RegioJet už nechce jezdit na Slovensku pro stát. Ztratili jsme důvěru, tvrdí dopravce

Jednotka Bombardier Talent v barvách RegioJetu v Bratislavě. Foto: RJJednotka Bombardier Talent v barvách RegioJetu v Bratislavě. Foto: RJ

Slovenský ministr dopravy označil tvrzení RegioJetu za absurdní, nenechá se prý vydírat.

223 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Tak to sme na Slovensku veľmi radi.
Spolupracovať s človekom, ktorý je so všetkými a vsade v konflikte sa neda.
Politika dumpingovych cien sa mi tiež nepáči, vyháňa relevantných dopravcov.

LeKon

Tak si tam budte sto let za opicemi

zdenek

https://slovacky.denik.cz/zpravy_region/stat-chysta-elektrizaci-a-modernizaci-vlarske-drahy-za-10-miliard-20210501.html

„Očekávaná doba výstavby je šest let a první části projektu by mohly být uvedeny do provozu kolem roku 2030. Celkové investiční náklady činí 10,1 miliardy korun bez DPH,“ uvedl Jemelka.

Osamělý Vlk

Ono je blbý, že jak Slovensko může váhat s privatizací železnic, tak RegioJet může být extrémně špatný dopravce.
A bohužel s RegioJetem mám velmi špatné zkušenosti. Jízda ve víc jak 30 stupňovém vedru s autobusem, kterému nefunguje klimatizace a v němž člověk nemůže otevřít okno, je fajn. Zvlášť, když dopravce měl možnost alespoň cestou ten bus připravit a vyměnit. To se ale nestalo.

Marcel Štancl

A jaký bude výsledek na trati Bratislava – Komárno? Čeká se na dopravce co spadne z nebe a na komerční riziko bude jezdit až do Komarom?

Ferda Vomáčka

Radime neplač, tvůj Andy, kterého jsi tak vehementně podporoval ve volbách Ti ještě u nás něco jistě přihodí…

Ferda Vomáčka

Tvůj Slovák Andy… Takže radši na jeho zemi nenadávej…

Pepa H.

Nevím přesně kdo nebo co promlouvá ale jedno je jisté. Jízdenky Ostrava
Praha než vstoupil na trh RJ byla v Pendolinu za 600 Kč dnes po několika letech za polovinu. A to pominu to že ČD když kupujete jízdenku na pokladně mimo hlavní trasu z přestupem tak ještě dnes zaplatíte za 20 km 700 Kč. A o kultuře cestování v ČD před příchodem RJ se raději nebudu rozepisovat. Mám k tomu nějaké fotografie tak můžeme srovnat. Dnes využívám služeb všech dopravců na hlavní trase, a služby jsou srovnatelné. Ale pořád zastávám názor že RJ k tomu přispěl nejvíce.

BretH

Můžete mi ofotit jízdenku ČD na 20 km za 700 Kč? Nebo už jste přepočítal na eura? To jste napsal pěknou hovadinu. Nejdražší je Leoš, Přerov – Olomouc 239 Kč. Sice ne na netu, ale cca 5 minut před odjezdem. Ale souhlasím s názorem, že konkurence byla zapotřebí.

Axel

Už podruhé nechápu pana Jančuru. Nadávat potencionálnímu zákazníkovi, že je skorodebil a skoropodvodník??? Baťa říkal: „Náš zákazník, náš pán“… A pokud zákazník nemá zájem nyní, tak třebas změní názor. Poprvé jsem přestal chápat pana Jančuru, kdy dělá obstrukce nezúčastněným v jeho konkurenčním boji dopravců… Myslím projekt Sekyry, který od 2005 chystá přestavbu části nádraží na Smíchově… V rozhovoru (v podcastu) minulý měsíc pan Jančura na přímou otázku kdy vyklídí budovy, tak odpověděl že neví… Ale dávat peníze na nové autobusy (a zčásti je financovat z úvěru), to pana Jančuru zajímá eminentně. Říkám si, že jestli jako cestující se třeba zraním… Číst vice »

_Pavel_

Stát není úplně běžný zákazník. Ve státu mají podíl občané a Jančura říká, že stát pro ně nedělá dobrou službu.

Axel

Zopakoval bych, že bylo chybou říkat zákazníkovi, že je skorodebil a skoropodvodník. Stačilo se nezúčastnit a vydat prohlášení, že by se přihlásili, kdyby byla soutěž vypsána předem aspoň xy měsíců.

Právě protože jde už o druhý případ bezdůvodné agresivity Regiojetu – mimo konkurenční boj dopravců – tak proto já jako cestující se budu RGJ vyhýbat.

Konkurenční boj s jinými dopravci je naprosto v pořádku – ať se pomlouvají jak je libo. Je mi to jedno, neboť pomluvy mě nezajímají.

Ld1

RegioJetu bude naprostá černá můra… A moje úrazová pojistka má výluku z pojištění pokud dopravce (např. RGJ) nemá vagony/busy v pořádku…tak tohle mne dostalo… Sic nejsem právník, ale tohle by u soudu bylo dost problematické (otázka přiměřenosti).
Doporučil bych vám změnit pojišťovnu-s určitostí tam podobných šperků více.

Axel

Začnu víc jezdit s LEO, s ČD, busem a autem. A s RGJ pojedu jen v případě největší nouze.

Sem tam některý člověk poskytující službu v Leo či ČD se nezachová úplně OK, ale na takovou úroveň jako je výše od RGJ, tak takovou úroveň bezdůvodné agresivity si nepamatuju.

Možná tak před 15 lety. Páteční Hutník z PRG. Ale ten či ta průvodčí spíše toho sami plné zuby, než že by chtzěli nadávat zákazníkům svého chleboplátce

Karl vB.

To je dobře, že jste nám to řekl.

Luboš Beneš

Zákazník je cestující a ti na lince do Komárna hlasovali nohama-začali se žlutým jezdit více a více. Zatímco dříve tu trať chtěli zrušit.Kam to slovenské MD dopracuje teď?

Hynek

Byl jste tam někdy? Jel jste po tamních silnicích? Ti cestující by sedli i do růžového vrtulníku, kdyby to bylo za podobnou cenu a s podobnou frekvencí spojení. Ti lidé tam nezačali jezdit vlakem kvůli nějakému spasiteli z Česka, ale kvůli toho, že jízdní řád začal být pro většinu z nich použitelný a nebyl jako noty na buben jako dřív.

Romino

To je pravda, ale otázka znie, prečo sa to muselo stať až s príchodom súkromníka? Prečo ten grafikon štát, teda zadávateľ MD mu dalo až s jeho príchodom? Prečo sa dovtedy nevyžadovali lepšie vozidlá, byť teda už také na Slovensku boli vtedy cca 5-8 rokov (presne tie Delfíny 840, ktoré boli po Tatrami málo využité a teraz tam jazdia), ale stačili mu tam staré 810 s prívešákmi (810+3×011+810-štandardná súprava vtedy), pričom bolo jasné že diaľnica R7 bola v tom čase v nedohľadne, autá stáli hodinu pred Bratislavou pár km na vstupe do mesta a že satelitné mestečká na juhu vznikali… Číst vice »

LeKon

Fakt melete blaboly

David

Škoda, že mají důvěru v ČR, to je hrůza na linkách v ÚK. Nedokážu si představit, co za hrůzu to bude na R23.

Avlaky

Nemají náhodou v UK jezdit pesy?

Zdrasa

Jednou… snad… 😀 do té doby opravdu ústecké regionální vlaky RJ nebudou ničím ke chlubení.

G.H. Bondy

Vadí vám čistota vlaků, klimatizace nebo příjezdy bez zpoždění?

Zdrasa

A to najdu ve kterých vlacích RegioJetu ÚK? Čistota je tam stejná jako jinde, ale pokud vím, 845 klima nemají a zpoždění mívají dost pravidelně.

Avlaky

Ale to si vybral objednavatel

Miroslav Zikmund

V ÚLK mají výjimku na dva roky, než budou mít EJ … tohle je „nějak“ ve smlouvě – zdroj odbor dopravy ÚLK

Osamělý Vlk

Tak snad to nedopadne jako s Arrivou a S49. Tam teda teď dali alespoň Desira, ale měly jezdit EJ.

Juraj

Neměly. EJ jsou požadavek Ropidu až od GVD 2023/2024. S49 byla vybrána s vědomím, že ŽÁDNÝ dopravce v ČR aktuálně nemá vhodná vozidla k dispozici.
Připomeňme si, že po vyřazení žabotlamů tam ČD jezdily s 814 nebo 810.
Oproti tomu je i 845 velký pokrok, natož Desiro.

Hynek

Pokrok to je, ale směrem dozadu. Vyšší hlučnost než v 814, neotevíratelná okna při absenci klimatizace a vysoká podlaha oproti nízké na to vše na městské lince. Pokrok si dost lidí představuje ale naštěstí jinak. Ale chápu, v očích některých ČD musí být nejhorší stůj, co stůj i když objektivně je to kolikrát naopak.

magdalena

Určite by bolo vhodné sa pýtať na čísla za vlkm, ktoré deklarovalo MDna BA-Komárno, odkedy odišiel RJ t.j. december 2020 resp. na dva roky? taktiež zmluvy medzi OBB a ZSSK ? a vôbec je tragédia, že na Slovensku je monopol na výkony vo verejnom záujme a to určite neprospieva trhu a štátnej kase.

Ludva

RJ se ani nepřihlásil a po termínu jen vydal toto prohlášení. Trochu se divím, že to tu v nadpisu nebylo pojmenováno, jako pomluva, podobně jako v případu dopisu od ČD. No opět tak trochu dvojí metr. Ale to je vedlejší. RJ by to zřejmě ani neměl čím jezdit. Jednotky od něj má již Arriva a RJ se stejně, jak sám tvrdí, chce soustředit jen na dálkovou dopravu o regionální již nemá zájem. Takže toto prohlášení je podle mě opravdu jen určitý druh reklamy a zbytečné fňukání.

Ludva

Narážel jsem na to, co se v tom prohlášení píše o Slovensku a jeho ministerstvu dopravy. To se dá pomluvou nazvat. Minimálně to vyznívá jako uražená ješitnost od někoho ke komu se kdosi nechová přesně tak, jak si on představuje. U RJ dost obvykle.

Lech Malý

No, když už to chcete srovnávat, tak způsob, jakým byl RJ odejít z linky do Komárna, mi připadá mnohem podivnější, než způsob, jakým to Modří nevyhráli v Plzeňském kraji. Prohlášení Žlutých je ostré, je to takový dlouhý nos, že už dále nemají zájem. Na ministerstvu dopravy je stále stejný tým úředníků, kteří několik roků záměrně vyhlašují pseudosoutěže, které nevedou k žádnému výsledku. Existuje důvodné podezření na propojení s podnikatelskými strukturami, které mají zájem na udržení lukrativních zakázek na železnici… Mně to při pohledu přes hranici připadá stejně. Jiné by asi bylo, kdyby o ZSSK rozšiřovali, že na to stejně nemají… Číst vice »

Ludva

Ano a o to mi šlo. Když ČD poukázaly na důvodné podezření na nespolehlivost konkurenta, okamžitě to byla pomluva a když RJ poukáže na důvodné podezření na propojení struktur, tak to pomluva není?

Arnost

presne! pomlouvat zadavatele se muze, konkurenta v zadnem pripade!

Ludva

Ono ani tak nejde o to, kdo je pomlouván, ale o to kdo pomlouvá. RJ si může psát cokoli a bez odezvy. Proto jsem poukazoval na dvojí metr.

Ludva

Pane Sůra, nevím co má společného mé údajné nesnášení RJ s tím, že jsem jen jako vedlejší věc mého příspěvku trochu kritizoval váš nestejný přístup k různým dopravcům, ale když si to myslíte, myslete si to. Napsal bych do odpovědi i víc, ale byl bych asi pro nesouhlasný názor s vámi zase zablokován , tak raději nic již psát nebudu.

nowas

To je snad úplně jedno.

Lech Malý

Žlutí ‚pomlouvají‘ prostředí, Modří konkurenta. Fakt tam ten rozdíl nevidíte?

Ludva

Rozdíl tam je pochopitelně, ale jak sám píšete žlutí pomlouvají prostředí. Narážel jsem jen na to, že to tentokrát pomluvou nebylo nazváno. Neporovnával jsem dvě situace.

Leoš Konečný

Ludvo! – přestaň

Ludva

Dobře zeptám se vás na rovinu. ČD napíšou jen to, že jejich nabídka je důvěryhodnější a je to hned nazváno pomluvou. RJ napíše bez jakýchkoli důkazů vlastně to, že na Slovenském MD jsou mafiánské struktury a to se pomluvou nepojmenuje? Myslíte, že toto se nedá porovnávat?

Avlaky

A ČD měli důkazů že nabídka RJ je podnakladova?, Ne neměli

Ludva

A já snad psal že měly ? Nechápete, že já kritizoval to, že když ČD něco napíšou bez důkazů, okamžitě se napíše, že pomlouvají, ale když RJ také bez důkazů něco napíšou, je ticho. Nevím, co je na tom k nepochopení. To není dvojí metr?

Ludva

Jak zde píši i jiní diskutující, toto může být jen prostá neschopnost zorganizovat výběrové řízení. Za jasný důkaz toho, že se jedná o úmysl, o propojení různých struktur bych to rozhodně nepovažoval. To jsou jen dohady, nebo jak píše RJ důvodné podezření. A to takto bez důkazů zveřejnit podle mě hraničí s pomluvou.

Avlaky

Ale RJ mají důkazy, u nás se soutěží několik tras ročně, u nich 3 trasy za 5 let a k tomu jen jedna měla vyherce

Luboš Beneš

A ony tam ty struktury nejsou?! Kde žijete?

Arnost

„způsob, jakým byl RJ odejít z linky do Komárna, mi připadá mnohem podivnější“

a co teprv zpusob, jakym se na tu linku dostal.

Miroslav Zikmund

RJ „byl“ odejit proto, že mu končila nájemní smlouva na vozidla, jimiž na Žitném ostrově jezdil, vlastník vozidel je pronajal jinému dopravci a „žlutý pán“ nenašel jiný zdroj vozidel k zapůjčení a na nákup vozidel buď neměl peníze nebo prostě nebyl nikdo, kdo by mu je v řádu měsíců byl schopen dodat – prostě „vyprodáno“ … „Žlutý pane“ měl jste si je objednat před rokem, ale spíše dvěma ….

Petr Šimral

Tak trochu Mirku zapomínáš, že objednavatel nebyl schopen vyhlásit výběrové řízení nebo přímé zadání v řádném termínu tak, aby mohl RJ případně prodloužit nájemní smlouvy. Přestože na to byl ze strany RJ řádně a včas upozorňován…

Avlaky

Kvůli 2 měsícům kouoi vozidla za stovky milionů?

Juraj

To ale úplne ignorujeme fakt, že „Žlutý pán“ si samozrejme ten prenájom mohol u Alpha Trains predĺžiť, keby mal zmluvnú istotu pokračovania kontraktu. Lenže keď MD nebolo schopné za 9 rokov súťaž pripraviť a vyhlásiť včas, holt sa ten termín minul a vozidlá si objednala Arriva, ktorá mala výkon istý.

Nikto nebude objednávať vozidlá na x rokov bez istoty, že ich uplatní. Ani „tradiční dopravcovia“ nekupujú do zásoby, aby potom mali nové vlaky pod plachtou v depe a čakali na nejaký výkon.

Avlaky

Kde bylo řečeno že RJ nemá zájem o osobní linky?

Pouze Jančura řekl že nemá zájem ale Smitch zájem o ně má, dle nedostupných zdrojů má RJ zájem o Ústecký kraj a chce v něm rozrůstat další závazky

Avlaky

Jinak, ty jednotky se dají půjčit… Nebo koupit 628

martin.k

Nemám rád RegioJet, ale bohužel, obávám se, že v tomto má pravdu. Ta provázanost ZSSK – ŽOS – politici/úředníci tam podle mého názoru je.

Leoš Konečný

A proč nemáš rád Regiojet jen tak pro zajímavost?

Leinad

Ještě že to na Slovensku nechali ministerstvu. Dovede si představit ten bordel, kdyby to dělaly kraje nebo kantony?

Zbyněk

Díky krajům je rozsah železniční dopravy obrovský, ministerstvo by takový rozsah nemělo důvod objednávat.

V.N.

Já Vás doplním… díky krajům je rozsah železniční dopravy zbytečně obrovský, kapacita dopravních prostředků nevyužitá a současně obrovské jsou částky , které tento cirkus stojí české daňové poplatníky a které by se daly využít smysluplněji…

Luboš Beneš

Bohužel za cenu zhoršení cest přes hranice krajů.

Lukáš

Zajímavé, že všude jinde ve světě to funguje.

V.N.

Všude jinde mají kraje stejné velikosti jako u nás ? Vždyť tady máte kraje tak mizivých rozměrů , že k jejich projetí ze severu na jih nebo z východu na západ nebudete potřebovat ani hodinu…

Jiří Straka

Jeseník – Přerov = 2:20
Javorník ve Slezku – Přerov = 3:20

Lech Malý

Bundesländer v Rakousku mají srovnatelnou velikost s našimi kraji. Švýcarsko o poloviční rozloze oproti ČR má dvojnásobek kantonů než my krajů.

Leinad

Ve Švýcarsku jsou kantony menší a fungují

David

Myslím, že většina diskutujících zde nepochopila váš sarkasmus.

J.K.

No tak jestli jenom „RJ blbě plká“, tak tam budou mít dost jiných uchazečů, nejlepšího vyberou a je to. Trh bude fungovat.

Jestli se tam nepřihlásí nikdo, tak to asi dělají blbě a asi RJ pravdu má, jakkoliv z toho mají šotouši záchvaty.

Prostě uvidíme, sám jsem zvědavý.

BND 30

Zrušení soutěže je samo o sobě drobnou nápovědou…

Avlaky

Nesmíte brát v potaz Zssk

Miroslav Zikmund

A proč žlutý dopravce vytrubuje do světa, že se do nějaké soutěže nepřihlásil …. když nemá zájem, nemá zájem.

_Pavel_

Je to běžná věc, že když nejste s něčím spokojen, že se můžete ozvat. Občas se taky ozvu a to se jedná o mnohem mnohem menší záležitosti… 🙂

Karek

Zřejmě chce aby ho někdo politoval. SK nemá zájem o liberalizaci..dobře dělá.

Y.K.

Možná dobře pro ZSSK, ale určitě ne pro cestující a státní pokladnu. Ten stav je fakt tristní.

Tomáš

Každý ví, že na SK se mu ten byznys zcela nedaří.
Víte to i Vy. Jen jste se naplno projevil, jakou zášť k žlutému máte.

kakov

v čem vidíte zášť?

navratp

V tom co napsal.

Miroslav Zikmund

Jakou zášť ? Důkaz …samozřejmě chybí.
Co blábolíte o tom, že já vím, že se mu byznys nedaří …. kde máte důkaz .. já nevím zda se žlutému
dopravci daří nebo nedaří, nezajímá mne to, nevím, proč bych se o hospodaření žlutého dopravce měl zajímat ?
V sdělovacích prostředcích jsem nepodchytil informaci libovolné stavební firmy z „extraligy stavebních firem“ sdělující, že se nějaké soutěže nepřihlásila ….

Romino

No tých 9 rokov do Komárna asi pre pekné modré oči nejazdil a komerčné linky z Prahy do Košíc a Bratislavy, by asi tiež nevozil, keby sa mu to neoplatilo. Navyše, keď vozil IC vlaky Košice- Bratislava v 2014-2015 a ZSSK tie svoje na príkaz ministra dopravy zrušila, sa tiež nesťažoval. Netvrdím, že je z toho milardár, ale zasa od filantropa má ďaleko… 🙂

Karl vB.

Vy tady i jinde taky vytrubujete svoje názory, tak proč by to nemohl udělat i RJ?

bkv

Proč vytrubuješ do světa, že s chováním RJ nesouhlasíš… když nesouhlasíš, tak nesouhlasíš

Miroslav Zikmund

Ale jakou vypovídací hodnotu má sdělení „nepřihlásil jsem se do soutěže“ ????

Lech Malý

Myslím, že tudle psali Modří do Plzně horší věci….

Pako

Na Slovensku nechtějí zatím soukromníky, v Čechách naopak zase nechtějí ČD. Obojí je hlavně o politice, tedy zakázky od MD, nikoli o tom že by někde byli spravedlivější.

_Pavel_

To, že by nechtěli ČD si nemyslím. V Česku by to kraje nejraději chtěli odjezdit zadarmo.

bohyn

Proc se soutezi na cenu, tak k tomu je jednoduchy duvod – ostatni parametry se daji dost tezko hodnoit. Treba komfort cestovani se ani hodnotit neda, kdyz ty vlaky jeste nejsu ani ve vyrobe nebo koupene bazarovky, u ktrych se planuje rekonstrukce.

Jimbo Jones

Ale ono se nesoutěží na cenu – v podmínkách jsou nízkopodlažnosti, počty míst k sezení, maximální rychlost i třeba měrný výkon.

bohyn

To si plete se zadavaci dokumentaci, spolu s dalsimi 11 lidmi co Vam to olajkovali. Zadavaci dokumentaci musi splnit vsichni. Hodnotici kriteria je to, podle ceho se pak vyhovujici nabidky seradi.

Jimbo Jones

Takže nejde jen o cenu, jak se snažíte tvrdit. Problém je, že ČD jsou při stejné kvalitě zaručeně nejdražší. Ptejme se, proč.

Kubrt

Požadavky na vybavení interiéru můžou, ba v normálním světě musí, být specifikované v zadávací dokumentaci.

bohyn

Treba pohodlnost sedacky?

Y.K.

Ne, klimatizace, uspořádání interiéru, zásuvky, počet míst, rozteče, způsob nástupu… bla bla. Teoreticky by se i ta sedačka dala otestovat, ale to je subjektivní a asi zbytečné.

bohyn

Souhlas, ale zpet tedy k puvodnimu tematu, jak by jste si predstavoval hodnotici kriteria? Protoze @_Pavel_ se evidentne nelibilo soutezeni na cenu.

_Pavel_

No mířim na to, že ČD nevyhrávají, protože nejsou nejlevnější. Někdy ČD měli i zajímavé nabídky a nová vozidla, ale porazil je levnější soukromí dopravce s ojetinami.

Y.K.

Tak jistě, ale jako hlavní kritérium to také není ideální parametr. Hlavně se asi musí chtít vybrat to nejlepší za daný penis, což se často nechce.

Baraba

„komfort“ se nemusí soutěžit, je specifikován jako minimální požadovaný v zadávací dokumentaci. Bohužel dost často je dopravci napadán. Viz třeba vakuové WC.

bohyn

Ale treba to jestli na tom zachode bude toaletak nebo smirgl papir uz se do zadavaci dokumentace nedava

Y.K.

A také předat s plnou nádrží a doplněnými ostřikovači, že?

bohyn

Tak urcite. Substrat je obtiznej hmyz, co si jen stezuje. Pritom by stacila drevena lavice, latrina a smerem ke kraji natahnout ruku pro 200 kc/km, aby si modre gumy mohli hrat se svyma masinkama. Kastani at chodej pesky, kdyz se jim to nelibi.

Y.K.

Soutěže opravdu nejsou o nechtění ČD. Je to o tom, že objednatel automaticky neodkývne Regionovu, Tornádo, Béčka za šílenou cenu, protože nic jiného na výběr není. I ČD mají šanci uspět, když nabídnou zajímavý produkt a cenu. A o tom to je. Výběr.

Romino

Z toho logicky vyplýva, že na Slovensku chceme ČD :-D.
Inak bola by to celkom psina, keby sa ČD uchádzali v súťaži o slovenské linky. Také DB to pochopili pred 20 rokmi, že ak by sa mali deliť o koláč s niekym doma v Nemecku (čo sa teda až tak veľmi nestalo), radšej teda preventívne založia lowcost dcéru Arriva a šup ho do sveta zbierať ak nie hrozienka, tak aspoň kde tu spadnuté jablká a postupne to ovládnuť.
No ale historické väzby ČD a ZSSK sú dosť silné, tak asi si chlapci nepolezú do kapusty :-D.

Marcel

Radim Jančura dělá jen svůj byz v našich podmínkách . Je zrcadlem větší části společnosti. Bez přidané hodnoty.

LeKon

Bez pridane hodnoty???

Marcel

Ano. Bez. Velké tržby, velké náklady, malý zisk, nízké danění.

Jiří Kocurek

A kdyby měl velké zisky, tak budete řvát ještě víc.

Marcel

Proč 😀

Baraba

Má tedy fungovat jako ČD?

Velké tržby, astronomické náklady, záporný zisk, záporné danění.

Marcel

Já si přeji aby měl právě co největší zisky, aby jezdil v novém, třeba méně, ale kvalitu za peníze. Aby mu banky stály frontu před barákem a cpaly mu úvěry na super vozidla. 🙂

Leinad

Spoustu věcí udělali jiní (busy Praha – Liberec zavedl Hotliner), ale neřekl bych že RJ nemá žádný přínos.
Naopak mezi spoustou náhodných výstřelů soukromníků před pár lety SA měli bus linky s taktem.
Daňové optimalizace – no kdo to nedělá?

Y.K.

Nízké danění, to je vždycky, když je potřeba něco odsoudit. I když netušíme kolik na finančáku odevzdává. Prostě je to málo, měl by více. Možná byste mohl zkusit založit malou bezvýznamou firmičku s třemi zaměstnanci, ono by vás to nízké zdanění rychle přešlo. 🙂

Marcel

Tady ani tak přece nejde o to kolik dá státu, i když to je samozřejmě taky důležité, ale hlavně kolik zbyde mu?? Já nic neodsuzuju. Stačí se podívat na vysledovku.

Y.K.

Kolik mu zbude je zcela nedůležité, pokud mu jde o stavění firmy a ne bohatnutí.

Y.K.

Jestli to nebude tím, že ty tržby jdou primárně na výdaje… Zkusil jste si někdy představit provozovat vlak? Jako vážně, do hloubky, co vše to obnáší. Leasnout loko za pár desítek mega, někde sehnat vozy za pár deítek mega, získat licenci, získat časy na DC, najmout lidi a začít jim platit, platit SŽ poplatky v řádu desetisíců za jeden trip, energie, paliva…

Marcel

Přesně to si myslím že za dnešní jízdné není možné. To je jako když lidi chtějí jíst za 100 v hospodě oběd a pak se diví že jim to nechutná nebo maj za hodinu hlad. Bodejť. Prostě se tu lidem málo platí, protože jsou ochotný za ty prachy stále dělat. A navíc u nás ve službách málokdo chce a umí pracovat. Většině stačí levné věci. Prostě to má každy nastavené jinak.

Marcel

přiklad Tarif Dresden-Berlin 42 Euro 205km tarif RJ Brno – Praha 255km 10 Euro tady se jezdí 4x levneji jak v německu??

Y.K.

To je dané zejména monopolem DB, kdy dokonce nejsou povolené určité autobusové linky (co by konkurovaly).
Jsou služby České pošty adekvátní ceně? Cena je velmi relativní věc.

Leoš Konečný

Aha takže raději astronomické náklady, žádné služby na úrovni a dojení státní kasy, vozidla jak za první republiky, tak by to asi bylo správně??

Marcel

Co to melete? 🙂 Přesně nízké náklady, služby ve vlaku mít zaplacené a nová vozidla. Přestat vozit socky a zdražit. A kdoby teda pak jezdil? 🙂

_Pavel_

Jen mi prosím objasněte, co si představujete pod přidanou hodnotou. Tady asi se moc nechápem.

Marcel

Že jedete na cashflow. Prostě jen točíte peníze z podstaty, aby jste mohl zítra existovat. Nic nevytváříte. Nic nezůstane. Jezdíte za málo peněz, jíte ve vlaku levně, personál je zaplacen, poplatek za dopravní cestu, leasingy, a zbyde nula. Pro stát nic. Žádná přidaná hodnota, ze které by stát měl příjem.

_Pavel_

Regiojet a jeho zaměstnanci daně neplatí?

Marcel

Samozřejmě že ano.

Marcel

Myšleno , že platí 😀 Každý platí prijmovou daň a zaměstnavatel odvody

Y.K.

Takže stát si na své přijde. A ne málo. Co tam máte dál.

Marcel

Vlastně děláte si PR ze nevydelavate jen makate pro lidi a to je vše

_Pavel_

Když by nevydělával, tak by nemohl expandovat, to, že není velký zisk je možná i tím, že expanduje… Plus poslední rok dopravě moc nepřál ☹️

Marcel

Neexpanduje. Chorvatsko za levno , Amsterdam za levno, cílená skupina není byz ale levný turista. S odpovídající nabídkou ojetých vozů. Expandovat bude Nightjet. Kvalita , která si kupce najde.

_Pavel_

Možná to není expanze dle vašich představ, ale expanze to je.

Marcel

Tak to jsem neviděl. Nějaké pohodlnější? Nevím o co se jedná, poděkuji za link.

Marcel

Außerdem lassen sich die Doppelsitze in der ersten und zweiten Klasse in eine Art Sofa umbauen. Gleichzeitig sollen verstellbare Sitze mit Fußstützen für einen besseren Sitzkomfort sorgen. Zde se píše v 1 a 2 třídě mají být sedačky přestavitelné do tvaru jakéhosi křesla a podporou pro nohy které mají sloužit lepšímu komfortu. A kupé jsme asi viděli všichni. Takže je tu opravdu viditelný rozdíl.

Hynek

Stejně jako s Astrou, viďte. Tam to taky byl rozdíl, bohužel oproti očekáváním vzbuzeným panem Jančurou, směrem dolů.

Hynek

Sedačky, jaké svět neviděl? Nebo něco jako, když tvrdil, že má v Astrách sedačky z první třídy railjetu, které na obrázku tak vypadaly, ale když jsem je viděl naživo, tak byly užší (a z hlediska pohodlí už tam ten rozdíl byl poznat), aby jich mohl do vozu nacpat víc? Žertujete. 🙂

Zlámalík

Tyvole, Marceli, já vás asi nechápu. „…nevyděláváte, jen makáte pro lidi a to je vše“. Tak to je snad pro závistivého konzumenta ideál, ne? Služba lidem poskytnutá, kapitalista ryje čumákem v hlíně, co si víc přát? To už je skoro komunismus, ne? 😛

Marcel

🙂 Zlámalíku rozumím. Já si jen vypůjčil slovník od jednoho politika.

Leoš Konečný

Ježišmarjá, přestaň tady blábolit, že nevydělává, jsi úplně mimo.

Marcel

Já si tady blábolím svoje názory jako ostatní. Asi patříte k těm co si myslí že když se dělají tržby, tak se vydělá. 🙂

MartinS.

Pak tu máme ještě dalšího dopravce, který dnes přiznal ztrátu za loňský rok ve výši kolem 4 mld. Kč. Tam bude mít stát příjem z čeho?

Marcel

Ten ma přece jiné schéma příjmu. Není komerční

Baraba

Jak není komerční?

Je to klasická a.s., která si musí na vše vydělat. To že to na nábřeží neumí spočítat je jiná. Pokud nezmění myšlení, skončí jako ČSA, kde pan Tvrdík jasně ukázal, co dokáže „schopný“ manager.

MartinS.

Pardon, ale teď jste tak trochu ukázal, jak se v problematice orientujete. Takže jaké schéma příjmů mají podle Vás České dráhy?

Marcel

Zajímavé téma. Tak smlouvy s kraji? Díky opožděné liberalizaci trhu stávající smlouvy na rychlíkové linky? Jestli se nepletu tak komerčně jezdí jen SC Pend. a EC?? Peněz, které by si vydělaly komerční činností, zřejmě moc nebude.

Baraba

1. smluvní přeprava je ekonomicky výhodnější a jistější než komerční (v současné době kdy je propad z jízdného ČD někde tratí, ale je to pouze jejich problém, že odmítaly smlouvy s kraji, kde by nenesly riziko jízdného – kdo chce moc, nemá nic)
2. nikdo ČD nezakazuje jezdit komerční linky. ČD je ale jezdit nechce, je to vidět i na trati OV-Pha, kde ČD spoje jedoucí dál uměle „rozděluje“ a převádí z komerčního na dotovaný („přijíždí vlak xxx z … a pokračuje jako yyy do…)

Hynek

Uměle? Uměle by bylo ten vlak rozdělit na hranici komerce/objednávka a nechat lidí přestoupit. Jistě by byli všichni nadšení. Prosím, jestli se někdy rozhodnete podnikat v železniční dopravě, nedělejte to.

MartinS.

Aha a jaké schéma má asi tak Regiojet?
1) Smlouva s Ústeckým krajem.
2) Smlouva s MD ČR na R8 a do budoucna R23
3) Spoje provozované na vlastní riziko.
Takže zdroje jsou stejné, jen poměr příjmů z nich je odlišný.
Vlastně ještě má možná RegioJet nějaké příjmy z prodeje občerstvení, zatímco ČD poskytovatelům služeb ČD Restaurant a ČD Minibar, tedy JLV a TESS promotion ještě platí.

Gwann

počkejte na výsledky RJ za loňský rok. obávám se,. že budeme všichni mrkat a mžourat….

ABC

Nad propastí!

Leinad

Při zrušení všech linek RJ zůstanou lidé zvyklí jezdit hromadnou dopravou. (Tedy, covid19 tím hodně zamíchal, ale Liberečáci pracující v Praze atd. tu jsou)

Leoš Konečný

A vy tedy víte kolik odvádí na daních jo?

Leoš Konečný

Předpokládám, že je tedy lepší Flixbus, který nikoho nezaměstnává, nevlastní žádné autobusy a veškerý zisk daní v německu a ne v ČR co?

Zdendik

A to je špatně, že většinu zisku dává do mobiliáře, že nesedí na žocích peněz, že je točí a dává je do vozidel? Vždycky tvrdil, že jeho cíl je provozovat železnici a ne hromadit majetek. Peníze má ve vagonech a HV. Podle dřívějšího vyjádření je na Slovensku mafie ve státním hávu.

Marcel

Železnice je velká investice , jak víte. Nelze ji jen provozovat, ale i investovat do bezpečnosti a technologií. A jste li nezávislý na dotacích, tak musíte vydělat. Jednoduchá matematika.

Y.K.

Závislí na dotacích nemusí vydělat na výdaje a investice? Vlaky nemusí jezdit (vydělávat)? Já vám nějak nerozumím.

Marcel

Jestli myslíte nově vyrobené Astry, a Autobusy, tak ano, pak myslím těch 9 lokomotiv, které mu nikdo nechce předělat a desítky ojetých letitych vozů z německa a švycarska, které mu tu již zřejmě dojezdí. Dnes je stejně nejlepší nic nevlastnit a mít pronajato, viz jeho lok.

MartinS.

Nekupuje si náhodou ty Traxx MS3 do majetku?

Kubrt

„Přidaná hodnota“ podnikání pana Jančury spočívá v tom, že ČD/ZSSK, resp. jejich klientům, ukázal, že železniční osobní doprava se dá dělat i jinak, než na co byli zvyklí „před Jančurou“.

Marcel

Bohužel bez jisté udržitelnosti. Radim Jančura, když tohle téma rozvineme, je nebo byl, synonymem komerční železnice. Bohužel . Proste je to nefinancovatelne. Nemusíte být génius , ale jeho vizi mu proste česky člověk nebude chtít zaplatit.

Marcel

A vize byly nadčasové.

Baraba

Já zase nejsem ochoten platit nevizi, nestrategii a obžerství u ČD. Naštěstí ani moc nemusím, protože mám režijku ale i tak za ni dávám cca 3000.

*h8*

Ano, jinak. Cestovné během roku se vyšplhalo o čtvrtinu dráž než s ČD a k tomu jako tarifní rozbití obslužnosti na půlce Moravy (R8)

Baraba

S R8 jezdím velmi často (Ostrava – Zlín/Staré Město)i s následným přestupem na ČD a žádný problém s tím nemám….

Gwann

to jízdné mne zajímá, máte podklady?

FRX

To xo jezdilo do Ořechové Potuônê a co jezdí do Týnce nad Sázavou. Rozdìl několika desìtek let. Nebo stovek kilometrů.

ketchup1970

Potôň . Tá hláska ô sa vyslovuje ako uo a má rovanký pôvod ako české u s kroužem a ten znak sa volá „vôkáň“

David

Myslím, že dobrý první krok by bylo, kdyby byly soutěžní podklady veřejné 😉

Jiří Kocurek

Neblázněte, ještě by se mohl přihlásit kdokoliv! Včetně maďarů.

BND 30

A ti mají ještě Bzmot! 🤣🤣🤣

Jan Hojsák

Ta poznámka na Maďary mě rozesmála :DDD

Gogo

Nevíte někdo jak dopadla soutěž na rychlíky Bratislava – Šurany – Zvolen ?

Tomáš

Neviem, ak narážate na balík Bratislava – Banská Bystrica, tak to po voľbách 2016 zrušil vtedajší nový minister Árpád Érsek, hlavne na vtedajší(súčasný, eternistický) katastrofálny stav infraštruktúry, kedy by to bolo skutočne kontraproduktívne, keďže samotná autobusová doprava na čisto komerčnej báze(lacnejšia pre zákazníka než štátom objednávaná dopravná služba v železničnej doprave) aj vďaka vybudovanej R1/D1 diaľničnej siete, je z hľadiska verejnej osobnej dopravy, katom železničnej dopravy, a to sa ešte nebavíme o individuálnej automobilovej doprave, ktorá dokáže trasu Banská Bystrica – Bratislava vykonať za polovičný čas, než železničná doprava. (Samozrejme kongescie, no za to neustále a nekonečné meškanie R 8xx… Číst vice »

Hodně štěstí

Jančura kňourá jako vždy.

_Pavel_

Ale pravda na tom tvrzení nejspíše bude.

kakov

kdo je podle Vás „podnikatelské struktury“? ZSSK? Já si myslím, že za tím bude spíš neschopnost než zájem.

Samo

Nie ZSSK, ale napr. ŽOS Vrútky u ktorých si nikto príčetný nikdy nič neobjedná, ale cez ZSSK dokážu štát vďaka klientelizmu pekne tunelovať.

Y.K.

Jistě Komárno byla typická ukázka neschopnosti žlutého, který zásadně zlepšil dopravu a znásobil počty cestujícíh a schopností ZSSK (přes politiky někoho vyštípat) a vltačit se zpět tam, kde jim někdo udělal klientelu. I když nemají vozový park.

Arnost

omyl. lidi tam kupovali pozemky a postavili si domy a pak ucpavali rano silnice do bratislavy. dale: stat tu trasu opravil a objednal vice spoju. neverte radimovi vsechno co naplaca

kakov

o neschopnosti žlutého hovoříte jen Vy, dle mého názoru stojí za nesoutěžení, případně za neúspěchem soutěžení, v SK neschopnost úředníků vypsat a zorganizovat soutěž, spíše než nějaké podnikatelské struktury,

i když tak komplikovaná konstrukce, jakou popsal Samo by mě fakt nenapadla

Hynek

Jistě a ty objemy dopravy, které si tam stát oproti dřívějšku již od začátku u RJ naobjednával ty nejsou ničím… Při takových okolnostech, které panují okolo té trati by s takovým JŘ přitáhl cestující kdokoli. Mimochodem, když na té trati skončil RJ, vrátil se počet spojů na hodnoty jako před jeho érou? A počet cestujích? Asi ne, že?

Lech Malý

Nicméně to, že linku do Komárna přes DS rozjezdil právě Jančura by mohli připustit i jeho kritici, pokud mají trochu soudnosti.

Samo

Rozjazdilo ju výrazné navýšenie počtu vlakov. Ostatne, počet cestujúcich výrazne rástol aj na ostatných tratiach okolo BA.

Lech Malý

Nicméně těžko hledat na Slovensku jinou trať, o které by více platilo ono prohlášení o růstu kvality služeb a úspoře nákladů, jak se píše v článku. Pokud někde předvedla podobný skok ŽSSK, o kterém nevím, rád se nechám opravit.

Ketchup1970

Tak trať z Nového Města nad Váhom do Myjavy a na hranice ČR se taky vzmohla. Byla zralá na zrušení , protože nádraží jak v Staré Turé tak hlavne na Myjavě je daleko nad městem . Přesto se rozjezdila a má slušně obsazené deriváty 81x v různou roční a denní dobu. Jo a je v cerbenobile Blonski barvě.

David

Kedže od juhu chýbala diaľnica a cestovanie v kolónach bolo častokrát aj dve hodiny od Šamorína rozjazdil by to tam hocikto. Hlavne s príchodom Jančuru si tam štát zrazu objednal dvojnásobok vlakov.
Jančura dobre vie , že je pred dokončením R7 z juhu a už teraz sa toho chytili autobusoví dopravcovia čo urobia trasu Komárno – Bratislava za polovičný čas oproti vlaku. Na zvyšných tratiach smerujúcich do BA prišlo k navýšeniu spojov omnoho neskôr.
Naposledy vznikli cca.pred dvoma rokmi linky S55 , 65 čo robia s ostatnými spojmi cca. 20 – 30 min.takt od Senca či Trnavy do BA.

Marcel Štancl

Problém je v tom, že cestující potřebuje jet z místa A do místa B rychle, pohodlně a levně. Vše ostatní divadlo okolo nepotřebuje. Výsledek hádek jen sníží kvalitu dopravy.

Filias

Ony mohou být pravdivé obě tvrzení:
a. Jančura je ufňukaná bábovka.
b. Na Slovensku ty soutěže cíleně bojkotují.

Jiří Kocurek

Na ufňukanou bábovku dokázal postavit docela velkou firmu. Kdejaký rázný kádrovák se zmohl jenom na přepočítání sousedových jablek a kolik by měl soused zaplatit na dani z příjmu za ty jabka zdarma.

_Pavel_

To Babiš taky postavil velkou firmu a ufňukaná bábovka to je

Swariner

Bureše musí někdo pást, jinak to není možné…

ketchup1970

Spolužáci ze Švýcarska z Ženevského lycea…prýýýýýý

Marcel Štancl

Tak to je!

LeKon

Ma pravdu jako vzdy

J.K.

Sami jste dokázali kulový, ale hlavně že víte že kňourá…

_Pavel_

Jak víte, co tu kdo dokázal?

Facepalm

Tak samozřejmě, Jančuru tu kritizuje samej úspěšnej bankéř, raketovej inženýr, mozkovej chirurg a podobný lidi. Jak jinak.

_Pavel_

A ostatní jsou podle vás neúspěšní? Úspěch je splnit si svý sny, být spokojenej, být mezi lidmi na kterých vám záleží respektovanej… škola, dobrá práce, vlastní bydlení, rodina…

Původní Pražák

A přesně takoví tu asi nebudou o Jančurovi psát, že je ufňukaná bábovka.

Jardeer

Já jsem vcelku spokojenej se svým životem, ale že pan Jančura v téměř každém rozhovoru brečí jak mu všichni házejí klacky pod nohy protože mu závidí, že je nejlepší je do očí bijící. V čechách je mu lépe, neb má taky kamarády na vysokých postech.na Slovensku mu asi chybí, tak si přesně na to stěžuje… A s tím podnikáním to taky nebude taková sláva. Teda firmu vybudoval,ale dluží tolik,že v podstatě ani není jeho. Přiznávám však že jsem proti němu trochu zaujatý. Asi pro to všechno co jsem psal. Navíc mě točí přesně ten obraz „schopného podnikatele“ který pro sebe… Číst vice »

Gwann

podepisuju. Jančurův projev je to úplně nejhorší na něm. kdyby se choval méně jako Babiš, tak nemá tolik zavilých odpůrců (a asi ani fanoušků, to je pravda)

R.J. osobně neznám, za to znám celkem dost úspěšných podnikatelů, od kterých bych si nedal zaplatit ani kafe, jak mi jsou osobně protivní

Toníček

njn. Asi má RGJ pravdu. Nutné ale podotknout, že zrovna Regiojet vždy taky nehrál zrovna nejčistší hru. Takže si člověk v tomto sporu hledá stranu se kterou cítí docela obtížně.
Platí ale, že tohle bránění alternativním dopravcům z plných sil k ničemu dobrému nepovede..

Gwann

PR má značně agresivní. tak moc, že to je to hlavní, co jim vyčítám a proč je „nemusím“

Gwann

že by MD vypsalo nereálné požadavky? to ale umíme taky…není kdo by jezdil v dané kvalitě za peníze, co jsme ochotni zaplatit…viz plzeňský kraj nedávno a další.

tolik asi k tomu, jak alternativní dopravci vše spasí. nespasí. nemají technickou, personální ani finanční kapacitu a neumí se přizpůsobit, pokud jim nabídka nejde na míru, na jejich vozidla. obdobně jako odpadne ČD, když po něm chtějí vlaky, jaké nemají. viz R14 a pravobřežka.

jen nechápu, co si kdo slibuje od vypisování soutěží, kam se nikdo nepřihlásí. alibi pro nějakou smlouvičku s někým, abychom tam nemuseli zavřít provoz?

celkově velmi nešťastné…

David

Když se soutěž vypíše v několikaletém předstihu a objednatel je ochoten zaplatit nové vlaky, tak věřím, že soutěž bude férová a zúčastní se jí vcero dopravců. Takových soutěží je však v Česku jako šafránu a na Slovensku 0.

Kubrt

Jaké požadavky na vlaky vyřadily ČD ze „soutěže“ na pravobrezku?

Gwann

preference/požadavek nízkopodlažních dveří v rychlíkové soupravě. na to má akorát nové pantery, které se nevešly cenově.

VTT

Ta patra, co tam bude nasazovat RJ, si ČD mohly obstarat taky.

***** Petr

Je rozdíl mezi seriózní soutěží a její parodií . Státní a ani alternativní dopravci nemají problém s technickou , finanční a vůbec ne s personální kapacitou a minimálně alternativci se přízpůsobí operativně kdečemu ale nikdo nezaplatí nový vlak bez případného pronájmu za deset let aby to bylo za dobrou cenu a rok dva do začátku to nedá nikdo. Pět let dopředu a smlouva na patnáct let a výsledky budou.
A co ČD ? Takový začátek expanze

watslaw

„Pět let dopředu a smlouva na patnáct let a výsledky budou.“
To sice vysoutěžíte za rozumnou cenu, ale zase po deseti letech zjistíte, že potřebujete něco jiného, než jste si objednali, ale ještě 10 let to můžete měnit jen velmi málo.

Gwann

ten nový vlak musí někdo zafinancovat. máte tu pak několik obtížně řešitelných problémů: 1) na profinancování čehokoliv od banky potřebujete min. 15% ale spíš 25% vlastních zdrojů. tedy např. na jednoho slona cca 35-60mio. Kdyby jich mělo být 60ks, tak jste na 2,1-3,6 mld (příklad kvůli pražskému příměstu). Takový vlastní kapitál nikdo z domácích alternativců nemá ani zdaleka 2) smysluplná amortizace drážních vozidel je 20-30 let. Ani za 15 letý kontrakt to neojedete do nuly. co s tím pak po 10 či i 15 letech? Je tam veliké riziko, že to nikdo nebude už chtít objednávat a vy máte neodepsaná… Číst vice »

A. Mikulka

Prosímvás, Prouza, to je pořád něco! Neplácejte nesmysly, vidím, že se oháníte dluhopisy, výnosy a financováním ale zjevně to znáte pouze ze skript (pokud ne jen z letáků Partners) a v životě jste nic pro firmu nefinancoval.

Pezos

Technická, personální a finanční kapacita ZSSK se projevila po několika týdnech od převzetí provozu, kdy už tak pendlovala bageta.

David

Technická kvalita Regiojetu sa tam prejavovala denne v odriekaní spojov.
Posledný deň ich prevadzky to boli dva.

***** Petr

A byl to opravdu poslední den RJ nebo první ZSSK ? Dle dostupných dat měl odřeknutých spojů RJ za osm let skoro stejně jako ZSSK za měsíc . RJ měl nezaviněné nehody nikoli nespolehlivé stroje . Myslím , že i malě dítě vidí rozdíl mezi mašinkama dřív a teď .

ketchup1970

Ne mašinkama, pan R.J. používá výraz „vláčiky“ čímž se mi v onom rozhlasovém interview s ministerem dopravy SR úplně zhnusil.

Hynek

Můžete nám ta dostupná data ukázat? Od některých cestujících vím, že aby vaše tvrzení bylo pravdivé, musely by ZSSK všechny spoje za měsíc odřeknout a pořád by se počet odřeknutých spojů ještě nevyrovnal tomu, co tvrdíte.

David

To určite nie je pravda. Rád by som videl takú štatistiku.
Výzorovo vyzerali lepšie od RJ no bol to iba premaľovaný low cost s min.servisom. To sa prejavovalo dosť výrazne na ich výpadkoch alebo nahradením krátkym Desirom čo má menšiu kapacitu ako BA električky..