RegioJet upřesňuje plány k lince na ukrajinské hranice, pojede i přes Bratislavu
Vlak RegioJetu na výjimečné návštěvě v Plzni. Autor: Dalibor Palko
RegioJet chystá spojení na polsko-ukrajinské hranice a do Varšavy z Prahy i Vídně. Vlaky čeká seřazování v Bohumíně.
Pokud to není jen PR pro investory, aby to vypadalo že expanduje a ne že je na dně, tak dobrý.
Do švestek?
Investory? A jaké?
Bydlím právě v Krakově a je super že Kraków jakož to 2 největší město Polska (800 000 obyvatel + bezmála 150 000 studentů) bude mít další noční spojení s Prahou potažmo denní s Varšavou. Nebude jen monopol PKP. 🙂 Je treba v Polsku dalsi konkurenci.
jak dalsi konkurenci? je tam vubec jakakoliv? cerny tramvaj dvakrat tydne nepocitejme…
No prave ze neni, proto je treba aby tam vstoupil nekdo jiny nez jen stalice PKP. 🙂
Noční vlaky O.K., ale stále mi chybí spojení OVA-OL-PHA v čase 20-02. Není možnost se garantovaně vrátit v pozdějším čase, když se důvod pobytu protahuje do večera. MD a ČD zaslali strohou odpověď – neplánujeme. RegioJet halt takový vlak nenaplní, takže nezavede. Je ostuda, že třeba ve 22 nejede z Ovy nějaký poslední sbírací, klidně i Sp vlak.
Mě by stačilo alespoň do Olomouce, poměrně často tu mám návštěvu z Olomouce kvůli nějaké kultuře, a pokud tu nechtějí spát (protože ráno jdou do práce) musí nutně autem.
21:35 vám jede flixbus
Autem do hodiny, odjezd kdykoliv a odkudkoliv. Tomu nemůže vlak konkurovat, i když pojede rychleji.
Ty keci a zvýšený tlak členů modré armády mě baví na této diskusi. Jejich malost je neskutečná.
Pokud by tu byl povinej i rok narození – dozvěděl by ses že je to všecko 50plus.. spíš 60plus…
To se myšlenkově nezmění – TO JE MARNÝ – to musí projít přirozenou obměnou – tedy vymřít…
Ještěže jízdní doklady kontrolující personál přímo ve vlacích ČD už z větší části touhle obměnou prošel…
Bude to trvat ještě minimálně 10 let… ale je to na dobrý cestě k trvalýmu zlepšení …
Protože tohle jen a pouze generační problém…
naprosty souhlas.
Já se trochu děsím, že ne. Mám souseda 20+, který je nositelem modré uniformy. Je to fajn kluk, ale jak jde o dráhu nezná bratra. Žlutým vlakem by nejel ani kdyby musel do Banátu nebo Rijeky pěšky. Pro něj není větší nepřítel než Arriva a spol. Pochopit to nedokážu, ale je to tak. Bohužel.
Asi to maji v rodine, pokud je z vrhu modre armady. Znam taky jednoho zaryteho v modre uniforme. Ikdyz uz pro ne nepracuje z jistych duvodu, tak je objahuje do krve
Mě zaráží u modráků odpor k Arrivě byť její matku milují . Teď na ni nadávají , dávají ji jako příklad neschopného „soukromníka“ ale pře samotným nástupem ji podporovali jako jediného jiného dopravce , s kterým se mohou rovnat . V jejích očích oba dosahovali stanovených ,dlouholetých , prověřených kvalit . Nenávist k Jančurovi je extrémní napříč věkem a myslím , že velký podíl na tom má režijka .
A co tak se jich místo spekulování spíš zeptat?
Ano opakovaně. Zatrpkle a neustále slyším pouze , že by do toho nesedli a mraky blbých , přesto až nereálných keců . Fakt je , že do toho opravdu nikdy nesedli ale ví, že Karel říkal ….. Nevím , kdo je tím očkuje , ale toto není loajalita . A pak přijde víkend a dokáží projet s pivem v tašce celý visegrád .
Jako fanda žlutých, černých i oranžovo-zelených(GWTR) obecně nemám nic proti tomu, aby jako zaměstnanecký benefit byla režijka nebo něco podobného jako je celokrajská karta na dopravu typu Lítačka, Odiska apod – ALE POUZE PRO ZAMĚSTNANCE – NIKOLI PRO RODINNÉ PŘÍSLUŠNÍKY, DĚTI, VYSLOUŽILCE ATD.. To jsou naprosto vyhozené peníze – tam by měly už z logiky věci ČD výrazně škrtat – ČD není sociálka – je to „firma jako každá jiná“ – akorát státní – fungující stejně jako jakákoli jiná firma na základě Náklady x Výnosy – očekává se zisk na průběžnou obnovu vlakové flotily, nebo alespoň (ideálně) černá nula (nikoli… Číst vice »
Další zbytečný náklad jsou personální náklady na zaměstnance prodávající jízdenky na všech nádražích – zejména na těch malých až po ty okresní – stačilo by pro dříve narozené klasický nainstalovat automat na jízdenky jako je to ve městech na MHD. (papírové a /nebo jako sms/ emailem QR kód do mobilu)
Stejně nevím kdo si ještě v dnešní kupuje papírové jízdenky – všichni co znám si to kupujou z mobilu online.
Co jsem odmaturoval, a pokračuju na KTF UK, tak mám Průkazku PID (takže si lístky nekupuju vůbec)
Souhlas s oběma příspěvky .
Top přezaměstnanosti je ale lanovka na Petřín .
Bohužel např. ve Zlínském kraji, co krajští geronti rozhodli, že ve vlacích nejde jezdit jinak než na krajské jízdné, není jiná možnost než pokladna a papírové jízdenky.
Pro Petr… v první řadě by by firma ČD musela chtít prodávat jízdenky na integrovaný dopravní systém ve Zlínském kraji. Jenže ČD nemají zájem o prodej přes web…
„Nejde to. České dráhy by musely měnit svůj dosavadní software,“ vysvětlil Botek.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/vlaky-zlinsky-kraj-ceske-drahy-arriva-jizdenky-2020-zmeny-cestovani-vlakem.A191114_514070_zlin-zpravy_ras„
Já to dovedu pochopit celkem snadno…
ČD na něj nemluví německy jako Arriva, jejíž oblíbenou větou je „Nicht einsteigen“
A co žlutá armáda? Jaká je jejich malost? taky neskutečná?
Když by výrazněji a skokově zdražila nafta…
No s cenama které nasadil Wizzair aktuálně na lince Pardubice – Lvov nemá smysl se do této oblasti přepravovat jinak.
Kufry. Deti. Zvirata. Mezilehle stanice…
To ano, ale jakmile pridate kufr, prirucni bagl atd, tak to naskakuje. A pro starsi generace gastarbeiteru, bude vlak lepsi volba, nebot muzou tahnout daleko vic, za daleko mi. Komfort a rychlost pro ne neni na 1. miste.
Tak do toho Radime!
Od kdy to vypukne??
Mě by zajímalo, co je to ten garantovaný přestup do vlaků na Ukrajinu. Když jsem se jednou ptal v IDS JMK, bylo mi vysvětleno, že to znamená čekání přípojného spoje 2 minuty. Tak nevím – bude to stačit?
Tak to jste se ptal na blbým místě. IDS JMK až na Ukrajinu nezasahuje.
To sice zatím nezasahuje, ale garantované přestupy v IDS JMK mají a o ty mi jde.
Garantovaný přestup není nějaký univerzální pojem s jasně danou dobou čekání
Ak si otvoris JR spojov IDS JMK napr. na IDOSe, je tam vzdy uvedene aka je cakacia doba. Moze to byt cokolvek od tych dvoch minut po „nekonecno“, zavisi od priority pripoja a existencie alternativ. Napr. v nocnej doprave su pripoje vacsinou garantovane „urcite“, zatial co nejaka nadvaznost na MHD jazdiacu po 15 minutach bude vacsinou garantovana len 2-5 min.
opravdu jste se ptal na blbém místě, spoj přes přemyšl nemá s IDS JMK nic společného tudíž to opravdu to bude nastavené zcela jinak, také požadavky na přestup v příměstu, jezdícím každých 30 minut a u mezinárodního vlaku jezdícího jednou denně jsou úplně jiné,
Jako dnes ráno – 105 minut zpoždění…
Přípoj čeká . Viz Rijeka . Bez alibismu . Návazný spoj prostě neodjede dokud se nepřestoupí.
Stejně to funguje i v Praze v MHD – třeba na zastávce „Divoká Šárka“ – garantovaný přestup mezi busem 119 a busem jedoucím na Sídliště Dědina
U nočních vlaků jsou takové zajížďky, jako ta přes Bratislavu, vcelku rozumné. Jančura se asi inspiroval plánováním dálkových vlaků v Polsku, kdy také některé vlaky nejedou nejkratší trasou, ale delší trasou přes nějaké významné město.
Chápu dobře v Bohumíně se ty soupravy spojí a pak se část z bývalé soupravy z Prahy a část bývalé soupravy z Vídně odtržen a udělá se z nich vlak do Varšavy, zbytek pojede na ukrajinu
Asi ano, nepředpokládám, že budou cestující přestupovat. Ale spoje bez dotací, si zaslouží uznání.
Ja pochopil to, že každá původní souprava se rozdělí na dva díly a pak se spojí síly jednotlivých souprav (i ten název Velká logistická operace mi to napovídá) jen tak spojit dva vlaky umí každý, ale kdyby udělal toto tak to by fakt už velká logistická akce byla
Naprosto běžné takové operace u nočních vlaků ČD v Břeclavi (Praha/Polsko – Wien/Budapešť) nebo v Bohumíně (Praha/Wien/Budapešť – Košice/Krakow/Warszawa), hlavně několik mnoho let do minulosti..
Zrovna tohle už mnoho let fungovalo, když jezdily noční spoje Praha-Varšava a Vídeň-Krakow (jména teď nedohledám, archiv JŘ je na půdě, možná to byla Silesia a Bohemia). V Bohumíně se přímé vozy prohodily mezi vlaky a vznikly tak i přímé spoje Vídeň-Varšava a Praha-Krakow.
U tohoto Podobně se prohazovala řada ubytovacích vozů v Břeclavi u bývalého Metropolu (Berlín-Budapešť) právě s tímto vlakem z Varšavy. Vzikly tak přímé spoje Berlín-Vídeň i Varšava-Budapešť, navíc to tuším jeden čas vozilo i přímé vozy z Moskvy, ty ale nejezdily každý den.
No bez dotací to úplně nebude 😉 pan Jančura si rozhodně započítá státní slevy po ČR 😀
Tím se ovšem legálně dotují ČD . Jančurovi to přidává práci a ve finiši po přefakturování má na kontě stejně , jen jako bonus má dementní žvásty modrých obdivovatelů fungující drážní dopravy. Vyjímečný Leo to dočasně posunul o level jinde
Otázka je kterým směrem…
Už to tu bylo vysvětlováno mnohokrát: Dotace je nenárokový finanční příjem, tzn. že o ni mohu požádat a za určitých podmínek ji ziskat. Slevy v dopravě jsou vládní nařízení.
To záleží, jak je dotace vypsána, někdy je vypsána tak, že pokud splníte určité podmínky, máte na dotaci nárok (samoyřejmě, pokud si požádáte). Obvyklé třeba v zemědělství.
Áno, proplácení státem nařízených slev je nejbolavější místo na české železnici. Vyhořelá měnírna v Chuchli musí počkat.
Až na to, že to není dotace, ale nařízená sleva, kdy cestujícího za tu zlevněnou cenu přepravit musí a mmch. největším pobíračem těchto kompenzací jsou ČD.
No nikdo mi v modrém vagonu nedotuje kafe a obrazovku mého notebooku … relax
Tak především ti ze svých daní dotuje mesamotnou jízdu na režijku, že.
A zásuvky na ntb jsou ve vozech ČD pro příjemce slev zablokované (pokud zrovna nejede šrot, který tím není vybaven)? Jak to funguje v praxi? Že jsem si nevšiml.
PS: Relax je zpravidla levnější než druhá třída ČD, takže i objem kompenzace za odježdění určitého množství km je nižší než u ČD. Tím jste tedy chtěl asi naznačit nenažranost toho dražšího…
a proc by si je nezapocital, kdyz mu to dovoli system. Stejne tak jako CD, Arriva a jini si je zapocitaji. Nevim co je na tom zase divneho.
Ano, úplně stejně to dělají s některými vlaky české dráhy. Například EC 115 Cracovia /130. Jen s tím rozdílem, že přijdede vlak z Prahy a Vídně, přehází se vagony a pokračuje se Varšava a Terespol.
Zdravím.
Tak v podstatě potvrzení toho co jsem psal po zveřejnění návrhu.
Přidal však závlek přes Bratislavu a zastavení v Přerově a Hranicích na Moravě oproti návrhu.
Ve Svinově je možnost přestoupit z a na vlak RJ do Košic.
Tedy zastávky Havířov až Košice a odvratně.
Pro někoho noční spojení.
Pro jiné v některých částech okrajový vlak.
Co víc dodat.
Klobouk dolů a palec nahoru….
Držím palce a určitě využiji…
To já toho využiju, až bude v pekle sněžit…
To je co za momotinu ist z Viedne do Breclavi cez BA? To uz by vacsi zmysel mala trasa BA – W – Breclav.
Vlak v této relaci W – BA – BV pojede buď v noci nebo brzy ráno a myslím si, že vám to bude košér, když pojede o pár desítek minut déle. 🙂
Košér?
Moja babička to dycky říkala – „být jedno“ 😀
No ja pojdem ked tak kratsie 🙂 Ale uz letmy pohlad na mapu ukaze ze ta trasa je nezmyselne kolecko. Vychadzat z Bratislavy a ist cez Vieden do Breclavi by davalo vacsi zmysel, kedze by islo o cosi priamejsiu trasu.
Někdy může být i delší trasa pro cestujícího rychlejší. Příklad: pořád se vyplatí jet z Mostu do Plzně přímým rychlíkem GWTR, přestože mezi Mostem a Žatcem jede delší trasou přes Chomutov, a ne kratší trasou přes Postoloprty.
Od vlaku RegioJetu z Mostu přes Postoloprty návaznosti v Žatci dál na Plzeň nefungují. Má to dva důvody. Tvoří v Mostě přípoje na rychlíky ČD z Ústí nad Labem, dále pak není žádoucí, aby mezi Mostem a Žatcem jely vlaky oběma trasami ve stejný čas a braly si tak cestující navzájem.
Ad Samo: díváte se na to pohledem Slováka. Pokud by jel Bratislava – Wien – Břeclav, musel by to ve Vídni zúvraťovat, nebo jet oklikou přes Oberlaa. Takhle si uměle natáhne jízdní dobu, což je u nočního vlaku na tak krátké trase žádoucí a z tří hodin bude pět. Tím pádem přijede do Bohumína v noci a ne někdy z večera a tím pádem mu budou slušně vycházet i ty dojezdy do Przemysle i Warszawy. Navíc, zjevně půjde o obrat od „vídeňské“, nikoliv „bratislavské“ části. Naprosto tomu jeho záměru rozumím…
Ve Vídni naloží, část v Blavě vyloží, v Blavě naloží, dojede do Břeclavi, tam možná někoho naloží, dojede do Brna, tam taky někoho naloží a popoveze ho po Česku a tak dál..
Přes Brno to nejede…
Ale mohlo by. 😀
„Chopin“ a „Silesia“ v Bohumíně mají přepinani Krakov/Varšava -> Praha/Videň od mnoha let. Neni to žadna novinka.
Ale v článku se nepíše že by to měla být novinka jenom se píše že je to velká logistická operace
Na kterou jsou ale v Bohumíně již mnoho let zvyklí.
Chápu to správně, že chce jet z Bratislavy do Vídně a pak do Bohumína po trase současných EC 100-107?
Vídeň cca 21:20. Blava cca 22:30. Jede přes Petržalku z Vídně a odvratně….
Jo takhle, díky za upřesnění.
Člověče, kde jste sebral to slovo „odvratně“?
To je asi z polštiny, akorát tak se to píše „odwrotnie“.
Jestli tohle bude velká logistická operace v Bohumíně, tak nevím co muselo být za operace u takového Excelsioru. To muselo být jak přistání na Měsíci. 😆
Metropol + Chopin v Břeclavi za nejlepších let, do toho se občas přimotal Amicus, to se Andula nezastavila než to celé odříkala co se kde kam předává, kdy se z předků stává zadek atd.
Excelsior v Bohumíně neměl žádné velké operace.
Max odvěšení či přidání posilových vozů.
Excelsior se spojoval v Praze z větve přes Plzeň a Ústí.
Praha Bohumín Košice v podstatě souvislý vlak.
Kdysi dávno jezdil přímý lůžkový vůz České Budějovice – Košice přes Jihlavu a Brno, který se připojoval právě v Bohumíně.
jste si jist, že na excela? co jej pamatuji, tak na nějekej vlak cca v poloze Bohemie/Slovakie, na excel leda hodně dávno před tím
Ano, bylo to na Excelsiora.
Já jsem zrovna neměl na mysli Bohumín, ale obecně u nočních dálkových spojů, když ještě jezdívaly.
Tomu se říkalo bouchání do prázdných vagónů . Nikdy v nich nebylo ani dvacet procent platících zákazníků .