RegioJet stáhl ze Slovenska další dva Talenty, nahradí je staršími soupravami
RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet
Na Slovensku stále neví, kdo bude od prosince provozovat vlaky z Bratislavy do Komárna.
No jo, konec smlouvy.-)
Ale až za tři měsíce po které ještě platí smlouva, ne teď.
Šušká se, že provoz převezme Yosaria Trains s talenty a desiry (které si vypůjčí),
Ale jedná se jen o drby takže to není jisté
Dopadne to stejně jako jiný Yosaria produkt a to přestavba socialistického Obchodního domu Ružinov na největší nákupní centrum na Slovensku. Torzu, které zbylo, když Líškovi došly peníze a hejlové, se přezdívá Hirošima. Měl zůstat u kožichů, ty mu šly. Popřípadě u skupiny Regata :-D.
Obstarávání dopravy na Slovensku ukazuje, že změna ve vládě neznamená automatický konec starých pořádků a struktur. Na příkladu solární nebo insolvenční mafie by Česko mohlo dávat ostatním státům školení. Vystrnadění gangů, které parazitovaly na dopravní obslužnosti železniční dopravou v Česku se také nenarodilo samo dle uveřejněných rozhovorů se zakladatelem jedné z nových dopravních společností.
V neděli stály 2 Talenty na Smíchově ve spojení s nějakým Herkulem, tak to byli asi oni na cestě do Německa… A až si je majitel opraví, tak je třeba pronajme Arrivě na R14 🙂
Jo byly to ony,
Opravy nejsou třeba spíše údržba a kontrola
Dotaz na znalejší – mohlo by teoreticky platit, že RGJ „nahrazuje“ Talent za 845 v poměru 1:1? Protože vagon Talent by mě mít kapacitu: „Na sedenie je v celej jednotke k dispozícii 16 miest 1. triedy, 112 pevných a 29 sklopných sedadiel 2. triedy.“ Zatímco pro vagon 845 provozovaný RegioJetem na Blava-Komárno uvádí webovka trend.sk „143 miest na sedenie“ (tj. asi nejsou započítány sklopné sedačky). Neptám se na zdvojování či ztrojování vagonů. Jde mi čistě o kapacitu náhrady za vagony Talent. „„Na najvyťaženejší spoj o 06:15 z Dunajskej Stredy budeme nasadzovať veľkokapacitnú súpravu zloženú až z 3 motorových jednotiek 628.… Číst vice »
Jako je logické že ne, za měsíc se podle mě ani soupravy zdvojovat nebudou, minimálně až odvezou Desira, tak budou jezdit jen sólo 845/628
A taky bude jezdit víckrát za den Hercules s patry
Myslím, že 4 poschodový voz by sa pod dráty nevošiel, dokonca som ešte taký na svete nevidel 🙂
Nevidím že bych to psal 😅
To psal Marek, napsal to odděleně myslel tím 4x dvoupatrový vůz a ne čtyřpatrový 🙂
Myslím si, že sa mýlite.
Na vlak 4308 6:15 z Dunajskej stredy sú nasadzované 4 poschodove vozy ťahané Herkulesom.
Dva talenty odišli,ale ďaľšie dva sa majú vrátiť.
Od arrivy sú požičané nejaké 628, nakoľko pôvodné desira a talenty sa budú dávať do opráv, tak aby bola aspoň nejaká náhrada.
Pro Vodic Marek … to zdvojování/ztrojování vagonů 628 či Talent či Desiro jsem citoval. Viz odkaz vedoucí na zprávu RailPage z 10.3.2017.
Nicméně díky za aktualizaci. Za ty 3,5 roku od 03/2017 se určitě leccos změnilo.
15. Září by se mělo vědět ohledně smlouvy více
15.9. je na Slovensku svátek.
Ano, svátek Panny Marie Sedmibolestné, patronky Slovenska.
To bude zřejmě smlouva, která řeší 7 bolestí trati Bratislava – Komárno.
Fira říkal že 15. Září
A ten to musí vědět . holky s facility managementu když vylévali kýbl tak to říkali
A proč by kecal, asi to musí vědět, protože jim jde o práci ne?
Navíc nemůžou se rozhodnout až v prosinci
Momentálně tam je jen 1 Talent z 5
A nejspíše tam zůstane až do konce i 1 desiro (RJ jich provozuje 6 a z toho 5 má jít k arrive)
Zdroj této informace, prosím? Nepředpokládám, že pracujete v Regiojetu či propojených firmách. Nebo ano?
Zdroj mám od díry co tam dělá (přímo na té lince)
Díru má tvoje stará 😃
Tvuj starej taky 😂
Leoš Konečník o tom musí něco vědět, to je fakt. Nomen omen.
Fíry * 😉
Říkal že Talentu mají 5 , 2 jsou v opravnách a 2 teď odjeli, takže jeden zustava
Díky. Krom vagonů Talent – dle Vašeho zdroje 1x Talent RGJ do Komárna jezdí s: a) jezdí s 5-ti vagony Desiro. https://zdopravy.cz/arriva-si-pronajala-do-roku-2029-desira-po-regiojetu-kupuje-12-jednotek-stadler-gtw-41321/ b) A v roce 2017 RGJ do Komárna jezdil také s 4x vagony 628 (v ČR je to vagon 845). Asi je poté začal používat v Ústeckém kraji. A nyní RGJ některé z těchto čtyř vagonů 628 posílá opět na linku do Komárna. https://www.railpage.net/regiojet-od-dnes-pusta-na-trat-bratislava-komarno-jednotky-628928/ Čili tipuji, že některé vagony 628 do Komárna budou jezdit zdvojené – tj. v jednom vlaku bude kapacitu cca 300 sedících. c) A krom vagonů s vlastním pohonem ještě RGJ na této lince používá… Číst vice »
Presne tak 😉
Talent není vagón, ale motorová jednotka.
Pojmy vs. dojmy.
Pro Od lesa… jsem cestující. Když jde o část vlaku převážně pro cestující, tak pro mne je to vagon. Část vlaku která vagony táhne je lokomotiva. A když je loko a sedací část zkombinována do jednoho, tak to nazývám podle převládajícího prostoru. A asi se shodneme, že v Desiro je mnohem víc prostoru využito pro cestující než kolik prostoru je potřeba pro řidiče a pro pohon vagonu.
Mě totiž výraz „jednotka“ v souvislosti s vlakem připadá jako vojenský vlak. Prostě mi výraz „jednotka“ nepasuje do povídání o pasažérských vlacích.
No to o 628 je staré info
Ještě předtím než si půjčili od Arrivy další , tak byli na slovensku 3 jednotky 628 (předtím jich bo 6, ale 3 šli pod RegioJet ÚK)
Desir mají 6 (a z toho 5 jde arrive)
A dle zdrojů přímo od Regiojetu využívají vagóny jen 9 (mají jich 11 , ale 2 jsou záložní)
Jinak ty 3 628 si mohli dovolit stáhnout díky těm patrovým vozům
Pro Avlaky
díky za info. Je v tom zmatek. Tj. 5x vagonů Desiro si od 12/2020 pronajímá Arriva. A pronájem vagonů Talent asi také končí.
Tj. chce-li RGJ pokračovat v lince Bratislava-Komárno, tak co nabízí slovenskému Ministerstvu dopravy? Cca 9 až 11 vagonů bez pohonu plus 2x lokomotivy Herkules. K tomu cca 3 + 3 až 4 vagony 628, tj. cca 6 až 7.
Tj. na současnou frekvenci spojů a kapacitu vagonů Regiojetu nestačí vagony s dvěmi Herkulesy a cca 7 vagony 628 na linku Blava-Komárno. Pletu se?
No kdyby jezdily herculesy i Normané přes den tak by to stačit mohlo, talenty by si možná mohl pronajmout zase, a jedno desiro taky, zbytek dokoupit motoráky z Německa
Avlaky: neměl Regiojet původně těch Talentů 9? O nějaké přišel vlivem nehod. Sešit měl šest.
9 jich bylo na zacatku pak to měnil za Desira ( kvůli těm opravám po nehodách) tu poslední větu nerozumím
Pokud si pamatuji, tak na trase Bratislava – Komárno začal Regiojet jezdit s devíti jednotkami Talent a šesti jednotkami Desiro.
Pak o nějaké jednotky Talent přišel vlivem nehod na přejezdech, kdy se jednotky nevyplatili opravovat.
Ze začátku jen 9 talentu, teď jsem koukal i na Wiki, navíc by tam 14 jednotek v tu dobu neuživil (respektive tolik bych si jich stát neobjednal)
Dobrá fraška. V normální firmě by zodpovědný úřada už dávno letěl. Nepoučit se z předchozí chyby to je fakt síla. Slovensko…
A že v Čechách to funguje líp, viz „výběrko“ Liberec – Ústí + Liberec – Pardubice, dodnes se netuší, kdo tam bude od prosince jezdit.
Už se ví, kdo by tam měl jezdit, jen se to zatím nesmí říct, aby tam nevzniklo průkazné podezření z korupce a teď se do toho přidalo trochu nejistoty, aby nebyl průser jako loni. Tedy víme kdo tam bude jezdit a kdyby to dotyčný nestíhal, tak se to radši ještě na chvíli dá ČD. 🙂
V normální firmě nemají o takovém rozhodování ani páru.
Až jednou půjdete do práce, tak uvidíte, že ano
v práci jsem každý den
Pracoval jsem v dynamických soukromých firmách , nyní 5 let vedu jeden z mého pohledu bezzubí místní odbor státního úřadu . Žije se tu dobře . Nezbohatnu , ale klídek . To co se vyřešilo u soukromníka za dopoledne s jasným výsledkem teď obdobnou situaci nemáme od února hotovou. Státní správa – některé složky – jsou pekelně neproduktivní. A absolutně demotivující je systém neumožňující individuální iniciativu. Tohle semele každého. Pak ale přijde rutina typu změna softwaru a nic nefunguje.
Zvláštní je, že jsem psal, že o takovém rozhodování jinde nemají ani páru a mám plno mínusů, přitom vy to sám teď potvrzuje. Rozdíl je ale v tom, že činnosti ve státní správě jsou naprosto odlišné, stejně jako procesy. To co jde v soukromém sektoru, ve veřejném sektoru nejde. Kromě jiného to je také dano tím, že veřejná správa je právem vázana mnohem více než soukromé subjekty. Věci prostě nejdou tak, jak si mnozí myslí, že by měly jít.
Stačí to napsat srozumitelně, ten předchozí se nepovedl.
Popsal jste to dokonalé. Nutno dodat , že mnoho procesů je zbytečných, takový systém,,papir pro papir,, .
Podle pravopisu a rozložení některých součástí textu odhaduji, že vedete místní odbor obecní policie.
Tak státním úřadem už z principu nemůže být obecní policie.
Zdravím odborníka na všechno. Dobrý příspěvek.
Tím bych se moc nechlubil, pokud opravdu pracujete ve vedoucí funkci úřadu a za půl roku neuděláte, co jindw udělal
Já se tim nechlubím.
To je důsledek toho, že na řešení toho, co bude káleli. Teď to Matovičova vláda bouchne RegioJetu na další léta, aby měli klid, protože sama má svých problémů dost. A Radim byl už rokovat, jak se píše v článku.
Tak to dopadne, když se vlády snaží zvýhodňovat své státní podniky a ty na to nemají… Soukromník bez smlouvy „uteče“ a dosud provozované soupravy si vezme jinám…
A jak to souvisí se zvýhodňováním státního podniku? Soukromník pochopitelně uteče (ačkoliv některým úspěšně dodnes tlačí do hlav, že je to naopak).
Budou tam mít ČD, bratia 🙂
http://www.mamba754.wz.cz/754/754019/754019_20141209aa_mb.jpg
Nevím jestli se obrázek zobrazí .
Ale když tak ho najdete na k reportu v sekci Slovensko….
Nevěřil jsem opravdu kam až na tom Slovensku lze dotáhnout. Dávat obrazně řečeno razítko dopravci z pátka na sobotu druhý vikend v prosinci/decembri? Když grafikon platí od neděle…
To jsem si opravdu nemyslel.
Neskutečné…
To si vážně pomohou, šukafon verze regionova nebo 843 mohou ve srovnání s Talentem nebo Desirem připadat jako zlepšení (nebo alespoň zachování) kvality jenom ultra šotouši.
však kdo říká, že tam ČD dají Regínu/843, já bych typoval brejlovec+BDs+B, škoda jen že to B už bude přečalouněné, vyřeší se tím problém s přetížením vlaků mezi Komárnem a Blavou 😀
Poznámka: tento příspěvek je satiricko humorná vsuvka
Zato r.845 je supermoderni stroj
Tak po rekonstrukci mi přijde celkem fajn, kdyby byl ještě nový motor a převodovka (tak jako to má u jedné jednotky RJ) tak si myslím že by to mělo i vyšší spolehlivost
Kdyby, ale na kdyby se nehraje. Jde o to co nejvíc ušetřit, aby se z toho dalo vystřískat co nejvíc peněz, to že to co druhý den někde zdechne, je vedlejší.
Do švestek!
Ale prd, skoro až do Vánoc 😀
No vždyť jo, než vykvasí a pak se vypálí, to chvíli trvá. 🙂
Letos je co pálit.
ale chce to uležet….
Nespamujte