hlavně původní jídelní vozy.
No v něčem máte pravdu. Jako cestující 1.třídy si připlácím za klid a ne za to, že se mi do kupé nahrnou dvě maminy se třemi uřvanýma dětmi a složeným kočárem. Takže mě vlastně nádražní restaurant I. cenová skupiny, již nechává ale naprosto klidným. Mám pocit, že se drahám ta jednička již krapet vymyká.
a mají maminy lístek do 1. třídy?
To víš že ne, ale dokoupily si ji.:-)
Takže mají.
Pokud by je koupily, tak by je mělo smysl provozovat jen tam, kde by se skutečně využila jejich kapacita, tj v okolí Prahy. Tudíž je má smysl porovnávat hlavně s tím, co jezdí tam, což jsou převážně 471 a ty jsou rozhodně mnohem lepší, takže žádné lepší kusy ve vozovém parku ČD.
V okolí Prahy je elektrizovaná trať na 3 000V,které ty vozy neumí.Taktéž dveře mají nad podvozky,takže nastupovat se bude jako do Honekra po schodech(ne nízkopodlažně,jako do 471).
Proto si RJ pořídil ty vozy na neelektrifikovanou trať i s německou lokomotivou,která umí topit napětím a frekvencí,které ty vozy umí(např. Brejlovcem by tahat nešly).
No mluvil jsem čistě hypoteticky v souvislosti s minulým komentářem. Jestli jsou například vámi zmíněné parametry daného vozu vhodné na to, aby tam mohli jezdit, jsem neřešil.
No vy jste sotous co nema rad RJ no
No tak jistě.
Vše žluté (zelené, růžové,…) je špatné a odsouzeníhodné – fuj soukromník, ale že u nás v Brně jsou základním prvkem „S-bahnu“ super moderní stroje 242+Bdmee (cca 197x+198x) a jednotky 560 (1970) či na neelektrifikovaných tratích 814 či 842 (854)+Bdtn je super, asi protože skvělý modrý dopravce a těch pár panterů to už fakt nevytrhne. Přál bych Vám tím cestovat.
Mně je úplně jedno kdo systém provozuje, ale chci vlaky odpovídající roku 2019. A ta Bratislava dle mých zkušeností je na tom na této trati o několik tříd výše.
Přesně tak… Kdyby Jančura začal s těmi patry jezdit třeba kolem toho Brna, tak by to byla revoluce a takový skok v kvalitě, že by to modří nevydýchali… Ono kolem Olomouce to není lepší. Tři Panteři, jinak bída a bída…
Jestli jsi četl všechny mé příspěvky tak jsi četl že já kritizují všechny i ČD kritizují dovoz starých vozu všeobecné. Nebudu přeci dělat něco co se mi nelíbí u druhých :-). Psal jsem jasné že nechápu proč pro řadu lidí to je někde pokrok a někde je to špatně.
Proč to u vás kolem Brna vypadá tak jak to vypadá to by bylo na úplně jinou a dlouhou diskuzi to tady asi nemá cenu řešit. Tu situaci velice dobře znám na panterech jezdím.
Na jinou diskuzi? Jenom proto, že to je nepříjemné? Vždyť je to ta samá situace, ČD u Brna, RJ u Bratislavy a to co RJ nabízí u Bratislavy je o řád lepší, než nosná řada ČD u Brna – Honneckerova pomsta.
Ty Jancurovy patra nemají ani nízkopodlažní vstup jak tu někdo psal dveře mají nad podvozkem . Tak to asi také nebude žádná sláva. No o trochu lepší než ty bdska :-). A co WiFi mají ?
Klimatizaci vs. pojízdnou saunu řešit nebudeme?
Mmch, víte vůbec co jezdilo před nástupem Jančury na cigánskej? Upocený ropovod složený z 810, 010 byl asi ta lepší verze, protože do klasických sv složených z Novozámeckých šrotů se normální člověk bál nastoupit, aby nechytil nějakou infekci.
Dobrý v rajchu, dobrý i v protektorátu!
Až na to, že u Bratislavy už protektorát nebyl.
a vetsina trasy ciganskej lezela behem ww2 na uzemi madarska…
Ono to není jenom o roku výroby. Takovej krokodýl je starší mez Bdmee, ale jezdil jsem s ním opravdu rád, protože měl opravdu dobře rozdělený interiér a „první třídu“ na konci vozu. Naproti tomu hypermoderní první třídou v bistrovoze ČD bych nejel, ani kdyby byla levnější než dvojka. Zrovna tak zde často kritizovoná Béčka byla dúvodem proč jsem preferoval vlak před rychlejším autobusem. Stáhnout si okýnko a ve vlaku, kterej jede 90 se kochat krajinou je pro mě mnohem příjemnější, než poblbaný TGV. Pokud spěchám, jedu autem.
Myslíte, že auto je rychlejší než „poblbaný TGV“?
„Poblbaný“ asi bude někdo jiný, ne TGV…
„Stáhnout si okýnko a ve vlaku, kterej jede 90“
A ve vlaku, který jede 160, taky stahujete okýnko? To mají spolucestující radost.
Tak přičítat současný stav v Brně jen ČD je poměrně dost nespravedlivé. Pokud vím, tak kraj plánuje, že si koupí vlastní vlaky a vysoutěžený dopravce je bude pouze provozovat nikoli vlastnit, tudíž minimálně v posledních letech nemají ČD příliš důvod investovat do zdejšího vozového parku. Je taky otázka, kolik peněz platí kraj ČD za současný provoz.
Nepřičítám to přímo ČD, už jsem napsal, že opravdu jako zákazník neřeším dopravce dle názvu a i o dění okolo soutěže na nové vlaky obecně vím. Ale to neznamená, že musím jezdit ve starých, nepohodlných, velmi často „vandalizovaných“ vracích. A to, že největší šrot co má tlačí ČD do Brna (a věřím, že podobné problémy jsou i jinde), protože za xy let se třeba něco stane je sice primárně problém místních politiků, ale od ČD to jasně ukazuje absolutní nezájem o zákazníka. A ta neúcta k tomu kdo si platí jízdné + daně na obslužnost mě opravdu rozčiluje. On i… Číst vice »
No žluťák to na Slovensku ale asi taky nedělá jen z dobrého srdce. Určitě má nějakou dohodu s místním objednavatelem.
Kdysi bylo fajn když RJ začal jezdit na Ostravu, ČD sem začaly dávat dobré vagony a jízda byla docela v pohodě. Pak RJ začal jezdit na Brno a ejhle, ČD, které dle mluvčího nic zvláštního kvůli konkurenci nedělá, přestěhoval vagony na Brno. Už několikrát se stalo, že jsem v IC na Ostravu jel koženkou, nebo v prosezených sedačkách bývalé jedničky. Netěsnící okna, nefunkční vybavení.
Vám v Brně nejezdí rychlíky, expresy a podobná kategorie vlaků??? Přijeďte (a jezděte) do Liberce vlakem. Pak teprve mluvte o kvalitě vozového parku a spojů.
Tak nějak.Jihomoravský kraj již od roku 2016 „vybírá“ výrobce svých vlaků,na které má zablokováno přes 5 miliard Kč z dotací EU.Díky tomu již ostatní kraje dotované vlaky nebudou mít.A bude-li Jihomoravský kraj vybírat ještě několik let,možná nebude mít také nic a dotace propadne.
Bohužel to tak nějak skutečně je. Dobravci v tom nesou jen malý kousek viny. Většinu viny za to v čem jezdíme mají politici ať již z krajů nebo ministerstva dopravy. Kdyby v soutěži rozhodovala kvalita vozového parku a služeb nikoli jen nejnižší cena nejezdili bychom dnes v těch ojetinach. Kdo chce být cenou konkurenceschopný na nic jiného nemůže ani pomýšlet. Musí nabídnout ojetinu. Proč třeba ministerstvo dopravy na linku Brno – Bohumín nepožadovalo nové vozy? No on by to pak asi pan Jančura nemusel zvládnout ale to je jiná věc. Tak budou zase prebarvene ojetiny. Dokud politici nezmění dosud zavedenou… Číst vice »
“ Proč třeba ministerstvo dopravy na linku Brno – Bohumín nepožadovalo nové vozy?“
Protože by nové vozy muselo zaplatit.
“ No on by to pak asi pan Jančura nemusel zvládnout“
Zatímco pan Krtek/Kupec/NějakýJinýModrogum by to za jedenáct měsíců zvládnul? (No, mohl by za „nové vozy“ vydávat nějakou tu druhou modernizaci třetí rekonstrukce „ypsilonky“ z Görlitz.)
Tak buď budou ojetiny a více spojů nebo novotiny a méně spojů. Peníze na to jsou jenom jedny.
Tak ono, když se vypíše soutěž méně než rok před začátkem plnění, jsou nové vlaky/vagony + lokomotiva dost utopie. Tohle zkrátka nemá se žluťákem nic společného. Naopak tam bude asi jezdit alespoň s něčím lepším než ČD do současnosti a i kdyby vyhráli ČD tu soutěž nečekal bych, že by nasadili něco jiného. Tady jde spíš o naprosto nezodpovědný přístup ministerstva a krajů, které když vypisují soutěže, tak maximálně rok předem. Pak se není čemu divit, že se tam jezdí s ojetinama. Dobrým příkladem je naopak BEG, ta vypsala soutěž naopak více jak 3 roky dopředu. Další věc taky je,… Číst vice »
Sice tam budou jezdit novější vozy než dnes, takže zákazníci budou spokojeni, ale nebude tam platit režijka a jistá skupina osob, pro kterou je jízdenka sprosté slovo, tak bude muset z Brna do Ostravy přes Břeclav (přes Olomouc ne, protože by si museli dokoupit příplatek do komerčních vlaků).
Nemuseli. Ten příplatek na komerční spoje máme totiž zadarmo jako benefit. Minimalne my u Správy Železnic.
Protoze nás hodně dojíždí do práce po I.TZK , kde je skoro 100% vlaků komerčních.
No to je výhra…. Ale spousta jiných, závislých na železnici, kteří po něm jezdit musí třeba namátkou mě teď napadá ČD telematika, jej jako benefit nemají…. Navíc by mne docela zajímalo, zda vám zaměstnavatel tento benefit řádně daní =)
„Minimalne my u Správy Železnic.“
Zatím snad u SŽDC a doufejme, že to tak i zůstane.
„Protoze nás hodně dojíždí do práce po I.TZK , kde je skoro 100% vlaků komerčních.“
Mimochodem I. TZK je Děčín – Praha – Břeclav, takže 100% ani zdaleka. Komerční spoje ČD jsou v podstatě jen ty na Ostravu až na pár výjimek.
Zrušit tyto benefity , omezit jen na cesty z a do práce , a budeš chtít taky cestovat jako člověk. Z tvé odpovědi a trasy vidím že jezdíš taky raději vším jiným něž modrým jen máš vnitřní blok si to přiznat
A proč vlastně MD nepožadovalo nové vozy na R linky Praha – České Budějovice, Brno – ČB – Plzeň, Brno – Šumperk, Praha – Havlíčkův Brod – Brno, atd.? Jo aha, to by museli nové vozy nabídnout ČD a oni by to asi nemuseli zvládnout, tam to není žádoucí.
Praha – Tanvald, Kolín – Rumburk (Nový Bor),… Mám pokračovat?
Jen pokračujte, třeba Liberec – Pardubice, Liberec – Ústí, Olomouc -Krnov -Ostrava, Praha – Meziměstí (jo pardon, tam se neschopnost dopravce nasadit moderní vozidla řeší zrušením).
Protože by se muselo soutěžit cca 2 – 3 roky před začátkem provozu.
Jinak Regiojet platí za Astry necelých 30 milionů, CD budou platit za nové vozy Škoda-siemens cca 60 milionů za vůz.
A proč musí Čd nakupovat drahé vozy? Aha, zase VŘ kam se přihlásila jen Škoda…
Stokrát opakovaná lež o Astrách za 30 mega se ani po sto prvním opakování pravdou nestane.
a8n: Jaká je teda podle Vás cena vagónů Astra.
Ono jde také o to, že při životností vagónu 30 let a jeho úpravách interiéru po deseti či patnácti letech při ceně 60 milionů za vagón zjistíte, že si za tuto cenu pořídíte 6 dálkových 15 m autobusů, které můžete tedy po pěti letech měnit, bez nějakých významnějších oprav. To znamená, že cena za sedačku by byla významně nižší u autobusů.
Mimochodem zkuste si zjistit s jakými náklady rekonstruuje nteriery vagónů Regiojet a s jakými ČD.
K Brnu se pan Hrackalw radši nevyjádří. 😃
Vy jste mi tu scházel pane Tronda :-). K Brnu se zde za mě vyjádřili jiní. Kraj jasně řekl že si koupí vlastní vozidla. Vy být podnikatel by jste investoval miliardy do nových vozů a lokomotiv když víte že za chvíli tu skončíte nebo budete jen provozovat vozidla kraje? Situace Brno – Bratislava je naprosto rozdílná. Pan Jančura by také tyto vozy nekupoval kdyby věděl že tam stejně za chvíli skončí. Není blázen aby vyhazoval peníze za vozy které by jen těžko používal jinde.
Chápu a o politicích v Brně si myslím svoje, ale nezlobte se na mě, to nejsou ojetiny, to jsou i 50 let staré muzeální kusy. Být ve vedení ČD stydím se i při průchodu kanalizací. Ale jim i brněnským politikům je to evidentně jedno.
Alespoň víte koho jiz nevolit.
Jj, narušuji vaši one man show na téma zlý Jančura opět ubližuje.
A víte vůbec do kdy má RJ smlouvu na Komárno? Když tu naznačujete, že je asi do soudného dne.
A může tě mi prosím najít kde jsem v této diskuzi napsal zlý Jančura ? V této diskuzi kritizují všechny dopravce a politiky za ojetiny.
Nech sa paci.
https://www.cas.sk/clanok/714022/rezort-dopravy-chce-vypisat-sutaz-na-prevadzku-vlakov-do-komarna-regiojetu-konci-zmluva-v-roku-2020/
Podla tohto ma Regiojet zmluve do roku 2020. Takze beriem ze ma zmluvu maximalne na rok aj stvrt.
Děkuji za informaci tak to v tom případě panu Jancurovi palec nahoru. Ale i tak je situace kolem Brna a Bratislavy dosti rozdílná. V Brně mají ČD jistotu že brzy její vozidla konci. V Bratislavě pan Jančura potřebuje něco s čím by se do soutěže přihlásil a má alespoň naději že tuto trať znovu dostane. Vozidla ČD mají jistotu že skončí protože kraj koupi svoje.
Tak žluťák tam nenakoupil patrové vozy jen tak z dobrého srdce. Určitě tam existuje nějaká dohoda. Kdyby to pro něj nebylo výhodné určitě by ty nedělal.
Na Slovensku sa hovori, ze ani kura zadarmo nehrabe.
Pokial si MD objednalo urcitu kapacitu a tu plnil a ta nestiha, tak preco by som to mal navysovat kapacity pokial mi to zdvihne naklady. Vy praci ste 10 hodin a platia vam len 8 ?
Ano proto provozuje i linky bez dotací. Protože tam je nějaká dohoda.
Možná by neuškodil přečíst si můj komentář pořádně. Nic takového jsem vůbec nenapsal. Jediné, co jsem řekl obecně je, že když pro něj něco není výhodné, tak to asi nebude dělat. To je ovšem základní princip byznysu, když nějaký podnikatel dlouhodobě dělá neziskové aktivity tak téměř s naprostou jistotou zkrachuje.
Nejde ani o dohodu, ani o dobré srdce. Od doby, kdy byla uzavřena smlouva s RJ se násobně zvýšil počet cestujících, slovenské ministerstvo ve spolupráci s provozovatelem (RJ) zajistilo navýšení kapacity ranního spoje. Přečtěte si oficiální tiskovou zprávu. „Vítame, že ministerstvo dopravy sa systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Kým dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20 minútových intervaloch. Trať Bratislava – Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna… Číst vice »
Regiojet na trati Komárno- Bratislava má smlouvu už jen na dva roky, pak se uvidí, zda slovenské MD vypíše výběrové řízení.
Samozřejmě je otázka, zda má jiný dopravce dostatek volných jednotek a souprav, aby byl schopen převzít během roku či dvou provoz ve stejné či lepší kvalitě.
Však oni se nějaké bagety uvolněné ze Zvolena poskládají, v žádném případě to nebudou ojeté šroty a kapitán Danko bude konečně spokojený.
Když jsou A/B/ABm(p)z ojetiny z Rakouska modré (resp. pořád červené a šedé), tak je to dobré a záchrana a pokrok, když jsou tytéž vozy žluté je to šrot, špatně a prasklej žlučník. To je prostě ta šotorelativita.
Jenže před integrací vozil Regiojet cca 3 milióny cestujících ročně. To důležitější je náhrada 810 desiry, či talenty a vybudování parkovišť u trati.
Šrot ČD je o 3 úrovně rezavější než šrot Regiojetu.