RegioJet upřesňuje plány k lince na ukrajinské hranice, pojede i přes Bratislavu

Vlak RegioJetu na výjimečné návštěvě v Plzni. Autor: Dalibor PalkoVlak RegioJetu na výjimečné návštěvě v Plzni. Autor: Dalibor Palko

RegioJet chystá spojení na polsko-ukrajinské hranice a do Varšavy z Prahy i Vídně. Vlaky čeká seřazování v Bohumíně.

Společnost RegioJet plánuje poprvé vypravit i vlaky mezi Vídní a Bratislavou. Nepůjde ale o vstup na trh přepravy mezi hlavními městy, ale pouze rozšíření možnosti nástupu cestujících na novém spojení Česka, Rakouska a Slovenska na polsko-ukrajinské hranice.

Plán ukazuje návrh jízdního řádu, který RegioJet zaslal Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Podle dokumentu „jižní“ část nočního vlaku pojede nejprve z Vídně do Bratislavy, pak do Břeclavi a dál až do Bohumína. Původní plány počítaly s tím, že vlak pojede z Vídně rovnou do Břeclavi.

„Chceme umožnit spojení zejména pro ukrajinské občany i do Bratislavy,“ vysvětlil změnu trasy mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Polsko a trasa až na ukrajinskou hranici do Přemyšle má být další součástí expanze RegioJetu po střední Evropě. Plán zatím počítá s tím, že v Bohumíně se spojí souprava začínající v Praze s vlakem z Vídně. Bohumín se má stát centrem velké logistické operace; vlaky z Praha a Vídně se rozdělí na dva – jeden bude pokračovat do Varšavy, druhý do Přemyšle. Tam má na RegioJet čekat vlak ukrajinských železnic. „Půjde o garantovaný přestup,“ řekl už dříve šéf RegioJetu Radim Jančura.

V Polsku má dopravce už licenci, současně chce vstoupit i na vnitrostátní trasu Varšava – Krakov.

Jančura ve spojení na Ukrajinu vidí velký potenciál. „Před koronou jezdilo až dvacet autobusů denně do Lvova. Ty nemají budoucnost. Jednak na trhu vstupují nízkonákladové aerolinky, jednak vlaky,“ dodal Jančura. Za výhodu vlaku bude považovat například to, že kontrola proběhne za jízdy nebo cestující si může vzít větší zavazadlo. K podobné redukci autobusů došlo v minulosti u spojení Praha – Košice.

Tagy noční vlaky RegioJet spojení Česko - Ukrajina
85 komentářů