RegioJet spustil prodej jízdenek do Chorvatska, ve srovnání s loňským rokem zdražil
První vlak RegioJetu dorazil do stanice Rijeka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Dopravce vlaky pojmenuje Jadran Rijekovič.
Dopravce vlaky pojmenuje Jadran Rijekovič.
Tak si říkám, jestli se mu loni, když ještě jezdil až ro Splitu, vyplatila ta maďarská objížďka. Vzhledem k tomu, že tak půlka cestujících dostala aspoň nějakou kompenzaci za zpoždění z nestihnutých obratů. Jsou ty poplatky za dopravní cestu v Rakousku opravdu tak vysoké, že se mu vyplatí spíše velké části cestujících vrátit jízdné a nestíhat obraty a riskovat reputaci, než aby zaplatil rychlejší a spolehlivější cestu, kde neriskuje nic?
Kde se na trase přepřahají mašiny? Vidím jen 3 minuty na pobyty ve stanicích (kromě Ogulinu).
Předpokládám že někde po trase ve stanici, ve které nebude umožněn nástup/výstup, takže není v JŘ 🙂
Národní dopravce by ten vlak minimálně do konce odklonu přes Vysočinu zrušil a pak by vyjel s třemi vagóny, RegioJet se rozhodl vymáčknout z toho maximum peněz a předražit ho, takže jestliže dřív to mělo aspoň trochu morálky, tak dnes je to absolutní past na blbce. Snad to příští rok s koncem výluk vrátí na úroveň roku 2021.
V tomhle je RJ nevinně. Skončil covid, držgrešle čechy už zas nechceme. Vaše HŽ.
Ať se všichni vykašlou tady na ten žebrácký šmejd i totálně přelidněné chorvatsko a jedou konečně na nějaké normální místo letadlem jako lidi v dnešním století. Omg fakt nechápu kdo si dobrovolně sedne tady do toho shitpovozu do Jugošky.. snad jen tomu kdo v tom cítil nostalgii časů minulého století
Těžké dětství?
Nebyla by ta cesta mnohem kratší a rychlejší přes ČB, Linz a Graz do Celje a pak Lublaň a Rijeka, popř. z Celje po současné trase. ? Jako z Prahy do Rijeky přes Bratislavu ?
No to by pochopitelně byla, ale klíčové slovo je „poplatek za dopravní cestu v Rakousku“.
A lepší spádovost Brna než ČB, takže obsazenější vlak
Myslím, že je pro tento spoj klíčové mmj. obsloužit i brněnskou aglomeraci. Přece jen je RJ brněnský dopravce.
Za Rijeku jsem v sezóně 2021 u Regiojetu zaplatil 2498 Kč/os./zpáteční/lehátkový vůz, v sezóně 2022 to bylo 2861 Kč/os./zpáteční/lehátkový vůz, a dneska pro sezónu 2023 to je skokový nárůst na 3888/zpáteční/lehátkový vůz. Nakupováno vždy v první den předprodeje. Tak asi tak.
4osoby x 4000 Kč. Ehm….za ty peníze se tam a zpět dostanu autem i s přenocováním na cestě. sorry jako
Brno-Rijeka je 650 km, oběma směry tedy 1300 km a 4000 Kč je akorát tak na palivo a olej. Amortizace vozu už v tom není. Ovšem ve dvou lidech už to vychází šul-nul.
To není úplně pravda, nevím co máte za auto, ale moje to ujede za 5.5 l/km i méně, tedy ani ne za 2500 Kč. Je to hluboko za amortizací. Olej na 1300 km je docela zanedbatelná spotřeba. Jinak časově oproti vlaku to vycházi asi na polovinu času takže je to win win pro auto, navíc je to pohodlnější a flexibilnější. O RJ vlacích se nedá říct, že by byly nějak super komfortní, tiché a moderni, takže o žádném kvalitním spánku nemůže být řeč. Radši 6.5 hodiny autem než dvojnásobný čas vlakem + se někde dokonce šaškovat autobusem.. to fakt nerozumím… Číst vice »
Poskakování ve frontě na rozpálené dálnici před každou mýtnicí? To mám teda o dovolené úplně jinou představu.
Hm, akorát že cestou do Rijeky je mýtnice jen jedna jediná a bez front 🙂
A celou cestu jste ležel a kde jste sehnal řidiče zadarmo? Srovnávate nesrovnatelné.
Tak myslim, ze kdo chce jet do chorvatska autem nebo letet letadlem, nic mu v tom nebrani. Vlakem nebo autobusem jede ten, kdo autem/letadlem z nejakeho duvodu jet/letet nechce nebo nemuze. Nevim, proc to tady furt nekdo resi.
Chorvatsko není zrovna hezká destinace. Radši Řecko, Ibiza, Mallorca ..hezké pláže, krásná voda. Kdo chce lozit do moře po šutrech..a když Chorvatsko tak jedině úplný spodek.
Stokrát radši do moře po kamenech než písek všude. Osobně písečné pláže úplně nesnáším.
takovej italskej písek, ten je tak říkajíc i za předkožkou
tak to bych rád věděl kolikrát si kde byl. meleš nesmysly
Moc lidí by asi nesouhlasilo, ale já ano
Nehezká destinace jsou odpadky na pláži, a ne kulaté kameny.
Vietnam třeba 🙂
Neumím posoudit kvalitu pláží a moře (já se vzhledem ke své postavě odmítám kdekoliv jakkoliv pohybovat v plavkách, takže na pláže nechodím, navíc na dovolené jezdím sám a tak tam ani nemusím), ale třeba vnitrozemí Chorvatska je rozhodně hodně pěkné. I chorvatské ostrovy (ty mám teda procestované jen pomocí lodních linek, takže můžu soudit spíše jen přístavní města). Ale třeba ve Španělsku se mi líbilo víc, nicméně porovnávejme porovnatelné, klientela jezdící do Chorvatska do Španělska nejspíše nikdy nepojede (ani na Vámi zmíněnou Ibizu, Mallorcu nebo Řecko), ale těmto by se dala doporučit Černá Hora – tam se mi také líbilo… Číst vice »
To jsou klišé… Havaj, Hilton Head, Jerez, Mallorca, Malaga, Porto, Oděsa, Ravenna, Pisa, Santorini, Kréta, Zanzibar, Djerba, určitě jsem nějaké místo, kde jsem se máčel v móři, zapomněl, ale stejně jedu i letos na dva týdny na pohodu na Istrii a vážně zvažuji vlak jako dopravu.
A z čeho jako usuzujete, že ti lidé, co jezdí do Chorvatska by neměli jet například do Španělska?
Nepsal jsem že neměli, psal jsem, že nejspíše nikdy nepojede.
Klidně to někdy zkus. V nejhorším se seznámíš s lidmi z Greenpeace…
???
Že to říkáš zrovna ty, který má obdobné problémy 🙂
Že mě totiž mluví zkušenost.😁
Tak právě pro Vás je chorvatské pobřeží velmi vhodné, když se odmitate pochybovat v plavkách,na spoustě míst je legální a společensky v pořádku být na pláži bez plavek :-)))
No to jsem si zase naběhl 😀
Ale kto sa tu na to pýtal?
Naprosto souhlasím, nevím koho sakra baví si dobrovolně lehnout na pláž přecpanou českýma koupákama, kde není hnutí, navíc jet na místo s naprosto nulovou nabídkou kvalitních restauraci a služeb nesrovnatelné se službami dnešního století… ale chápete, ti lidi co jezdil do chorvatska tak většinou naprosto nepřemýšlí takže i ten vlak je výsledek jejich rozhodovacího procesu který vypadá asi tak “prásk to stolu!” “Jedem vlakem do chorvatska joooo” … fuj uplně se mi z toho dělá husí kůže a je mi těch lidí lito.
Pro srovnání… Meziroční rozdíl za vlastní kupé je +39 % (8956,- CZK před rokem vs 14680,- CZK letos) ve stejném termínu. A ještě je to do destinace o 350 km bližší. To není úplně malý rozdíl…
Hmmm já loni za 1500 Kč letěl z Vídně do Dubrovníku ..hodinka dvacet cca …
Ty bydlíš ve Vídni?
Všiml sis že existuje RailJet?
Vo viedni na letisku za kontrolou.
A jelikož trojčlenka není mou silnou stránkou…. je ten nárůst samozřejmě téměř o +65 %.
To jsem zvědavý, jestli se vyšší cena promítne do kvality. Předpokládám, že spíše ne. Rádobyvtipný název napovídá, že to není určené pro příliš sofistikovanou klientelu.
Je to low-costový produkt. Nikdy nikdo netvrdil nic jiného.
Což cesta tam, ta s 80 plechovkama Arguse rychle uteče. Ale co zpátky?
Ožujsko.
Já měl radši Osiječko
Ještě lepší bývalo Velebitsko. Měl jsem tedy jen točené, na doporučení. Jak dnes, nevím, dlouho jsem tam nebyl.
Já si v Rijece v nějakým krámku 200 m od nádraží koupil ze zvědavosti nějaký místní craftbeer a docela to šlo.
Žuja je zakon!
To možná uteče ještě rychleji…
Stačí najit v chorvatsku Lídl. Nejspíš tam budou mít arguse
Kdyby jezdil do Bulharska, mohl by to pojmenovat Stojan Jakotyč
Stojan Jakotyč byl černohorský student v balonovém plášti. Vlak do Bulharska by se musel jmenovat jinak, třeba Todor Burgasov. 😉
Spíš Horya Dlugyev. V tom Chorvatsku pak Goran Dlugić.
Fipkoš Zgrzenič
A nebo Čurila Plenkovič 🙂
Je nějaký zvláštní důvod pro to, že v Bratislavě nestojí na hlavné stanici, ale v Novém Mestě?
Soukromý tip: Délka peronů.
To mě taky napadlo, je tam o cca 80 metrů delší nástupiště. Nicméně stejná/podobná délka nástupiště jako na hlavné stanici je i v Brně a Pardubicích, takže delší vlak stejně kvůli těmto stanicím poslat asi nemůžou.
Lezne ich nie je tak vela a navyse su dost vytazene, na Novom meste nebude nicomu prekazat.
O pol siestej rano ani o pol desiatej vecer by tam pretazene nemuselo byt nic. Ja si myslim, ze je to sabotaz zo strany ZSR, aby podporili svoju mantru o malo nastupiskach a nemuseli sa snazit.
Takže RGJ předčil svého ideového parťáka (=Metrans) = už to není dálkový vlak+přestup na místní bus, jako dosud.
Ale je to duální = buď dálkový vlak nebo dálkový bus.
Jsem zvědav, co bude, pokud RGJ začne na Jadran jezdit i z Krakowa přes Břeclav viz předloňské info https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/2021/EET017-21_RJ_Krakov-Split.pdf
To by mě opravdu zajímalo, co to má mít s námi ideově společného???
Dálkové vlaky do dopravního uzlu a poté rozvoz po silnici na zbývající kratší vzdálenost až do cíle.
To ,co dělá RGJ s vlaky na Jadran, dělá i Metrans.
🤕
On se nějaký člověk podobá lodnímu kontejneru?
Ne, proč?
Které další dopravní firmy nabízí jednu „jízdenku“, pro dálkový vlak a navazující regionální bus/kamion?
Já znám leda LEO, které má dálkový vlak a navazující dálkový bus (rozvoz až domů bohužel už LEO nedělá).
Idea = myšlenka. Což u někoho, kdo si vymyslí nick s do očí bijící chybou, lze těžko očekávat.